►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Cu accent pe mic și mai ieftin, în comparație cu restul camerelor Sony. Noul Alpha 7C este aproximativ cât un Sony a6600 la dimensiuni, dar are senzor full-frame în interior.
Mai exact, noul A7c (cod ILCE-7C) are 124 x 71,1 x 59,7 mm și 508 grame, iar a6600 are 120 x 66,9 x 59 mm și 503 grame, deci practic același lucru. Este un full-frame în dimensiunile unei camere APS-C.
Vine și cu funcțiile și avantajele uzuale ale full-frame-urilor Sony. Senzorul are 24 megapixeli, există stabilizare in-body de 5 trepte, procesor Bionz X, focalizare pe față/ochi, gamă dinamică de 15 trepte, procesare raw la 14 biți, rafală mare, vizor electronic OLED pe lângă ecranul tactil.
Pare să și filmeze foarte bine. Filmează 4K, dar folosește toți pixelii senzorului pentru asta, fără crop, suportă HLG și S-Log, focalizează pe ochi și are setări de focus pull, ecranul este rabatabil în lateral pentru a încăpea mai bine accesorii diverse deasupra aparatului. Mai mult, în ciuda dimensiunii reduse, are intrare de microfon și ieșire de căști pentru monitorizare sunet. Portul este un USB-C și rămâne de văzut dacă-l poți alimenta prin el în timp ce filmează, dar probabil că da.
Cine se aștepta însă la prețuri de genul 6.000-7.000 de lei pentru un full-frame, va fi dezamăgit. Noul Sony A7c costă 10.200 lei doar body, disponibil în octombrie. Un obiectiv zoom 24-60 mm cu F/4-5,6 a fost creat pentru acest aparat, dar va costa 2.400 de lei în ianuarie 2021. Kitul aparat plus obiectiv va costa 11.600 de lei. Dar na, F/4…
Aparatul folosește montura E, adică este compatibil cu alte obiective full-frame Sony & friends, deci nu ești limitat la acel obiectiv nou introdus. Acela este doar suficient de compact pentru a complementa aparatul de mici dimensiuni. Personal cred că s-ar potrivi bine și cu un obiectiv prime de dimensiuni reduse.
La o primă vedere, mi se pare bun pentru filmare. Cele full-frame Sony sunt folosite pentru filmări de amatori și semi-profesioniști, iar un aparat de dimensiuni mai mici, care filmează însă la fel de bine precum cele mari, are avantajele sale. Prețul, însă, mi se pare foarte mare pentru pasionații de fotografie care poate ar fi vrut să ia un full-frame în locul unui APS-C.
Site-ul Sony are pagină de prezentare și specificații detaliate.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
18 comentarii
16/09/2020 la 12:15 AM
nu cred ca o sa inteleg niciodata economiile astea facute pe genunchi, gen “nu ii facem rotita de control in fata, economisim 20 Eur”. cand vinzi un aparat FF, care se adreseaza unui public ce stie f bine ce cauta si e in general f exigent, sa tai din motive de economie (fara a face de fapt o economie fantastica) un element esential… un pic debil.
pacat, eu caut acum sa incep sa investesc in ecosistemul sony, asta ar fi putut consitui un inceput bun. va trebui sa ma uit la alea mai scumpe, dar de fapt nu cu mult mai scumpe.
stefan(Citează)
16/09/2020 la 2:00 AM
Care-i faza cu rotita? Unde ar trebui sa fie pusa ca sa fie mai bine? Ai un exemplu?
C(Citează)
16/09/2020 la 3:20 AM
uita-te pe aproape orice aparat care se doreste semi-pro sau pro si o sa vezi o rotita in fata, una in spate. de obicei pe una pui timpul/diafragma, pe cealalta expunerea.
probabil ca la asta se poate customiza cea verticala, dar care nu e deloc practica, ca sa invarti ea te freci cu degetul pe fata…
stefan(Citează)
16/09/2020 la 9:02 AM
Nu sunt sigur că se adresează exact aceluiași public la care te referi tu.
Există oameni care caută performanță ridicată, simplitate ( un minimalism relativ) la dimensiuni reduse.
Aparatul ăsta îmi pare că poate fi, la o adică, un point and shoot pe steroizi, cam ce aș fi vrut eu acum 10 ani de la un aparat foto când mă interesa topicul ( Hobby , nu profesional ) și voiam senzor de calitate , ceva posibilitate de setări , dar într-un body mic și versatil.
Pe vremea aia cumpărasem un DSLR entry level , unul din cele mai mici și a fost , cred, o greșeală ( nici nu prea erau opțiuni ) că-i prea mare , prea incomod de făcut și de scos pozele din el, etc.
Aparatul ăsta îmi ridica o sprânceană. Când o să ajung la un F64 probabil am să le cer să mi-l arate puțin.
Catalinx(Citează)
16/09/2020 la 9:51 AM
Nu poate fi un p&s pentru simplul fapt ca o lentila full frame buna este mare. Vrei p&s iti iei RX100 nu a7c.
Mie mi se pare o eroare camera asta, de parca au mai avut niste piese ramase si s-au gandit sa o scoata. Nu poti folosi grip-ul ala cu o lentila ff de dimensiuni generoase. Nu poti nici macar sa faci vlogging cu ea pentru ca-ti trebuie minim 24mm. A mai zis cineva mai sus ca nici rotite nu i-au pus. N-ar fi prima oara cand sunt idioti, toata lumea stie povestea cu ecranul rabatabil.
varucu(Citează)
16/09/2020 la 11:51 AM
@varucu,
ecranul este rabatabil. google it.
@radu
stabilizare in-body de 5 trepte, – nu exista trepte la stabilizare, poate 5 axe.
CATALIN(Citează)
16/09/2020 la 1:14 PM
Ce-am zis eu si ce-ai inteles tu…
varucu(Citează)
16/09/2020 la 1:35 PM
Există trepte la stabilizare, dar e mai mult o convenție – se referă la treptele de expunere (stop) peste treapta recomandată (funcție de distanța focală) pentru a evita imaginile mișcate. De obicei timpul maxim de expunere pentru o distanță focală de 17mm e 1/30-1/60 s. 5 trepte de stabilizare s-ar număra de la 1/60 adica 1/30, 1/15, 1/8, 1/4, 1/2 s. Deci în loc de 1/60 poți fotografia cu 1/2 fără imagini mișcate – asta teoretic.
dam167(Citează)
16/09/2020 la 11:55 AM
Inca mai exista fotografi de acum 15 ani care merg la evenimente cu nikon d750 si au senzatia ca orice camera noua, compacta, e ps sau pistol cu apa pe langa dslr-ul lor antic.
De fapt, ei nu se pot moderniza ca au investit prea mult in echipamentul ala invenit nikon sau canon si realitatea e ca senzorii noi de pe la sony si fuji sunt ani-lumina in fata in materie de dynamic range, autofocus sau picture profiles- pentru filmare raw.
CATALIN(Citează)
16/09/2020 la 1:42 PM
Eu cred cu tu n-ai ținut în mână un Nikon D750, dar fie. Pentru fotografie, că D750 pentru aia a fost gândit, diferențele nu sunt mari la calitatea imaginii iar focalizarea e destul de precisă. S-a fotografiat până acum și fără detectarea ochilor sau a animalelor, tehnologie care, apropo e doar pe mirrorless. Dynamic range nu s-a schimbat mult iar ergonomia sau bateria unui DSLR încă stau în picioare.
Filmarea profesională (A-roll) nu se face cu compacte și nici cu A7III ca pe YT, ăla e complet lat subiect care nu include comparații cu DSLR-uri gândite pentru fotografie. Mulți fotografi nu trec la aparate noi pentru că nu au de ce.
dam167(Citează)
16/09/2020 la 1:46 PM
Cred că aparatele astea vor înlocui în crop-ul destinat amatorilor. Orice pasionat știe că e o diferență între crop și FF, iar dacă ăsta din urmă ajunge la un preț rezonabil n-o să se mai uite la crop. Până acum FF a avut prețuri prohibitive pentru amatori, dar avantajele unui senzor mai mare sunt considerabile.
E normal să lipsească chestii de pe el dacă e făcut pentru a fi vândut mai ieftin.
dam167(Citează)
16/09/2020 la 1:49 PM
Sau ca n-au bani ca folosesc acelasi echipament de acu 10 ani.
Eu n-am zis ca d750 e prost, ci ca nu iti ofera avantajele unui aparat modern iar pe deasupra, pentru evenimente gen nunta/botez e suficient ce poate un A7III ori A7SII/a6400-a6600 pe filmare.
Tot pe acelasi principiul al tau putem spune ca la filmare e ok doar o camera de cinema sau eventual un RED.
Iti place sa cari body de 2kg dupa tine + unul de rezerva?
Lentilele la fel sunt imense la DSLRuri.
Crezi ca daca filmezi cu 1dxmk2 iti apreciaza mai mult 1% din clienti color-science-ul de pe canon?
Mai iesiti din zona de confort ca sa invatati lucruri noi.
CATALIN(Citează)
16/09/2020 la 5:31 PM
A, deci te uiți doar pe YT. Camere video fac și Sony și Canon, nu doar RED. Camere mirrorless gen A7III au încă probleme – se supraîncălzesc, ține puțin bateria, probleme de soft etc. De altfel la concluzia asta au ajuns și ăia de pe YT care fac producții ceva mai serioase.
Lentilele bune pentru mirrorless sunt mai mari și mai grele decât cele pentru DSLR. Nu te uita la alea de plastic de la Sony, uită-te la ce scoate Canon, că un R + 24-70 ajunge la fel de greu ca un 1D. Ca să nu mai zic de ergonomie, care la Sony e cum e. Cine se pricepe cât de cât la echipament nu pică pe orice fentă de marketing.
1DxmkIII, în ansamblu, bate toată gama Sony pentru că e făcut să reziste în aproape orice condiții.
Cât despre nunți și botezuri, la ce bani se dau și la câte se cer ai pretenții degeaba. Oamenii cer filmare 4K și aia primesc, nu se uită la calitate. Să fie mult și să sune bine ca specs – un HD ca lumea poate arăta mai bine decât un 4K prost.
În general Nikon stă prost la capitolul video.
dam167(Citează)
16/09/2020 la 4:58 PM
pentru cei care zic ca e ok sa lipseasca chestii de pe el, ca e mai ieftin… da ,de acord, dar asta e un aparat lansat la 2100 de Eur (cel putin pe unde sunt eu).
cand zici FF si 2100 de Eur, astepti ceva de la el, stiind ca mai sunt (de mult timp) FF-uri in gama asta de pret si sunt mult mai complete.
cine cumpara un aparat de genul asta vrea cam tot ce trebuie, nu versiuni ciuntite.
stefan(Citează)
16/09/2020 la 5:16 PM
Care ar fi alea mai complete în gama asta de preț?
dam167(Citează)
17/09/2020 la 10:30 AM
seria a6xxx se incalzeste, la A7x nu am auzit, mai ales cele noi.
Corect, numai la portabilitate nu.Cine are bani de 1dxmk3 nu o cumpara pt lucruri de amatori ci pt lucruri mai serioase.
E ca si cum ai compara o skoda cu cadillacul lui Trump.
Au public tinta diferit si price-point diferit deci nu sunt comparabile.
CATALIN(Citează)
17/09/2020 la 12:54 PM
Treaba cu portabilitatea e mai complicată. Greutatea echipamentului e o problemă pentru fotografi, mulți au probleme cu spatele din cauza asta, dar se referă la echipamentul în ansamblu, nu la un corp + obiectiv. Dacă la un mirrorless adaugi un grip (că poate ai nevoie) și un obiectiv serios (la fel, că ai nevoie) tot acolo ai ajuns. Ca să nu mai zic că obiectivul și corpul trebuie să fie proporționate, altfel te chinui.
Dacă ești vlogăr și ții un 1D într-o mână da, e nasol, dar când ai accesorii pe un cadru sau un stabilizator 500g în plus nu mai contează. Un rucsac foto+video ajunge pe la 15-20 kg la o călătorie, mă îndoiesc că 5-700 g la corp fac vreo diferență.
Chestia cu publicul țintă e când îți imaginezi corp + obiectiv. 1D e vârful de gamă și mulți îl evită pentru că în studio sau pentru peisaje nu ai nevoie de un corp atât de solid și calitatea e tot pe acolo cu alt corp la jumate de preț. Revin, echipamentul foto/video înseamnă obiective, lumini, trepiede, chiar și calculatoare pentru editat. Ăia 6 mii de euro care ți se pare ție un preț enorm e mai puțin de 50% din total, nu corpul are ponderea cea mai mare. Până la urmă un rucsac e 200 de euro, iar la filmări adaugi stabilizator, ecran extern, SSD-uri etc.
dam167(Citează)
18/09/2020 la 1:36 PM
nu te contrazic, dar 90% din cei care isi cumpara aparate foto nu fac nici post processing, asa ca si piata aia conteaza pentru producator.
CATALIN(Citează)