►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 18 februarie 2021
NVIDIA lansează GPU-uri dedicate pentru mining de Ethereum »
Femeia care a murit la Constanța s-a întors după laptopul în care avea fotografii cu copilul ei, decedat recent.
Ieșise din casa în flăcări, a intrat la loc după laptop, n-a putut să mai iasă și, în panică sau în lipsă de soluții, s-a aruncat de la balcon. Așa zic Mediafax și Adevărul. Cei de la ISU Constanța sunt investigați pentru lipsa unei scări care să ajungă la acel etaj.
Asta cu ISU e altă discuție. Oamenii care se luptă efectiv cu focul sau cei care se duc să salveze oameni mi se par în continuare eroi. Șefii lor, însă, de multe ori consumă aerul degeaba. Ca și la Colectiv, ca și în Apuseni, ca și la elicopterul SMURD prăbușit în lacul Sutghiol, ca și în multe alte cazuri se vede din nou că există o lipsă de proceduri și de dotări tehnice, dar nu vezi pe nimeni din posturi de conducere reclamând activ aceste probleme, zilnic, pentru a trage un semnal de alarmă.
Mergem mai departe. Arafat probabil că a declarat deja că niște demisii n-ar rezolva nimic, problema este mai adâncă și trebuie tratată de la bază sau vreun alt truism din acesta pe care-l scoate periodic din buzunar. Mi-a rămas în minte însă ceva văzut la muzeul 9/11 din New York: primii doi șefi ai departamentului de pompieri din NY au murit în World Trade Center; unul avea 71 de ani, dar tot în mijlocul acțiunii era. Primii doi ofițeri ai Port Authority au murit și ei coordonând evacuarea.
Întrebarea din titlu este mai degrabă retorică. Trebuie să vă facă să vă uitați în jurul vostru prin casă și să vă gândiți după ce v-ați întoarce voi prin flăcări și dacă nu puteți cumva elimina această nevoie.
Mie cele mai prețioase mi se par amintirile. Banii sunt la bancă, am cash în casă cât să las bacșiș la un livrator. Nu avem ceasuri scumpe sau bijuterii de neînlocuit. Sigur că pierderile de bani ar fi masive dacă ți se distruge televizorul, espressorul, mobila, globul de Crăciun preferat șamd, dar nu consider că merită să-mi risc viața pentru astfel de lucruri.
Amintirile sunt fotografii și clipuri video. Sunt cu atât mai prețioase dacă sunt cu persoane decedate, pe care nu le mai poți vedea altfel. Eu le am pe toate (și) în cloud. Am scanat cândva inclusiv fotografii vechi de familie și le-am pus undeva online, accesibile de la orice PC.
M-aș întoarce după acte. Actele casei, certificatul de naștere, chestii din acestea greu de reobținut dacă rămâi doar cu hainele de pe tine. O idee ar fi să le aveți și pe acestea scanate și puse undeva în cloud. Nu știu dacă vor fi de ajutor, dar probabil că veți primi mai multă îngăduință din partea autorităților dacă le puteți arăta totuși o copie scanată a certificatului de naștere decât dacă nu aveți nimic.
Acum vreo trei luni m-am săturat să avem acte în 5 locuri diferite prin casă. Am cumpărat niște dosare și plicuri transparente, am făcut cu Matilda ordine prin acte, le-am grupat pe categorii (casă, mașină, naștere-diplome-căsătorie, medicale) și le-am pus pe toate într-o geantă. La o adică, o înșfac direct la plecare, nu trebuie să mă întorc după ea.
O idee ar fi să pun toate fotografiile, clipurile, actele scanate și alte chestii ce pot fi digitalizate pe vreun hard disk extern și să-l pun și pe acesta în geanta respectivă cu acte.
Mă uit în rest în jurul meu și nu văd nimic de care nu m-aș putea lipsi. Văd o mulțime de obiecte de care mi-ar părea foarte rău pentru că îmi declanșează amintiri foarte plăcute sau sunt atașat emoțional de ele, dar sunt doar declanșatoarele, iar amintirile respective sunt deja în mintea mea.
Îmi scapă ceva? Ar trebui să mă întorc după ceva în casă și nu-mi dau seama acum de asta?
Ar trebui să-i ajutați și pe cei din jurul vostru să elimine astfel de riscuri în caz de incendiu, cutremur sau alte probleme. Digitalizarea actelor, scanarea fotografiilor, mutarea în cloud, o discuție despre ce iau și ce nu iau cu ei în caz de cutremur sau incendiu.
« Știri despre tehnologie – 18 februarie 2021
NVIDIA lansează GPU-uri dedicate pentru mining de Ethereum »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
76 comentarii
18/02/2021 la 1:06 PM
there is no cloud. it’s just someone else’s computer.
Anda(Citează)
18/02/2021 la 5:11 PM
Cui îi pasă? Le poți accesa de oriunde și oricând? E bun. Sau crezi că se uită angajații Microsoft la poza cu bunica ta și o șterg, că decid că n-ai nevoie de poză?
nwradu(Citează)
18/02/2021 la 1:08 PM
sau o caseta antifoc si nu te ai mai intoarce dupa nimic.
In felul acesta le protejezi si cand nu esti acasa deoarece presupun ca nu pleci cu actele dupa tine in concediu sau la munca.
dny(Citează)
18/02/2021 la 5:11 PM
Dă un link.
nwradu(Citează)
18/02/2021 la 1:14 PM
Dupa orice persoana ar fi la mine in casa.
Si as cobori strigand si batand in usi sa iasa toata lumea din bloc.
As lasa familia si as mai intra o data in scara daca focul nu s-a extins acolo si as continua sa strig sa iasa toti afara.
In rest nu m-as intoarce dupa nici un obiect. Nici macar poze, acte, laptop,etc…..
La rece este usor sa zici asta, sa judeci, dar in mare cam asa as proceda.
nile(Citează)
19/02/2021 la 4:17 PM
Nevasta și pisicile. Și aș încerca să-l sting, după o evaluare rapidă. Am ceva cursuri de profil, plus experiența cu 2 incendii (unul electric) la bord, cu black-out, unde am fost partcipant direct (la unul chiar singura persoană).
marinel(Citează)
18/02/2021 la 1:15 PM
Cu riscul ca stric feng-shui-ul cuiva, consider ca singurul vinovat pentru deces este victima. Ca om implicat intr-un accident extrem de grav ( m-am prabusit cu un aparat de zbor) rupandu-mi n factorial oase si privind tavanul spitalului luni bune, pot spune ca am vazut fundul iadului. Stiu ce inseamana suferinta, moarte, perspectiva ei, bla, bla. Dupa aceasta experianta am realizat ca nimic nu conteaza mai mult inafara de propria noastra fiinta. Restul sunt nimicuri. Sa te fi salvat deja din incendiu si sa te intorci cu buna stiinta, este ….sinucidere curata. Pentru ce? Un laptop? O monografie contabila se reface iar de pe un media ars, cu conditia sa fie HDD, se pot recupera datele…asa ca…pentru ce?
Serban(Citează)
18/02/2021 la 2:48 PM
Sunt 2 directii aici.
1 – Da, in acest caz particular, victima n-ar fi trebuit sa se intoarca si nici sa sara de la etajul 6 ( sau a cazut – nu se stie clar)
2 – Pompierii s-au dus caini surzi la vanatoare
Posibil ca victima sa fi supravietuit daca pompierii erau dotati ca la carte si reactionau tot asa – cam asta e sinergia :)
Multi incearca acum sa spuna ca oricum n-avea sanse pentru ca n-ar fi fost timp oricum ( sa se intinda scara, sa se umfle perna etc). Nu avem de unde sti – pentru ca ei au venit fara nici una dintre ele… Poate ca victima vazand ca se intinde scara/umfla perna incerca sa se mai agate cateva minute… nu stim…
geretus(Citează)
18/02/2021 la 3:18 PM
Parca prin filmele americane, pompierii porneau pe scari in sus urgent, cu butelia de oxigen in spate si intrau in spatiu pentru a cauta eventualele persoane ramase in urma. La noi nu am auzit de asa ceva. Cred ca asta ar fi trebui sa fie prima miscare concomitent cu furtunul cu apa.
Serban(Citează)
18/02/2021 la 5:13 PM
Greu de găsit un vinovat.
Victima s-a întors de bună voie, dar în panica momentului oamenii poate nu sunt tocmai logici. Ar fi putut ca victima să nu sară decât dacă chiar nu mai era altă posibilitate.
Ar fi putut să se întoarcă soțul, care ieșise împreună cu victima din casă.
Ar fi putut ca ISU să aibă scara la ei. Se pare că a ajuns 2 minute mai târziu.
nwradu(Citează)
18/02/2021 la 1:28 PM
Te-ai întoarce după pisici.
Radu(Citează)
18/02/2021 la 5:14 PM
Da, am presupus însă că oameni și pisici ies singuri. Adică aș înșfăca pisicile în drum spre ieșire, dacă văd că nu pleacă singure.
nwradu(Citează)
18/02/2021 la 1:31 PM
Fuck things. Te intorci daca mai e vreo persoana, lucrurile se pot inlocui. Chiar si actele.
add(Citează)
18/02/2021 la 1:33 PM
PS: vedeti filmuletele cu oameni care ies de urgenta din avion cu trolere dupa ei.
add(Citează)
18/02/2021 la 2:58 PM
Parca era un rus voluminos care si-a luat si bagajul cu el la o aterizare de urgenta si aia din randurile din spatele lui n-au prea mai scapat cu visata. Dar no, el avea perechile de chiloti preferati intacte.
Nasol cu doamna din Constanta. Dar uitati-va putin la voi si ceilalti cum reactionati in momentele de criza. Daca n-ai cumva un plan facut pentru o situatie (plan in cap, nu neaparat exersat), deciziile pe care le ei atunci nu sunt cele mai intelepte. Din pacate pentru ea a fost nasol de tot.
Iulian(Citează)
18/02/2021 la 5:21 PM
Greu de dat vina pe acei oameni. Unele gesturi intră în automatism, mai ales în astfel de momente. Mai depinde și de senzația de urgență pe care o are fiecare.
nwradu(Citează)
18/02/2021 la 5:39 PM
O treaba buna ar fi sa se poata bloca compartimentele de bagaje in caz de accident (eventual automat, cand cad mastile de aer). Vor mai fi unii cu papornita la picioare, dar macar reduci numarul si dimensiunea bagajelor.
Sorin(Citează)
18/02/2021 la 1:34 PM
Nu mai bine ne concentram pe preventie?
varucu(Citează)
18/02/2021 la 2:21 PM
Nu intereseaza pe aproape nimeni subiectul asta. Crezi ca el are detectoare de fum sau stingatoare in casa ?
Alin(Citează)
18/02/2021 la 5:22 PM
@varucu: cum te poți asigura că vecinului nu-i explodează centrala, că nu uită aragazul deschis, că nu-i ia foc patul de la candelă șamd? Că nu toate problemele depind strict de tine?
Let me know, sunt interesat de asta.
nwradu(Citează)
18/02/2021 la 5:23 PM
Nu te grăbi să presupui că toți sunt ca tine. Eu am două stingătoare și detectoare de fum. Pare o idee bună să pun un stingător și în afara casei, cum zice Giani Mucea despre alte etaje.
nwradu(Citează)
18/02/2021 la 1:46 PM
Aș mai cumpăra 2 detectoare de fum și 4 stingătoare, pentru celelalte etaje, să evit problema de la început.
Dacă e să mă gândesc serios, obiectele relativ importante și/sau scumpe ar fi actele, portofelul, SSD-ul NAS-ului și un ceas.
Giani Mucea(Citează)
18/02/2021 la 7:52 PM
Aham, stii ca detectoarele de gaz sunt obligatorii in apartament, da?
Si ca stingatoarele de incendiu sunt obligatorii pe etaj, da?
Gaelex(Citează)
19/02/2021 la 9:31 AM
Aham, stiu.
Aham, stii ca nu exista gaz in tot cartierul? Vrei sa pun si contor Geiger cumva, poate se rastoarna camionul cu cesiu si ajunge la mine in sufragerie?
Also, asta cu stingator obligatoriu pe etaj cred ca e valabila in Romania si se aplica apartamentelor. Pe aici nu iti impune nimeni sa ai stingator in pod. E o idee buna si o sa o aplic, dar nu e impusa de lege.
Deocamdata in pod n-am stingator si detector, ca acolo am refacut instalatia personal si stiu cum e. Dar better safe than sorry.
Giani Mucea(Citează)
18/02/2021 la 1:47 PM
La rece nu m-as intoarce dupa niciun obiect. La “cald” nu am idee cum as reactiona. Uneori te gandesti ca intri si iesi in 2 secunde, dar in cele 2 secunde se pot intampla foarte multe.
Totusi m-as asigura ca cei care se afla in casa au evacuat deja.
Ce am facut: am cumparat un extinctor, iar pozele sunt deja toate in format electronic (hdd extern, laptop, cloud – sau “computerul altcuiva”).
Ce ar mai fi de facut: pus acte in ceva dosare si intr-o geanta (de ce nu si in format electronic) si de pus senzor de fum.
Andrei(Citează)
18/02/2021 la 1:54 PM
O cutie de valori ignifuga si rezistenta la socuri nu e asa scumpa
Cristian(Citează)
18/02/2021 la 5:23 PM
Dă un link.
nwradu(Citează)
18/02/2021 la 6:26 PM
https://www.emag.ro/caseta-antifoc-162x368x309mm-9-3kg-antiumezeala-planet-safe-f-217/pd/D2TFLMMBM/?ref=graph_profiled_similar_a_1_2&provider=rec&recid=rec_49_16_c857310_2460_A_c72fbe15ad1c671fad4d61997c61c675d6d3b6fec64f438121d5fe098adfe12e_1613665526&scenario_ID=49
Ceva de genul, sau seif cu cifru
Cristian(Citează)
18/02/2021 la 1:55 PM
dupa animalele de companie, atat.
Presupunand ca nu am nici telefon, nici portofel, apelez la un prieten pentru 1000-2000 lei sa ma cazez undeva pana gasesc ceva long term si rezolv cu telefonul, carduri, acte.
Amintiri? Nu-mi pasa de ele. pozele sunt in cloud, daca pierd ce e pe calculator nu sufar. Pot face oricand alte amintiri.
Acte? fuck it. e bataie de cap, dar le refac pe toate.
Animalul de companie? Nu pot sa-l las acolo. pe ala nu-l reface nimeni si e mai important decat amintiri. el creaza amintiri continuu.
matthers(Citează)
18/02/2021 la 2:01 PM
“dupa animalele de companie, atat.”
deci esti un “de ala”, cu animalele. astia ca tine sunt cei mai periculosi, ar salva o javra decat o viata de om.
bogdan(Citează)
18/02/2021 la 3:07 PM
Arata pe papusa unde te doare. Ai adus in discutie un subiect pe care nimeni nu il discuta.
1. Daca te duci dupa animale, inseamna ca nu te duci dupa oameni? Reciteste putin ce a scris, nu a mentionat nicaieri ca nu s-ar duce dupa oameni.
2. Periculosi? In ce sens? A impins pe cineva in foc? A dat el foc la chestii? Se duce omu sa isi ia animalu sa nu arda in casa. Nu inteleg pericolul. E un astfel de om mai periculos decat unul care se duce sa isi ia laptopul sau actele?
3. Animale de companie pot fi de mai multe feluri, nu doar “javre”.
4. Personal, daca ar fi sa aleg intre un animal de companie sau, ca sa fac un mic joc de cuvinte, o javra de om ca tine, m-as duce direct la animalul de companie. Macar ala e capabil de afectiune, in schimb de tine nu stiu ce sa zic. Cineva te-a ranit foarte tare si te-a privat de afectiune. Ia, incearca sa iti iei un animal de companie, chiar te ajuta cand nimeni altcineva nu te iubeste.
Webber(Citează)
18/02/2021 la 3:37 PM
Nu te impacienta, bogdan e doar super mega prost, nu tre’ sa te superi pe el.
varucu(Citează)
18/02/2021 la 5:24 PM
Atât s-a putut.
nwradu(Citează)
18/02/2021 la 8:00 PM
Pai Radule, eu zic momentan sa facem ce tine de noi, iar cand se ivesc discutii sa fim in stare si sa ne pese suficient cat sa ajutam oamenii sa realizeze ca “li se poate intampla si lor” si ca pot face ceva in privinta asta. Mai mult de-atat… e greu, chiar si cu o lege.
varucu(Citează)
18/02/2021 la 2:14 PM
Normal. Javra nu te va trada niciodata, pe cand un om o va face la prima ocazie
ovidiu(Citează)
18/02/2021 la 2:16 PM
Eu sigur m-as intoarce doar dupa iubita, copii si animale, in rest nimeni si nimic nu conteaza. Ceilalti eventual sa se salveze singuri.
ovidiu(Citează)
18/02/2021 la 2:19 PM
Avand in vedere ca am avut 2 alarme de incendiu in ultima luna…nu m-as intoarce dupa nimic. Cel mai mare chin cand am iesit a fost sa prind pisica si sa o bag in cutie, ca se bagase sub pat, dar si aia a durat 2 minute maxim.
Actzipild(Citează)
18/02/2021 la 2:37 PM
M-as intoarce dupa ce s-a stins focul. Daca am plecat deja din casa fara sa iau oriceul, inseamna ca nu valora prea mult.
Acuma, pentru ce conteaza, sunt idiot si probabil nu as pleca din casa inainte sa iau laptopul cu mine si poate si sotia si copiii, daca nu m-au suparat in ziua aia cumva, si-ar fi posibil sa ma rumenesc din cauza asta, dar de intors nu – am niste principii : stii vorba aia romaneasca “nu e bine sa te intorci din drum, ca nu-ti merge bine”, e cu ghinioane.
Am luat o decizie, ma tin de ea. Daca decizia e sa nu ies din casa pana nu iau toata casa in spinare, aia e, mor ca prostu’ din cauza asta.
Dar daca decizia e sa ies din casa, nu ma mai sucesc.
Catalinx(Citează)
18/02/2021 la 5:26 PM
De laptop chiar nu mi-ar păsa. Totul de pe el este în cloud. Dă-mi un laptop nou și într-o oră va avea aceleași fișiere precum laptopul actual.
Nici din desktop n-am ce pierde, exceptând niște fișiere la care lucrez acum. M-am asigurat de backup-uri și astea ca metodă de protecție în caz că moare vreun SSD.
nwradu(Citează)
19/02/2021 la 10:03 AM
De unde sa-ti dau eu un laptop nou? Ce, la mine asociatie de intrajutorare? Intelegi ideea? Maine poate ai nevoie sa lucrezi. Ia fisierele din cloud si baga. Scrie-le pe hartie, hai :)
Nu-i vorba de fisiere per se, consider ca nu am nimic atat de important, de la acte la bani, care sa imi distruga viata in eventualitatea in care ar arde intr-un incendiu. Nici laptopul in sine. De-aia zic ca nici nu m-as intoarce pentru ceva, dar problema ar fi ca cred ca nu as pleca fara ele, “daca tot sunt la indemana, ia sa iau si asta, si asta – ca melcu'”.
La toate exercitiile antiincendiu in companiile la care am lucrat, la alea straine nici nu stiam 100% ca e exercitiu, suna alarma si trebuia sa ies, n-am lasat niciodata laptopul inauntru – tocmai ca nu stiam ca e incendiu. La prima simulare am iesit cam ultimul si am fost “apostat” ca de ce am luat laptopul, de la a doua eram primul la usa cu laptopul in spinare. Nu-i vorba de fisiere am zis, laptopul in sine, munca mea, banii mei, cum sa-l las in foc, maine pe ce mai lucrez.
Ca eu ma gandeam fix asa: Ia uite tata, astora le lua foc cosmelia, poate e un exercitiu, poate nu. Poate arde si laptopul meu acolo mocnit, sau poate imi baga pompierii apa in el. Nu stii. Eu maine posibil ca nu mai pot lucra si-s contractor, nu-s platit oricum, lucrez cu uneltele mele. De ce sa pierd eu niste bani buni pe 2-3 zile de pauza, cand pot sa imi iau echipamentul cu mine.
Asa ar fi si acasa. Laptopul meu nu e important pentru fisierele din el, ce e important mai am eu prin alte parti. E important ca laptopul este locul meu de munca. Pot sa cumpar altul dar pierd banii pe 2-3 zile, dupa ce am pierdut deja casa, consider ca nu-i momentul sa-mi iau concediu :) .
Catalinx(Citează)
18/02/2021 la 2:51 PM
Exista asigurare pentru casa si pentru obiectele din ea…
Nu stiu daca in cazul de la C-ta s-ar fi acordat despagubiri ( sursa incendiului a fost o lumanare tinuta aprinsa… nu stiu daca asigurarea acopera situatia) – dar pt cazuri accidentale, exista asigurari…
geretus(Citează)
18/02/2021 la 5:26 PM
No idea, depinde ce scrie în poliță.
nwradu(Citează)
18/02/2021 la 3:02 PM
Nevasta/copil, in rest plec in chiloti, ca asa dorm.
Bine, nu as pleca in primul rand fara ei, nu se pune problema de intors dupa vreunul.
Baltha Zerus(Citează)
18/02/2021 la 5:27 PM
Bănuiesc că se poate pune problema, că poate vii acasă și descoperi un mic incendiu în desfășurare, dar bănuiesc că în astfel de cazuri toți am intra după familie în flăcări sau măcar am declara asta aici.
nwradu(Citează)
19/02/2021 la 10:04 AM
Daca vii spre casa nu inseamna ca te intorci dupa, desi te intorceai acasa, inseamna ca intri dupa. E complet diferita o actiune de salvare de genul asta, indiferent de obiect, fata de actiunea de a uita si a te intoarce.
Din punctul meu de vedere, oricum.
Catalinx(Citează)
18/02/2021 la 3:35 PM
Tocmai tu ai uitat de pisici ?
Noru(Citează)
18/02/2021 la 5:28 PM
Mă refeream strict la obiecte, nu la oameni sau pisici. Ființele vii le-aș lua din prima.
nwradu(Citează)
18/02/2021 la 5:02 PM
eu nu m-as “intoarce” dupa oamenii din casa ca “a se intoarce” presupune ca ai plecat mai intai (ca sa ai unde sa te intoarci), or, eu nu as iesi din casa in flacari nici inaintea copiilor, nici a sotiei si nici a altor oameni.
m-as intoarce dupa animale, dar nu as petrece mai mult de 5 minute cautandu-le pentru ca un incendiu evolueaza incredibil de repede
si aici ajungem la punctul cel mai grav, si anume, evident si din nou ca intotdeauna, lipsa de educatie
lumea nu stie cat de periculos e focul si ce sa faca in caz de foc.
de aia eu, folosindu-ma de un ghid de la ISU si de mintea proprie, am facut un fel de manual cu instructiuni in caz de incendiu pe care l-am trimis pe mail vecinilor, in speranta ca o sa fie mai putin imbecili decat sunt
eu stiu ca vecinii mei sunt imbecili pentru ca acum 5 ani, cand am avut o scapare de gaz pe casa scarii din cauza unui alt imbecil care nu a etansat racordurile cum trebuie, 2 dintre vecinii mei stateau de vorba chiar in fata contoarului care scapa gaz ca si cum totul era peachy
si cand i-am intrebat “ba prostilor, voi nu simtiti ca mai avem un pic si sarim in aer?” au zis “da, parca miroase ceva, am zis ca miroase, dar nu ne-am dat seama bla bla bla”
si de aia le-am facut manual in caz de incendiu: ce tre sa faci, cum se stinge tigaia, sa inchizi usa dupa tine daca nu poti stinge, sa anunti tot blocul, din astea
asta pe langa ca am cumparat detector de fum pt fiecare etaj si 2 stingatoare care stau in boxa de la parter – evident.
Marean(Citează)
18/02/2021 la 5:28 PM
Vecinii mei au decis că nu ne trebuie senzori de gaz cu electrovalvă pentru că “dau des alarme false și ne va tăia gazul”.
nwradu(Citează)
18/02/2021 la 5:33 PM
pai din cate stiu eu, in apartament este obligatoriu sa ai senzor legat la electrovalva
cel putin asa mi-au zis oamenii care vin sa verifice instalatia la fiecare 2 ani
blocul meu este relativ nou si toate apartamentele au.
dupa episodul de acum 5 ani am vrut sa iau si senzori de gaz pt casa scarii, ca nu mai am nici un fel de incredere ca vecinii mei au minte, dar din pacate nu am gasit atunci decat cablate si era complicat cu alimentarea
ia sa mai caut eu acum poate exista cu baterie …
Marean(Citează)
18/02/2021 la 6:01 PM
Da, e obligatoriu in apartament daca ai contract individual (contor propriu).
S-a bagat de cativa ani si obligativitatea sa ai senzori si pe scara. La putin timp dupa ce a aparut legea am avut gazele taiate 2 zile, iarna, pentru ca nu aveam. Desigur, a fost o forma de extorcare din partea celor de la Distrigaz, practic au facut vanzare pentru o firma agreata care, ca un facut, a fost disponibila si gata cu proiect si instalare in alea 2 zile.
Am inteles ca s-a intamplat chestia in perioada respectiva la mai multe blocuri, in special noi. Practic oamenii si-au dat singuri o lege/un ordin ANRE si s-au apucat sa faca bani frumosi pe diverse SRL-uri “autorizate”.
Problema nu e nici macar asta, ca senzorii aia ar putea fi utili. Problema e ca au facut proiectul la misto, cu 1 senzor/etaj, ceea ce nu acopera in mod real decat vreo 20% din apartamente (bloc mare, holuri lungi, usi intermediare).
Sorin(Citează)
18/02/2021 la 6:07 PM
A, si inca ceva, obligativitatea e doar pe hartie. Niciodata la nicio revizie nu mi-a verificat nimeni nici macar existenta acelui senzor, nu mai vorbesc de functionare. Am avut un senzor montat de constructor, cred ca nu a mers niciodata, inchidea gazul numai la fluctuatii de tensiune. Dupa 4 ani l-am schimbat eu cu mana mea, legat 2 fire, testat noul senzor cu bricheta si aia a fost. Poate l-am montat prost, poate e prost senzorul, nu va sti nimeni niciodata.
Sorin(Citează)
18/02/2021 la 7:59 PM
Exact asa a patit o scara vecina, a facut un dobitoc reclamatie la Distrigaz, au venit, au constatat ca da, e o problema. Nu, ei nu repara, alta firma, ei doar opresc gazul.
Alta firma, tot de ei bagata, vine, vede ca nu e proiect facut, nu e aia, nu e ailalta, nu sunt senzori bla bla, uite factura.
Pana nu s-a facut proiectul, pusi senzorii, adaugat nu stiu ce ferestre pe scara, nu au avut oamenii gaz.
In concluzie, daca nu sunt senzori, reclamatie la Distrigaz, primarie etc. si te vor blestema vecinii dar se va face treaba sau nu vor avea gaz.
Gaelex(Citează)
18/02/2021 la 8:03 PM
Lol, aia nici nu e optiune, e obligatoriu!
varucu(Citează)
18/02/2021 la 5:17 PM
Eu as răspunde la întrebarea că fără ce nu aș fugi din casă, pisicile și telefonul. Restul nu contează, multe din documente sunt oricum pe email altele în cloud iar ce se pierde asta e.
Tom(Citează)
18/02/2021 la 5:17 PM
Pisicile, in primul rand.
Extinctorul din debara, poate face ceva treaba. Ar trebui sa ma uit la niste filme pe youtube sa vad cum se foloseste.
Telefonul, laptopurile poate, TV-ul OLED nu are nici o sansa, celelate cam slabe sansele.
Gaelex(Citează)
18/02/2021 la 5:39 PM
Este mai interesant de cercetat activitate pe care a avut dupa ce s-a intors in casa. Oare geamul de la balcon era deschis de dinainte sa se intoarca in apartament sau l-a deschis cand era deja acolo alimentand focul cu oxigen, blocandu-si calea de intoarcere.
iMars.ro(Citează)
18/02/2021 la 6:03 PM
Recent am implementat urmatoarele la o casa cu etaj in care locuiesc 2 adulti si un copil de 2 ani:
– 2 senzori de gaz / fum (ideal ar fi 4)
– acum caut un senzor pentru garaj care sa ma anunte prin telefon. Inafara de cateva hainute ale copilul de cand era bebe, restul poate sa arda linistit.
– 3 extinctoare (1 la parter, 1 la etaj si unul in garaj)
– cutie de valori cu protectie apa si foc care sta in casa, destul de aproape de iesirea principala. Asigura protectie doar 30 de minute la vreo 1,000 de grade C. Aici sunt actele foarte importante, cheile de rezerva de la masini si driverele externe. Actele nu ma intereseaza prea mult ca se repot face dar tin mult de tot la amintiri. Nu vreau sa platesc sume mari pentru online storage asa ca pentru moment am doar 2 drivere de 4 Tb care sunt sincronizate manual. Urmatorul pas ar fi un NAS cand cresc cerintele insa trebuie sa evaluez investitia initiala vs cea pe termen lung
– totul este scanat si pus pe hard extern si online, just in case
– mama are responsabilitatea sa ia copilul si cand ajunge in siguranta sa sune la pompieri; tatal incearca sa stinga focul daca nu este mai mare de 1m patrat, apoi tatal incearca sa ia cutia de valori inspre iesire. Daca focul este prea mare si suntem luati prin surpridere, atunci luat copilul, sotia si pa.
Nu m-as intoarce pentru cutia de valori decat daca stiu unde este focul si cat de mare este.
M Andrei D(Citează)
18/02/2021 la 6:08 PM
Asta, daca nu gresesc, e obligatoriu, nu e ca nu vrea baba de la 3 sau mosu’ de la 5…
Andrei(Citează)
18/02/2021 la 6:08 PM
Asta cu panica de moment e o alta problema… 99% din romani nu sunt pregătiți pentru o situație de urgentă indiferent care ar fi ea, incendiu, cutremur, accident auto… in cazul unui atac de panica, creierul nu mai reacționează la fel, el trimițând semnale de la cortexul central direct către sistemul nervos. Din acest considerent acțiunile pe care le faci nu mai sunt procesate. Ca sa previi aceste lucruri ai nevoie sa înveți creierul cum sa procedeze fix in acel scenariu. Asta e și unul din motivele pt care se organizează simulări la unele locurile de munca(ar trb sa fie neanunțate). In alte tari astfel de exerciții sunt foarte dese… am asistat in Germania la evacuarea unui Lidl, și apoi am aflat ca a fost doar un Exercițiu…sunt curios in România ce patron de mall și-ar asuma pierderile financiare pt o evacuarea la ora de vârf…
Dan(Citează)
18/02/2021 la 6:38 PM
Bah voi ati citit ce scrie in introducere? Femeia aia isi pierduse copilul de o luna, a intrat inapoi sa ia laptopul cu pozele copilului.
Care n-ai copii taci in spuma marii din gura.
Basil(Citează)
18/02/2021 la 6:41 PM
Nu știu de ce m-aș întoarce după acte (poate cu excepția unor acte medicale foarte importante). Certificatul de naștere? – e doar un extras din registrul de la primărie, primești câte vrei. Carte de identitate? – foarte ușor de făcut, chiar dacă o pierzi. CF-ul locuinței? Îl scoți acum online în 2 minute. Contractul de cumpărare al casei? -îți dă notarul câte duplicate vrei. Contract de credit? – idem de la bancă. Ce altceva? Un hard pe care ai bitcoini? …e, altceva :).
morocu(Citează)
18/02/2021 la 6:55 PM
Bitcoinii se tin in exchange, sa poti sa lichidezi repede cand da Musk tweet ca vinde.
Sorin(Citează)
18/02/2021 la 7:10 PM
Nu sunt deloc pregatit.
As lua telefonul si portofelul (il pun de obicei in acelasi loc, aproape de intrare). O geaca si incaltari ca sunt la usa.
Nu-mi pasa de calculatoare si fisierele din ele. Am pierdut la viata mea poze si fisiere din pura prostie, lipsa de backup. Am suferit 2 saptamani, apoi nu mi-a mai pasat.
Acum am chestiile personale mai importante in cloud, munca integral in cloudul firmei, si in rest cativa TB de poze la care nu se uita nimeni, mp3-uri si filme pe care ar trebui sa le sterg pentru ca oricum folosim aproape exclusiv streaming
Actele se pot reface. Daca am luat portofelul am buletin si permis, eventual si talon (care nu prea ma ajuta, ca masina e in parcarea subterana a blocului).
Nu m-as intoarce pentru nimic, nu e timp de asta, stau la et.10 deci am nevoie de cateva minute bune sa cobor scarile si sa ies din bloc (chiar, ar fi o idee sa fac un test de evacuare, sa vad cat dureaza)
Sorin(Citează)
18/02/2021 la 7:49 PM
Stii ca senzorul de gaz este obligatoriu, da?
Gaelex(Citează)
18/02/2021 la 8:06 PM
Acum vreo 20 de ani cred ca am citit un articol despre ce iau oamenii scand are loc un incendiu, sau dup ce se intorc. Pozele erau pe primul loc. Amintirile despre cei dragi si ce a fost frumos in trecut.
KMean(Citează)
18/02/2021 la 8:09 PM
Extinctoarele expira, mergi cu unul pe camp si distreaza-te. Barem o data, sa sti la ce sa te astepti.
Baltha Zerus(Citează)
18/02/2021 la 8:28 PM
Exact!
varucu(Citează)
18/02/2021 la 8:41 PM
Eu nu m-as intoarce dupa altceva decat dupa purificatorul philips recomandat de nwradu ca fiind singurul care omoara covidul.
M V P(Citează)
18/02/2021 la 9:11 PM
ceva din titan
victor(Citează)
18/02/2021 la 9:20 PM
acu ceva luni in rusia au sarit de la et 4 la un bloc doi copii si tatal parca pe o patura tinuta de vecini .. si nu au avut (mai) nimic. (ca tot ziceau ca salteaua e ineficienta de la et 3 in sus)
oare pompierii nu au ceva de genul .. un cerc mare dintr,o bara cu o prelata amortizoare in mijloc? poate ca te ranesti dar nu crapi de tot ..
cu scara electrica pina o montezi ia foc toata cladirea …
dan(Citează)
18/02/2021 la 9:27 PM
Salut! Oare ce ardea cu fumul ăla așa de gros?
Honorius(Citează)
18/02/2021 la 9:52 PM
Nu m-as intoarce dupa nimic.
Mi-as lua din prima doar telefonul si atat, la cat de aproape e de mine 24/7 nici n-as avea cum sa-l ratez. Actele le am pe cloud, banii la banca, in portofel rareori sar de 50 de lei.
Mihai(Citează)
18/02/2021 la 9:53 PM
Pentru bunuri am asigurare de 10.000 euro. In caz de incendiu nu acopera toata paguba, dar nu o iau de la 0 cu reconstructia. Actele sunt scanate si in cloud, problema ar fi pisica sa nu se ascunda pe undeva si sa trebuiasca sa o caut. Dar chiar si asa, mi-ar pare rau dupa ea, dar nu as risca pana in ultima clipa. E luata din boscheti, toti fratii ei sunt deja morti, la mine are o viata frumoasa si lipsita de griji mai lunga decat daca era pe strazi.
EGO(Citează)
19/02/2021 la 10:36 AM
cand toate documentele sunt cel putin in format A4, ne recomanzi “ceva de genul” care nu poate cuprinde documente A4?
aici e unul mai mare.
https://www.emag.ro/caseta-antifoc-si-antiumezeala-pentru-documente-si-valori-a4-165x440x370mm-12-3kg-planet-safe-f-215/pd/DDVX4MMBM/
RV(Citează)
20/02/2021 la 4:41 PM
Dupa punga cu pungi, evident.
sin(Citează)