►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Serviciul de ride-hailing s-a lansat pe 27 iunie 2019 în București. Într-un comunicat recent, Yango a anunțat că își va înceta activitatea în România în următoarea lună.
Poate că vă amintiți lansarea. Yango s-a lansat cu niște mașini de lux, închiriate temporar de la Autonom (dacă mă iau după plăcuțele de înmatriculare), și branding mare lipit pe ușile lor, ceea ce dădea bine față de concurența de la Uber și Bolt. Au mai avut și o campanie cu diverși influenceri de pe Instagram.
Pe de altă parte, Yango aparține companiei rusești Yandex și mulți au spus că de ce să dea bani rușilor, care din când în când mai survolează pe aici cu avioane de vânătoare sau anunță ce ținte din România ar putea ataca prima dată în caz de conflicte, când ai deja alternative în piață prin Uber și Bolt și FreeNow, pe vremea aceea numit Clever.
Poate că în stil rusesc, Yango se retrage acum din România dând vina pe autoritățile române:
Ne întrerupem operațiunile în România. Legislația rigidă din domeniu nu ne permite să dezvoltăm serviciul pe cât de eficient ne-am dori, astfel că am decis să ne concentrăm activitățile asupra altor țări și direcții de business. Decizia noastră intră în vigoare în interval de o lună. Utilizatorii noștri din România pot păstra aplicația Yango pentru a rezerva călătorii în celelalte 16 țări în care serviciul este disponibil. (Profit.ro)
Scuza asta mi se pare ridicolă. Adică e ok să zici, de exemplu, că n-ai ajuns la cota de piață dorită sau că te retragi și te concentrezi pe țările cu potențial mai mare sau profit mai mare, dar nu că autoritățile române au fost prea rigide.
În caz că nu știți cronologia, măsurile de intrare în legalitate totală a serviciilor de ride-hailing au fost implementate de autorități exact în perioada în care Yango a venit în România. Yango s-a lansat pe 27 iunie, ordonanța de reglementare a fost publicată în monitorul oficial pe 2 iulie 2019! Legea includea prevederi precum necesitatea unor avize tehnice pentru platforme și pentru fiecare șofer în parte. Yango a aplicat pentru acel aviz de platformă și l-a primit.
Mai recent, legea respectivă a fost modificată pentru a permite și utilizarea mașinilor cu până la 9 locuri. Înainte permitea mașini de maxim 5 locuri, ceea ce era ok pentru 95% din cazuri, dar bloca dezvoltări viitoare, de exemplu posibilitatea ca platformele să introducă și servicii de transport cu minivan-uri pentru grupuri mai mari sau pur și simplu imposibilitatea de a practica Uber/Bolt/Yango cu un Logan MCV cu 7 locuri.
Altfel spus, autoritățile române mi se pare că s-au mișcat foarte bine în acest domeniu. Uber și apoi Bolt au trecut prin ani de zile de vid sau incertitudine legislativă, funcționând ilegal după unii și cel mult fără o lege adaptată lor după alții. Au fost perioade punctate inclusiv de amenzi mari, mașini confiscate și avocați plătiți de companie pentru a recupera bunurile șoferilor sancționați de diverse “flagranturi” care semănau a comenzi date polițiștilor de prietenii lor politici cu interese în zona taximetriei.
Uber și apoi Bolt practic au dezvoltat de la zero această piață de ride-sharing, au creat o cerere masivă în piață și au forțat autoritățile să se adapteze. Yango a intrat în România în momentul în care această adaptare legislativă era deja în floare. Să te retragi acum dând totuși vina pe autorități este ridicol. Ce anume nu i-a lăsat legislația să facă? Yango cu elicoptere?
Eu n-am mers niciodată cu Yango, așa că nu știu cum era aplicația lor. Cred că mulți au mers doar inițial, când ofereau niște curse gratuite, și apoi au revenit din obișnuință la Uber și Bolt. Părerea mea este că s-au retras pentru că n-au prins cota de piață pe care o ținteau după un an și asta a fost.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
15 comentarii
15/10/2020 la 11:42 AM
Foarte bine, fuckem Russians!
Pyro(Citează)
15/10/2020 la 11:54 AM
Good, prima veste buna dupa ’58, cand s-au retras prima oara.
Boris(Citează)
15/10/2020 la 12:59 PM
Am o veste proasta pentru tine, in 58 s-au retras doar aparent.
cartus(Citează)
16/10/2020 la 6:13 PM
Am o veste si mai proasta pentru tine: Si acum la fel.
Boris(Citează)
15/10/2020 la 12:05 PM
Asteptam si LukOil, dupa mizeria cu afisul din benzinarie, oricum nu intram la ei sau la Gazprom pentru alimentare.
alunelu(Citează)
15/10/2020 la 12:12 PM
ce afis ?
dny(Citează)
15/10/2020 la 12:17 PM
Unu cu nu mai schimbați tampoane si absorbante la noi.
add(Citează)
15/10/2020 la 12:17 PM
Eu am citit legea si nu pot decat sa le dau dreptate. Autoritatile s-au miscat foarte prost cu legislatia si nici pana acum n-au reglementat transportul cu tancuri si vehicule blindate. Plus ca soferii si pasagerii acestora nu au voie cu arme automate. O gramada de restrictii, scuturi antiracheta, baze aeriene americane fac activitatea dorita de rusi foarte greoaie si nerentabila. Ar trebui sa ne fie rusine, ne gonim investitorii.
Empire(Citează)
15/10/2020 la 12:26 PM
Foarte bine fac. Să se ducă liniștiți. Belarus , Crimeea au și ele nevoie de servicii de transport, iar acolo poate ii ajută statul mai mult să se dezvolte eficient.
Pot să ia cu ei și LUKOIL, Gazprom.
Catalinx(Citează)
15/10/2020 la 2:43 PM
Salut cu 2 degete mijlocii aceasta veste.
A fost o teapa de la inceput:
mercedesurile inchiriate in prima luna sa dea bine, pasagerii care au mers cu ei doar la inceput gratis, rutarea pe hartile rusesti, plus teapa nominala a tuturor serviciilor de ride sharing care exploateaza la maxim soferii, care practic ies pe minus.
Motivarea de la PR-ul lor e de clasa a 4-a, au probabil niste copii care decupeaza fraze din ziare si le lipesc pe comunicate.
Astept sa vina altii la rand ca sa merg si cu ei gratis.
mouse(Citează)
15/10/2020 la 12:54 PM
Au plecat pentru ca n-au facut bani. Daca te uiti mai atenti, preturile la Uber si Bolt s-au dus mult in jos cu pandemia si probabil nu le renta.
Am folosit Yango in tarile din est destul de mult (unde e foarte popular) si in Romania. In Romania, partea cu harta era praf, cautai dupa puncte de interes si-ti arata Leroy Merlin de langa Moscova :)
Iulian(Citează)
15/10/2020 la 3:32 PM
În situația de rahat în care suntem ne bucurăm de ce veste bună putem și noi.
Gaelex(Citează)
15/10/2020 la 3:39 PM
Lol. Cand s-au lansat, eram la o adunare cu niste prieteni. Toti erau happy cu yango and shit.
Anul asta, acelasi grup, unul nu mai zicea nimic de ei. Sincer la o luna dupa lansare nu am mai stiut nimic de yango. Dar nimic. Asa ca singura mirare e ca “inca mai existau astia?”
Jules(Citează)
15/10/2020 la 7:27 PM
Drum bun si cale batuta!
Las’ ca vine Zity. ;)
Radu-Mihai(Citează)
16/10/2020 la 4:32 PM
Aplicatia era o mizerie , pickup-ul ti-l puneau ei unde vor si unde cred – aveai 2 pin points similare cel de locatie si cel de pick. Daca nu erai atent (eu de 2x) chemai taxi la bariera cand tu erai la pasaj la Cocor. Nu vedeai pe al doilea decat daca dadeai zoom out. Ma rog .
Nu am mai mers deloc cu ei de cand a venit un FORD FIESTA …. in 3 usi .
Liviu(Citează)