►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
65 comentarii
20/10/2020 la 9:19 AM
Tablete cumparate de stat – 500ron (sau mai putin ) vs 1700, sunt mai usor de transportat si de utilizat de catre copiii mai mici, pot avea internet mobil prin cartela ( in special pentru cei de la sate unde nu exista infrastructura). Daca parintii au de ales si au internet in casa – atunci clar un PC. E mult mai versatil + un monitor de 22″ e mult mai ok pentru scoala decat sa te chinui sa vezi pe un 10″
mc27(Citează)
20/10/2020 la 9:29 AM
Nokia vrea ca Nasa sa construiasca ..sau invers?
Alin(Citează)
20/10/2020 la 9:31 AM
Nu există absolut nicio explicație logică pentru care se cumpără tablete și nu laptop-uri/pc-uri de buget. Tabletele alea la 500 lei (dacă au fost atât, eu știam că au fost semnificativ mai scumpe) sunt niște gunoaie care vor merge infect, iar copiii se vor obișnui să folosească niște device-uri și vor căpăta niște skill-uri care nu-i vor ajuta (vom avea o generație care nu va ști să țină mouse-ul în mână, abia aștept să-i văd la 20+ în câmpul muncii).
Ciuby(Citează)
20/10/2020 la 10:17 AM
@Ciuby, sunt de acord cu partea aia in care spui ca tebletele alea sunt ceva infect.
Dar asta cu skill-urile care nu ii vor ajuta cred ca este destul e gresit. Omenirea si echipamentele se indreapta spre dispozitive cu touch. Mousii si calculatoarele clasice tind sa dispara usor, usor si sa fie inlocuite de altfel de dispozitive.
Desigur, intotdeauna vor exista cateva domenii/programe specializate unde nu poti lucra fara mouse (ex: Autocad), dar astea tind sa devina din ce in ce mai rare.
Andrei G(Citează)
20/10/2020 la 11:24 AM
De acord, dar atunci clar trebuia cumpărat diferențiat, în funcție de urban/rural, acoperire semnal șamd. Tablete ieftine pentru toți nu va rezolva mare lucru.
nwradu(Citează)
20/10/2020 la 11:24 AM
As merge mai departe, in 10-15 ani si Autocad-ul pe care il mentioneaza Andrei G va fi in VR/AR, cu o interfata probabil compusa mai mult din gesturi si voce, si cu partea de calcule asigurata majoritar de AI
Mouse-ul va ramane pentru nostalgicii shooterelor pe PC :)
Sorin(Citează)
20/10/2020 la 11:33 AM
Eu zic ca o tableta dupa 1 an de uz intens se va strica, si trebuie sa cumperi alta, mai bine un pc
Radu(Citează)
20/10/2020 la 2:31 PM
Chiar sunt curios in ce domenii tind sa dispara dispozitivele de input clasice.
Nici macar basic excel nu poti folosi cu touch cu aceesi dexteritate.
Orice editare idem, mai ales daca lucrezi cu vectori (nu doar autocad, si grafica).
Eu vad ca e o piata in crestere si diversificare.
alxzen(Citează)
20/10/2020 la 9:30 AM
NASA vrea ca Nokia sa construiască rețea 4G pe luna.
Borza(Citează)
20/10/2020 la 10:41 AM
Se intampla de pe-acum, nepoata mea de 16 ani scrie la calculator cum scrie maica-mea la 60, cu un deget, fiecare litera pe rand. Fac totul de pe telefon, inclusiv orele online le preia tot pe telefon, normal ca nu e obisnuita sa lucreze la calculator.
Irina(Citează)
20/10/2020 la 11:27 AM
@Irina: greu de zis. Pentru entertainment merge un ecran tactil, poate și în anumite aplicații, dar majoritatea joburilor presupun introducere de text într-o formă sau alta și asta înseamnă tot mouse și tastatură.
nwradu(Citează)
20/10/2020 la 9:40 AM
Primele doua Monkey Island au avut remaster.
Cosmo(Citează)
20/10/2020 la 12:22 PM
Cu un art style mult mai copilaros și Disney like, mie nu mi-au plăcut
Pmk(Citează)
20/10/2020 la 9:56 AM
am o presimtire ca ecobonusurile vor scadea simtitor in valoare sau vor necesita niste conditii aproape imposibil de indeplinit. plus infrastructura inexistenta din tara, pt electrice.
Giovani(Citează)
20/10/2020 la 11:25 AM
Ideea este să le încarci și acasă sau la muncă, nu musai în oraș.
nwradu(Citează)
20/10/2020 la 11:39 AM
as plati sa te vad cum tragi cablul de la tine din balcon :)
Giovani(Citează)
20/10/2020 la 5:06 PM
E destul de costisitor, sa o faci “din balcon”. Trifazat tot iti trebuie, tablou nou tot iti trebuie, nu mai zic de cablu care este si el destul de scump. Inca un 2500€ tot te mai ajunge toata distractia. Dar nu este imposibil. Oricum daca nu investesc astia in energie, curentul sau benzina vor fi acelasi lucru. Noroc cu UE ca ne trag de maneca. Noi ar trebui sa profitam ACUM sa instalam eoliene in largul Marii Negre si pana se desteapta altii de prin jur sa le dam noi curent ieftin si curat. Dar cum noi suntem DEJA foarte destepti…
varucu(Citează)
20/10/2020 la 11:56 PM
Eu ma gândesc la o chestie. Sa zicem ca pe o scara de 15 apartamente 7 au masini electrice si le baga la incarcat. Daca reteaua nu suporta, nu știu, zic și eu, faptul ca toti cei de pe scara sunt afectati in ceea ce priveste stabilitatea si accesul la curent electric, ce se întâmplă? Daca unii nu pot sa își dea drumul la boiler sau aer condiționat din cauza de masini electrice puse la încărcat, ce se întâmplă?
Daca într-un bloc sunt oameni cu electrică la etajele superioare, cum se face încărcarea? De la fiecare geam cate 35 m de cablu atârnând în jos la masina electrica? Daca nu e parcata în fața scarii, ce faci, tragi cablu pana in parcare? Daca sunt 20 de oameni în situația asta ce se întâmplă? Plasa de cabluri de curent printre blocuri ca sa își încarce masina la priza?
Pmk(Citează)
21/10/2020 la 8:27 AM
Oamenii inca n-au inteles ca nu poti sa iti iei masina electrica daca stai la bloc? Singurul scenariu plauzibil la bloc e daca ai loc de parcare subteran dotat cu priza (eu nu am vazut, dar presupun ca sunt dezvoltatori care s-au gandit la asta). Ah sau daca stai la 2-3 minute de mers pe jos de un supermarket cu locuri de parcare pentru electrice. Altfel, pentru electrica trebuie sa stai la casa si sa ai loc sa tii masina in curte sau, si mai bine, garaj. Potoliti-va cu scenariile astea gen firul scos pe geamul de la balcon, fix asta ne mai trebuie, sa mergem pe trotuar sa ne impiedicam de cabluri de incarcare.
A.(Citează)
20/10/2020 la 10:22 AM
Ciuby, asta se si doreste. Sa ii pregateasca pentru cel mult o cariera la vanzarea de tigari la promotie :))) Asta ca sa dau unul din putinele exemple in care oamenii lucreaza cu tablete.
N(Citează)
20/10/2020 la 10:43 AM
Destul de in urma ing-ul. La raiffeisen e treaba asta de cel putin un an atat la bancomat cat si in aplicatie si afiseaza numele complet. Nici nu credeam ca nu e la toate bancile macar intre conturi proprii.
Robert(Citează)
20/10/2020 la 10:57 AM
Este de mult si la ING (cel putin de cateva luni), dar probabil s-au gandit sa astepte sa vada daca apar probleme inainte de a da un comunicat.
Andrei G(Citează)
20/10/2020 la 11:26 AM
Eu miercurea trecută am văzut că-mi arată numele persoanei când introduc contul ei.
nwradu(Citează)
20/10/2020 la 11:11 AM
Pentru teme si scoala, cel mai bun este un laptop cu windows. Putere suficienta pentru streaming,navigare, ms office, ceva editare, multitasking, si confortabil si portabil.
Radu(Citează)
20/10/2020 la 11:17 AM
Pentru teme si scoala (care dureaza impreuna undeva pe la 8 ore pe zi), cel mai potrivit este un desktop PC montat pe un birou unde copilul poate avea o pozitie corecta.
Fata de un laptop are avantajul unui display mai mare, iar portabilitatea nu este neaparat ceva de care ai nevoie (doar daca nu obisnuiesti sa iti duci copilul din cand in cand la bunici). In rest, avand un laptop, copilul va fi tentat sa stea cu el in pat, tolanit, intr-o pozitie care nu este buna nici pentru concentrare, nici pentru coloana vertebrala.
Andrei G(Citează)
20/10/2020 la 11:28 AM
Ar putea merge si un pc minitower, doar ca ai nevoie de spatiu pentru birou, iar de la 2 copii in sus devine complicat
Radu(Citează)
20/10/2020 la 11:50 AM
Da, intradevar, este o problema de spatiu pentru multa lume. Dar ma gandesc ca si inainte, cand se faceau temele pe caiete, aproape toti cei care au copii gaseau un spatiu pentru a monta un birou.
Dar da, daca deja ai 3-4 copii care fac cursuri online iti trebuie o sala de conferinte ca sa aiba loc toti.
Andrei G(Citează)
20/10/2020 la 12:57 PM
ubuntu si free/openOffice ce au?
theSame(Citează)
20/10/2020 la 11:16 AM
Bai da ce magarii face renault, mai intai dacia camuflata, apoi leakuri de design, acuma leakuri de pret pe situri unguresti.
La noi ma astept sa coste cu 1000 de euro mai mult, pentru ca masinationala.
Radu(Citează)
20/10/2020 la 11:26 AM
Dacă-i produsă în China, poate fi orice preț, depinde de costul de transport și de cererea de electrice în piață.
nwradu(Citează)
20/10/2020 la 11:49 AM
Noi astia familiarizati cu tehnologia uitam de ease of use.
PC-ul ala vine fara wifi si sistem de operare. deci trebuie sa vii tu cu cablu din router pentru net si sa ai pe cineva care iti face o configurare initiala.
Chiar si daca iti este predat la cheie tot va avea nevoie de update-uri de drivere si alte cazuri de tinkering cu permisiuni pentru webcam. Vei avea momente cand PC-ul se gandeste ca nu are el chef sa recunoasca porturile audio din fata,
Cate din problemele astea nu le rezolva un sistem simplificat cum e android?
alxzen(Citează)
20/10/2020 la 11:53 AM
Ma refeream ca se intampla de pe acum sa se dezobisnuiasca de folosirea calculatorului. Cred la fel, ca majoritatea joburilor presupun folosirea unui PC si asta n-o sa dispara prea curand.
Irina(Citează)
20/10/2020 la 11:59 AM
E oarecum amuzant cand HomeBank-ul, care odinioara era de departe cel mai avasant sistem de Internet Banking din Romania adauga functionalitati care la Raiffeisen sunt de cel putin trei ani, la BCR de vreo doi ani si tot asa.
Legat de tableta vs PC nici eu nu sunt fan PC, din motivele enumerate mai sus. Dar sunt tot felul de laptop-uri sau sistem 2-in-1 care sunt mult mult “usable” decat tableta atunci cand ai nevoie sa faci treaba (chiar si lectii).
Si altceva: prin US a prins extrem de bine o categorie care la noi e aproape inexistenta: Chromebook-urile. Nu ai Windows, nu ai virusi, nu ai batai de cap. E adevarat, nu ai nici Windows, jocurile AAA, Office-ul ala mare. Dar ai cam aceleasi lucruri disponibile si pe tableta, intr-un format mai mare, cu tastatura. Din cate am inteles la ei sunt pline scolile si universitatile de Chromebook-uri iar Microsoft trage tare cu Surface-urile sa nu piarda piata.
Dan(Citează)
20/10/2020 la 12:04 PM
Whats pe desktop functioneaza numai daca ai si telefonul online. Daca l-ai decuplat (tel) ai tras heblul si dincolo…
marinel(Citează)
20/10/2020 la 12:26 PM
Salut, la 1700 de lei echipamentul e fără sistem de operare, necesită o cheltuială în plus licența de Windows și / sau de MSOffice
Honorius(Citează)
20/10/2020 la 1:14 PM
Cum ar fi ca in 1.700 lei sa primesti Windows si Office 365 cu abonament 1 an? :)
Razvan(Citează)
20/10/2020 la 3:28 PM
E 8 euro un windows 10
Pmk(Citează)
20/10/2020 la 4:00 PM
@Pmk, tu parca militai pentru legalitate. Licentele alea de 8 euro bucata sunt la fel de legale precum Windows-ul descarcat de pe torente.
Doar ca nu te mai complici cu crack-uri.
Andrei G(Citează)
20/10/2020 la 11:31 PM
Nu știu ce zici tu acolo, licențele sunt bune, reale si legale, altfel nu am vedea reclame la ele pe cele mai accesate bloguri din romania…
Ca te oftici tu ca sunt asa ieftine e altceva
Pmk(Citează)
21/10/2020 la 2:46 PM
@Pmk, pe ce te bazezi cand spui ca sunt legale? Doar faptul ca 1-2 bloguri fac reclame la ele?
Asa pot si eu sa spun ca filmele, jocurile si soft-urile de pe site-urile de torente sunt legale, altfel nu am vedea atat de multe astfel de site-uri peste tot.
Faptul ca Microsoft si BSA nu fac verificari la persoane fizice nu transforma automat o astfel de licenta intr-una legala.
Licentele astea la 8 euro sunt cumparate bulk de o firma mare si apoi admin-ul vinde o parte dintre ele. Sau firma a intrat in faliment si cel care a ramas cu datele de admin ale contului le “vinde” pe diverse site-uri.
Andrei G(Citează)
20/10/2020 la 12:59 PM
darkTheme..??..here….???…
theSame(Citează)
20/10/2020 la 2:31 PM
soluția e SamsungInternetBrowser
Dark din start
posibil și ad-block
have fun!
theSame(Citează)
20/10/2020 la 11:36 PM
Firefox
Pmk(Citează)
21/10/2020 la 9:09 AM
@pmk:
Nu merge pe android…
Nu e full functional nici pe desktop, dacă situl nu e pregatit
theSame(Citează)
20/10/2020 la 1:47 PM
Springu ala la 9000 euro o sa rupa. Nujtu daca musai la noi, da-n europa o sa fie hit. Zoe e cel mai aproape de el ca si pret. Aproape da’ totusi destul de departe.
P. S radule fa ceva cu siteul ca merge infect. Cetin zoso etc se incarca instant. La tine e singuru loc unde se gâtuie. Dureaza pana incarca pagina, se blocheaza cand scriu ceva la comentarii. Nu mult, doar cat sa te enerveze.
Blackskull(Citează)
20/10/2020 la 2:54 PM
Radu are temă din anii 2000 pentru blog, tu te aștepți la încărcare rapidă sau dark mode?
Giumbix(Citează)
20/10/2020 la 4:03 PM
Ce va deranjeaza la tema blogului? Mie mi se pare foarte buna, nu este deloc incarcata.
Andrei G(Citează)
20/10/2020 la 3:13 PM
De acord cu tine, ar fi fost frumos sa avem diferite scenarii, cumparate dupa necesitati, dar pentru politicienii nostrii conteaza imaginea cel mai mult (ei si-au facut treaba si le-au dat saracilor tablete). Ca sunt nepotrivite pentru un invatat eficient, ca in mare parte din cazuri ar fi fost mult mai potrivite desktop-uri sau laptopuri, nu mai conteaza pentru ei.
mc27(Citează)
20/10/2020 la 6:05 PM
Confirm, blogul se încarcă foarte greu de vreo 2 săptămâni.
Gaelex(Citează)
20/10/2020 la 6:23 PM
Pretul Dacia Spring este foarte mare daca e 17800. Seat Mii si Skoda Citigo sunt 20000 si au bateria cu 10 kWh mai mare (36.8 vs 26.8 cat are Dacia). La un cost de 150 euro / kWh (cat atat pare ca ar costa 1 kWh), cam de aici ar veni diferenta de pret.
Nu stiu ce individ (persoana fizica) si-ar dori o masina fabricata in China in favoarea unora fabricate in Europa (am impresia ca ambele + VW Up sunt fabricate in Bratislava) atunci cand diferenta de pret este foarte mica. Nu mai zic de diferenta de “marca”.
In plus, spre final de 2021 posibil sa fie anuntate alte modele si preturi pentru masini electrice de oras, pentru ca pretul bateriilor continua sa scada si pare ca ar ajunge aproape de 100 euro / kWh pe atunci.
Poate ca are targetul ei printre anumite businessuri din Franta care au nevoie de flote mari de masini electrice si Renault o sa le cam bage pe cat Dacia Spring, dar nu vad sa fie cumparata masiv de persoane fizice in Europa. Ma uit la tipologia omului care conduce Sandero in tara unde dau eu cu sapa si am vazut doar oameni de 50+ care par a nu avea telefon cu touch, d-apai sa isi cumpere masina pe care sa o tina in priza.
Costin(Citează)
20/10/2020 la 7:52 PM
Da, numai că Skoda Citigo nu va mai exista la anul, iar oricum varianta de 20.000 a fost un fel de himeră. Spring are șansa la anul să prindă o nișă de preț cam goală. Mă îndoiesc totuși să rămână doar 18.000.
Bogdan(Citează)
21/10/2020 la 10:38 PM
Seat Mii si Skoda Citigo (plus VW Up) sînt niște cazane de tot rahatul. Acolo e hoția, să ceară atîția bani pe nișțe micro coji, doar pentru că – vezi doamne – sînt “nemțești”. Pe lîngă astea Spring asta e limuzină.
Emil C(Citează)
20/10/2020 la 11:39 PM
Da fără aia 10k dati de stat mai e asa attagatoare masina asta? La “subvenția” de caldura a bucurestenilor comentati, cand va da statul 10k sa va luati masina electrica nu mai ziceți nimic
Pmk(Citează)
21/10/2020 la 12:44 AM
pt scoli si spatiu redus merg si AiO (all in one) monitorul cu pc inclus in el.
cu un kit ieftin de kb + mouse wireless si mai bine.
preturile ar fi oricum mai mici la volum mare pt ca .. discount .. cam ca la multinationale unde un laptop t470 il iau la juma de pret (am vazut facturi ..) fata de pretul din magazin pt ca iau mii sau zeci de mii de bucati ..
dan(Citează)
21/10/2020 la 2:50 PM
@dan, sunt ceva reduceri atunci cand cumperi bulk, dar nici macar multinationalele nu primesc reduceri reale de 50%.
De obicei, atunci cand fac achizitii la 50% din pretul de pe piata este vorba de echipamente la final de viata, care nu se mia fabrica, Producatorul mai are pe stoc cateva sute/mii si prefera sa le vanda pe toate bulk, decat sa se mai complice cu plasarea lor la diversi comercianti.
Andrei G(Citează)
21/10/2020 la 2:12 AM
Problema cu echipamentele decente pentru scoala online acum e ca sunt out-of-stock peste tot iar preturile au luat-o razna, mai se apropie si black friday, mai sunt si programele alea de fonduri pe teava.
Am luat un laptop decent (dar genial pt scoala) la 2350 lei cu 3 saptamani in urma, acum e deja 3300 dar fara stoc. Si cam tot din gama respectiva, +30% si fara stoc peste tot.
cris(Citează)
21/10/2020 la 9:17 AM
marca/modelul/varianta?
theSame(Citează)
21/10/2020 la 11:10 PM
Lenovo Ideapad 5 14ARE05
https://www.flanco.ro/laptop-lenovo-ideapad-5-14are05-amd-ryzen-5-4500u-8gb-ddr4-ssd-256gb-amd-radeon-graphics-free-dos-light-teal.html
Minusurile sunt culorile fade (54% sRGB) si ca nu poti pune mai mult RAM, dar stiam asta. Plusuri: toate celelalte, nu gasesti baterie sa tina 10h, 2 heat pipes, wifi 6, ryzen 5, luminozitate buna, slim, calitate carcasa, tastatura fara numeric si ce mai are in categoria sub 3000 lei.
Mai sus era Lenovo yoga slim 7 cu ryzen 5 care a urcat la 4300 de la 3500 (asta avea 100% sRGB) dar dupa cum ziceam il luam pentru copil pt scoala asa ca era prea mare pretul (eu ma rasfat cu un dell xps 15).
cris(Citează)
21/10/2020 la 9:16 AM
Monkey Island a avut un revamp al primului si daca nu ma insel al celui de al 2-lea titlu al editiei
sasha(Citează)
21/10/2020 la 10:03 PM
Eu am încredere în zoso si cetin ca sunt corecti si nu fac reclama la chestii ilegale…
Pmk(Citează)
22/10/2020 la 1:14 AM
Am inteles, nu ai niciun argument.
Bine, pentru o secunda uitasem ca in RPC si URSS nu se tine cont de drepturi de autor, licente si alte porcarii de genul asta.
Andrei G(Citează)
22/10/2020 la 2:30 PM
Nu ai inteles nimic, eu sunt ironic la adresa celor 2 deontologi cu cele mai urmarite bloguri din tara care se caciulesc sa faca reclama la site urile astea de keys.
Pmk(Citează)
23/10/2020 la 9:32 AM
@PMK, dracu’ mai stie cand esti tu ironic sau nu. Scuze!
Andrei G(Citează)
22/10/2020 la 9:51 AM
www (.) computerworld (.) com/article/2505356/eu-court-rules-resale-of-used-software-licenses-is-legal—-even-online.html
dan(Citează)
23/10/2020 la 9:43 AM
Nu stiu daca ai citit sau nu articolul la care ai dat link, dar exista o mentiune foarte clara acolo:
“In a small victory for Oracle, the ECJ ruling prevents resellers from breaking up a license and selling only part of it if they have purchased licenses for more users than they need.”
Asadar, ai voie sa comercializezi mai departe licentele doar daca vinzi tot pachetul. Daca ai cumparat 1000 de licente bulk, poti sa le vinzi doar daca ai un singur cumparatror pentru toate 1000.
Nu ai voie sa vinzi cate 1 licenta separata catre 1000 de cumparatori individuali.
Andrei G(Citează)