►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
3 Dec 2020 ·
GÂNDURI ·
În weekend am fost undeva în zona Bran la o cabană închiriată integral de noi. Zero contact cu alți oameni timp de 4 zile, genul de vacanță pe care o vrei acum.
La final, înainte de a pleca spre casă, am zis să mergem până la un complex de la o altitudine mai mare, în zona Fundata, că-i frumoasă priveliștea acolo pe vreme senină cu crestele munților acoperite cu zăpadă. Poți vedea de acolo munții Bucegi într-o parte și Piatra Craiului în cealaltă direcție, e mișto locul.
De data aceasta am avut impresia că intru într-un focar de covid. 80% dintre turiști nu purtau mască, deși este obligatorie prin lege, iar semnele care să le reamintească de mască erau practic invizibile. În cele 20 de minute petrecute acolo, am văzut zeci de oameni fără mască (mulți înghesuindu-se fără probleme în locurile bune de poză șamd) și nici un angajat al complexului (care are vreo 5 hoteluri și un restaurant pe 3 etaje și pârtie de schi și altele) care să le atragă atenția.
Știu ideea din spate. Oamenii aflați în concediu n-au chef să simtă împovărarea “botniței”, iar angajații complexului n-au chef să supere clientul plătitor. Se îmbolnăvesc clienții? Nu contează, îngroașă statisticile în localitățile de origine, dar banii rămân la ei, iar urmărirea lanțului de contacte nu se mai practică la noi ca să vină cineva și la originea infectărilor.
Situația din țară este cum este, iar acolo mi s-a părut că văd și motivul ei, o lipsă de responsabilitatea de toate părțile.
Așa că m-am plâns vehement pe Facebook am sunat la telverde 0800.800.165, linia telefonică gratuită înființată de MAI prin iulie pentru raportarea încălcării normelor de protecție sanitară. Spre surpriza noastră, experiența a fost foarte plăcută.
Unu la mână, deși era 1 decembrie, cineva a răspuns imediat la telefon. Ne-a cerut numele; l-am dat. Am descris problema exact ca mai sus, în linii mari că majoritatea turiștilor nu poartă mască, iar nimeni nu pare să le reamintească de asta. Am spus unde și aia a fost tot. Operatorul ne-a spus că s-ar putea să fim contactați din nou pentru alte detalii.
După ce-am închis, ne-am dat seama că nici măcar n-am fost întrebați în ce județ este problema semnalată. E ca și cum ai raporta nereguli la Pensiunea Maria, din care probabil sunt vreo 738 cu acest nume în România, fără alte detalii.
Cu toate acestea, în mai puțin de 10 minute am fost sunați de cineva de la CCI Brașov (Camera de Comerț și Industrie? poate am înțeles eu greșit inițialele?) și i-am repetat povestea. După alte câteva minute ne-a sunat un polițist din zonă, căruia i-am repetat povestea și care ne-a spus că va merge acolo în curând și dacă găsește nereguli va acorda niște amenzi, iar dacă nu va face oricum un scurt instructaj suplimentar cu personalul. I-am spus că știe el mai bine ce măsuri poate lua, i-am mulțumit pentru intervenție și aia este.
Nu știu ce s-a întâmplat ulterior și nici n-am cum să aflu. Am rămas însă cu impresia că acel telverde funcționează sau măcar că funcționează componenta în care cetățenii își fac datoria lor în combaterea pandemiei; cum spuneam, autoritățile nu știu ce-au făcut mai departe. Apelați-l de câte ori observați probleme. Când mor 150-200 de români în fiecare zi de covid, cred că toți cei care văd nereguli de amploare trebuie să le raporteze, nu doar să spere că poate trece poliția locală pe acolo.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
63 comentarii
03/12/2020 la 7:42 AM
Pârâciosule!
Blackskull(Citează)
03/12/2020 la 8:03 AM
Mai bine pârâcios dar cu simt al răspunderii. Bravo !
Cristi(Citează)
03/12/2020 la 8:08 AM
Un mic comunist citește asta și îi scapă câte o lacrimă în colțul ochiului, pe cum se emoționează că metehnele regimului mult-iubit încă dăinuie. În afară de împărțit amenzi și măsuri scoase din fund, autoritățile nu au făcut absolut nimic, dar hai să pasăm vina și responsabilitatea pe fraieri. Vezi și dacă vecinul de la 2 nu are valută în casă sau, și mai grav, nu cumva sa vorbească împotriva partidului.
Adrian(Citează)
03/12/2020 la 8:14 AM
Uite, asta mentalitate proastă. Românii au rămas cu impresia că dacă reclami nereguli ești la fel de nenorocit cum erau colaboratorii securității. Absolut stupid.
În cele mai sănătoase democrații capitaliste cetățenii iau atitudine și e foarte bine.
Cipper(Citează)
03/12/2020 la 8:22 AM
@Adrian: cu mentalitatea “oricum nu se schimbă nimic” am ajuns în situația de acum. Eu încă nu m-am resemnat, încă cer măcar normalitate.
nwradu(Citează)
03/12/2020 la 8:27 AM
@Cipper: nu, Adrian practic spune că dacă vezi undeva corupție, hoție sau altă încălcare a legilor, nu trebuie să reacționezi și nici măcar să ceri celor plătiți pentru asta să reacționeze.
Care-i pasul următor? Admiri ce mișto este în țările vestice în timp ce aici faci slalom printre urmele de căini de pe trotuare și la final de plângi de Facebook cu un tradițional “ce țară de kkt”?
nwradu(Citează)
03/12/2020 la 8:43 AM
Nu ești la fel de nenorocit, ești mult mult mult mai rău. Pentru că ai trecut o dată prin asta și ai văzut cât rău se face, dar un simplu “bau” te-a făcut să uiți tot și să-ți pară normal.
Prostul de rând moare de grija altui prost de rând, în timp ce autoritățile se pișă cu zâmbetul pe buze pe amândoi. Dar primul prost are satisfacția că golanii care nu se gândesc la binele poporului au fost puși la punct. Bine, autoritățile se pișă la fel pe amândoi, dar el are impresia că al lui e mai galben și mai cald.
Spune-mi te rog la care perioadă mă refer…
Adrian(Citează)
03/12/2020 la 10:24 AM
Adriane, scuza-ma, dar la ce “scoti din gura”, esti pur si simplu bolnav. Nici nu are rost sa argumentez. Sper, totusi, ca subspecia din care faci parte (stiu ca sunteti multi, se vede peste tot in tara asta) e in scadere.
Mishu(Citează)
03/12/2020 la 10:56 AM
Adrian, cand un hot iti sparge apartamentul si este vazut de un vecin care nu a avertizat politia sa te duci si sa-i multumesti vecinului ca nu a fost paracios comunist, e mai ok asa :))
unii pot face diferenta intre: Am sunat la politie pentru ca l-am vazut pe vecinul care a coborat pana la masina sa ia ceva fara masca si…:Am sunat la politie pentru ca intr-o locatie 80% din persoane nu respecta acest lucru
gigi(Citează)
03/12/2020 la 11:17 AM
Si uite asa, din ignoranta, oamenii(in general, nu doar romanii) ce aleg sa nu respecte regulile sanitare, ajung si ei sa fie afectati indirect de situatie.
Poate ca nu vor face o forma grava a bolii sau nici macar boala in sine dar in nici un caz nu vor avea parte de un viitor mai bun decat unul in care am fi lasat pandemia asta in spate acum 6-9 luni de zile. Financiar, pandemia asta costa si scadenta inca nu a venit. Cu cat o prelungim mai mult, cu atat va fi mai scumpa nota de plata.
La un moment dat toata situatia asta ce aparent merge bine, din inertie mai mult si intretinuta artificial din consum, va avea un cost si din pacate il vom plati cu totii, fie ca ai respectat sau nu regulile. O sa fie mai frustrant pentru cei care au respectat regulile.
Mai pe scurt: Respectati regulile sanitare ca sa nu va ardeti la buzunar.
Cosmin(Citează)
03/12/2020 la 12:54 PM
@Adrian, tu cum crezi ca se pot schimba lucrurile in bine daca nu semnalezi neregulile?
Daca de exemplu te duci la un hotel si esti tratat ca ultimul om de catre angajati, nu crezi ca este util sa semnalezi asta astfel incat sa ajunga si la patron?
Poate ca nici lui nu ii pasa… sau poate ca nu stie ce se intampla la el in ograda (si nici nu are cum sa afle daca nimeni nu il anunta).
Atunci cand nerespectarea regulilor ne afecteaza pe toti, cred ca trebuie sa luam atitudine.
Andrei G(Citează)
03/12/2020 la 4:44 PM
Chapeau, Radule!
Adishor, labush, e datoria oricarui cetatean sa ia atitudine impotriva nerespectarii legii de catre semenii sai. E o masura care contribuie la civilizarea si igiena societatii. Si in majoritatea cazurilor asta se traduce prin sesizarea imediat catre autoritatea competenta. Ca lucrurile sa se rezolve si tu sa traiesti si sa te puieshti intr-un cotetz mai prietenos cu pwlimea fiecare pe lant, incepand cu cetateanul trebuie sa isi faca datoria cat si cum poate mai bine.
Ai avut tu traume din copilarie de ti-au rewired creierul atat de gresit.
Btw, am trait suficient de multi ani in comunism ca sa fac diferenta intre turnatorie si obligatie sociala.
Brucan ala ne-a pacalit pe toti, a pierdut un zero din profetzie…
Tom(Citează)
03/12/2020 la 8:17 AM
3 apeluri ? Astia sunt in firea lucrurilor?
sfx(Citează)
03/12/2020 la 8:21 AM
Nu m-a deranjat.
nwradu(Citează)
03/12/2020 la 8:28 AM
Daca eu nu port masca si iau boala si o duc mai departe e ok? Pentru ca asta se intampla din pacate, va place sau nu, cu consecinte directe in numarul de cazuri si morti din fiecare zi!
Iar in privinta denuntarii persoanelor care nu respecta normele fi sigur ca in tarile din vest, denuntul e mult mai larg raspandita decat ai crede. Acolo omul nu se opreste la statul sa faca ca eu sunt smecher, acolo omul e mai constincios/educat/implicat/asumat in ceea ce el trebuie sa faca ca status sa isi faca partea lui …
nuIO(Citează)
03/12/2020 la 9:13 AM
Eu n-am denunțat persoanele respective, ci faptul că locul respectiv nu le cere să poarte mască. Am văzut un singur semn mic cu “masca e obligatorie afară”, dar până și angajații o purtau sub nas și nu le spuneau nimic celor care nu aveau deloc mască.
Eu nu înțeleg de ce n-ar purta mască pe 0 grade. E mult mai cald și bine cu mască.
nwradu(Citează)
03/12/2020 la 8:29 AM
Cand zici inchiriata “integral de noi” te referi la persoane care locuiesc impreuna si in mod normal? Sau niste prieteni? Ca daca e varianta a doua, singurul avantaj e ca va puteti face singuri ancheta epidemiologica daca unul se va imbolnavi in urmatoarele 14 zile.
alex(Citează)
03/12/2020 la 9:15 AM
Am fost 4 persoane în total. Sunt oameni în care am încredere că s-au protejat așa cum trebuie înainte să plecăm acolo. De fapt, în afară de ei și de părinți nu cred că am avut contact fără mască și pentru mai mult de 1 minut (adică ignorând vânzători) cu alte persoane în ultimele luni.
nwradu(Citează)
03/12/2020 la 10:50 AM
Radu si cele 3 sotii ale sale
C(Citează)
03/12/2020 la 8:31 AM
Romanii se pot civiliza doar cu forta. Nu exista constiinta civica, e ceva in ADN-ul nostru, bine inradacinat. Unui norvegian sau unui suedez nu trebuie sa-i explici de enspe ori de ce trebuie sa faca o chestie civica. Noi baltim intr-un balcanism feroce, contestam, ignoram si luam in deradere orice norma sociala de bun-simt, nu degeaba suntem asa cum suntem (reminiscente comunistoide, “ce, ba, umbli cu pâra, care e problema ta, vezi-ti dom’le de treaba ta, plimba ursul” – a se vedea comentariile indignate de mai sus). Felicitari pentru initiativa! Eu, la randul meu, nu voi ezita sa anunt neregulile si voi contacta nr. TelVerde ori de cate ori voi avea ocazia.
Deea(Citează)
03/12/2020 la 4:56 PM
Asa e la orice natie.
E un trio de factori: educatie, informare, coercitie.
Doar ultimii doi pot fi influentati in timp real.
La noi educatie spre zero. Informare nu ca nu stim sa comunicam si cand o facem e defensiva sau pasiv agresiva (citeste orice raspuns scris oficial primit in urma unei intrebari simple catre orice autoritate a statului) si atunci cand reusim sa ordonam cuvintele corect, pierdem firul logic. Coercitie nu prea pt ca nici pe asta nu stim sa o facem by the book si atunci manati de frica de a da cu batul in balta sau de falsa retinere de a poza in “party pooper” sau pur si simplu frica de a aplica legea care pe tine nu te protejeaza, ajungem aici.
Sunt multe care tb schimbate inainte de a modela comportamentele. Dar a nu se intelege ca tb sa ezitam in a ne face datoria de cetateni.
Tom(Citează)
03/12/2020 la 10:30 PM
Prietene, locuiesc în Norvegia și la o lună după introducerea obligativității măștii in autobuz încă mai erau 25% dintre pasageri fara mască. Am verificat și numărat in vreo 6-7 călătorii ale mele cu autobuzul de la sfârșitul lunii octombrie.
Și niciun speriat care sa sune la poliție sau sa ii reclame. Și nici nu țipau la ei că nu sunt civilizați că nemții.
StefanV(Citează)
04/12/2020 la 9:49 AM
Ce-mi pasă mie de Norvegia, o țară cu 5 milioane de locuitori și bani suficienți ca să îngrijească de 3 ori mai mulți în spitale? S-au umplut și acolo ATI-urile? Mor 200 de pe zi?
Că statisticile spun că Norvegia a avut ieri 400 de cazuri și au murit 2 persoane de covid. Când vor fi 10.000 pe zi și vor muri 200, să-mi spui din nou cum e prin autobuze. Până atunci, whatabout Fiji?
nwradu(Citează)
03/12/2020 la 8:34 AM
De ce nu ti-au cerut de la inceput date – oras, judet, zona, locatie, etc?
Am solicitat si eu ajutor la 112, victima fiind, dar operatoarea a tinut mortis sa ma corecteze in privinta adresei unde ma aflam !!! eu avand in fata numele strazii !
Cuvantul “EFICIENTA” le spune oare ceva celor care organizeaza aceste servicii ?
Duminica … avem de lucru!
sfx(Citează)
03/12/2020 la 9:11 AM
@sfx: nu știu, poate au căutat pe Google. Au transferat însă problema cui trebuia.
nwradu(Citează)
03/12/2020 la 8:46 AM
sfx(Citează)
03/12/2020 la 8:55 AM
Exemplu splendid de whataboutism. Ce gandire viermanoasa ai, Adriane! Mi-e atat de sila de specimene ca voi, o sila viscerala. Uite, iti garantez ca de-a dracului ce sunt (si eu, si cercul meu de cunostinte), voi suna la TelVerde la orice neregula, oricat de “insignifianta” ar parea in ochii unuia ca tine. Sa curga amenzile, sa crape fierea-n voi! Doar cu bâta va civilizati!
Deea(Citează)
03/12/2020 la 9:44 AM
Nu știu ce reacție te așteptai să primești… într-un fel mă bucur că evident ești prea tânără să înțelegi, dar mi-e și milă că vorbești fără să ai habar.
Adrian(Citează)
03/12/2020 la 10:47 AM
Vrajeala asta cu daca impui si respecti reguli gata e “comunism”, pentru ca deh… reguli erau doar in comunism. O recunoastere indirecta ca acum nu sunt reguli si faceti ce vreti si vreti sa ramana asa.
Chestia aia cu libertatea ta se termina unde incepe libertatea mea nu exista pentru voi. Voi sunteti liberi complet si peste tot (toti). Daci liberi sau orice alta nerozie similara la care aderati instant doar ca sa va acoperiti dorinta de a face ce vreti, cum vreti, cand vreti.
Va e teama ca poate lumea se trezeste si incepe sa va dea peste bot cand va intindeti prea mult, astfel orice incercare de a exercita ceea ce au numit mai nou “spirit civic”, e categorisita turnatorie, pentru ca in tara asta turnatorii erau ceva mai rau decat in alte parti. Cat o sa mai tina si chestia asta?!
Lasa ca poate incep sa va mai taie cei din jur din tupeu si poate-poate tara se va mai civiliza. Mie n-ai sa poti sa-mi inchizi gura ca n-am trait comunismul.
cSm(Citează)
03/12/2020 la 9:21 AM
Bravo! Știu ca suna ciudat sa te felicit ptr ca ai facut ceva normal
Cineva(Citează)
03/12/2020 la 8:01 PM
Mulțumesc! Nu toți m-ar felicita.
nwradu(Citează)
03/12/2020 la 9:31 AM
“complex de la o altitudine mai mare, în zona Fundata, că-i frumoasă priveliștea acolo pe vreme senină cu crestele munților acoperite cu zăpadă. Poți vedea de acolo munții Bucegi într-o parte și Piatra Craiului în cealaltă direcție, e mișto locul.”
“După ce-am închis, ne-am dat seama că nici măcar n-am fost întrebați în ce județ este problema semnalată. E ca și cum ai raporta nereguli la Pensiunea Maria, din care probabil sunt vreo 738 cu acest nume în România, fără alte detalii.”
Uite eu nu stau in zona si as putea face pariu ca ai fost la Complexul de la Cheile Gradistei.
lrpx(Citează)
03/12/2020 la 8:03 PM
Da, dar în principiu articolul nu este despre ei, ci despre linia telverde și funcționarea ei.
Situația de acolo poate că nu este repetitivă. E clar că au avut un număr mare de clienți de 1 dec, până și eMAG a vândut acolo bilete. Dacă te duci pe 15 dec acolo, e posibil să fie totul bine.
nwradu(Citează)
03/12/2020 la 9:33 AM
Am fost si eu la Fundata in weekend, chiar am stat la o cabana acolo. Am fost pe munte in acceptiune ta trebuia sa port masca cand urcam pe traseu spre vf. La Om? Sau daca am intalnit oameni fara masca pe traseu trebuia sa sun pe telverde ?
Icegrandpa(Citează)
03/12/2020 la 1:22 PM
De ce trebuie sa exagerezi? Radu a spus clar ca erau multi oameni adunati in acelasi loc si majoritatea nu purtau masca.
Probabil daca era pe creasta muntelui si ar fi fost doar vreo 2-3 cataratori pe o raza de 1 km cu siguranta nu suna la TelVerde.
Andrei G(Citează)
03/12/2020 la 2:25 PM
Daca nu erai singur pe traseu, atunci da, trebuia sa porti masca. Eu am fost prin vara pe un traseu de munte si desi nu era aglomerat, absolut toata lumea avea masca. In general, am vazut ca oamenii o purtam sub barba si cand se intalneam cu altii o puneau la gura. Si din grupul meu, si ceilalti oameni cu care ne-am intalnit pe traseu faceau la fel. Ce e asa complicat, unde e efortul?
A.(Citează)
03/12/2020 la 8:04 PM
Eu am fost singur și prin satul Șirnea din zonă. La un moment dat au trecut alți oameni pe lângă mine și mi-am dat jos fularul ca să le arăt că mi-am pus masca.
Nu pentru că ar face musai ceva, ci din respect pentru ei și pentru lege.
nwradu(Citează)
03/12/2020 la 10:15 AM
Salut Radu,
Exista posibilitatea sa faci subcategorii la newsletter, astfel incat sa ne putem abona doar pentru subiectele preferate? In cazul meu subiectele interesante sunt review-urile si mai putin cele din zona politica/subiectiva.
Multumesc anticipat!
Eddy(Citează)
03/12/2020 la 10:30 AM
Nope. Dar te poți uita la titlul emailului sau ce-o fi acolo și îți dai seama ușor dacă este review sau nu. Dacă ai Gmail, poți face un filtru după cuvântul Review în titlul NL-ului.
nwradu(Citează)
03/12/2020 la 10:34 AM
Foarte bine ai procedat Radu.
A lua atitudine e ceva normal, incetati cu palaria de “paracios”. Statul pasiv si comentatul in familie, de pe margine, despre diversele situatii sociale ne-au adus in acest punct.
Poate ar fi util sa lecturati peste https://en.wikipedia.org/wiki/Broken_windows_theory
Alex P(Citează)
03/12/2020 la 11:04 AM
Iar tu poate ești prea…trecut și ar fi bine să accepți că din spate vin generații tinere, mai deschise la minte și care nu au rămas înfundate într-un regim întunecat. Civilizația începe de la mine și de la tine, dar dacă nu funcționează trebuie intervenit cu amenzi. Cam așa s-au educat și ăialalți, vezi drept dovadă ce cuminți suntem când trecem granița și ce haiduci sunt vesticii când vin la noi.
GuestStar(Citează)
03/12/2020 la 12:40 PM
Ce vârstă să aibă cât să fi simțit pe pielea lui că l-a turnat vreun vecin, la stilul să se fi întimplat de mai multe ori să îi lase așa amintiri pregnante… Au trecut 31 de ani, ca să te fi afectat cu adevărat trebuia să fi trecut de vârsta copilăriei. Deci… are adrian 50 de ani? Am trecut în mare parte degeaba…
mircea 2(Citează)
03/12/2020 la 11:43 AM
Felicitări pentru simțul răspunderii, nu mulți și-ar lua din timpul petrecut în concediu. Adică ai pierdut multe minute cu trei apeluri.
CuppaJoe(Citează)
03/12/2020 la 12:35 PM
Rezonez 100 % cu @Deea, @cSm si Alex P ;follow !
Un sincer pentru aceasta postare !
George(Citează)
03/12/2020 la 12:40 PM
Un sincer bravo, mea culpa !
George(Citează)
03/12/2020 la 8:04 PM
Mulțumesc!
nwradu(Citează)
03/12/2020 la 1:47 PM
Adrian si oamenii care se distrau la Cheile Grădiștei fără masca sunt genul de oameni care aglomerau cluburile Nuba cand autoritatile au interzis adunarile mai mari de 50 de persoane, sunt genul de oameni egoisti care sunt interesati doar de binele propriu, ei nu traiesc intr-o comunitate, sunt genul de oameni care parcheaza pe interzis pentru ca opresc doar 10 minute, care isi parcheaza BMW-ul sus pe bordura si blocheaza un trotuar ca sa nu plateasca parcarea la mall, sunt genul de oameni care nu respecta regulile in pandemie apoi se plang ca autoritatile nu fac nimic si ne tin degeaba in casa.
george(Citează)
03/12/2020 la 2:02 PM
Eu nu am crescut in comunism, dar tu prietene ai fix gandire de comunist. O dai cu libertati si alte cele doar cand iti e tie prielnic. Vezi sa nu te sufoci de la o amarata de batista peste nas si eventual sa faci basici pe fata de la fustrare. Normalitatea, bunul simt si reponsabilitatea pentru vietile altora mai nou este catalogata ca find para sau vreau idee bolnava de spionaj. Tu si aia care cred ca pamantul e plat si ca 5g-ul este folosit sa va faca mind control :)). Ma jur toti scapati au acuma acess la internet si aparent au opinii …
Alex(Citează)
03/12/2020 la 2:54 PM
Felicitări!
Vlad(Citează)
03/12/2020 la 8:05 PM
Mulțumesc!
nwradu(Citează)
03/12/2020 la 3:37 PM
Fac pariu ca ai fost si pionier de vaza, sifonul clasei! Este?
P.S. Sunt curios cat o sa reziste si comentariul asta pe aici. :)))
ice4you(Citează)
03/12/2020 la 8:05 PM
Aveam 6 ani la Revoluție, cred că am fost doar șoim.
nwradu(Citează)
03/12/2020 la 4:24 PM
Bai bravo ca ai sunat, sincer. Asta e normalitatea, nu fitzele de “suntem in vacanta, de doare n sula”.
Noi am fost in suceava 2 nopti, putna-sucevita, chiar am fost surprins ca peste tot se purta masca. Localnicii din sucevita aveau pe strada, desi era unul la 500 metri, iar duminica la slujba daca am vazut 2 fara, dar stateau la departare in curte.
Singurul loc unde lumea isi dadea jos masca pentru 2-3 minute era la tiroliana la palma, dar doar pentru poze sau ca sa stea in aer liber langa padure. In rest la tiroliana efectiv toti aveau masti. Pe frig chiar e ok cu masca, atat timp cat nu curge nasul abundent :))
Robert(Citează)
03/12/2020 la 8:06 PM
Și pe la mine prin cartier se poartă mască peste tot. Cum statisticile vorbesc de mii de cazuri zilnice în București, nu cred că e la fel peste tot, din păcate.
nwradu(Citează)
03/12/2020 la 6:35 PM
@toți justițiarii revoltați
Sper că îmi va permite Radu un comentariu mai colorat. Dacă nu, sper că măcar îl va citi el.
Măi copii, importanților, sensibililor. Eu purtam mască și mănuși când încă pe aici (inclusiv Radu, care între timp a devenit cavalerul covidului) râdeați ca proastele și vă plimbați prin Ikea. Datorită meseriei cutreieram benzinăriile din vestul țării, fix în perioada când veneau valuri-valuri din străinătate. Alea mișto de după graniță, unde se oprește tot românul, că e mai dulce pișarea în țara ta.
Revenind la postarea inițială, STAȚI ÎN P&$#A MA-MII VOASTRE ACASĂ, dacă sunteți atât de îngrijorați. Sau protejați-vă cum vreți, vedeți-vă de treabă și lăsați-i pe alții să își vadă de treabă. De ce vă fwte pe voi grija de sănătatea altora, dacă pe ei nu îi interesează? Dar unde ați fost, justițiarii p&lii, în aceste 9 luni în care statul și-a bătut joc de voi? Aveți și voi curaj să va umflați în pene cu Dorel de pe stradă, că nu are ce să facă și, până la urmă, pulanele “doare” mai tare decât muia pe care o luați zilnic, cu aia v-ați obișnuit și începe chiar să vă placă.
Legat de simțul dreptății, responsabilitate, respectarea regulilor… dacă nu sunteți cu mâna pe telefon de fiecare dată când vedeți o mașină parcată într-un loc nepermis, o traversare neregulamentară, un bacșiș lăsat taximetristului sau vânzătoarei (doar să vedeți, că nici nu concep că ați face voi așa ceva vreodată) etc. sunteți doar niște ipocriți frustrați.
Adrian(Citează)
03/12/2020 la 7:05 PM
Sincere felicitari pentru atitudine, Radu. Ma bucur ca mai exista persoane cu simt civic. Eu am deja la activ cateva telefoane la DSP-ul local si Politie, tot pentru incalcarea flagranta a regulilor. Nu am sunat insa niciodata la acel telverde, dar e bine de retinut. Din pacate unii nu inteleg decat cu forta (amenzi) ca regulile sunt facute pentru a fi respectate.
Gerry Grigore(Citează)
03/12/2020 la 7:38 PM
Bravo! Inainte de 90 ai fi fost un excelent securist.
Nu e timpul pierdut nici acum. De exemplu poti sa “virtue signaling” pe blog (pentru ca despre asta e vorba nu despre lupta ta proletara cu un virus cu 99,95% rata de supravietuire, teste PCR facute la 40-50 de cicluri care dau 85% rezultate fals pozitive, ca majoritatea pacientilor din spitale mor CU covid nu de covid si ca multi nici macar nu mai sunt verificati de covid ci pusi direct la morti de covid, ca nu exista niciun studiu care sa arate ca resturantele sunt vectori de transmisie).
Poti de exemplu sa-ti continui lupta pentru starpirea virusului apocaliptic reclamand oamenii care poarta masca sub nas la Stasi, politia virala.
Poti sa militezi pentru deportarea celor care refuza vaccinul covid (cu tehnologie experimentala mRNA, niciodata testata pe oameni, dezvoltat in nici 9 luni, inca in faza 3 si FARA niciun studiu legat de efectele adverse pe termen mai lung de….3 luni) in lagare de carantinare sau direct intr-o zona izolata a Romaniei, poate in lagarele din Sighet, poti sa militezi de altfel pentru supravegherea totala a individului, pentru interzicerea unor drepturi pentru cei nevaccinati precum accesul la joburi si la servicii sanitare sau pur si simplu accesul in baruri si mall-uri. hai ca in UK asta deja e pe masa autoritatilor, sigur se poate si in Ro.
Poti sa promovezi activ narativul guvernamental fara a chestiona catusi de putin masurile deosebit de restrictive, fara acoperire medicala si fara JUSTIFICARE stiintifica.
De exemplu: nu exista studii care sa arate ca masca e eficienta impotriva covid afara (un studiu danez a aratat contrariul). E prima oara in istorie cand asimptomaticii sunt contagiosi si posibil “super spreaders” si tot prima oara cand un virus e atat de mortal incat in majoritatea statelor guvernele trebuie sa desfasoare campanii de publicitate masive prin care sa indemne oamenii sa se testeze CHIAR DACA sunt asimptomatici (cu un test care da 85% fals pozitiv) si multe alte inadvertente cu care nu am sa va plictisesc, cunosc narativul, sunt doar “conspiratii” nefondate atunci cand nu petreci nici macar 1s sa intorci problema pe toate partile si sa documentezi riguros ambele parti ale subiectului.
In fond, jurnalismul, de orice culoare, 1.0, 2.0 e in ziua de azi doar o propaganda a narativului guvernamental si a “corectului politic”.
Asa ca dai inainte Raducu, poate pe viitor vei fi decorat cu steaua romaniei in grad de martor al lui covid si vei fi pus pe o pozitie din care poti sa anihilezi dizidenta virala si notiunile perimate precum , “liber arbitru, democratie, drepturile omului, dreptul la a se opune experimentelor medicale nedocumentate si altele”.
China n-a fost niciodata mai aproape de civilizatia vestica si pare ca terenul e extrem de precoce. Mai ales printre “telectuali”. La mai mare!
George(Citează)
04/12/2020 la 9:46 AM
Cred că n-ai înțeles ce înseamnă civilizația și respectul pentru oamenii de lângă tine. Dacă ai avea câine, probabil l-ai lăsat să-și facă nevoile în mijlocul trotuarului și n-ai strânge după el, că ți se pare normal să circuli așa pe trotuare.
Nu cred că știi nici ce a fost Securitatea. Poate o carte de istorie te-ar ajuta.
nwradu(Citează)
03/12/2020 la 11:28 PM
Ai fost sunat de cei de la CENTRUL JUDEŢEAN DE CONDUCERE ŞI COORDONARE A INTERVENŢIEI – C.J.C.C.I. Brașov.
În fiecare centru județean de genul asta exista reprezentanți de la ISU, Jandarmerie, Politie și DSP. Cei de la Telverde au anunțat la CJCCI, ei te-au sunat pt lămuriri și apoi reprezentantul politiei și-a trimis “sectoristul” pe teren.
Mike(Citează)
04/12/2020 la 9:58 AM
Excelenta ideea – insa experientele mele cu liniile de suport inclusiv 112 sunt de toata jena .
Alo urgenta trimiteti un echipaj de politie sa ne ajute am prins un hot care e agresiv a vrut sa-i fure o geanta unei doamne . Cum va numiti …. (SERIOS ? ) Liviu , trimiteti doamna pe cineva mai repede ca ne scapa asta aici (facea ca toate alea)
Sunt in zona eroii revolutiei , sector 4 / 5 . Si eu unde sa va fac legatura la ce sectie ? (SERIOS DOAMNA iar la fel intrebare proasta ce nu-si are rostul) trimiteti de la ambele .
in 5 minute au venit unii , iar in 10 inca nu exagerez inca 6 echipaje .
Apoi la fel cand am observat o masina de BG suspecta cu 2 suedeji la filat / spart LOGAN-uri tot in zona eroii Revolutiei , am cerut macar sa-i legitimeze , apoi cand am revenit (era ora foarte tarzie si cand am plecat si cand am revenit dupa 20 de minute , era si jandarmeria) pentru ca aia erau agresivi si erau cautati de interpol :)))
Dar experienta la telefon a fost foarte proasta . Ce urgenta aveti – povestesti > apoi te transfera unuia care incepe propozitia cu “DEA`” si iar incepi povestea
Liviu(Citează)
04/12/2020 la 10:55 AM
Nu as fi adus discutia despre Norvegia, dar vad ca ii dati ca exemplu de urmare a regulilor. Uite, ca nu e chiar asa. Si poate ca masca nu este chiar un super panaceu impotriva COVID. Poate de aceea, desi multe autobuze sunt inca pline dimineata si seara in Oslo (mai pline decat cele cu care am circulat in Constanta si in Bucuresti in ultimii ani), nu sunt atat de multi bolnavi de COVID.
In Romania poarta mult mai multi oameni masca decat in Norvegia (sau cel putin asa am vazut eu in iulie, pe litoral) si totusi are de 10 ori mai multi oameni la ATI. Poate ar trebui cercetat cu adevarat ce poate masca. Se pare ca nu poate proteja prea mult. Am prieteni in Constanta care s-au imbolnavit luna trecuta de COVID fara sa mearga la munca, si respectand regulile strict (mers doar la cumparaturi necesare etc., purtand masca …).
Iar la ATI in Norvegia sunt in jur de 100 oameni.
deci, cum spuneam. Am vorbit despre Norvegia pentru ca ati adus-o in discutie ca fiind exemplu. Despre Suedia, alt exemplu adus in discutie prin comentarii, acolo nici nu se poarta masca. Si totusi in ultimele luni are mai putine imbolnaviri la mia de locuitori decat Romania. Sau pe acolo.
StefanV(Citează)
04/12/2020 la 12:28 PM
De frunte, ala care para tot la tovarasa?
ice4you(Citează)
04/12/2020 la 9:55 PM
Foarte bine ai făcut!
Asta îmi aduce aminte de un fost coleg care îmi spunea că sunt “hater” ptr că am sunat la Vodafone să pârăsc un angajat de la Support ptr că fusese nesimțit, ceva odios. Omul gândea ca un comunist speriat la 20 și ceva de ani. Mi-e silă de ăștia care pun capul în jos și trec peste mizerii așa “pentru că nu se face…”.
Mihai(Citează)