►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Sondaj mai jos: vă veți vaccina sau nu împotriva coronavirusului? Dacă v-ați vaccinat deja, votați DA.
Am făcut un sondaj similar în aprilie 2020 (când a zburat timpul?!) și a ieșit 51% Nu, nu s-ar vaccina imediat. Sunt curios dacă 9 luni mai târziu s-a schimbat felul în care oamenii privesc pandemia și necesitatea unui sondaj.
În perioada primul sondaj, în aprilie 2020, cazurile zilnice în țara noastră oscilau între 250 și 350 per zi și 600 de oameni muriseră deja. Între timp am trecut prin momente cu 10.000 de cazuri zilnice, ne apropiem de 18.000 de decese, întreaga planetă se luptă cu această pandemie și poate a devenit mult mai clar cât de mult ne-a schimbat viața, ce limitări ne impune în continuare.
Eu privesc vaccinul ca pe singura posibilitate de a reveni rapid la viața din 2019. De a călători, de a intra într-un restaurant, de a sta alături de orice oameni într-un spațiu închis, de a mă și bucura de roadele muncii.
Am zis atunci în aprilie că orice vaccin are riscurile sale, dar:
Eu… probabil că aș face vaccinul. Poate nu în prima zi, dar destul de rapid. Cred că sunt șanse mici ca cercetătorii să o greșească grav.
Am aceeași opinie. Chiar mi-am schimbat-o în “îl voi face în prima zi”, deși, dacă mă uit la câte doze intră în țară și cum se fac programările, încep să cred că etapa 3 va începe mai târziu decât speram eu.
Dacă v-ați schimbat votul între sondaje, aș aprecia dacă ați și spune de ce în comentarii.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
85 comentarii
18/01/2021 la 6:59 AM
Ar fi bine sa citești ultimele declarații ale medicului Streinu Cercel și alte persoane în poziții similare – masca se va purta până prin 2023 – deci vaccinarea nu înseamnă că nu mai putem lua Covid, nici că din vara vom avea viața de dinainte de pandemie și ne vom întoarce la Untold și Neversea, ci doar că dacă luăm virusul vom avea o forma mai ușoară a bolii.
Mirel(Citează)
18/01/2021 la 7:58 AM
Pentru @Gueststar
Este foarte greu sa ai o discuție cu o persoana atunci când acea persoană nu poate înțelege un text.
Nu am spus și nici nu am insinuat nicăieri să nu ne vaccinam – am spus doar că vaccinarea nu înseamnă, cel puțin în următorii 2-3 ani, o întoarcere la o viață normală, cum era înainte de pandemie.
Mirel(Citează)
18/01/2021 la 8:24 AM
ultimele declaratii ale politrucului streinu-cercel!
a dat politrucul asta o gramada de dume, mai ales de cand cu covid-ul!
daddy(Citează)
18/01/2021 la 8:37 AM
https://m.digi24.ro/stiri/actualitate/sanatate/streinu-cercel-focarul-e-un-punctisor-pe-harta-chinei-riscul-ca-virusul-sa-ajunga-in-romania-e-substantial-redus-1251183
Parca nu l-as da exemplu pe Cercel la chestii de predicție
M L(Citează)
18/01/2021 la 9:53 AM
Cine e Streinu Cercel sa decida pana cand se va purta masca? Nu are nicio functie de tipul asta. Apropo, e tot ala care zicea ca virusul e doar o raceala printr-un sat din China.
nashu_mare(Citează)
18/01/2021 la 10:35 AM
Streinu Cercel pare un tip de treaba: https://www.libertatea.ro/stiri/covid19-unifarm-masti-streinu-cercel-2988106
Sorin(Citează)
18/01/2021 la 11:06 AM
Asta cu daca iei boala o faci mai usor, ai bagat-o de la tine prin extrapolare de la alte vaccinuri. Nu spun ca nu e asa, dar nu de asta o sa trebuiasca sa purtam masti in continuare.
Masti o sa trebuiasca sa purtam pana cand +75% din populatie va avea imunitate, ceea ce la ritmul actual de vaccinare (plus neclaritatea pentru ce perioada ofera vaccinul imunitate), mai dureaza cel putin 1 an.
Pe de alta parte, daca singura diferenta fata de “normalitate” e ca o sa trebuiasca sa purtam masti, bring it on. Am stat in asia o perioada mai lunga, nu e nici un capat de tara ca tre’ sa porti o amarata de masca. Si chiloti tre’ sa porti, desi te-ai nascut gol.
Boris(Citează)
18/01/2021 la 2:13 PM
Desi Streinu Cercel este prezentat ca cel mai mare virusolog din Romania (si nu contest asta – habar n-am daca este asa sau nu), este medicul care a dat cele mai mari dume pana acum. Nimic din ce a “prezis” legat de coronavirus nu s-a intamplat.
Andrei G(Citează)
18/01/2021 la 5:54 PM
@Mirel: sună ca și cum aș fi ratat ceva informații importante pentru că n-am ascultat ultima declarație a lui Streinu Cercel.
Nu mă deranjează masca, o port oricât e nevoie. Mă interesează însă să pot călători, să pot intra într-un avion, într-un restaurant, un muzeu, un spital șamd. Port și mască, nu-i problemă.
nwradu(Citează)
19/01/2021 la 8:53 AM
Cel mai important, și nu ai spus, e ca probabil nu vei urca in avion, tren, restaurante, cinema etc…viața normala pentru generațiile care au prins aceasta pandemie nu va mai fi la fel niciodată. Poate doar cei ce au acum 4-5ani sau se nasc de acum in colo vor avea libertățile pe care le-am avut noi înainte de covid. Eu masca o voi purta in locurile aglomerate și fără sa fiu obligat(ma refer in supermrket, mall, avion, evident nu in park, pe cărări de multe, pe plaja). Mi-a intrat in reflex și nu ma deranjează atât de tare. In plus i-am găsit și beneficiile, nu am făcut gripa in ultimul an…cel mai tare ma deranjează persoanele care nu înțeleg ca se moare de la covid. Am amic de 33 de ani fără nici o problema de sănătate anterioara care a decedat și încă unul de 35 de ani care a scăpat ca prin urechile acului de la ATI și a rămas cu diabet in urma cocktailurilor de medicamente din spital(pancreasul suferă destul de tare). The shit is serios!
Daniel(Citează)
19/01/2021 la 8:56 AM
Treaba asta cu cu masca și vaccinul am gasit-o explicată cel mai bine așa: Daca avem frâne, de ce mai purtam centura de siguranță, și dacă purtam centura, de ce ne mai trebuie frâne. Nu știu cine e ăsta, dar probabil cu toți aia care nu poartă masca și nu se vaccinează o sa dureze acesta stare de fapt, cu restricții și cu purtarea măștii măcar anul asta și cel viitor.
Mack(Citează)
18/01/2021 la 7:12 AM
Și atunci să nu ne mai vaccinăm, nu? Și tu ai citit doar ce-ai vrut. Faptul că faci o formă mai ușoară nu e un motiv suficient? Că ai șansă foarte mare să nu mori, să nu ai urmări – așa-i că nu ai cunoscut vreun caz pozitiv? Să vezi urmări și la 9 luni de la infectare. Sau nu ți-a murit măcar cineva din familie? Dacă „pățeai” toate astea, dădeai din coate să prinzi loc cât mai repede…
Doar o formă ușoară și mai trebuie să și purtăm masca. La ce să ne mai vaccinăm, nu? Vai de ea lume…
GuestStar(Citează)
18/01/2021 la 7:23 AM
Un român, un neamț, un englez și un francez se duc să-și facă vaccinul anti-Covid. Șef la vaccinări era Scaraoțchi.
Îl pune Scaraoțchi pe englez să-și facă primul vaccinul.
Englezul:
– Nu vreau!
– Un gentleman s-ar vaccina.
Face englezul vaccinul, vine neamțul și zice:
– Nu vreau vaccin!
– E un ordin!
Neamțul se supune și face vaccinul. Vine francezul:
– Nu fac vaccinul!
– E ultima modă.
Face și francezul vaccinul și vine românul.
– Bre, nu mă vaccinez.
– Un gentleman s-ar vaccina.
– Și ți se pare că arăt eu a gentleman in plm?
– E un ordin!
– Mă doare-n p…. Execută-l tu!
– E ultima modă.
– Nici piți nu sunt, mânca-mi-ai.
– Auzi, ce nație ziceai că ești?
– Român.
– A, păi tu nu trebuie să faci. Oricum n-am suficiente doze.
– Adică cum c…., să rămân eu fără vaccin???
Morrissey(Citează)
18/01/2021 la 6:02 PM
Pai nu stii vorba aia: “romanul se supara, daca nu-l inviti, si daca il inviti, nu vine!”
Marus(Citează)
18/01/2021 la 7:38 AM
La cat de imbecili sint ai nostri conducatori/organizatori mi-e ca faci primu vaccin si te trezesti ca nu mai ai de unde face doza 2.
Blackskull(Citează)
18/01/2021 la 9:17 AM
Programarea se face pentru ambele dozein același timp.
Em(Citează)
18/01/2021 la 11:01 AM
Programarea da, dar dozele inca nu exista, ele vin saptamanal, si de exemplu saptamana asta vom primi mai putine decat era planificat de la Pfizer.
Pe de alta parte nu mi-e clar ce fac cu Moderna, au primit un lot simbolic de vreo 20k de doze acu vreo 10 zile, dar din cate inteleg inca nu sunt folosite. Oare mai vine vreun lot.
Boris(Citează)
18/01/2021 la 5:09 PM
Se rezerva și dozele ptr. rapel.
Lucian(Citează)
18/01/2021 la 7:42 PM
@Lucian, esti sigur? Ca din raportari pana acum s-au vaccinat cu o doza 233.288, ceea ce inseamna ca avem nevoie de inca 230k pentru astia.
Pe platforma s-au programat vineri vreo 200k pana acum (sa zicem ca 20.000 s-au facut azi, deci 180.000) = inca 360.000 de doze + 230k =590.000.
Din cate am urmarit, s-au primit vreo 3 transporturi (1 pe saptamana de la inceputul anului de cate ~130k), plus alea cateva mii din decemebrie, plus moderna 20k. Nu bate la numar.
Boris(Citează)
18/01/2021 la 7:54 AM
M-am programat pentru vaccin pentru sambata asta. Eu nu inteleg de ce cheltuie bani pe campania de informare, pentru ca nu sunt destul doze nici pentru cei care vroiau deja. Adica as fi asteptat sa se stranga doze din cauza ca nu se mai programeaza lumea si atunci lansam o campanie de publicitate sa ridic nivelul de vaccinare.
Empire(Citează)
18/01/2021 la 8:48 AM
Asta nu prea inteleg nici eu. Vazusem “reclama” pana acum de cateva ori la TV, in schimb azi am auzit pentru prima data la radio, si ceva mai sinistru nu exista. Nu am trait prea mult in comunism, dar imi aduc aminte cum era Radio Romania Actualitati in primii ani din 90. Spotul asta mi-a adus aminte fix de acele vremuri.
Campanie de vaccinare ar trebui facuta dupa ce se ajunge la un ritm cat de cat ok, eu am foarte multi prieteni care abia asteapta sa se vaccineze. Dar sunt in etapa a 3-a si deja nu mai sunt atat de increzatori ca vor reusi pana in iunie.
Decat sa se bage bani in buzunarele unora ca Voiculescu sau Ghita mai bine ii dadeau tot la spitale.
Alex(Citează)
18/01/2021 la 8:17 AM
M am programat azi in afara Bucurestiului ( TItu ) ptr ca deja erau pline centrele locale. De ce? Ptr ca am trecut prin covid toata familia si a fost destul de agresiv ptr 2 dintre noi. Si ptr ca pfizer este alegerea Israelului.
cristi(Citează)
18/01/2021 la 8:53 AM
Am avut covid la jumătatea lui august, o formă super ușoară, după 4 luni am rămas fără anticorpi, mă rog fără anticorpi detectabili de testul de sânge, sub 1,4 dar aproape. Mă voi vaccina cu siguranță.
BogdanP(Citează)
18/01/2021 la 8:58 AM
Nu in viitorul apropiat.Poate iarna viitoare. Oricum ma indoiesc ca daca faci vaccinul o sa se deschida restaurantele pentru tine, o sa porneasca zborurile ca acum 2 ani etc… Lumea nu o sa mai fie nicioadata la fel.
Alin(Citează)
18/01/2021 la 9:25 AM
Eu zic ca in momentul in care % de populatie vaccinata va fi in jur de 70% lucrurile se vor relaxa. Se vor deschide inclusiv restaurantele etc.
Dupa mine principala problema este mai degraba miscarea anti-vax – pentru ca se pare ca 70% populatie vaccinata este un procent mai degraba utopic astazi…
Si daca nu-l atingem – o sa ne cam vaccinam degeaba ( din foarte multe puncte de vedere)
geretus(Citează)
18/01/2021 la 5:58 PM
Nu trebuie să pornească zborurile, trebuie să am eu curaj să zbor.
nwradu(Citează)
18/01/2021 la 9:20 AM
Sâmbătă am vorbit cu doctorul de familie și ne-a programat pentru 25 ianuarie, 3 persoane, la același centru, unul după celălalt. Rapelul la fel, dar peste 3 săptămâni. (Eu eram intrat în contul meu dar nu mai era nimic liber). Ne-am schimbat și noi opinia, în sensul că am hotărât să îl facem cât de repede putem. Inițial vroiam să așteptăm câteva luni.
Mihai(Citează)
18/01/2021 la 9:25 AM
Din ce categorie faci parte ? 65+, boala cronica etc?
Alin(Citează)
18/01/2021 la 9:28 AM
Eu și soția boală cronică, soacra peste 65 ani.
Mihai(Citează)
18/01/2021 la 9:33 AM
Vaccinare pentru a face o forma usoara sau deloc am trait si cand a facut fiica-mea varicela la 4 ani si a avut 3 bube pe ea. Am stat in casa ca era contagioasa, insa nici nu a simtit ca a facut boala. Probabil asa va fi si la Covid. Dar, realist vorbind, mai devreme de 2022 nu cred ca se poate pune problema de o viata normala.
Silviu(Citează)
18/01/2021 la 9:37 AM
Din pacate cred ca va dura f mult pana voi ajunge sa ma vaccinez, in valul 3, odata cu populatia generala. Motivul principal e ca in valul 2 am auzit in jurul meu foarte multi oameni care se vor incadra (fara pile sau cunostinte), desi nu au nici peste 65 de ani, nici boli cronice, nu sunt nici lucratori esentiali. Exemplu concret, niste prieteni care lucreaza in financiar la niste firme din domeniu pharma si un domeniu adiacent, care nu au nicio legatura nici cu spitalele, nici cu vaccinul si a caror activitate e complet dispensabila au fost programati pentru vaccin saptamana viitoare. Ca deh, pharma = esential, indiferent ca tu nu lucrezi in cercetare sau distributie si nici nu ai vreo activitate care chiar sa fie esentiala pentru populatia din jur. La fel si cineva care lucreaza in banca, dar face ceva raportare interna si nu are nicio legatura cu activitatea de finantare.
Long story short, cred ca foarte multi oameni care nu ar avea, in esenta, niciun motiv real sa se vaccineze mai devreme vor beneficia de facilitatea asta si, implicit, vaccinarea pentru populatia generala va incepe foarte tarziu.
A.(Citează)
18/01/2021 la 9:37 AM
Cum spuneam, m-am vaccinat deja (prima doza). Lucrez într-o firma farma care a putut aplica pentru faza a 2-a aia cu lucrători in domenii cheie. Știu ca sunt destui care ar fi trebuit sa primească acest vaccin înaintea mea dar când am citit atâtea conspirații si atatea comentarii antivaxeriste am zis sa îl fac chiar daca sunt puțin egoist. Capacitatea de vaccinare poate fi buna din păcate nu vor fi suficiente doze alocate. Am de gând sa fac si rapelul.
Coco(Citează)
18/01/2021 la 10:07 AM
Nu ești deloc egoist. Plm, te încadrezi în criteriile stabilite de autorități, faci vaccinul dacă vrei și gata, nu trebuie să te scuzi în fața nimănui pentru asta, că nu faci ceva ilegal. ;)
Ciuby(Citează)
18/01/2021 la 11:08 AM
Nu prea inteleg aia cu “am de gand sa fac si rapelul”, nu e ca si cum e la alegere daca il faci sau nu. Eu as baga amenda alora care nu o sa se prezinte la rapel, practic irosesti o doza.
Boris(Citează)
18/01/2021 la 11:33 AM
@boris, ete pl! Poți avea x motive obiective pentru care sa nu poți face rapelul. Anticorpi se dezvolta dupa prima doza conform studiilor. Si da, e la alegere ca oricare act medical.
Coco(Citează)
18/01/2021 la 6:00 PM
Nu ești egoist. Cineva a stabilit categoriile pentru etapa 2, mie mi se par destul de bine gândit, e foarte bine că te-ai înscris și ai făcut vaccinul și scapi de griji.
nwradu(Citează)
18/01/2021 la 9:46 AM
La fel ziceam si eu, la inceput: as face vaccinul, dar nu chiar imediat pentru ca nu stiu care sunt efectele adverse. Acum, dupa ce a trecut ceva timp si au aparut explicatii despre cum este treaba cu vaccinul intrebarea mea e: cand pot sa-l fac?
Putin pe langa subiect, am avut ceva probleme in a accesa aplicatia de programare la vaccin de pe laptop (in sensul ca imi arata doar fereastra de log-in by CNP si cand ma duceam pe cea de log-in by e-mail, dupa introducerea datelor nu se intampla nimic).
Andrei(Citează)
18/01/2021 la 10:00 AM
Da, normal că o să mă vaccinez și mă bucur să văd că îndemni lumea să facă asta. Scria cineva mai sus că nu înțelege de ce e nevoie de reclamă. În cercurile mele de prieteni sunt păreri împărțite. Din păcate dezinformarea și încrederea scazută în autorități se simt.
Pe cei care refuză vaccinul din alte motive decât cele obiective (alergii sau alte probleme medicale) îi consider cel puțin naivi
Cătălin Tănase(Citează)
18/01/2021 la 6:03 PM
Reclamă poate însemna două lucruri:
– e nevoie de informare privind posibilitatea de vaccinare, platforma de rezervare șamd.
– reclamă prin puterea exemplului. Iohannis a făcut bine vaccinându-se primul. Sper că toate vedetele sau alți oameni cunoscuți să arate public cum se vaccinează.
Îmi aduc aminte, acum câțiva ani, că nu se vaccina nimeni anti-gripal. APoi a murit Mile Cărpenișan și a doua zi erau 3000 de oameni la coadă la vaccinare. Puterea exemplului contează, chit că exemplul meu nu este cel mai potrivit pentru idee.
nwradu(Citează)
18/01/2021 la 10:09 AM
E tot ala care spunea ca spirtul nu e bun.
Andrei(Citează)
18/01/2021 la 10:10 AM
Cata vreme nu ar exista un ‘avantaj’ – ma refer cel putin la libera circulatie, eu nu vad nici un argument care sa ma grabeasca sa ma vaccinez…
Nu am in jurul meu oameni batrani… Da, exista riscul sa morde la Covid, dar e destul de scazut.
Dave(Citează)
18/01/2021 la 10:34 AM
“Nu mă spăl pe dinți, că oricum nu mă pupă nimeni”
“De aia nu te pupă nimeni, că nu te speli!”
alunelu(Citează)
18/01/2021 la 1:35 PM
In sensul ca nu ai cunoscuti batrani, ca restul cu care interactionezi pe strada, la magazin, etc (nu neaparat batrani, dar poate cu comorbididati d-astea exotice gen hipertensiune, obezitate si diabet) mai da-l in morti.
Boris(Citează)
18/01/2021 la 6:04 PM
Avantaje există întotdeauna. Cu vaccinul la bord, mă pot înscrie într-o excursie. Nu contează dacă mă forțează sau nu compania aeriană să am vaccin. Fără eu, n-aș avea eu curaj să stau în spații închise cu oameni necunoscuți.
nwradu(Citează)
18/01/2021 la 7:58 PM
Că tot vrei avantaje (că numai asta doresc unii), iată o decizie a CNSU de astăzi:
“Instituirea excepției de la carantinare pentru persoanele care au fost vaccinate cu a doua doză (doza de rapel), dacă aceste persoane intră în România la mai mult de 10 zile după vaccinarea cu a doua doză. Același regim se aplică și în cazul persoanei care este contact direct cu o persoană pozitivă, dacă momentul contactului a fost la mai mult de 10 zile de la vaccinarea cu a doua doză”
Mihai(Citează)
18/01/2021 la 10:12 AM
Eu il fac, dar astept sa fie deschise centre separate de spitale. Nu ma duc sa ma vaccinez in spitale, nici daca centrele de vaccinare sunt plasate in curtea lor. N-am chef sa ma aleg cu altceva. Am vazut ca se vor deschide centre pe langa mall-uri. Acolo o sa ma duc.
Oricum, mai am de asteptat. Nu ma incadrez la primele categorii.
Kopa_Kopan(Citează)
18/01/2021 la 6:05 PM
Am fost azi într-un centru de vaccinare. Cred că-l igienizează atât de bine încât nici muștele nu intră.
Oricum cred că toate vor fi în locuri rapid accesibile, nu în adâncul spitalului.
nwradu(Citează)
18/01/2021 la 10:12 AM
La cum arata lucrurile prin alte tari, pandemia e departe de a se fi terminat… citesc tot felul de articole care zic ca o sa fie mai rau decat anul trecut inainte sa se termine.
Asa ca parerea mea e ca in vreo 3 luni nu prea o sa mai fie oameni care o sa zica “vai, dar vreau sa ma astept, e un vaccin facut pe genunchi” si alte asemenea tampenii.
Lumea inca nu intelege pe deplin ca nu exista alta sansa de a se termina nenorocirea in afara de vaccin, dar cand o sa inceapa falimentele in lant si somajul sau, cine stie, inflatia, o sa inteleaga absolut toata lumea.
PS nu exista efecte pe termen lung (cunoscute) ale vreunui vaccin, in afara de polio unde unii au facut din pacate boala pt ca vaccinul era cu virus atenuat, ceea ce nu e cazul la vaccinul anti-covid.
Marean(Citează)
18/01/2021 la 10:30 AM
N-am zis ca nu e nevoie de reclama, am zis ca nu e nevoie acum. Cel putin jumatate de an nu vor exista doze sa vaccineze pe cei care vor. Puteau face reclama atunci, cand ajungeam la cei care trebuie convinsi.
Empire(Citează)
18/01/2021 la 10:31 AM
Da, ma voi vaccina eu +sotia chiar daca am trecut acum 2 luni prin boala eu/sotia cat si fetita de 4 ani, o forma usoara la cate am citit ca au facut altii. Am avut noroc ca n-am avut nevoie de ajutor medical: medici complet inaccesibili, la spitalul de stat pentru testare am stat afara in frig vreo 2-3h in total, in 3 ture pentru a ma testa, fara a fi luat in seama. Sistemul medical este complet depasit. (45-50 min dura procedura de testare la stat, 10 minute la privat insa pentru 400lei/pers)
Socrii au avut o forma medie, luata din alta sursa – ce a implicat “teleportare” la spital de vreo 2 ori, fara internare; Si acum se resimt, la 2 luni dupa vindecare. Daca inainte erau cam habotnici ca lor nu li se poata intampla, si-au schimbat drastic parerea dupa ce au trecut prin boala si cateva cunostiinte stau acum la 2m sub pamant. Acum abia asteapta sa se programeze, chiar daca au anticorpi prezenti (nu stiu nivelul insa).
Eu am donat sange, am obtinut rezultatul anticorpilor din sange. Nivel 28 AU, insuficient sa mai pot dona plasma pt Covid, unde e nevoie de minim 80AU, preferabil 160+ AU. Pacientii cu forme extreme de Covid primesc plasma cu anticorpi 200-250+ AU. Deci chair daca am trecut prin boala nu inseamna ca sunt imun pt viitor.
Estimez ca prind vaccin la “tura 3” prin toamna/iarna. Imi voi testa apoi anticorpii sa vad la ce nivel au ajuns dupa vaccin.
Pentru toti care au ceva impotriva vaccinului: eu nu-i inteleg, am constatat ca nu are sens sa irosesc energie sa-i conving si nu pot decat sa le respect alegerea. Sper ca au luat in calcul riscul de a muri in chinuri, nu neaparat din Covid, ci la cateva luni dupa ca asta pare a fi un trend ulterior. Sunt sigur ca NU vor gasi sustinere pentru orice alte boli in sistemul medical romanesc. Cred ca statul vrea ca lumea sa nu isi faca vaccin, ca sa scape astfel de plata pensiilor.
Ariel(Citează)
18/01/2021 la 11:08 AM
Legat de plasmă, un studiu recent arată că nu aduce beneficii celor spitalizați :(
https://www.bbc.com/news/health-55681051
johnny(Citează)
18/01/2021 la 1:25 PM
Eu nu am ceva împotriva vaccinului, am ceva împotriva celor ca tine. Nu înțelegi, sau te faci că nu înțelegi, cum funcționează dar consideri că trebuie să îi convingi pe alții.
Cazul 1
Eu și tu, amândoi vaccinați. Eu iau virusul, ți-l dau și ție, amândoi facem o forma ușoară a bolii ȘI PUTEM SĂ TRANSMITEM BOALA ȘI LA ALȚII.
Cazul 2
Eu și tu, doar tu cu vaccin. Eu iau virusul, ți-l dau și ție. Tu faci o formă ușoară a bolii, eu una gravă. AMÂNDOI PUTEM TRANSMITE BOALA LA FEL DE UȘOR.
Acum spune-mi te rog, de ce te fwte grija dacă mă vaccinez eu sau nu? Fă-ți vaccinul, stai din partea mea în casă până te-oi invita eu să ieși, dar lasă lumea să aleagă. Cât despre “trendul” ăla… vă convine să luați informațiile aleator, în așa fel încât să va iasă argumentele. Dar dacă vorbim de “trenduri”, cel în care bolnavii se vindecă sau fac forme ușoare este mai puternic decât cel cu decese si sechele.
Adrian(Citează)
18/01/2021 la 1:34 PM
Cine a zis ca puteti transmite boala la fel de usor? Da, exista posibilitatea si ca cei vaccinati sa dea mai departe insa cine a zis ca la fel de usor? Atat timp cat vaccinul actioneaza si corpul recunoaste virusul, logic atat cantitatea pe care ar putea-o imprastia cat si durata in care ar putea-o face este mai mica in cazul unei persoane vaccinate, pentru ca virusul nu supravietuieste mult timp in corpul lui.
nashu_mare(Citează)
18/01/2021 la 1:42 PM
@Adriane, cum ti se pare tie ca intelegi?
Pe langa ce ti-a zis Nashu, vaccinurile astea nu dau imunitate pe viata.
Daca ne vaccinam doar 20% virusul o sa tot circule si o sa se si muteze pana ce o sa faca si vaccinurile astea useless, asa ca nici o sansa sa revina viata la normal.
Boris(Citează)
18/01/2021 la 6:13 PM
@Ariel: mă bucur că ai trecut ușor prin boală!
@Adrian: pornești cu niște presupuneri sau informații false, ți-a explicat bine nashu_mare.
Dacă nu ți se pare importantă imunizarea în număr mare, vezi cazurile recente de rujeolă. A fost suficient ca unii să nu-și vaccineze copiii și au luat rujeolă și copii vaccinați, dar pe care vaccinul n-a fost eficient.
Un om care vrea să fie sănătos are tot interesul ca și cei din jurul lui să fie vaccinați. Viața ta se poate schimba în funcție de dacă cei din jur sunt sau nu vaccinați.
nwradu(Citează)
19/01/2021 la 8:41 PM
informatia discrimineaza, il face pe destept mai destept si pe adrian mai adrian!
daddy(Citează)
18/01/2021 la 11:29 AM
Ce ar fi interesant de urmarit este evolutia pacientilor bolnavi cronic din RO, in 2021 fata de 2020.
Acum in etapa 2 se vor colecta date:
– pacienti care erau deja in sistem
– pacienti bolnavi care NU erau in registrul ala (ar fi bine de stiut si de investigat DE CE nu sunt in acel registru? cine nu si-a facut datoria sa ii inregistreze la timp? si ce sanctiuni vor primi cei care nu si-au facut datoria si prin asta au intarziat accesul la vaccinare a unei categorii extrem de vulnerabile?)
– pacienti care vor da din coate sa prinda un loc (scarbe, nesimtiti… lista de epitete e prea saraca si mi-e ca ma cenzureaza adminul daca o continui). ASTIA ar merita amenzi mari, exista suport legislativ pentru asta? Ca mare parte din ei probabil sunt d’aia care in rest fac cruci cand merg pe langa biserici, s-au cununat/botezat la biserica, judeca foarte aspru pe cei care au vederi non-religioase
F.(Citează)
18/01/2021 la 6:14 PM
E mai puțin important că unii se bagă în față mimând boli cronice cu complicitatea medicului. În afara cazului în care vor fi zeci de mii de astfel de mârlani, nu cred că va conta prea mult.
nwradu(Citează)
18/01/2021 la 12:38 PM
Ma voi vaccina, nu neaparat printre primii – dar sper sa o fac prin primavara.
Garm(Citează)
18/01/2021 la 12:42 PM
Deci logica ta, e ca de aia nu ofera nici un stat nici un beneficiu pentru ca sunt putine persoane ce se vaccineaza sau ?
Dave(Citează)
18/01/2021 la 3:22 PM
Sesizez urme de logica in raspunsul tau. Exista speranta pentru tine!
alunelu(Citează)
18/01/2021 la 3:26 PM
Oare motivul pentru care momentan niciun stat nu oferă vreun beneficiu este faptul ca deocamdată e coadă la vaccin?
nashu_mare(Citează)
18/01/2021 la 1:05 PM
Dacă de grija celor din jur vrei să te vaccinezi pleci de la o idee greșită. Idee care este propagată de toți disperații pro-vaccin, inclusiv de autorități. Vaccinul are efect doar pentru tine, respectiv faci o formă mai ușoară a bolii, dar te vei infecta și îl vei transmite mai departe ca și până acum.
Adrian(Citează)
18/01/2021 la 6:15 PM
Nu. Nu faci deloc boala sau, dacă ești între cei 5% pe care nu este eficient vaccinul, faci o formă ușoară.
Șansele să dai și altora sunt mult mai mici. După ce virusul intră în tine și se dezvoltă un pic în nas/gât, este rapid distrus de sistemul imunitar și deci ești contagios mult mai puțin timp sau deloc.
nwradu(Citează)
18/01/2021 la 1:39 PM
Stii tu ?
GabiD(Citează)
18/01/2021 la 1:56 PM
Normal! Vaccinat nu inseamna ca nu mai esti contagios.. Citeste de exemplu prin https://www.theguardian.com/world/2020/dec/06/the-vaccine-miracle-how-scientists-waged-the-battle-against-covid-19 (unde incepe cu “Nevertheless”)
Marius(Citează)
18/01/2021 la 2:10 PM
Dupa nevertheless scrie exact ce am scris si eu mai sus, ca incarcatura este mai mica si este mult mai putin probabil sa imprastii vaccinat fiind decat nevaccinat. In niciun caz nu “la fel” cum a scris el mai sus.
nashu_mare(Citează)
18/01/2021 la 2:32 PM
1. Pt ca cu cat mai multi vaccinati, cu atat mai repede se ajunge la herd immunity si vom scapa in cca 1 an de majoritatea restrictiilor pe care le suportam azi. Pt ca scolile vor reveni la normal dimpreuna cu viata copiilor, economia va reporni si ne vom bucura cu totii de o siguranta sanitara, economica, financiara mai mare, vom putea sa ne revedem rudele, bunicii, vom putea calatori, etc. Toate astea in beneficiul tuturor.
2. Pt ca, chiar si vaccinat, nu sunt dispus sa mai fac vreo forma de boala fie si usoara, nu vreau ca iresponsabilitatea ta sa ma tina, pe mine si restul membrilor gospodariei, in “arest la domiciliu” pt 2 saptamani, timp in care ne punem mare parte din viata ‘on hold’.
3. Pt ca odata vaccinat imunitatea e limitata in timp, nu forever, deci nu vei sti niciodata cand redevii complet expus infectarii. Si atunci e important ca pb de la punctul 1 sa fi fost rezolvata.
Deci da, exusta alegere, doar ca cei care aleg sa nu se vaccineze aleg implicit sa li prelungeasca limitarile de circulatie, interactiune, adunare in grup, calatorie, poate si pastrarea locului de munca in anumite situatii sa devina dificila, etc. Probabil va fi neplacut. Deci ar putea fi spre binele tau sa alegi vaccinarea ca sa nu platesti costul celeilalte optiuni si sa te simti astfel “discriminat”.
Tom(Citează)
18/01/2021 la 3:32 PM
ma fwte grija pentru ca daca nu faci vaccinul, e posibil ca virusul sa sufere o mutatie in tine, care sa faca vaccinul irelevant. Dar asta e greu de inteles, nu-i asa? Mai bine pleci urechea la teoriile conspiratiei si la toti desteptii de fb.
boglous(Citează)
18/01/2021 la 3:55 PM
Există posibilitatea ca virusul să sufere o mutație și în tine, vaccinat, atâta timp cat vaccinul nu înseamnă eradicarea virusului din sistem ci ameliorarea simptomelor. Sincer, între teoriile conspirației, idioții anti-mască, “covid nu există” și cei care de un an văd tot apocalipsă și sute de mii de cazuri pe zi dar nu se testează suficient, nu văd mare diferență. Sunt 2 tabere cu la fel de mulți idioți, dar care latră în direcții diferite.
Adrian(Citează)
18/01/2021 la 9:18 PM
Bă, tu ești prost? Îți explica oamenii că e un procent foarte mic din cei vaccinați care mai fac o formă ușoară a bolii și tu o ții pe a ta… Ne-am dat dracu, au ajuns toți șoferii pe tir și toți salahorii să știe mai multe decât ăia de la EMA sau MHRA sau FDA care au aprobat vaccinul.
Costin(Citează)
18/01/2021 la 4:05 PM
Mergeau si alte intrebari de genul..o sa faceti vaccinul anual, poate in acelasi timp cu cel gripal?Sau cei care au facut vaccinul in perioada asta, o sa il mai faca o data pana la sfarsitul anului(65+, bolnavi cronici etc)..
Alin(Citează)
18/01/2021 la 6:17 PM
Încă nu știm ce va fi în viitor. Rămâne de văzut cât timp ține vaccinul și dacă nu apar altele mult mai bune în viitor.
nwradu(Citează)
18/01/2021 la 4:05 PM
Văd ca mulți de pe aici au rămas cu ideea asta. De fapt nu se știe dacă vaccinul împiedică și transmiterea virusului, si ca si in cazul durati pentru care vaccinul îți oferă imunitate, nu s-au hazardat să facă estimări. Dar datele preliminare dun Israel indică și o scădere a ratei de transmitere.
https://www.timesofisrael.com/israeli-data-shows-50-reduction-in-infections-14-days-after-first-vaccine-shot/
Em(Citează)
18/01/2021 la 4:35 PM
Dragul si minunnatul nostru Domn Radu si voi Distinsii nostri Companioni,
Am mai scris aici, dar nu m-am simtit prea bine!!
Eu sunt o /expirata/, dar arat mai bine ca molia de la UE, Madam Cristina, nu m-am tacanit, sunt “pericol public” de realista – agresiv, intimidant si spectaculos – de realista si, mai ales, de informata, cu Covidu-ul asta, si mai am, si o logica de invidiat, predand o viata intreaga, la Universitate, “Gramatica LR”, care e toata numai LOGICA!!
Eu NU am voie sa- fac acest vaccin, intrucat, dupa moartea fiului nostru, medic, de 42 de ani, am facut inca 8 boli de Inima si de Suflet (mai aveam 4, inainte, din ceausism), dar dupa el, inca traversez iadul si, inclusiv, am si una foarte rara: “Microcardiopatia TAKOSHUBO”(boala inimii frante), recent descoperita de un japonez!Am la activ, si un Cancer, si un Infarct etc., etc., etc.
Mai nou, cu Covidul, iau 15 Medicamente, de 3 ori pe zi(Am 4 cutii de pantofi, pline! Am o …Farmacie!)Astea ma tin “la plutire”, ca mai iau, acum, si DETRICAL, Vita C, Zn, Gargara cu Apa de gura si Apa Oxigenata, plus Milgamma, Gabagamma, pentru Diabet 2 etc.
Sunt un bun”material didactic” la Medicina, la “Disectii”! !( Eu, maine vreau sa mor, sa ma duc la copilul meu!).
Medicul meu de familie nu vrea sa ma inscrie!Sotul meu, l-a facut deja!
Am prea multe boli cronice, iau prea multe medicamente si mai am, si altele: Neoropatie, Claustrofobie, Agorafobie, Alergie la stres si socuri, Teama de Injectii (lesin cand vad seringa, iar daca mi-ar face in vena, nici n-ar gasi-o!) .
“Un om informat este un om puternnic!” – spunea cineva!
Cred ca nu exista Doamna sa fi citit atatea articole despre Covid si Vaccin, la 73 de ani ai mei! Pot sa le centralizez si sa dau alt Doctorat!
*******************************************************
Va intreb eu, pe voi, tinerilor, evoluatilor, performantilor mei companioni:
1.Mai stiti ca , prin aprilie, Madam Ursula van…, ,fara jena, afirma ca “trebuie sa mai piara dintre pamanteni, ca suntem peste 7 mild. si, mai ales, batranii, inactivi profesional si incomozi?”
Atunci, DE CE acum, au atata grija de/pentru noi, mai ales de cei peste 65 de ani???
Cum le-a venit asa deodata empatia, deodata miklostenia si vor sa ne salveze???
CUM?
2. Daca de ani si ani, nu s-a putut gasi un vaccin pentru Coronavirus-uri, ca genereaza “mutatii”/”tulpine” etc., atunci, CUM il gasira tocmai ACUM, folosindu-ne pe noi, pamantenii disperati, pe rol de “COBAI”(cu accent pe “a”!)
Gandirea mea este ca a fost o strategie, adica sa ne aduca la DISPERARE, in cateva luni, vazand cat de periculos este, ca Planul lor de Vaccinare sa nu fie un FIASCO !!!
***Intrebarile mele mai sunt, dar nu vreau sa va obosesc!
“Din toata fiinta mea, va doresc sa luati cea mai inteleapta hotarare si, cu IISUS deasupra, sa fiti ocrotiti, de Sfanta Treime, oriunde v-ati afla!
Va mai doresc “”Sa va traiasca pruncii<>, pana la adanci batraneti, iar voi, pe langa ei, la fel de sanatosi!
Amin!”
Cu mare durere, dar cu aleasa deferenta si pretuire pentru voi toti,
Fam. Iliescu
Ada Iliescu(Citează)
18/01/2021 la 6:20 PM
Nu a zis așa ceva dna Ursula.
Dar dacă doriți să credeți că a zis, puteți crede atunci explicația alternativă pentru milostivenie și de ce nu vor să ne salveze: ca să fim membri productivi ai societății, să muncim, să ne plătim impozitele, să aibă bogații de pe urma cui profita.
Eu sunt ok și cu asta câtă vreme pot să mă bucur de ce-mi plăcea înainte în condiții bune.
nwradu(Citează)
18/01/2021 la 8:03 PM
Ai tupeu rau, pentru cei care refuza vaccinul nu e treaba ta, naivule, parca nu era obligatoriu, dar ce sa faci cu oameni ca tine care baga pumnul in gura aiurea.
victor(Citează)
18/01/2021 la 8:18 PM
Domnule Radu, e posibil sa aveti dreptate!
O sa caut in Folder-ul cu Covid-ul si, poate gasesc, si poza Dansei, de la Tribuna Parmanentului, cand a zis asta!
Scuzati-ma daca am gresit, dar mai stiu ca , in universul meu, de Doamne cu “experienta, bogate in ani” era asa o indignare imensa la adresa D-sale!
Dle Radu, tare mult semanati cu fiul meu, cu 11 ani de facultate!
In primul rand ca si-a idolatrizat sotia, asa cum faceti Dvs.
cu Dna Matilda.
In al doilea rand, era , DL “google”, o “enciclopedie”, “un model”, un evoluat, un performant, un dornic de redimensionare s.a.m.d, LA FEL CA DVS.!!!
EL mi-a pus, in 2002, NET-ul ” in brate (sotul meu, nici nu stie sa deschida laptop-ul;sculpteaza!).Nu concepea ca mama lui inteleapta sa ramana in Feudalismul ei, superb!
Sa aveti grija de Dvs., in continuare!
Va multumesc mult ca nu ma uitati,
trimitandu-mi, zilnic, Mail-uri superbisime!
Domnul sa va ocroteasca!
Amin!
Ada Iliescu(Citează)
18/01/2021 la 9:32 PM
Doamna Iliescu, când mai găsiți poze cu cineva care zice ceva ce pare șocant, căutați imediat și varianta video. O poză cu un personaj peste care sa pună niște text poate face oricine. Nu mai credeți orice găsiți pe internetul ăsta mare fără să verificați direct de la sursă. În cazul ăsta sursa ar fi discursul Ursulei, discurs care nu există.
Vă răspund și la întrebarea 2 de mai sus. Până acum, coronavirusurile nu au generat o pandemie și nu a fost nimeni nebun să investească foarte mulți bani în cercetare într-un timp atât de scurt. Companiile farma sunt și ele niște afaceri până la urmă și umbla după profit, nu sar în față cu pomeni. Cu toate astea, vaccinurile de acum sunt rezultatul nu doar a 1 an de cercetare intensivă, ci și a cercetării ăleia din spatele laboratului făcută de la coronavirusurile trecute. Citiți despre cum a fost produs vaccinul de la Moderna de exemplu.
Costin(Citează)
19/01/2021 la 12:19 AM
Ada Iliescu(Citează)
19/01/2021 la 12:11 AM
Eu lucrez in celebrul NHS (National Health System) din M.Britanie, si lucrand in linia 1 am văzut destul de repede cum și cât se moare din cauza covidului având in vedere ca lucrez in A&E. La mine a fost o certitudine ca voi face cândva covid, întrebarea era, când. Pe 23 May 2020 și am stat acasă 6 săptămâni..in care am ajuns și in spital pe oxigen. Am avut colegi care au murit (Dzeu sa ii odihneasca). Nu am co-morbidități dar momentul in care am făcut covid a coincis cu alte momente (decorat casa, dieta, transpirație la work cauzată de costumele pe care le purtam) care au lucrat împreuna la îmbolnăvirea mea destul de serioasă. Pe 15, vineri – am făcut vaccinul, următorul peste 12 săptămâni. Efecte adverse la prima doza, temperatura, frisoane și durere in mâna la locul injecției plus durere de cap. Durata efectelor de sâmbătă dimineața pana Duminica noaptea. Efectele secundare mai serioase vor fi la a doua doza. O sa va țin la curent..sau nu. Țin minte ca am vb cu tatăl meu care a făcut parte din sistemul medical din România când erau 5000 de morți in România acum 3 luni și ii ziceam ca prin Ianuarie o sa fie peste 15.000 și uite sunt. Și regulile sunt mult mai stricte in România și noi ne plângem in continuare. Uitați-vă la vest cât de breji au fost. Singura țara din vest care a stăpânit covid cu adevărat bine a fost Germania..după părerea mea. Spitalul unde lucrez eu are momentan o capacitate maxima de ventilatoare de 120 de paturi in 3 secții de terapie intensiva. Dar nu intra oricine acolo. La noi in uk, sistemul e mult mai diferit ca in ro pe alocuri ți se pare chiar crud. Depinde cum privești lucrurile. Interesante comentarile, un subiect bun.
Cristi(Citează)
19/01/2021 la 9:24 AM
Ba e treaba tuturor. Pentru ca din pricina alegerilor tale, trebuie sa suferim toti, pentru mai mult timp.
O sa explic cu o alegorie: cand TOATA lumea respecta regulile de circulatie auto, cam greu sa faci accident.
Asa ii spui si la politist daca treci pe rosu? Ca are tupeu rau, nu e treaba lui? Pana la urma tot pentru siguranta tuturor sunt si regulile de circulatie, ma mir ca nu e vreo teorie conspirationista si despre semafoare…
Mack(Citează)
19/01/2021 la 9:39 AM
Epidemia de SARS (un alt coronavirus), s-a terminat inainte ca dezvoltarea unui vaccin sa ia avanturi serioase, iar numarul relativ mic de cazuri de MERS nu a justificat efortul pe scare larga si investitiile financiare pentru a determina daca un vaccin are sanse de a fi efectiv in stoparea bolii.
Dar asta nu inseamna ca cercetarea virusurilor din aceasta categorie s-a oprit. Exista oameni care sunt platiti sa inteleaga cum se imprastie, cum muteaza, ce efecte are. Tot ceea ce s-a realizat in ultimul an cu vaccinul, e de fapt o munca de echipa a sute de mii de oameni (daca nu si mai mult) care au fost ajutati cu tot ce au avut nevoie de catre toata lumea. Peste 100 de companii au investit bani in cercetarea unui vaccin, si doar 3 au reusit pana acum sa produca un vaccin viabil care sa fie sigur si eficace.
Mack(Citează)
19/01/2021 la 10:24 AM
Omule te rog sa cauti ce inseamna cuvantul voluntar in DEX, o zi buna.
victor(Citează)
20/01/2021 la 7:49 AM
Tocmai ce m-am progrmat si eu in etapa 2, astept chiar cu entuziasm sa il fac. Pana de sarbatori nu imi doream neaparat sa il fac, cel putin nu ma gandeam ca vor da drumu la etapa 2 atat de repede. In plus, aveam si un pic de teama, insa dupa ce am parcurs mai multa informatie din surse credibile, a disparut orice teama.
Sper doar sa fie eficient si la vara sa putem calatori, iar iarna lui 2021 sa fie cu totul altfel!
Marius(Citează)