►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
A început de vreun an etapa în care alți producători auto recuperează terenul pierdut în fața Tesla în domeniul mașinilor pur electrice.
Era de așteptat să se întâmple asta. Inerția industriei auto este imensă, dar odată ce s-au pus pe muncă, marii producători dau semnele că vor reveni în forță. Tesla rămâne în continuare cel mai cool brand, dar restul producătorilor atrag clienți printr-o rețea mult mai bine dezvoltată de dealeri și service-uri, iar astea contează mult pentru piața de flote și pentru o mare parte din cumpărătorii de rând.
Nu degeaba toți spun că Volkswagen ID.3 va schimba piața auto electrică. Modelul arată bine, are dotările necesare, un preț corect pentru ce oferă și vine cu toată rețeaua pe care Volkswagen a dezvoltat-o la nivel mondial. Mercedes și BMW și Audi fac același lucru cu clienții premium, Renault s-a dus în zona entry-level cu modelele Zoe. Nu musai pentru că acestea ar fi ieftine sau mișto, ci pentru că sunt mai “accesibile” decât Tesla pentru clienții ce n-au chef de complicațiile brandului lui Musk.
Treaba asta a început să se cunoască treptat în vânzări. De exemplu în Norvegia, unde în 2020 mai mult de jumătate din autoturismele vândute au fost electrice (și 84% din total au fost măcar hibride, apropo), topul pentru 2020 a arătat astfel:
ID.3 a pierdut locul doi pentru 16 mașini, cam câte se vând la ei la fiecare 4 ore. Dacă un dealer Volkswagen stătea deschis încă o zi în plus, poate lua locul doi, cine știe ce-ar fi fost.
Livrările de VW ID.3, însă, au început târziu în 2020, după câteva întârzieri legate de software. Să zicem că majoritatea achizițiilor au fost făcute oricum la precomandă. Chiar și așa, este un rezultat excelent pentru Volkswagen și o mașină nou-lansată pe piață, iar o prezență mai mare în showroom-uri și disponibilitatea de livrare “din stoc” probabil ar fi crescut și mai mult vânzările.
Vedem în 2021 ce-o fi pentru ID.3, mai ales că urmează și modelul ID.4.
În ce privește primul lor, cel al lui Audi, o întrebare bună este de ce n-a fost Tesla Model X acolo. Prețul este asemănător, iar e-Tron a plecat în cursă cu câteva dezavantaje, precum o autonomie ușor sub așteptările producătorului. Poate că a luat însă primul loc tocmai datorită poziției mai bune în piață decât are Tesla, în ciuda prezenței bune a Tesla pe piața norvegiană?
În întreaga piață europeană, în decembrie 2020, Volkswagen ID.3 a fost a doua cea mai cumpărată mașină per total, depășită doar de Volkswagen Golf în clasamentul vânzărilor. Tesla Model 3 a fost pe locul 3. Apropo, 24% dintre mașinile cumpărate în decembrie în țările Europa-22 au fost electrice, față de 6,4% în aceeași lună din 2019.
Pe întreg anul 2020, Volkswagen ID.3 nu a depășit vânzările Tesla, dar nici nu a avut același număr de luni pe piață. Tesla a pierdut în cota de piață în Europa, cum era de așteptat. Cifrele sunt de pe Profit.
Am senzația, însă, că în curând Tesla va reveni în forță. Modelul Y va fi un mare hit pe piața europeană, forma sa este perfectă pentru Europa. Mai mult, clipul de mai jos cu noua fabrică Tesla din Berlin arată că a avansat mult construcția acesteia.
Snow falling on Giga Berlin pic.twitter.com/eTXMtYp8hG
— Elon Musk (@elonmusk) January 4, 2021
Construcția a început în iunie 2020. Not bad pentru o fabrică înaltă și de 5 etaje. Va deveni operațională în iulie 2021 și va produce componente pentru Tesla, inclusiv asamblând Model Y aici. 2022 și 2023 vor fi ani interesanți pentru piața auto europeană.
În curând Poliția Română va publica informațiile despre parcul auto al României. Sunt curios cum a evoluat situația mașinilor electrice la noi în țară față de 2019.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
24 comentarii
05/02/2021 la 6:44 AM
Volkswagen are o masina foarte misto in id3 si probabil una si mai si in id4. M-au facut pe mine sa ma gandesc tot mai des la luat permis si condus masinuta electrica.
Problema cu ei este ca sunt absolut imbecili patentati si nu reusesti sa vezi exact configuratia, optionalele si preturile aferente intr-un singur site nenorocit. Cand m-am uitat eu trebuia sapat in vreo 3 site-uri ca sa afli ceva despre pretul masinii si tot nu stiai nimic despre cat costa optionalele.
Gaelex(Citează)
06/02/2021 la 11:50 PM
Nu merita sa dai 40k pe o masina electrica, daca nu ai infrastructura.
Daca vrei neaparat sa iei permisul, ia-ti un Golf (ca tot vrei VW) cu cutie automata, si scapi de griji. Eu n-am permis de prea multi ani, sunt sofer de duminica (stiam sa merg bine pe manuala, am noroc cu barbati-miu, ca e sofer priceput si m-a invatat), dar in clipa in care m-am urcat pe automata, condusul a devenit super simplu si usor si chiar imi pare rau ca n-am facut scoala pe automata. Scapam de o tona de stres.
Stau in zona de nord din Bucuresti, unde sunt o gramada de statii de incarcare. Mereu e cate o masina acolo. Ca am stat sa observ, pentru ca si eu vreau o electrica.
Evident, am casa de la tara la 25km de Bucuresti, e de ajuns sa merg sa o incarc o data pe saptamana acolo, dar chiar si asa, e incomod.
Personal, astept sa ma mut la curte, inainte sa imi cumpar electrica, pentru ca nu as avea unde sa o incarc.
Intr-adevar, cu putina planificare, se gaseste o modalitate, dar pe termen lung apar situatii neprevazute, care pot consuma bateria mai repede, sau te trezesti ca ai nevoie de ea fix cand n-are baterie si nici n-ai unde sa o incarci.
Adica, daca vrei sa faci pasul asta, analizeaza bine situatia, vezi daca exista destule statii de incarcare, observa cat de mult sunt folosite, la ce ore, etc. Asta ca sa nu dai banii si sa te uiti la ea, ca e altul in fata ta la incarcat. Pana la urma, nu e ca la benzinarie, alimentezi si in 5 minute pleci.
Imi asum ca stai la bloc, nu stiu de ce, poate stai la curte si am vorbit degeaba. In cazul asta, my bad.
Jupaneasa(Citează)
05/02/2021 la 7:50 AM
VAG a investit masiv in electrificare dupa scandalul Dieselgate, sume astronomice. Nu isi permit un esec. Alaturi de ecosistemele Moon pentru incarcare si Moia pentru ridesharing au toate elementele pentru a devenit si ramane un jucator relevant in piata. Nu I vad un concurenta direct pentru Tesla cel putin nu pe toata gama, insa cu ID3 so ID4 au oportunitatea sa castige o cota mare de piata. Trebuie sa rezolve si ei mai multe probleme insa dintre care as mentiona
1. Problemele de soft. Masinile livrate in prezent au inca bug uri mari si functii lipsa. Se anunta rezolvarea cu actualizari over the air.. De ceva timp fara un orizont clar de asteptare.
2. Ergonomia. La VW era un punct forte insa comenzile tactile sau excesul de astfel de comenzi este o problema. Am testat un ID3 si acele comenzi de pe volan sau slide, integratea climatizarii in sist de infotainment..si eu sunt un tip deschis la nou. Not good
3. Reteaua de dealeri mari VW e neumultumita pentru ca la electrice veniturile din service si after sales sunt mici spre 0. VAG negociaza cu ei o schema de profit share pentru acele optiuni contra cost care se pot adauga prin actualizari de soft. Insa dealerii mici vor disparea probabil. Concesionarii din Germania si Elvetia prefera sa vanda Golf si Passat termice pentru ca au marja mare de profit si schema mai buna de bonusare. La ID3 si 4 marja e mica si Dealerii nu pot oferi discounturi mari si nu iau nici suport comercial bun de la VAG. VW face insa progrese mari si daca livrarile raman in grafic vor creste si in 2021. Cu e Golf erau mai aproape de un autoturism electric accesibile. ID3 si ID3 nu sunt chiar accesibile cu tot cu subventie. Atentie la Hyundai Kia si producatorul de acumulatori SK innovation. 🙂
Cosmin T.(Citează)
05/02/2021 la 8:14 AM
Ty.
mac gregor(Citează)
05/02/2021 la 8:04 AM
Nu pot decât sa ma bucur ca mizeria aia de i3 bmw a fost uitata asa repede.
Id3 asta e tot o jumătate de mașină, și costa 40k în sus. Deci nu.
E cool cu electrice, dar nu pe banii tai.
Sa nu mai zic de familie medie mare, bagi un scaun de copil în id3 și Gata spațiul în mașină.
Aștept și eu cu îngrijorare raportul cu mașini
Bogdan(Citează)
05/02/2021 la 9:39 AM
Eu aștept să producă conceptul Space Vizzion. Cum plm să nu existe încă nici un station wagon electric, după atâția ani?
Giani Mucea(Citează)
05/02/2021 la 10:00 AM
Nu exista pentru ca suv, crossover si pentru ca vagoanele sunt masini de calatorii, ceea ce electricele inca nu-s.
add(Citează)
05/02/2021 la 10:20 AM
Știu motivul, fmm de suv-uri. Mă plângeam și eu doar, îmi dau seama că sw-urile sunt pe ducă, dar tot mă oftic.
Giani Mucea(Citează)
05/02/2021 la 9:54 AM
Don’t sleep on Hyundai-Kia.
Sol(Citează)
05/02/2021 la 9:59 AM
– ID3 e chiar spatioasa, suite-te intr-unul, not bad.
– I3 de la BMW e chiar o masina buna, chiar si acum, tine cont ca are aproape 10 ani. Lasa cum arata, e subiectiv.
Eforturile VW sunt promitatoare, au premisele sa scoata o masina de volum, ieftina mai repede decat oricine.
Acuma, software is hard. A invatat si VW pe pielea lor, vad si altii in piata.
De ex e208 e un pachet hardware excelent, software insa… n-as dori nici la dusmani.
Indata ce producatorii realizeaza ca jumate din masina electrica e soft se vor putea bate si cu Tesla.
add(Citează)
05/02/2021 la 2:11 PM
Ieftina la 35ķ ?
pmk(Citează)
05/02/2021 la 4:02 PM
mai citeste o data, am zis ca are premisele sa poata scoate o masina ieftina. N-am zis ca ce au scos e ieftin.
add(Citează)
05/02/2021 la 11:20 PM
Ok, inteleg de ce ai crede asta. Eu nu cred ca vw va avea mașină electrica sub 20 25k. Dar sper sa ai dreptate
Pmk(Citează)
05/02/2021 la 10:03 AM
M-am uitat pe lista cu cele mai vandute masini in Decembrie si nu inteleg de ce dacia nu este in top 10, toata europa stie ca e cea mai buna masina.
Deocamdata masinile electrice raman niste jucarii pentru oamenii cu bani si pentru vloggerii care le preaslavesc, ca apoi sa-si cumpere bmw 2.0tdi.
Radu(Citează)
05/02/2021 la 10:57 AM
Posibil sa fie alta problema cu numarul mic de masini vandute. Mai ales in Germania unde cultul automobilului este la fel de puternic ca in Romania, doar ca ei au si bani sa isi permita.
Skoda e un alt exemplu ca nu e de ajuns sa ai o retea mare de magazine, iti trebuie si oameni cu pregatirea necesara si cu flexibilitate. (avand in vedere ca nici Radu nu pomeneste nimic de modelele lor, chiar daca sunt tot din grupul VAG)
https://electrek.co/2020/12/17/study-german-dealers-refuse-to-sell-id-3-even-as-vw-talks-big-on-evs/
Ciprian(Citează)
05/02/2021 la 11:28 AM
Problema sunt statiile de incarcare. Suntem in situatia in care au fost telefoanele cand aveau fiecare tipul lor de incarcator. Avem nevoie de USB-C-ul masinilor cu incarcare rapida. Nimic nu se apropie de reteaua Tesla Supercharger.
Silviu(Citează)
05/02/2021 la 11:54 AM
Am aflat numarul de masini electrice din Ro la sfarsitul anului 2020
Vehicule electrice inmatriculate/inregistrate in RO : 6407
Dintre acestea 5803 autoturisme, 159 Autobuze, 212 vehicule transport marfa.
Daca are cineva numarul de electrice din 2019 ca sa facem o comparatie ar fi super.
Marius(Citează)
05/02/2021 la 12:28 PM
Pana când o mașina electrica nu va putea fi cumpărată(ma refer la prețul de ownership) la același preț cu echivalentul sau cu combustie interna sub 20k, nimic nu se va schimba. După ce ca oferă autonomie mai mică, e și mai scumpă cu cel puțin 30%, și nici nu am unde sa o incarc. De ce sa cumpăr un ID3 și nu un golf, atât timp cât prețul inițial e cu 20k euro mai mic. In cât timp amortizez acești 20k in Ro? Dacă impozitul și asigurările ar fi mult mai mari atunci poate m-aș gândi mai bine… pana atunci mai bine bicicleta electrica decât mașina…măcar asta are loc in lift și pot sa o incarc in apartamentul meu central :)))
Dan(Citează)
05/02/2021 la 2:15 PM
Momentan nu sunt pentru toata lumea. Dar sunt persoane care fac zilnic 30-40km naveta, stau la case, etc si poate pentru ele sunt ok. Sau persoane care au mai mult de o masina..
Alin(Citează)
05/02/2021 la 2:19 PM
Nu contează toate astea, tu nu intelegi ca asta este viitorul ? Nu iti e rușine sa poluezi planeta cu ragalia ta termica ? 35k e ieftin, ce, nu ai si tu un bitcoi de schimbat? Sau ești din ala de investești 10 lei în acțiuni, sarakule. Eu nici nu v-as lasa sa comentați.
pmk(Citează)
05/02/2021 la 1:22 PM
Era de așteptat
pahomi(Citează)
05/02/2021 la 2:39 PM
Într-adevăr cotiera aia arata horror, mai bine nu era.
EGO(Citează)
05/02/2021 la 2:45 PM
corect :))
si eu bag 10 actiuni, m-ai facut sa ma simt sarac acum
bogdan(Citează)
05/02/2021 la 8:33 PM
In România nu rentează nici pt persoanele menționate de tine. Pur și simplu in România electrica momentan e doar un moft. Cum zicea cineva mai sus pt blogări și vlogari care mai apoi se plimba cu TDI. In vest rentează din mai multe motive, dar și acolo matematica iese la limita: ai infrastructura, ai impozite și asigurari pt combustie foarte mari, ai interdicție in centrul orașului, ai scutire de TVA și alte ecobonusuri la achiziție și in unele cazuri TVA mai mare pt combustie, etc. Știu multe persoane din bula mea care au 2 mașini și stau la periferie, și vroiau sa își schimbe o mașina cu una electrica. După ce și-au făcut socotelile și-au dat seama ca iese mult prea rău calculul. Nu ma înțelege greșit! Nu vreau sa mai văd mașini Diesel in oraș și mi-ar plăcea ca toate sa fie electrice, dar din păcate, pana nu scade considerabil prețul lor nu o sa vedem aceasta schimbare in România.
Dan(Citează)