►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Peste fix o săptămână au loc alegerile prezidențiale în SUA, Trump vs Biden. La ei nu alege cineva data alegerilor, ci au loc mereu în prima zi de marți de după 1 noiembrie.
Va fi interesant. Eu mă aștept ca Trump să piardă, but then again, așa mă așteptam și în 2016.
Cum văd eu lucrurile: dacă Trump va pierde, va pierde strict din cauza covidului. Adică anterior acestui an economia americană avea o creștere constantă, președintele părea că i-o trage Chinei în diverse moduri și, mai important pentru alegătorul de rând, Trump avea o politică pe placul votanților săi, chiar dacă nu musai benefică și pentru alte țări, mediu înconjurător și în general restul lumii.
Problema lui Trump, așa cum a rezumat-o foarte bine un analist acum câteva luni, este că n-a atras alți alegători de partea sa. Did not reach beyond his base, cum se zice, nici măcar în anii trecuți. În practică și-a îndepărtat o parte dintre votanții din 2016, în loc să atragă și pe unii noi de partea sa, dar per total la început de 2020 puteam spune că alegerile vor fi foarte disputate și că Trump are șanse mari să câștige un nou mandat.
Apoi a venit covidul. Cred că tot ce trebuia să facă Trump era să spună că boala este serioasă, că sfaturile specialiștilor trebuie ascultate și trebuie luate măsurile uzuale de protecție sanitară, cele pe care le vedeți și prin alte țări.
Atât. Trebuia doar să pară un lider, să arate că luptă și mobilizează toate resursele țării în lupta cu pandemia. Nu cred că cineva, indiferent de țară, se așteaptă ca președintele său să elimine cu mâna lui boala, să oprească decesele și să crească economia. Trebuie doar să arăți că ești lider, că ești implicat, că pui lumea la treabă.
Iar la cât de alambicată este SUA ca stat federal, cu puterea împărțită între președinte, Senat, Camera Reprezentanților, legi federale, guvernatori, legi statale și parlamente statale și agenții care au și care nu au influență la nivel federal, Trump nici n-ar fi putut fi acuzat de incompetență. Adică și dacă eșuau toate măsurile anti-pandemie, vina ar fi fost împărțită între atâtea niveluri ierarhice încât se pierdea pe drum.
Președintele trebuia doar să arate că e bine intenționat și că cere măsuri. Dacă cei care le implementează local se dovedeau neinspirați, ar fi fost vina lor. Am mai zis recent când vorbeam despre comunicarea propriilor noastre autorități: liderii adevărați se fac remarcați și câștigă încredere nu musai pentru că au rezultate, ci și pentru că încearcă și dau din coate să le obțină, chit că la final nu au cu ce să se laude.
Trump a ales să facă fix opusul. Virusul nu există sau este nesemnificativ, trece dacă bei înălbitor, mass-media are ceva cu el, 240.000 de americani morți de covid nu sunt vreo cifră mare, nu purtați mască, veniți să mă aclamați la înghesuială, Biden e ridicol pentru că poartă mască șamd.
N-a fost o alegere bună. Nici nu știu cum ar fi putut fi. Fiecare american căruia i-a murit o rudă sau un vecin de covid a văzut cu ochii lui cum stau de fapt lucrurile.
Trump mai are alături doar baza de votanți ultra-fideli, cei care l-ar vota indiferent ce-ar face. Nu vă mirați, în fond și pe Dăncilă au votat-o mulți români.
În sondaje Trump stă prost, e la mai mult de 10 puncte în spatele lui Biden. Sondajele se fac însă la nivel național, dar alegerile sunt decise pe sistemul cu electori particularizat pe fiecare stat, așa că poți câștiga votul popular și să nu câștigi de fapt președinția (cum a pățit chiar Hillary Clinton, care în 2016 a câștigat cu 3% peste Trump).
Anul acesta intervine și problema covidului. Americanii au un sistem foarte mișto de votare: poți vota cu până la 6 luni în avans în unele state, că poate te-ai decis deja și nu vrei să vezi campania electorală până la capăt. Poți vota prin poștă, iar câteva zeci de milioane așa fac, că le e teamă de mers la urne pe 3 noiembrie. Acele voturi se vor număra lent și mai târziu, iar Trump insistă deja de multe luni că vor fi fraude masive la votul prin corespondență (deși el organizează alegerile, deci nu înțeleg exact cine le-ar frauda și cum).
Așa că mulți analiști se așteaptă ca Trump să fie câștigătorul aparent la finalul zilei de 3 noiembrie, dar după ce vor fi numărate și milioane de voturi trimise prin corespondență, ceea ce durează câteva zile, să piardă în favoarea lui Biden. Un fel de “Mihaela dragostea mea” american. Dacă va fi așa, probabil vom asista la lupte stradale și scandaluri mari în SUA.
Acesta este cel mai scurt rezumat posibil al problemelor din SUA. Sper că le-ați urmărit mai pe larg prin mass-media și talk-show-uri, au fost 4 ani extrem de agitați.
3 noiembrie la americani înseamnă că noi aici aflăm rezultatele pe 4 noiembrie, pe la 6 dimineața.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
59 comentarii
27/10/2020 la 6:53 AM
Alegerile au incepu deja. 60.000.000 au votat pan acum.
Alin(Citează)
27/10/2020 la 8:59 AM
Sigur, dar afli rezultatul pe 3 noiembrie, așa că de facto atunci sunt.
nwradu(Citează)
27/10/2020 la 7:19 AM
Din pacate, cred ca va castiga Trump. Biden e prea decrepit sa faca fata rolului de presedinte.
Deea(Citează)
27/10/2020 la 2:24 PM
In mod normal, orice organism viu cu activitate cerebrala care ar candida impotriva lui trump ar trebui sa castige. Chiar si cainele lui biden.
In realitate lupta va fi destul de stransa dar anticipez un scenariu de genul celui romanesc de acum 20 ani: lumea va vota cu decrepitul ca sa nu iasa vadim.
Altfel, america va ajunge la nivelul de influenta mondiala al frantei: mult zgomot pt nimic. Iar pt noi, aici la gardul rusiei si sub influenta regionala in crestere a turciei, asta poate fi extrem de periculos.
E bine ca episodul trump sa intre in istorie ca un accident nefericit al democratiei impreuna cu toata sleahta de semidocti si trepadusi corupti care-l inconjoara.
Ar fi o sansa ca democratia ca si concept social si forma de guvernare sa se amelioreze la nivel global.
Numa zic.
Tom(Citează)
27/10/2020 la 7:41 AM
Cred (si sper) sa castige Trump.
Biden saracu are momente in care nici nu stie la ce candideaza sau impotriva cui candideaza.
alex(Citează)
27/10/2020 la 9:00 AM
Cred că te-ai uitat prea mult la ce zice Trump. Și Trump are momente când nu găsește al doilea cuvânt din expresii clasice sau altele de acest tip.
nwradu(Citează)
27/10/2020 la 9:26 AM
Macar Trump a stiut tot timpul la ce candideaza…plus ca nu vine sa citeasca niste platitudini, vorbeste liber. Mai da de gard cu ce spune, dar nu e o papusica pe care o controleaza altii.
Oricum nu mai e mult si vedem cine va conduce USA pentru urmatorii 4 ani.
alex(Citează)
27/10/2020 la 10:43 AM
Interesul României este să câștige Biden, care are o politică externă normală. Trump în curând te lasă pe mâna rușilor. Așa că mai bine gândește-te la tine când speri ceva, nu la cine vorbește fără prompter. Aia nu contează, că omul nu-i vlogger, ci președinte.
nwradu(Citează)
27/10/2020 la 1:21 PM
Nu stiu ce sa zic, dar cu Trump vad chestii concrete in Romania (ultimul exemplu centrala de la Cernavoda). Stangistii astia (pesedisti americani?) pe care ii slavesti tu, doar cu vorbele. Iarasi cu Trump am vazut un parteneriat mai puternic cu Polonia si Romania, poate cele mai anti rusesti tari din UE, mai degraba te lasa Biden pe mana rusilor.
Dar deh, Biden da bine in bula unora, bula politically corectness-ului, bula BLM, bula sa fie bine ca sa nu fie rau, bula care suge puma la chinezi, etc.
Biden e omu care zice nasoale de Rusia dar isi trimite neamurile sa faca afaceri paguboase prin Ucraina, slabind un stat unde Rusia are interese enorme.
alex(Citează)
27/10/2020 la 7:42 AM
Au de ales dintre doi cretini. Cum dracu au ajuns aia sa fie reprezentativi pentru ceea ce era odata cea mai puternica natiune nu stiu. Am zis odata pentru ca acum US este un urias cu picioare de lut, nu mai au industrie nu mai au nimic. In goana patronilor dupa profit au externalizat totul catre China care acum au un avans tehnologic semnificativ fata de state. Au realizat asta cand a inceput Trump cu sanctiuni dar imi e teama ca e prea putin si prea tarziu.
Dorin(Citează)
27/10/2020 la 9:10 AM
Unde-i acest avans tehnologic? Că mi se pare că tocmai s-a demonstrat foarte clar că americanii controlează tot ce înseamnă microelectronică. Nici măcar companii din alte state nu pot produce pentru chinezi fără acordul americanilor.
Pe ce alt domeniu sunt chinezii lideri în tehnologie, poate în afară de 5G?
China a recuperat teren în unele domenii. Puterea lor adevărată nu stă însă în tehnologie, ci în forță de muncă și capacitate de producție și un număr mare de cetățeni. Acestea sunt avantaje la masa negocierilor și cu ele vin, nu cu tehnologie. Nu-ți trebuie cel mai modern avion când ai 30.000 de avioane mai vechi.
nwradu(Citează)
27/10/2020 la 10:35 AM
Nici pe 5G nu (mai) sunt lideri.
“Ericsson Emerges as 5G Leader After U.S. Bruises Huawei –
https://www.wsj.com/articles/ericsson-emerges-as-5g-leader-after-u-s-bruises-huawei-11591095601
Deci alt mod în care americanii s-au flexat și chinezii și-au furat-o.
Bogdan Popa(Citează)
27/10/2020 la 1:10 PM
Razboiul economic dintre SUA si China este singurul lucru bun facut de Trump, trebuia sa vina cineva si sa spuna stop globalizarii.
Andrei G(Citează)
27/10/2020 la 8:13 AM
Kamala Harris
Morrissey(Citează)
27/10/2020 la 8:44 AM
Cred si sper sa castige Trump.
Joe Biden zici ca e un batranel cu Alzheimer luat direct din sanatoriu. Nu stie pe ce planeta e.
Gresesti cu baza fanilor lui Trump. De data asta or sa fie mult mai multi care o sa il aleaga.
Corcoran(Citează)
27/10/2020 la 9:02 AM
M-am uitat la dezbateri și la diverse discursuri. Biden pare elocvent, se exprimă bine, are un flux verbal bun și vorbește la obiect. Sper să fiu și eu așa la vârsta respectivă.
nwradu(Citează)
27/10/2020 la 9:36 AM
Mai uita-te o data. Omul e incredibil de dezlanat in idei, uneori pare ca uita ce a vrut sa spuna. Mai ales la prima dezbatere l-a salvat moderatorul de o gramada de ori.
Uita-te de cate ori zice “Come on!” atunci inseamna ca e in belea.
Trump a fost demonizat de cnn si toata presa, pe cand Biden a fost tinut in palma. Cum e si cu scandalul cu fi’su acum, scris de NY POST, pe care facebook si twitter L-au sters acolo unde a fost distribuit pe respectivele retele.
Se creeaza un precedent periculos.
Corcoran(Citează)
27/10/2020 la 10:20 AM
Trump vorbeste mai prost ca becali al nostru. Cauta transcripts la ce zice.
Becali nu stie gramatica, asta nu are coerenta in idei din 2016. De aia tema asta de campanie ca binden e senil ma amuza.
Unu are 77 unu 74, tre sa ai ochelari de cal sa vezi doar pe unu ca decrepit.
alxzen(Citează)
27/10/2020 la 8:47 AM
Ai uitat sa mentionezi ca 90% din presa l-a demonizat pe Trump in ultimul hal. L-au atacat mai rau decat daca ar fi Satana.
mac gregor(Citează)
27/10/2020 la 9:01 AM
De unde știi că nu merita? Că din ce declarații are, le și dă muniție non-stop.
nwradu(Citează)
27/10/2020 la 9:51 AM
Pentru ca nu am vazut nici o declaratie de la el, care vazuta in sine sa ma enerveze ca pe ei, cu spume la gura. Da-mi declaratia lui Trump, vorbind, netaiat, 30 minute, care ar trebui sa ma enerveze pana la spume la gura.
Nu parerile analistilor politici partizani, ca din aia avem si in Romania si stim cate parale fac.
Tu l-ai auzit vreodata pe Trump vorbind, in mod nemijlocit, fara filtrele mediei anti-Trump?
mac gregor(Citează)
27/10/2020 la 10:08 AM
L-am auzit eu. Aproape orice declarație mă enervează. Nu e vorba că ar spune ceva controversial, ci că nu spune nimic și face asta într-un mod bombastic. “What’s your healthcare plan?” “We have a healtcare plan, a beautiful plan, the best you’ve ever seen, nobody has done a plan better than me” continuat 10 minute sau până când se plictisește gigelul din fața lui.
Nu știu părerile analiștilor politici, dar americanii au o vorbă mișto: don’t piss on my leg and tell me it’s raining.
Giani Mucea(Citează)
27/10/2020 la 10:21 AM
Ce descrii tu e showmanship comercial. Americanii sunt obisnuiti cu stilul asta de la 1800 incoace.
mac gregor(Citează)
27/10/2020 la 10:25 AM
asta e standardul? orice sub el e invalid?
Eu am 30 plus, m-am prins de joc de la bush. Castiga nu castig trump acum/ cine e cu el nu va recunoate minusurile. Aceeasi oameni care ii fac acum osanale erau oamenii pro Bush. Cand o sa fie piatra de moara il arunca la cosul de gunoi al istoriei.
alxzen(Citează)
27/10/2020 la 10:32 AM
@alxzen
da, pentru ca numai asa ar putea fi justificat nivelul actual de ura.
mac gregor(Citează)
27/10/2020 la 10:46 AM
De asta mi-e frica mie ca sa iasa Biden. Omul are toata presa la dispozitie mai putin FoxNews. Practic nu are cine sa-l critice.
XYZ(Citează)
27/10/2020 la 10:48 AM
Poți să-i urmărești canalul de YouTube dacă crezi că-l taie nasol mass-media https://www.youtube.com/channel/UCAql2DyGU2un1Ei2nMYsqOA
E cum zice Giani Mucea: cuvinte frumoase despre cum “să fie bine, să nu fie rău”, dar când întrebi detalii, nu-ți poate spune și te acuză că ești parte din mass-media rea. Noroc că Fox News nu-l întreabă detalii.
Mi-a adus aminte mereu de campania electorală de la noi cu Firea în 2016. A promis marea cu sarea, dar când cereai detalii te acuza că de fapt vrei să faci jocul altora. Și noroc că Antena 3 nu întreba nimic, doar lăuda.
nwradu(Citează)
27/10/2020 la 10:53 AM
Daca critica era la nivelul asta, puteam sa inteleg si chiar sa fiu de acord cu ea.
Dar cum e, ceva e grav defect la democrati/media. Oamenii aia sunt in pragul a ceva boala psihica.
mac gregor(Citează)
27/10/2020 la 12:50 PM
@Radu nu ai inteles ce zice macgregor mai sus. E exact INVERS: TOATA MEDIA acopera sub pres ce spune Biden cu exceptia Foxnews. Cnn, abc, e un conglomerat de canale de stiri care tipa doar impotriva lui Trump in disperarea ca democratii sa castige. Si mai nou facebook si twitter
Daca vrei sa compari pe cineva cu Psd si presa in mare procent manipulatoare de la noi, aia sunt democratii.
Nu e doar Latrina 3, e antena 1, Realitatea, Romania TV si multi altii. La fel ca si in usa, e o masinarie uriasa de dezinformare.
Corcoran(Citează)
27/10/2020 la 5:08 PM
O fi showmanship, dar dacă nu vine și un răspuns concret după alea 10 minute, e bullshit. Și-și spun asta ca om care a aplicat metoda de suficiente ori: dacă nu dă și răspunsul până la urmă, ori nu-l are el ori nu există.
Poate că de-aia mă zgârie pe urechi de fiecare dată când îl aud. Îmi aduc aminte de perioada aia de la început, când eram mic, vag incompetent și suficient de arogant să cred că știu tot; și când mă întreba un client ceva, mă lansam în explicații bombastice, goale de conținut, încercând să maschez lipsa informației prin cuvinte mari. Uneori mergea, de cele mai multe ori nu.
Giani Mucea(Citează)
27/10/2020 la 9:00 AM
Subscriu la cele de mai sus. Ma uit cu ingrijorare cum puterea militara #1 din lume si fosta putere #1 economic risca sa dea peste cap mare parte din restul lumii. Rusia – macar are un lider autoritar si cel putin el are o viziune si o directie clara, conduce prin a dezmintii constant lucruri evidente. China – au un partid care stie unde vrea sa ajunga si sunt la capitolul “cum mascam totul sa dam bine in fata restului lumii”.
Americanii sub Trump mi se pare ca au decazut mult la nivel global, vad local imbunatatiri care oricum nu-i vor ajuta pe termen mediu si lung. Continuand cu un Trump narcisists, un “stie tot, dar nu e vina lui constant”, un inginer financiar (nu-i deloc de bine, dar daca ii permite sistemul e ok) se vor adanci mai rau.
Americanii sub Biden, se vor repozitiona cumva la nivel global si ar trebui sa-si revina cred eu mai bine. Are ganduri mari Biden pentru taxarea bogatilor (>400k$/an) care cred ca ii vor pune bete-n roate la alegeri. Continuand cu un Biden confuz/uituc vad doar ca riscul sa fie condusi “din spate”.
Americanii au un sistem electoral depasit unde votul alegatorilor nu e egal; sistem nu vor sa-l schimbe oricum ca e cel gandit de “founding fathers”.
Alegerea presedintelui acum o vad mai mult ca alegerea vice-presedintelui care ar putea sa preia puterea in caz de ceva neprevazut. La Trump progresul accelerat al dementei iar la Biden progresul accelerat al unui Alzheimer, lucru ce i-ar incapacita pe ambii sa-si exercite functia de presedinte.
Ariel(Citează)
27/10/2020 la 9:06 AM
Cred că este un curs normal în toate marile imperii: o viață bună duce treptat la lideri mai slabi și la votanți care sunt preocupați de probleme mult mai simple și neimportante în marea schemă a lumii. Viața prea bună are capcanele ei.
Doar dacă se face publică treaba. Nu uita că americanii au o istorie de ascuns problemele de sănătate ale președinților. Despre Kennedy nu s-a zis nimic când lua droguri, despre Trump în continuare nu-i clar când a fost de fapt depistat pozitiv cu covid și cât de des era testat. Gurile rele spun că a devenit public că are covid când a început să aibă simptome și nu le mai putea ascunde.
Oricum, dacă e de vicepreședinți, o prefer pe Harris.
nwradu(Citează)
27/10/2020 la 10:31 AM
E misto intr-un fel ca asisti pe viu la caderea romei si cine e pasionat de istorie vede multe din semnele de atunci.
E clar ca intreg sistemul politic de la ei e decrepit si defect. Victoriile astea de stanga sau de drapta sunt jocuri politice de moment dar tot ce fac e sa alerge spre prapastie.
alxzen(Citează)
27/10/2020 la 10:49 AM
Da, dar nu musai căderea. Era contemporană are comunicații instantanee și discursuri publice și presă liberă care poate critica derapajele fără teamă. Așa că în vremurile de acum sunt șanse mult mai mari ca o țară să corecteze o tendință de scădere.
nwradu(Citează)
27/10/2020 la 1:04 PM
@Ariel chiar si daca ar vrea americanii sa schimbe sistemul politic, au nevoie de 2/3 voturi pentru in Camera Reprezentantilor sau in Senat ( nu mai imi amintesc bine care si imi e lene sa caut :D , dar oricum nu conteaza pentru ca acele voturi nu vor fi stranse ever) .
N(Citează)
27/10/2020 la 2:08 PM
sper sa fie asa ca nu as vrea sa aflu ce urmeaza dupa pax americana.
Dar un sistem dominat de blocaje nu pare sa se poata schimba in timp util. Ai nevoie de flexibilitate pentru probleme mari. Mi se pare inacceptabil ca cel mai bogat si puternic stat din istoria umanitatii sa fie si cel in care ai cele mai multe morti acum cu covidu desi pe hartie a alocat cei mai multi bani pentru stimulus si rezov problemei ( mai mult a vazut to restul lumii la gramada) si noi stam sa dezbatem teme politice.
alxzen(Citează)
27/10/2020 la 9:12 AM
Ar trebui sa câștige Biden. Trump se cearta cu toata planeta, el este impotriva tuturor si de comporta ca un copil care are jucarie noua si nu vrea sa o imparta cu nimeni.
Biden sigur nu va conduce mare lucru si sper ca isi va delega majoritatea atributiilor catre Kamala Harris care pare foarte cerebrala si destul de pregatita.
ovidiu(Citează)
27/10/2020 la 10:02 AM
Kamala Harris e cea mai lipsita de continut persoana de pe planeta. Nu are nici o parere personala. Ce poate sa iti placa la ea, nu inteleg. Orice comediant poate fi Kamala Harris.
Pence macar a facut fata cu succes adversitatii cativa ani pentru parerile lui, si nu le-a schimbat.
mac gregor(Citează)
27/10/2020 la 9:38 AM
Si Biden a folosit comentarii rasiste la adresa negrilor De multe ori dar de alea nu pomeneste nimeni.
E o inclinatie clara impotriva lui Trump.
Corcoran(Citează)
27/10/2020 la 10:51 AM
Și în caz că a făcut asta, cum zici tu, ți se pare că s-a echilibrat balanța? Trump, dacă pierde, nu pierde pentru declarațiile sale controversate, că pe alea le avea și înainte de 2016. Pierde pentru că promite lucruri fără acoperire și, când îi ceri detalii sau îl întrebi de ce nu le-a făcut, dă vina pe tine pentru că ești împotriva lui.
nwradu(Citează)
27/10/2020 la 12:44 PM
@Radu vorbesti prostii. Arata mi tu 3 lucruri promise de Trump cum zici tu.
Dimpotriva, cel care promite verzi si uscate e Biden. Sleepy Joe e exemplul perfect de politician: se uita in ochii tai si minte verzi si uscate.
Corcoran(Citează)
27/10/2020 la 10:00 AM
Singurul mod în care poate pierde Biden e dacă sunt destui votanți Trump care mint la sondaje. Adică știu că sunt, dar nu știu dacă sunt destui.
Ce e mai bine pentru US? Păi zic eu că e mai bine dacă dispare Trump. Nu reiau motivele pentru care cred că e un președinte prost și un om mizerabil, n-are sens. N-am de gând nici să îl demonizez, sunt de acord că a avut niște inițiative bune și e caracterizat în mod greșit ca fascist, dar overall a reușit să dea jos US de pe locul ei pe plan extern și să o ducă într-o direcție greșită pe plan intern. Plecarea lui nu va rezolva problema, e destul de greu să revii din rahatul ăsta și votanții lui încă trăiesc.
Ce e mai bine pentru noi? Din punctul meu de vedere, să rămână Trump. Asta ar rezolva două probleme: presiune crescută pe China și presiune crescută spre federalizarea EU. Sunt sigur că Biden nu ar lăsa China în pace, n-are cum să facă asta după ce s-a întâmplat anul ăsta, dar ar fi și mai echilibrat decât Trump în relațiile cu ei. Și poate că ar încerca să atragă EU în joc, ceea ce ar fi inteligent pentru ei dar prost pentru EU. Prefer să-și dea singuri în cap.
Despre federalizarea EU, dacă nici până acum nu ne-am dat seama că e singura soluție pentru a supraviețui, încă 4 ani de GEOTUS ne vor băga lecția asta bine de tot în cap.
Giani Mucea(Citează)
27/10/2020 la 10:52 AM
Eu nu cred că presiunea pusă pe UE este suficientă pentru scoaterea din amorțeală. Ar dura prea mult timp oricum.
nwradu(Citează)
27/10/2020 la 11:08 AM
Te gândești doar la situația actuală.
Dar stai așa, să mai primească omul un mandat, fără să mai poată candida pentru încă unul. Pa-pa NATO, bine ai venit trade war with US. Nici atunci nu e suficient? Nici o problemă, universul nu îți e dator să te țină în viață.
Dar eu cred că e suficient și acum. EU pare că s-a trezit după COVID, a făcut câțiva pași importanți în direcția corectă. Faptul că se mișcă încet e normal, important e să se miște.
Giani Mucea(Citează)
27/10/2020 la 10:16 AM
Biden pentru liniste si sper ca va fi un semnal de alama ca nu poti sa tii alegeri si un partid cu un astfel de candidat.
E un Basescu pe cocaina.
alxzen(Citează)
27/10/2020 la 10:40 AM
Este incredibil cum au ajuns si americanii ca romanii, sa aleaga intre 2 rele pe raul cel mai mic.
Trump clar are probleme la mansarda, e un caracter infect de om, genul bullying care facea misto de toti copiii la scoala si le fura pachetul.
Biden pare un batran usor senil, ajuns sa candideze mult prea tarziu, cand ar trebui sa se focuseze pe problemele de incontinenta, nu pe conducerea unei puteri mondiale. Daca o sa castige, nu-l vad sa duca cu bine mandatul la sfarsit, din punctul de vedere al sanatatii.
In orice caz, ultimii 4 ani si urmatorii 4 vor fi inceputul declinului pentru SUA. Si probabil China va prelua rolul de leader global.
corny(Citează)
27/10/2020 la 10:47 AM
Trump desi este un personaj controversat a castigat puncte in ultimii ani prin lupta cu Rep. Chineza, l-ai fi vazut pe Obama sa interzica accesul Huawei?
Biden pare un batranel care vrea sa impace toata lumea, lucru de care ar profita China
george(Citează)
27/10/2020 la 10:54 AM
Da, chiar Obama a fost cel care a interzis Huawei să vândă către guvernul SUA.
Problemele și măsurile anti-Huawei au fost inițiate de Obama, Trump doar le-a continuat interzicând și privaților achiziții de la Huawei.
nwradu(Citează)
27/10/2020 la 11:39 AM
Cand zice Biden “Come on!” este un moment din acela in care Trump spune asa o aberatie ca nici nu justifica sa o contraargumentezi.
vladutz(Citează)
27/10/2020 la 12:54 PM
Aberatii cum ca Vrea sa treaca the Green Bill, Lucru recunoscut in direct in ultima dezbatere si pe care democratii inca incearca sa il scalde, ca nu a zis, ca hai ca … COME ON!
Sleeepy Joe!
Corcoran(Citează)
27/10/2020 la 12:14 PM
Nu ma implic in prohoade, nici nu imi pasa prea tare cine iese presedinte la aia, nu-i ca si cum parerea mea conteaza, dar pot sa spun un lucru cu privire la asta.
Trump a castigat data trecuta fix pentru ca a atacat problema asta. Aia de dinainte au fost de felul asta. Cel mai bine intentionati ( in teorie), sa lasam specialistii sa nu faca nimic ca lumea – ceva de genu’.
Campania lui a fost pe “vin io, decid io si fac io”. Masurile si succesele sunt discutabile, la fel si discrepanta dintre discurs si actiuni, dar atitudinea asta este si a castigat o data cu stilul asta. Ar fi fost o strategie pierzatoare de capital la alegatorii lui sa faca brusc la fel ca ceilalti.
Catalinx(Citează)
27/10/2020 la 2:47 PM
Hah! Vedeti voi de-asta intru pe ascet blog… “sa-l citesc pe Radu cand scrie lucruri traznite”. Trump va castiga si asta era vizibil inca dinaintea pandemiei, dar noh, macar asa nu ne plictisim. America e un shit show total, cine se (mai) uita spre ei pentru modele e iluzionat (deluded).
Syn(Citează)
27/10/2020 la 3:22 PM
Înaintea pandemiei de acord, era clar că va câștiga. Problema e că s-au întâmplat niște lucruri de atunci.
Acum am și eu o întrebare: de ce ești atât de sigur că va câștiga? Nu zic că n-ai dreptate, că n-am suficiente informații. Doar că, din puținele informații existente, poți trage concluzia că va pierde. 538 îl dă cu 13% șanse de câștig (și poți presupune că și-au adaptat modelul după 2016), se votează în disperare în avans, bani de campanie nu prea mai are, fenta cu fi-su lui Biden nu prea a luat avânt etc. Sigur, poți zice că astea nu sunt dovezi suficiente și aș fi de acord cu tine în oarecare măsură, dar măcar exista. Dar ce indicii sunt că ar câștiga?
Giani Mucea(Citează)
27/10/2020 la 2:59 PM
Prietene, du-te și doooooooooormi. Pe veci. :))) La ce datorii are, e o păpușă de-aia malefică, chucky. Ia bani cu două maini si tot nu îi ajung să stingă datoriile.
Cosmin(Citează)
27/10/2020 la 3:22 PM
1 – Nu suntem prieteni
2 – somnul de veci poti sa il recomanzi lu’ doamna ma – ta, eu vreau sa vad cum va arata lumea cu Trump inca 4 ani la conducerea SUA. Bine, la cat de implicat esti, posibil ca atunci cand Trump va mai iesi presedinte pentru 4 ani sa iti pocneasca o vena si tu sa te duci la cele vesnice.
alex(Citează)
27/10/2020 la 7:08 PM
N-am de unde sa iti dau informatii, de unde as avea? America e un total shit show si orice vezi in presa, mai ales main stream, nu e ceea ce pare.
Pariul meu vine de la alegerile precedente… n-am crezut ca o sa se intample.
Acum merg pe mana lui Gad Saad. Trump wins… si tie iti dau o bere.
Syn(Citează)
28/10/2020 la 1:09 PM
nimic despre laptop ? nu, nu ala de gaming de la msi, laptopul vanatorului… despre romania gate nimic ?
castiga trump
pmk(Citează)
29/10/2020 la 7:32 PM
Trump va castiga alegerile! La fel ca si in 2016 nu am nici o indoiala! Chiar si aici la mine in fieful democratilor, entuziasmul pentru presedinte e la cote maxime . Google ” Trump rally in Beverly Hills” sau “Freedom Rally Beverly Hills”. Nu ma astept sa intelegeti ce se intampla, dar pandemicul, lockdowns, riots au schimbat multe opinii. De ex. prietenii mei, imigranti rusi, israeli, etiopeni, mexicani etc. care au votat constant democrat, de data asta au votat un tichet republican, inclusiv Trump. Toti locuiesc in districte super democrate.
Azi-dimineata s-a anuntat ca GDP-ul a crescut cu 33.1% in Q3. 33.1%, cea mai mare crestere economica ever. Suntem inca la minus 3.5% fata de inceputul anului (pandemicului) dar eu zic ca e bine.
Diana(Citează)
30/10/2020 la 11:46 AM
https://www.g4media.ro/studentii-de-la-o-universitate-din-sua-cer-indepartarea-din-campus-a-statuilor-unor-imparati-romani-considerate-simboluri-ale-suprematiei-albe.html
astia sunt votantii lui Biden…
teo(Citează)