►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Într-una din camere am trei becuri Philips HUE, tip RGB, pe soclu E14. În mod normal funcționează ca niște becuri uzuale, dar de multe ori le reduc puterea la 40% și le pun niște nuanțe de portocaliu sau roșu care sunt mult mai confortabile pentru ochi. De obicei folosesc asta când mâncăm ceva în fața televizorului și vrem lumină cât să vedem ce băgăm în gură. Am și câteva scene preconfigurate.
În cei trei ani de când le-am montat, le-am comandat mereu din voce, prin Google Assistant, sau din aplicația de Windows oficială numită Hue Sync. Întrerupătorul clasic din perete doar le taie curentul și apoi le aprinde la maxim, când le alimentează din nou, așa că nu-l foloseam.
Zilele trecute m-am întrebat de ce nu cumpăr și un întrerupător Hue pentru această cameră. Sunt multe situații când vreau să aprind mai rapid lumina, nu să stau după Google Assistant.
80 de lei mai târziu la etbm.ro (era ofertă; găsiți și la eMAG), am luat un Hue Dimmer Switch. 25 lei livrarea prin Cargus. E mișto aparatul.
Are o bază de plastic ce se poate lipi de perete cu adezivul inclus, prinde magnetic de ceva metalic sau prinde în șuruburi, dacă vrei musai. Întrerupătorul în sine se poate detașa de bază și funcționează ca o telecomandă mobilă.
Are patru butoane. Primul aprinde luminile, iar la apăsări succesive te lasă să treci prin 5 scene preconfigurate de tine în aplicație. Am pus intensitate maximă, intensitate 40%, apoi încă două scene de-ale mele, bazate pe Savana Sunset și Tropical Twilight.
Celelalte butoane cresc intensitatea luminoasă, respectiv o scad și opresc de tot becurile.
Hue Dimmer nu este un întrerupător propriu-zis, nu conectezi cablurile electrice la el. L-am lipit cu banda adezivă inclusă deasupra întrerupătorului clasic, ce va sta ca și înainte pe poziția On și de acum voi comanda luminile din cel nou, plus voce, desktop sau telefon.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
22 comentarii
29/01/2021 la 7:08 AM
Conceptul de SmartHome in 89.
https://youtu.be/n1-TssnlE5A
Okochea(Citează)
29/01/2021 la 8:21 AM
Nu obții același lucru prin telefon ?
Vali(Citează)
29/01/2021 la 8:38 AM
E mai usor cu un intrerupator fizic.
etk(Citează)
29/01/2021 la 8:41 AM
Cred ca puteai sa faci o mica economie cu butonul de la IKEA, doar 60 de lei si are si doua butoane in plus pentru schimbat culoarea. Folosesc aceeasi tehnologie si din cate am citit sunt compatibile.
etk(Citează)
29/01/2021 la 11:01 AM
Se poate monta întrerupător smart cu fir de nul chiar în lustra/aplica. Acolo ai toate firele(faza/nul). Singura problema e ca întrerupătorul clasic trebuie sa fie apăsat tot timpul ca sa fie alimentat cel smart. Am cumparat 2 întrerupătoare shelly 1 și le-am montat în tavanul fals. Costa 60 lei/buc și se pot integra în homekit super simplu, fără nici un gateway.
Cei de la shelly au și un întrerupător care merge fără fir de nu-l, shelly 1L, la care trebuie ca becurile pe care le acționează sa consume mai mult de 20w.
Plus ca shelly 1 e de 16A și se poate folosi și ca o priza smart.
Axx3l(Citează)
29/01/2021 la 8:56 AM
Da, e clar ca becurile smart au nevoie si de un intrerupator fizic, e o chestie de usabilitate sau cum sa zic. Este greu fara buton chiar si pentru cel care e cel mai tehnic, darmite pt ceilalti oameni din casa.
Eu am pus butoane din alea mici de la Ikea peste intrerupatoarele clasice, pe care le blocheaza in pozitia deschis.
De aia ideal e sa avem intrerupatoare smart cu becuri normale, nu invers. Dar pt asta trebuie faza si nul in doza, si multa lume nu are. Exista intrerupatoare zigbee si fara nul, dar dupa aia flicareste becul, trebuie capacitor etc
Marean(Citează)
29/01/2021 la 9:36 AM
Eu am o problema ciudata cu un bec Hue white (cel nou aparut de 15,5ww). Cand il inchid din aplicatie sau prin google assistant nu se stinge 100%. ramane foarte putin aprins, insesizabil pe timp de zi. Trebuie sa il opresc de la intrerupator pentru a nu consuma energie ca si bec, ceea ce e cam aiurea si ii anuleaza partea smart. Am vorbit cu cei de la etbm.ro si il inlocuiesc dar tot ciudata e problema lui.
Am si telecomanda de care vorbeste Radu, dar eu sincer nu o prea utilizez, mai mult o folosesc copii pentru ca le-am configurat-o sa aprinda becul in diferite culori si e fun pentru ei.
ovidiu(Citează)
29/01/2021 la 9:49 AM
De-astea am început să pun și eu prin casă. Ideea ar fi să înlocuiesc majoritatea întrerupătoarelor normale. Dar eu le-am scos de tot pe alea normale și am legat firele.
Giani Mucea(Citează)
30/01/2021 la 10:19 AM
Daca pica internetul, nu mai ai nici o modalitatea de a aprinde lumina, cred ca nevasta nu va fi incantata.
Intrerupatoarele clasice e bine sa ramana functionale, pentru backup.
Marean(Citează)
29/01/2021 la 9:54 AM
Eu am cum ai zis tu, intrerupatoare smart cu becuri normale si nu am modificat nimic si nu am nici nul in doza.
Sunt intrerupatoare Livolo care nu au nevoie de nul nici de capacitor si merg binemersi. Singurul inconvenient pe care il vad eu este ca sunt comandate prin RF si se mai aprind cateodata aiurea de la diverse interferente.
Pana sa le iau aveam discutii cu sotia sa nu mai apese pe butonul fizic :))
Radu, pt becurile de la Philips HUE trebuie sa ai parca si Bridge altfel nu functioneaza?
Marius(Citează)
29/01/2021 la 11:02 AM
Pai da, dar RF nu este smart, pentru ca nu stii status-ul lor.
“Se mai aprind cateodata aiurea” este fix flicareala de care vorbesc. Nu este de la interferente, ci de la faptul ca intrerupatorul trebuie sa lase un curent slab sa treaca prin circuit, altfel nu are cum sa alimenteze cipul RF.
Pune-ti capacitor in paralel cu becul si nu o sa mai flicareasca.
Marean(Citează)
29/01/2021 la 9:55 AM
Radu, ar fi interesanta o serie de articole adunate sub titulatura de SmartHome.
Ma gandesc ca ar fi de interes pentru cititorii tai, fani ca si tine de gadget-uri si automatizari ale locuintei.
Incepusei la un moment dat cu o solutie de la Orange, mai ai si partea asta de la Philips, prizele inteligente TP-Link parca, integrarile lor cu Alexa sau intre ele..
corny(Citează)
29/01/2021 la 10:27 AM
Pentru cei interesati: La carrefour se gasesc niste becuri led RGB numite Calex. Costa 50 de lei, se conecteaza direct la Wifi, nu ai nevoie de un hub sau ceva extra.
Dupa ce s-au conectat le poti folosi cu aplicatia producatorului sau poti lega la Google Assistant ca sa poti sa zici “Ok Google, movie time”, iar el sa dea intensitatea la 30% si sa le faca mov, de exemplu.
Andrei Ionita(Citează)
29/01/2021 la 11:09 AM
Daca nu ma insel Philips a lansat de curand un mic device care se leaga in spatele unui intrerupator clasic ca sa-l faca smart pentru sistemul Hue. Si se rezolva si problema cu cei care apasa pe intrerupator si nu-ti mai merge becul dupa :)
etk(Citează)
29/01/2021 la 11:10 AM
am multe becuri si hub philips dar sincer nu mi se pare ca SE MERITA pretul.
adica sunt ok, isi fac treaba, dar sunt niste becuri pana la urma, la suprapret.
si nu sunt statul roman, sa platesc de x ori mai mult pe o chestie.
asa ca am dat-o pe chinezarii, daca e republica chineza sa stie cand sting becurile, sa fie sanatosi.
bogdan(Citează)
29/01/2021 la 11:16 AM
da, Philips hue sunt way overpriced, sunt de acord.
exista variante si mai ieftine si mai bune dpdv al culorilor, daca vrem color.
pt bec smart dimabil, fara culori, cele de la Ikea sunt perfecte si merg si cu hubul de la Philips.
Marean(Citează)
29/01/2021 la 11:32 AM
asta cu “mers si cu hubul de la philips” e o la…ba trista in realitate.
gen ca trebuie sa stai cu becu de la ikea lipit de hub sa ii faci pairing, si ala din ceva aplicatie obscura.
deci nu. (am asa, dar nu recomand asa ceva decat la dusmani)
bogdan(Citează)
29/01/2021 la 11:43 AM
nu stiu, eu nu folosesc hub-ul de la Philips dar din ce vad pe net lumea zice ca pairing-ul se face ca la un bec Philips, din aplicatia Philips
acum ce-i drept zice ca becurile tb sa aiba firmware-ul updatat, poate acolo e problema
eu folosesc Ikea cu smartthings si am si unul din becuri pus pe homeassistant – nu a fost nici o problema la pairing, ambele huburi au vazut becurile din prima
Marean(Citează)
29/01/2021 la 12:35 PM
Din ce am înțeles, dispozitivul de la hue e cu baterie și poate controla doar becuri hue.
Unfortunately, the Switch Module doesn’t make regular lights smart, it only controls Hue smart lights.
Axx3l(Citează)
29/01/2021 la 4:20 PM
util: exista intrerupatoare kinetice (kynetic energy smarthome360) wireless, fara baterii, nu au nimic consumabil in ele
dan(Citează)
29/01/2021 la 10:57 PM
Practic da, poti sa adaugi inclusiv un widget pe ecran, daca nu vrei sa intri in aplicatie. Dar ca utilizator de lumini smart de aproximativ 2 ani, iti garantez ca nu m-as intoarce niciodata la un sistem care nu are si optiunea asta, de intrerupator fizic. Si iti explic si de ce:
Eu am fost tot timpul ok cu schimbarea, le sting cu comanda vocala sau din telefon. Sotia a fost initial impotriva pana a descoperit ca e chiar fain sa te bagi in pat si sa o stingi dupa…sau sa o aprinzi peste tot unde ai nevoie chiar daca ai mainile ocupate.
Dar, daca iti vine cineva in casa care nu are treaba cu tehnologia, sau are experienta de peste 50 de ani de aprins si stins becuri din intrerupator, cum sunt parintii, socrii, etc o sa-ti fie foarte greu sa educi acea persoana sa o faca din telefon, sau vocal.
Mack(Citează)
29/01/2021 la 11:03 PM
La mine e fix invers. Am folosit si altele, care merg cu Tuya, de la Tellur si ceva de pe AliExpress. Am 2 prieteni cu becuri de la alte firme. Dintre toate, astea de la Philips sunt cele mai ok ca si fidelitate a culorii. Sincronizarea cu PC e foarte faina iar faptul ca ai dimmer switch pe langa control vocal si din telefon e perfect. Dai un ban, dar stai in fata. Un alt avantaj e ca la pana de curent isi pastreaza starea, spre deosebire de chinezarii care ori se aprind albe, la maxim, ori intra in modul cautare si palpaie repede repede. Si crede-ma nu-i fun, nici ca adult, nici ca copil sa patesti d-astea pe 3 noaptea.
Mack(Citează)