un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Black Friday la: Fashion DaysFinestorePC GarageevoMAGAltexFlancoVodafoneOrangeSevensins ◄◄

asus s5507

Tesla a schimbat interiorul Model S și Model X

28 Jan 2021  ·

AUTO  ·

16 comentarii

Tesla a anunțat o modificare semnificativă la interiorul modelelor S și X. Noul design interior se inspiră de la Model 3 și Model Y cu un televizor montat landscape, dar surprinzătoare este forma volanului:

Cred că va fi prima mașină de serie mare cu un astfel de volan. Mie îmi place ideea în teorie. Ai un ecran mare în bord, în spatele volanului, așa că volanul are acum forma potrivită pentru a vedea bine acel ecran.

Cât de confortabil este însă de utilizat? Nu știu.

Vechiul interior arăta așa:

Sunt trei ecrane acum în mașină. Cel mare are 17 inchi și rezoluție 2200 x 1300 pixeli. Există un ecran color și în spate, între scaune. Tesla spune că puterea de procesare a mașinii este de 10 TFLOPS, cât o consolă modernă, deci te poți juca pe orice ecran folosind un gamepad wireless compatibil. Imaginile cu Witcher 3 sunt sugestive în acest scop.

Poate că funcția este utilă pentru copiii familiei, deși este mai probabil ca aceștia să se joace direct pe telefonul mobil. Tesla is horsing around, cum se zice, cu ideile acestea despre gaming. Mai interesant este sistemul audio cu 22 de difuzoare, zic eu; aia chiar contează.

Mai sunt și alte îmbunătățiri la mijloc. Întreg interiorul a fost redesenat, dar fără modificări cruciale. Sunt mici schimbări și la exterior, în special mici elemente aerodinamice, și îmbunătățiri tehnice legate de autonomie și performanță. Poți avea un Plaid+ cu 1.100 CP și accelerație în 2,1 secunde și autonomie de 840+ km.

Schimbarea interiorului este însă cea mai mare modificare de până acum pentru Model S și X. Probabil se va cunoaște și în piață SH viitoare, undeva fi important dacă o mașină are bordul vechi sau cel nou.

asus s5507

    16 comentarii

  1. Mă gândesc că în Europa genul asta de volan nu este autorizat

      (Citează)

    • asta naste o piata noua de volane clasice de tesla cat sa mergi la rar, si dupa aia sa il pui pe asta nou la loc?

        (Citează)

    • Clar nu e pentru Romania modelul ala.
      Pai cum mai apuca bombardierul cu mana stanga partea de sus a volanului ca sa aiba mana dreapta libera pentru telefon?

        (Citează)

    • C:
      Clar nu e pentru Romania modelul ala.
      Pai cum mai apuca bombardierul cu mana stanga partea de sus a volanului ca sa aiba mana dreapta libera pentru telefon?

      Sau sa conduca “handsfree” cu piciorul in partea de jos?

        (Citează)

    • Volanul ca volanul, dar ce te faci fara schimbatorul de directie si semnalizator? :)

        (Citează)

  2. asa erau si piscotarii aia de mancau electrice pe paine, dar cand e de luat masina, tot un beamwe si-a luat.
    cine se simte sa ridice mana sus, incepe cu ma si se termina cu cariciu.

      (Citează)

  3. Eu nu inteleg de ce nu au facut si rotile la fel ca volanul, poate la urmatorul facelift.

    Este destul de clara directia Tesla spre masinile autonome, acuma ca nici un mai trebuie (sau poti) sa conduci, poti baga o reclama la bigmac pe consola si una la cipsuri in spate.

      (Citează)

    • Trebuie și o să trebuiască să conduci suficienți ani de acum încolo :)) O să iasă Model S2 sau S3 până atunci, să fim serioși.

        (Citează)

  4. Eu am o idee fixa cu audio de inalta calitate pe masina. E INUTIL. Ca sa asculti la inalta calitate trebuie sa stai pe loc, ca oricit am da de gard figurile astea, cind masina e in miscare produce zgomot, rotile si aerul. Ok, nu mai face taca-taca tdi-ul ala celebru iubit de romanasii care spun ca lor le produce motorina, nu le consuma, dar rotile tot produc zgomot, aerul vijiie in continuare de la 100-110km/h. Pe urma, in caz de o coliziune usoara in usa, cel putin 3 difuzoare sunt storcite (am zis si eu, nu stiu cite sunt in usa, dar e clar ca 22 de difuzoare sunt repartizate peste tot, macar 3 in fiecare usa). Si atunci sa vezi cearta cu asiguratorul, ca el nu deconteaza 3 difuzoare, ci doar unul, cit au toate masinile normale. Eu zic ca balim degeaba la Tesla ca ne place sa stam uzi pe barba, nu e de noi asa ceva pentru inca 10 ani. Ati vazut cit costa curentul la statiile de incarcare? ~2 lei/kwh. La pretul asta costa energia electrica tot atit cit benzina sau motorina echivalenta deplasarii in oras.
    1) 2(lei/kwh)*80kwh=160lei. 160/4.5=35.5 litri de benzina. Cu astia mergi sa zicem optimist (la 8l/100km) 35.5*100/8=444km in oras. Electrica merge aproape 400km daca nu trebuie incalzita sau racita. Deci? Cam tot acolo.
    2) Acelasi calcul dar pentru 6l/100km consum pe sosele nationale cu 65km/h medie, 35.5*100/6=591km. Avantaj benzina, ca electrica tot 400km face cu un plin daca nu forjezi peste 110km/h.

    Da, nu mai poluam linga noi, poluarea e in alta parte, la cosul termocentralei. Cind toata energia va fi generata verde, eolian+fotovoltaic+hidro, un kwh va costa 4 lei pentru masini. Eu vad doar o scumpire a deplasarii pe km, pentru ca cineva, baieti destepti, vor sa faca acelasi profit din energie, sub orice forma ar fi ea. Ce se va intimpla cu toate rafinariile si industria petrolului? Va disparea asa in spuma cuantica?

      (Citează)

    • Partea audio de acord. Eu care nu deosebesc calitatea audio nici dacă ma trage dè urechi. Dar nu toți sunt ca mine.

      Curentul e 0.5, nu 2 lei. Deci un sfert! Ca sa nu vorbesc de posibilitatea de panouri.

      Mașina e de oricine care înțelege ca o mașină vine cu costuri. Și ar trebui sa lăsăm mentalitatea asta ca noi romanii suntem ultimii oameni. Suntem de multe ori mai calificați profesional decât alții. Orice produs e faimosul drop de sare dacă ai atitudinea asta.

        (Citează)

    • @finch, se simte o diferenta foarte mare intre un sistem audio mediu si unul Hi-Fi chiar si in masina.
      OK, poate ca la 130 km/h pe autostrada o sa fie zgomot de fond de la frecarea cu aerul sau de la anvelope, dar nu mergi mereu cu viteza asta.

      @CristiX, costul pe KW nu mai este de mult 0,5 lei, se invarte undeva pe la aproape 0,7 lei. Asta daca iti incarci masina acasa, la priza.
      Daca in schimb o incarci la statiile de incarcare rapida din mall-uri / benzinarii, costul este undeva pe la 2 lei.

      Sunt multe probleme legate de masinile electrice si de consumul acestora:
      – pe masura ce va creste numarul masinilor, consumul total din orase va ajunge aproape dublu, astfel infrastructura existenta va fi nevoie sa fie inlocuita.
      – din nou, tinand cont de faptul ca va creste considerabil consumul, vor trebui crescute sursele de productie a energiei; pe ce tip de energie te vei baza pentru asta?

        (Citează)

  5. În sfârșit s-a gândit cineva sa facă ceva ca ghertzoii sa tina ambele mâini pe volan. Genial! Cred ca a băgat în ședința marile companii auto.

      (Citează)

  6. În Europa o sa vina cu volan rotund.

      (Citează)

  7. Bord de CN – pentru cunoscători!

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus