►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 5 noiembrie 2020
Revolut va face tuturor utilizatorilor conturi IBAN românești, dar nu te vor forța să le utilizezi »
A fost și conferința online despre Black Friday la Fashion Days. Campania lor începe miercuri, pe 11 noiembrie dimineață în jurul orei 7, aproape simultan în aplicația de mobil și pe web, ca să nu se suprapună peste eMAG-ul de vineri dimineață și efortul logistic de atunci. Durează până pe 13 noiembrie inclusiv, dar probabil vor continua și apoi cu alte oferte speciale de weekend.
Cei de la Fashion Days văd BF ca un eveniment pentru produse premium, nu chilipiruri. O ocazie de a cumpăra produse de la branduri bune la un preț redus, nu șosete ieftine. Acum au mai multă marfă Tommy Hilfiger și Karl Lagerfeld, merg tare cu UGG și alte branduri pe care le vedeți mai jos.
90% dintre români știu de Black Friday, iar aproape 55% intenționează să cumpere ceva. Fashion Days estimează peste 500.000 de comenzi către magazinele online de fashion în săptămâna următoare, o creștere față de 2019.
Comenzile date cu livrare în EasyBox vor trebui plătite cu cardul online, nu la POS-ul dulapului. Asta este pentru că vreo 5% dintre comenzi nu sunt ridicate niciodată și nu vor ca acele cutii din dulapuri să rămână blocate câteva zile de astfel de comenzi neridicate.
Au și premii. Plata online cu un card Mastercard poate aduce unul dintre cele 50 de vouchere de câte 2.000 de lei.
Fashion Days se așteaptă la un coș mediu de 425 lei, cu 10 lei mai mult decât în 2019, și o valoare medie per produs de 201 lei. Vor să vândă în total de 76 de milioane de lei față de 48,5 milioane lei în comenzi livrate anul trecut, ceea ce arată că online-ul duduie în acest an sau, după cum puteți citi mai jos, cel puțin Fashion Days face asta.
Fashion Days începe și o campanie prin care îndeamnă oamenii să-și doneze hainele vechi, în loc să le arunce direct. Vor monta pentru asta 9 containere în București, Cluj, Timișoara, Brașov și Constanța, în parteneriat cu Asociația Banca de Haine. Împreună vor colecta, igieniza, transporta hainele și se vor asigura că ajung unde este nevoie de ele. Vor continua această campanie și vor extinde rețeaua de containere în 2021.
E mișto ideea, în București sunt în prezent doar vreo două containere unde poți lăsa haine care nu-ți mai trebuie, iar alte campanii de acest tip au avut mereu succes mare. Poate vă amintiți una de colectare în parteneriat cu mall-ul Promenada, numită The Empty Shop.
Piața de fashion a scăzut și estimările la nivel mondial sunt că undeva prin 2021 sau chiar 2022 va reveni la valorile din 2019. Asta e normal, că n-ai nevoie de ce să cumperi atât de multe haine când stai acasă deprimat și beat (sau poate doar eu, nu știu). Piața din România va încheia la -25%, poate chiar spre -40%.
Cu toate acestea, Fashion Days a mers bine, că vânzările s-au mutat online și deci ei au atras o parte mai mare dintr-o piață mai mică. În trimestru doi au fost, de exemplu, principala destinație de shopping fashion în România și au rămas în top și în trimestru patru.
Și da, Pepco este în continuare un mare jucător în piața de fashion românească.
Au crescut și în clasamentele de top of mind și “unde ați dat ultima comandă?”. Părerea mea este că această campanie masivă de publicitate, cu Adelina Pestrițu în centru, a prins foarte bine și au fost deștepți să o facă la momentul oportun pentru ei. Oamenii s-au mutat online pentru shopping, iar Fashion Days le-a ieșit fix atunci în față, investind de 6 ori mai mult în branding propriu.
Cam asta înseamnă inspirație în business, bănuiesc. Gândiți-vă că și Zara, Massimo Dutti, H&M și alte magazine permit comenzi online din România, dar de câte ori v-au reamintit de acest lucru în perioada recentă? Cei de la Fashion Days au și un clasament al audienței care spune că magazinul a fost de 3 ori mai vizibil în publicitate decât în anul trecut.
Romanian Corner, o secțiune a magazinului FD care grupează creatorii români de modă, are vânzări de 500.000 de lei/lună. Ideea aceasta îmi place mult, chiar este nevoie de mai multe astfel de magazine, că We Love Couture și Band of Creators nu sunt suficiente.
Fashion Days a atras 192.000 de clienți noi în 2020, iar aplicația are 678.000 de utilizatori activi și generează 70% din veniturile magazinului.
54% dintre toate comenzile date la FD se plătesc cu cardul bancar. 30% dintre clienții din București aleg livrarea în Easybox. Au implementat și retur rapid de bani: primești banii înapoi pe card în 30 de minute după ce produsul ajunge înapoi la magazin. Serviciul este momentan activat doar pentru clienții mai mari, cei care comandă des (în jur de 150.000 s-a zis), dar va fi extins.
Iulie 2020 a adus vânzări mari prin campania Christmas in July. Fashion Days speră să devină un fel de Black Friday de vară, peste câțiva ani sperând să fie la 66% din BF.
« Știri despre tehnologie – 5 noiembrie 2020
Revolut va face tuturor utilizatorilor conturi IBAN românești, dar nu te vor forța să le utilizezi »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
17 comentarii
05/11/2020 la 1:25 PM
Cred ca vor avea vanzari ceva mai slabe anul asta. Oamenii nu se mai inghesuie sa dea bani pe haine. Multi lucreaza de acasa, nemaiavand nevoie sa-si reinnoiasca garderoba, prioritatile financiare s-au schimbat. Criza bate puternic la usa, traim vremuri tulburi.
Deea(Citează)
05/11/2020 la 1:36 PM
Așa zisele produse premium (gen ălea „star”) sunt numai chestii de luat la volum, când sunt prețuri de dumping. Da, ai șansa să-ți iei o bluză de stat prin casă de la Tommy că e prețul bun, dar numai pentru că sunt ele scumpe în mod normal nu le face premium, sau măcar faine. Sunt genul de haine pe care le iei că na, parcă prețul e bun, dar n-o să-ți placă cu adevărat.
Geaca aia de la Columbia e genul pe care o ții în rucsac la drumeții – da, e scumpă pentru noi la prețul ei normal, dar asta n-o face premium. Dacă astea sunt vedetele, parcă nici nu-mi vine să mă uit la ofertele lor de BF. Bine măcar că organizează colectarea aia de haine, aia-i singura vedetă în povestea asta.
dam167(Citează)
05/11/2020 la 2:06 PM
Daca a ajuns si Lidl in topul vanzatorilor de haine, e clar cam cat de mare este piata la noi..
corny(Citează)
05/11/2020 la 3:54 PM
si eu imi iau blugi si pantaloni sport de la Lidl. am si de la Bigotti, Stefanel, Gant etc., dar am nevoie si haine de tavaleala.
Giovani(Citează)
06/11/2020 la 9:48 AM
Eu de ceva ani cumpar numai de la Lidl blugi, triocouri, hanorace. Au cea mai buna politica de retur (ca si Kaufland) in sensul ca nu te intreaba nimeni de ce returnezi, etc… si multe din produse sunt mai de calitate decat ce se vinde in magazinele de haine “de firma”. Am mai multa incredere sa cumpar din Lidl, pe “vazute”, decat din magazine online.
Kopa_Kopan(Citează)
05/11/2020 la 2:09 PM
Plus nu se vede niciunde AboutYou, care se laudau cu vreo 100 mil vanzari in Romania
corny(Citează)
05/11/2020 la 2:40 PM
Alea-s haine? Geci de fas, hanorace si incaltaminte sport? Nu-I nimic “fashion” acolo.
maddy(Citează)
05/11/2020 la 3:20 PM
L-au prostit în față că e bărbat și inginer și nu știe de haine :).
Până și eu știu ca nici unul din brandurile acelea nu este premium.
Ba chiar unele sunt gunoi, gen Esprit, Desigual, Guess, Jack&Jones si altele.
Singurul care e mai curățel e Furla, restul sunt cel mult mediocrități.
Gaelex(Citează)
05/11/2020 la 2:48 PM
Chiar sunt curios. Urmaresc niste mergatori. Au fost 330 la diverse campanii. Acum sunt 350. Sa vedem de BF.
Okochea(Citează)
05/11/2020 la 3:17 PM
1. nimic din lista de produse star nu ma atrage, nici daca ar fi chiar mai ieftine. oricum, un hanorac la 300 de ron de bf mi se pare o gluma
2. eu nu mai cumpar nimic de la fd tocmai din cauza reclamelor alea gretoase cu Adelina P si aia cu pisicile, facute asa sa smulga fortat o empatie, ceva mai penibil nu am vazut, schimb postul instant cand incepe o reclama
Alexandru(Citează)
05/11/2020 la 3:29 PM
*alora
Alexandru(Citează)
05/11/2020 la 3:21 PM
Am cumparat o tona de haine de la ei in ultima vreme. Pot spune cu certitudine ca sute de produse pe care le-am vazut au fost mai scumpe in timpul campaniilor de reduceri decat in mod normal. Am avut grija sa imi iau ce vroiam inainte de black friday, care a devenit ziua preturilor umflate Deja e bataie de joc la modul cel mai urat.
Nm.bradu(Citează)
05/11/2020 la 4:24 PM
alea premium se gasesc la P&C, astea sunt meh
nu vezi hugo, k lagerfeld, ck la fashion days la reducere pentru ca aia nu au haine de vandut pe emag, fd, etc
hainele bune, de cumparat o data-n viata, nu vor fi niciodata la reducere, poate fake-uri…
mormaila(Citează)
05/11/2020 la 4:55 PM
Or fi și mărci care nu ajung la reduceri, dar la majoritatea găsești reduceri în outlet-uri sau lichidări de stocuri – normal, la modelele mai vechi. Cine poartă Hugo Boss merge la Metzingen (de exemplu) și își ia mai multe haine, nu cumpără de la câte un magazin care pune prețul maxim, cum sunt alea din orașele mari.
Cică o dată-n viață lol! Toate sunt haine, se mai pătează, se mai rup, dacă nu vrei să dai o groază de bani pe ele mai bine nu dai decât să le ții lângă bijuteriile familiei.
dam167(Citează)
05/11/2020 la 5:22 PM
Ce am luat de BF anul trecut de la ei aveau ulterior la preț chiar mai mic.
Nu ma mai arunc la luat chestii. Am ceva nevoie, urmăresc de ceva vreme? Da, ok. Dacă vor fi preturile în jos cu adevărat, probabil voi lua. Sa ajung sa cumpăr doar ca ma uit în toată România la poze cu minus X reducere nu este sănătos nici la cap, și nici la buzunar.
Pe multe site-uri de gen unde mai urmăresc diverse produse de interes, preturile variază de la simplu la dublu de la o zi la alta, mereu cu “minus” de reducere pus în față.
Ce atâta moda, anul acesta moda la romani s-a mutat în frigider… :)
AlBundy(Citează)
06/11/2020 la 9:36 AM
mie mi se pare logic acel clasament, cu Pepco și Lidl in top 4, căci cel puțin Lidl are niște haine bune (nu mișto, nu fashion) și utile.
iar Pepco e ce trebuie pentru haine pentru copii, și nu numai.
Eu iau haine pentru copil (baiat, 4 ani) frecvent din Pepco căci sunt mai rezistente, au modele mai frumoase și variate, cu imprimeuri pe placul lui și pentru că sunt IEFTINE. Nu îmi pare (prea) rău că își rupe o bluză sau o pătează de acuarele la grădiniță.
roka(Citează)
06/11/2020 la 10:43 AM
Casiana(Citează)