►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Sony a prezentat astăzi camera FX3, care face parte din gama Cinema Line. Practic, se confirmă din nou ceea ce ziceam anterior: Sony se orientează din ce în ce mai mult pe segmentul video după ce s-a prins că mirrorless-urile lor de top erau utilizate mai degrabă pentru filmare decât fotografiere.
FX3 este o altă cameră dedicată filmării, ca și micuța ZV-1, de exemplu, chiar dacă face parte din altă categorie, mai exact categoria de camere scumpe. FX3 concurează mai degrabă cu Blackmagic Pocket decât cu alte camere de la concurenții tradiționali Canon/Nikon/Panasonic.
De fapt, chiar și concurența directă cu Blackmagic Pocket 6K Pro este incertă. Un astfel de Pocket costă 2.400 de dolari. Sony FX3 s-a lansat la 3.900 de dolari, un preț ce poate părea mare, dar uitați care este șmecheria: pe partea de video este aproape la fel de bună precum noua Sony Alpha 1, care costă dublu! Nici un alt model Alpha, nici a9 sau a7 IV, nu fac ceea ce face FX3 pe video.
Specificațiile Sony FX3: senzor full-frame și compatibilitate cu obiective montura E, adică toată gama pentru mirrorless-uri Sony. Filmează 4K la maxim 120 fps. Codarea poate fi XAVC S-I tip 4:2:2 pe 10 biți, o altă caracteristică pe care doar noul Sony a1 o mai are acum.
Are 15 trepte dinamice, scoate 16 biți raw pe HDMI, poate filma HDR și S-Log 3 și inclusiv în curba de culoare S-Cinetone, care-i caracteristică gamei de camere Sony pentru filmări profesioniste. Toate sunt posibile pentru că folosește procesorul Bionz XR, la fel ca Sony a1.
Are focalizare avansată pe ochi, stabilizare pe 5 axe asistată de giroscop și restul trucurilor Sony. Are chiar și transfer FTP pe lângă cel wifi.
Și aspectul este interesant. Sony a renunțat la forma clasică de aparat foto. FX3 arată ca o cărămidă, dar asta înseamnă că body-ul are mult mai multe găuri filetate pentru accesorii, astfel încât poți monta diverse accesorii pe ea fără a fi nevoie de un cage separat.
Carcasa este din magneziu, are butoane mari de record, ecran rabatabil șamd. Pare mișto. Este prima cameră văzută în ultima vreme pe care chiar mi-ar plăcea să o am, deși este atât de avansată încât n-aș avea ce să fac cu toate funcțiile ei, fiind gândită pentru profesioniștii care vor o cameră compactă sau pentru cei care filmează singuri.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
13 comentarii
24/02/2021 la 12:13 AM
filmare pt ce? cinema pt youtube?
iar amestecam cuvinte de dragu lu marketing, fara sa stim ce inseamna?
sau se cred si astia ca iphone/apple, ca trag niste cinematicuri sa baleasca tocilarii la
o lansare, ca apoi oricum nimeni nu o sa foloseasca iphone sa faca un film.
ma bucur ca realizezi si tu ca pt o filmare de cum bei un wiskey nu ai nevoie de cinema line ultra pro 8k uhd mota ducking hau.
bravo
LE, cred ca am fost prea dur cu comentariul, sa nu planga baieteii de la sony.
dar cand si gillete cer 700 lei pe o lama incalzita, ce sa te mai mire.
bogdan(Citează)
24/02/2021 la 7:14 AM
Păi mă gândesc că nu ai dat banii și te-a dezamăgit, nu? Sunt unii oameni care dau 3900 pe așa ceva pentru că investesc în munca lor. Acuma dacă tu nu realizezi ce diferență este între un produs obișnuit și produsele profesionale, e clar că nu ți se adresează. Și nu e nimic rău în asta, e bine să lăsăm profesioniștii să își facă treaba cum știu ei mai bine și noi, eventual, să privim ceea ce au realizat. Eu de exemplu nu aș accepta ca cei pe care-i urmăresc chiar și pe YT să nu producă video măcar la 1080p (că e real sau nu), stabilizat și cu sonorizare de adecvată. Adică scule de mii de euro adunate.
Asta trebuie să înțeleagă fiecare: dacă noi nu vedem necesitatea, nu înseamnă că nu există. Ai fost dur cu comentariul nu pentru că i-ai afecta pe cei de la Sony ci pentru că mergi pe ideea că dacă ție ți se pare inutil așa e. Nu are rost să-ți recomand să vezi de ce alde Linus Tech Tips investește sute de mii de euro în camere 8K și de ce business-ul lui e o afacere de milioane de euro, dar e suficient să te uiți ce diferență e între un youtuber amator care filmează cu iPhone și unul care investește câteva mii măcar pe partea de sunet. Sau poți să continui să fii ignorant…adică dur, scuze.
GuestStar(Citează)
24/02/2021 la 9:46 AM
@bogdan >> esti prost.
@Radu si eu mi-as lua camera asta, e superba. Am acum un Sony a7III care se descurca excelent, dar m-as bucura de un upgrade.
Corcoran(Citează)
24/02/2021 la 9:59 AM
Ești complet în afară, dar ai ținut să te auzi scriind. Cinema Line înseamnă camere dedicate filmatului și au altă funcționalitate, altă ergonomie, alt soft, altă conectică și alte accesorii. Astea de multe ori fac chiar mai mult decât diferențe mici în calitatea imaginii.
E treaba lui Radu cum se filmează, dar iutubării ăia de care spui tu au tot felul de contracte din care fac bani – interviuri, podcast-uri, reclame, short films, documentare – acolo au nevoie de echipament, nu că-i vezi tu vorbind aiurea în fața camerei. E destul să arunci un ochi pe site-urile lor să vezi ce clienți au avut, când lucrezi cu Discovery Channel, Mercedes sau Porsche nu e chiar filmat în timp ce bei whiskey, și nici măcar nu mă refer la cei cu milioane de abonați, cel cu Discovery avea vreo 50k la momentul respectiv.
dam167(Citează)
24/02/2021 la 10:24 AM
@GuestStar24 – cine vrea scule de astea pune mana pe ele si vede cum arata calitatea, nu citeste pe bloguri de cum face video.
@Corcoran24 – la fel, mersi. mata.
bogdan(Citează)
24/02/2021 la 10:51 AM
@bogdan >> din nou iti spun ca esti prost. Dar nu o lua cu suparare, am vazut ca te-ai ofuscat, doar asa esti tu. De multe ori, ca si acum, nu ai nici o idee despre ce vorbesti. Nu esti in tema, nu ai nici o legatura cu subiectul macar tangential, dar iti dai cu parerea, ca nu costa nimic.
Corcoran(Citează)
24/02/2021 la 12:04 PM
Și de unde să afli despre noile lansări dacă nu de pe un site? Contează că e aici sau dincolo? Am aflat că a apărut, merg și-mi iau. O dai din penibil în mai penibil. Poți și să încerci să nu mai fi penibil.
GuestStar(Citează)
26/02/2021 la 5:03 PM
@bogdan: YouTuberii mari se filmează cu RED-uri și alte camere de zeci de mii de dolari. MKHBD are un microfon de 1000 de dolari.
Să zici că nu-i piață pentru așa ceva arată doar că nu cunoști domeniul sau nu ai imaginație.
Să zici și că “ce rost are să discutăm despre ceva pentru profesioniști, că ăia oricum pun direct mâna” arată doar o lipsă de interes pentru… orice. Ia zi, tu vorbești cu cei din jur doar despre produsele pe care ti le permiți? N-ai zis niciodată “huh, uite ce mișto e Aston Martin-ul ăla”? Că eu sper că ai zis. Lumea este mare și plină de lucruri frumoase, e bine să le descoperi.
Pari foarte ușor triggerat de absolut orice subiect. Poate ai vreo perioadă nasoală sau alte probleme. Îmi pare rău dacă-i așa, dar fă distincția între diversele planuri ale vieții.
nwradu(Citează)
24/02/2021 la 11:23 AM
Eu știu pe cineva care are Sony A7 III și il folosește pentru fotografii, mai mult ca un hobby sau mai face fotografii la evenimente ale cunoscutilor.
Pur și simplu aparatul ăla face poze mai bune și mă rapid ca alte alte aparate care costa jumătate de pret – adică și alea la jumătate de preț fac poze, doar ca poze mai slabe.
De exemplu:
-daca vrei sa faci poze noaptea Sony A7 III are ISO foarte mare, deci pozele vor ieși, pe când la alte aparate fie nu ies deloc, fie cu blitzul se va lumina zona unde este omul și în rest va fi întuneric complet;
– dacă vrei să faci poze unor oameni în mișcare Sony are eye-focus extrem de rapid și în cele mai multe cazuri vor ieși, fata de alte aparate – bine, aici vorbim de faptul că la Sony îți vor ieși poze și cu o diagramă de 1,8-2,5 cu un obiectiv de 85 mm adica sa fie omul clar și în spatele lui să fie blurat, pentru că dacă folosești o diafragma de 5 la un obiectiv de 35 mm vor ieși pozele și cu un aparat de 1000 de lei, doar că diferența de calitate este extrem de mare intre cele doua poze și la nivel de profesionism nu poți da chiar orice poze.
Așa că eu cred că dacă aparatul are suficiente funcții care sunt folosite de profesioniști sau amatori entuziasti în mod cert va fi cumparat
Mirel(Citează)
24/02/2021 la 2:12 PM
Contează și ce tip de conținut livrează omul ăla pe YouTube. Dacă e doar vorbărie, contează mult prea puțin calitatea video.
De altfel, tu ai fi mai atras de o mizerie de film, dar filmat in 4k perfect, decât de un film de acum 50-60 de ani, dar care are o acțiune foarte tare, un joc actoricesc remarcabil?
Andrei Serbanescu(Citează)
24/02/2021 la 2:47 PM
Urmăresc destule canale în care se vorbește, desigur, și-mi mențin părerea că nu vreau să văd o față pixelată chiar dacă e doar cineva care vorbește. Probabil e o chestie de gust dar nu prea văd cum în 2021 să mai ai succes pe YT când filmezi 720p.
Cât despre filme, nu calitatea actoricească este în discuție aici. Nu mă uit la mizerii de filme.
GuestStar(Citează)
24/02/2021 la 3:27 PM
Nu așa se pune problema. Filmul de acum 60 de ani are o rezoluție destul de mare, ar trebui să vezi cum arată imaginea pe un blue ray actual al unui film vechi.
O cameră performantă de azi permite realizarea de filme cu buget mai mic, tocmai ca să iasă în evidență jocul ăla actoricesc. Un autofocus precis înseamnă că nu mai ai oameni angajați doar pentru asta, la fel și la prelucrare, se pot face mai multe cu angajați mai puțini și probabil duble mai puține. Dimensiunile reduse ale echipamentului înseamnă stabilizare mai ușor de realizat, iar calitatea imaginii în lumină scăzută înseamnă lumini mai puține – dacă crezi că camerele și obiectivele sunt scumpe ar trebui să vezi ce înseamnă luminile artificiale.
Legat de ce zice GuestStar acolo, filmările de calitate sunt importante în review-uri de produse pentru că percepția privitorului despre culori și detalii e mai aproape de realitate.
dam167(Citează)
26/02/2021 la 5:07 PM
Cred că mulți nu știu că, în prezent, o cameră normală de cinematografie este controlată de 2-3 oameni. Unul o ține, altul face focusul în timp ce cameramanul se mișcă sau schimbă unghiul, altul monitorizează sunetul sau se uită pe un monitor de control șamd.
Nu toți au astfel de echipe. Asta nu înseamnă că n-au voie să spere la același tip de calitate a imaginii sau de funcții de top.
Sunt destule clipuri pe net care arată de ce camerele de top costă zeci de mii de dolari, obiectivele lor tot atât și ce imagini uneori miraculoase pot obține în scene dificile.
nwradu(Citează)