►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
1 Sep 2020 ·
A fost un an la MWC când toți producătorii propuneau ceasuri smart și alte dispozitive. Acel boom inițial a fost de fapt o bulă, că pe termen lung doar câteva companii au supraviețuit pe piață și întreg segmentul părea într-un declin.
Acum avem un fel de valul doi. Meritul principal, zic eu, este al Apple care a întreținut segmentul wearables cu produse bune (ceasuri și căști, practic inventând segmentul căștilor earbuds) și secundar al Fitbit, Samsung, Huawei și restul care au oferit constant alternative de Android până când autonomia dispozitivelor a crescut, complexitatea lor la fel și acum există din nou un interes tot mai mare pentru ele.
Uitați de ce zic asta: piața de wearables a crescut cu 14,1% față de același trimestru al anului trecut, iar în particular cea de hearables a crescut cu 32,6% și ca volum reprezintă 60% din totalul de wearables. Da, wearables și hearables sunt termeni reali acum, dar mai important este că se pare că aveam dreptate când spuneam că review-urile de căști tip earbuds sunt de viitor. Apropo, IDC numește hearables dispozitivele inteligente care au și asistent digital sau monitorizează și activitatea ta, nu doar căști și atât.
Culmea este că au crescut căștile și au scăzut un pic ceasurile. Ponderea lor în totalul wearables este normal să scadă, dar și numărul de unități livrate în piață a scăzut cu 4,4%. Motivul, în opinia mea, este că o pereche bună de căști este mult mai utilă decât un smart watch, iar cei care au avut de ales între una sau alta au ales căștile. Nu știu la noi cum stă treaba, dar anul trecut pe vremea aceasta eram în New York și erau mai mulți oameni cu Airpods în urechi decât oameni cu urechile libere.
Care-i topul? Iată-l mai jos arătând evoluția trimestrială:
În caz că nu vreți să descifrați grafice, topul curent în cotă de piață este:
Adică Apple a rupt și a făcut-o pe segmentul premium, că nu vând ceasuri și nici căști ieftine. Probabil că Apple Watch 3, care anul trecut a fost redus la 200 de dolari, s-a vândut foarte bine, dar în principal au făcut cota de piață și banii din căști, din Airpods. Ah, și încă o chestie. Spre deosebire de toți ceilalți producători de telefoane din listă, Apple nu oferă niciodată gratuit căști sau ceas ca bundle cu telefoane nou lansate, deci rezultatele lor sunt chiar impresionante.
Huawei a avut o creștere fantastică și probabil datorită ceasurilor Watch GT 2 și GT 2e, ultimul testat și de mine. Americanii au declanșat războiul cu Huawei Consumer fix în anul în care aveau cea mai bună ofertă de dispozitive a lor prin P40 Pro și acestea ceasuri.
Anul trecut pe vremea aceasta Xiaomi era pe locul 2 și Samsung pe 3. Huawei a întrecut două companii într-un an în acest clasament.
Fitbit este într-o scădere pronunțată. Au scăzut de la 4,6% la 2,9% cotă de piață și în volum de la 3,5 milioane la 2,5 milioane de dispozitive. Nu știu exact de ce, dar bănuiesc două motive:
Sunt curios ce va face Samsung în acest an, având în vedere că acum practic a stagnat în cotă de piață. Îmi plac noile ceasuri anunțate de ei, dar costă foarte mult (1.600-2.200 lei) într-o lume în care poți lua un smart watch bun cu 800 de lei. Pe căști stau bine, Galaxy Buds+ sunt mișto, noile Buds Live au fost bine primite, dar să vedem cum vor fi pe piață.
În caz că vă interesează doar zona de ceasuri și brățări inteligente, IDC are un clasament separat pentru ele. Acolo situația este următoarea:
În volum, Garmin a scăzut de la 1,7 milioane de dispozitive la 1,5 milioane în 2020. Xiaomi era anul trecut pe locul 1, acum au fost întrecuți de Huawei.
Am senzația că, dacă Apple ar face o aplicația de Android pentru ceasurile lor și ar deschide astfel piața și în rândul utilizatorilor de alte telefoane, ar rupe. Nu cred că vor face asta pentru că scopul lor nu este musai să vândă ceasuri, ci să te facă să treci la iPhone pentru că-ți place și Apple Watch și să-ți vândă prin urmare telefon, ceas și restul serviciilor și aplicațiilor din Appstore, câștigând și din cei 30% pe care-i iau de la orice achiziție 3rd party.
Dacă vreți să citiți review-uri, iată ce-am testat în ultimul an:
Căști:
Ceasuri:
sursa: IDC.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
14 comentarii
01/09/2020 la 3:25 PM
chiar mi se pare saracie sa zici ca dai casti wireless gratis la packet cu telefonul.
si daca telefonul ala e oricum ieftinache, ce incredere sa ai ca primesti o casca buna, sau chiar cat de bun e telefonul daca primesti si casti wireless, si mai fac si profit la final.
Mihai(Citează)
02/09/2020 la 10:01 AM
Sper ca ai fost sarcastic…
Pmk(Citează)
01/09/2020 la 4:05 PM
Imi strangeam bani pentru GW3. Dupa ce a aparut si am vazut ce baterie slaba are, ma gandesc sa ma duc in service sa imi schimb bateria la actualul GW 46, nu vad de ce as da 2000 de lei pe ceva ce arata 90% ca GW si tine mult mai putin bateria. Mai bine imi iau un monitor mai mare.
Sotia a trecut de la AW3 la AW4 si e foarte multumita. Cand il mai iau sa il butonez, ceasul ei merge ca un iphone, fata de restul care se simte ca au procesor mai slabut si mai putin RAM.
Ceasurile cu Wear OS sunt o gluma proasta, orice le-ai face tot au ca punct slab performanta si bateria.
Noroc cu Samsung si Huawei (sau Xiaomi, dar aia mai mult la bratari) ca mai fac concurenta la Apple. Asa scump cum e, Apple Watch e un produs de calitate.
rdb(Citează)
01/09/2020 la 4:14 PM
Problema cu ceasurile care folosesc WearOS nu stă-n Google, ci-n Qualcomm, care fac niște mizerii de procesoare pentru wearables.
Danutz(Citează)
01/09/2020 la 4:20 PM
Problema e ca nu prea face, primul SoC era cu tehnologie cu 3 ani urma, iar urmatorul era cam la fel.
Din pacate eu ca utilizator vad ca ceasul are lag fix cand il cumpar, fara fete instalate si aplicatii, si tine putin bateria.
Si, sincer, Google isi putea face chip-ul lor sau macar sa participe la un design de chip custom in tot acest timp. I-a durut in fund.
rdb(Citează)
01/09/2020 la 4:41 PM
Toata lumea ocolește elefantul din cameră? :)
E foarte clar că cel mai bun raport calitate / preț îl oferă Huawei. Autonomie excelentă, calitatea fabricației la fel, servicii suficient de bune.
Emil C(Citează)
01/09/2020 la 5:17 PM
Pai e greu pentru Huawei sa se bata cu Apple si Samsung pe piata vestica. Nu au solutie de plata cu ceasul, nu au aplicatii, nu au integrare atat de stransa cu telefonul ca Apple; ar putea sa se integreze cu propriile telefoane la nivelul Samsung, dar telefoanele lor sunt in curs de disparitie de pe piata (are si Radu un articol la stirile zilei). In afara de pret nu mi se pare ca au nimic care sa-i scoata din multime.
Cred ca mare parte din vanzarile alea pentru Huawei si Xiaomi sunt date de piata chinezeasca.
Sorin(Citează)
01/09/2020 la 6:21 PM
Si sunt sigur ca pot oferi aceeasi calitate si aceleasi servicii si fara acces la tehnologia din US si EU.
Giani Mucea(Citează)
01/09/2020 la 11:27 PM
Ce înseamnă servicii suficient de bune?
motanes(Citează)
02/09/2020 la 10:23 AM
Sa tinem cont si de faptul ca Huawei a inceput sa scada preturile la wearables si la telefoane dupa ce Trump a inceput sa le interzica accesul la tehnologia americana.
Pana atunci erau la fel de scumpi precum Samsung.
Andrei G(Citează)
02/09/2020 la 12:25 PM
Inseamnă că în afară de NFC, restul lucrurilor (monitorizare activități, puls, notificări etc.) le fac cel puțin la fel de bine ca alți producători, cu bonusul de autonomie (care pentru mine e un mare plus).
Emil C(Citează)
02/09/2020 la 12:28 PM
Da, dar nu.
Samsung au avut mereu prețurile mai mari. Nu știu de unde ai scos-o p-asta. Plus că wearables nu prea au treabă cu serviciile google. Sînteți amuzanți cum găsiți argumente contra, doar așa fiindcă “dă bine”.
Emil C(Citează)
02/09/2020 la 1:55 PM
Daca ne uitam mai bine pe cifre, vedem ca Apple e pe acolo pentru ca vinde casti scumpe catre clientii captivi in ecosistemul iPhone (aproximativ 100 de milioane de casti vandute anual). Ca de unde sa isi ia casti un posesor de IPhone daca nu de la Apple?
Mie asta chiar nu mi se pare ca Apple are meritul prinicipal in crestrea pietei in segmentul asta. Meritul principal il au Huawei si Xiaomi, oricat de rau/ciudat ar suna. Astia au readus la viata o piata ce parea aproape moarta.
silicon_v(Citează)
02/09/2020 la 3:31 PM
Nu e nimeni captiv în ecosistemul Apple – așa știu americanii să se exprime, că cică cu ei nu mai vorbesc prietenii dacă n-au iMessage.
Eu ca posesor de iPhone mi-am luat de la mai mulți căști și ghici ce, ălea de la Apple sunt mai bune overall și, pentru mine, mai comode în ureche. Poate ți se pare că AirPods sunt scumpe, dar tot atâta am dat pe alte 2 (Sony și Plantronics) care n-au fost bune – măcar astea merg.
Ar trebui să ți se pară că Apple are meritul principal pentru că au fost primii care au vândut produse bune – AirPods și Apple Watch. Restul încă nu funcționează cum trebuie, după atâția ani de iterații.
dam167(Citează)