►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 22 februarie 2021
eMAG face un depozit în principal pentru partenerii marketplace »
Un lucru foarte enervant în lunile de iarnă este că nu mai pot usca rufe în balcon. Vara, când e cald afară, am uscat și trei rânduri într-o singură zi. Acesta este recordul. Trei mașini spălate, iar în cele 2-3 ore dintre spălări rufele puse la balcon în tura anterioară erau deja uscate.
Iarna nu le mai punem în balcon, ci în casă pe un suport de rufe, unde se usucă lent. Lent = 1-2 zile? Cam așa. Suportul acela parcă este mereu și în drumul nostru prin casă, indiferent unde-l punem. Îl urăsc în secret, îl bârfesc de rău oricui mă ascultă.
Problema nu-i totuși ușor de rezolvat. Există uscătoare de rufe, dar sunt o altă mașinărie de pus în casă. Cel mai ieftin acum costă 1.300 de lei. Merită investiția? Ca și la o mașină de spălat vase, este o discuție legată de timpul câștigat prin faptul că nu mai muncești manual… iar mașină de vase am și este utilă.
Problema este mai degrabă de spațiu. Eu unul n-aș avea loc pentru un uscător de rufe decât deasupra mașinii de spălat actuale. Nu știu dacă sunt gândite să stea unul peste altul direct. Mașina de spălat cam tremură uneori, că la centrifugare zici că se pregătește de decolare în spațiul cosmic.
Poate că un uscător de rufe pus deasupra ei i-ar asigura de fapt stabilitate. Sau nu se pun direct una peste alta, ci eventual într-o soi de rack care să asigure structura de rezistență. Voi investiga cândva.
După cum văd eu situația, am trei soluții la dispoziție. Putem cumpăra o casă mai mare, ca să avem mai mult loc pentru suportul rabatabil de rufe. Asta este soluția mea preferată.
A doua ar fi să înlocuim mașina de spălat cu una duală, spălare și uscare, deși înțeleg din diverse bârfe că partea de uscare nu este la fel de performantă precum la un uscător stand-alone și pare și logic ca așa să stea lucrurile. Am vorbit cu Matilda despre asta și am zis că, dacă mașina actuală de spălat decide să se retragă din activitate, o vom schimba cu una duală. Problema este că mașina actuală, deși are și ea o vârstă, dă semne că încă duce bine de tot. Poate soarta ne va ajuta să se retragă la o fermă undeva în nord fix în preajma Black Friday, cine știe.
A treia soluție ar fi cumpărarea unui uscător de rufe dedicat, pus deasupra dacă este posibil. Singura mea întrebare aici ar fi următoarea: rufele uscate ies ca și călcate din uscător sau doar “nu la fel de rău boțite”? Că mi se pare important acest aspect. Înțeleg că uscătorul de rufe ajută la călcarea lor, dar… cât de bine?
« Știri despre tehnologie – 22 februarie 2021
eMAG face un depozit în principal pentru partenerii marketplace »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
83 comentarii
22/02/2021 la 12:30 PM
da, monteaza uscatorul peste masina de spalat. nu vei avea nicio problema. verifica sa fie de aceeasi dimensiune, de preferat acelasi brand.
Fiecare producator vinde un suport fix pentru acest caz: uscator peste masina de spalat. Masinile de spalat, majoritatea, au inclusiv gauri in partea din spate pentru suruburi de care sa prinzi acel suport.
Claudiu(Citează)
22/02/2021 la 12:30 PM
Salut Radu si la cititori…eu mi-am luat Dezudimificator si cu functie de uscare rufe…este mic 10 kg,plus numai faci nici mucegai ,se tine in camera unde usuci rufele si aparte scade umiditatea din camera,este un sfert dintr-o masina de uscat rufe…,va recomand…de la emag..m-a costat aproximativ 500 lei,unu pt 30 mp..succes.
Omer Metin(Citează)
22/02/2021 la 12:32 PM
Eu am duala, usuca bine, dar rufele ies sifonate f rau la orice program de uscare incerc. Uscarea la masina o folosesc pentru asternuturi si prosoape.
Misu(Citează)
23/02/2021 la 12:47 AM
Incearca sa speli rufele cu stoarcere la 600 sau 800 de rotatii.
O sa vezi ca nu se mai sifoneaza dupa ce le usuci. Chiar daca uscarea se face doar la 1400 de rotatii, hainele nu se vor mai sifona deloc.
Nu mai da spalare uscare, ci baga-le la program de spalare mai intai, abia apoi da-i uscare separata.
Asa faceam si eu initial si ieseau punga, apoi m-a batut gandul sa fac treaba asta separat si n-am mai avut probleme de atunci.
Legat de articol, am masina duala si sunt multumita. In general, usuc chestii mari (prosoape, lenjerii de pat, tricouri, sosete), blugii, chilotii puloverele, etc le pun tot pe sarma.
Bag mai multe tipuri de tesaturi la spalat, iar cand se temina programul de spalare, scot ce nu e potrivit pentru uscare si pun pe sarma.
E utila, doar ca uneori mai da senzorul rateuri, crede ca s-au uscat rufele si se opreste programul dupa 30 de minute, in loc de 2 ore, iar daca nu esti atent si le uiti acolo, rufele prind miros de umezeala. Nu e problema, ca ii mai dau o data uscare, dar nu las niciodata rufe la uscat si plec de acasa, ca risc sa le gasesc imputite cand ma intorc :))
Jupaneasa(Citează)
23/02/2021 la 7:14 AM
Am trecut și eu prin asta. Mai mult de atât, balconul este deschis și de multe ori a fost nevoie de extra securitate ca să nu ia vântul hainele. Iar în casa am urât din tot sufletul acel uscător întins cu rufe. Cea mai buna investiție a fost uscătorul, pus peste mașină de spălat cu ajutorul unui rack (asigura stabilitate și toate cele). Rufele sunt gata de purtat imediat ce e gata ciclul de uscare, are senzor de umiditate, să știe exact cat le învârte, iar colectorul de scame este absolut genial, mai ales că avem pisici in apartament. Strânge tot părul. Rufele ies chiar ok, iar condiția să nu fie sifonate tine de cât de repede le scoți și le strângi. Cea mai buna investiție!
Leo(Citează)
22/02/2021 la 12:34 PM
Un avantaj mai putin cunoscut al uscatorului de rufe (mi-am luat de curand) e ca scoate scamele. Si PARUL DE PISICA
Am 3 pisici si nu scapam de par de pe haine orice as fi facut, acum… alta lume
Sorin(Citează)
22/02/2021 la 4:13 PM
Ok, si unde se duc astea (parul si scamele) ???
the_real_blue(Citează)
22/02/2021 la 4:56 PM
Langa sosetele care dispar din masina de spalat
Skyler(Citează)
23/02/2021 la 12:22 PM
Scamele se aduna în compartimentul de scame. Sub hublou este un compartiment din care scoți după fiecare uscare câte o mana de scame. Unele modele mai au în plus un filtru suplimentar instalat care retine ce a scăpat din primul compartiment și care trebuie curățat la 3 utilizări.
EGO(Citează)
22/02/2021 la 12:42 PM
Intrebare: oare exista variante de masini duale (uscator si masina de spalat incorporate) in varianta verticala? Eu nu am loc de o masina de spalat normal, ci doar din cea verticala, cu incarcare pe sus. Prin urmare, nici nu pot sa pun uscatorul peste masina de spalat, iar cele duale am vazut ca sunt doar de dimensiune normale, care la mine nu ar incapea :(
A.(Citează)
22/02/2021 la 12:52 PM
Se rezolva, trebuie doar să gândești creativ. Culci mașina pe-o parte, ca încărcarea să se facă prin lateral, și poți să pui un uscător deasupra.
Giani Mucea(Citează)
22/02/2021 la 1:58 PM
Mai usor e ca in nisa respectiva sa puna gravitatia sa traga spre perete, nu spre podea. Se gasesc la dedeman scule pentru asta.
OT: daca, nu ai (sau nu vrei) acelasi model de masina de spalat si uscator, sansele cele mai mari ca sa mearga kitul de spurapunere sunt sa iti iei unul de asta (Kit suprapunere uscator si masina de spalat CANDY Slim WSK1102 – vezi pe altex).
Alea dintr-o singura bucata, risti sa nu fie pe cat de universale zic.
Boris(Citează)
22/02/2021 la 2:34 PM
Păi da, e simplu, trebuie doar să accelerezi casa simultan perpendicular pe perete și către centrul pământului. Știu eu un meseriaș, rezolvă în juma’ de oră.
Giani Mucea(Citează)
22/02/2021 la 2:50 PM
Eu am un Beko 2-in-1. Si spala si usuca. Nu ocupa loc mult, e solutia perfecta zic eu. Daca stai la bloc si nu ai apartament ca al Deliei, nici copii nu stiu de ce te-ai gandi la uscator separat.
Mofo(Citează)
22/02/2021 la 12:53 PM
La programele unde poți aplica și călcare (bumbac și mixte), ies deja călcate decent de bine.
La celelalte program ies gata de călcat sau de întins, adică puțin umede.
În schimb, nu scoți o mașină întreagă de rufe și apoi o pui la uscat. Trebuie separate în bumbac, sensibile, plus sunt multe haine care au marcaj pe etichetă să nu fie uscate.
E puțin complicat, dar merită toți banii overall. Mai este discuția “prin condensare” sau “pompă de căldură” și câștigă cele cu pompă pentru că usucă la temperaturi mai mici și nu degradează hainele, nici nu fac umiditate mare în casă.
Radu(Citează)
22/02/2021 la 12:53 PM
Radu, ai găsit deja soluția optimă. Ia-ți o casă mai mare.
Giani Mucea(Citează)
22/02/2021 la 12:57 PM
e bun un uscator. sunt si cateva modele slim cu adancimea mai mica de 60
conspicuous(Citează)
22/02/2021 la 12:57 PM
Unde locuiesc exista spălătorie comuna și toate uscătoarele sunt plasate deasupra mașinilor de spălat. Eu am un rack cu un sertar pus între ele. Sertarul e practic ca sa pui pe el ligheanul cu rufe ude scoase din mașina de spălat, înainte de a încarca uscătorul. Apa e colectata într-un rezervor care se scurge manual după fiecare ciclu de uscare.
https://imgur.com/a/iMlhltE
Rufele nu ies gata călcate, din păcate 😀. Prosoapele ies parca mai pufoase decât uscate pe sarma. Și o grămada de scame se acumulează in filtru, eu îl curat după fiecare uscare.
Cristian(Citează)
22/02/2021 la 1:01 PM
esti sarac cand te gandesti ca nu ai loc de uscator.
si la apartament, e mega greu sa faci asta. stau la ap si m-ai facut sa ma simt sarac acum
altfel, modelul american cu camera separata pt masina haine uscator separat e dumnezeu pe pamant. liniste totala, poti spala oricand, nu ca ai masinile ascunse prin ceva dulap si duduie tot apartamentul.
(side-note, masinile lor sunt zgomotoase si peretii de carton, deci oricum auzi ca speli, dar in fine, idea).
bogdan(Citează)
22/02/2021 la 1:02 PM
Am avut masina duala si nu este deloc utila, pentru ca atunci cand usuci nu ai cum sa si speli in acelasi timp (logic, nu?). Un program spalare + uscare dura in jur de 3 ore. La asternuturi + prosoape dura si mai mult, ca erau mai grele, si ajungeam sa astept si cate 4 ore si ceva dupa ea. Si nu era cea mai ieftina jucarie sa zici ca altele faceau minuni.
Cu uscator separat e alta viata si recomand oricui sa-si ia. Asta pana cand dau de vreunul care zice ca “strica tesatura” si nu mai continui pe subiectul asta.
Costin(Citează)
22/02/2021 la 1:07 PM
Cat despre cat de calcate ies rufele din uscator, depinde ce bagi acolo. Daca te astepti sa iasa camasile calcate, nu prea e realist. Dar triouri, pulovere sau blugi ies buni(e) de purtat.
Costin(Citează)
22/02/2021 la 7:31 PM
Complet de acord cu Costin. Cu mențiunea că pentru a ieși hainele aproape călcate, trebuie bacate mai puține. La programul delicate am greutate max 2.5kg și ies neșifonate La Mix xxl 6kg și atunci ies șifonate.
Mbmotw(Citează)
23/02/2021 la 12:57 AM
Solutia e sa nu dai spalare+ uscare niciodata.
Coloratele le spal la program scurt (30 min). Le spal cu stoarcere la 800 de rotatii.
Cu ocazia asta, bag si chestii care nu merg uscate. Cand se termina programul, scot ce nu e pentru uscat si raman restul.
La rufe albe, dau programul normal de 2 ore. Fac acelasi lucru si acolo.
Faza e, ca daca le speli la 600/ 800 de rotatii, in clipa in care dai drumul la programul de uscare, rufele nu se mai sifoneaza, chiar daca le invarte la 1400 de rotatii. Sifonarea mare se produce la stoarcere, nu la uscare. Iar programul ala de spalare+uscare, logic ca le stoarce la aceleasi rotatii cu uscarea.
Da, e mai complicat, sa stai sa se termine programul de spalare mai intai, dar e cel mai eficient mod de a folosi o masina 2 in 1. Si eu imi doresc un uscator separat, dar intre timp sunt multumita si de varianta asta, care, pana la urma, e aproape acelasi lucru.
Ce mi-e ca stai sa astepti sa se termine rufele de spalat, ca mai apoi sa le muti in uscator, ce mi-e ca astepti sa termine spalarea, ca apoi sa apesi alt buton, sa le usuce.
Jupaneasa(Citează)
23/02/2021 la 3:46 PM
da mă, dar strica tesatura
Bogdan(Citează)
22/02/2021 la 1:09 PM
Unele uscatoare scot rufele groaznic de sifonate. Inclusiv al meu, de acelasi lucru se plang si prietenii mei care au. Al meu e un BEKO de vo 2000 si ceva de lei, deci nu cel mai ieftin..
mihai(Citează)
22/02/2021 la 1:10 PM
din ce zici tu pare ca e buna masina duala, mai putin daca vrei sa speli cateva masini una dupa alta.
sorin(Citează)
22/02/2021 la 1:10 PM
eu am uscator si nu il folosesc decat fff rar.
nu imi place ca-mi scoate rufele destul de sifonate (chiar si pe programul pe care nu ar trebui), plus ca pt unele din camasile/tricourile pe care le am temperatura din uscator nu e chiar optima.
asa ca noi folosim f des un “uscator” mobil, are cam 90x90cm in plan si vreo 190cm inaltime, in general cu o masina plina umplu jumae si atunci are 45x90cm, f usor de pus in baie. unde locuim noi gasesti din astea cam peste tot, apartamentele sunt mici si atunci sunt f utile.
stefan(Citează)
22/02/2021 la 1:15 PM
cat despre duala sau nu, am incercat amandoua variantele si defectele sunt aceleasi. acum am o “duala” destul de scumpa/performanta de la Bosch, cu pompa de caldura. mi se pare ca “boteste” mai putin decat una dedicata pe care o aveam inainte (de la Indesit parca) dar tot nu ma convinge sa o folosesc des.
cat timp am spatiul sa intind rufe, prefer sa fac asta.
stefan(Citează)
22/02/2021 la 1:12 PM
e ceva de genul asta : https://www.castorama.fr/sechoir-a-linge-tour-45-m-176-cm-avec-panier-diall/3454975902192_CAFR.prd
doar ca dimensiunile nu sunt aceleasi.
sper sa treaca linkul :)
stefan(Citează)
22/02/2021 la 1:19 PM
Si eu am fost in aceiasi situatie. Am preferat masina duala pentru ca spatiul din baie era deja limitat.
Dar nu o sa poti elimina de tot uscatorul, mai ai nevoie pentru articolele ce nu se pot usca (ex. cele cu imprimeuri cauciucate).
Ca si brand am ales un Electrolux (review-urile de la emag au media 4.8-5 in functie de model). Sunt multumit de ea.
Silviu(Citează)
22/02/2021 la 1:20 PM
Uscatoarele de rufe sunt mega usoare, il iei practic singur cu doua maini si-l pui peste masina de spalat. Dar, masinile de spalat cu uscare sunt eficiente atat timp cat ai sa pui in ele cantitatea de rufe pe care o poate usca. Sa zicem ca ai o masina care are capacitate de spalare 9 kg si uscare doar 7 km. Nu o incarci pana la refuz sau pui chestii foarte grele in ea, ca nu tre’ sa usuci un halat de baie la masina, o incarci si tu mai omeneste, ca nu te deranjeaza cu nimic daca o incarci doar la 6-7 kg. I-am luat mamei o masina cu functie dubla (tot din considerente de spatiu), i-am explicat exact ce iti spun tie aici, si a fost mega multumita de rezultate. Chiar era usor suparata ca toata viata ei s-a chinuit cu rufe pe sarma.
varucu(Citează)
22/02/2021 la 1:20 PM
Dupa ani de sa luam, sa nu luam, temepratura care a fost in decembrie in calorifere ne-a impins sa luam.
Pe la 2.500 lei, sotia (care s-a ocupat de investigatie) a zis ca avem neaparata nevoie sa aiba pompa de caldura.
Si noi ne-am tot gandit unde sa il punem, probabil in final o sa ajunga montat pe masina de spalat; cand a sosit l-am inghesuit pe hol si a ramas acolo.
Cea mai buna investitie din ultimii ani; usuca foarte bine, scoate scamele, a disparut stresul cu programarea spalarilor ca nu e loc la uscat.
Si la noi mai era ceva: avem balconul pe bucatarie, geamul din bucatarie nu da afara, da pe balcon; in rarele ocazii cand gateam mereu era stres sa folosim hota (care e super misto dar nu face minuni), sa nu deschidem geamul ca parfumam deja rufele. A disparut si stresul asta, din punctul meu de vedere a meritat banii.
Dan(Citează)
22/02/2021 la 1:21 PM
1. Orice forma de uscare nu-ti scoate hainele calcate. Intrebarea e cat de sifonate ies si aici sunt muuulti factori: uscator, program, material etc
2. Been there. Tine cont ca daca le pui una peste alta iti trebuie 2 prize, 2 racorduri la canalizare, tre sa muti haine ude dint-una in alta.
Eu am luat un Electrolux cu uscator incorporat, pe vremea cand se faceau cu aceeasi capacitate si de spalat si de uscat. Acum au 10 cu 6, 8 cu 5 etc. Still. 6 kg de rufe e suficient. O am de vreo 6-7 ani si de 5 de cand am copii spala si usuca grupa mare. E cea mai utila chestie din casa aia.
Dureaza mult un program cu uscare, dar hei, cand termina sunt gata de calcat/impaturit. Nu mai tre sa ai “zi de spalat”, pui cand se strang.
Acu vo 2 luni i-am schimbat turbina de aer ca s-au facut palele ca la Boeing -ul ala si nu gasesti decat tot ansamblul. Dar la cat a uscat, de plastic fiind, sunt uimit ca a tinut atat.
add(Citează)
22/02/2021 la 1:28 PM
dar ba, elefantu din camera este:
de spalat am inteles ca e big no no duminica.
DAR
nici de uscat nu ai voie??
asta e intrebarea suprema, sa va aud. sau daca bagi la uscat sambata cu program sa inceapa duminica, e loophole gen?
faci void la garantie daca zici ca ai spalat duminica? nu mai zic de ceva sarbatoare cu rosu in calendar.
bogdan(Citează)
22/02/2021 la 2:01 PM
Iti da Dani derogare pentru cazul asta, e cam 100 coco pe luna abonamentul de derogare (e pe familie).
Boris(Citează)
22/02/2021 la 3:57 PM
De aia e bine sa usuci hainele in casa, sa nu te vada Al de Sus.
Sorin(Citează)
22/02/2021 la 5:03 PM
@Sorin, vecinul de sus de vede doar daca ai balcon, la logie n-are cum sa te vada, ca nu e atotputernic.
Boris(Citează)
22/02/2021 la 1:33 PM
Da, foarte bine punctat. Probabil cea mai ok opinie de pana acum.
Singurul lucru pe care l-as adauga este sa-ti cumperi ceva premium gen miele, altfel vei scoate hainele in stare de hartie creponata. De asemenea aparatele ieftine pot strange tesaturile, vei ajunge sa-ti schimbi tricourile lunar.
Mihai(Citează)
22/02/2021 la 1:35 PM
dupa 3-4 ani de uscat rufe pe uscatorul de sarma, ocupat juma de casa cu rufe. iarna tot timpul aer umed si neplacut, durata mare de uscare.
s-a rezolvat cu un uscator de rufe (Miele): ma pot tine in unele zile dupa masina de spalat rufe, in maxim 2ore ai rufe uscate – haine, carceafuri.
Plus ca sunt intinse, numai bune de luat pe tine, doar sa nu le lasi uitate acolo, le scoti imediat dupa terminarea programului. Miele le mai invarte 2-3 ore la 20-30minute, tocmai sa nu se sifoneze daca nu le-ai scos imediat. Pentru mine (nu sunt asa pretentios si nici meetinguri cu serifi stelari) pantalonii, tricourile, bluzele si unele camasi nu au nevoie de calcare. Cearceafurile pot merge linistit pe pat direct. Nu am experienta cu alte masini de uscat rufe, am mers direct pe Miele.
Am montat masina de uscat pe balcon (balcon inchis)
VR(Citează)
22/02/2021 la 1:39 PM
Apa o colectez si o folosesc la flori, masina calcat rufe (pentru copil), umidificator, + 2 recipiente 10L pentru baie toaleta daca ramanem fara apa (nu a fost nevoie, dar nici surprins nu vreau sa fiu)
VR(Citează)
22/02/2021 la 1:37 PM
Am masina si uscatorul deasupra in apartamentul pe care il inchiriez, de la aceeasi firma, Sibir. Cat timp nu sunt diferente foarte mari de marime intre ele, ar trbeui sa mearga sa le combini de la diferiti producatori.
Mare grija la hainele tale si la programele masinii. Daca pun bumbac in programul de bumbac, imi intra la apa, daca pun bumbac in programul de sintetice, ies ok. E nevoie de experimentare pana gasesti combinatia buna de haine/program.
Asa, ele ies destul de ok, nu prea e nevoie de calcat dupa. Ca utilitate, e util, dar tot trebuie sa pun haine la uscat manual.
Masini duale de obicei sunt cu capacitati diferite, deci tot o sa ramai cu rufe ude pe care trebuie sa le pui la uscat manual/pe sarma.
AndreiD(Citează)
22/02/2021 la 1:46 PM
De ce nu le poti usca in balcon si iarna pe termen scurt ?
Da, dureaza uneori si peste o saptamana daca nu bate soarele pe ele, dar de uscat se usuca (si eviti igrasia in casa).
M-am uitat un pic si de uscator special, dar necesita scurgere si spatiu de aerisire (deci nu il poti pune de exemplu pe hol).
Dar la o viitoare casa, da, o sa fie in primele 5 lucruri achizitionate.
Marius(Citează)
22/02/2021 la 2:54 PM
Nope nope!
Uscatoarele au si rezervor de apa! Acolo se strange apa din uscator daca nu ai scurgere. La 3-4 uscari, golesti recipientul.
VR(Citează)
22/02/2021 la 2:03 PM
Solutia mea: balcon inchis + dezumidifcator standalone. In iernile cele mai grele, in Brasov, am nevoie cam de 4-6h sa usuc o masina de rufe (0.7kW/h) iar seara inainte de culcare aduc uscatorul in casa – cu hainele reci si aproape uscate. Dimineata le adun.
Unul din regretele renovarii e ca nu am prevazut necesitatea unui uscator de rufe dedicat (alimentare electrica am, nu am scurgere) dar pentru cele 3 luni intense de iarna nu e chiar mare deranjul. Mucegai/umiditate in casa sau balcon/probleme nu am avut de peste 4 ani cu metoda asta.
Ariel(Citează)
22/02/2021 la 4:50 PM
Nu e obligatoriu nevoie de scurgere, majoritatea uscătoarelor au un recipient integrat care îți ajunge pentru 2-3 cicluri de uscare, când se umple îl golești manual.
BB(Citează)
22/02/2021 la 2:09 PM
Varianta cea mai bună este clar, DEZUMIDIFICATOR! Este un aparat destul de mic( cam cât un cos de rufe) si face o treabă senzațională în timp scurt. Peste noapte ai rufele uscate. Se oprește singur, nu te doare capul. Si, atenție, mai face și altele. Te scapă de umezeala, mucegai etc. Si face si apă distilată din uscarea rufelor. Deci apa pentru fier de călcat, masina, regleaza nivelul de umiditate etc. Eu am luat Trotec. Sunt pe diverse categorii. O sa ma pomenești.
Adi(Citează)
22/02/2021 la 3:31 PM
Tot Trotec am și eu de câțiva ani și își face treaba cu brio. Singura chestie pe care nu am reușit să o pricep/schimb e că jetul de aer e proiectat cumva spre dreapta, nu în sus.
Ștefan(Citează)
22/02/2021 la 2:13 PM
Salut,
Am asa ceva acasa https://www.emag.ro/masina-de-spalat-rufe-cu-uscator-electrolux-dual-care-perfectcare700-spalare-9-kg-uscare-6-kg-1600-rpm-clasa-a-alb-ew7w369s/pd/DJJ0YVBBM/ si sunt foarte multumit!
Are o multitudine de programe inclusiv 1 Kg/spalat si uscat intr-o ora, care este de vis cand te grabesti.
O recomand cu incredere si are dimensiunile unei masini normale.
Vasile Liviu Alexandru(Citează)
22/02/2021 la 2:14 PM
Salut, am trecut exact prin dilema asta si pot sa iti spun din experienta:
Nu lua masina de spalat cu uscator. E o strutocamila si nu se compara cu un uscator standalone.
Ia un uscator bun, neaprat cu pompa de caldura. Noi am luat un Bosch de la Emag de la resigilate, cu 2500 lei, redus de la 3500. L-am pus pe balcon, cand ne am mutat la casa l-am pus peste masina de spalat, cu un suport simplu pe care il gasesti peste tot.
Este exceptional, rufele nu ies calcate ca la carte dar nu ies nici sifonate, practic poti pune tricoul pe tine fara probleme, sunt calde, fara scame si nemicsorate.
Corcoran(Citează)
22/02/2021 la 2:16 PM
Sau mai sunt alte doua variante
1. https://www.emag.ro/radiator-baie-portprosop-calorifer-brise-heizkorper-500×1200-mm-drept-alb-5948767066097/pd/D2H8VBMBM/
un calorifer din asta in baie , dar mare, de sus pana jos si in 2-3 ore ai uscate rufele iarna cand e caldura.
2. https://www.emag.ro/uscator-rufe-cu-incalzire-aluminiu-pliabil-rezistenta-electrica-de-100w-stendi-rapido/pd/D8T3G4BBM/
daca ai rabdare sa le intorci des isi face treaba.
Ionut(Citează)
22/02/2021 la 2:22 PM
acu vreo 4 ani, bebe mic, m’o pus sotia sa scot eu din masina si sa intind rufele. vreo 2 milioane de sosete si body’uri.
ghici ce primea sotia ziua urmatoare, masina de spalat cu uscator, ceva samsung, 3500 de lei atunci.
de atunci isi face treaba cu brio
dan(Citează)
22/02/2021 la 2:39 PM
Eu am uscator stand-alone, un model de la Samsung. Pe mine nu timpul de uscare ma deranja, ci pierderea de timp cu pusul/luatul de pe franghie. Practic, cu o masina de uscat am injumatatit timpul acesta.
Daca tu, cand ti-ai luat masina de spalat vase, ai observat imediat avantajul economiei de timp, atunci n-ai motive sa nu-ti iei uscator :)
Eu l-am pus pe al meu peste masina de spalat, si chiar a ajutat cu ancorarea masinii de spalat mai bine. Suport gasesti de toate felurile. BTW, eu am avut uscatorul meu peste o masina de spalat slim, de 45 de cm, very ok. Intre timp m-am mutat si acum am o masina de spalat de 60cm.
Masina de spalat cu uscator e departe ca performante, departe tare… Are cumnata-mea si nu e deloc multumitor rezultatul (rufe semi uscate uneori, FOARTE sifonate.
O alta recomandare ar fi sa iei masina de uscat cat mai mare (eu am de 9kg) si masina de spalat de 7kg. Din motivul ca in masina de uscat e bine sa stea mai aerisite
In a nutshell:
– masina de uscat cat mai mare, musai cu pompa de caldura
– o poti pune lejer peste masina de spalat (nu stiu in cate ap din Buc le poti pune una langa alta)
– peste combo-urile masina de spalat uscat nu merita sa te uiti.
– timp economisit
– scame reduse pe haine.
Alex P(Citează)
22/02/2021 la 2:46 PM
Pana nu il ai, nu stii ce ai pierdut pana atunci. E la fel cu masina spalat vase, aspirator care isi vede singur de treaba, etc. Sunt pro “unelte” care iti usureaza viata. Au trecut vreo 8-9 ani de cand am facut pasul asta. No regrets. Daca ai haine din lana, nu se prea impaca cu uscatorul. Trebuie uscate “pe sarma”. Apoi in functie de model, exista programe destepte. Isi ajusteaza timpul de uscare, temperatura and so on. Legat de canalizare au recipient de colectare independent sau le poti lega la canal.
AlexCD(Citează)
22/02/2021 la 2:47 PM
Merita din plin o masina de uscat. Ce imi place cel mai mult este ca scoate scamele si parul de pisica. Cum o face nu am nici cea mai vaga idee, dar cand am vazut dupa 2 uscari ce manunchi de scame avea, in compartimentul special, m-am minunat ca la sistemul Starlink pe cer :)
ovidiu(Citează)
22/02/2021 la 2:51 PM
Noi avem o masina de spalat duala LG, de vreo 5 ani.
Este acolo sus in topul lucrurilor must have intr-o casa alaturi de masina de spalat vase si aspiratorul robot cu mop.
Speli si usuci fara sa mai faci vreo miscare intre.
Este enorma (9kg spalare, 6kg uscare). Poti sa speli totul odata, no stress.
Poti sa o incarci de seara si sa o programezi sa inceapa sa spele/usuce astfel incat sa termine cand ajungi acasa de la munca.
Intr-adevar, sifoneaza hainele, nu extraordinar de tare, insa de exemplu camasile nu pot fi purtate dupa ce le-ai scos din masina.
Top tip, daca scoti hainele sau lenjeria de pat imediat dupa ce a terminat ciclul de uscare ele inca sunt calde, imediat atunci le impaturesti si cutele se netezesc din cauza caldurii reziduale.
Are o functie interesanta de Iron Dry, care nu elimina complet umiditatea din haine, daca ai de gand sa le calci dupa ce le scoti din masina, este tot ce iti poti dori.
On the down side, fiind un model mai vechi, nu se descurca foarte bine cu retinerea scamelor in filtru. Nu raman nici pe haine, insa raman captive in garnitura de la usa, iar dupa fiecare uscare trebuie curatata. Insa sunt sigur ca acum asta nu mai este o problema pentru modelele mai noi.
George(Citează)
22/02/2021 la 2:58 PM
Eu am trecut de la o masina de spalat cu tot cu uscator la 2 elemente separate: Masina de spalat AEG L9 si uscator T9, puse unul peste altul iar la mijloc un kit de integrare care le fixeaza una de alta si are si un sertar care iese in afara:
https://www.aeg.nl/laundry/laundry/accessories/stacking-kit/skp11gw/
Prima masina avea capacitatea de spalare de 8kg, dar de uscare doar 4kg. Daca puneai un program de spalat+uscat si o incarcai cu 8kg, ori dadea o eroare ori nu le usca de tot.
Din pacate, desi e mult mai confortabil sa pui rufele la uscat in uscator decat sa le intinzi pe un suport, toate hainele cu elasice (sosete, chiloti) vor avea de suferit: Elasticul din ele se plastifiaza si se rupe cand le pui pe tine (il auzi cum paraie).
C(Citează)
22/02/2021 la 2:59 PM
Mută-te la o casă mai mare, fie el și apartament.
Asta e soluția.
Oricum vei ocupa rapid tot spațiul excedentar, e ca la rîme: dacă deschizi cutia, să le bagi la loc îți trebuie o cutie mai mare.
Emil C(Citează)
22/02/2021 la 3:05 PM
2 in 1 dar de la un brand decent e ce trebuie.
personal folosesc Hotpoint si face treaba
mormaila(Citează)
22/02/2021 la 3:11 PM
Majoritatea uscatoarelor nu necesita scurgere dedicata astfel ca poate fi pus oriunde ai o priza. Are un recipient unde se colecteaza apa pe care il golesti dupa ce termina ciclul de uscare. Cel cu pompa de caldura este ok deoarece recilcula caldura, nu o scoare in afara.
Uita-te pe la LG. Au masina de spalat si uscator separate, dar care comunica prin WI-FI si uscatorul va alege programul de uscare conform programului pe care l-a avut masina de spalat.
lp(Citează)
22/02/2021 la 3:13 PM
Radu, cea mai buna investitie din ultima perioada a fost uscatorul de haine. Pana si vara il folosim, desi as avea unde sa “pun pe sarma” hainele. Consuma putin, usca in 1-1,5 ore, nu face mare galagie, si l-am pus peste masina de spalat ca sa economisesc spatiu. Iti recomand!
ps: ca sa pui peste amsina de spalat, iti iei un kit suprapunere. Eu am ales de la wpro, e super.
Andrei M(Citează)
22/02/2021 la 3:19 PM
Este super cu uscătorul. Singura problema e ca strica șosetele. Dar doar șosetele. Șosete noi, după câteva uscări se destramă toate pe talpa. Și ale mele, și ale copiilor. Ma gândesc ca este o soluție pt asta, numai ca nu am găsit-o.
Axx3l(Citează)
22/02/2021 la 4:10 PM
Am un electrolux edc 77570w vechi de cand am facut casa. Daca retin bine a costat ceva intre 500-800 eur, nu chiar ieftinut dar nici cel mai scump pe atunci.
Cred ca l-am folosit de maxim 10 ori in 13 ani, doamna nu-l place pt ca: “usuca rufele prea mult, ies cam botite si se calca mai greu”.
Al doilea minus este ca in cam 6/10 cazuri anumite tesaturi intra la apa big time.
Al treilea minus este ca atunci cand merge, contorul electric decoleaza. Uscatoare economicoase nu exista, procesul este energy intensive.
E maricel: H85 x W60 x D58 cm
Habar n-am cat cantareste.
Daca vrei sa incerci ti-l dau gratis (excl transport), oricum de niste ani de zile doar stergem praful de pe el. Avand camera de spalat & uscat dedicata cu aerisire directa, uscam pe rack, ca si voi.
Tom(Citează)
22/02/2021 la 4:11 PM
mie mi se pare mai utila decat masina de spalat vase. si o iubesc si pe aia.
In suedia am stat vreo 2.5ani fara una. Si nu ma amuza.
Acum am o capra d-asta de pus hainele pe ea. Doar ca are o siguranta si se incalzeste. ia cam o zi. Dar, urasc sa le pun la uscat. Asa in masina le scoti, le arunci, apesi doua butoane
animaloo(Citează)
22/02/2021 la 4:44 PM
Eu am asta de doua luni: https://www.emag.ro/masina-de-spalat-rufe-cu-uscator-hotpoint-1400-rpm-spalare-9-kg-uscare-7-kg-clasa-a-motor-inverter-display-lcd-alb-aqd970d49/pd/EDPNKBBBM/
E cea mai buna investitie, mai ales ca am cumparat cu 1500 de lei :)).
Spala 9Kg si usuca 7. daca ciesti instructiuni cu grija o sa stii cat inseamna 7 kg de rufe(explica greutatea unei camasi, unei lenjerii etc). Stie sa usuce si mai mult doar ca rufele nu se usuca cum trebuie si trebuie sa dai pe program mai lung.
Cel mai rapid program spala si usuca 1kg e rufe in 45 de minute. Cel mai lung am reusit sa il setez la 8 ore :)) Numai ca ajusteaza ea apoi in functie de greutate si mai scade.
In medie spal 7kg de rufe la 4 ore, le scoate uscate si fresh. Unele pot fi sifonate daca nu se tine cont de material si nu se face sortare ok…sau daca nu se tine cont de programul de uscare (are vreo 4 programe, inclusiv uscare pentru calcare)
Am avut aceeasi problema de spatiu (plus condens) si de aia am ales sa iau masina duala. Merita fiecare leu daca e folosita conform instructiunilor.
Singurul mic inconvenient e ca aduna scame in burduf si trebuie curatat cu un burete (2 minute)
Ah. Ar mai fi si faptul ca la 9kg de rufe trebuie sa pui dublu/triplu detergent. Am vazut ca unii se vaita ca nu spala bine si pun doar o capsula
Alex(Citează)
22/02/2021 la 4:57 PM
De 10 ani sunt fericitul utilizator al unor astfel de dispozitive. Prima data am dat peste o masina de uscat in primul apartament in care m-am mutat cu chirie. Aveam dubii ca e ceva util pana ce i-am dat drumul prima data. In urmatorul apartament cu chirie am cumparat eu una pe care am luat-o cu mine cand m-am mutat (da, e si mega simplu de carat, ca e usoara, iti trebuie doar un break).
Mi se pare salbaticie sa stai sa intinzi rufe in 2021.
nashu_mare(Citează)
22/02/2021 la 6:38 PM
Cel mai bun raspuns “e salbaticie sa usuci hainele in casa in 2021” :)).
Stam in chirie dar era o activitate care ne displacea enorm, asa ca ne-am luat acum cateva luni uscator cat de cat ok, nici 1300 lei, vreo 1800-2000 parca, cu pompa de caldura (neaparat). Ne-a schimbat viata la fel de mult ca masina de spalat vase. Daca inainte dura saptamani pana strangeam hainele si le puneam la loc in dulap, acum o facem imediat cum le scoatem si sunt calde. Daca nu le strangi imediat se vor “botzi”. Foarte putine haine au nevoie acum sa fie calcate spre deosebire de uscarea pe uscator de sarma.
N-are nevoie sa fie racordat la retea, ai nevoie doar de priza pentru el. Literally se poate pune oriunde. Apa se strange intr-o tavita pe care o arunci. Bagam absolut toate hainele, daca stau sa tin cont de etichete 90% din hainele mele n-ar trebui centrifugate si uscate, iar din alea 50% ar trebui spalate manual. Ain’t nobody got time for that. Singurele haine care s-au micsorat un pic au fost niste pijamale de la oysho (spre dezamagirea mea care aveaam asteptari mai mari de la brandul asta), care oricum erau un pic mari asa ca acum is un pic mai stramte. Daca am indoieli in privinta vreunor haine le bag la mixte sau la sintetice temperatura cea mai mica.
Irina(Citează)
22/02/2021 la 5:18 PM
Într-un sac colector, care se umple după un timp și se curăță foarte ușor.
Mack(Citează)
22/02/2021 la 5:39 PM
Florin(Citează)
22/02/2021 la 5:42 PM
Se duc pe un filtru care este curatat dupa fiecare ciclu de uscare . Ca o imagine vizuala – nu stiu daca ai vazut reclama de la Axion cu grasimea care se ia ca scotch-ul :) asa si cu scamele si mizeria de pe filtrul acesta.
calul(Citează)
22/02/2021 la 5:45 PM
Un racord în Y rezolva problema. Been there. Și este una din cele mai utile aparate din casa (după mașina de spălat vase și Roborock). Dacă ajuta, eu am AEG, atât mașina de spălat haine cât și uscătorul. Puse una peste alta cu ceva adaptor AEG. Nu fuge nicăieri și e stabil.
Florin(Citează)
22/02/2021 la 5:51 PM
Si eu tot AEG am.
E atat de stabila incat trece testul cu moneda: pornesti un ciclu de spalare si pui o moneda pe cant. La finalul ciclului, moneda tot pe cant e.
C(Citează)
22/02/2021 la 6:02 PM
Daca la bugetul ala vrei sa te opresti , nu, nu merita, ca alea cu condensare fara pompa de caldura, nu sunt la fel de eficiente , mai incind hainele, etc.
Ca sa merite – buget pentru alea cu pompa de caldura. Cu spatiul tu stii mai bine cum stai – daca ai avea balconul izolat si inchis, ai putea s-o pui acolo, dar ziceai candva ca esti pe still mediteranean, iti place sa respiri diesel la o cafea.
Catalinx(Citează)
22/02/2021 la 6:20 PM
Bosch EcoLogixx ( uscare prin condensare si active system air) cu sistem de prindere Bosch original pus deasupra masini de rufe in sistem turn ptr a salva spatiul (am aceiasi problema cu spatiu in apartament ca multi altii)
Precizez (ptr cine nu stie) ca uscatorul e mai usor de cat masina de spalat (nu are contra greutatea din piatra sau din ce o fi).
In uz de 9 Ani ama doua spala si usuca ca la inceput.
Uscatorul are programe de uscare antisifonare sau pregatire pentru calcare.
AVANTAJ:
SOTIA MULTUMITA
EU NU MA IMPIEDIC DE GRATARUL ALA DE USCAT
MA UIT LINISTIT LA MECIURI 😁😁😁😁
APA SE STRANGE INTR UN SERTAR – NU DAI ALTE GAURI IN CASA IN PERETI
Dezavantj:
PRETUL, dar una peste alta a meritat atatia Ani de liniste😄
Sper ca am fost de ajutor
O zi linistita tuturor
jar(Citează)
22/02/2021 la 6:24 PM
Există mașină spălat cu uscător inclus cu pompă de căldură, adică cea mai bună tehnologie, la AEG, era vreo 6 mii lei anul trecut.
Eu din considerente de bani și spațiu am ales altă variantă, dezumidificator cu filtru hepa, usucă rufele în jumate de zi, filtrează aerul din casă și scap de mucegai iarna. Tu l-ai putea pune in balcon și nu te-ar incomoda, iei cel mai simplu model și gata.
Au ai mei uscător cu pompă de căldură și usucă bine și eficient, dar ocupă loc, e scump și încălzește cam tare rufele sincer, nu pare prea ok pe termen lung.
Florin M.(Citează)
22/02/2021 la 6:49 PM
Pe scurt, am luat masina de spalat cu uscator luata acum cateva luni.
Folosesc uscarea doar ptr hainele copiilor ( un an si cateva luni, deci multe si mici :)
Factura la curent a crescut cu aproape 40%. Nu prea am vazut aspectul asta mentionat in comentarii, sau poate pe altii nu intereseaza acest aspect, pe mine da
Hainele mari si lenjeria de pat ies sifonate rau (chiar si pe programul special antisifonare), dar conteraza foarte mult si materialul.
Obligatoriu geamul la bucatarie ( unde este masina, in alta parte nu este loc din pacate) trebuie sa fie deschis daca folosesc program de uscare. Altfel atmosfera se incinge rau :)
Cu siguranta cand da caldura tot la varianta intins rufele pe balcon voi apela.
Doru(Citează)
22/02/2021 la 7:43 PM
2021.. Blog de tehnologie… Proprietarul se întreabă dacă e util un uscator de rufe… Cât de retrograde poți sa fii?
Normal că e util. Faci la comandă un dulap functional, uscatorul in el, acoperit de uși. Folosesc cel mai ieftin beko de vreo 7 ani și e de vis. Pui la uscat 20 de minute cămasile, bluzele, lenjeria de pat etc. Le scoți, le scuturi bine și le asezi pe umeras. Restul de haine le lași până se usucă. Ce bine că ai Philips hue și Alexa…
Andrei(Citează)
22/02/2021 la 8:56 PM
Electrolux de 1200 de lei luat acu vreo 8 ani, merge la fel ca la inceput, nu bate nu troncane, nu inteleg cum poate trai cineva fara si nu stiu la ce e buna pompa de caldura, ca doar nu pui uscatorul in living/ dormitor, deci nu deranjeaza ca face un pic de caldura 1.5 ore
Eu l-am pus pe balconul inchis, dar ce-i drept nu e bloc comunist.
Marean(Citează)
22/02/2021 la 9:13 PM
Radu eu am avut treabă cu 2 tipuri de uscătoare. Am acasă un Beko mașină cu uscător.
Avantaje: compact, usucă bune anumite tipuri de haine,
Dezavantaje: timp mare de uscare ( pentru uscare completă cam 3 ore), nu poți seta temperatura de uscare (merge numai la temperaturi înalte și deci nu e bun decât pentru anumite tipuri de materiale)
Concluzie este compact și intră în apartament fara modificări sau conexiuni speciale, bun pentru lenjerie de pat haine bebeluș prosoape dar durează și strica haine din anumite tipuri de materiale.
La muncă am un Electrolux separat.
Avantaje: usucă foarte bine și foarte repede orice tip de haină, are program de anti sifonare și de cele mai multe ori nici nu mai e nevoie să calc tricouri. Sau alte articole vestimentare, se poate seta temperatura de uscare (pentru un număr mediu de articole la temperatura joasă in 30 de minute sunt perfect uscate)
Dezavantaje: este mare și ocupă un spațiu separat peste mașină de spălat și are o conexiune separată pentru ventilație (deci trebuie scos un tub undeva afară…)
In concluzie daca ai loc deasupra mașinii de spălat poți construi un suport unde sa pui uscătorul dar trebuie sa îl racordezi și la ventilație (ghenă, sau la exterior…)
Daca uscătorul separat nu este tipul ăsta cu ventilație exterioară nu sunt nici la fer de rapide nici la fel de performante și nu sunt un mare avantaj față de unul incorporat in mașină de spălat
Radu M.(Citează)
22/02/2021 la 9:35 PM
Am masina da spalat rufe cu functie de uscare de la Beko si nu am nicio treaba. Umplu masina chiar peste indicatorul maxim si rufele ies uscate. Se inampla cateodata ca rufele mai groase (blugi) sa nu iasa perfect uscate, dar la agat de usa/maner etc si peste 30min sunt uscate. Singurul dezavantaj este ca un program de 60C cu uscare Extra dureaza intre 4-5h. Masina are senzor de umiditate, iar cand acesta detecteaza ca rufele sunt uscate poate opri programul mai repede. Masina este una din 2015 cand tehnologia nu era asa buna pentru un 2in1. La alt apartament am masina de spalat rufe, una simpla, ieftina si un uscator montat pur si simplu peste. Totul e ok, functioneaza bine. Tu decizi ce e mai ok
Alex(Citează)
23/02/2021 la 11:39 AM
Am luat de la Selgros un Heinner la oferta 1050 lei
https://www.emag.ro/uscator-de-rufe-heinner-condensare-8-kg-15-programe-clasa-b-display-led-baby-care-alb-hcd-v804b/pd/DTDP4VBBM/
de vreo 1 luna jumate il folosim intesinv..cu 2 copii mici, avem de spalat destul de mult.
folosim in prinicipiu programul de sintetice gata de pus in dulap, inclusiv pt bumbac. le punem in cuva de uscat la gramada.. inclusiv tricouri de adulti, pulovere etc
per total ies uscate si f putin sifonate… poate la tricouri o mica trecere cu fierul de calcat.
de ce n-oi fi luat pana acum, nu imi imaginez
DaeHan(Citează)
23/02/2021 la 11:48 AM
Salut,
In toamna am cumparat si noi un uscator de rufe Electrolux de 8kg cu pompa de caldura de 60cm adancime pe care l-am montat deasupra masinii de spalat rufe Samsung de 6kg model slim de 45 cm adancime. Pentru montare am folosit un kit de suprapunere cumparat separat. Totul merge excelent…ce spala masina intr-o ora usuca uscatorul in 2 ore.
Sotia e foarte multumita, deci recomand fara ezitare :)
Adrian(Citează)
23/02/2021 la 1:21 PM
In 2021 iti mai poti pune intrebarea daca mai pui rufele pe sarma … ce naiba ! Sincer si serios – muncesti mai tare , iei o masina cu uscator , nu mai suntem in 1990 . Ori evoluam ori ne spalam la “copaie”
Liviu(Citează)
02/03/2021 la 6:04 PM
https://www.emag.ro/uscator-rufe-electric-cu-aer-cald-capacitate-10-kg-portabil-700-w-premium-skys800/pd/DX607SBBM/
poate fi o solutie
Cristian Ilie(Citează)