un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Sunt genul cu ultrabook

13 Oct 2020  ·

PUBLICITATE, TEHNOLOGIE  ·

47 comentarii

Mi-am dat seama recent că eu sunt făcut pentru laptopuri ultraportabile.

Am testat în ultima lună trei laptopuri de gaming. Bine construite, foarte performante și, la un calcul rapid de bani, cam la același preț cu al unui desktop de configurație similară plus monitor cu refresh mare. Și nu sunt doar pentru jocuri, ci și pentru editare video, multitasking intens șamd.

Problema lor, ca și a oricărui laptop de gaming ever, este că sunt zgomotoase. Au procesoare serioase și plăci video performante și acestea generează căldură imediat ce încep să fie un pic muncite, iar sistemul de răcire al laptopului accelerează imediat în turație. Fiind un laptop, are heatpipes și tot felul de ventilatoare cât mai eficiente, dar de mici dimensiuni, așa că acestea ajung la o turație foarte mare, 4.000-5.000 RPM.

Și atunci sunt zgomotoase. Cam cât un uscător de păr, un sunet aflat mereu în fața ta, ceea ce după o vreme devine cam enervant. Îl poți ignora dacă poți căști și ești atent la joc, dar uneori poate că joci ceva care nu te ține super implicat în acțiunea respectivă sau pentru care nu ai nevoie musai de căști (Flight Simulator, Civilization 6, FIFA 21 etc).

Mai important, mie mi-a zis chiar Matilda că e foarte obositor să stea în aceeași cameră cu mine atunci când eu folosesc un astfel de laptop. Pentru ea este doar gălăgie. Laptopurile de gaming au scăzut în grosime și greutate cu tot felul de noi tehnologii, dar zgomotul produs de ele încă n-a găsit nimeni cum să-l reducă.

Și astfel mi-am dat seama că, dacă nu sunt făcut pentru o extremă a jocurilor, cea high-performance, atunci sunt făcut pentru altă extremă: ultra portabile, laptopuri subțiri și ușoare, ultrabook-uri sau cum vreți să le ziceți. Calea de mijloc mi se pare inutilă: dacă nu mă joc cu grafică bună sau nu mă joc deloc, atunci măcar să fie cât mai ușor și subțire posibil.

Sunt niște oferte la Lenovo ThinkPad la eMAG. Lenovo are ultrabook-uri de la 3.500 de lei și până la 25.000 de lei, după nevoi. Mă uitam la un X1 Carbon care are 14,9 mm grosime și doar 1,09 kg. N-are ultima generație de procesoare, dar autonomie bateriei este oricum de până la 18 ore! Dacă ține jumătate în utilizare normală și tot e super.

Cumva am intuit că mă potrivesc cu ultrabookurile încă de când au apărut pe piață, acum mulți ani, și de atunci doar astfel de laptopuri am folosit. Mi se pare foarte tare să învârt un laptop în mâini fără nici un efort când mă mut dintr-o cameră în alta sau să țin un laptop pe picioare și să nu-i simt greutatea.

Anul acesta nu prea a fost cazul, dar greutatea redusă și autonomia mare de obicei sunt foarte bune în deplasări/concedii, de exemplu când ai o oră de pierdut în aeroport, apoi un zbor de 3 ore, o escală de alte trei ore și apoi încă un zbor. Eu am dus destul de departe eficientizarea bagajului propriu pentru micșorarea greutății totale, dar cred că toate gadgeturile și trucurile multifuncționale găsite de mine nu fac cât avantajul adus de un astfel de laptop.

Așa că, momentan și în viitorul apropiat, rămân la desktop plus ultraportabil. Cred că pare old school, dar zgomotul acela de ventilatoare e chiar enervant.

asus s5507

    47 comentarii

  1. Ăsta este advertorial?

      (Citează)

    • Da.

      Eu cand aud de ultrabook nu stiu de ce dar ma gandesc la barbati cu gleznele goale, cu cracii pantalonilor suflecati si cu palariuta in cap. Si camasa colorata, ceva gen portocaliu sau verde brotacel.

        (Citează)

    • Si cand vezi un laptop de gaming te gandesti la barbati cu camasa in carouri, de padurar, barba mare, ghete galbene si un topor in mana in care n-au laptopul? :)))

      Marean:
      Da.

      Eu cand aud de ultrabook nu stiu de ce dar ma gandesc la barbati cu gleznele goale, cu cracii pantalonilor suflecati si cu palariuta in cap. Si camasa colorata, ceva gen portocaliu sau verde brotacel.

        (Citează)

    • da, asa e :-))
      practic, pentru mine orice laptop tinut in mana este egal hipstereala :-))

      dar serios, I fucking hate laptops.

      la munca am tinut cu dintii de desktop cat am putut, dar cand am plecat in WfH nu am avut incotro.

      am primit un laptop HP nu stiu de care, nu se misca rau, practic in afara de faptul ca am nevoie de monitor, tastatura si mouse separate nu am ce sa ii reprosez, dar tot nu am reusit sa il indragesc, tot ce pot e sa fiu neutru fata de el :-))

        (Citează)

    • Marean: Eu cand aud de ultrabook nu stiu de ce dar ma gandesc la barbati cu gleznele goale

      acum.. sunt ultrabookuri si ultrabookuri.

      lenovo are niste thinkpaduri foarte solide (respecta niste standarde militare in sensul asta) si cu o tastatura foarte buna (cea mai buna tastatura de laptop as spune eu).
      daca adaugi si un docking station pt lucrul de la birou.. deja ne putem gandi la un us marine si nu la un trotinetist cu glezne goale.

      anyway, fiecare cu preferintele lui, dar sunt cateva ultrabookuri thinkpad care merita considerate

        (Citează)

    • @John
      ai vreo recomandare?
      ca nevasta e la al doilea Thinkpad seria E si intr-adevar li s-a stricat tastatura la ambele in mai putin de 2 ani
      in plus, primul a avut probleme cu nenorocirea de placa wireless, iar asta de acum nu prea vrea sa printeze.

      eu am in schimb un HP care are 10 ani, inca ruleaza win 7 si nu am avut nici una din problemele de la lenovo

      as da si 2000 de euro pe un lenovo pt ea daca as fi 100% sigur ca nu are probleme de nici un fel

        (Citează)

    • Marean: ai vreo recomandare?
      ca nevasta e la al doilea Thinkpad seria E si intr-adevar li s-a stricat tastatura la ambele in mai putin de 2 ani

      eu folosesc in mod curent (fara sa le protejez in vr’un fel)
      un thinkpad x1 yoga cu ecran oled touch la rezolutie 2k model 2017 parca
      si un thinkpad t470p (pe asta nu chiar zilnic).
      ambele rezista foarte bine.
      sunt comode, au cea mai tare tastatura pe care am avut ocazia sa o testez, baterie buna, etc.
      pretul e un mic inconvenient pentru ca ambele au fost in zona de 2000 euro plus (ba chiar ultrabookul se apropia de urmatoarea mie si stiu ca era mai scump decat varianta similara de la apple).
      bine, sunt echipate spre maxim cu cel mai bun procesor disponibil atunci, ram suficient si ssd de 512 (la momentul ala ssdurile erau cam scumpe si adaugau la pret).

      recomandare din oferta curenta nu stiu sa fac pentru ca nu am testat nimic nou (mai tin laptopurile astea o perioada buna pentru ca livreaza tot ce am nevoie),
      dar eu as verifica sa fie cosntrite cu ceva military specs pentru a fi solide (gasesti detalii la lenovo pe site) si eu stiu ca am preferat gama x1 yoga si gama t (aici varianta care se termina cu un p care semnifica echiparea professional).

        (Citează)

    • Eu am ultrabook și totuși port șosete, sper să nu-mi fie confiscat.

        (Citează)

  2. Scythe avea niște ventilatoare foarte mișto de 100x100mm parca și doar 10mm grosime acum mai mult de 5 ani.

    Laptopurile de gaming sunt în continuare zgomotoase pentru că producătorii Asus, lenovo, HP, Dell șamd sunt niște jegoși lacomi și incompetenți.

      (Citează)

    • Cred ca e trist sa fii Gaelex

        (Citează)

    • @Gaelex, ce lacomi si incompetenti sunt astia care reusesc sa inghesuie intr-o carcasa de laptop componente cu performanta similara cu a celor dintr-un desktop towe de 10 ori mai voluminos, dar nu reusesc sa le faca super silentioase.
      La fel de lacomi precum producatorii de supercaruri precum Feraari/Lamporghini/Porsche care nu vor sa le faca sa consume cat un Polo pe motorina.

        (Citează)

  3. E alegerea logica pentru oricine se plimba cu laptopul de colo colo. Fie ca e un sediu de firma, intalniri cu clienti, lucru remote in mai multe locatii sau chiar plimbatul prin casa sau statul in pat. Ce rost are o buturuga grea cand poti sa iei ceva de un kg si 2cm grosime.
    De fapt, la ce iti trebuie ditamai laptopul daca nu ai nevoie de super putere de procesare?!

      (Citează)

  4. Eu as vrea un laptop care să ducă ceva lucru pe grafică dar să fie și ușor/portabil. Și un unicorn.

      (Citează)

    • Razer Blade sau unele modele de Zenbook Pro (daca esti ok cu ecran de maxim 15.6 inch), dar preturile sunt pe masura.

        (Citează)

  5. Serban Marius

    13/10/2020 la 9:54 AM

    Marean:
    Da.

    Eu cand aud de ultrabook nu stiu de ce dar ma gandesc la barbati cu gleznele goale, cu cracii pantalonilor suflecati si cu palariuta in cap. Si camasa colorata, ceva gen portocaliu sau verde brotacel.

    Te asigur ca nu umblu cu blugii avand gleznele goale. Si din 2012 folosesc ultrabook-uri (Asus Zenbook UX31E si din 2015 am schimbat doua Microsoft Surface Book)
    Surfacebook-ul este singura masina pe care fac orice: stat pe net si lucru. Si acasa si la birou se conecteaza la 2 monitoare si crede-ma ca fac programare si stau cu 60 de taburi deschise in google chrome si nu plange laptopul incat sa-mi trezeasca copiii din partea cealalta a casei.

      (Citează)

  6. Sustin acest articol cu șer si liche.
    Lucrez pe Thinkpaduri T ( majoritatea ultraportabile) de 10 ani si ma uit sa-mi cumpar unul nou in perioada asta ca cel pe care-l am incepe sa traga mai din greu asa. De vreo 3 ani nu mai am nevoie de desktop.

    Am unul ramas prin camera tehnica prin Romania, dar nu m-am mai obosit sa-i leg cablurile de vreo 2 ani. Prea mult zgomot si caldura pentru prea putin.

    Si copiilor tot ultrabookuri le cumpar, consider ca ai nevoie de laptop “de jocuri” , sau statie, daca joci atat de bine sa fii intr-o liga, ceva de genul. Pe casual, mnu prea . Mai mult decat atat acum poti sa pui inclusiv placa video externa pe thunderbolt cand e cazul.

    X1 Carbon e foarte bun daca te impaci cu grafica Intel, sau pentru simulatoare si ce mai joci tu iti cumperi un externder de placa video cum am zis mai sus. Si daca nu ai mari nevoi de procesare ( masini virtuale servere instalate pe laptop).

    Pentru mine nu e ok cel din oferta ( i5u e cam putin pentru nevoile mele de procesare, eu sunt mai i7h asa, macar i7u de ultima generatie, dar nu toata lumea are aceleasi nevoi).

    Așa că, momentan și în viitorul apropiat, rămân la desktop plus ultraportabil. Cred că pare old school, dar zgomotul acela de ventilatoare e chiar enervant.

    Paradoxal ce spui, zgomotul de desktop cred ca e in cel mai bun caz similar cu ala de laptop de jocuri?

    Altfel sunt pe aceeasi pagina,dar din motive diferite – laptopurile de jocuri mi se pare ca anuleaza ideea de laptop. In general mai grele, s-au mai usurat, dar nu se compara cu unul de business/ ultrabook, in general baterie cu viata scurta, in general tastaturi care-s construite sa te joci nu sa scrii, in general mari si cu sasiuri nu la fel de bine puse la punct ( rezistenta si ergonomie) ca la cele business.
    Altfel si ultrabookurile scot un pic de zgomot, cele de la Thinkpad

      (Citează)

    • Cătălin Tănase

      13/10/2020 la 10:09 AM

      “Paradoxal ce spui, zgomotul de desktop cred ca e in cel mai bun caz similar cu ala de laptop de jocuri?”

      Păi tocmai, că nu e. Spațiul suplimentar permite montarea de radiatoare mai mari, astfel încât ventilatoarele nu trebuie să meargă la turații mari

        (Citează)

    • Depinde, eu am o configuratie “fierbinte” (5700xt) cu fan curve agresiv si devine deranjant dupa 75% la GPU iar cele de la carcasa doar la spin up intre 1000 si 1200 de rotatii sunt aproape silentioase.

        (Citează)

    • Spațiul suplimentar permite montarea de radiatoare mai mari

      Permite, dar in general, puterile disipate sunt de un numar de ori mai mari, in functie de statie. Daca vorbim de o statie care sa fie net superioara unui ultrabook de top, vorbim si de puteri de 400-500W asa usor. Iar in momentele cand sistemul e solicitat, iti trebuie o magaoaie foarte mare si foarte bine izolata sa obtii un zgomot redus. Ca se poate, da, sunt de acord, ca se intampla – in experienta mea, zgomotul ( in sarcina maxima – procesor >80%, placa video >80%) e peste 40dB in vecinatatea incintei. Undeva intre 40 – 60dB tipic, nu pun extremele ( procesoare cu ventilatoare stoc, ca se ajunge si la 65dB cu sunete in spectru inalt care deranjeaza psihic.

      La laptopuri e foarte rar un zgomot de 50dB, problema e spectrul de frecvente inalt si ca, in general, stai cu mainile pe laptopul ala si foarte aproape de el.

      Altfel si Thinkpadul meu are un zgomot de 23dB, asta cu ventilatorul nou ( inlocuit), ca sa ne intelegem, ca nu ar trebui sa discutam de ventilatoare uzate, stricate – pana sa il schimb ajunsese la 40dB .

        (Citează)

    • Catalinx: X1 Carbon e foarte bun daca te impaci cu grafica Intel, sau pentru simulatoare si ce mai joci tu iti cumperi un externder de placa video cum am zis mai sus. Si daca nu ai mari nevoi de procesare ( masini virtuale servere instalate pe laptop).

      Eu am desktop pentru jocuri/editare video și ultrabook doar pentru mobilitate. Mă joc pe el chestii simpluțe, dar plăcute. Rezist fără să joc Flight Simulator fix când sunt plecat undeva.

      Catalinx: Paradoxal ce spui, zgomotul de desktop cred ca e in cel mai bun caz similar cu ala de laptop de jocuri?

      Not really. Unitatea centrală stă pe podea, nu în față mea. Apoi, dacă investești într-o carcasă mai solidă și un cooler performant, sistemul e silențios. Acum am un cooler Zalman care-i foarte mișto, iar în viitorul desktop o să merg pe un Noctua NH-D15, care-i considerat cel mai bun pentru răcire silențioasă.

      Placa video actuală am luat-o după ce am citit niște review-uri despre nivelul ei sonor (sau specificații tehnice, ca sunt și pe acolo și poți compara cu altele). Nu mă deranjează desktop-ul când mă joc.

        (Citează)

  7. Oricât ar fi ele de noi, tot nu văd utilitatea acelui “controller” / acelei “ciupercuțe” roșii de la ThinkPad-uri. O fi o caracteristică a lor, dar tu, Radu, folosești acel joystick ?

      (Citează)

    • Nu, pun mouse normal pe orice laptop. Am dat exemplu Lenovo pentru că era la ofertă. Matilda are așa ceva și mai folosea ciuperca din când în când, că nu are mouse, dar tot touchpad-ul e baza.

      Eu am un Asus Zenbook 433FN care în touchpad poate afișa un bloc numeric, în caz că vrei contabilitate. Are și placă NVIDIA MX150 care accelerează un pic randarea video, la nevoie, bezel mic pe ecran de 14 inchi, greutate aproape cât un X1 Carbon, sunet mai praf, dar e foarte portabil.

        (Citează)

  8. Pentru orice motiv altul decat gaming, ultrabook este alegerea perfecta. (daca ai si buget, normal).
    Dimenisunile reduse desi ecranul este generos, bateria care pare ca nu se mai termina, greutatea mica aproape ca de tableta, toate contribuie la o experienta deosebita.
    Sunt fan ultrabook si pot spune ca imi place mult ecranul 4K de 13 inch, faptul ca intra in orice gentuta si ca e foarte usor. De-a lungul anilor am invatat pe pielea mea cat de mult conteaza chiar si 200g diferenta cand cari geanta/rucsacul mai multe ore.

    Daca insa vrei vreodata sa te joci, chiar si un joc de acum 10 ani, placa grafica integrata este 0 barat. As in Z E R O.
    Pentru gaming este practic nul, nu exista nicio forma sa-l faci sa faca ceva.

      (Citează)

    • Eu ma joc destul de des warcraft 3/primul starcraft pe un laptop fara placa video si nu am nevoie de altceva(ssd, i5, 8gb ram). Cred ca si CS ala vechi merge perfect..

        (Citează)

    • Eu m-am jucat o grămadă Open Transport Tycoon pe al meu. Ăla vechi, dar e super fun și te ține cu orele acolo. Nu mă deranjează că n-am grafică de 2020.

      Am jucat și Battlestar Galactica, care-i turn based cu nave. A mers foarte bine. Civilization 6 ar merge bine și a fost free pe Epic Store.

      E clar că nu-s făcute pentru gaming de ultimă oră, dar poți găsi zeci de jocuri mișto care merg bine și cu care să-ți petreci timpul liber, la nevoie.

        (Citează)

  9. Marean:
    @John
    ai vreo recomandare?
    ca nevasta e la al doilea Thinkpad seria E si intr-adevar li s-a stricat tastatura la ambele in mai putin de 2 ani
    in plus, primul a avut probleme cu nenorocirea de placa wireless, iar asta de acum nu prea vrea sa printeze.

    eu am in schimb un HP care are 10 ani, inca ruleaza win 7 si nu am avut nici una din problemele de la lenovo

    as da si 2000 de euro pe un lenovo pt ea daca as fi 100% sigur ca nu are probleme de nici un fel

    Cu ultrabook-ul e destul de simplu: e de ajuns să cari o zi întreagă după tine un laptop de 3 kg. Când mergi din punctul A în punctul B, chiar și fără mașină personală, e tolerabil, dar nu când ai de umblat cu el în spate toată ziua.

    Problemele tale sunt legate de drivere, iar soluția e să… te chinui până merge. Aici se simt laptopurile mai scumpe, dar când ai atâția producători și atâtea variante e greu să mai alegi varianta optimă. Problemele mici sunt un motiv pentru care unii trec la Apple, până la urmă ăla e standardul de calitate. Nu sunt perfecte produsele lor, dar sunt gândite pentru comoditate și, chiar dacă prinzi o lămâie sau o generație cu probleme, măcar nu stai zile întregi să citești despre drivere. În rest, toți au probleme: Dell, HP, Lenovo, Asus, Acer etc.

    Ce poți face în primă fază e să crești bugetul, peste 1000 de euro deja sunt laptopuri bune la 13-14”. La un laptop bun n-ai nevoie de tatstaură și *mouse.

    *dacă nu faci grafică, deși editare foto cât de cât poți face fără probleme cu un trackpad bun.

      (Citează)

    • În perioada în care aveam nevoie de workstation mergeam doar cu avionul și trebuia să car piatra în cârcă prin aeroporturi. Acum, când ar fi mers și un ultrabook, merg doar cu mașina.

      În orice caz, chiar dacă nu am nevoie în 95% din timp, tot workstation o să folosesc. Când vine vorba de telefoane și calculatoare, cel mai important lucru e să se miște repede în orice situație.

        (Citează)

    • @dam167

      hehe ma copii, acu’ fo’ 20 de ani caram laptopul dupa mine toata ziua in papornita, avea 5-6 kile si 5-6 cm grosime.

      cand aud ca e greu pt cineva sa care 3 kile astazi cand exista rucsace ergonomice ma gandesc din nou la gleznele alea goale cu blugii suflecati.

      de altfel nici nu stiu despre care 3 kile vorbiti. Laptopul sotiei mele nu este ultrabook dar are fix 1.9 Kg

      adica salvam 900 de grame daca trecem la ultrabook

      cam penibil imo

        (Citează)

    • Acum 20 de ani mergea și cu Dacia și-i trăgeam șocul iarna ca să pornească, apoi purtam mănuși și căciulă în interior, că nu dădea căldură. Nu înseamnă că aș mai face asta în continuare.

      În viață trebuie să-ți crești nivelul de confort și să folosești avantajele disponibile, nu să rămâi cramponat în faptul că spartanii nu aveau nici măcar ferestre la casă.

        (Citează)

  10. … cu o tastatura foarte buna (cea mai buna tastatura de laptop as spune eu).

    Sper ca glumesti. Oricat de buna este tastatura, nu exista absolut nici un motiv pentru care ar fi trebuit sa mute tasta Fn in locul Ctrl stanga. Este o idiotenie si cine a venit cu ideea + cei care au aprobat-o ar trebui sa fie pedepsiti in stil medieval, cu bice pe spinare.

      (Citează)

    • Cătălin Tănase

      13/10/2020 la 12:39 PM

      De acord! :)))

        (Citează)

    • De acord, dar le poti schimba din BIOS si dupa nici nu mai simti diferenta :D

        (Citează)

    • Mie mi se pare ok si nu ma mai pot obisnui invers si injur celelalte laptopuri. #beinclusive #multiculti

        (Citează)

    • PHNC: Oricat de buna este tastatura, nu exista absolut nici un motiv pentru care ar fi trebuit sa mute tasta Fn in locul Ctrl stanga.

      cand tastezi de atat de multi ani ca mine.. nu iti trebuie mai mult de 2 zile sa te obisnuiesti.
      acum ca ai mentionat problema.. mi-am amintit ca am remarcat asta la inceput, dar tastez de aproape 3 ani in formatul asta si chiar uitasem de diferenta.

      o oarece noima are: fn e fix in colt si in combinatie cu space bar poti ilumina tastatura, deci pe intuneric e o combinatie comoda.

        (Citează)

  11. Marean:
    @dam167

    hehe ma copii, acu’ fo’ 20 de ani caram laptopul dupa mine toata ziua in papornita, avea 5-6 kile si 5-6 cm grosime.

    cand aud ca e greu pt cineva sa care 3 kile astazi cand exista rucsace ergonomice ma gandesc din nou la gleznele alea goale cu blugii suflecati.

    de altfel nici nu stiu despre care 3 kile vorbiti. Laptopul sotiei mele nu este ultrabook dar are fix 1.9 Kg

    adica salvam 900 de grame daca trecem la ultrabook

    cam penibil imo

    Și eu căram, dar atunci nu aveam de ales, pentru că nu erau ultabook-uri. Au apărut la un moment dat netbook-urile, pe care nu puteai să faci nimic deci, din nou, n-aveai de ales. Acum ai.

    Laptopul meu are tot în jur de 2 kg (1.85 cred) și da, nu e ca și cum nu poți să-l cari, dar presupui că îl car doar pe ăla. Laptopul soției tale nu e ultrabook, dar probabil nici workstation nu e. În rest, mai adaugi HDD/SSD externe, adaptoare (după caz) și alte accesorii, că de obicei cei ce au nevoie de laptopuri cu ei fac chestii – poate sunt camere, echipamente pentru rețele, scule etc. Bravo ție că ești tânăr și voinic, dar oricine cară echipament frecvent cu el o să-ți confirme că 1 kg economie la spate e ceva – de exemplu diferența dintre 8 și 9 kg e semnificativă.

    Nu toată lumea poate lucra pe ultrabook (nici eu, de altfel, iar dacă e să aleg doar unul aleg workstation), dar dacă poți, de ce nu?

      (Citează)

  12. PHNC: Sper ca glumesti. Oricat de buna este tastatura, nu exista absolut nici un motiv pentru care ar fi trebuit sa mute tasta Fn in locul Ctrl stanga. Este o idiotenie si cine a venit cu ideea + cei care au aprobat-o ar trebui sa fie pedepsiti in stil medieval, cu bice pe spinare.

    Absolut de acord! Lenovo (seria T cel putin) are o setare soft sa schimbe pozitia. Am facut-o dar doar eu mai pot folosi tastatura:) Mai ales ca e in italiana si am schimbat default pe US.

      (Citează)

    • S-a inventat de ceva vreme autocolantele (cu litere si cifre)…

        (Citează)

    • Absolut de acord! Lenovo (seria T cel putin) are o setare soft sa schimbe pozitia. Am facut-o dar doar eu mai pot folosi tastatura:) Mai ales ca e in italiana si am schimbat default pe US.

      Pentru partea de limba iti poti cumpara tastatura English EU/English US.
      Stiu ce spui, ca mai primesc laptopuri de pe la clienti in te miri ce limbi de bogatani, iar alora nu le pot schimba tastatura. Il mut pe “US English” indiferent ce scrie pe tastatura si numai eu stiu ce-apas acolo :) .

      S-a inventat de ceva vreme autocolantele (cu litere si cifre)…

      Nu sunt bune. Strica experienta cand le apesi. Cel putin eu nu mi-as bate joc de tastatura laptopului cu hartii sau folii autocolante.

        (Citează)

  13. Observ că în bula acestui blog toată lumea are ultrabook, mai puțin 3 persoane care probabil își cară desktop-ul în spate, ca un melc, și monitorul în mână.

      (Citează)

    • Și mai puțin ăia care folosesc laptop workstation. Dacă îmi arăți ultrabook-ul care nu crapă când deschid un sfert de mașină în Design Mode și nu face poze când o învârt de 2 ori, pe ăla îl iau.

        (Citează)

    • Numai hipsteri cu pantalonii pana la glezne. Nu mai exista lumberjaci adevarati, ntz, ntz.

      Dacă îmi arăți ultrabook-ul care nu crapă când deschid un sfert de mașină în Design Mode și nu face poze când o învârt de 2 ori, pe ăla îl iau.

      Intrebare de curiozitate, ca nu ma ocup cu design grafic, pe Thinkpad P1 ( Gen 2, 3) merge sa faci ce zici tu?
      El e catalogat ca Workstation Laptop , dar forma si greutatea ( sub 2kg) sunt aproape de ultrabook.

        (Citează)

  14. titi:
    S-a inventat de ceva vreme autocolantele (cu litere si cifre)…

    “S-au” bă băiete. Nu ești în piață.

      (Citează)

  15. Ieri Cetin, azi Radu, maine Vali. Care e smecheria de postati toti pe acelasi subiect, laptopuri si ultabook-uri? Acu o luna era cu tabletele pentru copii. Am pus la favorite la emag niste modele, dupa 3 zile rodusele au disparut din oferta emag, au aparut la comerciantii din market, sanchi, dar marit pretul. Le-am tras niste injuraturi pe facebook si pe pagina de chat, au coborit pretul. E cumva parte din strategia de black fraierday, incingem spiritele, oamenii cauta modele, pun la favorite, crestem preturile, apoi avem de unde sa le coborim la nivelul de acum? Ca nu vad alta logica. Preturile sunt cu 20-30% mai mari decat in lumea buna, care mai are si bani. Un ultrabook de ~1000$ pe bestbuy.com (care mai are si reduceri de 20% cateodata) e cam 5500-6000 lei la emag. Ca suntem obisnuiti sa platim mai mult pe produse premium.

    Uite un exemplu strigator la cer:
    Dell XPS 13 7390, model 2 in 1 touch, model superb, 9400 lei minim in romania, configuratie de 1250$, acum redus la 1080$ la mama lui, 1177$ cu tva de 9%, deci 5000 ron.
    https://www.dell.com/en-us/shop/2-in-1-laptops/xps-13-2-in-1-laptop/spd/xps-13-7390-2-in-1-laptop/x27390egich
    https://www.avstore.ro/laptopuri/dell-xps-13-2-in-1-7390-intel-core-i5-1035g1-3-6-ghz-13-4-inch-fhd-touch-8gb-ram-256gb-ssd/

    La emag e peste 10 mii.
    Deci care e spilul? De unde cumpara comerciantii romani produsele astea? De la DELL.COM sau amazon.com, le comanda cu shipping in doua zile express, platesc taxa vamala, pun profit, apoi aplica tva de ajung la 87% in plus pentru acest produs dat ca exemplu? Nu toti avem cate un drum prin us, sa ne luam scule electronice din primul bestbuy de la colt de intersectie. Anul trecut pe vremea asta eram prin us, dar nu aveam nevoie de nimic, nu mi-am luat nimic. Nu m-am gandit ca Patraulea din filmele Brigada Diverse sa-mi iau 3 laptopuri doar asa, ca poate se scumpesc.

    Un prieten de facebook e ceva manager de magazin Altex si am avut o discutie in privat cu el, el mi-a scris dupa ce mi-am exprimat frustrarea pe facebook. In septembrie am cautat o tableta pentru copil, am pus la favorite 3 modele. Dupa 3 zile, modelul preferat a disparut din oferta emag, a aparut scumpit cu 20% la o firma din market, celelalte s-au scumpit cu 10-15%. Cum nu am cumparat, dupa alte 3 zile preturile au revenit la loc, oferta iar la emag, dar am cumparat instant un alt model pe care nici macar nu-l bagasem in seama si nu au avut timp sa reactioneze. Si-mi zice baiatul asta ca e o nemernicie fara limite ce fac comerciantii. Sunt trei importatori care au produse pe stoc, comeciantii sunt niste pirliti cu sediu in apartamente, nu are unul stoc, ca nu au bani si spatiu sa tina stoc. Si apare nevoie de tablete pentru cursuri online in septembrie 2020, primarii se reped sa faca repede bani de un bmw seria 7 si cumpara ultimile jeguri de tablete Allview, Vonino si KrugerMatz pe care nu le lua nimeni de doi ani. Normal ca scumpesc si pe cele bune. Comerciantii umfla si ei pretul, ca nu au produsul, il comanda la distribuitor cand tu, fraierul cu pene pe spate, apesi butonul comanda pe site-ul lor.
    Apoi, alta magarie, preturile din magazin sunt umflate fata de cele pe site uneori si cu 30%, pentru fraieri care nu stiu sa verifice pretul online, gen tataie care vine cu dacia papuc sa ia un frigider arctic nou, ca ala cumparat cu credit in 1990 in aprilie tocmai s-a ars.
    Cel mai mare profit pe produs se face la cabluri si adaptoare. Un rahat de cablu hdmi cu mufa normala la un capat si micro-hdmi la celalat, ca unele ultrabook-uri au port hdmi micro, costa 80-100 lei. Un cablu usb-c ajunge la 50-100 lei. Apropos, Samsung mi-a dat la tableta aia cumparata acum o luna, da, am luat Sansung, un cablu usb-c ce nu atinge decat intr-o pozitie, noroc ca am alte cabluri prin casa. Nu e de mirare ca apple cere 20 dolari pe un incarcator de 20W fara cablu.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus