►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
7 Sep 2020 ·
Anul 2020. Roboți pe Martea, alea-alea. Milioane de oameni au un televizor smart în casă, dar audiențele TV se măsoară în continuare prin sistemul învechit de peoplemetere.
În caz că nu știați, audiența TV este măsurată într-un total de 1.320 de gospodării din România. În acestea se instalează un dispozitiv numit PeopleMeter, un fel de set-top box cu telecomandă, care detectează la ce canal TV te uiți și pentru câte minute și trimite aceste informații firmei care măsoară audiența.
Și cum știe care-i publicul fiecărui canal, dacă se uită bunica de 80 de ani sau omul frumos și plin de bani de 35 de ani, preferatul segmentului comercial? PeopleMeter-ul are o telecomandă cu butoane pentru fiecare membru al gospodăriei. Când te uiți la televizor, apeși și pe butonul de pe telecomandă corespunzător profilului tău, ca să știe măsurătorul audienței cine s-a uitat la televizor în acele momente.
Marea noutate pentru 2020-2023 este că eșantionul crește de la 1.320 la 1.430 de gospodării. That’s it. Acesta este sistemul după care anual sute de milioane de euro în publicitate sunt împărțite între canalele TV de firmele ce intermediază așa ceva, totul cu speranța că reclama la bere este dată publicului băutor de bere și reclama la tampoane publicului utilizator de tampoane.
Mie sistemul mi se pare ultra-înapoiat, iar eșantionul atât de mic încât televiziuni de nișă (Comedy Central, HGTV etc) probabil că nu au audiența corect măsurată, iar pentru cele mari se obțin rezultate mai degrabă vagi.
Și culmea este că sute de mii de gospodării, dacă nu chiar mai multe, au smart TV conectat permanent la Internet. Audiența ar putea fi mult mai eficient măsurată cu o aplicație instalată pe fiecare televizor care să monitorizeze la ce canale te uiți și cât timp, ba chiar ar putea măsura foarte precis și cât timp te uiți la Netflix, YouTube și altele. Dintr-o dată, eșantionul ar fi de sute de mii de gospodării.
Acum, probabil că veți spune că de ce să știe Kantar Media sau cine face măsurarea audienței la ce posturi TV vă uitați voi și pentru cât timp. La asta răspund cu clasicul “este opțional”, ca doar nu te forțează nimeni. Oamenii cu PeopleMetere în casă au fost de acord să le folosească și nu sunt plătiți pentru asta. Sistemul ar putea fi similar și pe smart tv-uri. Eu, unul, aș vrea să ajut la măsurarea corectă a audienței TV, de exemplu.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
41 comentarii
07/09/2020 la 6:58 AM
Se face asa pentru ca asa se poate trisa și minți mai departe ca au audiență în continuare diferite mizerii.
Câte dispozitive de măsurat se punt într-o casa care are mai mult de 1 TV?
Gaelex(Citează)
07/09/2020 la 9:53 AM
Cate e nevoie.
nashu_mare(Citează)
07/09/2020 la 11:09 AM
Toate
ipo(Citează)
07/09/2020 la 7:08 AM
Nu stiu altii cum sunt dar eu unu m-am saturat sa tot vad reclame. Oriunde, Hai ca la tv mai e cum mai e mai schimbi canalul cand e reclama, mai arunci un ochi pe telefon etc. dar pe internet e jale. Daca faci greseala sa deschizi un site ca poate vrei sa citesti o stire (de obicei falsa si clickbait) ai 20 de reclame pe pagina respectiva, 2 3 pop-up-uri cu allow cookies, subscribe eventual si rahatul ala cu notificarile. Nici nu poti sa citesti mizeria respectiva de cate reclame sunt. Starea internetului in 2020 este jalnica si prevad un viitor sumbru. Sa mai zic de Netflix, Disney, HBO si ce mai e? Fiecare cu contentul lui separat de trebuie sa platesti abonament la toate daca vrei sa vezi ceva. Adica fix motivul pentru care oamenii au fugit de tv pe internet. F*** off. Foamea de bani nu are limite.
Dorin(Citează)
07/09/2020 la 7:27 AM
Adblocker, boss.
Bancosul(Citează)
07/09/2020 la 8:00 AM
Am. Pe desktop nu vad nici o reclama nici un pop-up nimic nicaieri. Dar daca ma manca-n dos sa intru pe ceva de pe mobil e crima si pedeapsa.
Dorin(Citează)
07/09/2020 la 8:10 AM
pe de o parte te plangi ca sunt prea multe reclame, iar acolo unde nu vezi reclame te plangi ca trebuie sa platesti si e foame de bani. pai cu ce se fac filme, seriale, jocuri etc. de calitate? nu cu bani? aaa…noi suntem romani si daca s-ar putea sa ne subventioneze statul niste netflix sau hbo. ok.
Giovani(Citează)
07/09/2020 la 9:02 AM
Adblock in chrome desktop & mobile plus torrent
Mihai Dobre(Citează)
07/09/2020 la 9:06 AM
Trist ca încă nu ai descoperit ublock origin pentru mobile și YouTube vanced
Pmk(Citează)
07/09/2020 la 9:35 AM
Foloseste Brave pe mobil, are blockere incluse.
Pyro(Citează)
07/09/2020 la 10:07 AM
Incearca youtube pe televizor, te uiti la reclama iar la videoul tau in secvente.
tv samsung cu Tizen, daca aveti sugestii de blockere va rog ?
Radu(Citează)
07/09/2020 la 11:30 AM
Plateste youtube premium..e aproape cat un pachet de tigari. Sau te combini cu 2-3 prieteni si faceti abonamentul de familie..
Alin(Citează)
07/09/2020 la 11:36 AM
Trist ca nu ati descoperit cu totii PiHole. Util mai ales celor cu copii mai mici unde toate jocurile de Android gen puzzle sau colorat sunt pline de reclame video de 30 secunde. Cu PiHole nu mai apare nicio reclama, e ca si cum ai varianta full la toate joculelete.
XYZ(Citează)
07/09/2020 la 7:52 AM
Pai și la nemți (încă sunt mirat de oamenii care pun botu la asta cu calitate germana) sau alte țări mai avansate cum procedează?
Mihai(Citează)
07/09/2020 la 8:35 AM
Pe scurt, cam la fel :)
Motivul, cred, e ca este un sistem unanim acceptat si folosit de toti actorii implicati (televiziuni, agentii, clienti de reclame).
Mutarea la un nou sistem ar fi problematica:
1. Pana cand toata lumea adopta noul sistem, unii ar vorbi de mere si altii de pere, ceea ce ar ingreuna conversatia
2. Aparent noile sisteme propuse nu pot fi echivalate cu cel existent, a.i. sa se poata face comparatii istorice corecte.
Afaik masurile pentru o masurare mai buna constau in mici imbunatatiri ale sistemului actual, cu variatiuni de la tara la tara.
Painkiller(Citează)
07/09/2020 la 8:07 AM
Se face asta intentionat, ca anumite posturi sa poata declara audiente record (a3,protv,a1,realitatea,taraf) si sa poata trage cat mai multi bani din publicitate.
Lorin(Citează)
07/09/2020 la 8:41 AM
Pe mobil există Firefox care suportă extensii pt blocarea reclamelor.Pe Android.
Gabor(Citează)
07/09/2020 la 9:02 AM
Blokada.
Baltha Zerus(Citează)
07/09/2020 la 9:04 AM
Cred ca merge ok sistemul..pe hgtv au aparut reclamele si cred ca multa lume se uita.
Alin(Citează)
07/09/2020 la 9:30 AM
Eu cred că multe din tv-urile smart colectează și trimit asemenea date.
https://www.pcworld.com/article/2066400/lg-smart-tvs-share-data-about-users-files-and-viewing-habits-with-the-company.html
https://www.consumerreports.org/privacy/how-to-turn-off-smart-tv-snooping-features/
Marcel(Citează)
07/09/2020 la 9:40 AM
Daca ar fi filme/seriale de calitate as plati cu cea mai mare placere. De cand nu ai mai vazut un film BUN care sa nu fie un “remake” al unor filme mai vechi? Fiecare serviciu de streaming are 1 maxim doua seriale bune (cu indulgenta) restul e umplutura ca sa zica ca au si ei content.
Dorin(Citează)
07/09/2020 la 11:14 PM
@Dorin
eu m-am abonat la Mubi si am vazut o multime de filme bune facute recent. Am vazut niste filme argentiniene, franceze, mexicane care m-au lasat paf.
cu serialele, nu stiu, nu stii sa cauti sau esti foarte de nisa. dar si pe netflix…the irishman, the two popes, my name is dolemite
la netflix iti fac pe moment o lista cu seriale bune (o parte nefacute de ei) la care m-am uitat la fiecare episod sau la o parte mare din ele: casa de papel, stranger things, house of cards, derry girls, crashing, the it crowd, love death and robots, into the night, better call saul, breaking bad, peep show, toate star trek-urile, you, dirty john, dark, colony, rick and morty, family guy, borgen, the witcher, 1983, ozark, narcos, disenchantment, after life…
la amazon: the boys, electric dreams, preacher, american gods, fleabag, star trek picard, tales from the loop, tge expanse, the terror…
si mai sunt altele la care m-am uitat in ultimul an si nu imi vin pe moment in cap + altele de care am auzit ca sunt bune
Itu(Citează)
07/09/2020 la 10:27 AM
Problema e că nu există (de muuult timp) transparență și consumatorii nu știu cât costă producția. Degeaba spui că ar trebui să compensăm cu x lei lipsa reclamelor, că nimeni nu știe ce înseamnă acei x lei – dacă te uiți chiar aici pe blog ai să vezi ce ciudat percepe lumea valoarea obiectelor. Nu suntem încă pregătiți să renunțăm la reclame, încă sunt mult prea mulți bani acolo ca să fie totul transparent.
dam167(Citează)
07/09/2020 la 10:47 AM
Uite, Youtube a stabilit valoarea reclamelor: 10 euro/luna.
Costurile de productie nu vor fi niciodata transparente, cum nu sunt transparente pentru niciun produs cumparat.
Andrei G(Citează)
07/09/2020 la 1:14 PM
nu vrei sa iti dea si pontajele salariatilor, ca sa te hotarasti daca merita sau nu abonamentul?
Giovani(Citează)
07/09/2020 la 10:42 AM
Cum, bai, sute de mii, ca ii jumol wirelessul din el si il fac imediat stupidTV.
Tu ce faci aici, predici evanghelia urmaririi noastre default asa ca pe internet? Lasa, mai bine sa ii urmareasca pe aia care de buna voie isi instaleaza chestiile alea acasa.
Ideea asta geniala ai avut-o tu, sau te-a platit cineva s-o propui ca sa ne obisnuim cu ea? Te intreb sincer acuma si nu de bani e vorba.
Catalinx(Citează)
07/09/2020 la 10:44 AM
Ai baut gaz in dimineata asta sau de ce esti atat de suparat?
Andrei G(Citează)
07/09/2020 la 11:20 AM
E o intrebare buna ridicata aici. Ca sa formulezi un raspuns, e util sa te uiti cum se procedeaza in tari cu apa calda, hai sa spunem UK, Franta din Europa si SUA sau Africa de Sud de pe alte continente.
PS: acum 50 de ani nu se masura audienta TV cu peoplemetre, ci prin chestionare pe hartie si datele erau livrate in “valuri”, adica de cateva ori pe an. Sunt sigur ca toata lumea stie ca de aia se fac serialele/emisiunile pe “sezoane”, dar am zis sa zic (se difuzau episoade noi in perioadele cand Nielsen facea chestionarele).
PPS: dar de ce nu se folosesc numai informatiile RPD?
ipo(Citează)
07/09/2020 la 11:36 AM
Nu plătești doar ca să nu vezi reclame, mai ai și alte vantaje – la mine apare 26 lei/lună? și eu credeam că e 10 euro. Dar momentan sunt 2 bărci, una cu reclame, la care lumea fentează cum poate, iar alta bazată pe abonați, dar câștigă din ambele și e greu de cuantificat – ca și la Spotify. Dacă ar fi YT doar pe bani, dar fără reclame? Nu cred că se poate așa ceva la cum am fost obișnuiți să gândim și să ne calculăm prețurile.
Știu că nu vor fi transparente, pentru că atunci ar decide lumea direct ce trăiește și ce nu, sau cât e profitul fiecăruia.
dam167(Citează)
07/09/2020 la 11:54 AM
Eu cred ca se poate sa existe servicii exclusiv pe bani (care sa nu fie subventionate din reclame). Cel mai bun exemplu este Netflix, care a intrat pe o piata dominata de continut subventionat din reclame.
Andrei G(Citează)
07/09/2020 la 12:55 PM
La mine televizor înseamnă 80% YouTube, 10%Netflix iar restul de 10% -amazon prime , dumb games ,Vimeo
Kllaus(Citează)
07/09/2020 la 1:17 PM
eu am blocat din router accesul unui smart tv samsung: ceva model mai vechi seria H.
tv-ul a functionat bine pana cand si-a facut un update de firmware. din acel moment a inceput sa mearga foarte prost, nu mai se conecta la net nici pe cablu ba chiar la un moment dat nu mai raspundea nici la comenzi si singura solutie era sa il scot din priza.
dupa ce m-am documentat putin, toti recomandau sa nu faci upgrade-ul si sa blochezi din router site-ul de upgrade.
cum eu am facut deja upgrade-ul, nu mai aveam ce sa fac. dupa multe incercari, peste cateva saptamani am reusit din nou sa il conectez la net si sa ii mai fac inca un upgrade care a rezolvat partial problema, adica reuseste sa se conecteze la net, dar raspunde greu la comenzi.
televizorul putea fi folosit asa ca am blocat din router link-urile de upgrade si de atunci nu am mai facut nici un upgrade.
asa o sa ajungem si cu noile tv-uri: inainte de a-l instala sa blocam din router accesul lui la diverse site-uri.
speedy.gonzales(Citează)
07/09/2020 la 1:57 PM
Eu nu vreau nimic, dar uite câți spun că nu merită, mai ales când fiecare vrea să plătești pentru ceva. Shamingul ăsta „vrei multe da’ nu plătești” nu ține, uite cum judecă oamenii companiile după profict – cică ar trebui să fie prețul mai mic și profitul mai mic. Unii spun că e cam aiurea să se tot spună că ăia săreci nu cotizează destul.
dam167(Citează)
07/09/2020 la 2:49 PM
eu tot nu am inteles cine te obliga sa… ceva. poti sa nu mai platesti nimic. daca vrei, poti sa reziliezi si abonamentele la apa, gaz si electricitate. nici aia nu prea sunt transparenti la cheltuielile.
Giovani(Citează)
07/09/2020 la 3:39 PM
Oamenii care au box d-ala în casă SUNT PLĂTIȚI. În funcție de cât de mult te uiți la TV și folosești boxul lor, îți dau niște puncte cu care poți cumpăra o data la câteva luni dintr-un catalog de-ale lor diverse produse. Ai mei și-au luat utilat bucătăria din catalogul ala, plus și-au luat multe alte porcării prin casă.
Costin(Citează)
07/09/2020 la 4:09 PM
Serios? Eu stiam ca sunt doar niste sume simbolice, nu suficiente incat sa-ti utilezi o bucatarie.
Este bine asa… as vrea si eu sa ma inscriu.
Andrei G(Citează)
07/09/2020 la 5:56 PM
In functie de cat de mult te uiti – serios? Hai, zi-mi si mie un contact, adresa, telefon, la ai tai. A, ca primesc niste bonuri de masa e corect, restul astept sa mi-l dovedesti tu, Costin de la internet.
ipo(Citează)
07/09/2020 la 8:01 PM
Da, pentru ca trebuie sa îți demonstrez ție.
Costin(Citează)
07/09/2020 la 9:03 PM
Qed
ipo(Citează)
08/09/2020 la 9:48 AM
Radu, de unde ai luat informațiile din acest articol?
Pe lângă peoplemeter, nu uita că milioane de utilizatori au televiziune digitală (prin antenă/satelit). Provideri precum Digi și UPC pot măsura exact audiența și o fac, chiar trimit aceste date la cererea televiziunilor. Nici nu e nevoie de televizor smart, doar de unul cu tuner digital.
Lucian(Citează)
08/09/2020 la 12:11 PM
Nu au providerii cum sa masoare audienta TV astfel incat sa foloseasca pietei de publicitate (ca pentru asta se masoara audienta daca nu stiati).
Datele de vizionare brute nu au nici o relevanta, trebuie asociate cu variabile demografice ca sa poata fi folosite in industria publicitatii.
adica: degeaba aflu ca la un program s-au uitat 13.456 de persoane daca nu stiu cine sunt acele persoane (gen, varsta, educatie, nivel de venit, etc). Intr-o gospodarie (asta e unitatea de esantionare) sunt si alte persoane decat titularul contractului.
Pe omul cu banii (advertiserul) il intereseaza sa dea cu reclama in capul celor care sunt potentiali cumparatori ai produselor lui. Un producator de bere premium va tinti barbati, 18-30, cu educatie si venit ridicat, etc si va dori sa stie cati dintre aia 13.456 se incadreaza in profilul asta si apoi va decide daca merita sa-si difuzeze mesajul sau nu in programul respectiv.
Pentru ca tot suntem aici sa vedem de ce este esantionul ala de care vorbea Radu mic. Daca ar interesa numai audienta totala a unui program 1400 de panelisti ar fi cat se poate de suficient. Daca insa ne referim la producatorul de bere situatia se schimba. Publicul lui e format din barbati (deja raman 698 de persoane in esantion – aprox. 49.5% sunt barbati in poputatie), cu varsta intre 18 si 30 (raman max 300 de indivizi), cu educatie si venit superior – cred ca raman 115 de persoane de la care se recolteaza date de vizionare. si asta e destul de putin.
Calculele sunt din poignet ca sa avem un exemplu.
Probabil jucatorii din piata nu sunt dispusi sa plateasca mai mult deoarece isi fac treaba cu datele asa cum sunt ele: imperfecte si insuficiente.
Acum daca HGTV e nedreptatit asta e (eu nici nu stiam ca exista pana saptamana trecuta). Sa plateasca el pentru marirea panelului.
Oricum pariul cel mare ar fi in directia unificarii datelor de masurare a audientei intre diferitele tipuri de media (TV, radio, net, OOH, presa nu ca nu mai exista). Dar aici pe langa bani este vorba si de probleme tehnice, inca.
pvladc(Citează)