►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Aștept de 4 ani ziua de duminică. De atunci am o sete să votez din nou.
Anul 2020 pare că a avut 28 de luni până acum, atât de complex a fost. Nu uitați însă de anii anteriori, nu uitați de șocul rezultatelor PSD din 2016, de Dragnea și de ordonanța 13 dată noaptea ca hoții, de toate protestele din Piața Victoriei împotriva a ceea ce părea a fi furtul evoluției unei întregi generații de români.
Amintiți-vă de superioritatea nerușinată a lui Florin Iordache, a lui Tăriceanu, a lui Tudorel Toader și a altora care au încercat să ducă România înapoi în perioada lipsei de drepturi egale, în perioada unei clase conducătoare aflate deasupra cetățeanului de rând și a legii. Când știi că Tudorache este acuzat de corupție pe sute de mii de euro, când auzi de diamantele sale și banii puși pe numele menajerei, parcă altfel înțelegi de ce milita atât de tare pentru amnistie și grațiere, nu?
Amnistie și grațiere. Doi termeni care în 2017, 2018 și 2019 au fost la fel de popular precum coronavirus în 2020. Nu i-am uitat.
N-am uitat nici de promisiunile încălcate de PSD, de marele program de guvernare promis și aruncat imediat la gunoi pentru că singurul lor interes era legat de justiție. Ar fi fost bune acum încă 8 spitale regionale, nu? Sau mai mult personal medical în țară, nu? N-am uitat nici de frigul de la proteste, de gazele de la 10 august 2018, de tupeul morbid sau impotența cognitivă a unor politicieni precum Dăncilă, mitralieră Rădulescu sau Carmen Dan.
Amintiți-vă ce v-ați spus probabil cu toții în acei ani: “în 2020 trebuie să votăm cu toții ca să nu mai ajungă PSD la putere”.
Ei bine, momentul acela a sosit. Alegerile legislative sunt peste două zile.
Abia aștept să mă duc la urne. Suntem în mijlocul unei pandemii, da, dar teama de virus nu mă va opri tocmai pentru că țin minte anii de dinainte de pandemie. Alegerile pentru primărie mi s-au părut bine organizate aici la mine, am stat mai puțin de 5 minute în interiorul secției de votare, mă simt oricum în siguranță mergând la vot.
M-aș duce însă indiferent de riscuri. Pur și simplu atât de important mi se pare votul pentru Parlament, care de fapt conduce țara. Prezența scăzută la vot a avantajat mereu PSD-ul, deci trebuie mers.
Ne-am bucurat degeaba în septembrie că am scăpat de Firea și de Tudorache dacă acum vor ajunge parlamentari. Și știu că vor ajunge în Parlament, că sunt în capul listei, dar fiecare vot împotriva PSD-ului înseamnă unul mai puțin ca ei în Parlament și unul mai mult din partea opoziției, care merită o șansă să încerce să conducă mai bine țara. Mai rău decât hoții aceștia nu cred că este posibil.
Eu nu cred în “toți sunt la fel” și nici în “nu se schimbă nimic”, că încă nu m-am resemnat. Istoria este plină de schimbări, important este ca oamenilor potriviți să li se dea ocazia să schimbe țara, iar modul democratic de a face asta este la urne, prin vot. Așa că duminică voi vota cu USR-PLUS, ca întotdeauna de când există partidul (partidele), că PNL mi se pare, cum am zis de multe ori, un PSD care încă nu a ajuns la putere și care pare să aibă mai multă rușine pentru imaginea lor, dar nu suficient de diferit pe cât mi-ar plăcea mie.
Mă aștept ca PNL să iasă pe primul loc în alegeri, dar un scor puternic pentru USR-PLUS înseamnă o poziție mult mai puternică pentru aceștia în alianța ce va trebui făcută între cele două partide și deci mai multe șanse ca proiectele USR-PLUS să fie implementate în viitor. Sper să faceți la fel!
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
67 comentarii
04/12/2020 la 6:50 AM
Am văzut că ăilalți, vasilescu, cetin etc, dădeau în USR motivând ca sunt echidistanti. De fapt, cred că au fost unși cu ceva mizerii. Sper ca USR să ia peste 20%, și să mai scăpăm de o parte dintre corupții de.la psd și PNL.
beb(Citează)
04/12/2020 la 7:23 AM
Nu e prima dată când fac asta… Acum ceva timp cetin ii făcea campanie lu Alexa de la PSD la primăria Cluj. Asta după ce cam indemna lumea sa voteze cu dancila, care dancila l-a pus ulterior pe Alexa șef la PSD Cluj.
Costin(Citează)
04/12/2020 la 7:29 AM
Arhi are o grămadă de articole pro USR și alte zeci contra PDS și PNL. Plus proces pentru că l-a dat Firea în judecată. Unși cu ce? Că arată că și-n USR se-ntâmplă mizerii? Că demonstrează că sunt pe acolo oameni care habar nu au pe ce lume sunt?
Tu folosești acum principiul pesediștilor, cine nu e cu noi e împotriva noastră.
un muc(Citează)
04/12/2020 la 9:26 AM
Cred că mulți oameni aveau așteptări prea mari de la USR-PLUS, dar fără a fi bazate pe ceva concret.
Partidul este în continuare un start-up. Are prezență mică în afara orașelor mari, încă nu și-a definitivat calea și discursul. Mie mi se par normale astfel de tensiuni și probleme, altora nu.
Am o alternativă mai bună? Nu. Și nu-i votez nici pentru că sunt răul cel mai mic, ci chiar îmi plac inițiativele lor și le susțin.
Eu am și altă teorie: majoritatea oamenilor care se vaită de USR-PLUS tot cu ei vor vota. Adică vezi din nemulțumirile lor că sunt totuși la curent cu ce-i în țară, cu ce probleme apar. Nemulțumirile lor sunt legate de faptul că n-a apărut un Mesia al politicii, dar nu va apărea niciodată. Ce vor face însă? Vor vota cu Pro România? Mă îndoiesc.
Probabil că-i vor convinge pe unii că nu are rost să meargă deloc la vot. Trump a avut o campanie bună în 2016 prin care i-a convins pe mulți posibili votanți democrați să nu se ducă la urne. PSD a avut o campanie bună în 2016 prin care i-a făcut pe mulți dezamăgiți de Cioloș și nu s-au mai dus deloc la urne.
Dar asta e democrația. Fiecare votează cu cine vrea sau chiar deloc. Nu poți decât să speri că oamenii vor vota bine.
nwradu(Citează)
04/12/2020 la 10:18 AM
Problema cea mai mare e faptul ca PNL a racolat atat de multi parlamentari, candidati de la PSD si i-a si pus pe locuri eligibile, incat tare mi-e ca, dupa alegeri, daca astia schimba tabara si revin la PSD, iar ajung astia la butoane.
Florian(Citează)
04/12/2020 la 11:01 AM
cetin a fost normal la cap ultima data prin 2017
dragos(Citează)
04/12/2020 la 12:11 PM
Problema cum o vad eu la Cetin e ca timp de 4 ani a linsat pe toata lumea cu “lesinatilor, ati stat la munte, ne meritam soarta” etc, iar acum vine si spune “ba, parca nu prea avem cu cine sa votam”. Ca USR sunt unii naspa, ca pandemie, ca etc.
Eu zic ca trebuie iesit MASIV si votat impotriva psd, ca sa nu plangem iar 4 ani.
Eu asa o sa fac, o sa votez USR cu 2 maini si o sa ma bucur ff’ tare
Corcoran(Citează)
04/12/2020 la 12:44 PM
Eu cred că tocmai asta e problema lor – că au pozat în acești mesia ai politicii, mereu buni și drepți, nepătați și cinstiți. Ei înșiși au creat așteptări nerealiste. Și cei care au rămas susținători fanatici au făcut mai mult rău decât bine prin punerea la zid a celor care aleg să își exprime nemulțumirea.
Personal voi vota tot USR nu pentru că sunt răul cel mai mic ci pentru că nu există alternativă mai bună. Dar o voi face mai “în scârbă”, așa.. scârbă pentru stilul cancanistic de a-și rezolva problemele, scârbă pentru toți fan(atic)ii isterici în viziunea cărora dacă nu îți vinzi sufletul partidului ești psd-ist (vezi mai sus) și o teamă că in afară de câteva nume scoase în față sunt o grămadă de incompetenți guralivi.
Adrian(Citează)
04/12/2020 la 3:25 PM
La fel voi face și eu. UsrPlus!!!
Catalin(Citează)
04/12/2020 la 7:12 AM
Alt visator care n-a inteles nimic din politica ultimilor 30 de ani. Sa dai tare cu stampila!
Blackskull(Citează)
04/12/2020 la 7:40 AM
Asa e, numai voi astia “anti-sistem” intelegeti.
Ce va scapa este ca daca nu votati, de fapt votati PSD.
Cateodata banuiesc PSD de mai multa inteligenta de cat e capabil, gen ca postacii lor sa nu mai improaste cu noroi direct opozitia, doar sa impinga ideea “toti sunt la fel” deci ce rost sa mai votezi.
Nici mie nu-mi plac alternativele in totalitatea lor. USR-ul niste diletanti (incapabili), PNL-ul cu apucaturi PSD-iste. De restul n-are rost sa vorbim, oportunisti si sateliti PSD.
Dar in lipsa prezentei la vot, zombalaii PSD ies sigur si voteaza orice e pe lista la semnul cu trandafiri si la final vor avea iar un procent prea mare in loc sa dispara in WC-ul istoriei.
A fost asta explicata de atatea ori, ca nu stiu cum mai poate fi cineva sa nu inteleaga.
Trebuie sa votezi neaparat pentru ca rezultatul sa fie vointa majoritatii nu a unei minoritati incapatanate si blocata pe o optiune nociva.
cSm(Citează)
04/12/2020 la 9:27 AM
Oamenii care spun “te înșeli” fără a explica de ce sau fără a-și spune propria părere nu spun de fapt nimic. Skip și aia e.
nwradu(Citează)
04/12/2020 la 10:33 AM
+1
Emil C(Citează)
04/12/2020 la 7:16 AM
Total de acord. Astept de 4 ani momentul asta. Prin votul nostru, trebuie sa ducem PSD acolo unde ii este locul, si anume la lada de gunoi a istoriei. PNL nu este o alternativa credibila. Au demonstrat-o cu ocazia USL si mai nou prin acceptarea traseismului politic masiv dinspre PSD. Asa ca speranta ramane USR.
Gerry(Citează)
04/12/2020 la 7:44 AM
Care era numarul de cazuri de coronavirus la 2 saptamani dupa alegerile pentru primarie? Cumva 5.000 de cazuri noi pe zi?
Gaelex(Citează)
04/12/2020 la 8:07 AM
aha. deci au fost alegeri in toate tarile europene, ca in toate a crescut numarul. mai rezista parintii tai cu asa geniu in casa?
Anda(Citează)
04/12/2020 la 8:09 AM
Aha. Deci au fost alegeri in toate tarile europene, ca in toate a crescut numarul. Mai rezista parintii tai cu asa geniu in casa?
Anda(Citează)
04/12/2020 la 9:31 AM
@Gaelex: nu-mi pasă, votul de acum este foarte important. Voi merge la urne chiar și cu riscul de rigoare.
De asemenea, perioada alegerilor locale a coincis și cu deschiderea școlilor, sfârșitul concediilor, aglomerația la munte si la mare șamd.
Câți dintre cei ce au asigurat personalul secțiilor de votare s-au îmbolnăvit de covid? Ai vreo statistică legată de asta? Că eu n-am văzut niciuna, deși acei oameni au fost cei mai expuși riscului, având contact cu toți votanții ce s-au perindat prin secție. Si am impresia că n-am văzut niciuna pentru că n-au fost atât de multe cazuri, că altfel sigur specula PSD-ul o astfel de statistică pentru a amâna votul sau demobiliza oamenii.
Poartă mască. Nu riști nimic doar dacă treci pe lângă Marcela pe culoarul secției de votare câtă vreme porți mască și te speli pe mâini la ieșire.
nwradu(Citează)
04/12/2020 la 2:22 PM
Nu a facut nimeni statistica pe personalul din sectiile de votare pentru ca rezultatul ar fi fost foarte nasol evident.
Daca erau bine oamenii din sectii si nu aveau cazuri de coronavirus urlau PNL in toate ziarele si televiziunile “uite ce bine am organizat”.
Dar nu vezi pe nimeni iesind la rampa si explicand ca nu s-au imbolnavit oamenii atunci, ca sa indemne la iesit din nou la vot acum.
Ce poate fi mai clar decat x sectii, zeci de mii de oameni personal in sectie, atatia bolnavi intre ei.
Gaelex(Citează)
04/12/2020 la 8:50 PM
Ușor de zis asta. Dacă o făcea și nu erau cazuri, ziceai că-i falsă. Dacă n-a făcut-o nimeni, e pentru că era nasoală. Astea nu sunt argumente pentru un dialog, că n-am ce răspunde. Poți măcar să le începi cu “eu cred că nu a făcut nimeni…”
nwradu(Citează)
05/12/2020 la 11:42 AM
Să nu uităm cât rahat a mâncat și mănâncă Johannis și acum despre
– cât de bună este situația și cum a fost corect gestionata de PNL (când erau sub 5000 de cazuri)
– cum îmbolnăvirile sunt de la orice in afară de organizarea proastă a alegerilor (petrecerile făcute de oameni după sunt de vină, așa cum aia care au ars 2 cauciucuri au poluat tot Bucureștiul!!)
– ce important este mersul la vot pentru a susține PNL împotriva PSD, nu avea nimic de zis pe tema asta înainte să își ia al doilea mandat
În continuare guvernul refuză să facă vot electronic sau să organizeze în aer liber secțiile, sub prelată sau la cort în curtea școlii. Ăsta e nivelul de competență și calificare în PNL cu președintele lor marionetă.
Iar USR îl au pe impotentul de Dan Barna care nu e în stare sa îl pună la punct pe gunoiul ala mic de Dacian Cioloș. Hint: nimeni nu ajunge comisar european pe competențe. Am avut tangente cu sistemul, știu un pic ce e dincolo de suprafață.
Gaelex(Citează)
04/12/2020 la 8:23 AM
Lumineaza-ne maestre!
Morrissey(Citează)
04/12/2020 la 8:42 AM
Acum poate mai mult ca niciodata, se va juca pe mobilizarea electoratului. Cei nehotarati/detasati de politica/scarbiti sau neinteresati au acum o scuza foarte puternica sa nu vina la urne.
Deci ramane de vazut cati pesedisti, penelisti si usristi fideli vor iesi din casa.
As zice ca e un usor avantaj pt pnl si usr uitandu-ma la locale unde cei sub 45 de ani au avut o prezenta buna pe cand cei peste, nu prea, raportandu-ne la ponderea lor in totalul alegatorilor. Marea problema a PSD e ca le moare electoratul fidel/captiv si ce vine din urma, noi alegatori tineri cu drept de vot ,nu compenseaza. Iar bugetarii pusi de PSD pot intoarce armele la vot daca simt ca PNL e the next one.
Problema mobilizarii va afecta cel mai mult partiduletele, ar fi interesant sa nu vedem pro romania si pmp in parlament, ceea ce le doresc din suflet. Partidele astea balama sunt cancerul politicii romanesti. UDMR intra datorita legii speciale, PMP intra sigur daca 5 din 100 membri PNL primesc instructiuni clare sa ii voteze. Ramane de vazut dilema PNL-ulii: iti bagi pmp-ul in parlament, sa iti consolidezi majoritatea dar sacrifici puncte electorale si poate chiar pui in pericol locul 1?
De acord cu Radu. O sa pun stampila pe USR (da, raul cel mai mic, da probabil hoti si prosti, si bla bla bla si lalala, dar abia astept sa mi-o demonstreze, ca dupa 30 cu psd si pnl m-am cam lamurit) si o sa imi aduc aminte cu ma urcam la propriu pe gardurile Guvernului in noaptea OUG 13. Si tot ce a urmat, culminand cu ultima sfidare a Duamnei: “nimeni nu are ce sa ne reproseze ce am facut noi la guvernare”
Morrissey(Citează)
04/12/2020 la 9:32 AM
Până ajung și ei pensionari. Dar dacă PNL începe să le dea ceea ce dădea PSD, le-ar putea câștiga votul.
nwradu(Citează)
04/12/2020 la 8:55 AM
Salut!
Da, anul ăsta votez cu cei care fac lucruri. Autostrăzi, drumuri expres, poduri.
N-o să uit niciodată cum se lăuda Ponta că mănîncă popcorn isr în anii lui de guvernare nu a mișcat nimic în țară. Dar nimic, nimic.
La fel și la ultimul mandat pesedist. Niciun spital, nimic, nimic. Numai bani aruncați și comisioane “pe firmă” pentru artiștii Tesco ai nației.
Honorius(Citează)
04/12/2020 la 9:08 AM
O sa votez ca si cand pe stampila nu scrie TATOV, ci DSP EIUM. Degeaba ne-au placut placutele suedeze daca acum nu votam.
alunelu(Citează)
04/12/2020 la 9:28 AM
Bravo Radu, mi-ai transpus foarte fidel gândurile! E nevoie de astfel de articole, memoria colectivă e foarte scurtă. În plus, reformări de partid și lozinci gen “aaa, nu, partidul ăla nu mai e ca pe vremea (de acum 1 an) al ăluia, nuuuu, e un partid complet reformat, oameni noi, onesti, etc.”, sunt la modă și zboară pe toate canalele.
Voi merge la vot și voi vota USR.
BogdanM(Citează)
04/12/2020 la 10:00 AM
Da, am ajuns și eu, la aproape 40 de ani, să îmi dau seama că nu există comentariu mai inutil decât “nu înțelegi nimic”. Și știu că n-ar trebui să judec oamenii după asta, dar îmi vine foarte greu.
Adică nu văd ce sens are, cu exceptia tentativei de a-l face pe comentator să pară interesant, ca și când ar fi în posesia unor informații inaccesibile muritorilor de rând sau ar fi făcut niște conexiuni dificil de explicat plebei. Adică dacă tot ai altă părere decât ăla care “nu înțelege nimic”, explic-o. Fă și tu un rezumat, măcar să am o idee de modul în care ești în dezacord și apoi putem să discutăm din punctul ăla.
Sau poate nu vrei să discutăm, iar atunci ce sens are să scrii propoziția aia de la bun început?
Giani Mucea(Citează)
04/12/2020 la 10:04 AM
Paco(Citează)
04/12/2020 la 10:10 AM
PNL – 28, PSD – 26, USR – 14-16, aur – 7, UDMR – 5, pro – 5. Prezenta 30
Sa știți, ca sa nu fie dezamăgirea prea mare….
Cum vi se par?
Make(Citează)
04/12/2020 la 10:21 AM
De pe wiki
“Parlamentul României este organul reprezentativ suprem și unica autoritate legiuitoare a României”
Adica 600 de lipitori si analfabeti decid soarta a 18 milioane de oameni, un fel de PCR up-to-date.
Radu(Citează)
04/12/2020 la 10:38 AM
Daca tie ti se pare ok sa lingi un personaj EXTREM de dubios gen Alexa, dupa care sa clamezi echidistanta, iti urez succes.
Mishu(Citează)
04/12/2020 la 11:02 AM
Interesant. Eu zic prezenta 35, poate chiar 36/37. PNL 29, PSD 26, USR 20, PRO RO 6, PMP 5 cu ajutor pnl seara, UDMR 4 si ceva dar intra parlament. Pe afara: AUR, PER, amandoua pe la 3. Restul de 3-4 procentr restul de partidulete si independenti
Morrissey(Citează)
05/12/2020 la 11:55 AM
35% prezență sper și eu. M-ar mira ca USR să treacă de 15% la final. Apoi urmează redistribuirile.
nwradu(Citează)
04/12/2020 la 11:20 AM
Eu dac-as fi in USR mi-as face un partid satelit, “Partida Special-democrata” sau “partidul sorosistilor destepti” si as pune ca logo 2 trandafiri. Sau 4.
Partidul asta ar intra in parlament cu 0 campanie electorala.
C(Citează)
05/12/2020 la 11:54 AM
Și PSD și-ar face unul numit Uniunea pentru Sănătatea Românilor.
nwradu(Citează)
04/12/2020 la 11:25 AM
Nu zic “votati pe X sau pe Y”. E fix optiunea fiecaruia. Doar zic “mergeti si votati”, alternative sunt (mai bune sau mai rele), nu mai e ca pe vremea Partidului Unic.
Dreptul la vot e un drept castigat recent, abia in 1948 au primit drept de vot absolut toti cetatenii majori ai Romaniei, pana atunci a fost discriminant. Si sunt tari unde inca nu este 100% functional.
Mergeti si votati.
F.(Citează)
05/12/2020 la 11:53 AM
Agree!
nwradu(Citează)
04/12/2020 la 12:04 PM
Ceilalți doi mari bloggeri nu se pretează să îndemne lumea la vot, ei o ard echidistanți. Mai rău, întrețin trafic și stârnesc discuții pe blogurile lor cu articole-petarde despre prostiile ce se mai întâmplă în USR. Destul de trist din partea lor. Și în mod special, mă refer la specialul de Arhi care nici nu-mi dau seama de unde are atâta succes cu blogul la cum și ce scrie. Chiar nu înțeleg.
Giumbix(Citează)
04/12/2020 la 1:23 PM
Are atâta succes cu blogul tocmai pentru că scrie bine și consistent. Asta e o realitate, indiferent de celelalte aspecte.
Din punct de vedere al orientarii politice, acul indică destul de clar PSD. Înainte credeam că e vorba doar de faptul că e prieten cu Alexa, lucru care intra in contradicție cu părerile lui personale, acum nu mai sunt atât de sigur. Acum cred că s-a plasat destul de sigur în tabăra aia și încearcă să contribuie fără să-și alunge cititorii. De ce cred asta:
În primul rând pentru că nu e naiv. Oricât de confortabil ar fi să zici asta, e totuși un om destul de inteligent și cu destulă experiență de viață să își dea seama că dacă arunci cu rahat într-un partid înainte de alegeri, o parte din rahatul ăla nu se va spăla. Chiar dacă e rahat autentic, produs de useriști (și o parte e), nu te împiedică nimic să îl strângi într-o găleată și să i-l torni pe tot în cap lui Barna după alegeri. E ceva firesc și trebuie să fie diferența dintre electoratul pesedist și ăla userist: să-i tragi pe gigei la răspundere când fac nasoale.
Dar dacă te apuci să îl afișezi înainte, trebuie să realizezi că va influența oameni. Și realizează asta. Și nu are o problemă cu asta.
În al doilea rând, ideea că nu l-ar lăsa conștiința să treacă peste mizeriile făcute de useriști nu ține apă. Părerea mea e că are un sistem de valori mai flexibil decât vrea să arate. Țin minte când l-a luat la bani mărunți pe Radu pentru articolul cu purificatoare de aer, pentru că ar profita de o panică să vândă un produs care nu e o soluție clară la acea problemă. Mi s-a părut o atitudine corectă în momentul respectiv, motiv pentru care am fost surprins după ceva vreme, când am văzut reclamele la măștile făcute dintr-un material care omoară viruși. Dacă flexibilitatea morală îi permite să facă asta, conștiința nu e un obstacol prea bun.
Un alt motiv pentru care ar da atât de constant în USR ar putea fi traficul. Hate-ul vinde, pesedeul n-a mai făcut nimic interesant de ceva vreme. Aș înțelege motivul ăsta.
Oricum, poate că există și alte motive, dar asta mi se pare mie că e realitatea considerând ce am văzut până acum.
Giani Mucea(Citează)
04/12/2020 la 12:07 PM
Eu sunt ala care recuniaste ca votează cu PNL. Da, știu, nu sunt perfecti si-mi voi atrage înjurături, ca asta e simplu. Stiu insa ca astăzi, în decembrie, în situația pe care o vedem cu toții pe planeta asta, PNL ne-a ținut pe linia de plutire. O tara ca România, cu sistemul sanitar la pământ, cu economia pe ultimul loc în UE, ăștia au făcut ceva sa nu intram în faliment, să nu fim totuși intr-o situație disperată. Nu vreau sa ma gândesc ce s-ar fi întâmplat dacă la putere era Dancila. Stiu, acum e ,,trendi,, sa spui ca ești cu USR. Ei bine, eu, pentru ce au făcut oamenii ăștia în 8 luni, în situația dată, ma duc sa-i votez.
Adi(Citează)
04/12/2020 la 4:24 PM
Vezi și tu niște reportaje de pe recorder.ro totuși, poate înțelegi ce au făcut de fapt și de ce sunt fix ca PSD, adică o mafie la interior cu vrăjeli ieftine la exterior. Sau tu crezi doar ce citești in presa controlată de ei și propaganda făcută de Iohannis?
Florin M.(Citează)
04/12/2020 la 12:36 PM
adevarul e ca astea sunt primele alegeri la care am luat in considerare sa nu merg.
pe de o parte din cauza pandemiei (la locale era vara si erau toate geamurile deschise, acum vor fi probabil inchise) si pe de alta parte pentru ca a inceput sa ma oboseasca USR/PLUS cu toate rahaturile care s-au intamplat in ultima vreme si ma refer aici in special la minciunile sau ma rog, semi-minciunile sau cum vreti sa le spuneti cu diploma lui Colliban si cu traseul profesional al lui Voiculescu.
astea au fost doar ultimele picaturi, ca oboseala e mai veche si s-a tot acumulat in timp.
dar ok, citind articolul mi-am dat seama ca am uitat de faimoasa ordonanta si culmea, se pare ca am uitat de Dancila, deci ok, multumesc pentru reamintire, e clar ca trebuie sa merg la vot.
Marean(Citează)
04/12/2020 la 12:42 PM
E plin de prostii și în USR, e clar. Dar nu știu unde așteptările astea de la ei să fie perfecți, dumnezei pe pământ. Totuși, mi-e silă până în măduva oaselor de tot ce a însemnat PSD și PNL în toți acești 30 de ani. Avem o șansă grozavă să încercăm și altceva, depinde doar de noi.
Să nu mă creadă careva fan USR. Mă doare-n cot de ei, știu doar că nu mai pot cu ceilalți, de aia merg și trebuie să mergem la vot.
Giumbix(Citează)
04/12/2020 la 12:49 PM
dar nu ma astept sa fie perfecti, ma astept doar sa nu minta, mai ales in chestiuni meschine.
ma doare-n cot daca unul sau altul are sau nu diploma sau daca a facut sau nu o anumita scoala, mi se pare complet irelevant.
insa cand aflu ca a mintit in legatura cu asta, desi nu era necesar, asta imi spune ceva despre caracterul lui.
sa ceri unui om sa nu minta este foarte foarte departe de a cere perfectiune…
Marean(Citează)
05/12/2020 la 11:51 AM
Probabil a fost o strategie de campanie a PSD să te facă să nu mergi la urne, dezamăgit și de ceilalți. Votanții lor merg sigur, e mai simplu să dea în tine cu zvonuri și scandaluri ca să-ți facă impresia că nu ai cu cine vota.
În practică, nu există un Mesia al politicii, partidul perfect care va face țara bună total altruist. Puterea influențează mereu oamenii.
Scandaluri și bătaie pe putere, internă sau în țară, sunt în orice partid. USR le face publice, poate prea publice pentru binele lor, în timp ce în restul partidelor se gherănesc în spatele unor uși închise. Mie îmi pasă mai puțin cum se ceartă cei din USR pentru cine dintre ei să aibă ce post sau putere, ci îmi pasă ce vor face pentru mine. Știu deja că PSD-ul nu va face nimic, că avem vreo 25 de ani în spate cu ei la putere.
nwradu(Citează)
04/12/2020 la 1:46 PM
“Anul 2020 pare că a avut 28 de luni până acum” – deci tu pledezi ca dragnea ar cam trebui sa iasa deja din puscarie, ca si-a terminat pedeapsa, PSD-istule, huo. /s
Problema votantilor USR (acelasi profil ca votanti cdr din 96) e ca ei sunt niste panselute ce devin imediat dezamagite de orice gest al celor pe care i-au votat si care nu este in asentimentul lor.
Apoi dupa se oprsieaza pe el de vot cam juma’ de generatie.
La polul opus, votanti psd (acelasi profil cu rusii), sunt multumiti daca aia care castiga alegerile nu schimba lucrurile in mult mai rau. De fapt asta e scoala comunista: “e greu in socialism, tragem tare sa ajungem la idealul comunist, dar fereasca-va dzeu de captialism”. D-aia psdul are un nucleu dur de votanti (de la FSN incoace) in timp ce restul partidelor de opozitie vin si se duc.
Boris(Citează)
04/12/2020 la 2:24 PM
Eu sunt de acord cu tine că nu ajută absolut de loc un „n-ai înțeles nimic”, dar din experiența personală majoritatea nu citesc/procesează acel rezumat. Soluția e să nu zici nimic, măcar nu irosești energie scriind un rezumat pe care nu vrea nimeni să-l aprofundeze.
Uite de exemplu comentariul de mai sus, al lui Honorius. Politicienii nu fac autostrăzi, spitale sau drumuri expres. În afară de semnatul hârtiilor (pe care oricum nu le înțeleg) se pot folosi uneori de influență pentru ajuta/încurca, dar cam atât. Ok, nu-i spui că n-a înțeles nimic, îi spui doar să caute o investiție, care vrea el, și să citească despre: cine e beneficiarul, ce tip de investiție e, care e sursa de finanțare, unde apar blocajele etc.; n-o va face, el votează cu ăia care fac ți îi condamnă pe cei care votează cu alții care nu fac. E ca atunci când a scris Radu un articol despre acel incendiu dintr-un spital și că cineva ar trebui să verifice chestii – există entități care le verifică, și sunt multe.
Eu sunt printre ăia care au renunțat la a explica și rezuma pentru că te lovești de o ignoranță crasă, e pur și simplu risipă de energie. Rămâne ca toate alegerile să fie cruciale, să fie acolo schimbarea și să ne arătăm cu degetul dacă n-am votat sau n-am votat cu cine trebuie.
dam167(Citează)
04/12/2020 la 2:38 PM
Păi dacă nu crezi că ai cu cine, nu mai scrii nimic, nu? Așa mi se pare normal.
Giani Mucea(Citează)
04/12/2020 la 4:37 PM
Am o scarba infinita pentru toti cei care au fost la putere de la Ceausescu incoace. Eu nu am uitat de partidului lui Iliescu/Nastase/Dragnea si toate relele lor, eu nu am uitat de alianta mizerabila PSD-PNL, nu am uitat cum PNL s-a manifestat ca PSD imediat ce a ajuns la putere (racolari in masa de primari/parlamentari). De politizari (cazul Mures nu e singular). De un presedinte care uita fisa postului si nu face decat reclama PNL-ului in conditiile in care tara e in cangrena.
Nu sunt un naiv si evident ca ma duc sa votez. Tot ceea ce imi doresc este ca PNL sa nu mai faca alianta cu PSD si istoria sa se repete. Iar “partide” gen ALDE, ProRo, etc, sa isi gaseasca bunul sfarsit in cosul de gunoi al istoriei.
Cam teatral si plin de patima ce am scris, dar asta este adevarul.
Hai la vot !
Liviu(Citează)
04/12/2020 la 7:12 PM
Dar independenti nu sunt la alegerile astea?
Nu trebuie sa votam lista unui partid cand putem sa votam un om, pe care eventual sa il tragem la raspundere pentru initiativele din Parlament, voturile de acolo, interpelarile, activitatea din comisii si alte alea…
Roxana(Citează)
04/12/2020 la 8:46 PM
Ce-o să-i faci, nu-l vei mai vota data viitoare? Nu merită să pierzi 4 ani cu asta.
Sunt ok și independenții, dar dacă îl știi în particular pe unul dintre ei sau este vreo persoană publică foarte cunoscută și totuși neafiliată politic. Nici nu știu dacă în circumscripția mea va candida vreun independent.
nwradu(Citează)
05/12/2020 la 9:05 AM
Roxana, acest erou necunoscut al voturilor inutile. Nu mai bine stai tu acasa, Rox? Ca mai bantuie si covidul asta.. lasa, ca se face EBA deputareasa si fara votul tau, o sa o ajute pnl-ul mai pe duminica seara asa.
Morrissey(Citează)
05/12/2020 la 12:06 PM
Nu cred că trebuie nici să ataci o persoană pentru că întreabă ceva sau pentru că descoperi că are altă opinie politică.
nwradu(Citează)
04/12/2020 la 8:20 PM
+4 aici.
Tom(Citează)
05/12/2020 la 4:17 AM
Ar fi fost bine, doar ca din ce vad, 9 lipitori au ultimul cuvant – CCR
Lorin(Citează)
05/12/2020 la 6:56 AM
E imbucurator sa vad atat de multi votanti USR pe-aici. E mai putin imbucurator in schimb sa vad capacitatea lor de analiza si interpretare. Cetin pesedist? Vali hater? :)))))) mi-e greu sa cred ca unii din voi sunteti atat de batuti in cap, nu ramane decat varianta aia cu rautatea :)
varucu(Citează)
05/12/2020 la 11:43 AM
Ce mișto e când se aliniază lucrurile. Tocmai în articolul ăsta am comentarii în care explic de ce Cetin ar putea fi pesedist și tu ai putea fi idiot.
Giani Mucea(Citează)
06/12/2020 la 1:45 PM
QED, mucea a citit, a analizat si-a conchis! Ca doar nu era sa recunoasca. Ce fel de barbat esti tu daca nu-ti admiti greselile.
varucu(Citează)
05/12/2020 la 11:48 AM
Eu nu înțeleg de ce vă pasă așa tare cu cine votează alții. Important este să mergeți voi să votați.
N-am înțeles niciodată, de exemplu, discuțiile despre cum Selly face campanie PSD-ului. Așa și? Poate votează PSD, poate politica acelui partid îl atrage cel mai tare
Uneori avem pretenția ca oamenii pe care îi urmărim sau chiar admirăm să acționeze EXACT cum ne dorim noi. Oamenii sunt diferiți, nu acționează mereu la fel.
Dacă toți oamenii care vor să voteze USR-PLUS s-ar duce și la urne, treaba ar fi tranșată.
nwradu(Citează)
05/12/2020 la 12:13 PM
https://www.hotnews.ro/stiri-sanatate-24461396-interviu-razvan-chereches-specialist-sanatate-publica-nu-exista-risc-semnificativ-infectare-pentru-cei-care-merg-voteze-riscul-este-mai-mic-decat-supermarket.htm
Riscul de infectare cu SARS-CoV2 în secția de votare este “extrem de mic, mai mic decât în supermarket”, și, practic, nu există un risc semnificativ pentru cei care merg să voteze, afirmă Răzvan Cherecheș, profesor de sănătate publică la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca
nwradu(Citează)
05/12/2020 la 2:55 PM
Nu mă aștept ca USR să fie un partid mesianic, mă aștept să nu vină cu propuneri legislative nocive pentru democrație.
Am votat cu ei în 2016, dar nu pot să-i susțin atâta vreme cât obiectivul lor principal este Fără Penali. Și îmi este foarte greu să înțeleg cum de susținătorii lor, teoretic educați și analitici, nu văd cât de proastă e ideea asta în formatul propus de USR – a se vedea formularea articolului de pe site-ul lor:
„Nu pot fi aleși în organele administrației publice locale, în Camera Deputaților, în Senat și în funcția de Președinte al României cetățenii condamnați definitiv la pedepse privative de libertate pentru infracțiuni săvârșite cu intenție, până la intervenirea unei situații care înlătură consecințele condamnării”
Majoritatea spun “fără penali” și se gândesc că îi scapă de politicieni corupți – un obiectiv lăudabil și necesar de altfel – dar de fapt articolul ăsta ar garanta că ORICINE a fost condamnat la închisoare, indiferent de motiv, atâta vreme cât nu a fost o faptă săvârșită accidental, și-ar pierde dreptul de a fi ales în vreo funcție politică, rămânând la discreția legiuitorilor viitori să includă sau să elimine fapte din această categorie.
În cel mai bun caz, legea asta ar crea un mediu de conservatorism juridic, fiind mult mai greu ca anumite fapte a căror infracționalitate e discutabilă să intre în legalitate, pentru că cei asociați cu ele nu au sau își pot pierde cu ușurință dreptul de a fi aleși. În cel mai rău caz, poate deveni o unealtă autocratică represivă, una de care nu poți scăpa foarte ușor, pentru că e în Constituție. Trebuie să fii naiv ca să nu-ți dai seama că e un dar otrăvit.
Ce opțiun îmi rămân atunci? Să votez PSD sau PNL, două partide evident corupte, în semn de protest față de Fără Penali? Nu cred că o astfel de poziție ar fi recunoscută ca atare de USR și susținătorii lor. Neparticiparea rămâne varianta cea mai rezonabilă. Dacă PLUS ar fi candidat separat, aș fi votat cu ei.
Specter(Citează)
05/12/2020 la 4:25 PM
Și închisoare și cu intenție nu elimină prea mulți oameni din ecuație. Și dacă-i elimină, ce?
România are o problemă, prea mulți corupți condamnați pentru asta sunt în funcții publice. Dacă vrei să oprești acest fenomen, dai o lege mai dură.
Eu aș fi preferat să menționeze anumite infracțiuni cu sau FĂRĂ închisoare, dar asta e situația.
nwradu(Citează)
05/12/2020 la 5:28 PM
Cu tot respectul, dacă reduci din nou discuția la corupție nu ai înțeles argumentul. Nici eu nu aș vrea ca oamenii condamnați pentru fraudă, trafic de influență, abuz de putere, abuzarea fondurilor publice și alte fapte de corupție să mai fie realeși. Și sunt de acord, nu ar trebui să conteze pedeapsa, ci demonstrarea faptei.
Dar articolul propus nu se oprește aici. El e universal. Poate aș vrea să aleg pe cineva care e activ la proteste, dar dacă înjură un jandarm care dă cu gaze în el/ea, asta se numește ultraj, și se poate solda cu pedeapsă cu închisoarea, deci nu aș mai putea s-o fac. Cineva care e condamnat pentru vânzarea de droguri ușoare ar putea să-și spună “Nu mi se pare normal ca asta să fie ilegal, hai să-mi fac o platformă politică și să susțin legalizarea”, dar nu ar mai avea acest drept.
Astea sunt doar exemple, ia-le te rog ca atare. Ideea e că legea nu e ceva bătut în cuie și absolut, ea fluctuează după cum evoluează societatea. Un stat modern trebuie să asigure respectarea legii, dar și să ofere canale prin care ceva ce era considerat infracțiune să devină un drept, așa cum s-a întâmplat cu avortul și homosexualitatea la noi, printre altele.
O societate în care ORICINE e pedepsit cu închisoarea își pierde drepturile la o platformă politică este o țară dezechilibrată, care oferă prea multă putere legislativului în funcție și organelor juridice și polițîenești. Nu este nici corect din punct de vedere etic, nici înțelept din punct de vedere democratic să arunci la gunoi niște drepturi pentru că ți se pare că lovește într-un grup de care nu-ți convine pe termen scurt și tu nu te simți vizat personal.
Specter(Citează)
05/12/2020 la 7:37 PM
Neparticiparea este cea mai nerezonabilă variantă. Pe asta se bazează și cei ce vor să treacă pragul (aur, per, pro, pmp etc) și mai ales cei ce așteaptă redistribuirea. PLUS este bine reprezentat în alianța ce participă la alegerile parlamentare!
+6 mâini de la noi
Mihai(Citează)
05/12/2020 la 8:50 PM
Nu reprezentarea e problema, ci faptul că un vot pentru USR+ e un vot de susținere pentru Fără Penali. Nu văd de ce neparticiparea e nerezonabilă. Tu spui să înfrunt COVID-ul ca să un ștampila pe unul din trei partide pe care le detest când miza e… să nu treacă pragul ăia mici?
Specter(Citează)
06/12/2020 la 12:08 AM
Covidul îl “înfruntăm” în fiecare zi … că vrem sau nu. În parlament nu o să fie doar 3 partide. Pune ștampila pentru cine crezi că te poate reprezenta pe tine acum! Nu este un efort atât de mare ca să îți exprimi opțiunea pentru parlament o singură dată la un interval de 4 ani. Acum sunt opțiuni nu ca acum mai bine de 30 de ani. Ai acest drept … de ce să nu îl folosești și apoi să ai, poate, regrete?
Mihai(Citează)