►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
12 Jan 2021 ·
GÂNDURI ·
Iată cum a evoluat blogul în 2020. Fac la fiecare început de an un astfel de articol, fiind de altfel singurul moment când cercetez și eu alături de voi aceste statistici.
2,30 milioane de cititori unici, 4,784 milioane de vizite și 7,89 milioane de afișări, așa s-a încheiat anul.
Sigur, statistica despre unici este bonkers, că nu au vizitat 2 milioane de oameni diferiți blogul, ci mai puțini, dar Google Analytics n-are cum să știe dacă omul care a intrat în aprilie nu cumva a intrat pe blog și în ianuarie, eventual de pe alt dispozitiv, că nu face astfel de numărătoare precisă.
Dar na, așa se zice în Analytics, 2,3 milioane de unici.
Creșterea față de 2019 este de 8,6% pe unici, 7% pe vizite și 6% pe afișări. Not bad, având în vedere că la mai mult de jumătate dintre articole nici măcar n-am mai dat un share pe Facebook din cauză că acum trebuie dat manual.
Anvelopa traficului arată la fel ca în fiecare an: primele două luni mai puternice, o scădere pe perioada verii, apoi o creștere începând cu noiembrie. A fost un pic mai mult trafic în primăvară, că mai mulți oameni au stat pe net din cauza măsurilor de restricționare a circulației.
Vizitele în funcție de momentul zilei au arătat similar cu 2019, o mică diferență apărând la orele mai târzii ale serii.
6,79% mai multe vizite s-au făcut de pe dispozitive mobile în 2020 față de anul anterior. 71,5% dintre vizite sunt de pe mobile, iar încă 1,83% de pe tablete.
Iată tabelul cu marca dispozitivelor mobile folosite. 43% sunt Samsung. Tabelul este interesant și pentru a vedea creșteri de la an la an în cota de piață a telefoanelor sau pentru a ști eu pe ce branduri ar trebui să mă concentrez.
Sunt uimit, de exemplu, că Lenovo, Google sau HTC au mai mult decât Oppo.
Alte statistici:
O creștere este mereu o veste bună, mai ales în contextul în care nu mai merg share-urile automate pe Facebook și de acolo venea totuși ceva trafic. Ar trebui să le dau manual, știu, dar de multe ori uit să o fac. Iată evoluția traficului din Facebook și se observă scăderea după ce rețeaua a blocat posibilitatea de a da automat share către pagina blogului, cândva prin vară:
Google Discover este o sursă bună de trafic, dar nu depinde de mine. Mi s-a întâmplat să trimită 30.000 de unici pe un articol scris în 10 minute despre ceva minor, dar doar 140 de oameni pe un articol lung și bine muncit, ceea ce este frustrant.
Un alt factor care a determinat creșterea este numărul ușor mai mare de articole publicate. Traficul este mereu proporțional cu numărul de articole publicate, iar în 2020 eu am scris mai multe și oamenii au stat mai mult timp pe Internet.
Am publicat 1.044 articole în 2020, cu 99 mai mult decât în 2019 (dacă știam, mai băgam unul ca să fie rotund). 249 dintre ele au fost Știrile zilei despre tehnologie, cu 23 mai multe decât în anul anterior (pentru că n-am mai fost plecat de acasă).
Cele mai citite articole scrise în 2019:
Dacă vă întrebați de ce, răspunsul este Google Discover. Discover este acea bucată de interfață Google care recomandă niște articole, în funcție de preferințele fiecărui om, în aplicația Google a telefonului mobil și uneori pe un ecran al acestuia. Unele articole prind bine de tot acolo și vine mult trafic pe el.
În funcție de categorie, cele mai citite au fost:
Tehnologie:
Food & Lifestyle:
Auto:
Gânduri:
Turism:
Cele mai citite review-uri au fost:
Linkurile cele mai populare au fost:
pentru că a fost genul acela de an. Am sărit peste linkuri de afiliere, care erau intercalate printre cele de mai sus.
Numărul de articole publicitare a fost în jur de 6% din total, aproximativ ca în fiecare an. Este o proporție bună. M-am uitat recent pe niște conturi de influenceri de YouTube și, în două cazuri, am numărat 8 fotografii publicitare în cele mai recente 10. Față de YouTube și Instagram, blogurile sunt în continuare parfum la acest capitol.
Trăgând linie, sunt mulțumit de rezultate. Abia prin octombrie am implementat în analytics niște modificări ce-mi vor putea permite să văd traficul mediu pe articole și deci să văd care dintre ele este peste medie și care sub medie. Asta rămâne de analizat în 2021.
Mă gândesc să renunț la a scrie review-uri, cu excepția unor dispozitive gen flagship despre care sunt și eu foarte curios. Aveam de mult planul acesta, dar până acum n-am reușit să zic nu când oamenii mă roagă să testez câte un laptop sau router.
De ce să renunț? Pentru că interesul este mic, cu excepția unor produse speciale. Acum 10-15 ani, review-urile erau cam singura cale de informare despre un produs. În 2021, poți de retur la orice, YouTube e popular și oamenii văd rapid acolo produsele, mai ales că acestea ajung întotdeauna întâi la străini și apoi la noi.
Nu cred că voi renunța de tot la ele, dar vor deveni mai scurte. Chiar cred că interesul pentru un review detaliat a trecut, iar numărul de ore investite în așa ceva versus return-ul obținut (trafic, bani, ce-o fi) nu dă deloc bine la calcul.
Au fost în total 30.132 comentarii publicate pe blog, cu 4.500 mai multe decât în anul trecut. Topul comentatorilor arată așa:
Le reamintesc celor care nu au un avatar, dar comentează atât de des, că pot merge pe gravatar.com și pot asocia o imagine cu emailul de pe care comentează.
Prioritatea mea pentru 2021 este moderarea mai rapidă a comentariilor blocate automat de filtre și stoparea în fașă a unor scandaluri care au loc doar pentru că oamenii vorbesc impersonal, prin intermediul unui monitor, nu față în față. Față în față ar fi discuții mult mai civilizate; cred cu fermitate asta.
Ca recapitulare, unele cuvinte trezesc automat filtrele și trebuie să aprob eu comentariile. Comentariile cu mai mult de două linkuri sunt și ele automat blocate. Nu în ultimul rând, primul comentariu al unui “vorbitor” nou este automat ținut în moderare până îl aprob eu, iar până nu fac asta nu vor fi publicate nici următoarele comentarii.
Yes, I haz canal! Anul trecut am adăugat 3.082 subscriberi, aproape dublu față de 2019. 43.361 de ore de conținut video au fost urmărite în 2020, zice un email automat trimis de YouTube.
Canalul are acum 7.360 de abonați.
Per total, nu sunt mulțumit, dar este în totalitate vina mea. Pe final de 2019 și în 2020 am investit în echipamente suficiente pentru nivelul meu, am învățat să editez mai bine și mai rapid, dar creșterea lentă este din cauza conținutului.
Mai exact, sunt conștient că am un conținut foarte haotic pe canal, cu prea multe subiecte abordate. Asta nu mă deranjează propriu-zis, că aceeași idee o abordez și pe blog (care-i despre toate subiectele ce mă interesează pe mine, indiferent de domeniu), dar creșterea pe YouTube depinde mult de:
Ce vreau, atunci? Încă nu mi-e clar.
Toate depind de mine, până la urmă, dar nu m-am decis exact ce direcție să-i dau, iar covidul mi-a dat multe planuri peste cap. Intenționam să fac în anul anterior mai multe clipuri despre autoturisme, turism și diverse experiențe, dar fix acestea au fost primele posibilități tăiate. N-am avut nici disciplina de a crea clipuri video și cheful piere când trebuie să montezi de fiecare dată toate luminile și restul elementelor.
Pentru 2021, până s-o relua viața normală, îmi propun mai multe clipuri de tip vlog. Unele idei pot fi exprimate mai ușor pe video decât în text. Mai am de editat și clipuri din urmă, chestii evergreen de turism, de exemplu, dar pe care nu le-am publicat în 2020 pentru că nu părea mare interes pentru asta.
Înainte să ziceți că nu vă uitați la clipuri video, vă zic eu că nu are legătură una cu alta: canalul de YouTube se adresează în principal unui alt public, cel care nu se uită pe bloguri la text, dar care este foarte numeros.
That’s a failure. Deși am petrecut mult timp pe Instagram în 2020, uitându-mă la stories, Explore și diverse hashtag-uri (uitați un cont mișto), am pus foarte puține fotografii pe profilul personal.
Motivele? Lipsa de disciplină, n-am avut ce fotografia, ce-am fotografiat mi s-a părut destul de banal.
Am fost mai activ pe Twitter, în schimb, care a reînceput să-mi placă pentru posibilitatea de a arunca mici idei într-o bulă deja formată în principal din old-timers.
Iată graficul cu veniturile din blog în fiecare lună a anului 2020:
OK, trebuia să fac iar gluma aceasta, că ultima oară a fost văzută acum 3 ani. Știți că nu zic sume, dar 2020 a venit cu o creștere de 14% față de 2019. Asta mă bucură enorm, că prin martie 2020 nu aveam nici cea mai mică idee dacă urmează o criză ca în 2008, cu oprirea tuturor bugetelor, dacă vor mai fi campanii șamd.
S-a dovedit că YouTube-ul și Instagram-ul n-au îngropat blogurile (cel puțin nu pe acesta) nici în 2020. Așa cum bănuiam, e loc pentru toți. O campanie integrată are nevoie de awareness masiv precum se poate obține din influencerii de Instagram, dar și de explicații detaliate precum se pot scrie în 4-5 paragrafe de blog indexabil.
În mod normal, o mulțime de bugete care în alți ani s-ar fi dus pe evenimente au fost redirecționate în promovare online și aici cred că am câștigat și eu ceva, dar puțin. Mai sunt genul de bugete care s-ar fi dus pe influencerii de festival și alte asemenea evenimente care preferă foto-video, nu text, dar uitându-mă pe campaniile mele nu cred că am beneficiat de redistribuirea acelor bugete.
Au crescut și veniturile din afiliere, deși n-am făcut nimic special în această privință, ba chiar au fost mai puține articole de tipul “cele mai bune oferte de la…”. A fost o creștere pe toate planurile, incluzând aici comenzi în cele din urmă anulate, pentru care nu am primit nici un comision, dar și pe bani în bancă față de 2019 (din comenzile care s-au concretizat). Creșterea s-a datorat, zic eu, creșterii accelerate a comerțului online în 2020, pe fondul statului acasă.
Inițial mă așteptam să scadă, că poate oamenii urmau să facă economii și să nu mai cumpere nimic, dar cred că inclusiv cifrele eMAG despre Black Friday-ul de amploare mult mai mare în 2020 au arătat că nu a fost așa.
Treaba mă uimește pentru că 2019 l-am încheiat cu o scădere de 16% față de 2018.
Termin cu îndemnul făcut anterior cu multe ocazii: încercați să vă faceți un blog, un Instagram, un YouTube. În cel mai bun caz, veți câștiga și bani din asta. În cel mai rău caz, măcar vă veți distra și veți învăța ceva nou.
Mai interesant ar fi de analizat planurile făcute anul trecut sau acum doi ani și văzut dacă le-am îndeplinit. Statistica n-ar fi în favoarea mea. Dar na, intenția contează:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
34 comentarii
12/01/2021 la 6:53 AM
Felicitari @giani mucea pentru locul 1 pe 2020!
Jules(Citează)
12/01/2021 la 7:04 AM
Nu ai idee cât râd :))
Ms. frumos, m-am amuzat.
Gaelex(Citează)
12/01/2021 la 10:42 AM
Well, suntem doi!
Happy new year!
Jules(Citează)
12/01/2021 la 7:07 AM
Felicitări și la mai mare :)
Îmi plac articolele de aici pentru că sunt scrise inteligent, îmi plac testele pentru că sunt muncite.
Poate nu sunt de acord cu toate ideile sau părerile, dar e normal, face parte din războiul etern între economiști și ingineri :))
Gaelex(Citează)
12/01/2021 la 9:29 AM
Ai câștigat comentariul lunii
Stefan(Citează)
12/01/2021 la 9:51 AM
Sa iei in considerare si /- la comentarii, iar cele cu multe minusuri sa fie ascunse, ca la zoso.
Au mai fost ocazii cand au venit niste rebuturi pesediste sa comenteze pe aici.
Pyro(Citează)
12/01/2021 la 10:01 AM
Nu stiu unde te uiti tu dar Radu nu are +/- la comentarii.
etk(Citează)
12/01/2021 la 10:07 AM
Graficul cu venituri nu se incarcă… sau este o glumă?
DanielP(Citează)
12/01/2021 la 12:28 PM
Hmmm..pe mobil merge bine.
Boris(Citează)
12/01/2021 la 2:06 PM
La mine nu merge din firefox pe windows, dar din safari pe macos se vede ok.
AI_core(Citează)
12/01/2021 la 2:40 PM
Confirm, merge si pe raspberryPi 3. Probabil ceva problema de cache, incearca in incognito, daca nu vorbeste cu ISP-ul sa iti aloce alt IP.
Boris(Citează)
13/01/2021 la 4:49 AM
Foarte ciudat, pe windows nu a mers, dar pe tableta Huawei e ok. Chrome in ambele cazuri, or fi făcând chinezii ceva…
Gaelex(Citează)
12/01/2021 la 10:09 AM
“stoparea în fașă a unor scandaluri care au loc doar pentru că oamenii vorbesc impersonal”
degeaba esti pe internet de zeci de ani, daca nu intelegi cum functioneaza.
INTERNETUL FUNCTIONEAZA PE BAZA DE TATZE SI SCANDAL.
bogdan(Citează)
12/01/2021 la 12:35 PM
Sunt convins ca ar avea trafic mult mai mare daca fiecare al doilea articol ar fi despre ce au mai facut pisicile.
Gaelex(Citează)
12/01/2021 la 10:09 AM
fix sub scrie “OK, trebuia să fac iar gluma aceasta”
ba baiatu….. cat de prajit esti
bogdan(Citează)
12/01/2021 la 10:15 AM
Hei, anul asta nici macar n-am prins topul. I must be doing it right.
add(Citează)
12/01/2021 la 3:37 PM
la asta ma uitam si eu :)
oricum am o atitudine mult mai pasiva si asa va fi in continuare.
lurking si din cand in cand mai zis cate ceva.
gabi(Citează)
12/01/2021 la 10:40 AM
E numai de bine…
Kopa_Kopan(Citează)
12/01/2021 la 10:46 AM
@ nwradu old timer esti tu!
Noi suntem Legends! :)
Cheer up!
Jules(Citează)
12/01/2021 la 11:08 AM
Felicitări pentru încă un an reușit și succes în 2021! Mă întristează să aflu că vrei să renunți la review-uri. Sunt mulți pe aici care se bazează pe opinia ta, dar înțeleg de ce vrei să faci asta. La prima vedere pare ușor ce faci tu, dar e multă muncă în spate ce nu e întotdeauna apreciată.
Silviu(Citează)
12/01/2021 la 11:27 AM
Eu zic merci Gaelex, că nu mai sunt eu pe locul 1. Sper ca anul ăsta să nu mai ajung nici în top.
Giani Mucea(Citează)
12/01/2021 la 11:28 AM
E de apreciat ca ai reusit sa ai un blog mai putin macho, cu procent mare de cititoare.
VasileT(Citează)
12/01/2021 la 11:52 AM
Eu astept mai multe articole despre Romania, de la istorie la travel, avem multe povesti nestiute, istorii locale destul de interesante dar si zone geografice mai putin cunoscute pe internet.
Din fericire a inceput digitalizarea ziarului Scinteia unde sunt articole si poze care ar atrage multi cititori.
george(Citează)
12/01/2021 la 12:14 PM
Fac parte din mica comunitate care iti urmareste blogul din Northampton, UK (daca nu cumva sunt singurul).
Cred ca ar merge un dark mode aici pe blog.
Felicitari pentru statistici si keep up the good work!
Ionut(Citează)
12/01/2021 la 12:17 PM
” Bărbații [..] stau și cu 40 de secunde mai mult pe site, în medie.” – vezi daca si scos articolele nsfw cu instagram. Atunci ar fi stat in media mai mult cu pana la un minut.
Boris(Citează)
12/01/2021 la 12:44 PM
La fel si pe XP SP3.
un sas(Citează)
12/01/2021 la 3:12 PM
Felicitari, Radu! Sa te citim sanatosi si in 2021!
Andrei(Citează)
12/01/2021 la 3:18 PM
Radu, nu e problema ca nu bea Matilda. Invita pe altcineva si plateste tu. O sa gasesti doritori. :)
GEAMANA(Citează)
12/01/2021 la 3:33 PM
Un an mai bun sa ai Radu!
Te citesc cu placere.
Nile(Citează)
12/01/2021 la 3:39 PM
982/1044 – cum sa comentezi aproape la fiecare articol? :)))
mai ceva ca o femeie care are ceva de zis la orice :D
nu o lua in nume de rau, e doar amuzament.
gabi(Citează)
12/01/2021 la 4:44 PM
La 2-3 articole pe zi, la cafeaua de dimineata gasesti timp sa raspunzi. Chiar daca nu ai nimic de spus :))
Acum ceva ani am fost si eu in top. Pe urma am aflat ca la birou ar trebui sa mai si muncesc :)) Ma rog, asa zicea unul care se recomanda ca managerul meu.
jules(Citează)
12/01/2021 la 10:47 PM
Sunt rezultate bune, dar și multă muncă!
Felicitări, Radu!
motanes(Citează)
13/01/2021 la 8:37 AM
Nu ma asteptam ca barbatii sa reziste mai mult decat femeile.
M Andrei D(Citează)
14/01/2021 la 12:36 PM
Eu te citesc de cand l-ai deschis, te-ai pastrat constant in tipul de posturi, chiar daca partea tech a scazut in cantatatea de continut fata de acum ceva ani, nu e un lucru rau, am imbatranit si nu mai ma intereseaza sa fiu la curent cu toate noutatile, astept review la creme de artrita si ce mai urmeaza.
Eu as zice sa faci ce iti place, nu uita de ce ai deschis acest blog, banuiesc ca nu din considerente financiare si afiliere :)
Uite un feedback dupa 10 + ani :)
1.Ce am observat in ultimul timp este ca nu mai interactionezi in comentarii si nu inteleg de ce, ai 2-3 articole pe zi cu cateva comentarii la ele si totusi nu comentezi sau foarte putin, automat scade interesul pentru postul respectiv repede. De multe ori am vrut sa las un comentariu dar am abandonat pentru ca era articol de ieri si murea acolo, era inutil sa sa imi spun parerea intrucat nu aveam cu cine sa fac ping pong.
Poate reusesti sa implementezi un sistem mai bun de validare a comentariilor, de multe ori am intrat la aprobare desi mereu comentez cu acelas user si email si am vazut ca poate dura 1 -2 zile pana se aproba iar cand se aproba ajung pe pagina 2-3 si comentariul e in zadar intrucat nimeni nu mai revine la articole vechi. Ai o baza de comentatori decenta, poate poti sa implementezi un sistem de rating ceva si ne lasi pe noi sa filtram. Evident tot poti sa faci o filtrare dupa cuvinte obscene si sa le filtrezi automat cumva.
2 .Ai obiceiul sa faci posturi lungi, foarte documentate care sunt foarte bune, insa iti consuma foarte mult timp si poate nu intereseaza decat pe cativa oameni, incerca si postari mai mici si la subiect.
Blogul a pornit ca o exteriorizare a gandurilor tale, nu doar review de tech, lumea vine aici sa faca ping pong cu tine asupra unei idei nu neaparat sa citeasca un review, personal imi plac articoolele despre sociatete, mancare cultura, etc, sunt multe de discustat acolo :)
3. Incerca guest post, poti incepe cu Matilda, mai schimbi un pic atmosfera pe blog cu idei si parereri noi , diversifici continutul si automat mai reduci din presiunea de a genera mereu continut nou.
Urmatorul feeback in 10 ani :)
L!nuX(Citează)