un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Black Friday la: Fashion DaysFinestorePC GarageevoMAGAltexFlancoVodafoneOrangeSevensins ◄◄

asus s5507

Tesla lansează un Model S de 1.100 CP

23 Sep 2020  ·

AUTO  ·

41 comentarii

Tesla a anunțat că va lansa anul viitor un Model S de 1.100 cai-putere, suta la oră în 2 secunde, viteză maximă de 320 km/h și o autonomie de peste 800 de kilometri. Costă mult, 139.000 de dolari este prețul anunțat, dar e genul de mașină care se adresează oamenilor cu astfel de bani.

Ce înțeleg eu de aici este că a venit momentul când nu mai putem compara mașinile cu motor pe combustie internă (ICE) cu cele electrice pe baterii (BEV). Cele două tipuri de automobile o iau pe traiectorii suficient de divergente și acest noul Tesla Model S Plaid este exemplul perfect.

1.100 CP pare imens pentru o mașină ICE. Poate vă amintiți uimirea cu care ați aflat că Bugatti Veyron dezvoltă 1.000 CP. Pentru bateriile moderne și motoarele electrice și sistemele actuale de transmis energia electrică dintr-o parte în alta, astfel de puteri nu mai sunt chiar atât de uimitoare.

Cred că este cazul ca producătorii de mașini electrice să migreze treptat spre indicatorii care chiar contează acolo, adică consum mediu în kWh/100 km, vreo 3 timpi de încărcare (0-80%, 0-50 km autonomie sau whatever) șamd. Au trecut mulți ani de când există mașini electrice în lume (sunt câteva mii și în România), discuția despre cum sunt sau nu mai bune decât cele ICE trebuie trasă mai pe dreapta și pusă alături de Logan nou sau Passat SH.

În rest, Tesla a prezentat un plan amplu de îmbunătățire a bateriilor proprii, inclusiv trecerea la producție proprie în mod intensiv. Vor adopta o nouă arhitectură a bateriilor, mai simplă, vor elimina cobaltul, își vor produce singur anumite componente și vor micșora dependența de nichel.

Toate sună ca și cum Musk ar fi prins drag de mediul înconjurător, dar de fapt pentru fiecare caz în parte a prezentat și de ce va genera economii pentru compania Tesla. Altfel spus, profit mai mare pentru acționari sau costuri mai mici pentru produsul final ieșit pe poarta fabricii, Musk spunând că ținta lor este o Tesla de 25.000 de dolari. A mai spus asta și în trecut fără să o lanseze, dar poate acum îi iese mai bine.

asus s5507

    41 comentarii

  1. tot alea pe hidrogen reprezinta viitorul. Vezi prietenul tau Gates, ca si-a luat iaht pe hidrogen cu ceva timp in urma

      (Citează)

    • Pentru iahturi hidrogenul este viabil.

      Comparăm oricum mere cu pere. Vapoarele se alimentează și cu păcură, dar nu înseamnă că putem face și mașini pe păcură.

        (Citează)

    • Poți să faci se numesc diesel și doar trebuie sa ii pui un sistem de preîncălzire sa îi reduci vâscozitatea. Dar acum din 2020 cu noile limite de sulf și cu preturile actuale mai bine mergi pe motorină.

        (Citează)

    • @Radu M., daca te chinui putin poti sa faci si o masina care merge pe carbuni, dar nu inseamna ca este si eficienta sau ca se justifica in vreun fel.

        (Citează)

    • @Andrei G serios? …

        (Citează)

    • @Radu M., serios?…
      Poti sa faci o masina care functioneaza cu pacura?

        (Citează)

    • Nu e nevoie să o faci că există se numesc diesel… Într-un motor diesel poți arde și motorină și păcură și lng.
      Știu că poți să faci și pe cărbuni daca vrei. Și știu și că nu era eficientă sau justificată. Ideea era că a fost făcut un comentariu că “nu putem face mașini să meargă pe păcură” (putem fiind folosit, probabil, in sensul că nu are rost) la care eu am răspuns (in glumă) că deja am făcut … Și că se numesc diesel pt că tipul ăla de motoare poate sa meargă și pe păcură (nu eficient .. dar poate). Ai ales din comentariul meu ce ai vrut și ai tras o concluzie evidentă ce nu avea nici o legătură cu ce am zis eu

        (Citează)

    • @Radu M., si eu tot in gluma am spus ca poti sa faci masini care se alimenteaza cu carbuni.

      PS: nu este nevoie sa faci nici masini care merg pe carbuni, fiindca au fost facute deja acum 150 de ani:
      https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_steam_car_makers

        (Citează)

  2. Pana nu o aparea masina electrica pe care s-o incarci in max 10 min si sa duca macar 700 km autonomie, electricele astea raman ceva ptr aia excentrici si cu bani.

      (Citează)

    • e un raspuns potrivit periaoda de acum un deceniu. nu stiu daca ai observat dar unele nu sunt scumpe si cei care le detin nu sunt deloc excentrici. ce spui tu e ca nimic mai putin decat produsul cel mai bun posibil e singurul care conteaza, ceea ce e in termeni simpli, o prostie imensa.

        (Citează)

    • 700 km? De ce, parcurgi 700 km în fiecare zi cu ea? Pun pariu că acum 2 ani ziceai “până nu apare una care să ducă 500 km…”

      Calculează mai bine exact ce ai nevoie de o la o mașină electrică. Vei descoperi că 500 km autonomie și încărcare la 80% într-o oră este mai mult decât suficient.

        (Citează)

    • Lol, nici telefonul nu-l incarci la maxim in 10 minute :)))

        (Citează)

    • Vorbesc de electrice strict prin prizma locului unde locuiesc: romania. Iar aici electrica poate fi a doua masina, masina de oras, daca iti permiti. In nici un caz nu merge ca si masina principala. Ptr ca autonomie, lipsa statii incarcare, incarcare greoaie. Autonomia am zis mereu ca la o masina tre sa fie in jur la 700. Cam ca la o benzinara lesinata. Or fi viitorul electricele, doar ca nu chiar acum.
      Ma uitam la zoe de ex. A scazut pretul. De la 35000 cat era, acum o iei cu 17000 prin program rabla plus si ceva finantare reno. Iar cu nu stiu ce incarcator bagi 80% intr-o ora. Dar tot 300 ai autonomie. Vara, ca iarna mai tai din ei. Dar lucrurile evolueaza. Cu siguranta in viitorul apropiat se va ajunge la autonomii mai mari, timpi de incarcare mai mici si pret permisiv. Atunci electrica va fi o varianta de luat in calcul.
      Cati dintre voi sinteti dispusi sa dati 17000 pe un zoe cand un clio dci este binisor sub pretul asta. Si dci-ul este unul din cele mai economice motoare ever.

        (Citează)

    • @Giani Mucea, statistica asta este interesanta, doar ca nu este chiar corecta.
      Se face copmparatie intre singurul model de Tesla existent cu fiecare model de masina de la alti producatori luat separat.
      Poate mai corecta ar fi o comparatie Tesla vs VW sau Tesla vs Mercedes.

      Dar oricum, un procent de aproximativ 6,7% din totalul masinilor vandute este o performanta pt Tesla.

        (Citează)

  3. Masinile electrice pe brosura de specificatii arata impecabile, dar in realitate si mai ales pe banii tai, tot 2.0tdi este mai bun, exemplu pe youtuberul Mariciu.

    Tesla este o companie publica, cu actionari, iar scopul acelor oameni este sa-si cumpere insule, vile, jeturi, yachturi, nu sa salveze planeta.

      (Citează)

    • Pe principiul tau, nu mai facem niciodata nimic ca-i imbogatim pe altii. Fa tu o masina electrica buna, ca eu iau de la tine.

        (Citează)

    • Principiul meu este mai multa inovatie si mai putin bullshit, iar o masina cu baterii simple AAA e o gluma.

        (Citează)

    • Radu: scopul acelor oameni este sa-si cumpere insule, vile, jeturi, yachturi, nu sa salveze planeta.

      Da, dar poți face bani de insule stricând planeta sau având grijă și de aspectul mediului înconjurător. Diferența e mare.

        (Citează)

  4. Ia vezi prin discuțiile de aici, s-ar părea că mașinile electrice nu-s chiar cea mai cea chestie. Ba chiar sunt profund ineficiente…

      (Citează)

    • :)))) omul e razna complet. N-am nici o problemă cu hate-ul, dar dacă îți alterează judecata mai bine te liniștești puțin.

        (Citează)

    • Ionuț Staicu: s-ar părea că mașinile electrice nu-s chiar cea mai cea chestie. Ba chiar sunt profund ineficiente

      Nu mai este nevoie de discuții și analize în acest sens. E deja stabilit că sunt mai bune.

        (Citează)

  5. Problema esentiala a romanului este cel care nu are bani sa isi permita masina electrica si e “ofticat rau” incat arunca cu “glume profunde” ca rabla lui e mai tare.
    Deaia nu avem carnati de calitate , ca baga pesmeti.
    Deaia nu avem strazi libere ca circula “carnatii afumati”.
    Deaia facem comparatii peste comparatii.
    Uite ce a facut ala.
    In loc sa iti vezi de treaba ta, iti faci treaba cu altii.

      (Citează)

  6. Penrtu mine lupta asta electric vs combustie e deja transata, oricat s-ar zbate comentatorii de deasupra, si e doar o chestiune de timp si/sau de posibilitati materiale.
    E ca la SSD vs HDD: la inceput SSD-urile aveau capacitate mica si pret mare, dar performanta era deja vizibil peste a HDD-ului. Bonus silentiozitatea si rezistenta sporita la impact. Acum performantele sunt mult mai mari, capacitatea a ajuns suficienta daca platesti pretul corect, preturile au ajuns comparabile (nu egale, desigur) cu HDD-urile, si ne-am adaptat si noi, utilizatorii: nu mai faci colectie de filme de zeci de TB, platesti Netflix si aia e. Nici nu se pune problema sa mai iei un laptop cu HDD, de exemplu.
    Cam asa va fi si cu masinile: acum cativa ani electricele erau doar pentru bogati, acum sunt deja accesibile daca esti dispus sa faci compromisuri si sa iti schimbi stilul de viata, in cativa ani vor deveni mainstream. Vor exista in continuare cazuri unde vor fi clar mai eficiente motoarele clasice (asa cum punem HDD-uri in NAS), dar pentru utilizatorul mediu electricele vor fi suficiente ca masina principala/singura masina

      (Citează)

    • Ca posesor de electrica (singura masina) trebuie sa fac o precizare: in momentul asta e destul de simplu sa ai electrica intr-o tara civilizata, DAR in Romania trebuie sa fii cel putin excentric (cum spunea cineva mai sus) sau putin plecat cu pluta (cazul meu). Va fi nevoie de multi ani ca electrica sa devina relevanta in tara baro$anilor, a paturii de mijloc saracite, a politicienilor populisti etc.

        (Citează)

    • Sorin: E ca la SSD vs HDD

      Bună analogia. Țin minte vremurile de început ale SSD-urilor: că sunt scumpe, că au capacitate mică, nu sunt fiabile șamd. Acum nu văd de ce-ar mai avea cineva HDD. Eu nu mai am de un an sau doi nici un HDD.

        (Citează)

    • @Boggg: ce mașină ai?

      Să știi că nu e nevoie ca adopția asta să se facă peste noapte. Nici n-ar face față infrastructura, de altfel.

      Sunt sigur că, atunci când au apărut automobilele, n-a abandonat toată lumea calul și căruța după primul an. Încă vezi cai și căruțe pe drumurile noastre, de altfel.

        (Citează)

    • @nwradu, este o mare problema cu infrastructura,
      Si nu ma refer la numarul de statii de incarcare, ma refer la partea de productie si transport energie electrica.

      1. Deja, in Romania cel putin, avem perioade in care suntem in deficit de productie si suntem nevoiti sa importam energie electrica de la vecini.
      Ce se va intampla cand acest consum va creste considerabil, chiar se va dubla?
      2. Infrastructura de transport a curentului electric este invechita si in multe zone functioneaza la limita (fiindca backbone-ul a fost creat intr-o perioada in care consumul era la maxim 20-30%). Chiar si acum au fost cazuri in care in zilele caniculare de vara s-au ars transformatoarele din anumite zone din cauza consumului crescut.

      Problema asta a fost adusa in discutie in multe tari europene mai dezvoltate decat noi, dar momentan nimeni nu vrea sa vina cu un plan. De fapt nu prea exista o varianta fezabila, care sa se alinieze la normele de reducere a poluarii idn Europa.
      – multe organizatii militeaza impotriva energiei nucleare, astfel construirea de noi centrale nu este o varianta;
      – termocentralele pe pacura si carbuni sunt cele mai eficiente, dar si cele mai poluante si se incearca de ani de zile renuntarea la ele;
      – hidrocentralele distrug ecosisteme si daca doar incerci sa propui constructie uneia noi, o sa te trezesti cu minim 10-15 ONG-uri pe cap;
      – raman eolienele si panourile fotovoltaice, dar astea momentan au o eficienta destul de scazuta.

        (Citează)

  7. Am zis nevestei despre acest model. Raspunsul a fost: cine o conduce? Cati sunt in stare sa stapaneasca 1100cp ?
    Are dreptate si ea

      (Citează)

  8. Nu sunt bune astea electrice că nu găsești cu cutie manuală …simți mașină e fiabilă…

      (Citează)

  9. Nu se gândește nimeni ca se pierde libertatea pe care ți-o oferă o mașină pe benzina care nu este drive by wire.

      (Citează)

  10. Andrei G:
    @Giani Mucea, statistica asta este interesanta, doar ca nu este chiar corecta.
    Se face copmparatie intre singurul model de Tesla existent cu fiecare model de masina de la alti producatori luat separat.
    Poate mai corecta ar fi o comparatie Tesla vs VW sau Tesla vs Mercedes.

    Dar oricum, un procent de aproximativ 6,7% din totalul masinilor vandute este o performanta pt Tesla.

    What? E doar o listă cu cele mai bine vândute modele de mașini din Olanda de anul trecut, nu o comparație a producătorilor. Modelul 3, mașină de peste 60000 EUR, e mult mai bine vândută decât VW Polo. Asta că tot spunem că mașinile electrice sunt pentru ăia excentrici.
    Dacă vrei să faci o comparație la nivel de producători în aceeași gamă de preț, be my guest.

      (Citează)

    • Eu spuneam doar ca Model 3 este cam singura (sau printre putinele) masini electrice disponibile si este normal sa se vanda mai bine decat VW Polo, unde mai exista cel putin 3-4 modele concurente in aeeasi clasa.

      Si discutia era ca in Romania masinile electrice sunt pentru cei excentrici, nu in Olanda care este o tara cu o suprafata de 6 ori mai mica si cu un numar de aproximativ 52.000 de statii de incarcare (fata de sub 1000) cate sunt acum in Romania.

        (Citează)

  11. Dacă contextul discuției e România, nu pot decât să fiu de acord.
    Dacă ne gândim mai global, acum câțiva ani șefii din industria auto îți râdeau în față dacă le ziceai că mașinile electrice vor avea mai mult de 1% cotă de piață. Ideea e că lucrurile se schimbă repede de tot.
    Iar în Olanda modelul 3 e doar una din mașinile electrice disponibile. Există și restul, chiar destule. Doar că 3 e peste tot, deja devine enervant. Mai ales că e o mașină urâtă rău.

      (Citează)

  12. Să te uiți la documentarul despre Bill Gates, energia nucleară cu riscuri zero este posibilă doar că momentan e blocată de certurile dintre SUA și China și de lipsa banilor. Totul se reduce la costuri, chiar și problema energiei verzi.

    Andrei G:
    @nwradu, este o mare problema cu infrastructura,
    Si nu ma refer la numarul de statii de incarcare, ma refer la partea de productie si transport energie electrica.

    1. Deja, in Romania cel putin, avem perioade in care suntem in deficit de productie si suntem nevoiti sa importam energie electrica de la vecini.
    Ce se va intampla cand acest consum va creste considerabil, chiar se va dubla?
    2. Infrastructura de transport a curentului electric este invechita si in multe zone functioneaza la limita (fiindca backbone-ul a fost creat intr-o perioada in care consumul era la maxim 20-30%). Chiar si acum au fost cazuri in care in zilele caniculare de vara s-au ars transformatoarele din anumite zone din cauza consumului crescut.

    Problema asta a fost adusa in discutie in multe tari europene mai dezvoltate decat noi, dar momentan nimeni nu vrea sa vina cu un plan. De fapt nu prea exista o varianta fezabila, care sa se alinieze la normele de reducere a poluarii idn Europa.– multe organizatii militeaza impotriva energiei nucleare, astfel construirea de noi centrale nu este o varianta;– termocentralele pe pacura si carbuni sunt cele mai eficiente, dar si cele mai poluante si se incearca de ani de zile renuntarea la ele;– hidrocentralele distrug ecosisteme si daca doar incerci sa propui constructie uneia noi, o sa te trezesti cu minim 10-15 ONG-uri pe cap;– raman eolienele si panourile fotovoltaice, dar astea momentan au o eficienta destul de scazuta.

      (Citează)

    • Poate ca exista posibilitatea de a obtine energie nucleaza cu riscuri zero, dar asta este departe de a se concretiza. Momentan tendinta, cel putin in Europa unde ne intereseaza pe noi, este de a renunta la centralele nucleare.
      In urmatorii 10 ani sunt mai multe planuri de a dezafecta reactoare vechi decat de a construi altele noi.

        (Citează)

  13. Andrei G:
    Poate ca exista posibilitatea de a obtine energie nucleaza cu riscuri zero, dar asta este departe de a se concretiza. Momentan tendinta, cel putin in Europa unde ne intereseaza pe noi, este de a renunta la centralele nucleare.
    In urmatorii 10 ani sunt mai multe planuri de a dezafecta reactoare vechi decat de a construi altele noi.

    Nu a zis nimeni ca Uniunea Europeana nu este de o imbecilitate maximă, nu doar în cazul asta. Molten salt reactor, thorium reactor și reactoarele rușilor care pot funcționa cu deșeurile nucleare pe care le produc actualele modele de reactoare sunt doar 3 tehnologii nucleare verzi. Hai sa nu ne uitam la ce face UE ca la lucrarea lui Dumnezeu.

      (Citează)

    • Omule, te-ai abtinut vreo cateva saptamani sa nu ii pupi in fund pe rusi, dar vad ca ai revenit. Ce legatura au lucrurile astea intre ele?
      Cu ce ma incanta pe mine sa stiu ca rusii au o tehnologie mai avansata (conform spuselor lor), daca in Romania se va dubla sau tripla costul energieie electrice din cauza masinilor electrice?

      Ps: tu de ce dracu’ mai stai aici si nu te muti intr-o tara cu o conducere mai capabila, cum ar fi Rusia sau China?
      Du-te acolo unde poti avea o viata mai buna, nu mai astepta ca “incapabilii” de la Bruxelles sa-ti decida viata.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus