un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Am văzut noua Dacia Spring

9 Dec 2020  ·

AUTO  ·

28 comentarii

Am avut ocazia să văd într-un cerc foarte restrâns noua Dacia Spring electrică și iat-o mai jos, că am fost extra-harnic cu editarea și randarea. Am văzut-o într-o hală mare cu multă muzică și lumini variabile, așa că m-am chinuit un pic cu sunetul și cred că am scos ce se putea mai bun din el.

Susține-mă cu un Subscribe:

Este interesantă mașina. O combinația de elemente ce inspiră forță cu elemente caracteristice unei mașini de dimensiuni mici, de oraș. Interiorul este spartan și se vede că s-au făcut compromisuri în multe aspecte pentru a ține prețul jos, dar asta este și ideea.

Dacia Spring nu concurează cu vreo Tesla, ci vrea să fie cea mai accesibilă mașină electrică de pe piață, potrivită pentru flote auto, car-sharing, curierat door-to-door, Glovo, Bringo și alte asemenea servicii care se dezvoltă acum la noi, iar în restul Europei sunt deja mult mai populare. Plus că, dacă are o autonomie în oraș de aproape 290 km, poți face naveta zilnică la muncă timp de vreo 2 săptămâni cu o singură încărcare.

Iar în acest scop, Spring s-ar putea să aibă succes pe piață la lansarea limitată din martie 2021 și apoi cea generală din septembrie 2021. În fond, Renault și Dacia au demonstrat deja că găsit succesul cu o mașină ieftină (Logan și apoi Sandero) și cu un SUV ieftin (Duster), de ce nu și cu o electrică?

Spring are 44 CP, viteză maximă 125 km/h, autonomie WLTP 225 km și WLTP City 295 km, încărcare până la 30 kW DC, Android Auto și Apple Carplay, aer condiționat, faruri automate, 6 airbag-uri, limitator de viteză, frânare automată și alte dotării. Detaliile acestea le găsiți aici.

asus s5507

    28 comentarii

  1. Numele este complet imbecil, la concurența cu Qisda. Zity, adică Bubosul in toate țările cu engleză.

      (Citează)

  2. Aia făcută în China? Nu mai bine cumpăr o mașină produsă în Europa, astfel încât să sprijin industria de aici?

      (Citează)

  3. pai si unde are butoanele de geamuri??

      (Citează)

  4. Hmm… “travel”, “place holdere”… chiar nu existau cuvinte în românește pentru astea?!

      (Citează)

  5. Eu sunt retinut in ceea ce priveste acest model. Din punctul meu de vedere, Dacia – Renault practica preturi prea mari pentru produsele pe care le ofera. Si cel mai bun exemplu este Duster. Da, stiu ca au vanzari record si ca brandul Dacia se sustine datorita acestui produs, insa repet, parerea mea este ca pretul este prea mare comparativ cu ce ofera si cu preturile practicate de concurenta.
    Revenind la electrice, pana acum Skoda citygo este un best buy, motiv si pentru care stocul a fost terminat inainte de a se pune in vanzare.
    Cred ca modelul Dacia va trebui sa prezinte un pret mai mic decat pretul Skoda ca sa fie tentant.
    Si nu vreau acum sa intru in polemici despre autonomia modelelor de mai sus, sunt chestii discutabile care tin de nevoia fiecaruia. Nici Dacia, nici Skoda nu sunt Tesla ca sa poti sa-ti programezi un concediu cu o electrica, deci vor fi doar masini de oras.

      (Citează)

    • Se vorbea de 18000 iar Skoda city e vreo 20.000 parca deci e semnificativ mai ieftină și parcă puțin mai mare.Sa nu uitam că garda la sol în România face toți banii….Pt moment o aducem de afara că în China chiar au experiență cu veh el și prețuri mici(mai ales că ei dețin resursele naturale pt fan bateriilor).Știți cate mărci de veh el au chinezii ?De ce deranjează pe unii că e fab in China.Toate tel dvs și 90% din electrocasnice sunt acolo.Si cred că toate bateriile,de la cele buton de ceas până la cele de mașină(aici mai avem și noi,recunosc).Dar cumpărați o râșniță,o lanterna,baterii pt lanterna și multe altele și veți vedea că acum nici nu mai scrie pe toate Made in China.Se oare că nu e obligatoriu….Posibil sa scrie Made by Renault și atât…Azi daca vrei să eviți slabele produse turcești care fabrica sub mărci cumpărate de ei pt marcheting ,nu poți (Grundig,Schneider,etc).Nu scrie Fabr in Turcia pe ele….O fi mai bine așa ?

        (Citează)

  6. O chinezarie scumpa.
    Mult sub CityGo care are un pret similar.
    Rusinica Renault

      (Citează)

  7. Nu am nici o problema cu locul unde este produsa. Si in China se fac lucruri de calitate. Spuneam doar ca am retineri legate de raportul pret calitate care s-ar putea sa defavorizeze modelul Dacia.

    Cris:
    Se vorbea de 18000 iar Skoda city e vreo 20.000 parca deci e semnificativ mai ieftină și parcă puțin mai mare.Sa nu uitam că garda la sol în România face toți banii….Pt moment o aducem de afara că în China chiar au experiență cu veh el și prețuri mici(mai ales că ei dețin resursele naturale pt fan bateriilor).Știți cate mărci de veh el au chinezii ?De ce deranjează pe unii că e fab in China.Toate tel dvs și 90% din electrocasnice sunt acolo.Si cred că toate bateriile,de la cele buton de ceas până la cele de mașină(aici mai avem și noi,recunosc).Dar cumpărați o râșniță,o lanterna,baterii pt lanterna și multe altele și veți vedea că acum nici nu mai scrie pe toate Made in China.Se oare că nu e obligatoriu….Posibil sa scrie Made by Renault și atât…Azi daca vrei să eviți slabele produse turcești care fabrica submărci cumpărate de ei pt marcheting ,nu poți (Grundig,Schneider,etc).Nu scrie Fabr in Turcia pe ele….O fi mai bine așa ?

      (Citează)

  8. Butonul clasic a devenit un buton touch.
    La clio acest buton este ascuns.
    Se putea face deschiderea automata din cheie, ori buton in interior.

      (Citează)

  9. Aoleu, am vazut acel buton de recirculare ventilatie. E aproape ca la Dacia 1310.

      (Citează)

  10. Poate in oras sa faca un consum de 10kw/h?

      (Citează)

  11. Personal nu-mi plac daciile, pentru ca sunt scumpe pentru ceea ce ofera, iar cu 1000-2000euro in plus poti sa iei un brand mai bun la toate capitolele.

    Dar masina asta cred ca este ceea ce trebuie: arata ca o masina normala dar este electrica, iar range-ul acela WLTP este bun, singurul minus este portul de incarcare pus prost.

    Cred ca rata la o astfel de masina va fi 200-300euro, cea ce in ROmania inseamna un salariu, dar in Europa e cat o factura la curent sau internet.

    Masina este un Renault: proiectat de renault, ansamblata de renault si importata de renault, asa ca mai taiati din nationalism, ca nu e dacia noastra.

      (Citează)

    • La ce te referi cand spui ca poti cumpara o masina mai buna decat cele produse de dacia cu doar 1-2 miii de euro in plus?
      Pati sa dai un exemplu de masini din clasa similara unde diferenta este de doar 2000 euro?

        (Citează)

    • De la 12000e (cu tva) se gasesc clio, i20, ignis (Suzuki), fiat tipo, peugeut 208.
      De la 14000e (cu tva) se gasesc ford focus, fabia, i30, astra.

      Dacia logan laureate 0.9 tce 90cp costa 10 700e, mai pui o vopsea si niste jante ajungi la 11 500e, portbagaj 510l.

      Hyundai i20 conform, 1.2 85cp costa 11 800e, adaugi jante 12 000e, portbagaj 350l dar hayon.

      Poate ca loganul are portbagajul mai mare si niste dotari inutile in plus, dar calitatea masinii, fiabilitate, confort, siguranta, conducere peste.

        (Citează)

    • Putem vorbi zile intregi de configurari si preturi, dar concluzia este urmatoarea:
      cand te sui in logan vezi taieri de costuri peste tot: materiale ieftine, lufturi si imbinari la repezeala, scaunele tari care nu se regleaza, butoanele puse aiurea pentru 1m de cablu in minus, plastice care joaca, etc.

      La loganurile noi au taiat 1m de teava si esapamentul se termina sub usa spate, mai dao naibii zgarceala.

        (Citează)

    • @Radu, deci nu exista o comparatie intre o masina produsa de Dacia si o masina din aceeasi clasa produsa de alta firma, corect?
      Adica daca facem comparatie pe aceeasi clasa de masini, ajungi sa platesti cu pana la 30% mai mult.

        (Citează)

  12. Din ce se vede în poze manetele comenzilor par invers, adică ștergătoarele pe stânga iar luminile + semnalizarea pe dreapta.

      (Citează)

  13. Ce frumos se aud usile cand le inchizi. Zici ca pui capacul la conserva de pate. Nu vreau sa fiu hater, dar chiar mi se pare slabuta masina per total chiar si la pretul cerut. Ok, motor electric, dar in rest horror.

      (Citează)

  14. Radu:
    Personal nu-mi plac daciile, pentru ca sunt scumpe pentru ceea ce ofera, iar cu 1000-2000euro in plus poti sa iei un brand mai bun la toate capitolele.

    Dar masina asta cred ca este ceea ce trebuie: arata ca o masina normala dar este electrica, iar range-ul acela WLTP este bun, singurul minus este portul de incarcare pus prost.

    Cred ca rata la o astfel de masina va fi 200-300euro, cea ce in ROmania inseamna un salariu, dar in Europa e cat o factura la curent sau internet.

    Masina este un Renault: proiectat de renault, ansamblata de renault si importata de renault, asa ca mai taiati din nationalism, ca nu e dacia noastra.

    Mai exact Renault K-ze.

      (Citează)

  15. Dacă e 8000e după cupon îmi iau și eu una

      (Citează)

  16. e urata dar nu ma intereseaza asta, ce ma intereseaza e sa tina bateria si evident pretul.
    as da 5-6000 pe ea fara discutie, daca iese pe le 8-10 mii pot sa ma gandesc, dar peste 10K nu ma intereseaza

      (Citează)

  17. Poate prețul e sus, daca vb de 18k. Dar dacă se menține eco voucher-ul de 10k sau maxim 50% din valoare ajungem la un pret de 9k€. La acest pret, în România, va fi bătaie pe ele. Poate nu pt persoane fizice, deși mie, de exemplu, mi-ar acoperi cu brio necesarul de deplasare zilnică, dar pentru firme va avea cautare mare.

      (Citează)

  18. Daca ai sub 1.60 e posibil sa incapi in ea :)

      (Citează)

  19. “O combinație de elemente ce inspiră forță”

    au fost bune rau piscoturile alea :)

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus