►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Mi-a plăcut mereu să văd evoluția tehnologiei de-a lungul timpului. Cred că v-am mai spus că prima mea consolă de jocuri a fost una numită Rambo, o clonă de ceva Atari, pe care jucam niște jocuri atât de simple încât ar fi arătat ridicol chiar și acum 10 ani pe un telefon mobil ieftin.
Skip to 2020. Căutam niște comparații PS4 vs PS5 pe grafică și găsesc un clip pe YouTube cu gameplay din Spider-man Miles Morales la rezoluție 4K, în HDR, cu ray tracing activat! În browser nu-ți dai seama de HDR, dar am verificat punând clipul pe smart tv și chiar este HDR, apare sigla imediat ce începi să-l rulezi. Vorbim totuși de o consolă care costă mai puțin decât doar placă video capabilă să randeze același lucru pe un PC, nu mai zic de restul componentelor.
Arată foarte bine și mai tare este că se și mișcă la fel de fluent de la cap la coadă, indiferent de scena randată. Chiar s-a ajuns departe. Gândiți-vă că acum câțiva ani erau oameni care spuneau “eh, dar ce nevoie ai de 4K?” și iată că acum gaming-ul 4K HDR devine ceva uzual.
Jocul este foarte potrivit pentru astfel de tehnologii noi. Miles Morales este un alt Spider-Man pe lângă Peter Parker, iar jocul are loc în New York în perioada sărbătorilor de iarnă, așa că scenariul vine cu decorațiuni și luminițe de Crăciun și cu gheață și bălți din care să se reflecte orașul (care este realist mapat), adică elemente perfecte pentru cine-l poate juca în HDR cu ray tracing on. Pentru asta ar fi nevoie de noua consolă PlayStation 5, desigur.
Foarte interesantă în comparațiile văzute de mine este diferența între modurile Performance (60 fps, dar ray tracing off) și Fidelity (30 fps, RT on) pe PS5. De exemplu, în screenshoturile de mai jos observați cum textul Bugle sau bradul de Crăciun sunt cel mai clare pe Performance. Asta nu-i pentru că n-ar fi randate la fel de sharp și pe celălalt mod, dar sunt screenshoturi din scene în mișcare rapidă și avantajul celor 60 de fps este că totul pare mai clar, eliminând o parte din motion blur.
Jocul rulează foarte bine și pe PS4, desigur, că doar producătorii nu ignorau o piață de peste o sută de milioane de console. Versiunea de PS4 a lui Spider-Man Miles Morales include gratuit și versiune de PS5. Îl puteți cumpăra cu 289 lei din PS Store sau de la Altex dacă-l vreți în cutie bună de dat cadou. Există online și un Ultimate Edition, care include Miles Morales de PS4 și PS5 și Spider-Man-ul original remasterat pentru PS5.
Sunt diverse clipuri pe net care compară aceleași scene pe PS4, PS4 Pro și PS5 și rezultatele sunt apropiate dacă ignori ray tracing-ul și alte mici detalii. Dezvoltatorii au un sistem prin care activează diverse funcții sau artificii grafice în funcție de consolă, iar per total jocul arată foarte bine și pe PS4, dar pare genul pe care-l mai joci o dată și pe PS5 doar ca să te bucuri de acel 4K HDR pe care-l poate duce.
Tehnologia de a te juca bine 4K HDR este acum disponibilă într-o consolă, o cutie pe care o cumperi, o conectezi la televizor și te joci. Cred că putem spune fără îndoială că Miles Morales și restul jocurilor lansate după el marchează clar începutul acestei perioade în tehnologie și gaming. Mă simt bătrân pentru că țin minte apariția și demo-urile primelor acceleratoare grafice 3dfx, dar în același timp bucuros că trăiesc aceste vremuri.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
11 comentarii
18/12/2020 la 8:04 AM
30 de cadre pe secunda este cam putin pentru o experienta cursiva si fluida, fara sacadari si agatari in peisaj. 60fps este idealul la care trebuie sa ajunga.
Daca doar te joci, consola este mai buna si mai rentabila decat un PC, nu cheltuiesti bani sa ii faci upgrade-uri periodice. Poate un SSD mai mare, candva.
Dar nu ai Office, Messenger, Instagram pe consola, nu? Jocurile costa mai mult pe consola pentru ca producatorii stiu ca nu prea ai de ales.
Gaelex(Citează)
18/12/2020 la 9:25 AM
serios? daca vrei office, messenger si insta stai pe pc, consola este un centru de entertainment, sau tu consideri distractie lucrul in office?
Dpmdv, singrul motiv ptr a achizitiona o consola este sa joci jocurile exclusive, dar nici aici nu sunt de acord, ai luat un joc pe pc, da-mi frate access si la orice varianta de consola, dar cum ar mai face astia bani? big middle finger to sony & microsoft
Cineva(Citează)
18/12/2020 la 10:24 AM
Gaelex, se vede mindsetul de europeni si popor sarac.
un american are PC la work, iar pt acasa are telefon si… o consola, pt jocuri.
acasa nu are nevoie de pc/laptop, ei la ora 5 te au pupat pe basca si au rupt usa de la birou. pa pana a 2a zi la 9 dim.
bogdan(Citează)
18/12/2020 la 4:19 PM
@Bogdane, ce face un american? La 5 te-a pupat pe bască și a rupt ușa? HAHAHAHAHA :))))))))))))) Ai văzut americani doar în filme, este?
Ciuby(Citează)
18/12/2020 la 10:14 AM
Ăia puțini care se joacă în 4K tot spun de ceva timp că e ceva uzual dar nu prea e. Ray tracing e deja de ceva timp, dar ai avut nevoie de hardware scump – adică exclude majoritatea – și puține jocuri. TV-uri 4K (mai bune sau mai proaste) sunt peste tot, dar monitoare ca lumea nu multă lume își cumpără. Mi s-a părut ciudat când AMD a anunțat că rămân concentrați pe HD cu plăcile video, dar au avut dreptate – se pare că majoritatea preferă ceva mai ieftin, eventual cu mai multe fps, decât hardware scump și mici îmbunătățiri doar de dragul noii tehnologii.
Abia acum începe 4K, când vine pe console, dar începutul nu e uzual. În plus că ai atâtea jocuri de referință pentru ray tracing…oh wait, n-ai.
dam167(Citează)
18/12/2020 la 10:20 AM
Salut, când o să găsești PS5 pe undeva sa ne spui și nouă :)
BogdanP(Citează)
18/12/2020 la 10:23 AM
“În browser nu-ți dai seama de HDR.” “apare sigla imediat ce începi să-l rulezi”.
Deci practic ochiul nu face diferenta dar e super ca apare sigla.
4K este clar o imbunatatire dar HDR-ul e marketing.
Macar la 3D sau ecrane curbate acum ceva ani, se vedea o diferenta.
Okochea(Citează)
18/12/2020 la 10:23 AM
Intre timp au scos un update, acum poti juca in Performance RT mode, 60 fps cu ray tracing activat.
https://www.theverge.com/2020/12/9/22165569/spider-man-miles-morales-60fps-raytracing-new-mode-performance-rt
Calin(Citează)
18/12/2020 la 10:53 AM
Pot confirma ca este impresionant pe PS5 avand si ultimul update de Ray tracing si 60 FPS.
Mircea cel vechi(Citează)
18/12/2020 la 11:57 AM
De ce crezi ca americanii sunt în exemplu bun. De ce crezi tu ca arata a sărăcie sa ai calculator acasă? Crezi ca e ceva de lăudat dacă acasă nu ar avea pc? Casualii nu inteleg diferența dintre gaming pe pc vs console, pentru ei 30fps este îndeajuns pentru next gen.
Pmk(Citează)
18/12/2020 la 7:14 PM
“gaming-ul 4K HDR devine ceva uzual”
tin sa nu fiu de acord cu asta.
Uzual acum e 1080p, 60fps.
Mai trec vreo 5 ani pana 4k devine “uzual”
gabi(Citează)