►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 17 septembrie 2020
Se pare că nu-i bine să bagi mână în jetul de apă de la spălătoriile auto »
Trailerul viitorului film Dune arată bine de tot, pare a fi ceea ce avea nevoie Dune pentru un reboot, o readucere în atenția oamenilor: buget mare, actori buni, efecte vizuale impresionante pentru a prezenta așa cum trebuie planeta ciudată gândită de Herbert și povestea de acolo.
Mi se pare mișto că l-au pus pe Jason Momoa în rolul Duncan Idaho. Idaho, în fond, se va dovedi după multe volume un fel de omul-suprem. Momoa arată ca așa ceva. Distribuția arată bine în continuare: Oscar Isaac este ducele Leto Atreides, Josh Brolin îl joacă pe Gurney Halleck, Stellan Skarsgard este baronul Harkonnen, Javier Bardem este Stilgar.
Probabil cea mai bine aleasă: Charlotte Rampling în rolul maicii Gaius Helen Mohiam (așa s-a tradus la noi, maică?). Are atitudinea perfectă pentru acest rol.
Costumele și efectele arată bine, actorii par bine aleși, filmul pare să fie pe calea cea bună. Ce l-ar putea opri? Lansarea din 18 decembrie 2020, când nu știu cât de mulți oameni vor merge în cinematografe pentru a-l vedea, iar lipsa încasărilor ar putea opri viitoare continuări.
În opinia mea, frumusețea seriei Dune stă în următoarele cărți. Prima este una de acțiune, în care Frank Herbert și-a creionat viziunea pe o scară totuși limitată. Am citit cândva o ediție Dune ce avea o prefață scrisă de Herbert și spunea acolo că a gândit planeta Dune ca o metaforă a unei lumi dependentă de petrol și cum această dependență transformă totul, având în vedere că a scris totul într-o perioadă în care prețul petrolului făcea sau desfăcea economii.
Când primul volum a avut succes, Herbert a putut gândi mai bine continuările sale și viziunea întregului univers Dune. Mie în acele continuări mi se pare că stă frumusețea seriei, în dialogurile bine scrise, în psihologia personajelor, micile detalii și intrigi și asasinate. Cei care au văzut filmele Dune mai vechi știu că este cu viermi uriași și mirodenia care trebuie culeasă și ochi albaștri, dar cărțile vorbesc de fapt despre ce înseamnă să fii om și parcă revin cumva în actualitate având în vedere că înfruntarea finală este împotriva inteligenței artificiale.
Dacă aveți timp, citiți cărțile, de preferat în engleză. Sunt lungi și trebuie citite cu atenție, dar merită, că nu degeaba seria Dune este atât de celebră.
« Știri despre tehnologie – 17 septembrie 2020
Se pare că nu-i bine să bagi mână în jetul de apă de la spălătoriile auto »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
46 comentarii
17/09/2020 la 11:25 AM
“înfruntarea finală este împotriva inteligenței artificiale”
What?
Giani Mucea(Citează)
17/09/2020 la 11:31 AM
Ba, terminati cu spoilerele :)
Sorin(Citează)
17/09/2020 la 2:03 PM
Nu-i spoiler, filmul acela nu se va face niciodată :p
nwradu(Citează)
17/09/2020 la 4:37 PM
Probabil, dar eu am citit cartile acum 25 de ani, asa ca le-am reluat acum si sunt de-abia la Copiii Dunei
Sorin(Citează)
17/09/2020 la 11:35 AM
Ai citit cartile?
Alin(Citează)
17/09/2020 la 11:46 AM
Doar de la Dune la Chapterhouse. N-am văzut vreo inteligență artificială, dar poate am sărit eu peste niște chestii.
Giani Mucea(Citează)
17/09/2020 la 2:06 PM
Nu, apare pe la cartea 7. Undeva ca background este despre cum inteligența artificială s-a purtat urât cu oamenii, a fost înfrântă în război, de atunci oamenii nu construiau computere și de asta foloseau mentați.
Un AI scăpase pe undeva, însă…
nwradu(Citează)
17/09/2020 la 11:37 AM
Eu astept cu mare interes prima ecranizare dupa Fundatia lui Isaac Asimov . Mie mi-a placut mai mult universul respectiv in comparatie cu cel din Dune.
Alin(Citează)
17/09/2020 la 11:50 AM
si eu dar Fundatia mi se pare greu, aproape imposibil de ecranizat.
in fine, sa vedem ce le iese.
nu inteleg in schimb de ce nu se apuca nimeni sa faca ceva dupa Rama, ala ar fi chiar perfect
stefan(Citează)
17/09/2020 la 12:48 PM
Preludiul Fundației ar fi o miniserie foarte faină.
Din ce am văzut în trailer, deviază destul de mult de la cărți. Nu că asta ar fi rău.
Giani Mucea(Citează)
17/09/2020 la 2:09 PM
Fundația e multă vorbărie, nu cred că ar fi mare interes. Să vedem cum va ieși, că parcă lucra cineva la o miniserie.
Cred că ar fi plictisitor. E o carte hard-sf și astea sunt greu de explicat în imagini. Apoi nu obții nici un răspuns în cărți, ar fi nesatisfăcător pentru privitorul casual.
nwradu(Citează)
17/09/2020 la 4:23 PM
Poate reia Radio România seria de teatru radiofonic “Fundația” :D
Serios. Ascultam prin anii ’80.
Adrian(Citează)
18/09/2020 la 8:38 PM
asteapta dar fara pretentii…. din trailer pare un talmesbalmes, action drive, gender swap si mult diversity 2020 like.
gabi(Citează)
17/09/2020 la 11:40 AM
ai uitat atu-ul principal al filmului : Denis Villeneuve, care e pt mine de departe unul din cei mai buni regizori contemporani. Si nu vorbim de filme recente ca BR 2049 sau Arrival, trebuie mai ales vazut filmele de inceput, cu o mentiune speciala pt Incendies.
Incendies, filmul cu unul din cele mai socante sfarsituri ever…
stefan(Citează)
17/09/2020 la 11:47 AM
Mie cel mai bun film al lui Villeneuve mi s-a parut Sicario. BR si Arrival au fost cam meh.
Marean(Citează)
17/09/2020 la 11:51 AM
Da, da, Sicario e f bun.
Dar cauta Incendies si mai vedem. Sau baga si Prisoners.
stefan(Citează)
17/09/2020 la 12:07 PM
cautand Prisoners pe imdb, mi-am amintit ca l-am vazut si da, nu a fost rau.
o sa vad si Incendies ala, ca si-asa nu prea mai am ce vedea zilele astea, merci de recomandare
Marean(Citează)
17/09/2020 la 2:10 PM
Arrival a avut un twist mișto la final și mi-a plăcut cum s-au legat toate.
nwradu(Citează)
17/09/2020 la 11:44 AM
Engleza originala are mai multe subtilitati care lipsesc din traducerile in romana. Dar mie mi-a placut mult doar prima carte, restul au fost din ce in ce mai filosofice. Si cu mult prea multe intrebari si discutii fara un set clar de eroi si inamici.
Gaelex(Citează)
17/09/2020 la 11:48 AM
Prima carte a fost așa, de introducere. Împăratul-zeu e cea mai faină.
Giani Mucea(Citează)
17/09/2020 la 11:48 AM
Situație similară cu “Jocul lui Ender” vs. continuări.
alunelu(Citează)
17/09/2020 la 11:51 AM
Eu nu mai stiu cat am citit din Dune, cu siguranta nu am terminat seria ca m-am plictisit – asta probabil pt ca am citit-o pe la 30 de ani ca parte dintr-un demers al meu de a citi chestiile mari (puteti sa-i ziceti snobism intelectual) si nu in adolescenta etc
Chestia e ca vazand in Dune ala vechi + trailer asta noi ce ditai dintalai au viermii aia, nu am putut sa nu ma intreb la ce dracu le folseau viermilor dintii.
Deci, se explica in carti, imi poate spune cineva?
Marean(Citează)
17/09/2020 la 11:57 AM
Viermii erau în simbioză cu arabii locali. Arabii le dădeau kebab și șaorma, pe care viermii le înghițeau așa, pe nemestecate, că erau mari. Dar în timp, au evoluat să le crească dinți, din care arabii locali făceau săbiile alea mari cu care tăiau șaorma. Herbert a gândit bine universul ăsta.
Giani Mucea(Citează)
17/09/2020 la 12:06 PM
are sens cu kebapul, la cata mirodenie era pe acolo…
Marean(Citează)
17/09/2020 la 2:13 PM
Asta mă întrebam și eu. Poate se mai atacau între ei?
In carte nu țin minte să fi fost dinți așa mari. E descris mirosul de spice ce iese din vierme, dar nu dinți dincolo de unii simbolici din care făceau pumnale.
nwradu(Citează)
17/09/2020 la 11:49 AM
Ca sa fac un spirit de gluma, in rolul lui Leto Atreides ar fi trebuit pus Jared Leto :)
Radu(Citează)
17/09/2020 la 11:53 AM
cauta Butlerian Jihad
ioana(Citează)
17/09/2020 la 11:59 AM
Știu dar, având în vedere că a avut loc cu câteva mii de ani înainte să înceapă petrecerea, mă gândesc că nu aia era confruntarea finală la care se referea Radu.
Giani Mucea(Citează)
18/09/2020 la 8:16 PM
Nu e, dar are legătură cu ea
Gaelex(Citează)
17/09/2020 la 12:13 PM
(scuze in avans pentru spoilere; nu cititi comentariul de mai jos daca nu ati terminat deja Sandworms of Dune)
Ma uitam, cu romanele in cap, peste distributie, cine ce rol joaca si fix Momoa mi-a sarit in ochi. Poate partea cea mai misto e ca the final Kwisatz Haderach devine nu pseudo-zeul ci omul obisnuit, Duncan Idaho. Care niciodata nu mi-a dat impresia de super-om, pachetele, pachetele. A omorat cei 19 sardaukari nu prin forta bruta ci prin maiestrie.
Sa zicem insa ca in imaginile scoase pana acum nu arata chiar rau, parca macar incearca sa nu scoata in evidenta fizicul de Khal Drogo ci fluiditatea unui Ginaz Swordmaster.
Vedem ce iese.
Oricum o sa fie primul film pe care o sa astept fara nicio problema sa-l pot vedea in conditii de siguranta. Daca ecranizarea e fidela (si am inteles ca e fidela) am… o vaga impresie ce se intampla pe acolo.
Dan(Citează)
17/09/2020 la 12:50 PM
Cu Idaho Momoa n-am neaparat o problema. Dar in capul meu Gurney Haleck era un fel de Gerard Depardieu mai tanar in rolul lui Obelix :D
Sorin(Citează)
17/09/2020 la 2:15 PM
Cred că erau cu toții fit în perioada aia.
nwradu(Citează)
17/09/2020 la 4:49 PM
OK, poate nu cu burta lui Obelix, dar in carte e descris ca o matahala.
Sorin(Citează)
18/09/2020 la 8:22 PM
Duncan devine the ultimate fuck boy, nu prea mi se pare el kwisatz haderach.
Gaelex(Citează)
17/09/2020 la 3:20 PM
Consider un mare minus absenta totala (sau macar o aluzie sa fi facut) a printesei Irulan ; moto-urile fiecarui capitol fac parte din “hall of fame” a intregii literaturi universale, nu doar cea SF ! Iar alt personaj fundamental , planetologul Liet Keynes este jucat de o femeie ,cata oroare !!! Si nici Glossu “Bestia” Raban nu apare…
Asa ca nu am asteptari de la aceasta ecranizare, pentru mine D. Villneuve si-a atins varful de forma in “Arrival”, unde a jucat superba Amy Adams ! ( de care onorabilul “artist al poporului” Ovidiu Eftimie nu e impresionat… ;) )
George(Citează)
17/09/2020 la 3:33 PM
Filmul acoperă doar prima jumătate a cărții, cred că până îi face Paul un buzunar lui Jamis sau imediat după, când ajung în sietch. Irulan e mai mult în cealaltă parte și probabil că va apărea în următorul film. Raban e chiar și în trailer.
Kynes e jucat de o negresă și jihad e înlocuit cu cruciadă. Asta înseamnă clar că filmul va fi oribil, Villeneuve trebuie să se autoflageleze în cea mai apropiată piață și Trump trebuie să mai primească un mandat.
Giani Mucea(Citează)
17/09/2020 la 4:20 PM
Kynes o femeie neagra si lipsa Irulan. Plus crusade in loc de jihad. Cred ca viermele de nisip o sa fie un virme de matase. Vizual arata misto, dar cele de mai sus ma supara. O sa iasa o forma fara fond.
ipo(Citează)
17/09/2020 la 5:15 PM
Sa te plangi de culoarea pielii unui actor si apoi sa zici ca filmul o sa iasa forma fara fond mi se pare ironia suprema :)
Claudiu(Citează)
17/09/2020 la 4:32 PM
@nwradu
Dune al lui David Lynch a fost o prostie neinchegata care nu avea nicio legatura cu cartea. Miniseria din 2000 a fost ok.
Hard SF-urile pot fi ecranizate interesant – Stalker si Solaris spre exemplu. Din punctul meu de vedere ar merge ceva cu impact vizual la Rama intr-un registru mai intunecat.
La Fundatia nu cred ca e asa de greu sa brodezi o poveste in universul acela, ca e stil StarWars – open ended. Si personaje gen Catarul sau Hari Seldon pot fi usor inserate ca liant al tuturor povestilor. In plus te poti lega de faptul ca final apar si robotii – deci o o chestie cu fire de actiune paralele si ceva efecte speciale ar merge bine.
DVA(Citează)
17/09/2020 la 5:12 PM
Distrubutia pare foarte buna/potrivita, cu exceptia Zendaya pentru Chani. Nu pot sa imi scot din cap rolurile cretinutze facute pentru Disney Channel, nu o vad neam depasind nivelul ala.
silicon_v(Citează)
17/09/2020 la 8:05 PM
Cred ca m am apucat a 4-a oara de ea. Nu reusesc sa o duc la capat.
AlexCD(Citează)
18/09/2020 la 11:45 AM
E o problemă de gust. Alternativ, dacă îți place universul dar ai o problemă cu cartea aia, s-ar putea să fie o problemă de timing. Mi s-a întâmplat să nu pot citi niște cărți într-un moment, dar să meargă bine dacă încerc din nou peste câteva luni. Deși, dacă zici că ai încercat de 4 ori…
Giani Mucea(Citează)
17/09/2020 la 8:40 PM
Plânge tu daca tatal tău era mama ta. Kynes era fucking bărbat. /Off
ipo(Citează)
18/09/2020 la 9:23 AM
La cum evolueaza cultura in SUA bucura-te ca Lady Jessica nu e transsexuala.
Dex(Citează)
18/09/2020 la 10:26 AM
Incerc si eu o parere, am citit toate cele sase volume ale seriei originale si inca sase prequel-uri ale lui brian herbert si kevin j anderson, cunosc cat de cat universul.
Mi s’au parut FOARTE bune si prequel’urile, mult mai alerte si ecranizabile. De acord ca le lipseste profunzimea si detaliul cartilor originale, dar hai sa fim seriosi, spre final devin destul de plictisitoare.
Trilogia Caselor si Trilogia Legendelor merita citite, dati’le o sansa! Se incadreaza foarte bine in universul creat de frank herbert, si explica foarte fain unele lucruri amintite doar in treacat in seria originala.
Silas(Citează)
18/09/2020 la 11:38 AM
In cartea în engleză Frank Herbert folosește cuvântul crusade fix de 2x, în rest este jihad.
Gaelex(Citează)