►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
« Guvernul a pornit platforma de programare pentru vaccinarea covid È™i un site informativ despre asta
Măsurile restrictive ar fi trebuit modificate de Revelion »
30 Dec 2020 ·
Federal Aviation Administration de la americani a introdus câteva reguli noi pentru drone, reguli ce vor fi valabile din 2022. Acum nu li se cere cumpărătorilor să facă vreo schimbare, ci chiar producătorilor de drone.
Începând cu jumătatea lui 2022 (18 luni după publicarea ordinului, în ianuarie 2021), orice dronă va trebui să transmită un semnal ce va include datele dronei, poziția ei și poziția operatorului dronei. Semnalul va fi public, în sensul că oricine ar putea vedea seria dronei în datele recepționate de la o dronă, dar doar autoritățile vor avea cum să afle de la FAA cui aparține acea dronă.
Este ca la automobile în prezent. Toți le vedem plăcuțele de înmatriculare pe stradă, dar doar Poliția are acces la baza de date care-i spune cui aparține o anumită mașină.
Începând cu jumătatea lui 2023, va fi ilegal să folosești o dronă ce nu transmite acest semnal în majoritatea spațiilor aeriene reglementate, adică unde acum trebuie să ceri permisiune (cam peste tot). Regulile se aplică inclusiv dronelor mai ușoare de 250 de grame, precum Mavic Mini 2.
Producătorii de drone trebuie deci să-și modifice dronele pentru a transmite acest semnal, iar pentru dronele vechi trebuie să existe un soi de modul radio care va transmite acest semnal, dacă este posibil. Mă aștept ca regulile FAA-ului să fie preluate și de alte state, poate de Uniunea Europeană, mai ales dacă producătorii de drone oricum le vor modifica în acest sens pentru a le vinde pe piața americană.
Regulile au sens, că poți face multe prostii cu o dronă și, cum aceasta poate fi controlată de la câțiva kilometri distanță, n-are nimeni cum să știe a cui este. Acest semnal nou cerut, numit Remote ID, este un soi de plăcuță de înmatriculare electronică, anunțată direct de dronă, că o simplă serie lipită pe ea nu are vreo valoare utilă atunci când drona respectivă este pe cer.
Acum să vedem dacă vor fi preluate și la noi.
Mi se pare că astfel de reguli prefigurează de fapt importanța viitoare a dronelor în viața de zi cu zi. Tot mai mulți oameni le folosesc pentru filmări de amatori, există o piață mare de clipuri profesionale de prezentare ce includ și imagini din dronă, dar în viitor lumea se așteaptă să le vadă utilizate pentru livrare de colete, transmisiuni live la televizor a unor evenimente publice, securitate, patrulare șamd. Mi se pare că FAA-ul deja prefigurează astfel de scenarii și se pregătește pentru ele.
sursa: Engadget.
« Guvernul a pornit platforma de programare pentru vaccinarea covid È™i un site informativ despre asta
Măsurile restrictive ar fi trebuit modificate de Revelion »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
11 comentarii
30/12/2020 la 7:24 AM
De ce ne-ar păsa de reglementările unor idioți care au nevoie de avertismente:
– cafeaua e fierbinte
– nu beÈ›i înălbitor
Gaelex(Citează)
30/12/2020 la 7:53 AM
Dacă e cu preluat chestii, și SUA ar face bine sa preia de la UE chestia cu GDPR.
Lol lol, niciodată.
UE ar putea face ca SUA și sa scoată prostia asta de GDPR mai degrabă
Bogdan(Citează)
30/12/2020 la 9:53 AM
Au si americanii legi similare: Children’s Online Privacy Protection Act si California Consumer Privacy Act. Iar pentru date medicale au Health Insurance Portability and Accountability Act.
COPPA si HIPPA se aplica pentru toti.
etk(Citează)
30/12/2020 la 9:10 AM
De fapt este un sistem AIS exact ca la vapoare. Cam ceea ce vedeti pe marinetraffic.com Sa nu ceara pe viitor si inregistrarea traiectoriei si obligatia pastrarii vreo 6 luni a datelor…
marinel(Citează)
30/12/2020 la 9:20 AM
Femeia cu cafeaua fierbinte chiar si-a tras niste arsuri mari de tot pe picioare. Daca te obosesti putin sa cauti imaginile, vezi ca a fost chiar prea fierbinte.
rdb(Citează)
30/12/2020 la 12:29 PM
Daca te obosesti sa investighezi pana la capat afli ca era cam fake news si a pierdut procesul.
Gaelex(Citează)
30/12/2020 la 12:47 PM
Asta nu înseamnă că e și altcineva inafara de ea de vina pentru ce i s-a întâmplat
Pmk(Citează)
30/12/2020 la 12:46 PM
Doamne ce comparație stupida asta cu numărul de la mașină. Pai asa pun și pe drona o plăcută cu un număr și gata. Am pierdut momentul în care toate mașinile sunt conectate în real time la un serviciu care le face tracking si unde obligatoriu anunță date de identificare atât pentru mașină cât și pentru conducător. Nu știam ca dacă eu iti conduc ție mașina stie cineva în momentul ala ca nu ești tu la volan ci eu.
Pmk(Citează)
30/12/2020 la 2:03 PM
deblochez, rescriu firmware, scot remote id, modific id, spoof id, ieftin si rapid, in maxim o ora. (sursa .. olx)
:-)
dan(Citează)
30/12/2020 la 2:35 PM
Pentru ca un idiot din asta care are nevoie de avertismente s-ar putea sa inalte o drona in calea avionului cu care aterizezi pe un aeroport in Romania sau in alta parte, moment in care sunt mari sanse sa ai o problema serioasa de supravietuire.
Asta asa, printre altele.
Ion(Citează)
31/12/2020 la 11:19 AM
“Applying the principles of comparative negligence, the jury found that McDonald’s was 80% responsible for the incident and Liebeck was 20% at fault. […]
the parties settled out of court for an undisclosed amount less than $600,000”
Eu stiu ca esti Gica Contra la tot ce e pe aici, dar asta nu e in niciun caz pierdere de proces.
rdb(Citează)