►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Acum un an s-a înregistrat primul caz de covid în România. A fost un bărbat din Gorj care a avut contact cu un italian care a vizitat România în timp ce era bolnav de coronavirus.
Au urmat altele. Printre ele, acel pensionar de lux angajat pe la primăria sector 4 și care a fost în Israel cu sau fără amanta sa și a îmbolnăvit apoi vreo 60 de persoane sau ceva așa. Erau zile când încă puteai afla detalii despre fiecare caz în parte. Când erau atât de puține cazuri încât aveam timp pentru astfel de detalii.
Lucrurile au evoluat apoi. Iată cifrele după un an de zile:
Graficul dă semne de o nouă creștere a cazurilor zilnice, probabil din cauza tulpinei britanice:
dar avem și
În clasamentul de pe worldometer, România este pe locul 25 în lume ca număr total de cazuri de covid înregistrate și pe 12 în Europa. Sigur, statisticile sunt sub realitate. Cred că au murit oameni, cel puțin în perioada de început, fără ca familia să știe că a fost covid. Sunt și mulți care au avut covid șî n-au apărut niciodată în statisticile oficiale. Au avut contact cu o persoană infectată, au avut și ei toate simptomele bolii și deci clar covid, dar au stat cuminți în casă până le-a trecut și asta a fost tot. N-au intrat în statisticile oficiale decât dacă starea li s-a înrăutățit și au ajuns la spital, unde au fost testați.
Dincolo de cifre și grafice, însă, mi se pare că s-au întâmplat atât de multe într-un an de zile doar pe subiectul pandemiei încât nici nu-mi vine să cred că a trecut doar un an de zile.
Au fost momentele de început, cu bolnavi luați cu izoleta. Goana după cumpărături și rafturile goale, de nu s-a găsit drojdie vreo două luni. Goana după măști, după dezinfectant, după clor și alcool sanitar.
Îmi aduc aminte săptămânile de lockdown și mai ales liniștea din timpul lor. Stăteam în balcon și nu auzeam mașini, nu vedeam mulți oameni pe stradă. Noaptea era o liniște absolută. Notificarea de la ora 13 era un moment de care ne temeam.
Țin minte știrile despre diverse tratamente. Paracetamolul a dispărut atunci din farmacii. I-a urmat Tamiflu, care-i un medicament pentru gripă. Au urmat zvonurile despre hidroxiclorochină, despre care multe luni mai târziu s-a aflat că nu are efectul scontat, ba chiar poate dăuna inimii. La americani, două persoane au decedat bând înălbitor.
Au fost statisticile crunte din Italia, Marea Britanie și Spania. 600 de morți pe zi, 800 de morți pe zi. În continuare mi se par cifre incredibile. SUA a trecut și de 3000 de decese pe zi, dar în mintea mea este o țară mult mai mare și departe de noi, nu ca Italia sau Spania.
Mi-au rămas întipărite în minte niște imagini. Una dintre ele este din SUA, cea cu cadavre încărcate cu motostivuitorul în camioane frigorifice pentru că nu mai era loc la morgă. Nu credeam că voi vedea așa ceva pe timp de pace.
De-a lungul lunilor, statisticile n-au mai fost la fel de importante. Notificarea de la ora 13 vine în continuare, dar câți o mai citiți cu interes? Este un articol pe BBC despre de ce oamenilor nu le mai pasă pe măsură ce numărul de decese crește. Bănuiesc că există o oboseală în orice domeniu, poate chiar o metodă de protecție a creierului împotriva asaltului zilnic de acest tip.
Paștele și 1 Mai în izolare. Îmi aduc aminte că Matilda nu ieșise deloc din casă vreo 3 săptămâni și o simțeam că în curând se urcă pe pereți ca Spider-man. Când am scos-o cu forța la o plimbare prin cartier, cu declarație și tot (ah, declarațiile pe propria răspundere, remember those?), parcă redescoperea lumea înconjurătoare, iarba și cerul senin. Ocoleam atât de larg orice alt om de pe stradă încât probabil că eram foarte comici.
M-am tuns (am fost tuns) doar în casă în ultimul an. Am amânat tratamente medicale importante. Tata a trecut printr-un bypass dublu arterial în iulie. Este ciudat să nu ai acces la un pacient în spital, să-l lași acolo și să-l ridici după 10 zile, dacă totul iese bine. A ieșit cu bine.
Îmi aduc aminte încercările de a comanda online mâncare la ora 0 noaptea, la Mega Image, când se eliberau sloturi de livrare pentru săptămâna următoare. Multe nopți la rând n-am prins niciunul.
A urmat o vară ce a început lejer, chiar îmbucurător pentru România, cu 200-300 de cazuri zilnice în iunie și cam 1.200 în august. M-a speriat explozia ulterior deschiderii școlilor, când ne-am dus spre 10.000 de cazuri noi în fiecare zi. Atunci am crezut, pentru prima și singura oară, de altfel, că am putea ajunge ca Italia și Spania și SUA.
Am tot aflat evoluția vaccinurilor. Știri despre economie, măsuri de ajutorare, probleme de resurse umane. Mi-a explicat cineva ce haos este în sistemul concediilor medicale, cum de fapt ți le plătește firma, nu statul român, iar firma recuperează banii de la stat după 1, 2, 3 sau mai mulți ani și asta doar dacă duci actele necesare.
DSP-uri. Conspirații. Amenzi. Amenzi anulate. Alegeri amânate. Alegeri ținute. Politicieni neinspirați. Tiger King. Travel shaming. Distracție cum s-a putut, “în incintă”. Oameni nervoși, certuri din orice subiect. Încă nu mi-e clar dacă pe români i-a unit sau i-a dezbinat și mai mult această criză.
Mă uit acum la fotografii de-ale mele din 2019 și primul gând este, întotdeauna, “wow câți oameni, ce aglomerație!”. Mă simt ciudat văzând oameni fără mască și oameni mulți la un loc. Este un reflex care sper să dispară la fel de repede precum a venit.
Asta este o fotografie făcută în noiembrie pe bulevard. S-au oprit toți pietonii și se uitau ca la urs.
Îmi este greu să găsesc ceva bun în anul anterior. Chiar nu este. Sunt recunoscător însă pentru faptul că până acum nu m-am îmbolnăvit și nici cei apropiați mie n-au făcut covid. Mai sunt recunoscător și încântat pentru că m-am înțeles foarte bine cu Matilda în acest an. Stăm acasă, stăm zilnic împreună de dimineață până seara, de fapt, de vreun an de zile și ne-am înțeles mereu bine. Nu ne-am călcat pe picioare, nu am avut crize sau momente de depresie, ba chiar ne-am apropiat și mai mult.
La un an de la primul caz în România, sunt însă optimist. Anul trecut nu știam ce va urma, mă temeam de o criză economică puternică și de cazuri și decese ca în Italia. Acum sunt însă optimist pentru că mi se pare că lucrurile sunt așezate. Tulpina britanică este cel mai probabil predominantă și în România acum, dar probabil că va fi ținută sub control cu un nou val de “cod roșu”. Sunt multe elemente care ar putea merge mult mai bine, dar măcar au dispărut majoritatea necunoscutelor din ecuația complexă a pandemiei.
Îi știm metoda de rezolvare, ca să zic așa. Trebuie doar să power through, să ne vaccinăm și să revenim la o viață fără teamă, fără limitări, în care să reparăm ceea ce anul anterior a distrus.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
38 comentarii
26/02/2021 la 7:17 AM
Da, e doar o răceală.
Vali(Citează)
26/02/2021 la 8:01 AM
Este. Am avut, m am “tratat” singur acasă cu 2 vitamine.
Și la o răceală iei medicamente adevărate.
Ma distrează cum anunță statul ca “vindecări de covid” de parca au făcut statul ceva.
Bogdan(Citează)
26/02/2021 la 9:05 AM
Limitarea la sine. O alta din multele limitari pe care le aveti.
Cipper(Citează)
26/02/2021 la 9:42 AM
Da, Vali! Dacă la tine a fost doar o răceală, așa e la toți!
Cătălin Tănase(Citează)
26/02/2021 la 11:52 AM
Din pacate pentru unii, a fost si ultima raceala..
cineva(Citează)
26/02/2021 la 7:48 AM
“Imi este greu să găsesc ceva bun în anul anterior. Chiar nu este. Sunt recunoscător însă pentru faptul că până acum nu m-am îmbolnăvit și nici cei apropiați mie n-au făcut covid. Mai sunt recunoscător și încântat pentru că m-am înțeles foarte bine cu Matilda în acest an. Stăm acasă, stăm zilnic împreună de dimineață până seara, de fapt, de vreun an de zile și ne-am înțeles mereu bine. Nu ne-am călcat pe picioare, nu am avut crize sau momente de depresie, ba chiar ne-am apropiat și mai mult”
Asta, coroborata cu faptul ca inca esti aici si nu se vorbeste despre tine la timpul trecut. Multi altii nu au avut acest noroc si cred ca ar fi suficient cat sa spui\nem intr-o nota total egoista ca a fost un an oarecum bun, data fiind situatia.
Poate suna ciudat, dar cred ca faptul ca ne trezim dimineata cand altii nu o mai fac este cumva subapreciat si majoritatea oamenilor apreciaza foarte, foarte putin acest lucru.
Lucian(Citează)
26/02/2021 la 8:31 AM
o răceală cu PR bun având în vedere că 1 din 8 dezvoltă simtopme.
iar ca fapt divers, de ce nu se publică câți din cei morți au și nozocomiale cu rate de deces de peste 50% fiecare?
bughy(Citează)
26/02/2021 la 9:07 AM
Tot de la covid mori dacă imunitatea corpului tău scade atât de mult din cauza virusului încât te termină bacteriile din spital în timp record.
Nu uita că multe boli nu te omoară ele direct. HIV nu te omoară, îți distruge imunitatea și te omoară altceva. Inclusiv la gripă uneori mori pentru că faci vreo pneumonie. Diagnosticul probabil că este “pneumonie pe fond de gripă”.
Eu cred că mult mai mulți oameni au murit în țară fără să mai fie diagnosticați cu covid.
nwradu(Citează)
26/02/2021 la 9:44 AM
@bughy
Ei na? Atunci cum îți explici că în 2020 a crescut numărul de decese, indiferent de cauze?
Cătălin Tănase(Citează)
26/02/2021 la 10:40 AM
@Cătălin Tănase: fara o analiza per fiecare cauza a mortii nu prea poti sa tragi o concluzie clara. De exemplu, lucrurile pot sta chiar mai rau, caci in perioada de lockdown, se presupune ca am avut mult mia putin accidente de circulatie (unde Romania era oricum fruntasa) si de munca. Daca, totusi, numarul de morti a crescut, atunci inseamna ca numarul mortilor de Covid este chiar mai mare decat aceasta diferenta. Sau nu: cati bolnavi cronici sau grav au murit, de exemplu, pentru ca nu au avut acces la locurile din spitale?
Exista si un grafic al mortilor pe grupe de varsta, de unde se vede ca diferenta asta in plus este cu precadere la grupele de varsta inaintate. Asta poate crea o corelatie mai puternica (adica indusa de o cauzalitate) cu mortalitatea Covid, care este mai accentuata tot la grupele varstnice. Totusi, bolnavii cronici si gravi se regasesc si acestia mai mult in segmentul 50 plus deci…nu cred ca poti trage o concluzie clara pana nu ai un grafic spart pe cauze clare. Chiar si in cazul Covid, as merge pe diferentierea comorbiditate, varsta avansata, fara alte boli etc.
Octav(Citează)
26/02/2021 la 10:57 AM
@Octav
Asta nu e valabil doar la noi, deci e destul de probabil ca decesele din cauza Covid să fie chiar mai numeroase. Amintește-ți imaginile din Italia de când nu mai aveau loc la morgă. Evident că au fost situații în care au murit oameni din alte afecțiuni, pentru că nu au mai avut acces la tratamente, dar dacă ne uităm la Statele Unite care tocmai au depășit pragul de juma’ de milion de decese Covid, cred că e destul de clar care e principala cauză a creșterii numărului total de decese, chiar și fără analiza aia detaliată.
Și eu am făcut boala acum o lună. Am avut simptomele unei gripe, dar alții nu au fost așa norocoși
Cătălin Tănase(Citează)
26/02/2021 la 12:09 PM
@colegi
nu sunt cu „covid nu există” sau cipuri sau cine știe ce. ba chiar imi aduc aminte ce vaccinuri faceam in scoala de ne durea piciorul o saptamana :))) și alea erau simptome normale nu o senzație de jenă ca fiind efect advers cum e acum :)))
eu atât vă spun, ca persoana care trece efectiv printr-o situație dramatică cu aceste nozocomiale. spitalele sunt pline de astfel de bacterii extrem de rezistente la antibiotice pentru care corespund rate de mortalitate de 50%+ pentru fiecare dintre ele. Secțiile ATI sunt pline de așa ceva. Adică la cine ajunge la ATI se aplică ”scapă cine poate”
Referitor „la mulți oameni au murit de covid fără să fie diagnosticați” eu zic că nu e deloc așa. Mulți oameni au murit cu Covid sau s-a pus stampila COVID. nu aveai cum să ai simptome atat de grave încât să nu ajunga vreun test la tine sau să nu se descopere la autopsie. a, poate sunt 5-10 cazuri, da. asta pot accepta.
referitor la statisticile legate de morți, sunt perfect de acord că statisticile nu mint dar interpretarea lor este extem de diferită. da, covid a cauzat și mortalitate atât directă prin afectarea gravă a organelor cât și indirectă prin lipsa de tratament pentru pacienți non-covid. s-au redus mortile datorate accidentelor de mașină, de munca.
dar să vă mai spun ceva. Nu covidul te omoară, toate acele complicații nu sunt date în mod direct de covid ci de răspunsul disproporționat al sistemului imunitar. Adică sistemul imunitar poate să răspundă prea slab sau prea puternic pentru amenințarea reală. De ce e dat acest răspuns disproporționat? în primul rând chiar de obezitate dar și altele. Eu zic să avem grijă de noi și să revenim cât mai repede la normal pentru că încontinuare se petrec multe lucruri fără nicio logică (sper exemplu pasapaorte covid/teste pentru a iesi din tara etc.)
bughy(Citează)
26/02/2021 la 12:53 PM
@Octav: primele concluzii din țările unde s-au făcut astfel de analize sunt acestea:
– mai mulți morți de covid decât s-a raportat de fapt
– și mai mulți morți pentru că n-au mai avut acces la tratamente medicale. Când spitalele se închid sau nu te pot programa, unii mor “cu zile” deși ar fi putut fi salvați.
Sunt zeci de mii de oameni care și-au amânat diverse analize sau care n-au găsit loc pentru diverse operații sau tratamente. Câți au murit de infarct în această situație? Sau de altceva.
Nu cred că vom afla vreodată. Nici înainte de covid nu era vreo preocupare în România de a afla câți oameni mor din lipsa accesului la servicii medicale (cauzată de lipsa de bani, de medici etc – covidul e doar o altă cauză). Acum, în timpul pandemiei și după ea, chiar nu cred că va fi timpul pentru așa ceva. Se vor face niște estimări și atât.
nwradu(Citează)
26/02/2021 la 9:32 AM
As zice ca noua crestere este de la deschiderea scolilor. Si nu neaparat ca se intalnesc copii la scoala ca oricum se intalneau (sa fi vazut ce era prin parcuri, mall-uri si printre blocuri) ci ca in Romania parintii nu isi lasa copii sa mearga singuri la scoala. Pana in clasa a 12-a trebuie dusi de manuta. E prima data dupa un an cand stau in trafic, uitasem cum e, probabil singurul beneficiu.
alex(Citează)
26/02/2021 la 12:55 PM
Se poate, 1.400 de cazuri la profesori și elevi într-o săptămână după deschidere. https://www.hotnews.ro/stiri-educatie-24617906-peste-1-400-elevi-profesori-confirmati-covid-19-aceasta-saptamana.htm
nwradu(Citează)
26/02/2021 la 9:55 AM
DSP e tot degeaba, am vazut undeva prin articol DSP.
e o gluma mai mult decat proasta
bogdan(Citează)
26/02/2021 la 9:58 AM
Un an de epidemie in care PNL a aratat ca sunt la fel de incompetenti, prosti si chiar jigodii ca PSD-ul.
Un an in care oamenii au descoperit ca au mai multe sanse sa moara arsi in spital decat in propria casa.
Un an in care ajungi la spital cu hemoragie de origina gastrica, singura lor grija fiind sa te trimita acasa si in spital nu au nici macar scutece pentru adulti.
Un in care tot nu a intrat nimeni in puscarie pentru camera de arsi de la Floreasca, care tot nu functioneaza.
Gaelex(Citează)
26/02/2021 la 12:56 PM
Chiar la fel de incompetenți? Nu uita că înainte era Dăncilă prim-ministru.
nwradu(Citează)
26/02/2021 la 6:20 PM
Tocmai ai avut articol ca PNL i-a blocat initiativa lui Nicusor Dan de a pune pauza constructiilor. Ce sa mai zic altceva…
Gaelex(Citează)
26/02/2021 la 10:23 AM
Recunosc ca imi e dor de perioada de lock down. A fost singura perioada in care puteam sa ies pe balcon fara sa simt ca ma sufoc cu gaze de esapament, puteam sa ies la o plimbare prin cartier fara sa fac slalom printre masinile parcate, copiii se jucau pe strada ca trecea cate o masina la fiecare jumatate de ora. Pe scurt, imi e dor ca cartierul in care locuiesc sa isi reia statutul de casa pentru locuitorii lui, si sa nu mai fie o zona de tranzit pt oamenii care trebuie sa ajunga in alta parte a Bucurestiului, iar stradutele sa nu fie folosite drept sosele principale. Pur si simplu imi e dor de linistea din perioada respectiva :) Ah si fireste, de lipsa de poluare de atunci.
A(Citează)
26/02/2021 la 10:58 AM
În ce cartier locuiești?
Cătălin Tănase(Citează)
26/02/2021 la 11:23 AM
Poate ar trebui sa te muti.
alex(Citează)
26/02/2021 la 12:19 PM
Cred ca e irevelant in ce cartier locuiesc, ca asta se intampla pe toate stradutele din Bucuresti care sunt adiacente unor artere principale. Intamplator, eu locuiesc in Floreasca, dar efectul asta de trafic mutat pe stradutele dintre blocuri l-am vazut efectiv peste tot: in Titan, Pantelimon, Muncii, etc. Din pacate, de cand cu Waze, stradutele sunt la fel de aglomerate precum soselele principale.
A.(Citează)
26/02/2021 la 12:57 PM
Asta voiam să-i răspund și eu lui Cătălin. Dacă locuiești “la bulevard”, nu contează în ce cartier, așa este în toate. Sau pe o stradă circulată intens.
nwradu(Citează)
26/02/2021 la 12:26 PM
Cel putin de atunci am invatat sa scap de exfolierea care aparea pe degete.
nashu_mare(Citează)
26/02/2021 la 12:59 PM
Cred că oamenii care au fost interesați de subiect au aflat în anul acesta foarte multe lucruri noi despre foarte multe subiecte.
Nu țineam musai să știu atât de multe despre tipuri de măști sau ventilație mecanică sau ARN mesager.
nwradu(Citează)
26/02/2021 la 2:41 PM
Câți dintre voi în orașele în care trăiți mai vedeți Izoleta minune pe străzi? Mai țineți minte că la debutul campaniei cum puteam vedea la fiecare caz era folosită izoleta și cum erau camuflați din cap până în picioare?! Ce sa schimbat de atunci și până acum? Parcă era contagios acest covid…acum numai e că nu înțeleg?
Adică atunci erau luate măsuri draconice(aș spune) când cineva era depistat pozitiv și era anuntat la 112 și era trimisă ambulanța acasă. Acum eu numai văd acest lucru.
Ceva da cu virgulă :)))
Nu mă înțelegeți greșit nu sunt un conspiraționist ori care nu crede în covid,dn start ce m’am vacccinat și sunt la 2 săptămâni de la rapel. :)
Florin(Citează)
26/02/2021 la 2:45 PM
Pai ce e de explicat? Atunci nu eram siguri cum se transmite. Si acum cei care transfera pacienti au viziera si combinezon desi, din ce am vazut doctorii de la ATI nu o mai fac la fel. Dar sunt si vaccinati.
Izoleta oricum nu mai are rost, ca avem transmisie comunitara căcălău
nashu_mare(Citează)
26/02/2021 la 3:38 PM
stai flexat, si la gripa a fost ultima gripa.
bogdan(Citează)
26/02/2021 la 5:31 PM
Un an de cand tu ne spuneai ca ti se rupe de “virusache” si ca mergi oricum in city break in Italia.
Sol(Citează)
26/02/2021 la 7:39 PM
Spui ca:
Sunt recunoscător însă pentru faptul că până acum nu m-am îmbolnăvit și nici cei apropiați mie n-au făcut covid.
Esti sigur?
Citeam mai demult tot la tine aici ca cei mai multi sunt asimptomatici, asa ca de unde ai certitudinea asta?
Cate teste PCR ai facut in ultimul an? (Eu vreo 7)
Cate teste de anticorpi ai facut? (Eu unul singur)
Dar tot nu am certitudinea ca nu am avut, desi toate testele au iesit negative.
Roxana(Citează)
01/03/2021 la 9:20 PM
Iar îmi este cenzut comentariul. De ce? Nu am scris injurii, nu am folosit cuvinte triviale, doar pentru ca sunt de alta opinie decat tine îl cenzurezi? Spune direct că nu accepți opinii contrare celor ale tale și nu mai pierd timpul pe aici.
EGO(Citează)
01/03/2021 la 9:26 PM
Stai calm. Și mie îmi lipsesc comentarii. Mi-e doar lene să îi atrag atenția ca nu își respectă bătrânii.
nashu_mare(Citează)
01/03/2021 la 10:44 PM
Posibil. Comentariul meu a intrat instant in moderare probabil pt ca am folosit un cuvant interpretat gresit de filtrarea automata (incepe cu ”manipu” si te termina cu ”lare”) și Radu nu mai verifică ce blocheaza filtrul.
EGO(Citează)
01/03/2021 la 10:58 PM
Da, am facut proba si daca scrii cuvantul de care spuneam automat intri in moderare.
EGO(Citează)
02/03/2021 la 9:35 AM
Sigur, cuvinte interzise, dar în cazul de față este cenzurat pentru că vorbești despre minciuni și manipulare fără nici o dovadă sau exemplu. Pentru teoria conspirației există grupuri speciale de Facebook. Ține-o pentru tine sau propovăduiește-o acolo.
nwradu(Citează)
02/03/2021 la 5:10 PM
Nu susțin că nu exista covid, nu sunt antivaccin, susțin doar ca aceasă boală nu este nici pe departe atat de periculoasă cum se afirmă in mod oficial. Ce dovezi aș putea să aduc și să nu pui la indoială sursa? Pe Sf. Petru nu pot sa-l chem martor. Nu are rost. Mai constat ca altor comentatori nu le ceri dovezi, doar ca ei au dat-o mai voalat, nu direct. Pe Fb nu urmaresc nici un grup, doar ca nu-mi iau lumina de la cioclii pandemiei și ”sursele oficiale”, mai citesc și ce spun unii care au studii și IQ mai mare decat al meu (si al tau) si care nu sunt de acord cu ce se intampla de un an incoace. Nu am facut vaccinul și nu am sa-l fac nici eu nici sotia chiar daca am avut acces la el din etapa1, dar mi-am programat părinții și socrii la vaccin nu de frica bolii ci doar pentru a avea acces rapid la servicii medicale în spital dacă apare o situație neprevazută.
Ps. Nu te mai deranjez pe aici, am să mă retrag, dar dacă esti atat de convins că ai dreptate te prinzi la un pariu pe o bere? Eu spun că în maxim 10 ani se va discuta la nivel internațional la modul cum se discută astăzi in Romania despre ”teroriștii de la revoluția din 89” adica cum de la cateva victime prin isteria media o clasa politică a abuzat pentru a-și impune scopurile. Te prinzi? O bere sau o sticlă de whisky, tu alegi, eu promit să te contactez pe 1 martie 2031 pentru a primi sticla sau pentru a ti-o trimite, dă semnal dacă esti de acord.
EGO(Citează)
02/03/2021 la 6:29 PM
Păi uite, te poți exprima precum în comentariu de mai sus, adică mult mai clar. Dacă spui despre covid că este “un amestec de frica dusă pana la isterie, multa minciuna și manipulare” sună diferit de “nu este nici pe departe atât de periculoasă cum se afirmă în mod oficial”.
De la ultima afirmație poate porni o discuție. De exemplu, cât de periculoasă se afirmă în mod oficial că este? Că statisticile arată un număr mare de vindecați, un procent mic de spitalizări și un procent și mai mic de decese. Nici nu cred că trebuie să afirme cineva pericolul ei, ci se citește din acele statistici.
Mie mi se pare destul de periculoasă. Sunt 20k decese la 800k cazuri raportate, o rată de 2,5%. Dacă-ți dau un borcan cu 100 de bomboane skitttles și îți spun că 3 dintre ele sunt otrăvitoare, mănânci câteva dintre ele? Mâncatul nu-ți aduce nimic, nu este un risc pe care să ți-l asumi pentru vreun potențial câștig. Eu aș spune că este destul de periculoasă.
De la prima afirmație, însă, ce discuție ar putea porni? E un comentariu care de fapt nu spune nimic.
nwradu(Citează)