►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
M-am tot gândit la declarația ministrului sănătății Nelu Tătaru despre cum suntem cu toții vinovați despre situația slabă a sistemului medical din România. A fost o declarație controversată a ministrului, făcută fără mult tact politic, după incendiul de la Piatra Neamț când a fost întrebat cine este vinovat. Tătaru a nuanțat-o apoi spunând că se referea la “toți miniștrii sănătății”, nu la toți românii.
Dar așa este? Oare nu sunt vinovați toți românii? Eu oscilez între “nu are dreptate” și “are dreptate”. Pot găsi argumente bune pentru ambele părți.
De exemplu, eu nu mă consider vinovat pentru incendiul de la Piatra Neamț. N-am lucrat la instalațiile electrice de acolo. N-am lucrat în acel spital ca să văd nereguli și să mă simt indirect vinovat pentru că nu le-am raportat niciodată cuiva mai sus. Nu trăiesc în Piatra Neamț, n-am votat nici un primar de pe acolo care apoi să bage banii în prostii populiste în loc să-i pese de spital.
Există oameni direct răspunzători pentru organizarea acelui spital și funcționarea sa. Există alții care i-au numit în acele funcții deși poate erau incompetenți. Există oameni care au văzut nereguli și nu le-au raportat mai departe. Toți aceștia sunt vinovați direct sau indirect. Este un cerc larg, dar nu foarte larg, de vinovați. L-am putea extinde filosofic la toată România și în trecut până la Decebal și Traian, dar nu facem homeopatie aici, iar dincolo de un anumit grad de legătură cu problema nu merită efortul de a continua vânătoarea vinovaților.
M-am uitat la o emisiune de-ale lui Striblea de la Europa FM pe același subiect și au sunat destui oameni care au spus că nici ei nu se simt vinovați deoarece și-au plătit taxele și impozitele cerute de statul român. Cred că jumătate din emisiune s-a învârtit pe această justificare. Motivarea aceasta mi s-a părut că nu are nici o legătură cu subiectul, ba chiar este o fugă de responsabilitate. “Eu mi-am plătit impozitele, deci țara trebuie să fie perfectă” este o așteptare nerealistă, iar prima afirmație nu are nici legătură de cauzalitate cu a doua.
Lucrurile nu funcționează deloc așa. Chiar este o fugă de responsabilitate pentru că nu-i suficient să-ți plătești taxele, ci trebuie să te asiguri că oamenii care gestionează banii respectivi îi folosesc pentru bunăstarea ta, pentru proiecte bine alese și prioritizate, competent planificate, fără hoție și fără corupție. O metodă simplă și cu bătaie lungă de a te asigura de asta este la vot.
De fapt, aș spune că plata taxelor este doar primul pas, nu sfârșitul datoriei civice. Nu-i suficient să transferi banii la bugetul de stat și să aștepți să apară apoi covrigi în coada câinilor. Din contră, odată ce ai cotizat din banii munciți de tine trebuie să fii și mai vocal în a cere să fie bine folosiți, să vezi ce s-a întâmplat cu ei, să ceri rapid pedepsirea hoției din banul public șamd.
Long story short, eu plătesc anual foarte mulți bani în impozit pe venit, CAS, CASS, TVA și orice altceva îmi cere statul român conform legilor și, cu toate acestea, n-am simțit niciodată că merit vreun premiu pentru că le-am plătit sau că aici mi s-a încheiat datoria de țară și acum doar România îmi datorează mie diverse lucruri.
Este ușor și să spui un generic “să se verifice lucrările după finalizarea lor și dacă ceva nu-i bine, să nu se plătească”, dar fraza folosește un verb impersonal, fără un subiect clar definit. “Să se facă”. Bine… cine să o facă? Câți oameni ar fi necesari pentru a verifica în România toate contractele și lucrările finalizate zilnic în toate județele țării, de unde găsim oameni bine pregătiți pentru această “forță de intervenție”, cum îi plătim și cine îi conduce într-un astfel de scop? Ce garanție avem că o astfel de instituție ar funcționa mai bine decât Poliția, să zicem? Sau decât Curtea de Conturi?
Nu, “să se verifice” este echivalent cu “cineva, dar nu eu, să facă să fie bine”. Ar fi aceeași situație ca și acum, dar cu încă un nivel decizional adăugat în ecuație, cu mai multă birocrație. Avem deja multe niveluri decizionale și de control în statul român. De ce apare această așteptare nerealistă că unul în plus ar putea rezolva ce nu rezolvă celelalte?
Și pentru cei care susțin în continuare ideea (am auzit-o de-a lungul timpului spusă despre aproape tip de lucrare sau serviciu plătit cu bani publici), o întrebare: cum ar fi aleși cei care fac verificările? Cine le numește șeful, prin ce mecanisme și cum putem să ne asigurăm că nu cade sub aceeași umbrelă ca restul instituțiilor neperformante din țară? Îi aleg eu personal pe toți? Tu? Iohannis? Papa Francisc?
Acum să punem cealaltă pălărie și să ajungem la partea cu “Tătaru are dreptate”. Am auzit pe altcineva spunând că românii de rând n-au făcut niciodată suficiente pentru a cere autorităților țara aceea mai bună în care speră să trăiască. Mi s-a părut că domnul respectiv are dreptate în această afirmație.
Am spus că marea majoritate dintre noi n-au nici măcar o legătură indirectă cu factorii de decizie din Piatra Neamț. Să ne închipuim însă că un astfel de incendiu ar avea loc în București. Și da, știu că nu trebuie să ne închipuim, că deja au fost incendii mortale la Maternitatea Giulești și la Colectiv, dar să luăm situația de acum.
Dacă ar fi fost acel incendiu în București, aș fi putut spune că eu sunt împăcat cu ideea că am făcut destule? N-am votat cu Firea și nici cu restul hoților din PSD, dar oare i-am înjurat destul după ce n-au respectat promisiunile campaniei din 2016? Am protestat suficient, am urlat pe unde am putut când Firea a promis un mare spital în București și la final de mandat ne-a arătat doar macheta lui, de parcă ar fi zornăit o jucărie strălucitoare pentru a distrage atenția?
Dar când Dragnea a pus în programul de guvernare că se vor construi vreo 8 spitale regionale și nu s-a făcut niciunul? De câte ori le-am cerut socoteală pentru asta? De câte ori am scris, de câte ori am înjurat, am aruncat cu ouă sau am protestat pașnic când încă un parlamentar, încă un primar sau consilier sau director de ceva este prins furând? Sau de câte ori am protestat când am văzut reportajele despre corupție sau când am auzit de Hexipharma, de Malaxa, de Floreasca, de bani cheltuiți pe catedrală și târguri de crăciun unde să cânte prietenii politici ai primarului, nu pe ceva mult mai util societății românești, vieții în sine? De câte ori am scris parlamentarilor cerându-le să-și facă datoria?
De puține ori, când trag linie și calculez, deși probabil am fost mai activ decât alții din jurul meu în astfel de privințe. Și nu doar eu, ci probabil și voi sunteți în aceeași situație ca și mine.
Problema este că societatea modernă este atât de amplă și complexă încât fiecare om nu poate fi direct implicat în organizarea și derularea lucrurilor. Oamenii sunt ocupați cu multe lucruri ziua, cu munca lor, cu crescut copii, cu stat în trafic, cu dezvoltarea personală șamd.
Noi am externalizat organizarea și conducerea țării, de la mic la mare, către un grup restrâns de oameni. De asta alegem parlamentari care să ne reprezinte, de asta există administrație locală și națională, de asta angajații puterilor legislative, executive și judecătorești sunt plătiți din bani publici — noi i-am angajat ca să muncească pentru binele tuturor. Sunt manageri, de fapt, în diverse funcții, și trebuie să avem pretenția să facă și treabă bună, nu doar să-i punem în acea poziție și să nu-i mai întrebăm niciodată de mersul lucrurilor în timp ce ei doar își împart beneficii și pensii speciale.
Ați auzit că în Primăria Municipiului București există spor pentru utilizarea computerului, la valoarea maximă de 15% din salariu? Că în anul 2020 angajații de acolo s-au premiat între ei pentru că utilizează PC-ul în muncă? Și ați auzit și că există spor de praf? Adică în loc să șteargă praful și să facă o curățenie prin birouri, se încasează bani în plus pentru că e praf? Dar nu oricum, ci un director ia 2.300 de lei pe lună, în timp ce un muncitor necalificat ia 300 de lei pe lună pentru că stă în același praf.
Unde a fost exprimată public indignarea pentru o astfel de hoție? Unde au fost marșurile și înjurăturile și cererile de demisie și de schimbare a sistemului? Că un share la respectiva știre și o înjurătură spusă în gând nu-i deloc suficientă, nu în condițiile de acum.
Cunosc câțiva oameni care sunt activiști. Militează pentru tot felul de cauze, se aliază cu diverse ONG-uri din domeniu, lansează petiții, depun plângeri pe la instituții sau DNA și fac mult mai multe decât mine. Am toată stima pentru ei, mai ales că fac asta în timpul lor liber, după muncă; e pasiune lor, așa cum a altora este să se relaxeze seara la un joc. Mie, în schimb, îmi este greu să ies dintr-o amorțeală legată de aceste aspecte, deși primul pas este totuși să o conștientizez și să realizez că aș putea face mai multe.
Și aici ajungem ușurel spre concluzia mea. Societatea a intrat într-o etapă de amorțeală după ce părea că s-a trezit și că nu mai acceptă hoția, incompetența și nepăsarea unor autorități. Țin minte multe proteste după Colectiv și și mai multe proteste după ordonanța 13 despre justiție. Luni întregi de proteste, dar după 10 august 2018 s-a cam terminat cu ele.
Societatea a trecut mai departe. Avem acum:
Și multe alte tipuri, de fapt.
Sunt tot mai convins că lucrurile nu se pot schimba în bine doar prin investiții și creștere economică și salarii mai mari. Bunăstare mai mare în țară înseamnă doar că sunt și mai mulți bani ce pot fi furați de cei cărora li se permite să facă asta.
Țara se poate schimba doar dacă tot mai mulți oameni obișnuiți cer ca lucrurile să fie făcute mai bine, dacă protestează imediat, în număr mare, împotriva corupției și hoției, dacă taxează imediat orice derapaj, dacă-i înjură fără milă pe parlamentarii care încep să se creadă un fel de clasă nobiliară a țării, intangibili de omul de rând. Dacă vreți un citat deștept în loc de cuvintele mele, “The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing” – atribuit lui Edmund Burke, politician și filosof irlandez. Sau altul: “Constant vigilence” – Alastor Moody, profesor la Hogwarts.
Primul pas este la vot, desigur, că așa este democratic. Vine unul în curând. Nu știu când este, dar voi merge la urne și dacă pun secția de votare în mijlocul spitalului de covid. Dar o astfel de acțiune la fiecare 4 ani nu este suficientă, nu când la vot se duc și alți oameni care nu-și doresc o țară mai bună, ci doar un mărunțiș în plus pentru ei.
Trebuie ieșit din amorțeală. Nu știu cum se poate face asta, ci doar că trebuie o atenție mai mare din partea cetățenilor la ce fac cei din funcțiile de conducere, că au scăpat de mulți ani lucrurile de sub control și singure nu vor reveni niciodată pe un traseu bun.
Taxarea la vot, la fiecare 4 ani, este pentru vremuri bune, când lucrurile merg deja bine și sunt necesare doar ajustări mici, făcute din când în când. Este ca mersul pe autostradă, cu minim efort de corecție a traiectoriei din când în când.
România este ca o mașină ce merge cu viteză în noapte pe un drum cu gropi, nesemnalizat și plin de curbe, iar cei puși să fie șoferi sunt ușor beți. Este cazul să ținem cu toții de volan, că doar printr-un efort serios și comun ne ferim de a cădea de tot în prăpastie.
Photo by Tom Keighley on Unsplash
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
66 comentarii
18/11/2020 la 7:09 AM
Trăim în așa mizerie încât a început să ni se pară normal.
Eu terorizez “vedete” pe instagram, pe unele am reușit să le fac să mă blocheze:
– Ceușan, pentru că e un gunoi
– Grebenișan, pentru că nu poartă mască
– Anna Lesko, clipurile ei porno au muzică bună
– Elena Gheorghe, nu poartă mască
– alte întreținute dezbrăcate pe instagram, căsătorite și cu copii, cu aere
– chef x pix, toți niște impostori fără dreptul de a-și lua acest titlu
– vedete care apar la antene, “nu ne uitam la televiziuni șantajiste deținute de securiști dovediți”
etc.
Am făcut observații și scandal celor fără mască în mega sau pusă aiurea, dar am cam renunțat. Sunt singurul și risc să îi iau la omor, mai multe probleme pentru mine.
Corectitudinea începe cu lucruri mici. Nu arunca gunoi pe jos. Traversează regulamentar. Poarta mască. Reclamat că nu e apă caldă.
Gaelex(Citează)
18/11/2020 la 9:26 AM
Da boss, mai terorizez si eu oameni care sunt gunoaie sau nu isi fac treaba dar parca mai mult te uzeaza pe tine decat pe ala.
Mofo(Citează)
18/11/2020 la 10:09 AM
Gaelax te rog io. Nu s*** p***.
Uite este un articol pe hotnews despre cum nu suntem toti la fel. Citeste-l pe ala.
Avrm probleme cat elefantul din sufragerie, si solutiile sunt tot in articol. Activismul online nu e solutia la nimic. Maxim e o problema.
mac gregor(Citează)
18/11/2020 la 10:15 AM
Terorismul asta ar tine la oameni cu bun simt – din start nesimtitii sunt exclusi, asa ca sigur te consuma mai mult pe tine decat pe ei.
Problema este ca noi cei care incercam sa facem ceva suntem in minoritate.
Cum s-a ajuns la asta? Scria Vali intr-un post acu niste zile:
“Am ajuns așa pentru că le-am permis proștilor să vorbească. Și n-am râs de ei când spuneau prostii. Și au prins curaj și acum suntem aici. ”
Si noi suntem de vina pentru ca datu’ peste bot nesimtitilor nu s-a intamplat la timpul lui si acum e cam tarziu… ca sunt majoritari.
geretus(Citează)
18/11/2020 la 11:08 AM
aseara ma gandeam ca ce rahat fac politistii si politistii locali? ei daca nu au benzina stau in sediu. ar trebui sa patruleze strazile cartierelor pe jos sa se faca simtita prezenta autoritatii si legalitatii si sa spuna cetatenilor “ridica hartia”, “strange dupa caine”, “nu traversa pe rosu”, “parcheaza legal”, “nu mai vorbiti tare dupa 10 seara” etc etc
Ronnie(Citează)
18/11/2020 la 3:00 PM
@Gaelex: au plâns tot drumul până la bancă, vorba aceea.
Mi se pare că s-a dus vremea când mai puteai semnala derapajele unor influenceri mari. O poți face și acum, dar nu mai contează așa tare. Sistemul e deja bătut în cuie, banii mulți acolo sunt, se apropie acel moment de inflexiune în care oamenii are fac reproșuri sau tot semnalează aspectele urâte ale sistemului vor fi catalogați drept “hateri”, nu drept “specialiști” sau “analiști” ai sistemului. Banii s-au mutat de mult în zona Instagram și YouTube, din moment ce vorbim de 10k euro pentru câteva stories și un post.
În principiu, însă, un astfel de sistem se reglează singur în timp. Dacă influencerii “vând” (în ghilimele, că nu vânzarea este mereu targetul), atunci sistemul va funcționa în continuare. Dacă nu, se va micșora singur și își va găsi locul.
Mai important mi se pare să te uiți cum poți trăi tu mai bine, ce poți face pentru viața ta, familia ta, munca ta șamd, nu să o tot studiezi pe a altora.
nwradu(Citează)
18/11/2020 la 3:02 PM
Asta o fi situația. E mai important de văzut cum se poate corecta, nu cum s-a ajuns aici. Niciodată nu e prea târziu, până și dictaturile cele mai crunte au căzut după un timp.
În ultimele săptămâni am văzut mulți polițiști pe jos prin cartier și alte zone, dar de obicei la vânătoare de măști.
nwradu(Citează)
18/11/2020 la 3:28 PM
Cand ajunge sa te blocheze, e clar ca ai atins un nerv. Nu invata mare lucru, desigur, dar poate se mai trezesc cativa din public.
Gaelex(Citează)
18/11/2020 la 7:56 AM
Eu nu prea mă simt inclus la “toți sunt de vină”. Cred că, daca vrem să extindem vina dincolo de politicieni și cei aflați la conducere, de vina sunt cei care in 2016 și-au băgat picioarele în el de vot și au adus PSDul la noi recorduri. După Colectiv și un an în care s-a făcut cate ceva, a revenit vechea clasă politică și au întors hotarat începutul de reformă făcut de guvernul Ciolos și și-au extins puternic rețeaua de pile și familii prin instituții (cel mai la îndemâna exemplu este Firea și toate companiile înființate care nu fac nimic dar au șefi și mulți angajați). Site-ul acela cu radarul pădurilor a fost aproape complet scos din circuit, și la fel grupul voluntarilor de la guvern care lucra la digitalizare. Ordonanțele care începeau depolitizarea sistemului medical și cel administrativ au fost anulate.
S-au pierdut 4 ani in care se mai putea schimba câte ceva, și poate am fi fost un pic mai bine pregătiți pentru acesta pandemie. Și poate am fi evitat Piatra Neamț.
Em(Citează)
18/11/2020 la 4:21 PM
E un punct de vedere interesant. Nu știu dacă oamenii și-au băgat picioarele în el de vot sau PSD a dus o campanie bună pentru a-și scoate la vot proprii alegători și de a-i îndepărta de vot pe cei care sunt contra lor.
nwradu(Citează)
18/11/2020 la 7:59 AM
Eu nu sunt de acord.
Muncesc corect, imi platesc taxele si impozitele (via angajatorul meu), imi fac treaba bine. Angajatorul meu este singurul care are dreptul sa ma traga la raspundere daca o dau de gard, nu un Vasile de pe strada care are veleitati de justitiar.
Exista o gramada de organisme de control in tara asta, platite din bani publici- corp de control la nivel de ministere, Curtea de Conturi, DNA etc. Esti platit din bani publici-> trebuie sa iti faci datoria fata de aia care te platesc.
Nu mi se pare normal ca eu care nu am nicio treaba cu subiectul sa ma duc sa ma revolt pentru ca la spitalul X nu au pansamente. Pacientii au reclamat? (De obicei, nu, daca te uiti la feedbackul colectat in majoritatea spitalelor, totul e de la roz in sus, iar in realitate te mananca sobolanii) salariatii de acolo s-au revoltat? Cand a fost ultima revolta reala a oamenilor din sanatate? Oamenii din regiunea aia s-au dus calare pe primarie sa ceara socoteala? Sindicatele ce parere au?
Asa ca nu, nu e responsabilitatea cetateanului marunt. Asta e imaginea proiectata de cei cu adevarat vinovati ca sa poata sa isi vada de treaba in voie.
F.(Citează)
18/11/2020 la 8:24 PM
Așa este normal. Acele organisme de control nu funcționează. Ce poți face în această situație?
Că să bați din picior spunând “trebuie să îți faci datoria” nu-i convinge să-și facă datoria. Și de la sine nu se va corecta niciodată problema asta.
nwradu(Citează)
18/11/2020 la 8:41 AM
Salut!
Cîteva lucruri legate de Neamț :
-Ionel Arsene de la PSD abia ce a cîștigat al doilea mandat de preș. al CJ la Neamț. Poate județul ăsta plin de spiritualitate ne învață că preferă un hoț decît să-și asume riscul unei schimbări. Varii foști primari liberali deja prin pușcării dau seama de calitatea “alternativei”.
– Nu am văzut în presă ce cred parlamentarii de Neamț despre situația din județul unde s-au ales. Nu știu să îi fi contactat nimeni să îi tragă de mînecă. Spre exemplu, ce a făcut Laurențiu Leoreanu, fost primar la Roman, în cei patru ani de mandat în afară de a fi membru permanent la Camera Deputaților și o legumă cînd cei de la Harghita visau la Cheile Bicazului?
– Cînd cetățenii unei localități de lîngă Bicaz au ieșit să protesteze împotriva pasivității poliției în cazuri flagrante de tîlhării cu violențe au primit recompensă dosare penale pentru incitare la ură rasială. Așa că, mai ușor cu amorțeala pe scări, rogu-vă…
Honorius(Citează)
18/11/2020 la 9:37 AM
toată activitatea medicala a tercut din mâna primariilor și consiliilor județene în mâna DSP-urilor și a ministerului. să fim serioși. dar pornirea acelui spital suport? hai să nu aruncăm cu noroi ca un președinte pe care îl avem care mereu zice de psd și dragnea deși nici nu mai știu cine a fost dragnea.
bughy(Citează)
18/11/2020 la 1:00 PM
Da, sa fim seriosi. Nu DSP-ul zice ce cablu sa pui in perete sau ce aparatura sa cumperi.
nashu_mare(Citează)
18/11/2020 la 1:02 PM
Nu mai stii cine a fost Dragnea? Lasa boss ca stim noi. Noi NU O SA UITAM NICIODATA cine a fost Dragnea si cine e Victor Ponta.
Doua lepre de cea mai joasa speta, care merita ani (mult mai) multi de puscarie.
Corcoran(Citează)
18/11/2020 la 8:55 PM
@Honorius: mi se pare că ai dat exemple bune de amorțeală.
@bughy: așa repede l-ai uitat pe Dragnea? Nasol și foarte periculos dacă și alții au făcut la fel. Acum-acum apare alt Mesia de prin PSD și promite iar spitale și covrigi în cozi și gata, lumea îl votează, că a uitat exemplul lui Dragnea.
nwradu(Citează)
18/11/2020 la 8:48 AM
Radu, susțin intru-totul afirmația că toți suntem vinovați. Strict că problema a sistemului medical avem niste spitale atât de învechite, care sunt o problemă din orice punct de vedere: tehnic, epidemiologic, al dotărilor, etc.
Și da, vina este colectivă pentru exact cum ai spus nu e îndeajuns sa plătim taxele și să ne uităm după la meci. Trebuie să cerem politicienilor noștri modernizarea întregii țări. Suna sforăitor să zic asta, dar fara a pune presiune și fără a cere realizarea unor obiective atât de jmportante, totul se va amâna, că îl avem pe “lasă ba că merge și așa” în sânge.
Ibmihai(Citează)
18/11/2020 la 1:26 PM
Du-te și cere-ți iertare, dacă ești vinovat. Nu mă băga și pe mine cu proștii la grămadă.
Emil C(Citează)
18/11/2020 la 9:01 AM
Eu am capitulat. Din pacate tactica celor care au fost la putere le-a reusit cu mine. Mi-au facut viata atat de ocupata de birocratie/poluare/probleme cu care nu ar fi trebuit sa ma lovesc atat de des incat am decis ca e mai bine plecam. Sper ca cei ce raman aici sa aiba curajul ori sa plece ori sa ii traga la raspundere pe cei ce ar trebui sa munceasca pentru ei nu impotriva lor.
George(Citează)
18/11/2020 la 8:56 PM
Unde pleci?
nwradu(Citează)
18/11/2020 la 9:20 AM
Suntem vinovati toti pentru ca uitam, uitam prea usor, uitam ca au murit in maternitatea Giulesti bebelusi nevinovati datorita sistemului, uitam ca au murit tineri la Colectiv nevinovati datorita sistemului, uitam ca au murit acum batrani la spitalul din Piatra Neamt datorita sistemului… Uitam..iar acest cuvint trebuie pus langa numele tarii noastre.
Reno(Citează)
18/11/2020 la 9:29 AM
Nici eu nu ma simt vinovat. Am participat la proteste inclusiv august unde mi-am luat o bucata de plastic in picior de la prostiile alea de petarde lacrimogene, am făcut reclamații care in 99% din cazuri nu au fost rezolvate, încerc la serviciu pe cat pot sa schimb mentalitatea colegilor, merg la vot si nu dau spaga nici sa ma bați.
Singura realizare a fost eliberarea unui trotuar de mașinile parcate ilegal, prin zeci de telefoane la locala. Dădeam 10 telefoane si ei veneau la unu din zece, așa ca am tot insistat pana au dat 3 amenzi. Dar si acele 3 amenzi au avut efect si acum pe acea porțiune de trotuar nu mai parcheaza nicio masina. M-a interesat asta in mod deosebit pentru ca pe acolo duceam copiii la gradinita si eram obligati sa mergem pe strada. Dar cand vad ca am PNL a numit tot politic directori de spital chiar ma resemneaza ca nu avem ce sa facem. Asta nu o putem contesta. Asta se poate rezolva doar prin vot. Sa alegi o alta clasa politica care nu a mai fost la putere si sa speri ca ei vor fi diferiti in sensul sa fie corecti si cu interes fata de cetateni. Cam atat putem sa facem.
ovidiu(Citează)
18/11/2020 la 8:57 PM
Good job, aș zice! Mi se pare că așa trebuie început. Întâi la nivel hiper-local, fiecare cu ce-l deranjează, o mașină parcată ilegal, o groapă, un bec ars la stâlpul de iluminat, și apoi se poate extinde asta.
nwradu(Citează)
18/11/2020 la 9:35 AM
tot vorbim de vot.
dar pe cine să votăm? după lunile astea eu nu voi putea gira PNL sau pe Președinte. Prea multe gafe urâte de tot, aroganțe și aere de superioaritate.
Chiar mă gândeam, un fost premier și-a dat demisia după un incendiu în care nu a avut vreo vină. sincer. dar eu zic că a fost un gest de demnitate și moralitate. dar acum la ce s-a întâmplat la Piatra-neamț? Păi ministrul sănătății trebuia să îți dea demisia înainte ca știrea să apară în presă.
Tot în acel premeir am aruncat cu pieter pentru că a copiat lucrarea de doctorat deși a fost făcută conform prevederilor acelor ani. Dar acum zicem că nu e mare lucru că un primar drag nouă se declara absolvent de facultate deși nu e.
poziția mea?! nu m-a interesat nici atunci acea lucrare de doctorat cum nu mă interesează nici acum că primarul brașovului a scris acea facultate în CV. Mă deranjează doar pozițiile publice ale actorilor politici care aruncă cu noroi fără să se uite în curtea lor (inclusiv mișcarea #fără penali, etc etc). Chiar ne aflăm în fața unor decizii grele și pentru mine balanța se inclină pentru un fost premier sau fata unui fost președinte. Știu, e trist. niciodată nu am trăit într-o lume ideologică în care să cred că unii sunt „virgini” dar nici nu vreau să girez teatrul ieftin.
bughy(Citează)
18/11/2020 la 10:21 AM
Opaa, a inceput si domnu Ponta sa bage bani. Simte miros de guvernare.
Sa traiti, cu respect!
Sorin(Citează)
18/11/2020 la 9:36 AM
Teoretic, daca ai bagat plicul in buzunarul doctorului pentru ca ai avut nevoie de servicii medicale, esti vinovat.
Cosmin(Citează)
18/11/2020 la 8:58 PM
Este și aici o discuție. Simțeai că actul medical este condiționat de acel plic sau nu?
nwradu(Citează)
18/11/2020 la 10:05 AM
Trebuie avut in vedere ca ce poate face un cetatean de rand care alege sa nu se implice politic, e relativ limitat. Trebuie sa:
– isi plateasca taxele
– sa mearga la vot
– sa ceara socoteala
La al treilea item stam mai prost.
Acu despre spitalul Piatra Neamt. Ala nu mai e spital de zeci de ani. E macelarie si focar. Ai mai multe sanse daca intri intr-o farmacie decat in spitalul ala. Daca te duci cu o afectiune care iti pune in pericol viata, ESTI MANCAT. Ar trebui data toata lumea afara, ars din temelii, facut altul si angajati alti oameni. Or fi si oameni ok, dar is foarte putini si aia se complac. Nu exista solutie simpla sau rapida pentru unitatea aia.
add(Citează)
18/11/2020 la 11:27 AM
Cetățeanul de rând se poate face inginer, doctor sau procuror, să se implice direct în rezolvarea problemelor. We can’t have that now, can we?
dam167(Citează)
18/11/2020 la 1:23 PM
nu e chiar “direct”, is it now?
add(Citează)
18/11/2020 la 8:59 PM
Cu “făcut altul” este foarte greu, se pare. Câte spitale s-au făcut în ultimii 30 de ani la noi?
nwradu(Citează)
18/11/2020 la 10:18 AM
Problema la noi e ca majoritatii le place cu spaguta de la portar pana la ministru, sa dea si sa ia.
De aici incep lucrurile sa se strice, procurorul ia spaga, judecatorul la fel, politisitii chiar organizeaza ei interlopii.Legile exista dar nu sunt respectate si mai ales aplicate.
Nimeni nu vrea sa fie erou pentru ca suntem prea corupti.
Problema nu e de acum e de sute de ani, gena tradarii si a slugarniciei e destul de dezvoltata.
Restul au plecat si muncesc inafara fiindu-le foarte greu sa voteze sau au emigrat si nu-i mai intereseaza.
Am ramas o minoritate care isi pune probleme ca tine si majoritatea saraca, dispusa sa faca orice pentru un folos in plus.
Cam asta e societatea romaneasca.
Icegrandpa(Citează)
18/11/2020 la 9:04 PM
Da, dar cum faci oamenii să înțeleagă că asta duce chiar la moartea unora și deci fenomenul șpăgii trebuie oprit, așa cum a început, de la portar în sus? Că se pot face pași și în direcția opusă, la o adică.
nwradu(Citează)
18/11/2020 la 10:30 AM
1. Hai man, daca tu nu stii cand sunt alegerile si esti pe net cu stiri mai mult decat noi ceilalti… cam ce asteptari sa ai de la altii? Mai e si un articol in care ar trebui sa ne dam seama ca suntem loaze…
2. Nu ma simt vinovat de absolut niciuna dintre mizeriile care ies la suprafata la orice dezastru. Eu nu am ales sistemul in care m-am nascut. Sistemul acesta este cel care imparte responsabilitatea la toti si prin urmare responsabilitatea nu e la nimeni.
Nu e vina furnicutelor ca liderii sunt imbecili. Iar faptul ca furnicutele aleg lideri imbecili, din nou nu e vina lor! Sistemul este de asa fel creat incat ridica imbecilii la rang de lideri. Arata-mi si mie o companie unde CEO-ul este ales de angajati, pe baza a CE ZICE sau a CUM ARATA. Arata-mi si mie o companie unde ca sa fii CEO n-ai nevoie de CV, de experienta de lider, de performante in domenii similare, unde nu esti trecut prin 5 runde de interviuri INAINTE de a ajunge la vot! Iar la vot esti votat CEO de o mana de oameni care au si mai multa experienta.
Nu dragilor, democratia intr-o societate needucata nu va scoate nicio minunatie de lider. Va scoate exact ce am avut pana acum: Iliescu, Constantinescu, Basescu, Iohannis. Niste lichele venite din fundul curtii, fara nicio viziune si cu gandul doar la buzunarul sau bunastarea proprie.
BGDN(Citează)
18/11/2020 la 9:10 PM
Deci vrei comunism sau ce soluție ai pentru problema curentă? Că motivele pentru care am ajuns în situația de acum sunt multe, complexe și oarecum neimportante astăzi, dincolo de valoarea lor educațională.
nwradu(Citează)
23/11/2020 la 10:47 AM
De ce asa extremist? Solutia la problemele democratiei este comunismul? Stim cu totii deja ca nu merge.
Cred ca toata lumea a putut vedea deja ca democratia nu merge nici ea in tarile slabe, cu popor needucat. Hai sa ne gandim, cand a mai fost Romania o tara slaba, cu popor needucat dar care totusi a intrat in randul lumii? Si datorita carei organizari statale?
Sa fie monarhia? Sa fie un om crescut de mic pentru a fi conducator, eventual crescut si intr-o tara civilizata, acel lider responsabil care sa ne ghideze pe calea cea buna?
Sunt doar intrebari de bun simt. De ce un ametit ales din randurile poporului needucat este mai bun decat un om care pentru asta a fost crescut? Cum ar putea vreodata o mârțoagă sa fie mai buna la alergat decat un pur-sange?
BGDN(Citează)
18/11/2020 la 10:56 AM
nici pe departe. tocmai este o societate bolnavă dacă ne raportăm doar la pro/contra și nu încercăm să facem o minimă analiză.
bughy(Citează)
18/11/2020 la 12:58 PM
@Comentariul tau de mai sus nu are nici o legatura cu vreo analiza. E doar o limba umeda in posteriorul lui Victoras, care de zilele astea are reclame peste tot ca salvator al natiunii.
Nu l-as alege pe Ponta sa ma reprezinte nici spalat cu clor si dat cu parfum, e o LEPRA ca om asa cum a fost si premier.
Corcoran(Citează)
18/11/2020 la 10:58 AM
Constat că sînteți toți vinovați, dar de naivitate.
Să pui botul la ce zice acest incompetent (și prost) transpirat care nu mai știa ce să răspundă e ridicol. Eu dacă aș fi fost acolo ca reporter îl scuipam în față, derbedeul dracului. Ești ministru al sănătății și ai o catastrofă în spital, tu ești primul responsabil, în condițiile în care numai tu apari pe la televizor de nouă luni să ne explici ce trebuie făcut, asta în timp ce furi ca în codru.
Cum rahat să faci tu toată lumea vinovată? erai un analist pe la vreun talk show, emiteai panseuri?
Cum de presa care a urlat acum 5 ani să-și dea toți demisia acum zice “vai, ce tragedie” “să nu politizăm”…
Cred cu convingere că 90 la sută din cei care aveți sub 40 de ani ați tras paiul scurt cînd e vorba de inteligență.
Emil C(Citează)
18/11/2020 la 12:09 PM
Salut!
O fi zicând presa, dar mai tare zice Ionel Arsene de la județ, tov. preș. al CJ.
Dacă îl chema Bolojan și era pus pe treabă, venea cu proiect de spital nou și cerea finanțare. El sau parlamentarii de Neamț care ratează o bună ocazie să vorbească.
Așa, tov. preș. al CJ încasează cuminte spor de lucru cu bani europeni, că nemțenii nu au treabă cu de-astea, ei vor să îi rezolve de la Tătaru de la București, nu oamenii pe care cu mîna lor i-au ales să aibă grijă de județ.
Fir-ar ea de viață…
Honorius(Citează)
18/11/2020 la 1:06 PM
Awww, s-a suparat Emil C baieti, dati-va la o parte.
Da bossulica, sa isi dea toti demisia, sefi de consilii judetene etc. Vezi ca tot de la psd sunt, deci de ciuma nu am scapat inca.
Sa speram ca in decembrie scapam definitiv de psd si 4 ani nu va mai vad fata prin comentarii.
Corcoran(Citează)
18/11/2020 la 1:24 PM
Recitati de un an poezia asta de la retardatul din Sibiu, pe-se-dee…
Doar ca el și ai lui conduc țara nestingheriți de atunci, și nu numai că nu au făcut nimic, mai au tupeul să dea vina pe popor.
Corcorane, pe tine te bănuiesc că ești pe vreo listă electorală… incoerent ca papagalii PNL și cu lipsa completa de orizont. Stai cu prostul de la Sibiu (fruncea).
Emil C(Citează)
18/11/2020 la 1:32 PM
Awwww, esti supi Emile? Eu zic sa o lasi mai moale cu incoerenta, mai intai sa inveti sa scrii.
Zi dupa mine: Iohannis nu a vrut sa mutileze legile Justitiei. Iohannis nu a vrut sa scoata parnaiasii din inchisori. Iohannis nu a dat pomeni electorale.
Cu apartenenta politica iar se vede ca esti tufa, nu suport pnl la fel cum nu inghit nici pesede.
Corcoran(Citează)
18/11/2020 la 9:17 PM
Emil: trebuie să-ți începi comentariile cu mențiunea că ești mare fan PSD. Nu de alta, dar alții ar putea să rateze faptul că Tătaru este ministru de câteva luni și că a fost destul de ocupat cu ceva numit pandemie pentru a nu avea timp de prize și standarde de calitate prin spitale.
Din contră, toți cei care au fost miniștri “pe timp de pace” sunt mai vinovați decât cel din funcție. Ei trebuiau să pregătească sistemul de sănătate pentru astfel de vremuri de pandemie, să-l facă performant tocmai în caz că se întâmplă ceva.
Dacă un om încearcă să salveze corabia care se scufundă, nu dai vina pe el pentru că nu reușește.
nwradu(Citează)
18/11/2020 la 11:01 AM
Citiți asta încă o dată:
„Este ușor și să spui un generic “să se verifice lucrările după finalizarea lor și dacă ceva nu-i bine, să nu se plătească”, dar fraza folosește un verb impersonal, fără un subiect clar definit. “Să se facă”. Bine… cine să o facă? Câți oameni ar fi necesari pentru a verifica în România toate contractele și lucrările finalizate zilnic în toate județele țării, de unde găsim oameni bine pregătiți pentru această “forță de intervenție”, cum îi plătim și cine îi conduce într-un astfel de scop? Ce garanție avem că o astfel de instituție ar funcționa mai bine decât Poliția, să zicem? Sau decât Curtea de Conturi?”
Încă o dată, cu atenție.
Băi, nu există O INSTITUȚIE, există zeci! Nu sunt niște oameni care verifică, sunt sute! Cine spune cine și ce face? LEGISLAȚIA ÎN VIGOARE. Ironia e că tu, ca individ, dacă vrei să te informezi despre lucrările publice, o poți face – n-o face nimeni. E atâta ignoranță încât ăia care militează pentru schimbare nu s-au informat în cadrul cărei investiții e săpată groapa în care tocmai au călcat. Printre insituțiile alea de care spuneam sunt așa: Primărie, Consiliu județean, Agenții de mediu, Apele Române, Urbanism, Cadastru, CFR, Inspectorat în Construcții, ISU, Pompieri, DSP, Companiile de drumuri și autostrăzi, regii și UAT-uri etc. Toți ăștia verifică, semnează, emit avize/autorizații și pe toți ăștia îi plătești. La astea se adaugă Agenția de Management sau consultanți ai UE, după caz, la investițiile mari.
„Asta se poate rezolva doar prin vot. Sa alegi o alta clasa politica care nu a mai fost la putere si sa speri ca ei vor fi diferiti in sensul sa fie corecti si cu interes fata de cetateni. Cam atat putem sa facem.” – good luck with that.
Cât despre sporurile de la stat și așa zisa hoție, multe au fost inventate pentru a mai crește puțin salariile. Salariile mici au fost atractive până acum doar pentru cei care n-au vrut să facă nimic. Primul pas e să faci un post atractiv, abia atunci o să apară doritori printre cei capabili. Pentru că la modul realist, câți dintre voi ăștia oripilați de hoție v-ați angaja la stat pe 2000 lei net ca să încercați să produceți acea schimbare? Pentru că eu mă uit la mine în sat și nu se înghesuie nimeni.
dam167(Citează)
18/11/2020 la 9:19 PM
Salariul mediu net din sectorul public este de aproape 5.000 lei, cu circa 60% peste cel din privat. Au trecut vremurile cu 2000 de lei.
nwradu(Citează)
18/11/2020 la 11:02 AM
nu are dreptate, problemele sunt semnalate si nu a luat nici o masura
https://www.hotnews.ro/stiri-sanatate-24426205-emanuel-ungureanu-manager-spital-cumparat-suprapret-apa-fierbinte-cisterna-iasi-marii-arsi-sunt-ingrijiti-intr-sectie-modernizata-recent-care-nu-are-autorizatie-securitate-incendiu-cum-pot-spune-oamen.htm
Ronnie(Citează)
18/11/2020 la 9:19 PM
Ungureanu este printre cei care măcar semnalează. E printre cei mai vocali din domeniu, poate în viitor va avea aliați și între cei ce pot lua măsuri.
nwradu(Citează)
18/11/2020 la 11:06 AM
medicii nu se mai plang.Au primit pomana PSD cu ambele maini.La tv se tot insista cu niste dr care vb de covid si atat.unii au intrat si in PSD…
Cand sunt platiti bine , parca trec peste faptul ca nu au conditii bune in spital.S au invatat asa.
Toti dr acestia cu salarii mari si cu spagi pe masura trebuie sa iasa consevent la tv si sa se planga de aparatura si situatia din spitale.
Mie imi e frica sa ating chestii prin spitale si imi e groaza sa nu ajung sa stau vreo noapte pe acolo.
florin(Citează)
18/11/2020 la 11:26 AM
ai idee ce e în spitalele de stat? loje masonice, rude, interese? te asigur că doctorii serioși și tineri tot vor să plece din țară și nici nu intenționeze să participe la un concurs la un spital de stat
bughy(Citează)
18/11/2020 la 11:16 AM
Eu nu inteleg ce mai caută Nelu Tătaru in fruntea ministerului, de ce nu a fost demis instant după tragedia de la Piatra Neamț, deși trebuia demis încă de la celelalte tragedii petrecute recent.
Nu am pretenția să demisioneze tot guvernul cum a fost la Colectiv, dar ministrul chiar trebuie dat afară în șuturi după așa evenimente pe care habar nu are să le gestioneze, ce să mai zic să le prevină…
Florin M.(Citează)
18/11/2020 la 11:19 AM
exact asta susțin și eu. mai ales declarația lui să fie „corectată” de premier, mai ales toată harababura din declarații de la începutul pandemiei până acum. în fine, poate văd eu ciudat situația.
bughy(Citează)
18/11/2020 la 9:22 PM
Care celelalte, pandemia?
Tătaru este ministru de câteva luni și a fost destul de ocupat cu ceva numit pandemie pentru a nu avea timp de prize și standarde de calitate prin spitale.
Din contră, toți cei care au fost miniștri “pe timp de pace” sunt mai vinovați decât cel din funcție. Ei trebuiau să pregătească sistemul de sănătate pentru astfel de vremuri de pandemie, să-l facă performant tocmai în caz că se întâmplă ceva.
Dacă un om încearcă să salveze corabia care se scufundă, nu dai vina pe el pentru că nu reușește.
În plus, ce faci acum cu un nou ministru? Îl lași iar vreo lună de zile să facă turul țării și să vadă situația din spitale și apoi speri să ia măsuri bune când noi avem deja 10.000 de cazuri/zi?
nwradu(Citează)
19/11/2020 la 9:55 AM
A fost ocupat cu ceva numit pandemie? :)))) Iohannis, tu esti, mah?
Pai cu asta trebuia sa se ocupe si iata ca si-a batut joc si au murit oameni. Doar cu asta!
Ce raspuns autist e asta, inginere? nu mai face de ris inginerii din tara asta. Ministru pe timp de razboi care si-a pus neamurile pe unde a nimerit?
Voi stiti cu ce s-a ocupat acest politruc de doi bani in ultimii ani, macar?
Emil C(Citează)
19/11/2020 la 10:25 AM
@nwradu cu ce a fost tataru ocupat? iti spun eu? cu tot felul de numiri prin spitale, cu rasturnarea sefilor de sectie nu pentru a numi altii mai buni ci altii fata de care era dator. era un articol prin presa ca in judetul lui de bastina situatia spitalelor este foarte colorata. hai sa depasim propaganda presedintelui si sa analizam la rece. nu laud psd-ul, nici pe departe, dar daca analizam comportamentul presedintelui si al guvernului ne dam seama ca totul este de un penibil rar.
bughy(Citează)
18/11/2020 la 2:26 PM
Nu ma simt vinovat pt ca:
– nu lucrez in domeniul in cauza, let alone intr-o functie care ar fi putut contribui la preventie.
– incerc sa fac bine ce fac in domeniul meu si sa le arat si altora cum se face daca sunt interesati.
– imi platesc toate darile la stat, la timp; optimizarea fiscala nu e o “fenta” atata vreme cat e folosita cf legii. Daca mi se cere opinia indemn cunoscutii sa faca la fel.
– votez la fiecare runda de alegeri. Trag toata familia dupa mine si imi indemn cunostintele sa faca la fel.
Astfel mandatez cu responsabilitatea mea pe cei pe care-i votez. De prea putine ori cel votat a fost si ales. Cei alesi insa nu au parut sa poarte alt mandat decat pe al lor, al familiilor lor si al cercului de interese care le-a finantat ascensiunea.
– cand mi se solicita opinia sau contributia de catre ONGuri sau organizatii politice in care cred ca pot scoate macar un colt de tara din cacatul in care suntem, o fac. Refuz doar labagiii si pe cei care nu stiu sa foloseasca inteligent interesul meu.
– in viata cotidiana sunt mai “echipat” pt preventie decat pt reparatie. Ii indemn pe cei de langa mine sa gandeasca/actioneze la fel. Beneficiile pt noi sunt incredibile. Dezamagirile fata de ce se intampla inafara cercului meu sunt insa mari. Oamenii pur si simplu se pun inconstient in situatia faptului implinit, nici instinctul de conservare nu mai e la locul lui.
– imi educ copiii sa fie responsabili, sa stie ca orice actiune are o consecinta, sa stie ce sa ceara, cum sa ofere si la ce sa se astepte de la cei din jur.
Nu ne iese mereu dar atunci cand nu iese stim ca am gresit undeva si incercam sa corectam.
Asadar, ii tin vinovati pe cei care au avut oficial mandatul de responsabilitate pt domeniul in care s-a produs tragedia in ultimii 13 ani de la aderare incoace, cand teoretic trebuia sa existe vointa, fonduri, know how si timp sa ia “greaua mostenire” si sa o transforme intr-un serviciu public de secol XXI.
Pt ca nu poti oferi credit for life si sa nu se intoarca nimic in 13 ani, pe planul asta si pe multe altele, mai am foarte putin pana imi retrag creditul si merg sa il investesc in alta parte, macar copiii sa beneficieze din asta.
Tom(Citează)
18/11/2020 la 9:23 PM
Îmi place ce-ai spus. Totuși, situația fiind cea care este, crezi că ar trebui să faci mai mult sau este suficient?
nwradu(Citează)
18/11/2020 la 4:06 PM
Excelent articol.
Florian Popescu(Citează)
18/11/2020 la 9:24 PM
Mulțumesc!
nwradu(Citează)
18/11/2020 la 5:08 PM
mi se pare deplasat să folosești un astfel de limbaj.
bughy(Citează)
18/11/2020 la 6:49 PM
Nu mai deplasata ca incercarea voastra de a-l spala pe pamfletul de Ponta.
Cum am spus si mai sus, sper ca pe 6 decembrie sa dispara din peisaj si psd si Ponta si fosila aia de Tariceanu, alta poama cu care Ponta a facut alianta ca sa ii fie bine. Si poate atunci nu va mai vedem nici prin interneti cotizand fara spor.
Corcoran(Citează)
18/11/2020 la 9:25 PM
Ponta are cam 8% în sondaje, nu scapi de el prea curând. Îl ia și pe tătuca Tăriceanu la subraț, să stea aproape cu zicerile sale din cărți de politică și mai stau niște ani împreună în parlament la căldură.
Probabil ei sunt convinși că au schimbat masiv țara în bine.
nwradu(Citează)
19/11/2020 la 10:21 AM
chiar aseara in drum spre after ma gandeam pe cine voi vota. tare imi e ca voi pune stampila pe UDMR
bughy(Citează)
19/11/2020 la 7:18 AM
Vina e a pulimii ca nu moare cu lichelele de gat. Lichelele fiind asa zisii politicieni. Pulimea voteaza, pulimea comenteaza, pulimea sustine pa unu, pulimea blameaza pa altu. Pulimea nu face nimic practic.
Politicianu e specialist in supravieturie si extrem se adaptabil. Nici gandacu nu-l intrece. Spune ce vrea pulimea sa auda da’ face tot ce vrea el.
Vad extaz maxim zilele astea apropo de niste primari. Vai ce treaba fac, vai ce meseriasi sint. Asta arata ca in treij da ani pulimea n-a invatat nimic. N-a invatat ce inseamna o campanie electorala, n-a invatat ca astia ne vand orice ca sa isi vada scopu atins, apoi pa.
D-aia supravietuiesc javrele astea. Datorita noua.
Iar noi…..rupem siteurile in doua de blackfriday. In timp ce aia ardeau la neamt.
Blackskull(Citează)
19/11/2020 la 2:21 PM
M-am gandit de-a lungul timpului dar am renuntat.
Anecdotic, in ultimele zile din Dec ’89 devenisem membru PNL cu nr 68 sau 86, nu mai tin bine minte. Am fost atunci la vreo 2 sedinte. Fete noi dar pastrau stilul comunist al vremii impanat cu haosul specific post revolutionar. Am renuntat. Am sprijinit insa activ in strada toate miscarile pro democratie si anti (re)establishment care au fost, indiferent ca aveau sustinere PNT, PNL.
Spiritul implicarii de acest tip a ramas pana azi.
Incluzand si planul profesional, simt ca am facut mult, sigur mult mai mult ca media. Altfel eram cu totii in alt loc. Suficient? Nu stiu.
Cred ca tb o anumita stofa (si varsta!) pt politica in linia intai. Eu nu le am. As putea oferi experienta mea in zona tehnica/strategica dar nu am fost cooptat in directia asta in ciuda disponibilitatii oferite acum cativa ani.
Cu varsta am dezvoltat si alergie la prostie si nonsense.
Nu am nici intelegere profunda a generatiei noi, esentiala dpmdv pt un politician de tip nou.
Mai am credinta ca lucrurile se schimba nu printr-o mana de “staruri” (asa se “insamanteaza” de regula dictaturile) ci prin echipe concentrate pe obiectiv, a caror forta vine din suma elementelor, chiar daca valoarea fiecarui element nu este “wow”. Ori, noi ca natie nu avem vocatia efortului de echipa dar avem vocatia providentei.
Asa ca eu cred ca daca o masa critica de oameni fac ce trebuie pe tarlaua lor, sooner or later lucrurile se vor schimba si in ceilalti. Si dintre ei, vor fi alesi cei cu vocatia necesara actului politic la varf.
Asta ar da forta si longevitate constructului.
Altfel nu am face decat sa schimbam acoperisul unei case cu peretii putrezi.
Tom(Citează)