►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Sunt unii care spun că vaccinurile covid au fost cercetate și lansate suspect de rapid. Da, au fost lansate repede, dar nu-i nimic suspect la mijloc.
Oamenii care spun de obicei astfel de lucruri nu știu sau neglijează să menționeze că nu sunt doar 4-5 vaccinuri anti-covid în lumea asta, ci în general vorbim doar despre acele puține care sunt cele mai celebre.
Iată cifrele de ansamblu: în acest moment sunt 244 de vaccinuri în dezvoltare, 55 sunt în testare clinică și 10 sunt aprobate.
Exact, se lucrează la 244 de vaccinuri în acest moment. Practic orice institut de cercetare mai răsărit, orice firmă de medicamente, a investit masiv în această direcție pentru că… avem deja un an de pandemie, nu cred că trebuie să mai spun de ce au făcut-o. Mexic, Iran, Italia, până și Cuba lucrează la un vaccin propriu și, dacă 30 de ani de guvernare proastă n-ar fi distrus institutul, probabil s-ar fi lucrat și la Cantacuzino la unul.
Sunt 9 platforme, apropo. ARN mesager (7 în lucru!), ADN (8 în lucru), virus inactivat, virus replicativ, virus nereplicativ etc. Toate variantele posibile de a construi un vaccin sunt studiate de mai multe companii.
Vaccinurile despre care pomenim zilnic—Pfizer, Moderna, AstraZeneca—trebuie văzute ca vârfurile de lance ale acestei cercetări. Sunt acelea care au găsit primele luminița de la capătul tunelului, acelea care au avut cercetători geniale sau au pornit din start pe calea ce s-a dovedit bună, în timp ce alții s-au lovit de probleme sau teste nereușite. Unii au avut un start lansat. AstraZeneca și Oxford lucrau deja la un vaccin pentru SARS-CoV-1 și l-au adaptat rapid la noul coronavirus, Moderna studia ARN-ul mesager de mulți ani etc.
Am avut un coleg foarte deștept la matematică în facultate. La examenul de Analiză Matematică am primit 5 probleme de rezolvat. După vreo 15 minute, omul s-a ridicat și a dus foaia, că le rezolvase deja pe toate. Profesoara s-a uitat rapid pe ele, că tot nu avea ce face la catedră. I-a dat nota 10, le rezolvase perfect.
În acel moment, eu rezolvasem o problemă din cele 5 și lucram la a doua. Mă pricepeam și eu la matematică, am luat și eu examenul în cele din urmă, dar cu nota 8, iar la finalul timpului regulamentar încă scriam cât de repede puteam niște calcule pe foaie.
Firmele acestea ale căror vaccinuri sunt deja pe piață sunt precum colegul meu. Deja acasă, numărând bani și felicitându-se pentru inspirație, în timp ce alții speră să prindă și ei o notă bună.
România nu stă prea bine la capitolul presă și mass-media. Se caută senzaționalul, clickbait-ul, traficul pentru a face bani din reclame. Să vă informați despre vaccinare din presa românească este o greșeală (în general) și îmi pare sincer rău de oamenii ce nu pot înțelege engleza sau alte limbi străine pentru a se informa direct din surse mult mai bune.
Două surse de informare în română merită urmărite: site-ul oficial al programului de vaccinare și știrioficiale.ro
În engleză, însă, puteți găsi informații la zi despre astfel de subiecte și multe altele pe:
Nu sunt doar 3-4 vaccinuri apărute ca prin magie și doar atât, ca să sugereze cumva vreun complot. Informațiile sunt la liber, disponibile oricui. Trebuie doar voință de a o căuta și chef pentru a o înțelege.
În caz că v-ați mirat că sunt 10 vaccinuri deja utilizate în lumea largă și vă întrebați care sunt ele, iată lista valabilă în acest moment:
Toate sunt utilizate în acest moment. Primele trei sunt cele mai cunoscute pentru că au fost dezvoltate în scop comercial, de companii private, și cumpărate de Uniunea Europeană.
Rusia vinde la rândul ei vaccinul Sputnik V, dar mai timid.
Chinezii au 4 vaccinuri gata, dar le folosesc intern și uneori în moduri ce nu necesită teste complexe și aprobări de la agenții de renume în domeniu. Îl dau oarecum cu forța armatei și muncitorilor proprii și probabil și populației, dar nu stau să ia și toate actele ce ar fi cerute în UE, de exemplu. Îl și vând unor țări “prietene”, de exemplu Braziliei, că dictator cu dictator se ajută.
India îl folosește intern ș pentru lucrătorii din domenii cheie (precum armata, că se luptă cu chinezii și pakistanezii la frontieră). Kazahstan l-a aprobat intern pe al lor pentru utilizare de urgență, dar încă este în faza 3 de testare.
Probabil că în timp toate vor primi aprobări de utilizare în masă, dar momentan asta e situația. Din câte știu eu, aproape de autorizarea de utilizare se apropie și cel Johnson & Johnson și cel Novavax.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
57 comentarii
12/02/2021 la 7:31 AM
Alta explicație cand cineva preda foaia atat de repede este ca a trișat și știa răspunsurile dinainte. Este posibil sa ai o aberație din cand in cand și sa dai peste 1 geniu.
Dar 10? In acelasi timp? Plus de asta, cu 10 firme atat de fantastice care au făcut vaccinul atat de repede și încă 300 care mai au de scris pe foaie, cum de mai exista cancer în lume? SIDA?
FFS avem in fiecare an gripa comuna si nu sunt in stare (sau nu vor) sa o eradice de tot cu vaccinare la naștere sau în școli.
De principiul lamei lui Occam ai auzit? Cea mai simpla explicație este cea mai plauzibila. Ce e mai simplu, 10 genii într-o generație sau n trisori care aveau temele făcute dinainte?
Gaelex(Citează)
12/02/2021 la 8:08 AM
La faza cu sida/cancer raspunsul e simplu nu exista nici un interes pentru eradicare, nefiind la fel de transmisibile.
Alin(Citează)
12/02/2021 la 9:11 AM
Foarte bună comparația ta la prima vedere. Ține la proști, poate d-aia crezi și tu în ea.
In cazul vaccinurilor, profesorul (EMA, FDA sau MHRA) nu știe rezolvarea problemei, iar rezultatul examenului e ca cineva sa găsească o soluție pentru problemă, indiferent de mijloace. Adică pe profesor îl doare la banană dacă elevul a copiat cât timp i-a pus pe masă o rezolvare. Acum tu te bagi peste profesor deși nu ai nici o treabă cu matematica și spui că rezolvarea nu e bună.
Costin(Citează)
12/02/2021 la 9:32 AM
Nu, el insinueaza ca virusul e creat in laborator si firmele aveau deja vaccinurile pregatite, nu ca vaccinurile nu sunt bune.
alunelu(Citează)
12/02/2021 la 9:39 AM
In fiecare an toate firmele de farma se dau de ceasul mortii sa actualizeze vaccinnul anti-gripal. Sa il ACTUALIZEZE, nu sa il faca de nou sii nu le prea reuseste.
Iar la acest virus 10 firme au in 3 zile sau ceva mai mult vaccinul de nou. Mai repede decat in filmele de la Hollywood, mai repede decat in Star Trek.
Gaelex(Citează)
12/02/2021 la 9:56 AM
Gaelex, insiști sa fii prost. Tu citești niște fărâme de informații de prin cine știe ce surse și îți faci niște scenarii total tâmpite la tine în cap.
Virusul gripal are foarte multe tulpini. Foarte multe. FOARTE MULTE, ca să fiu și eu panicard ca tine. Producătorii de vaccin antigripal aleg câteva tulpini (cel mai des 4) și fac vaccinul eficient pentru alea. Dar fac asta presupunând care vor fi tulpinile cele mai răspândite în anul care vine.
Costin(Citează)
12/02/2021 la 10:03 AM
“Virusul” gripei sunt de fapt mai mulți viruși, A, B, C, din care A are o gramadă de variante (H1N1, H2N2, H3N2, H5N1, H7N7, H1N2, H9N2, H7N2, H7N3, H10N7, H7N9, H6N1) și fiecare vine cu mutații noi în fiecare an.
Nu prea le reușește? Pe ce te bazezi când zici asta?
alunelu(Citează)
12/02/2021 la 11:28 AM
Si aceste foarte multe tulpini au aparut toate pe 31 Decembrie 2019 la ora 23.59? Nu, au aparut de-a lungul a zeci de ani, fiind descoperite si tratate pe rand.
Degeaba apelezi la o fractura logica pretinzand ca sunt foarte mult tulpini pentru ca acestea sunt cunoscute de foarte multi ani de foarte multe firme de farma cu foarte multe echipamente la fel de moderne ca cele pentru covid-19 si care au foarte multi ani de experienta si foarte multi cercetatori.
Dar uite ca o gripa naturala ii lasa perplecsi si interzisi, in timp ce un covid-19 i-a gasit pregatiti pe baricade.
Gaelex(Citează)
12/02/2021 la 11:51 AM
Again, esti foarte prost. Raspunsurile la intrebarile tale sunt la o cautare pe google distanta. M-am saturat sa tot demontez aberatiile tale. Daca Radu tot permite sa postezi tampenii aici, e problema lui. Un singur om care imprastie rahaturi e suficient sa faca jumate din comentariile de aici nedigerabile.
@nwradu, degeaba zici ca e bine sa vedem si parerile unor oameni din alte bule si ceva mai prosti. Cat timp absolut orice subiect e “dezbatut” de Gaelex, e ca si cum m-as uita la o emisiune moderata de cineva rezonabil la care invitati permanenti sunt Ciuvica si alti mancatori de rahat. Deja a devenit toxic si obositor. I’m out.
Costin(Citează)
12/02/2021 la 12:03 PM
Ai ratat partea unde am pomenit de mutatii care apar permanent, dar nu ma mira deloc, cum ai ratat si partea cu dovezile pentru “nu le prea reuseste”.
alunelu(Citează)
12/02/2021 la 8:21 AM
ATENȚIE!
A postat șeful geniu de serviciu.
Mulțumim pentru atenție
Nico(Citează)
12/02/2021 la 9:40 AM
Una din definitiile si explicatiile prostiei este refuzul de a concepe ca poate nu ai dreptate. Nimeni nu este mai hotarat si mai sigur de convingerile sale decat un prost.
Gaelex(Citează)
12/02/2021 la 9:47 AM
Ce autocaracterizare ți-ai făcut. Nota 10.
Costin(Citează)
12/02/2021 la 9:56 AM
Deci teoria o știi. Practica te omoară.
alunelu(Citează)
12/02/2021 la 11:20 AM
Unii practica, altii raman doar la stadiul de teorie.
Gaelex(Citează)
12/02/2021 la 12:04 PM
WTF am citit aici? Tocmai ai recunoscut ca esti prost?
alunelu(Citează)
12/02/2021 la 2:11 PM
Din pacate tot la teorie ai ramas, nu ai progresat la practica.
Gaelex(Citează)
12/02/2021 la 8:58 AM
Săptămâna viitoare UE o să încheie contractul cu Novavax pentru vaccinul lor. Citeam chiar ieri că deja au început evaluarea pentru vaccinul lor în “real time”,.
BogdanP(Citează)
12/02/2021 la 9:22 AM
Gaelex ești exemplul clar de ce merg lucrurile așa în lume. Cu cat ai mai puțin în cap cu atât vorbești mai mult (nu e de rău uite-o peste tot la politica mass-media). Daca nu mă înșel pe 2020 chiar ai ieșit primul la comentarii.
Radu M.(Citează)
12/02/2021 la 9:36 AM
Deci autorul unui blog, ca acesta de exemplu, cam cat de putin are in cap daca a scris atat de mult in 2020?
Gaelex(Citează)
12/02/2021 la 9:24 AM
M-am programat ieri pentru vaccinul de la AstraZeneca.
Am stat si m-am tot gandit daca sa astept. Si am citit… dar ce sa citesc, ca nu sunt capabil sa inteleg mecanismul de functionare la nivel stiintific oricat m-as umfla in pene ca sunt intelectual.
Conform informatiilor statistice de pana acum as merge pe cele de tip arn, pentru ca parca sunt ceva mai multe date care atesta eficacitatea. Dar in contextul actual prefer sa ma vaccinez la o data cat mai recenta cu un vaccin “clasic” decat sa astept pana spre vara-toamna cand poate voi fi eligibil pentru celelalte.
Am zis ca in saptamana asta de o mai am pana la data programata am timp de… gandire, daca sa anulez sau nu. Sa ma gandesc la ce?
Iona(Citează)
12/02/2021 la 9:38 AM
Și eu tot la ăla m-am înscris. Acum există teste de anticorpi. Daca e mă gândeam peste câteva luni să îmi fac unul să văd cum stau…
Radu M.(Citează)
12/02/2021 la 9:47 AM
Erai în “valul 2”? sau doar ai prins momentul ca AZ nu merge la cei peste 55? ca dacă te-ai “strecurat” așa, e încă un exemplu de incompetență și imoralitate a celor care au organizat campania de vaccinare…
Emil C(Citează)
12/02/2021 la 9:49 AM
lasa boss, peste 6-9 luni faci altu, alta firma si tot asa
huehhue
victor(Citează)
12/02/2021 la 9:54 AM
Programare mea este facuta conform legii (si normelor morale) pentru ca lucrez intr-o firma care are dreptul sa isi programeze angajatii in aceasta etapa.
Cat despre cei care se “strecoara”, discutia poate fi destul de aprinsa. Eu consider ca e o limita fragila intre incompetenta statului si moralitatea individului. Daca as fi fost pus in fata unei “oportunitati” de a fi vaccinat fara a avea dreptul conform etapelor, nu stiu sincer ce as fi facut. Stiu ca nu as fi facut asta pentru spaga, asta clar nu. Dar daca ramaneau niste doze la sfarsitul zilei si ma puteam inscrie pe o lista de asteptare nu as fi stat prea mult pe ganduri.
Iona(Citează)
12/02/2021 la 2:59 PM
Da și eu sunt încadrat în una din categoriile din etapa 2.
După ce fac și a doua doza o să merg sa fac și un test de anticorpi să văd dacă și-a făcut treabă vaccinul. Și probabil îl voi repeta testul din nou peste inca câteva luni să văd dacă mai am sau nu anticorpi…
Radu M.(Citează)
12/02/2021 la 9:19 PM
@Iona: așa lucrează statul, ai dreptul legal la un vaccin pentru că lucrezi într-o firmă care are dreptul etc. Tot așa are dreptul legal și primăria, și alte instituții bugetare. Dar daca se vaccinează oameni tineri (sub 40 de ani) cum estimez ca sînt majoritatea comentatorilor de pe aici, consider ca e imoral. Sînt lăsați pe dinafară oameni mult mai vulnerabili.
Emil C(Citează)
12/02/2021 la 9:30 AM
putem discuta si de side-effects si cum e cu ajutorul de la stat daca ai vreo problema dupa vaccin?
va spun eu pe scurt, NU AI NICI UN AJUTOR.
trebuie sa apelezi la medicul de familie, pai ba baiatu…. medicu de familie ce sa ti zica.
suni la 112, care oricum nu au nici o treaba cu asta, si te pot duce la infectionase.
pai ba baiatu,ii fi facut tu vaccinul, dar te bagi direct in gura lupului, gura covidelului mai bine zis.
dar da, e frumi si roz tot. pana nu e.
bogdan(Citează)
12/02/2021 la 10:03 AM
Statul nu e defapt medicul de familie, spitalul de infectioase, medici etc?
Sau asteptarea e sa te considere cineva special si sa ai tratament la domiciliu?
Mario(Citează)
12/02/2021 la 10:49 AM
Suni la 112 că te doare mâna? Super.
Plm, nație de daci vajnici.
Giani Mucea(Citează)
12/02/2021 la 9:22 PM
Se pare că sînt și efecte secundare adverse mai grave decît durerea de mînă…
Majoritatea pe-aici vă comportați ca niște fanatici religioși. Nu mai zic de faptul că unii se cred genii și-l fac prost într-una pe altul, care îndrăznește să-și pună și întrebări, nu doar “să creadă și să nu cerceteze”.
Emil C(Citează)
12/02/2021 la 10:06 PM
Dacă se permite, am să pun un link: https://www.rfi.ro/special-paris-130561-vigilenta-crescuta-franta-fata-de-efectele-secundare-ale-vaccinului-astrazeneca
Emil C(Citează)
13/02/2021 la 10:21 AM
@Emil C: Ai dreptate. În articolul ăla se mai vorbește și de febră, oboseală și durere de cap. Pentru care din ele ar fi normal să suni la 112?
Giani Mucea(Citează)
12/02/2021 la 9:40 AM
Ai înțeles tot
Radu M.(Citează)
12/02/2021 la 11:21 AM
Da, ca autorul teoriei s-a faultat singur cu silogism logic ce i s-a intors impotriva.
Gaelex(Citează)
12/02/2021 la 2:10 PM
Omiți 2 fapte evidente: a) pentru autorul blogului asta e jobul lui full-time, și 2) comentariile la articole sunt opționale, nu o obligație, așa cum o simți tu.
alunelu(Citează)
12/02/2021 la 2:12 PM
Irelevant pentru fractura logica emisa de autorul teoriei la modul general valabil si fara a prevedea exceptii.
Gaelex(Citează)
12/02/2021 la 2:34 PM
Fractură logică e să compari mere cu ștampila primăriei.
alunelu(Citează)
12/02/2021 la 3:08 PM
Gaelex știu că e greu dar la noapte când o să fi singur in camera cu tine însuți poți să lași deoparte fanfaronada că nu te mai vede nimeni și încearcă să fi sincer măcar cu tine și să vezi de ce toată lumea îți să mergi la culcare.
Radu M.(Citează)
12/02/2021 la 9:50 AM
nu putem Bogdan, vaccinul e sigur, voluntar si gratuit.
victor(Citează)
12/02/2021 la 9:58 AM
faptul ca e gratuit nu are nici o relevanta, costa cativa eur, si-l permite oricine, nu din mila statului suprem.
voluntar – pai nu ar trebui sa fie. ar trebuie sa fie OBLIGATORIU.
altfel, nu scapi de pandemie.
bogdan(Citează)
12/02/2021 la 12:56 PM
@bogdan, vrei sa fie obligatoriu dar in acelasi timp esti nemultumit de faptul ca atunci cand ai o durere de mana sau febra dupa vaccinare nu exista un numar special la care sa discuti direct cu Ministrul Sanatatii?
Sau ca nu poti sa suni la 112 sa vina sa-ti faca ce? Banuiesc ca nu ai vrea sa te interneze cateva zile sa te tina sub observatie pentru o durere de mana sau o usoara inflamatie locala.
Andrei G(Citează)
12/02/2021 la 9:57 AM
Pai tehnica pentru ARN messager se studiaza de vreo 10 ani nu? Ca la tine parca am citit… N-a aparut din neant. Si se pare ca cele 2 vaccinuri aparute rapid sunt pe ARN mesager… Restul vaccinurilor ( pe baza de virus inactivat, modificat etc) e normal sa dureze fiind vb de un virus nou ( care trebuie izolat, inactivat etc).
Si de fapt – a durat mult mai putin fabricarea vaccinului ( ARN mesager) … testarea si aprobarea sunt mari consumatoare de timp ( care oricum au fost facute pe repede inainte in cazul vaccinurilor anti-Covid pentru exista interes si prin urmare si bani).
geretus(Citează)
12/02/2021 la 11:27 AM
Din unele declaratii recente, se pare ca vor fi inca niste ani de vaccinare periodica impotriva covid si a diverselor variatii ale acestuia. Asa ca acele companii care au pornit mai greu spera sa vanda vaccinurile lor in timp, sau sa vanda tarilor mai sarace, care nu au avut acces la vaccinurile dezvoltate de firmele mari. Deci nu e chiar un “cal mort” dezvoltarea de vaccinuri anti-covid nici acum, dupa ce exista deja cateva atestate si folosite.
Kopa_Kopan(Citează)
12/02/2021 la 11:32 AM
Daca urmaresti blogul, Gaelex posteaza la absolut fiecare articol si este expert in orice domeniu. Are pareri pe orice subiect si se crede geniu pe toate.
Abereaza acolo orice, ca sa-i iasa numarul de comentarii la sfarsit, sa apara in topul anual al comentariilor de pe blog.
Dar, in esenta, habar n-are despre ce vorbeste, dupa cum a spus si Costin mai sus, e cazul tipic de habarnist care extrage date din context, ca sa iti “dovedeasca” cata dreptate are (confirmation bias).
E mai bine sa ignori tipul asta de prost, ca n-ai cu cine sa te certi.
Robert(Citează)
12/02/2021 la 2:05 PM
@Robert: sunt în top comentatori pe blogul ăsta de dinainte de Gaelex, știu ce (nu-i) poate pielea :) Astăzi pur și simplu am fost “in the mood” pentru niște contre cu el, de cele mai multe ori îl ignor.
alunelu(Citează)
12/02/2021 la 2:16 PM
Nu chiar, habar nu am sa gatesc. Nici sa desenez, nici macar masini sau femei goale.
In schimb am o foarte mare doza de suspiciune, nu cred imediat ce se arunca in presa.
Gaelex(Citează)
12/02/2021 la 2:39 PM
Vezi ca WHO și “London School of Hygiene and Tropical Medicine” nu se încadrează la “presă”.
Și pct. B), știința nu se “crede”. Nu ai ce să crezi la știință.
alunelu(Citează)
12/02/2021 la 4:15 PM
Și înainte de Galilei și Giordano Bruno știința folosea modelul solar geocentric.
Când au apărut automobilele, studii științifice demonstrau cum o viteză de 40 km/h îți vor zdrobi organele interne.
Când a apărut curentul electric Edison a ținut demonstrații științifice ca să arate cum varianta sa era superioară in lupta DC vs. AC.
Știința are un istoric dovedit de a se fi înșelat, așa că este posibil să aibă dreptate conspiraționistii. Iar argumentul WHO este faultat din start de competența cu care au cântat în strună pandemiei în primele luni.
Gaelex(Citează)
12/02/2021 la 4:50 PM
Stiinta e valabila pana la proba contrara, iar cand probe contrare sunt aduse – ghici ce? – tot stiinta ramane valabila. Aia care are dovezi mai bune.
Exemplele tale sunt dintr-o era care nu se poate numi “stiinta” moderna (stii tu, faptul ca pamantul e un platou tinut in spate de un elefant care sta pe o testoasa nu e stiinta bazata pe dovezi).
alunelu(Citează)
14/02/2021 la 7:40 AM
Greu de înțeles ca la vremea respectiva exemplele erau “știința moderna”, urmand ca mai tarziu sa se demonstreze ca erau pe langa realitate si adevar.
Nu exista nici o garanție ca in 10 ani ce este crezut acum ca fiind corect sa fie anulat de noua “știința moderna” din viitor.
Gaelex(Citează)
12/02/2021 la 12:01 PM
Văd ca tu tinzi să ne demonstrezi ultima fraza in fiecare zi.
But we don’t judge we just observe
Nico(Citează)
12/02/2021 la 12:21 PM
Bă băieți, prima regulă a internetului e “do not feed the trolls”. V-ați născut ieri?
Giani Mucea(Citează)
12/02/2021 la 3:13 PM
Din păcate printre puțin troli sau inserat un număr tot mai mare de prosti care au prins aripi…
Radu M.(Citează)
12/02/2021 la 1:49 PM
Singurul vaccin pe care eu pariez ca va avea eficacitate apropiata de Moderna si Pfizer este CureVac ; sper sa fie aprobat cel tarziu la sfarsit de martie.
https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-24576070-gigantul-farmaceutic-bayer-produce-vaccinul-anticovid-dezvoltat-curevac.htm
George(Citează)
12/02/2021 la 5:50 PM
pe astia ca tine direct in cap impuscati, OBLIGATORIU
victor(Citează)
13/02/2021 la 2:07 PM
Eu sunt din categoria celor ce poarta masca, se distanteaza (chiar exagerat fata de medie), cred in vaccinuri, dar mi-e teama de cele pt covid19.
Stiu pe cineva din categoria prietenului tau, adica corecta profesorii si el avea dreptate, 2 facultati absolvite, dintre care una a fost medicina, lucreaza in domeniul cercetarii medicale. A exprimat ceva scepticism in ceea ce priveste vaccinurile si procesul parcurs. Cum Israel vaccineaza masiv o sa vedem efectele intai la ei. Au mai fost vaccinuri dezvlotate pentru virusi inruditi, care au generat anitcop\rpi, dar nu au fost lansate ca urmare a efectelor secundare nedorite. De aceea nu au existat vaccinuri pe piata pt celelalte variante.
Eu nu am gasit unde sunt rezultatele legate de raspunsul imunitar al unor persoane vaccinate dupa ce au fost expuse virusului. In UK totusi pare sa fie un exces de mortalitate la persoanele in varsta, care sunt exact categoria cea mai vaccinata. https://www.dailymail.co.uk/news/article-9244359/Coronavirus-UK-Call-probe-spike-care-home-deaths.html
Port in continuare masca si prefer kn95.
E interesant punctul de vedere al asociatiei medicilor si chirurgilor din SUA: https://aapsonline.org/mask-facts/
As aprecia raspunsuri si linkuri intrucat in ultimul timp nu fac fata sa caut si sa gasesc informatii.
KMean(Citează)