►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Vodafone a avut pentru mine același răspuns pe care l-ați văzut și la Zoso pe blog. Aveau dreptate însă oamenii care mi-au spus în comentarii că, dacă tot le-am promovat campania de Black Friday, atunci să public și follow-up-ul ei atunci când au apărut probleme.
Pe scurt, problema a fost cu un stoc insuficient de telefoane Samsung Galaxy S20+. De obicei site-urile magazinelor sunt legate de numărul bucăților din stocul fizic, disponibile pentru vânzare. Practic, însă, intervin tot felul de sisteme de caching sau baze de date ce pot duce la situația în care se pot înregistra mai multe comenzi decât sunt produse în stoc până când site-ul “află” că trebuie să scoată de la vânzare un anumit model.
Situația are șanse și mai mari să se întâmple de Black Friday, când Vodafone a avut niște oferte foarte bune și au fost probabil mii de accesări pe secundă la ora lansării ofertelor. Asta e bănuiala mea privind ce s-a întâmplat, o problemă pe care am văzut-o de multe ori pe diverse magazine online.
Iată ce mi-au transmis cei de la Vodafone:
„Cu ocazia Black Friday, Vodafone Romania a inregistrat un numar de comenzi cu mult peste cel anticipat si comparativ cu anii precedenti.
Interesul pentru smartphone-ul Samsung Galaxy S20 Plus a fost extrem de mare si am primit un numar de comenzi peste asteptari. Asa cum am mentionat si in ofertele de pe website, stocurile au fost, insa, limitate.
Pentru comenzile online plasate pentru acest produs in cadrul ofertelor de Black Friday pe care nu le vom putea onora din cauza stocului epuizat pe piata, Vodafone Romania a oferit un voucher in valoare de 403 euro (TVA inclus), egal cu valoarea reducerii la Samsung Galaxy S20 Plus din oferta de Black Friday. Voucher-ul emis pe e-mail clientilor care au comandat acest produs va putea fi utilizat pentru achizitionarea printr-o comanda online pe www.vodafone.ro a oricarui model telefon din magazinul online Vodafone, inclusiv a urmatorului model de top al producatorului sud-coreean. Ne vom asigura ca toti clientii care au plasat comenzi pentru Samsung Galaxy S20 Plus pe www.vodafone.ro, de Black Friday, vor avea prioritate pe lista Vodafone pentru precomenzi.”
Altfel spus, celor ce n-au prins un S20 Plus le-au oferit un voucher de 403 euro valabil pe o perioadă lungă de timp. Eu văd două variante pentru cei aflați în situația aceasta:
O altă problemă semnalată de un cititor a fost legată de câștigătorul concursului de pe blogul meu, tot de Black Friday la Vodafone, și despre cum prețul cu care s-a înscris acesta în concurs nu s-a încadrat în cei +/- 10% anunțați inițial de mine ca interval în jurul prețului real.
Așa este, dar s-a întâmplat pentru că am vrut să intre mai mulți oameni în tragerea la sorți pentru o șansă de a câștiga telefonul și deci intervalul a fost în cele din urmă cam de 10,8% în jurul prețului, să zicem 11%.
Mai exact, intervalul anunțat inițial ar fi trebuit să înceapă de pe la 1.506,24 lei sau ceva așa, am uitat suma exactă. Uitându-mă însă pe răspunsurile primite în concurs, am văzut că mulți oameni n-au dat prețuri din acestea ca ieșite din calculator, ci au mers pe valori psihologice, de exemplu mulți au răspuns cu 1.499 lei sau 2.999 lei sau 399 de euro șamd. Așa că am mărit un pic intervalul pentru a prinde și răspunsuri care mi s-au părut că au fost date în spiritul concursului și am rotunjit suma.
În loc să aleg un câștigător între 1.512 și 1.848 lei, am luat intervalul 1.499-1850 lei, iar pentru cei care au spus prețul în euro am avut chiar alt interval, nu 1.4999 lei transformat la cursul zilei, ci tot ceva rotunjit. O diferență mică, însă, practic am ajuns la +/- 11%.
Dacă cineva e supărat din cauza asta, îmi asum greșeală și supărarea, dar am făcut-o ca să fie mai multe șanse de câștig, nu mai puține. Întâmplător a câștigat cineva care era în capătul intervalului, parcă 1.500 de lei a zis, dar a avut aceleași șanse ca și mulți alții și norocul a fost de partea sa. Nu-l cunosc personal, primul nostru dialog a fost când i-am cerut adresa pentru livrare.
În retrospectivă, intenția mea a fost mereu să aleg câștigătorul dintr-un interval “frumos”, rotunjit, dar nu m-am exprimat bine în pagina concursului. Probabil pe viitor, dacă aleg tot așa mecanismul (că eu l-am ales tocmai pentru a-i avantaja pe cei ce fac un minim efort de a se înscrie, nu doar apasă random pe tastatură pentru înscriere), probabil aș merge pe ceva de genul +/- 300 de lei în jurul prețului real, că dacă introduci procente în ecuație dă mereu cu virgulă.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
16 comentarii
26/11/2020 la 5:01 PM
“am făcut-o ca să fie mai multe șanse de câștig”
Daca ai crescut numarul de participanti la o tragere la sorti, sansele de castig ale participantilor au scazut, nu au crescut.
C(Citează)
26/11/2020 la 5:08 PM
In plus, Radu, nu ai spus daca faceai referire la pretul telefonului cu abonament sau la liber.
Sorin(Citează)
26/11/2020 la 8:05 PM
@C: eh, ai înțeles la ce mă refeream, la mai mulți oameni cu șansă de câștig.
@Sorin: nu știam nici eu. Nu știa nimeni ce formă vor avea ofertele, ci doar că la telefoane. Din experiența anilor anteriori bănuiam că vor fi cu abonament, că doar Vodafone asta vinde, nu telefoane, dar nu puteam ști cum urmau să-și îmbrace oferta și pachetele.
Au fost unii care au zis două prețuri, cu și fără abonament. Dacă vreunul dintre ele a fost în intervalul corect, l-am inclus în tragerea la sorți.
Mai ciudat este că am zis că-i un telefon de 7000 de lei și că va avea 70% discount sau cât era anunțat. Și din 800 de răspunsuri, 600 au fost în afara intervalului meu, ba chiar unele erau de genul “800 de euro!”. Dude, dacă are 70% discount, cum să fie 800 de euro?
nwradu(Citează)
26/11/2020 la 5:07 PM
Eu am lăsat citat de la Zoso, dar mi-ai lăsat comentariul în moderare – hain, ce mai (glumesc, normal). Era frumos (pentru noi) să spună și cât de limitat era stocul, că dacă erau câteva sute de bucăți iar la miile de accesări well… e cumva ca tombola ălora de la Altex, doar un procent prinde ceva.
Nu ține faza că nu trebuie să prindă toată lumea telefoane pentru că e totuși un magazin la nivel de țară, n-ai cum să ai doar câteva sute de cumpărători. În fine, nu sunt nici primii și ultimii care au făcut asta.
dam167(Citează)
26/11/2020 la 8:11 PM
Eh, încă mă adaptez la răspuns mai rapid la comentarii :P
De BF acum au avut multe magazine surpriză cu traficul mult peste așteptări.
Părerea mea este că declararea stocului nu-i va împiedica pe oameni să încerce să cumpere. Vezi la eMAG, declară că au 500 de televizoare și tot e bătaie pe ele de se duc în 12 secunde de la deschidere. Dacă ți-ai dori televizorul ăla și ai ști că sunt puține, te-ar opri să mai încerci?
nwradu(Citează)
26/11/2020 la 5:58 PM
Eleganta rezolvare însă eu unul, never ever again, online order de la Vodafone. Rămân la eMag și FashionDays. Mai scumpi , poate o anulează dar macar știi ce se întâmplă cu comanda in decurs de minute. La Vodafone mi au reintrat banii după 2 săptămâni de la comanda de BF. Am comandat luni un S20 pe noul voucher și e joi seara și nu am primit nici o veste de la ei.
imihai78(Citează)
26/11/2020 la 6:26 PM
A fost asa greu?
Asta e un raspuns decent, in care explici clar ce s-a intamplat.
Se putea de la inceput asa si nu comentariile alea “Du-te la ANPC”.
Tot e bine chiar daca a venit mai tarziu si mai repari putin din reputatie.
Dar de, nimeni nu s-a nascut perfect si se intampla sa o mai comiti, ca orice om.
Cat despre Vodafone, cred ca au tratat destul de ok situatia, pana la urma un voucher de 400 de euro pentru urmatorul telefon nu e deloc rau. Mai ales ca iti poti alege tu care o sa fie acela.
Catalin(Citează)
26/11/2020 la 7:41 PM
Radu, si la concursulFinestore ai greșit, ai selectat un user (comentariul 213 – userul mara) care nu a avut link conform cerințelor din regulament.
vlad(Citează)
26/11/2020 la 9:54 PM
Posibil să aibă foarte puțină legătură cu subiectul, dar eu din momentul în care citesc “zoso” dau skip. Cu greu îmi pot imagina un personaj mai restricționat mental. Dacă e cazul îmi cer scuze pentru comentariu și, pentru tine, keep up the good work.
Zgriptorul(Citează)
27/11/2020 la 8:07 AM
Vodafone a avut un raspuns absolut decent la lipsa stocului S20+. Spre deosebire de Altex, cu PS5-ul.
Nu vad de ce ai refuza voucherul. In concret, eu mi-am primit banii inapoi, plus voucherul, cu care mi-am achizitionat un S20 la 1279 lei. Pomana curata. Mai am o nelamurire. Initial au trimis un voucher cu care iti puteai cumpara, cum zici si tu in articol, un viitor telefon Samsung sau un S20+, daca revine pe stoc. Apoi au revenit si au dat un alt voucher la liber, cu care puteai sa iti iei orice telefon, ceea ce am si facut. Intrebarea mea este: oare mai e valabil voucherul trimis initial pentru S20+ sau viitorul S21? (stiu, sunt tigan, dar incercarea moarte n-are).
Florian(Citează)
27/11/2020 la 10:42 AM
De concursul Finestore nu zici nimic? si acolo au fost “probleme”
Calin(Citează)
27/11/2020 la 10:50 AM
Iar despre vodafone (mai exact punctul 2) cred ca nu ai inteles exact cum au rezolvat problema: practic au oferit voucherul GRATUIT. Toti cei care au comandat s20 plus si-au primit banii inapoi automat + voucherul iar ce care au ales ramburs au primit doar voucherul.
Calin(Citează)
27/11/2020 la 11:08 AM
Nu e un răspuns decent, e doar ca să fie ceva (mă refer la Vodafone, nu la Radu). Știam toți ce s-a întâmplat: stoc mic, un purcoi de comenzi la care are și site-ul limite. Zici că ți se pare decent să pui câteva telefoane la preț redus semnificativ ca să se bată mii de oameni pe ele, doar ca să atragi lume la tine în magazin? Că aia a fost, nu voia Vodafone să vă vadă pe toți cu S20 ăla sub pomul de Crăciun. Mă bucur că te simți câștigat (serios, fără ironie), dar mai corect era să aibă o reducere normală și un stoc ca lumea, fără cascadorii de-astea de imagine. Dacă te principii te iei, fă-o până la capăt, că e nasoală situația. N-a existat an fără problema pe care o discutăm aici, ce naiba.
Radu n-are ce reputație să repare, că n-a zis „măi băieți, pe onoarea mea luaț numa’ de la Vodafon că vă garantez eu”. A dat mai departe o ofertă, nu răspunde el de cum operează magazinul, e ca orice altă reclamă. Eu reproșez destule blogărilor, dar aici chiar are dreptate cu ANPC. Era nasol dacă îți spunea Radu că tu ești de vină și Vodafon sunt cei mai tari, dar n-a făcut-o.
dam167(Citează)
27/11/2020 la 11:36 AM
Am actualizat acum. Vodafone a dat banii înapoi celor ce comandase S20+ și în plus le-a dat și acel voucher de 403 euro. Tare de tot asta, dacă știam că se va ajunge acolo luam și eu unul :))
nwradu(Citează)
27/11/2020 la 1:13 PM
Am trăit să o văd și pe asta…pentru prima oară( în 3 ani consecutiv), de black friday, când vdf își ‘repară’ greșeala. Am primit voucher pe mail și mi-am comandat s20 la 193 euro, în lipsa lui s20+ care ar fi fost 203 euro. În ceilalți ani, eram nevoit să dau telefoane peste telefoane, să stau ore bune la discuții în care eram pasat de la un operator la altul, ca să ma interesez de statusul comenzilor. Să nu mai spun de garanții absurde, de ordinul a 500-600 euro, cerute în avans și restituibile dupa 6 luni de abonament. Să speram că de anul acesta, compania Vodafone România, o să își schimbe atitudinea față de clienti.
Mihai(Citează)
27/11/2020 la 1:43 PM
multumim de raspunsuri, dar data viitoare fii extrem de transparent cand propui un set de reguli si respecta-le pana la capat.
recunosc, ca sunt putin invidios pe castigator, mai ales ca eu am nimerif fix pretul telefonului :P
gabi(Citează)