un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Articole interesante de citit astăzi – 28 martie 2021

28 Mar 2021  ·

GÂNDURI  ·

39 comentarii

Marius a cumpărat o Dacia Spring. Și povestește procedura de achiziție.

Povestea unor oameni care au pierdut un pantof pe marginea șoselei. Mereu m-am întrebat de ce ar ajunge câte un pantof pe stradă sau șosea.

Cum își imaginau cei din trecut viitorul. Desene și schițe de acum câteva decenii despre cum va fi perioada noastră.

Sara Gruen, autoarea cărții Apă pentru elefanți, are probleme mari după ce a încercat să demosntreze nevinovația unui pușcăriaș.

Despre Imanbek, un tânăr din Kazahstan care a făcut unul dintre ccele mai populare remixuri ale anului și a luat un premiu Grammy. Să pun asta în alt context. Omul este acar, adică se ocupă de dirijarea trenurilor într-un mic orășel, și face muzică în timpul său liber pe PC și acum are un premiu Grammy:

Asta e melodia.

Un om a crezut că aude sunetul încărcării unei arme în toaleta alăturată într-un supermarket. A chemat poliția. Poliția l-a arestat pe un om cu 6 arme încărcate în posesie.

Întrebare: cum îți faci prieteni dacă ești adult și nu bei alcool? Autorul crede că alcoolul rezolvă problema asta.

Formularul S-1 de înregistrare al UiPath pentru Bursa din New York. IPO în curând.

Date despre Ever Given, nava care a blocat canalul Suez. 400 de metri lungime :| Fotografii cu acțiunile de deblocare a navei. Ar putea dura câteva săptămâni. Comerțul maritim avea deja probleme. După o scumpire masivă în ianuarie, acum a venit și blocarea canalului Suez.

Citiți despre canalul Suez. Cum a fost făcut și de ce, cine îl deține acum, blocade militare și restul istoriei canalului inaugurat în 1869. În medie, 51 de nave trec în fiecare zi prin canal.

Premiile Goodreads pentru 2020. Intrați în fiecare categorie pentru nominalizări.

De ce apar efecte adverse după vaccinare și de ce sunt de obicei o dovadă că îți funcționează corpul:

2020 a fost anul în care cei mai mulți americani au murit împușcați în ultimele două decenii. Victimele au inclus 300 de copii. 45% dintre armele deținute privat sunt în SUA. Anul trecut s-au cumpărat 23 de milioane de arme. Normal că marile companii nu vor modificarea legilor.

Americanii cheltuie 1 miliard de dolari anual pe desfundat canalizarea de șervețele. Șervețelele acelea umede nu se descompun în apă precum hârtia igienică.

Fotografii de la un concurs de natură.

Formula 1 astăzi, în Bahrain.

asus s5507

    39 comentarii

  1. nu poti fi normal sa arunci servetul umed in bolul wc-ului.
    cine naiba o face??!

      (Citează)

  2. Esență la articolul cu maÈ™ina electrică este că oamenii o vor încărca la staÈ›iile publice de la Lidl sau alte magazine similare, care acum sunt libere – dar când vor fi 5000 de maÈ™ini electrice in BucureÈ™ti vor mai fi libere ?
    Oricum am vrea sa o prezentăm mașina electrică este ok daca stai la casa sau lucrezi la o societate unde o poți încărca constant, altfel mi se pare o mare bătaie de cap.

      (Citează)

    • O sa apara suficiente puncte de incarcare. Nici benzina nu prea aveai de unde cumpara la inceput

        (Citează)

    • or sa apara mai multe, fara indoiala doar ca la benzina incarcarea dureaza 5 minute iar la electric ore.
      oricat de multe statii electrice s-ar face cineva tot si-o fura candva cand ii lumea mai draga, nimanui in ziua de azi pe benzina..

      electricul era facut bine daca puneau la punct un standard cu un sistem care avea o parte a bateriilor usor de inlocuit. minim 40% din ele.
      le dadeai jos pe ale descarcate, le puneai la incarcat si luai altele incarcate, mergeai mai departe. maxim 20 minute procedura si toti eram fericiti.

        (Citează)

    • Trecerea la maÈ™ini electrice pe termen lung, cel puÈ›in în România, este o utopie, pentru că toată lumea se gândeÈ™te doar la staÈ›ia unde îți încarci maÈ™ină, insa problema este că energia electrică trebuie să ajungă acolo într-un fel sau altul – pentru că fie produci energie din cărbune, fie din eoliene sau panouri solare, toate astea le ai la zeci sau sute de km de oraÈ™ul BucureÈ™ti (de ex.) unde trebuie sa încarci maÈ™inile.
      Și acum rețeaua electrică are momente când este la maxim sau se întrerupe, deci fizic nu ai cum sa dublezi sau sa triplezi capacitatea pe aceleași cabluri.

      Evident că orice este realizabil, doar că va costa, astfel că la un moment dat cred că va fi similar că preÈ› sau chiar mai scump să mergi cu maÈ™ina electrică sau cu una pe benzină – iar referitor la poluare – hai sa ne gândim unde depozitam sute de mii de baterii uzate pe an de la maÈ™inile care ies din uz.

        (Citează)

    • “hai sa ne gândim unde depozitam sute de mii de baterii uzate pe an de la maÈ™inile care ies din uz.”

      pai le aruncam in ocean ca nu ai ce face cu ele, nici macar nu ard ca le-am fi dat foc pe langa bucuresti

        (Citează)

    • @J, ar fi fost foarte greu (aproape imposibil) sa faci un sistem cu baterii demontabile. Ar fi implicat mari probleme de design care pot afecta inclusiv pozitia pe sosea si stabilitatea masinii, nu doar aspectul acesteia. Apoi ar fi discutii foarte dificile legate de standardizarea modulelor electrice intre diferiti producatori si chiar intre diferite modele ale aceluiasi producator.

      Dar problema cea mai mare este greutatea bateriilor. De exemplu la o masina mica precum renault Zoe, bateriile cantaresc peste 300 kg, iar la masini precum Tesla ajung la 500-600 kg.
      Si daca schimbi doar 40% dintre baterii, tot ajungi sa muti peste 200 kg de la masina la depozit si invers.

      Mai trebuie luata in calcul si uzura in timp. Nu cred ca i-ar conveni nimanui sa schimbe bateria de la o masina nou cumparata cu una din “benzinarie” care are deja 4-5 ani si este posibil sa fi pierdut pana la 20% din capacitate.

        (Citează)

  3. J:
    nu poti fi normal sa arunci servetul umed in bolul wc-ului.
    cine naiba o face??!

    Necioplitii si prostii. Am stat intr un ansamblu cu 5 blocuri unde canalizarea era sub nivelul canalizarii orasului. vreo 60 apart. Fain frumos. Bazine vidanjabile , pompe tot ce trebuie. Pompele scumpe, japoneze, puse sa lucreze in tandem , functie de reverse (in caz ca simte ca se blocheaza) etc. E…..lunar venea vidanja ca se blocau pompele. Cobora un nene in bazine sa desfunde. Scutece, servetele, banane, prosoape, au gasit la un moment dat o Plasa cu lamai. O plasa de aia cu 5-6 lamai in ea cum o cumperi din supermarket. Beat that.

      (Citează)

    • Vouă vă trebuiau niÈ™te pompe cu macerare acolo, dar probabil că n-ar fi făcut față lămâilor. Să fim serioÈ™i, nu se gândeÈ™te nimeni la toÈ›i bogdanii când proiectează o instalaÈ›ie de-asta.

        (Citează)

    • cand viata iti da lamai :)

        (Citează)

  4. evergreen …evergiven – eh, nu conteaza. o barca mare a blocat o canalizare.

      (Citează)

  5. Faptul ca nava aia inca este infipta in malurile canalului este dovada ca oamenii sunt retarzi. De ce? Pentru ca are inca aproximatv 5000 de containere pe punte in loc sa fi fost descarcata deja, ca sa o faca mai usoara si implicit mai simplu de manevrat.

    Dar aparent nimeni nu a citit nimic de Jules Verne sau Arhimede, sa afle cum o nava mai usoara se ridica mai usoar pe apa si este mai simplu de scos din bancul sau malul in care s-a inpotmolit.

    Acum o suta de ani ar fi fost descarcata a doua zi dupa esuare si ar fi fost cateva herghelii de cai, camile cu funii si odgoane care sa traga de ea si sa o faca din nou navigabila.

    Dar intre timp nu au aparut vasele feeder, macarale portabile, elicoptere care ar fi putut rezolva problema in 24 de ore de la incident. Probabil nici de cazma sau tarnacop nu au auzit ca se pot folosi pentru a sapa si largi un pic malul incat sa poata trage vasul in partea navigabila a canalului.

      (Citează)

    • Guvernul lor e mai corupt decat tot ce am avut noi. Degeaba exista toate astea, daca inca se cearta cine ia spaga.

        (Citează)

    • gregor a prins È™pilul.

      Nu se rezolvă nu pentru că nu s-ar putea, ci pentru că e un amalgam de incompetență și corupție acolo pe care noi ca români îl cunoaștem foarte bine. Cine ia șpaga, sunt vreo 20 șefi de direcții, compartimente, 100 de semnături care trebuiesc date pentru a putea aduce utilajele, directorii ăia toți îs incompetenți, poate unii au interese, alții au alte interese, se bat pentru șpagă.

      Între timp toți pierd bani dar salariul lor vine de la stat așa că e ceva abstract, cam ca ăștia de la metrorex care știu că veniturile lor sunt din subvenții nu din biletele plătite de bucureșteni, că
      dacă ar fi dependenți de încasări altfel ar discuta de blocarea lui.

        (Citează)

    • bai dar sunt specialisti si in nave pe aici
      nava aia are 18,300 de containere.
      sa descari o nava de asemenea dimensiuni dureaza cateva zile, asta intr-un port care are toata infrastructura necesara.
      in mijlocul desertului, cu zero infrastructura, probabil dureaza de cateva ori mai mult.
      iar costurile sunt astronomice.

      sigur, acum dupa ce a stat blocata 5 zile, se poate spune ca poate era mai bine daca se descarca de la inceput, dar logic vorbind prima optiune nu are cum sa fie s-o descarci

      ma rog, azi dimineata a fost eliberata

        (Citează)

    • @Gaelex, un container poate ajunge la greutatea de 30 de tone, iar cele mai mari elicoptere utilitare pot ridica in jur de 20 de tone.
      Apoi vine problema de locul unde depozitezi aceste containere, unde montezi macaraua portabila ca sa ajunga pana la vas, etc.
      Ce ai fi facut tu? Construiai si o platforma de beton armat pe care sa montezi toate echipamentele respective?

        (Citează)

    • Acum ca nava aceea a fost deblocata si sper ca vei citi cum a fost deblocata, putem trage urmatoarele doua concluzii despre aproape toata lumea – dar mai ales despre propunearea ta @Gaelex care si-a dat cu parerea referitor la ce ar trebuie sa faca sau sa nu faca specialistii:

      “Don’t demand that people stop doing a thing until you fully understand why they think it was worth doing. Only when you fully understand their perspective should you then argue with their specific reasoning.”

      “Don’t ask rhetorically why people don’t simply do a thing, until you fully understand why they considered but rejected that thing. Only when you fully understand their perspective should you then argue with their specific reasoning”

      Ambele sunt parafrazari (facute de un – alt – anonim pe internet) dupa o euristica sau daca vreti un mod de a te gandi la decizii numit(a) Chesterton’s Fence

      Recomand cu mare drag sa cititi despre treaba asta.

        (Citează)

    • Nu ti se pare ca era destul loc in desert? Care prin definitia desertului e numai loc liber. Ce mai trebuia construit, 4 tarusi infipti in pamant si niste franghii ca sa delimiteze un perimetru?

      Exista macarale cu senile care nu au nevoie de nici un fel de platforma de beton. Si multe alte vehicul utilitare pe senile, care pot faca treaba in desert.

      Da, un container poate ajunge la astfel de tonaj, dar pana si ultimul idiot stie ca pentru stabilitatea navei astfel de incarcatura o pui la baza.
      Nu pe punte, pentru ca nu vrei sa ajuti nava sa se rastoarne sau sa se incline cat sa ii pice din containere in mare.

        (Citează)

    • @Gaelex, ce rază de acÈ›iune au acele macarale cu È™enile. De la țărm până la ce distanță ajunge braÈ›ul?
      Adică este suficient încât să ajungă până la toate containerele?

        (Citează)

  6. J:
    nu poti fi normal sa arunci servetul umed in bolul wc-ului.
    cine naiba o face??!

    Eu daca o sa divortez vreodata o sa o fac pentru ca ea arunca dischete demachiante in WC. Si in atatia ani, nu am reusit sa castig razboiul asta..

      (Citează)

  7. SQRT:
    evergreen …evergiven – eh, nu conteaza. o barca mare a blocat o canalizare.

    Nava se numeÈ™te Ever Given. Numele e inscripÈ›ionat pe spate, nu în laterale unde scrie “Evergreen”.

      (Citează)

  8. Problema e ca nu se dizolva, nu se rup, infunda. Bloc nou, retea dimensionata corect. Pompa s-a futat de la servetele umede si de la scutece. Da, ati citit corect, scutece. Acum s-a luat pompa mai mare cu tocator mai mare ca sa toace pampersii la dobitoci.

    Bogdan:
    Eu. Care e problema?
    Sunt șervețele, nu arunc chestii nasoale gen perne, animale și ciment.
    Șervețele sunt ok, rețeaua e subdimensionata, nu mai dati vina pe end user

      (Citează)

    • ba boss, EU CE AM ZIS??
      NU se infunda de la niste servetele de 10 cm.
      se infunda de la magarii, chiar tu ai zis – scutece.
      e o diferenta deci

        (Citează)

  9. https://youtu.be/dgIYd23hemk

    Russell brand despre viitorul pe care voi îl doriți

      (Citează)

  10. AlexCD: Scutece, servetele, banane, prosoape, au gasit la un moment dat o Plasa cu lamai. O plasa de aia cu 5-6 lamai in ea cum o cumperi din supermarket. Beat that.

    Eu nu reusesc sa pricep cum poti arunca plasa aia in canalizare. Ai canal fara capac undeva? Ca ma indoiesc ca poti trage apa dupa o punga de-aia cu lamai.

    Da, si multa carne celor care arunca servetele despre care se stie de ani buni ca nu se descompun in canalizare.

      (Citează)

  11. Skyler:
    Pai si de ce scrie pe pachetul de servetele ca se pot arunca in toaleta?

    scrie pe ele ca nu se arunca la toaleta

      (Citează)

  12. Skyler:
    Flushable cred ca fix asta inseamna.

    da, astea sunt noi. Alea vechi aveau, chiar pe pachet: “A nu se arunca”

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus