►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
20 Feb 2021 ·
AUTO ·
Poliția a publicat noile statistici privind parcul auto al României și, la fel ca anul trecut, am scos din ele numărul și tipul mașinilor electrice înmatriculate în România.
Se vede creșterea. De exemplu, 353 de Volkswagen ID.3 au apărut la noi, peste un an ar putea fi pe locul doi în clasamentul mașinilor electrice din România, care anul acesta este condus de Renault Zoe cu 1.436 de mașini înmatriculate în țara noastră. Tesla a crescut de la 184 la 357, dintre care jumătate sunt în București-Ilfov. Avem și 18 Porsche Taycan pe aici.
Mai multe în clip.
Fac în curând și un clip legat de supercar-uri. M-am uitat un pic prin sutele de pagini de Excel și avem deja 70 de Lamborghini Urus în țară.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
20 comentarii
20/02/2021 la 10:01 AM
Daca ANAF isi merita banii, ceea ce nu e cazul si stim asta de multi ani, facea o verificare intre veniturile declarate ale proprietarilor de masini si valoarea declarata a masinilor.
Nu va suparati, ati avut venituri de 10.000 de euro si aveti masina de 100.000 de euro? Se confisca! Va asteptam cu dovada ca ati platit impozitele la banii din care ati cumparat masina. Next!
Gaelex(Citează)
20/02/2021 la 10:45 AM
Interesant, Radu, multumim!
All fine & dandy dar ce ma intreb eu referitor specific la tesla este: cum poti cumpara o masina cunoscuta ca avand probleme constructive si de fiabilitate intr-o tara unde suportul tehnic (service, garantie, etc) lipseste cu desavarsire?
Plus pandemia care face practic imposibil circuitul transfrontalier, astfel ca nici centrele de service din regiune nu mai sunt accesibile (ca si cand a trimite masina la viena in service n-ar fi oricum un deranj major).
Dincolo de acest detaliu frapant pt mine, nu cred ca viitorul mobilitatii este electric, cred ca ce vedem azi este doar o etapa care ‘va arde’ in cca 10-15 ani pana cand o forma de propulsie cu adevarat ‘verde’ si sustenabila va aparea. Viitorul mobilitatii va fi tehnologia care va permite transportul ‘green’ si viabil economic al marfurilor si abia apoi a persoanelor. Iar electromobilitatea este momentan cea mai avansata dintre variante desi nu cea mai green sau cea mai viabila economic.
De asta cred ca ponderea masinilor electrice nu va deveni niciodata semnificativa (ex minim 1/3) in parcul auto occidental, nu mai vorbim de restul lumii.
Azi e doar o chestiune de marketing, de pozitionare a marcii, sa ‘calaresti’ valul electrificarii care a produs deja o schimbare majora de trend (probabil cea mai mare pe care o putea produce) si anume inversarea preferintei intre benzina si diesel. Pt binele planetei e un foarte mare pas inainte.
Tom(Citează)
20/02/2021 la 12:56 PM
Se știe că toți cocalarii evazioniști își cumpără mașini electrice. D-aia fac evaziune, ca să salveze planeta. :)
Revo(Citează)
20/02/2021 la 4:34 PM
Și dacă mașina (sau yahtul, sau vila) sunt pe firma?
EGO(Citează)
20/02/2021 la 7:16 PM
Anul trecut patronul firmei la care lucrez a trimis tesla in viena..cu platforma si tot ce trebuie. Revizia la un ferrari nu o face in Romania, trimite masina in Italia. Masinile astea nu sunt momentan pentru omul de rand. Zoe si altele da.
Alin(Citează)
20/02/2021 la 10:04 AM
Salut
Judetul este bistrita nasaud
Orasul este bistrita
Pacat ca in clip nu se mai poate
Corecta
Radu(Citează)
20/02/2021 la 10:23 AM
Hai cu ilicitu!
Mbmotw(Citează)
20/02/2021 la 12:08 PM
Asta e problema voastră banii altora de mașini electrice. Ce oameni mici și frustrați sunteți
Pmk(Citează)
20/02/2021 la 2:48 PM
Cu mașinile electrice SCUMPE.
Gaelex(Citează)
20/02/2021 la 4:27 PM
Art. 14 (2), Noul Cod Civil
(2) Buna-credință se prezumă până la proba contrară.
Nu e aşa cum vrea Galex; trebuie ca cineva (Procuratură, ANAF, DNA, etc) să demonstreze că omu’ a furat banii cu care şi-a luat Lamborghini, nu să se justifice ăla.
geutz(Citează)
20/02/2021 la 4:53 PM
Se stie @geutz, la fel cum se stie ca gaelex e un micut securist in adancul sufletului.
varucu(Citează)
20/02/2021 la 5:23 PM
Dupa cat de supărat e gaelex asta cred ca a avut un securist destul de mare în alt adanc, nu al sufletului
Man nu m-am putut abtine, a fost ridicată la fileu :).
Pmk(Citează)
20/02/2021 la 6:25 PM
Ba boss asta fiu de securist cu anaf. Dacă anaf și ar face treaba nu ar trebui sa ai gânduri de genul ca “dacă Guță are bunul x ar trebui controlat “.
Dar zi tu mie ce chestie a statului face o treaba buna?
bogdan(Citează)
20/02/2021 la 6:31 PM
Dovada e in faptul ca nu are venituri sa justifice masina, declansand investigatia si ducand la confiscarea bunului.
Asa patesti cand esti analfabet functional.
Gaelex(Citează)
20/02/2021 la 8:23 PM
E o mică diferență între ce zici acum şi ce ai zis prima dată. Acum zici de “declanşarea unei investigații” care să ducă la confiscarea bunului. În primul comentariu aveai vise umede despre confiscarea bunului şi să umble proprietarul să demonstreze de unde a avut bani să cumpere respectiva maşină. Dacă nu faci diferența dintre cele două scenarii, cine zice ăla e ;-)
geutz(Citează)
21/02/2021 la 6:30 AM
Nu este absolut nici o diferență. Deja există dovezi ca trăiește peste veniturile declarate, chestie cu care a fost închis de altfel și Al Capone.
Gaelex(Citează)
20/02/2021 la 9:57 PM
Eu ma intreb ce o sa se intample cu masinile astea peste 10 ani cand bateria e moarta?
o sa le cumpere romanii
o sa le adune si o sa le dea foc langa bucuresti
o sa le puna pe un vapor si o sa le arunce in ocean?
radu(Citează)
21/02/2021 la 6:24 AM
Atunci o sa fie o mare problema, dar pe care noi ne facem în prezent că nu o vedem.
Este un documentar, cred că este făcut de Michael Moore, despre energia din surse nepoluante, cum ar fi instalații eoliene, panouri solare etc. Dacă îl vezi te doare mintea :
-in primul rand randamentul este foarte mic, cel puțin la panouri solare, că să dai energie pentru un oraș cred că trebuie o suprafață cu panouri solare de 10 ori cât orașul – adică ar fi niste costuri enorme
-fabricarea panourilor solare și a instalațiilor eoliene presupune multe materiale, iar după ce se strica e complicat de reciclat – deci poluare
Mirel(Citează)
21/02/2021 la 10:59 PM
În 10 ani românu face battery swap la Dorel in curte și e mașina ca nouă, cu toate dotările.
Ce e asa greu
Bogdan(Citează)
22/02/2021 la 4:32 PM
QED.
Totusi, intre Ferrari si Tesla e o mare diferenta.
Tesla nu este (nu se vrea) o masina exclusivista in vreme ce Ferrari, da.
O Tesla, cat e, 50-75k euro?
Un Ferrari incepe de pe la 135k, e alta liga si e corect, obrazul subtire cu cheltuiala se tine. Si cu un pic de chin logistic, in cazul in care esti din RO.
Tesla, care e la pretul unei masini premium mediu dotate, ar trebui sa ofere infrastructura de brand asemanatoare cu Audi, BMW, MBZ in toate pietele unde vinde.
Tom(Citează)