►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Cineva care s-a vaccinat (yes they exist!) mi-a trimis adeverința pe care a primit-o după vaccinare. Iată mai jos cum arată așa ceva. După cum vedeți, a primit o doză Pfizer-BIONTech de vaccin.
Este bilingvă, deci utilă în caz că v-o cere compania aeriană sau altă țară în care se poate intra doar cu vaccin. Fișierul este și semnat electronic cu un certificat CertSIGN, în caz că-l trimiteți electronic cuiva și trebuie astfel dovedit că este adevărat.
Și da, există un Registru Național Electronic de Vaccinare la adresa renv.ro. Trebuie să știe și Gates cumva pe cine a vaccinat și deci pe cine poate controla acum cu telecomanda sa universală.
În alte știri, în Găești se poate vaccina oricine. Dacă rămân doze neconsumate într-o zi, nu le lasă să expire. Seamănă cu ce se întâmplă în Israel (citiți seria de tweeturi).
Pentru numărul la zi de vaccinați, intrați pe comunicatele de pe site-ul oficial. La ora aceasta, în România au fost vaccinați 25.508 persoane, iar 47 au avut mici reacții adverse.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
48 comentarii
05/01/2021 la 3:32 PM
oare or sa apara la vanzare ? cum se vindeau facturile inainte ?
dny(Citează)
05/01/2021 la 3:40 PM
Am primit și eu. La vaccinare este un soft de la STS ca la alegeri, îți scanează CI. Reacții adverse 0. Unii colegi s-au plâns de ușoară durere locală, iar pe o doctorița, care a avut in toamna forma neurologica nașpa, a cam luat-o cu amețeli.
Flor(Citează)
05/01/2021 la 3:43 PM
2 la mie reactii adverse? E cam mult.
Gaelex(Citează)
05/01/2021 la 4:16 PM
Evenimente adverse, nu reacții. Se va stabili dacă e reacție sau nu în urma investigațiilor suplimentare, că așa funcționează farmacovigilența.
Eveniment advers este inclusiv faptul că s-a învinețit zona în care a fost băgat acul, să știi, nu mi-aș face mari probleme.
Ciuby(Citează)
05/01/2021 la 4:19 PM
“Cam mult” comparativ cu ce?
nwradu(Citează)
05/01/2021 la 4:47 PM
Gaelex, acest expert in farmacovigilenta.
Eveniment advers => ceva ce a patit/simtit pacientul dupa ce a luat pastila, i s-a facut vaccinul etc. Chiar si o simpla durere de cap de la nefe (tu ar trebui sa stii, ca tare nefe esti…) este considerat eveniment advers. Acesta se raporteaza catre autoritatea nationala sau catre producator si este investigat, apoi raportat. La final se trage concluzia daca este sau nu reactie adversa.
costin(Citează)
05/01/2021 la 7:07 PM
In comparatie cu deloc si faptul ca astea se masoara la 100.000, iar la mie nici nu ar trebui sa fie ceva vizibil.
Gaelex(Citează)
05/01/2021 la 11:10 PM
Nu fă vaccinul dacă te temi, că nu te forțează nimeni.
În practică, însă, am impresia că-l vei face și până atunci doar cârcotești despre una-alta.
nwradu(Citează)
06/01/2021 la 12:40 AM
Ești de-a dreptul idiot. 1 la 10000 (zece mii) este considerat foarte rar. Aspirina are mai multe reacții adverse ca vaccinul ăsta.
Costin(Citează)
06/01/2021 la 7:34 AM
Realizezi sper ca 2 la mie este cam de 20 de ori mai mult decat 1 la 10.000, da?
Intre timp inca 16.000 de vaccinati si 90 de reactii, adica de la 2 la mie a crescut la aproape 6.
Da, probabil as face vaccinul, dar nu imediat pentru ca nu se stiu efectele secundare pe termen lung.
Gaelex(Citează)
06/01/2021 la 8:24 AM
Bai cap patrat, ti-am raspuns la prostia aia ca se masoara la 100000. Nu o da la intors acum, spune ca vorbesti fara sa te duca capul si e ok.
Iti dau copy paste din dictionar:
– Very common >= 1/10
– Common (frequent) > = 1/100 and = 1/1000 and = 1/10000 and <1/1000
– Very rare < 1/10000
Per total, 6 la mie este in categoria Uncommon. Dar reactiile adverse se incadreaza fiecare intr-o categorie. De exemplu, umflatura si/sau durere la locul injectiei probabil este common, dar asta se intampla la aproape orice vaccin si nu tine neaparat de vaccinul in sine, ci de injectie. Oboseala la fel, este common, dar corpul tau lupta cu ceva strain. Deci astea sunt de asteptat.
Reactiile adverse nasoale au avut o frecventa de 1 la 50000, ceea ce este foaaaarte putin. Nu mai stau sa caut link pentru informatia asta, dar d-aia ai si tu acces la net, nu sa imprastii cu rahat si informatii false.
costin(Citează)
06/01/2021 la 8:31 AM
Le pun fara “mai mic”, “mai mare”, ca au fost interpretate ca html.
– Very common – above 1/10
– Common (frequent) – between 1/100 and 1/10
– Uncommon (infrequent) – between 1/1000 and 1/100
– Rare – between 1/10000 and 1/1000
– Very rare – below 1/10000
costin(Citează)
06/01/2021 la 8:34 AM
Și în continuare se măsoară făcând statistica la 100.000 iar tu dai intervale de cât de nașpa sunt rezultatele măsurării. Două chestii destul de diferite.
Triplarea reacțiile de la o zi la alta ar trebui privită cu atenție și oarece preocupare. Dar de ce ar fi altfel când tot virusul asta a fost tratat cu lejeritate și nepăsare până când a fost prea târziu.
Gaelex(Citează)
06/01/2021 la 9:01 AM
Ești iremediabil prost.
Costin(Citează)
05/01/2021 la 4:13 PM
Gaelex, tu vad ca esti expert in toate si vesnic nemultumit. Explica-ne, te rog, de ce e mult aproximativ 2 la mie sau 0,18 % din totalul celor vaccinati?
Plus, ca sa nu vorbim prostii, cei aprox. 2 la mie / 0.18 % au prezentat reactii adverse usoare, cel mult moderate (8 reacții locale cu durere la locul injectării; 39 reacții generale (febră, cefalee, mialgii, artralgii, astenie, anxietate, alergii de tip urticarie).
Poate incerci sa fii putin mai optimist si sa te bucuri ca exista o luminita care incepe sa se vada la capatul tunelului. Asta pentru tine, nu pentru mine / cei care-l citesc pe Radu.
Andrei(Citează)
05/01/2021 la 4:58 PM
Legat de Gaesti, mi se pare absolut fantastic faptul că acel om a ales să vaccineze pe cineva în loc să arunce doza! Daca asa este si daca persoana vaccinata chiar a fost aleasă la întâmplare, în baza unei liste, ma înclin în fața acelui manager.
Am citit în presă reacția autorităților si vad ca aduc vorba, voalat, de urmari datorita “unui management defectuos” (vedeți presa) si ca “au asumate pierderea unui număr de vaccinuri”. Cu alte cuvinte, lumea plânge după vaccin si noi îl aruncam! Ce să zic, astept demisia ministrului sanatatii pentru asta… Numai idioți, nu stiu de unde a tunat si i-a adunat!
Mircea(Citează)
05/01/2021 la 7:01 PM
@Mircea, care ministru al sanatatii? Ala care era asteptat precum Mesia si acum nu se aude nimic din partea lui?
Andrei G(Citează)
05/01/2021 la 11:12 PM
@Mircea: cred că se face similar în multe locuri din lume. În mod normal ar trebui să arunce vaccinurile scoase de la temperatura lor și neconsumate în 12 ore sau cât au valabilitatea la temperatura normală.
nwradu(Citează)
06/01/2021 la 9:44 AM
Normal ca e management dezastros. Sarcina lui era sa faca o coada de vaccinare intre singurele persoane care se incadrau in etapa asta. Si, ce sa vezi, cei mai multi astia din Gaesti sunt toti subordonatii lui.
nashu_mare(Citează)
05/01/2021 la 5:07 PM
Chestia asta cu “luminița de la capătul tunelului…” nu prea mi se arată, fiindcă se tot zice că și dacă te vaccinezi fie poți să iei virusul, trebuie să porți mască, poți să transmiți virusul (complet ilogic) etc…
Asta nu mi se pare deloc o luminiță, mi se pare că sînt tot în tunel.
Emil C(Citează)
05/01/2021 la 5:18 PM
Da, faptul ca nu vei avea simptome grave si ca nu vei muri de la virus e complet neimportant, drama adevarata e ca nu o sa poti sa iti afisezi zambetul ravisant in public inca un an.
Opriti domne campania aia de vaccinare, ca a ramas omu in tunel si dati peste el
Sorin(Citează)
05/01/2021 la 5:30 PM
In afară de mișto-uri de rahat, cam care e argumentul tău științific?…
Garantezi că după încă un an de maști pe față e gata? nu vei avea simptome grave? de unde știi? poate uiți că nu mor toți de la virusul ăsta, ci ceva la 1-2 la sută din cei testați pozitiv? care s-ar putea să nu fie decît un sfert din cei infectați?
Voi faceți mișto de biserică dar v-ați găsit altă religie… a coliviei.
Un vaccin ar trebui să rezolve situația, nu doar să ne dea speranțe că poate într-un an-doi vom putea să stăm fără mască pe față. Eu nu pot să mă entuziasmez la așa ceva, dacă tu ești fericit cu asta, treaba ta.
Emil C(Citează)
05/01/2021 la 5:33 PM
Emil C – si cam ce te-ar face fericit, optimist? Pana acum asta avem. Inainte aveam nimic.
Claudiu(Citează)
05/01/2021 la 6:12 PM
Emil C: vaccinul are o eficacitate testata de 95%
https://www.pfizer.com/news/press-release/press-release-detail/pfizer-and-biontech-conclude-phase-3-study-covid-19-vaccine
Sigur, tu o sa combati asta cu efficacy vs effectiveness, si o sa continui sa tipi ca nu am nicio dovada si ca vaccinul e de cacat si ca stii tu mai bine
https://en.wikipedia.org/wiki/Vaccine_efficacy
Realitatea e ca nu stii mai bine, si ca nu ai absolut niciun argument stiintific cu care sa combati ce scrie mai sus
.
1-2% rata de mortalitate inseamna 200-400 de mii de romani morti, daca se infecteaza intreaga populatie. Mai adauga un 5% care raman cu sechele grave. 1 milion de oameni terminati, pentru ca stii tu mai bine si noi astia suntem niste oi proaste care nu se gandesc la efectele pe termen lung.
Ba da, ne gandim, dar sunt matematic mai multe sanse sa tratezi cu succes efectele de lunga durata la un pacient viu decat la unul mort.
Sorin(Citează)
05/01/2021 la 11:15 PM
@Emil C: dar tu trăiești în lumea perfectă din Star Trek sau ce?
Da, vaccinul are o eficiență de 95%, deci poți să iei virusul chiar și vaccinat. Doar că ai de 20 de ori mai mici șansele să îl iei atunci când îi ești expus. Și testele au arătat că, dacă-l iei, faci o formă ușoară.
Da, trebuie să porți mască în continuare. Poți fi contagios și să dai altora, chiar dacă pe tine te protejează vaccinul făcut. Nu-i un mecanism greu de înțeles în spate.
În plus, n-ar mai purta nimeni mască și ar spune “e ok, sunt vaccinat”. Iar eu, încă nevaccinat, ca să fac, să-i cred pe cuvânt?
Nici măcar nu trebuie ca un vaccin să fie 100% eficient. Important este că, după ce se vaccinează vreo 90% dintre oameni, virusul nu mai găsește gazde în care să se dezvolte, chiar dacă nu este 100% eficient vaccinul.
nwradu(Citează)
06/01/2021 la 10:29 AM
@nwradu: dă-mi voie să nu fiu deloc impresionat. Dacă lucrurile rămîn aproximativ la fel eu nu consider un mare succes acest vaccin. Mai ales că, după cum ai observat în ultimele luni, nu se transmite chiar așa ușor virusul, și multe cazuri au fost asimptomatice sau foarte ușoare. Chiar atitudinea ta a evoluat, cînd ți-ai dat seama, ai fost plecat prin țară, n-ai mai fost atît de circumspect în orice situație. Acum, după cum descrii chiar tu rezultatele vaccinării, vom continua fix la fel. Care e victoria?…
E bine că sînteți voi mulțumiți.
Emil C(Citează)
05/01/2021 la 5:28 PM
Da’ certificat de garantie pentru cip primesti? Daca se defecteaza te duci la depanero, sau ti-l inlocuiesc pe loc?
Boris(Citează)
05/01/2021 la 6:11 PM
Daca se defectează, e cam nasol. Trebuie sa te duci la Depanero și îți inoculează altul, anal, cât mai adânc, aproape de inima. Cel puțin așa scrie in certificatul de garanție, in josul paginii, cu font de 8.
Bancosul(Citează)
05/01/2021 la 6:16 PM
Si zi mersi ca nu e cip Apple, ca trebuia sa te duci la un Genius Bar sa-ti faca un baiat toata operatiunea manual.
Sorin(Citează)
05/01/2021 la 9:09 PM
Daca alegeam eu cip Apple, probabil ca mi-ar si fi placut asta.
boris(Citează)
05/01/2021 la 11:16 PM
Păi ce crezi că sunt toate cifrele alea de la certificatul de semnătură digitală? Frecvențele speciale cu care să te controleze OTA!
nwradu(Citează)
05/01/2021 la 6:53 PM
Gaelex provoaca (cel putin) cate o reactie adversa zilnica prin comentarii.
varucu(Citează)
05/01/2021 la 9:29 PM
mie imi moare de fiecare data cate un neuron cand citesc vreun comentariu de al lui Gaelex! Exista vreun remediu sa pot opri acest declin?
GeorgeCT(Citează)
05/01/2021 la 9:33 PM
un addon de browser care sa ascunda commenturile (si eventual tot threadul) de la anumiti useri. E sufficient sa fie compatibil doar cu WP, ca acopera toate blogurile. Se face realtiv usor si din greasemonkey.
Boris(Citează)
05/01/2021 la 10:08 PM
Limbricu asta de Gaelex seamana cu unu cutienoua de pe gadget.ro, un alt site pe care l-am abandonat acu multa vreme din cauza mizeriilor din comentarii.
Radule, acu la modu serios, daca nu iti pasa de cei care comenteaza, f bine, lasa asa cum e. Dar daca iti pasa, hateul asta de tip Gaelex si alti postaci mai mult sau mai putin politici trebuie sa inceteze. Sunt absolut convins ca mai sunt si altii care ar comenta, ar contribui cu ceva la cunostintele colective dar nu o fac pentru ca se scarbesc de astfel de comportament.
PHNC(Citează)
05/01/2021 la 11:17 PM
O să apară un vaccin :P
nwradu(Citează)
05/01/2021 la 11:18 PM
Dacă-l jignești, cum devii mai bun decât el și comentariile lui?
nwradu(Citează)
05/01/2021 la 10:35 PM
De acord cu @PHNC, nu conteaza ca sunt inca un cititor nemultumit, dar usor usor o sa ajungi sa te citeasca doar galeex si cei ca el.
Chiar asa ruda apropiata e cu tine/prieten la catarama este incat sa-i permiti toate comentariile cretine sau mai putin inteligente ?
Bogdan(Citează)
05/01/2021 la 11:26 PM
Ne-am întâlnit o dată, m-a văzut pe stradă și mi-a zis că este Gaelex și ne-am salutat. Mi s-a părut un om normal, de treabă.
Pe net mai apare efectul de monitor și oamenii vorbesc pe alt ton decât ar face-o față în față.
Dacă vrei să discutăm fix în bula noastră și să ne batem reciproc pe umeri cu ce păreri asemănătoare avem, ce rost ar mai avea o discuție?
Mi se pare ok când cineva vine cu păreri diferite, câtă vreme și le exprimă bine. Gaelex cu exprimarea lor la modul elegant are o problemă, dar mi se pare că ridică niște puncte sau exprimă niște opinii pe care le au mulți oameni și pe care ar fi bine să le discutăm.
Nu pentru Gaelex în sine, că nu cred că-i va schimba cineva părerea, ci pentru foarte mulți oameni care au aceeași părere cu a lui și nu o exprimă pe blog sau care cunosc pe cineva cu acea opinie și ar vrea să vadă aici, în comentarii, cum îi este contrazisă.
La modul general vorbind, dacă cineva zice ceva greșit, e bine să-i arăți unde se înșală, nu să-l dai afară direct. Alții ar putea vedea în datul afară faptul că te-ai temut de acea părere/variantă sau că nu ai un răspuns pentru ea.
Mie pericolul principal pentru noi ca societate mi se pare adunarea în bule pe Internet. Te liniștești crezând că toți gândesc ca tine, dar nu știi câte alte bule sunt și cât de voluminoase sunt. Așa că prefer să vedem opinii diferite și să le discutăm, câtă vreme nu sunt exprimate violent.
Dacă chiar te deranjează Gaelex așa tare, treci peste comentariile lui când îi vezi numele, dar s-ar putea să ratezi o ocazie de a vedea ce cred și alte tipuri de oameni despre una sau alta.
nwradu(Citează)
05/01/2021 la 10:43 PM
exista la romani o vorba: cand 3 iti zic ca esti beat, te duci sa te pui la somn! asa si cu gaelex! dar saracul nu pricepe!
GeorgeCT(Citează)
06/01/2021 la 8:41 AM
Lui Galilei îi ziceau de sistemul solar cu pământul în centru.
Lui Magellan îi ziceau de pământul plat.
In anii de început ai automobilului se scriau articole științifice care demonstrau cum o viteză de 40km/h te ucide prin distrugerea organelor interne.
Mai recent făceau mișto de metoda de vaccinare cu ARN, că nu va funcționa niciodată.
Istoria omenirii e plină de grupuri de proști care au refuzat să vadă progresul și altă părere decât a lor.
Gaelex(Citează)
05/01/2021 la 11:30 PM
ahaha! good one, Radu! :)
GeorgeCT(Citează)
05/01/2021 la 11:52 PM
Pana acum ne-am cacat pe noi din cauza virusului si acum cand a aparut un “antidot” ne cacam pe el vaccin…Specia umana nu se mai face bine la cap decat pe baza de asteroid.
Filip(Citează)
06/01/2021 la 12:30 AM
M-a uns la suflet comentariul asta.
Ca tot veni vorba, ce parere ai despre astfel de abordari de la cititori? Eu sincer am considerat ca ar fi deranjant un salut si o scurta incercare de conversatie (gen: keep up the good work) doar pentru ca te citesc si rezonez cu multe chestii de pe aici asa ca am stat in banca mea. Dar acum sunt curios care e perceptia ta.
mix(Citează)
07/01/2021 la 10:26 PM
Nu mă deranjează, mă bucur când lumea îmi spune și ceva de bine!
nwradu(Citează)
06/01/2021 la 12:58 AM
Băi, știu că am ajuns târziu la discuție, da’ ar trebui să îl mai lăsați în pace pe Gaelex.
Ce vă doriți, un string de 50 de comentarii la un articol, toate cu “așa e” și “sunt de acord”? Opiniile contrare sunt utile, ne ajută să ne organizăm informațiile și felul în care le folosim.
Also, citesc mai pe sărite comentariile, dar din ce țin minte nu se prea grăbește să jignească lumea.
În final, cred ca sunt de acord cu 10% din ce am citit zis de el, dar dupa ce ma vaccinez tot îi dau o bere, doar pentru perseverență și pentru că vă suportă pe ăștia care vă plângeți ca niște fetițe la educatoare.
Painkiller(Citează)
06/01/2021 la 9:22 AM
Acel om de la Gaesti :))) parea cu bunavointa , dar vaccina decat rude si prieteni si ulterior erau niste oameni care intrau “pe combinatie” – stiripesurse :)))
Deci , cum adica … faci liste cu oamenii care vor , ii vaccinezi , eficienta 100% asta cu daca le am le folosesc la liber e vrajeala tipic romaneasca , in care unul se crede mai puternic decat restul . PUSCARIE !
Liviu(Citează)
06/01/2021 la 10:30 PM
mi s au vaccinat si parintii mei, azi.
au primit acel certificat dragut.
momentan 0 reactii adverse.
gabi(Citează)