►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Aș vrea să ne explice MApN de ce un C-130 Hercules a trecut pe deasupra blocului meu în particular și a cartierului și orașului în general la doar 53 de metri altitudine. Atât zice Flightradar24 că au fost: 174 feet, adică 53,03 metri în cel mai jos punct.
Mi-au vibrat toate cele pe birou și, când m-am uitat pe fereastră, văd un avion militar luând altitudine în timpului unui viraj spre stânga care a avut apex-ul fix aici deasupra mea și plecând spre est. Câteva minute mai târziu era din nou la 1.500 de picioare.
Manevră intenționată? Piloți sinucigași? Probleme tehnice rezolvate în ultimul minut înainte de a se prăbuși într-un cartier cu densitate mare? Nu văd nici un motiv pentru care astfel de zboruri ar trebui să se desfășoare pe deasupra orașului dacă într-adevăr a fost cu intenție toată manevra.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
52 comentarii
24/11/2020 la 2:18 PM
Eram in trafic chiar pe la tine prin zona cand a trecut pe deasupra mea.
Repetitii pentru 1 decembrie?
Bogdan(Citează)
25/11/2020 la 7:50 PM
Da.
nwradu(Citează)
24/11/2020 la 2:19 PM
E avionul care împrăștie covid.
AI_core(Citează)
24/11/2020 la 3:56 PM
Covid si 5G. Sa nu uitam de 5G.
Ionut Popa(Citează)
25/11/2020 la 7:50 PM
Best answer ever, mi-a făcut ziua :))
nwradu(Citează)
24/11/2020 la 2:23 PM
Lasa in zona o comanda mai mare de Blec Fraidei.
Fuzz(Citează)
25/11/2020 la 7:50 PM
Cineva luase frigiderul ăla mare cu două uși.
nwradu(Citează)
24/11/2020 la 2:26 PM
Realizezi ca suna fix ca babele alea care vor sa le dea primaru/primu ministru/presedintele explicatii in legatura cu te miri ce?
alex(Citează)
24/11/2020 la 2:27 PM
:-) Uita-te in calendar. Vei realiza ca e perioada repetitiilor de 1 Decembrie…
BipBip(Citează)
25/11/2020 la 7:51 PM
Știu, dar trăiesc de mult aici. De obicei avioanele zboară peste parcul Tineretului și spre sud și se ridică treptat. Până acum, în 20 de ani, nu a luat-o niciunul atât de jos peste o zonă de blocuri.
nwradu(Citează)
24/11/2020 la 2:27 PM
Damn, vroiam sa zic eu asta. Dar adaug “chemtrails” ca poate au dat cu un cocktail mai serios.
Ariel(Citează)
24/11/2020 la 2:32 PM
Se aud acum si pe la mine supersonice destul de jos (sa zicem zona sector 5-6).
Fuzz(Citează)
24/11/2020 la 2:34 PM
iar a trecut ceva :D doar din auzite, ca vizual am orizontul limitat de blocuri
+1 pentru 1 decembrie – desi nu prea vad ce mai organizeaza anul asta
cma(Citează)
24/11/2020 la 2:43 PM
Chiar daca sunt repetitii de 1 Dec, nu tin sa treaca un avion la 50m de mine, ca sa imi demonstreze ce avioane si piloti smecheri avem.
Matilda(Citează)
24/11/2020 la 3:56 PM
Daca nu fac repetitiile in zona in care vor zbura de 1 decembrie, ci pe camp, iar la parada nimereste blocul e mai bine?
Asa e in capitala, nu e doar trafic auto, mai este si cel aerian…
cineva(Citează)
24/11/2020 la 4:45 PM
ok
GabrielG(Citează)
25/11/2020 la 3:11 PM
N-ai zburat pe ruta otp-cdg cu Tarom cu piloti (fosti) militari. Sa vezi ce corectii de drum aplica si la ce timpi, zici ca au cartofi in spate, mai ceva decit camionagiii…
Pină si stewardesele se aruncau pe scaun, la bretele, cind auzeau ”pregatirea de aterizare” ca stiau ce animale au la manșă.
marinel(Citează)
24/11/2020 la 2:47 PM
Flightradar arata 2 avione c-27j Spartan, un C-130B Hercules si inca 2 OZN-uri, cel mai probabil se pregatesc de 1 Dec.
iMars.ro(Citează)
25/11/2020 la 7:52 PM
Yup, au trecut apoi și niște supersonice.
nwradu(Citează)
24/11/2020 la 3:16 PM
Cum de 1 decembrie nu vom avea parada militara terestra, se fac repetitii pentru o parada aeriana. Cel mai probabil…
sorin(Citează)
24/11/2020 la 3:23 PM
Au trecut fix deasupra Arcului de Triumf. Pregătiri pt 1 decembrie. Nu e prima dată.
Claudiu(Citează)
24/11/2020 la 3:25 PM
Trebuie sa inveti sa citesti putin graficul ala si sa coroborezi viteza cu altitudinea in diferite etape ale zborului. Avuionul a trecut la aprox 500m altitudine (1500 ft) deasupra orasului iar ceea ce vezi tu acolo 53m (174 ft), avionul era la Otopeni si facea un touch & go ca parte a antrenamentului.
Din poza ta se vede clar cat de sus era avionul deaspura orasului. Un bloc de 8 etaje cu presupun ca e cel din coltul pozei are aproximativ 30m…just saying.
Alex(Citează)
25/11/2020 la 7:54 PM
Nu este nimic de învățat. Fotografia mea este făcută la ora 13:56:20. Graficul arată clar că la 13:55 avionul respectiv era la 53 de metri altitudine, nu în touch and go pe Otopeni.
De asemenea, fiind chiar sub el când a trecut și apoi ducându-mă pe FR24 sa văd despre ce-i vorba, cred ca știu mai bine când a trecut și pe unde. Asta lăsând la o parte că din a doua imagine se vede clar din culoarea traiectoriei că cel mai jos punct de până atunci a fost deasupra cartierului Tineretului.
nwradu(Citează)
25/11/2020 la 8:36 PM
Din a doua imagine, cel mai jos punct de pe traiectorie e fix langa parcul Herastrau, acea zona gri (recunosti dupa salba de lacuri), dupa aceea avionul a fost in urcare.
Bogdan(Citează)
24/11/2020 la 3:29 PM
Repetitie de 1 decembrie. Nu a fost atat de jos deasupra blocului tau.
Alin(Citează)
24/11/2020 la 4:30 PM
fac repetitii pt livrarea vaccinurilor
Ender(Citează)
24/11/2020 la 4:57 PM
Cineva ar putea spune ca nu e cazul sa te plangi pe net, ci sa faci o reclamatie. :))
Nu mai stiu cine a zis, dar am citit pe aici.
Catalin(Citează)
25/11/2020 la 7:56 PM
Am tot căutat articolul acela zilele astea și nu l-am găsit :(
Nu cred că e vreo reclamație de făcut decât dacă se repetă.
nwradu(Citează)
24/11/2020 la 5:08 PM
In Iași aviatia a avut pregătiri in martie fix in ziua in care Iohannis a promulgat Starea de Alerta, era plin de elicoptere si nimeni nu știa de ce pentru ca idioții nu au anunțat anterior, apoi s-a aflat ca era un exercițiu militar programat de dinainte de epidemie.
Sa mergi in Lisabona sa vezi cum trec avioanele la 30 de metri de balconul tau, asa se usuca mai repede rufele.
george(Citează)
24/11/2020 la 5:27 PM
s-a rezolvat, s-a sters, nu mai e!
wrumflo(Citează)
24/11/2020 la 10:06 PM
pai si speri sa primesti raspunsul de la mapn in sectiunea de comentarii? sau ca guest post la zoso?
ionutb(Citează)
25/11/2020 la 7:57 PM
Știu ei cum să dea de mine :P Într-o zi mi-a făcut o surpriză cineva din MApN sunându-mă direct pe mobil.
nwradu(Citează)
24/11/2020 la 11:18 PM
Nu sună, chiar e!
Juan Panamera(Citează)
25/11/2020 la 7:57 PM
Am mai îmbătrânit și eu.
nwradu(Citează)
24/11/2020 la 11:20 PM
Wink wink
Stelian(Citează)
25/11/2020 la 7:57 PM
Da, da…
nwradu(Citează)
24/11/2020 la 11:33 PM
Este aproape evident că pilotul era cititor nwradu și a vrut să îți arate cum e cu emoția pă laiv, nu pe simulatoarele alea de le butonezi tu 😋
Ps. Felicitări pentru permisiunea de a edita comentariile. O, onoare!
HM(Citează)
25/11/2020 la 12:03 AM
Aș vrea să ne explice MApN … îmi amintește de https://www.youtube.com/watch?v=T9kyB8Li6XE
florin(Citează)
25/11/2020 la 12:26 AM
Imi place optimismul tau, cum ca MApN tre’ sa iti explice. Poate explicatia iti vine direct in rusa.
Era un banc:
– Domn’ doctor, ce parere aveti de tratamentul cu argila, sa il mai iau?
– Luati-l mamaie, nu va face bine, dar macar va obisnuieste cu pamantul
Asa si tu, taci din gura, ca in cativa ani o sa te rogi sa iti mai aiba MApN-ul ce sa iti explice.
Boris(Citează)
25/11/2020 la 7:59 PM
Nu zic să-mi explice mie personal. Cred însă că pe vreunul dintre canalele lor de comunicare se putea da ceva de genul “azi facem repetiții pentru paradă, nu vă speriați” sau “da, e normal ca avioanele alea să treacă așa jos la 5 km de Aviatorilor”
nwradu(Citează)
25/11/2020 la 4:32 AM
Mi s-a părut mie pe la prânz ca se aude ceva zburând foarte aproape, dar nu am văzut nimic pe geam.
Cred că în zone populate nu ai voie anumite manevre orice 1 decembrie ar fi în plan.
Gaelex(Citează)
25/11/2020 la 7:46 AM
Sau ca dansatoarea Floricica: unde sunt laicurile mele Feisbuc?
Paul(Citează)
25/11/2020 la 9:28 AM
Cata vaicareala pentru nimic.
sin(Citează)
25/11/2020 la 10:15 AM
Intru zilnic, comentez rar.
Dezamagitor articol, dezamagitoare atitudinea.
PHNC(Citează)
25/11/2020 la 11:30 AM
*Dezamagitor articol, dezamagitoare altitudinea :)
CK(Citează)
25/11/2020 la 2:24 PM
Give this man a cookie.
Boris(Citează)
25/11/2020 la 8:00 PM
Ce anume a fost dezamăgitor?
nwradu(Citează)
25/11/2020 la 11:02 PM
M-am uitat pe pozele alea doua si nu au sens.
Daca n-au derogari, nu poti zbura la mai putin de 100m peste cel mai inalt obstacol pe o raza de 600m fata de avion (daca imi aduc bine aminte legislatia) la campie – unde e si Bucurestiul. Sa zicem ca au si pot zbura la cat vor ei.
Dar C130 zice ca are viteza maxima un pic peste 300kts si pe graficul ala ajunge la 750kts pentru o perioada de cel putin 5min si asta nu are cum fizic sa-i dea asa, ca deja pe la 600 si un pic de noduri esti supersonic :))
Cred ca a fost mai sus, dar 4 turboprop-uri fac destul de multa galagie si poti sa ai impresia ca a fost mai jos.
sin(Citează)
26/11/2020 la 7:50 AM
Teste pentru noile drone de livrare de la eMag … Amazon has nothing on eMag.
Alex(Citează)
26/11/2020 la 7:34 PM
Fără să vreau să te contrazic, am câteva întrebări.
Un C-130 are lungimea de vreo 30 de metri, cu deschiderea aripilor la vreo 40 de metri. Viteza lui de croazieră este de 292 de noduri, cu viteza maximă de 320 de noduri.
Să spui că a trecut la 53 de metri altitudine, peste un bloc de 10 etaje (care are și el cam 33 de metri), asta i-ar lăsa 20 de metri spațiu de manevră între acoperișul blocului și avion. Să vezi un Hercules de la 20-25 de metri, avionul ăla e imens. Sper că-ți dai seama ce înseamnă să treacă la 20 de metri de tine.
Apoi, graficul vitezei de pe Flight Radar prezintă niște variații importante. În câteva secunde, avionul ăla a accelerat de la 290 de noduri la vreo 700 (!), apoi imediat a scăzut la 150, după care imediat a crescut la 750 (!!!) și-a rămas constant. Ca o comparație, F-16 are viteza maximă la nivelul mării de 800 de noduri…
Din nou, nu neg ce spui acolo, dar ești sigur că Flight Radar nu prezintă niște date aiurea? Am văzut mai demult o traiectorie a unui alt avion care a avut pentru un minut o deviere bruscă de vreo sută de kilometri de la linia dreaptă, apoi a revenit, la fel de brusc, pe traseul inițial. Flight Radar nu e o sursă perfect credibilă de informații.
Deci. Ești sigur că acel Hercules a trecut la doar 53 de metri de sol? Repet, vizual, un Hercules cam „umple” orizontul dacă e la doar 20 de metri de tine…
Mulțumesc!
Stan(Citează)
26/11/2020 la 8:06 PM
Viteza nu știu cum o raportează, acolo sunt multe chestiuni dubioase, dar graficul de altitudine pare în regulă.
nwradu(Citează)
27/11/2020 la 2:08 AM
altitudinea transmisa catre Flightradar este fata de nivelul marii, nu fata de sol
cum Bucurestiul si solul din jurul blocului tau este este deja la ~70m este imposibil ca avionul sa fi fost la 53m, ar fi fost undeva la nivelul metroului
datele din Flightradar nu sunt intotdeauna exacte
Stefan(Citează)