►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Lăsați insistența cu care PSD dorește majorarea pensiilor, deși toată lumea, inclusiv cei din PSD, știu că nu sunt bani. Lor nu le pasă că țara ar putea intra în faliment câtă vreme pun alt partid în dificultate.
Mă uitam însă la alt amendament PSD aprobat ieri în Parlament, odată cu restul: 20 de milioane de lei din bugetul țării se vor duce la Catedrala Neamului pentru continuarea lucrărilor.
Asta are nevoie țara acum, de finalizarea catedralei? Pandemia este în floare și ar fi nevoie de bani pentru măști, pentru medici și modernizarea terapiei intensive pentru ca România să nu mai fie țara din UE cu cel mai mare număr de decese de covid la 100.000 de locuitori, bani pentru achiziția de medicamente și în viitor vaccinuri, bani pentru școală online, igienizări mai dese, educație sanitară, sprijinirea micilor afaceri din atâtea domenii afectate de criză, fonduri pentru cei intrați în șomaj șamd.
PSD vrea ca o sumă substanțială să fie dată pentru continuarea construcției catedralei. Având majoritatea în Parlament, au trecut acest amendament, care devine lege. Banii vor ajunge la Catedrală. Nu este o sumă mare față de cât au cotizat oricum primarii de-a lungul timpului pentru a atrage preoțimea de partea lor, dar în acest moment gestul contează.
Nu știu cum să facem* să scăpăm de lichelele acestea din politică, din conducerea țării. Au trecut 30 de ani în care doar au furat pentru binele lor și al apropiaților lor, iar din banul public și din ce-au furat au aruncat și o ciozvârtă unei clase sociale pe care o țin captivă în sărăcie și lipsă de educație. De ce? Pentru că așa le pot atrage votul, dându-le periodic o pomană infimă față de cât au furat și obținând totuși un “săru-mâna, conașule!” zis cu umilință.
30 de ani de “săru-mâna, conașule!” și totuși o mare parte din poporul român nu s-a săturat să fie ținut în această sărăcie și dependență.
Oare când vor dispărea din politică, din Parlament și administrația centrală și locală toți acești hoți, toți acești nesimțiți care au furat fără încetare prin fiecare metodă posibilă și despre care este tot mai clar că ar duce țara în faliment și paragină pentru a putea fura în continuare, până la ultima ei suflare?
30 de ani! 30 de ani și în continuare nici o schimbare. Tot corupție, tot contracte umflate, tot voturi cumpărate cu găleata de făină sau cu scărpinarea spiritului religios pe care-l simt oameni cinstiți, cu frica lui Dumnezeu, și de care profită niște scârbe ce au găsit butoanele ce trebuie apăsate pentru a-i atrage de partea lor și le apasă fără încetare de atâția ani.
Nu-mi vine să cred că unii oameni încă susțin PSD-ul. Nu pot să cred că cineva poate susține acest partid după ce vede timp de unu, doi, cinci, zece, douăzeci de ani și mai mult ce se întâmplă, cum fură, cum pârjolesc terenul și otrăvesc fântânile în urma lor. Nu poate fi decât o complicitate de forma “fura cât vrei, dar dă-mi și mie ceva!”
Nu credeam că trebuie să treacă o generație sau chiar două până când astfel de lichele să dispară cu totul din pozițiile de putere pe care le ocupă. Mă uit pe listele de parlamentari sau pe ce propuneri de consilieri (vezi București, cu Petre Roman și Mitică Dragomir în frunte, în anul 2020!) și primari PSD există prin România și-mi dau seama că cel mai probabil de mulți nu vom scăpa decât în mod natural. Vor muri de bătrânețe, tot în funcție, tot furând, tot plătind un tip de mită pentru voturi, și astfel vom scăpa de ei. Ultima lor suflare probabil va fi simultană cu răsuflarea de ușurare a României.
*Știu cum ar putea scăpa și altfel: prin vot, la urne. Acum la locale ar fi un start bun, apoi la parlamentarele ce urmează. Vot pentru oricine altcineva în afară de PSD și de alte fosile ce nu pot arăta nimic bun făcut în anii când au avut puterea.
Problema este că e simplu de zis “prin vot”. Avem o țară mare, cu o societatea variată, și să-i faci oameni să înțeleagă probleme și să-i mobilizezi la vot pentru schimbare se dovedește în continuare foarte dificil.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
70 comentarii
23/09/2020 la 6:40 AM
Psd face fix ce-ar fi facut orice alt partid din opozitie. Marit pensii si bani la catedrala = respectul si votul vesnic al pensionarilor.
Psd e doar un acronim. Asa cum e si pnl udmr prm plm….
Problema sint aia care formeaza partidele astea. Niste lepre toti. Care migreaza din partid in partid dupa cum bate vantu. Cat timp unii au ramas setati pe mue psd, pnl îi arde la rect cu gratie. Azi e pnl, maine psd, poimaine poate altii. Rezultatul e acelasi.
Blackskull(Citează)
23/09/2020 la 5:08 PM
trolezi din plin!
marinel(Citează)
23/09/2020 la 7:01 AM
Deci acum trebuie sa mergem la vot? Nu mai e moda cu statul acasa?
Okochea(Citează)
23/09/2020 la 8:36 AM
Daca data asta poti castiga stand acasa, atunci stai acasa si castiga.
mac gregor(Citează)
23/09/2020 la 9:21 AM
Când a fost moda cu statul acasă la vreun vot?
nwradu(Citează)
23/09/2020 la 7:30 AM
Atâta timp cât unii din cei ce poartă însemne rezist și merg la mitinguri anti-coruptie dau de exemplu șpagă la școală doar ca să se asigure că podul intră la școala la care vor ei, ce probabil e în capătul celălalt al orașului, clasa politică e doar reflexia poporului.
Nu clasa politică trebuie schimbată ci sistemul educațional, acolo e sursa. Se dau profesorii cu fundul de pământ acum când poate toată lumea să vadă ce se întâmplă la clasă. Nasol să fii evaluat pe bune.
Și asta e în fond una dintre micile probleme. Ai copii ce au murit înecați în rahat la propriu în timp ce erau la școală.
Iulian(Citează)
23/09/2020 la 7:47 AM
ok. dar cine face evaluarea profesorilor? parintii? lol
Giovani(Citează)
23/09/2020 la 9:37 AM
Păi și sistemul educațional e politizat! Inspectorii școlari tot de partid sunt puși. Așa că pentru început votul e un pas în direcția potrivită.
Alx MAX(Citează)
23/09/2020 la 9:37 AM
De ce nu invers? Clasa politică ce acceptă șpagă determină poporul să dea. De ce nu privești așa lucrurile?
De ce se dă șpagă la polițist când te oprește cu radarul? Că se știe că o primește. Dacă s-ar ști că sigur te acuză și de încercare de mituire în caz că faci asta, n-ar mai încerca nimeni să dea. Prin urmare, problema pornește întotdeauna de la cine ia șpaga, nu de la cine o ia.
nwradu(Citează)
23/09/2020 la 4:10 PM
Totul pleaca de la educatie. Nu ai tara cu sistem educational bun care sa aiba coruptie mare. Cum nu ai tara cu coruptie mare care sa aiba sistem educational bun (si nu ma refer ca ai 5-10% buni si restul praf). Cum te invata, asa actionezi.
Atata timp cat nu suntem majoritari, schimbi, dar nu schimbi cat trebuie ca-s altii mai cu mot.
@Giovani: ca parinte nu-l evaluezi dar daca e bou iti dai seama si tu fara sa ai studii in domeniu. Ca nu te poti baza nici pe obiectivitatea copilului tot timpul dar cand vezi/auzi si tu cat de limitat e ala… Faza e ca s-a propus ca si elevii sa-i evalueze pe profesori (cum in facultati (unele, dar intamplator alea mai bune) studentii isi evalueaza profesorii si cursurile) dar la pre-universitar nu s-a vrut :)
Iulian(Citează)
23/09/2020 la 8:14 AM
Cât timp se vor vota liste de partid nu sunt șanse. Dacă îl susții pe cel din PSD care nu este corupt si el este pe locul 10 pe lista, întâi vor întra cei mai de sus și apoi cel corect. Schimbarea votului de pe lista de partid pe persoana ar fi soluția.
Paul A.(Citează)
23/09/2020 la 9:33 AM
Să știi că mă gândeam la asta. Ai dreptate, desigur, dar sistemul fără liste este foarte complicat de gestionat în România.
Nu se mai face campanie electorală la noi. Nu se mai fac dezbateri, candidații se ciondănesc prin Facebook, promisiunile nu contează și nimeni nu trage la răspundere neîndeplinirea lor.
Chiar și în votul pe liste, dacă cineva nu face nimic din ce-a promis (unde sunt programul de guvernare al lui Dragnea sau lista lui Firea?), atunci normal ar fi să nu mai votezi cu aceiași nici pe listă.
Mulți votează din inerție, din obișnuință și neinformare și un fatalist “toți sunt la fel”. Or fi la fel. Dar măcar încearcă să vezi cum e și altul, că pe ăsta care e acum în funcție deja îl știi!
nwradu(Citează)
23/09/2020 la 10:17 AM
Lasati, ca ala de pe locul 10 de acum 4 ani care parea om serios si luptator pentru drepturile celor oropsiti e acum pe locul 1 intr-o lista cu alte nulitati din partid care depun o plangere aberanta. Da, de Mexicanul vorbesc.
nashu_mare(Citează)
23/09/2020 la 8:47 PM
votul UNINOMINAL a fost deja experimentat..e istorie…
cred ca abia ai facut majoratul de nu l-ai prins, dar, hey! trebuie să ai o opinie….
mai ai sanse să votezi la moldoveni…
vor și ei să experimenteze cântăreți la făcut legi….
theSame(Citează)
23/09/2020 la 8:29 AM
Nu o sa scapam niciodata de hahalerele din politica, din 2 motive:
1. sistemul se auto-conserva: chiar si cand o sa moara astia, in locul lor vor veni copiii si protejatii lor, care au fost crescuti si antrenati sa faca fix la fel
Ganditi-va la tarile africane care se zbat in coruptie si saraci de zeci de ani (dupa ce au devenit independente).
2. tipul uman care este acum in politica este majoritar in randul populatiei acestei tari
E dragutz sa zici ca sunt “unii” in politica care fura “poporul” onest, dar e o iluzie – poporul ar face la fel, ca astia suntem.
Marean(Citează)
23/09/2020 la 9:30 AM
În teorie, niște legi respectate și autorități de supraveghere ar trebui să schimbe situația. Ar trebui ca oamenii care vin în locul celor vechi să nu mai facă “fix la fel”, ci “mai puțin” și tot mai puțin până când situația ajunge la normal, la efecte adverse nesemnificative.
Dacă lucrurile nu se îmbunătățesc, atunci probabil că cei noi vor fi chiar mai răi decât cei vechi, că ocazii de furat sunt mai multe, nevoia de bani mai mare.
nwradu(Citează)
23/09/2020 la 11:41 AM
pai nu inteleg, acum de ce nu se respecta legile si de ce autoritatile de supraveghere nu isi fac treaba?
si daca asta nu se intampla acum, ce motive avem sa credem ca se va intampla in viitor?
aplicarea legilor depinde de niste oameni, care sunt parte din sistem si nu au nici un motiv sa se schimbe, pentru ca ei profita de pe urma sistemului
Marean(Citează)
23/09/2020 la 2:38 PM
Nu.
Contrar a ce cred unii la modul global, eu cred ca cea mai mare parte din oamenii din tara asta nu sunt hoti. Nu fura. Fac carte si scoala pe bune, atat cat ii duce capul, Au slujbe si/sau afaceri pe bune, muncesc si traiesc din ce castiga. Inclusiv despre bugetari vorbesc aici. Inclusiv despre pensionari.
Problema e ca majoritatea asta e destul de dezorientata si nu are habar ca e totusi majoritate, Nu sunt (nu suntem?) in stare sa ne organizam. Inca mai cred ca salvarea e individuala, inca ne mai lasam pacaliti de tot felul de impostori si hoti.
Aici e tot secretul, in organizare, incredere intre oameni si spirit comunitar. Va vand un secret: daca 80.000 de astfel de oameni intra in mod activ in politica si stau acolo 10 ani de zile, jocul e game-over pentru “ai batrani”. Doar 80.000 si e gata. Nu pe loc, dar in 8-12 ani sunt terminati. Din cei 80.000 de oameni de genul de mai sus vor razbate altfel de partide si zeci/sute de lideri politici reali, cu anvergura, care or sa trimita nesimtitii si invechitii in rele la pensie. Atentie: nu zic ca or sa iasa ingeri cu aripi imaculate, dar o sa fie generatia 2.0 de politicieni, mult mai digerabila decat pasta vascoasa rezultata din tranzitia de dupa revolutie..
Problema e ca cei mai multi dintre noi am vrea sa nu fim intre aia 80.000, pentru ca evident ca e complicat rau cu politica, Cei vechi nu se vor da linistiti deoparte si asta o sa iti provoace daune la nivel individual. Vezi situatia contra-candidatului domnului Baluta, ca am vorbit de el. A fost filat doua luni zi de zi, ca sa poti obtine orice chestie nasoala despre el: cand si ce a baut, cum a condus, daca se scarpina in nas la semafor si asa mai departe, Si astea inca sunt chestii suportabile, dar se poate si mai rau, ca aia batrani din politica au imaginatie bogata cand e vorba se ventileze cu rahat asupra ta si a familiei tale. Rahatul e mediul lor natural si il cunosc foarte bine.
Cam asta e problema. Si nu e chiar simplu de rezolvat. Dar nici nu e o problema imposibila,
silicon_v(Citează)
24/09/2020 la 7:57 AM
@silicon v
Nici eu si nici tu nu avem date statistice ca sa afirmam una sau alta despre majoritate, dar eu te intreb asa: ai copiat vreodata la scoala?
Eu am copiat, pentru ca nu stiam pe atunci ca copiatul e furt, mie mi se parea ceva normal.
I-adevarat ca pana acum nu am dat si nu am luat niciodata spaga. Dar a fost si din cauza ca nu am avut nevoie.
De exemplu daca viata cuiva din familia mea ar depinde de spaga data medicilor, dau cu ambele maini fara discutie.
Deci eu cred ca gresesti. Evident ca aia ca nu au ce si de unde fura (ca mine) nu fura, dar intrebarea este ce ar face daca ar fi sefi la borcanul cu miere.
In plus, daca intri intr-un sistem in care se fura si tu nu vrei sa furi, sistemul va cauta sa te dea afara in mod activ.
Referitor la organizarea aia de care zici tu, in practica este imposibil sa se intample. Coordonarea benevola a unor mase mari de oameni este solutia la multe probleme ale omenirii, dar este o solutie exclusiv teoretica, in practica nu se intampla niciofata, ca e cam impotriva naturii umane.
Marean(Citează)
23/09/2020 la 8:43 AM
Da, și eu l-am urat pe Brucan după ce făcuse acea apocaliptică profeție in care spunea că ne vor trebui cel puțin 30 de ani până vom depăși momentul (mai știi?) si-mi spuneam că e un bășinos care nu știe ce spune dar acum clar îi dau dreptate. Și regret și în ziua de azi faptul că am fost atât de naiv sa cred în potențialul acestei țări și nu am parasit-o imediat după revoluție, așa cum mi-au recomandat și au și făcut-o mare parte din prieteni. Avem ceva masochist in noi, acest popor, altfel nu se explică.
Dan(Citează)
23/09/2020 la 8:54 AM
Vroiam sa votez partidul care iti place tie, PNL…dar ce ma fac ca il am pe Chirica candidat. Adica politicianul crescut de Gigi Nichita (momentan e la racoare) si pana acum cateva luni membru PSD.
Oare Chirica e un primar bun doar daca face parte dintr-un anumit partid?
Alex(Citează)
23/09/2020 la 9:28 AM
Sper că nu te referi la mine, că eu nu votez cu PNL. Votează cu cine vrei tu, câtă vreme analizezi bine opțiunile și nu alegi din inerție sau pentru impresia artistică pe care o lasă cineva.
nwradu(Citează)
23/09/2020 la 10:01 AM
Pai ma refeream la persoana din care am dat citat, deci la tine. Si cum cu PSD-ul sigur nu esti, cu USR-ul asa mai cu juma de gura, dar tot timpul gasesti scuze pentru PNL/Iohannis, e clar ca sunt favoritii tai.
Evident ca nu il voi vota pe Chirica. La primarie eu o votez pe Chichirau. Nu ca vad un primar extraordinar din ea, dar pare o persoana pusa pe scandal si poate mai da afara din cumetriile de prin primarie. Dar la CJ in Iasi chiar nu prea ai pe cine, PSD si PNL se exclud din start, iar la USR e Marius Bodea, un tip ce pare ok la prima vedere dar a fost toata viata angajat la stat sprijinit de PNL. Plus ca e unu din invataceii lui Fenechiu.
Alex(Citează)
23/09/2020 la 11:00 PM
Nu trebuie să devii detectiv, am zis clar și de multe ori pe blog că am votat USR de câte ori am avut ocazia.
https://www.nwradu.ro/2019/11/4-motive-pentru-care-votez-cu-dan-barna/
Am votat USR la toate alegerile de până acum, adică 2016 și 2019, dacă socotesc bine.
PNL este un PSD care a fost mai puțin la putere, au mai multă decență și poate nu fură la fel de vârtos ca PSD. Dacă ar fi fost ei la putere minim 20 de ani, probabil erau la fel. Am mai zis asta de câteva ori: https://www.nwradu.ro/2019/08/vin-momente-interesante-cand-usr-plus-trebuie-sa-atace-pnl/
Sau poate nu, mi-ar plăcea să-mi demonstreze contrariul.
nwradu(Citează)
23/09/2020 la 9:16 AM
@offtopic: Radu, vezi ca pe subiectul asta o sa fie plin de postaci pe aici.
Legat de PSD, nu doar ei sunt problema. Nici PNL-ul nu e altceva, in caz ca n-ai observat pana acum. Si nici cu celelalte partide nu mi-e rusine.
Problema e ca la conducerea lor si pe liste ajung acelasi tip de oameni, interesati de bunastarea proprie si nu de a administra, a guverna, a legifera in interesul cetateanului sau al tarii.
Solutia e sa incerci cu oameni noi.. dar tare mi-e ca nici ei n-o sa fie “salvatorii” (da, stiu, conceptia poporului roman legata de o autoritate cu puteri nelimitate, care sa ne scoata la lumina, fara ca noi sa facem nimic).
Catalin(Citează)
23/09/2020 la 9:27 AM
Ai dreptate. Nu există partid perfect, nici oameni prea-cinstiți pe toate nivelurile ierarhice. Puterea corupe mereu.
Problema este că se fură prea mult. Nici o țară nu vrea să elimine 100% din corupție și furt, ci doar să o reducă la un nivel neglijabil, unul care nu dăunează societății.
Nu mă îndoiesc că PNL și USR și toți ceilalți fură sau ar fura și ei, dacă au ocazie. Mere putrezite vor fi mereu. Mi se par amuzanți oamenii care cred că eu consider că PNL sau USR-PLUS ar fi prea-curați sau ceva de genul acesta, de parcă s-ar fi putut inventa dintr-o dată niște super-oameni sau n-am avea deja câțiva ani de observație în spate.
Problema este că PSD-ul, după vreo 23 sau 25 de ani la conducerea țării, crede că i se cuvinte ce-și ia cu japca și nici măcar nu se mai tem de autorități sau legi.
După atâția ani în care nu au pățit nimic, ba chiar lumea îi votează în continuare după ce le dau niște făină, nu mai au bariere sau frică.
nwradu(Citează)
23/09/2020 la 10:16 AM
@nwradu: nu prea mai e valabila asta cu cumparatul voturilor cu faina sau alte pomeni. Medicii și profesorii au votat contra psd chiar dacă le-au marit substanțial salariile. Propaganda pe toate mediile e mai puternică.
Emil C(Citează)
23/09/2020 la 11:01 PM
Am discutat personal cu doi medici care mi-au spus că au votat PSD pentru că le-a crescut salariul. Nici nu pot să le reproșez prea multe, aveau salarii mici și creșterea a fost substanțială.
nwradu(Citează)
23/09/2020 la 9:35 AM
La referendumul de acum 2 ani probabil.
Sol(Citează)
23/09/2020 la 11:04 PM
Păi da, dar referendumul este cu DA sau NU, iar statul acasă e echivalent cu NU. Îmi pot exprima părerea de acasă, ca să zic așa.
Alegerile locale sau parlamentare sunt cu ales între unul sau altul. Nu există opțiunea de a spune Nu sau de a te abține. Pur și simplu trebuie să alegi între un om sau alt om.
Cred că mulți dintre cei care spun că nu sunt interesați de vot considera că, oricine ar veni la putere, viața lor va fi aceeași. Asta e fals, cred că s-a văzut bine în 2017 când a început PSD-ul atacurile împotriva justiției.
Așa că sper că oamenii să facă un minim efort de informare și de mobilizare pentru a vota. Dar acesta e subiectul pentru alt articol.
nwradu(Citează)
23/09/2020 la 10:07 AM
La referendumul pentru căsătorie
pahomi(Citează)
23/09/2020 la 11:05 PM
Referendumul este cu DA sau NU, iar statul acasă e echivalent cu NU. Îmi pot exprima părerea de acasă, ca să zic așa.
Alegerile locale sau parlamentare sunt cu ales între unul sau altul. Nu există opțiunea de a spune Nu sau de a te abține. Pur și simplu trebuie să alegi între un om sau alt om.
Dacă nu merg la vot la locale sau parlamentare sau prezidențiale nu-mi exprim de fapt opțiunea, așa cum se întâmplă dacă nu merg la un referendum.
nwradu(Citează)
23/09/2020 la 10:16 AM
“Cum putem scăpa de nesimțiții din politică?”
Nu putem. Problema are la baza caracterul si educatia cetatenilor, iar politicienii nu sunt altceva decat imaginea acestora.
Vom scapa de politicieni corupti si nesimtiti atunci cand:
– nu vom mai arunca gunoaie pe oriunde
– nu vom mai ocupa locul de parcare destinat persoanelor cu handicap
– nu vom mai fura turisti straini cand iau un taxi
– nu vom mai taia padurea ca dementii
– vom fi respectuosi si civilizati in trafic, in mijloacele de transport in comun, la mall, in parcuri, cu vecinii de la bloc etc.
– exemplele pot continua la infinit
Iar fiindca lucrurile astea nu se intampla, la fel nici schimbarea politicienilor nu se va intampla vreodata.
Lorin(Citează)
23/09/2020 la 11:23 AM
Ești aproape. Când o să facem toate alea o să ne dăm seama că multe țin de noi și nu de politicieni. Atunci n-o să mai urli la oameni să meargă la vot că sunt prea multe gunoaie ci o să te preocupe probleme mai importante, iar politicienii n-o să pară că au atâta putere – pentru că oamenii s-au hotărât să facă chestii.
dam167(Citează)
23/09/2020 la 11:39 AM
Raspunsul asta ar trebui printat si inramat. Poate asa s-ar spulbera mitul asta al politicienilor rai care saboteaza o tara plina de oameni “ok”.
stephen(Citează)
23/09/2020 la 12:25 PM
@Lorin eu fac tot ce zici tu în lista aia, dar am obosit. Cei care fac invers sunt mai mulți. Sunt destul de dezamăgit…
Giumbix(Citează)
23/09/2020 la 11:07 PM
Intrăm în problema filosofică despre ce-a fost prima oară, oul sau găina.
Politicienii pot da un exemplu societății. Teoretic trebuie să ajungă la putere cei mai buni din societate, nu unii care exemplifică cele mai rele apucături ale oamenilor.
Dacă ar da un exemplu, și-ar face și autoritățile mai bine treaba pe toate planurile și s-ar învăța și oamenii să nu mai arunce gunoaie, să nu mai taie păduri șamd.
Nu zic că de la vârf trebuie să plece schimbarea, dar de fapt trebuie să plece din ambele direcții spre un centru, o poziție de echilibru.
nwradu(Citează)
23/09/2020 la 10:35 AM
Radu, aproape ti-ai dat raspunsul singur. E o forma de complicitate si de dependenta cetateni-politicieni. Si vor fi mereu politicieni nesimtiti, ca doar sunt oglinda societatii.
Studiu de caz Bucuresti: PMB are 45000 de angajati. Astia au familie, rude si prieteni co-interesati.
Acum 4 ani Firea a castigat cu mai putin de 250k voturi. Anul asta se poate castiga chiar si cu mai putine, posibil ca absenteismul generat de Covid sa fie mare.
Inmulteste acei 45k de mai sus cu restul co-interesatilor, mai adauga si ca multi membri activi de partid PNListi la fel de verosi ca PSDisti vor vota PSD numai ca sa nu iasa N. Dan, Clotilde si sa le strice lor linistea.
Mai adauga si o groaza de sclifositi care vaaaai nu vezi ca nu au cu cine sa voteze? (sa candideze m*-ta atunci, ca sa ai cu cine in sf.!)
Si la final, cand tragi linie, sa nu te miri ca duminica seara vom afla ca mai stam 4 ani cu Firea. Si apoi de ce nu inca 5 la Cotroceni.
Morrissey(Citează)
23/09/2020 la 11:08 PM
Ce să zic, sper să nu fie așa.
nwradu(Citează)
23/09/2020 la 10:42 AM
“Nu-mi vine să cred că unii oameni încă susțin PSD-ul. Nu pot să cred că cineva poate susține acest partid după ce vede timp de unu, doi, cinci, zece, douăzeci de ani și mai mult ce se întâmplă, cum fură, cum pârjolesc terenul și otrăvesc fântânile în urma lor”
Așa, empiric, am observat mai multe tipare și argumente:
-Am întrebat persoane care au primit punga cu făină și ulei de ce își vând votul pe nimic. Ei realizează ca vor fi furați, dar sunt convinși că oricum toți o să îi fure așa că îi votează pe ăia care le dă și lor ceva. “Măcar ăștia au dat”
-Apropo de furat, discutam cu cineva care votează PSD care îmi spunea: “ce, crezi că dacă vine USR la guvernare ăia nu o să fure?” Așa că am întrebat și eu: “ce crezi că e mai bine să alegi dintre cineva care SIGUR fura și altcineva care PROBABIL fură?”. Nu a răspuns
-Mulți dintre ei efectiv nu realizează că cea mai mare parte a timpului trecut de la revoluție am fost sub conducerea PSD-ului. Pentru ei PCR, FSN, PDSR și PSD sunt partide diferite. Mai mult de-atât, mulți votează omul, nu partidul.
-Nu înțeleg cum funcționează finanțele țării. Ei cred că statu’ are bani, iar dacă totuși nu are, tipărește :). Când văd știri în care află că guvernul a construit o autostradă la supra preț nu înțeleg că noi toți plătim banii ăia
-Le e teamă de influența Uniunii Europene. Sunt convinși că ne merge rău pentru că așa vrea UE, să ne țină săraci. Care partid e aici să ne scape de relele UE? Exact!
Cătălin Tănase(Citează)
23/09/2020 la 11:40 AM
Câteva chestii pe care nu vrei să le înțelegi tu (și cei ce veniți cu aceeași poveste):
Cetățeanul de rând n-are cum să înțeleagă finanțele țării. N-are de ce să le înțeleagă. Ăla muncește, respectă legea și își plătește contribuțiile. Când iese la pensie vii și-i spui că statul n-are bani, dar el își vrea contribuția, iar ăla (generic) care se ocupă de finanțe trebuie să facă banii ăia. Trebuie să fii foarte îngust să-i spui cetățeanului ăluia să nu voteze pe x care promite creșterea pensiilor pentru că țara n-are bani. Foarte îngust.
Ăia care scriu știrile despre autostrăzi nu înțeleg mare lucru. De fapt nici eu nu știu ce înseamnă autostradă la supra preț. Un km de autostradă poate costa mai mult sau mai puțin din n motive – tip de teren, situația juridică a terenurilor pe unde trece, relief, soluție tehnică etc. – iar atâta timp cât ăla care publică știrea n-are acces la absolut toate datele (documentații și teren), și n-are cum să aibă, poate publica prostii.
Influența UE. Fondurile europene au niște cerințe foarte stricte și de multe ori nu ne putem încadra în ele. Ți-aș putea da exemple concrete, dar nu cred că te interesează, văd că majoritatea sunt convinși că fondurile alea ne cad în cap și noi furăm din ele. până la urmă dacă pentru investiția x am nevoie de 1500 euro/locuitor dar UE impune pragul de 1000 care mai e șpilul? poa’ să dea ăla 1000 dacă mie ca țară nu-mi rezolvă problema.
dam167(Citează)
23/09/2020 la 1:36 PM
dam167…bo$$…
Nu e o poveste ce am scris acolo.
Oamenii de rând chiar nu înțeleg cum funcționează finanțele. Spuneam ca de asta sunt ușor de păcălit de PSD
Înțeleg ce vrei să spui cu autostrazile, are logică. Dar dacă aș fi folosit un exemplu mai concret, cum ar fi combinațiile frauduloase cu vânzări de terenuri deținute de stat ai fi înțeles ce vreau să zic sau ai fi făcut în continuare pe prostu’?
Când am zis de influența UE nu m-am referit la fonduri ci la demonizarea ei de către PSD, care a proiectat o imagine de tip “România e la cheremul UE, uite cum nu ne lasă ei să ne dezvoltăm, ne zice UE ce să facem, ei ne-au distrus industria ca să facă din noi piață de desfacere, etc.
În altă ordine de idei, tu în ce conspirații crezi? :)
Cătălin Tănase(Citează)
23/09/2020 la 11:09 PM
Asta e definiția complicității. Cineva fură și îi dă ceva și omului care-l ajută să fure.
Din ce știu eu din sondaje, e invers aici. Oamenii văd UE ca fiind ceva bun și care ne ține pe calea bună.
nwradu(Citează)
23/09/2020 la 11:11 PM
Stai că nu-i chiar așa. De asta se folosește indicatorul “prețul mediu per km construit” și când faci 200 km de autostradă, nu sunt toți prin munte sau prin curțile unora care vând scump.
Ba chiar se calculează prețul mediu la câmpie, la munte șamd. Și te aștepți să fie cam la fel în țara noastră și în țara vecină, că avem munți similari, nu ne învecinăm cu Tibetul.
nwradu(Citează)
23/09/2020 la 10:58 AM
Referendumul pentru familie … am observat o moda ca retinem cel mult ce s-a intamplat in ultimul an si facem dump cand se lanseaza noua versiune :) … dar asta este o alta discutie
Amintiri_din_copilarie(Citează)
23/09/2020 la 11:12 PM
Referendumul este cu DA sau NU, iar statul acasă e echivalent cu NU. Îmi pot exprima părerea de acasă, ca să zic așa.
Alegerile locale sau parlamentare sunt cu ales între unul sau altul. Nu există opțiunea de a spune Nu sau de a te abține. Pur și simplu trebuie să alegi între un om sau alt om.
Dacă nu merg la vot la locale sau parlamentare sau prezidențiale nu-mi exprim de fapt opțiunea, așa cum se întâmplă dacă nu merg la un referendum.
Eu sunt uimit că mulți nu par să înțeleagă că, deși tot un buletin de vot se bagă într-o urnă, cele două procese sunt foarte diferite.
nwradu(Citează)
23/09/2020 la 11:19 AM
Cred ca primele doua propozitii sumarizeaza raspunsul pe care (nu) il asteapta Radu. Din pacate, lipsa de educatie si saracia isi vor spune cuvantul intotdeauna si vor fi votati aceiasi incompetenti/hoti care vor da mita electorala.
Eu personal am incetat sa mai sper ca se va intampla ceva bun, cu toate ca si eu si prietenii mei am facut fix ce sugereaza Lorin mai sus, din seria “vrem o tara ca afara”. N-a ajutat cu nimic, pentru fiecare prieten de-al meu care se comporta normal existau 5 alti marlani care se comportau fix opus.
Actzipild(Citează)
23/09/2020 la 11:13 PM
Cum ziceam mai sus, la putere ar trebui să ajungă cei mai buni reprezentanți ai societății, nu reprezentanții celor care fură.
Doar pentru că unii fură, nu înseamnă că este normal ca și politicienii să fie așa.
nwradu(Citează)
23/09/2020 la 12:47 PM
Pot sa-ti spun eu cum scapam de ei, dar n-o sa-ti placa :)
varucu(Citează)
23/09/2020 la 12:55 PM
Votul in sine nu este suficient. Trebuie sa protestezi, sa te implici, sa trimiti plangeri si sa convingi si pe altii sa schimbe lucrurile.
Uite, Radu, ai un blog popular, de ce nu-l folosesti ca unealta pentru a demascarea coruptiei? Daca poti, investigheaza la fel ca un jurnalist sau macar preia ideile de la altii. Cere timp si implicare, dar merita.
Trimite plangeri parlamentarilor care te nemultumesc si critica-i pe blog. Indeamna pe altii sa faca la fel. Trimite petitii la Parlamentul European in care sa te plangi de felul in care sunt incalcate normele europene de autoritatile romane.
Shuimbarea cere implicare. Daca oamenii cintisti stau pe margine si nu se implica, nu se va schimba mare lucru.
mihait(Citează)
23/09/2020 la 11:15 PM
Bănuiesc că aș putea face mai multe pe partea de trimis plângeri și petiții. Mă voi interesa de mecanismele lor. M-am gândit să mă înscriu și într-un partid, dar m-am dezumflat apoi când am văzut ce scandaluri interne sunt și pe acolo.
Nu pot scrie pe blog doar despre politică. Mai am și alte interese, și alte subiecte, dar timp limitat la 24 ore zilnic. Faptul că sunt deranjat de clasa politică mă deranjează suplimentar, că aș vrea să nu am astfel de griji și probleme.
nwradu(Citează)
23/09/2020 la 1:49 PM
Doar printr-un noroc chior si acela ar fi ca dupa alegerile X, puterea sa mearga cu adevarat catre un om sau echipa bine intentionata. Sunt sigur ca un USR cu guvern si pozitie de forta in parlament (40-45%) ar fi inceputul unei schimbari cu adevarat substantiale. Pentru a ajunge la procentul asta, trebuie sa bati cumva masinile de vot ale partidelor “istorice”, deci ai nevoie de un chelcashoz, o figura proeminenta, un eveniment important, un dezastru/conflict poate?!?
Clasa politica se va reforma si singura in mod natural, insa nu vom mai prinde noi momentul acela cand va ajunge “okish”.
Foorysh(Citează)
23/09/2020 la 2:53 PM
“Pentru a ajunge la procentul asta, trebuie sa bati cumva masinile de vot ale partidelor “istorice”, deci ai nevoie de un chelcashoz, o figura proeminenta, un eveniment important, un dezastru/conflict poate?!?”
Chiar nu avem de ce sa ne pierdem rabdarea. Da, e aproape imposibil ca USR sa castige 40% si/sau sa coaguleze o guvernare in jurul lor ACUM. Dar aici discutam despre un maraton, nu un sprint. USR si eventual alte partide nou infiintate de acest gen au timpul de partea lor.
Toate statisticile arata asta. Cea mai simpla dintre ele: peste 3 milioane de oameni lucreaza deja in economia post-industriala, adica in sectorul tertiar. Dupa 15 ani de crestere continua, crestere care nu se opreste. Vorbim de gulere albe, servicii, publicitate, profesii liberale, etc. Migratia spre urbanul mare e inevitabila, ruralul o sa scada numeric in continuu. Inclusiv oamenii din rural incep sa doreasca altceva, mai ales dupa schimbul masiv “de experienta cu vestul” (votul din Moldova incepe sa devina din ce in ce mai atipic).
Toti acest oameni vor cauta in mod disperat o solutie politica la nevoile lor, nevoi neglijate masiv de partidele vechi.
Cei vechi par de neclintit, dar realitatea e ca le tremura deja picioarele. Ori se schimba in urmatorii 10 ani, ori dispar/devin complet irelevanti. PSD-ul e primul pe lista asta.
silicon_v(Citează)
23/09/2020 la 11:17 PM
USR are câțiva oameni bine intenționați și moderni în gândire. Din ce informații mai ajung la mine din teritoriu, pe acolo prin organizațiile județene e tot lupul cu altă blană.
Dar da, per total probabil ar fi mai buni la putere decât alte partide. Mai e mult până acolo.
nwradu(Citează)
23/09/2020 la 2:10 PM
Combinații frauduloase cu terenuri se fac de când lumea și pământul, dar când e vorba de lucrări ample de infrastructură nu mai e așa simplu pentru că acolo se adună mulți oameni cu influență. Unii au impresia că într-o localitate e vreun primar mai jmecher care face niște bani (fură, adică) când de fapt poate fi vorba de interesele celor care l-au ajutat să devină primar.
O altă mare problemă sunt revendicările pentru că după ’90 statul n-a avut timp să se gândească ce ar vrea să facă cu terenurile luate de la oameni, așa că acum fiecare se zbate într-un context legislativ dubios. E și ăsta motiv de speculă, că pe terenul strămoșilor tăi poate ar trece o autostradă sau ai vreo linie electrică sau un dig.
De ce ți se pare că sună a conspirație asta cu distrusul industriei? Poate nu UE în mod direct, ci entități care aveau interese să-ți vândă ceea ce produceai tu și nu voiai să cumperi. Nu zic că scopul uniunii e să ne bage la sapă de lemn, dar nici nu se grăbesc să ne ajute să ne dezvoltăm – că dacă ar fi așa altfel ar veni fonduri de investiție către noi.
Eu cred bucăți din teorii conspirative, dar la asta cu elita mondială o văd mai simplu: suntem conduși (ca oameni) de ce e mai urât în noi, iar asta n-o să se schimbe prea curând. Dar uneori parcă mai degrabă aș citi ce spune careva despre reptilieni decât eternele înjurături la adresa PSD. Din păcate ăștia cu reptilienii nu au coerență, că altfel ar bate aiurelile politice de 3 lei pe care le pricepe toată lumea și le dă mai departe.
dam167(Citează)
23/09/2020 la 2:29 PM
salut.
treaba cu dam bani la biserica sa zica de bine la alegeri denota ceva naivitate.
cum zicea Eftimie : daca lumea ar asculta de ce zice popa nu si-ar mai bate nevestele si nu ar mai fi betivani.
la alegeri ai nevoie de bani negri / nefisalizati
cine are cei mai multi bani negri pe care ii incaseaza legal fara factura/chitanta?
PSD plateste acum ce ia la negru pentru alegeri.
mihai(Citează)
23/09/2020 la 3:34 PM
cateva idei d’ale mele:
– daca tu nu consideri ca sunt oportuni banii aia pentru catedrala.. nu inseamna ca nu sunt multi altii care considera ca asa trebuie cheltuiti.
si cam asa functioneaza lucrurile in societate.. trebuie considerati toti cetatenii, fie ca ne plac sau nu.
– ce ti se pare mai potrivit: sa dai inca niste bani (nu prea multi comparativ cu ce a fost deja dat) pentru a termina (si potential folosi / valorifica) catedrala sau a o lasa neterminata si a se transforma intr-o ruina care nu produce ci doar ingroapa ce a fost deja cheltuit?
– de ce crezi ca un partid (oricare) o sa puna interesul cetateanului deasupra iteresului de partid?
oare partidele (ca si firmele sau oamenii si vietatile in general, inclusiv plantele) nu au si ele un instinct de conservare si dezvoltare?
atata vreme cat sistemul cere niste investitii enorme pentru a ajunge la putere (de la cei care strang semnaturi, la cei care promoveaza, la tot felul de servicii conexe necesare).. investitii mult mai mari decat salariul pe care il poti face intr-un mandat corect.. cam cum poate cinev aajunge acolo fara sa aiba “o datorie” de returnat cuiva?
oamenii ajunsi la putere fura pentru ca trebuie sa ramburseze datoria facuta pentru a ajunge acolo, indiferent ce visuri si planuri au ei cand intra in joc.
john2381(Citează)
23/09/2020 la 11:21 PM
Nu trebuie musai să mergem pe opinii abstracte. Eu sunt chiar ferm convins că în 2020, cu pandemia și criza asta, nu trebuie dați bani la catedrală. Demonstrează-mi că banii aceia sunt însă mai bine folosiți la catedrală decât pentru șomaj sau spitale, de exemplu.
Nu devine o ruină. Uită-te la cele mari din străinătate, unele au fost făcute în 50 sau 100 de ani și arată bine astăzi. Uită-te la Sagrada Familia din Barcelona, unde statul spaniol nu a dat un ban pentru lucrări, ci acestea s-au finanțat doar din turism și surse private – deși acolo e clar că finalizarea mai rapidă a catedralei ar aduce imediat vânzări mai mari și turism suplimentar, deci statul ar recupera banii investiți.
Dar ca să răspund punctual, e aceeași idee ca mai sus: în 2020 sunt direcții mai bune pentru acei bani.
Înțeleg asta, dar acum mi se pare că se sare calul. În fond, dacă ar fi să mă plâng de fiecare direcție de cheltuire a banilor publici, n-aș mai avea când să respir. Situația de acum mi se pare foarte penibilă.
nwradu(Citează)
24/09/2020 la 4:29 AM
pai nu e vb de o demonstratie aici, mai ales ca nu am acces la datele necesare din sistem.
totusi, desi mie mi se pare nepotrivita finantarea (initiala) catedralei cu bani publici, cred ca e oportun ca la momentul actual sa fie dusa la final decat sa fie lasata in aer.
dar ideea era ca altii (adica nu eu) sunt convinsi si isi doresc constructia aia cu bani publici (si sunt destul de multi).
in consecinta.. cumva trebuie reprezentati si ei in cheltuieli (nu spun ca fix in forma asta, dar spun ca nu poti avea pretentia sa fii 100% de acord cu impartirea bugetului).
john2381(Citează)
23/09/2020 la 4:19 PM
Nu este adevarat ca ‘nu sunt bani’…bani sunt dar se fură în stil barbar.. e suficient sa te uiti in Bucuresti intre orele 11-15 , sa vezi cum se plimba relaxati diversi, in avioane de masini de zeci/peste suta de mii de euro..si nu au fete de programatori de succes / entrepreneuri care au muncit de le-au sarit capacele pt businessul lor …ci mai degraba de mufati la bugetele statului…
car(Citează)
23/09/2020 la 4:53 PM
Din diverse motive, nu sunt bani. Că au fost furați, că au fost cheltuiți pe altceva deja nu mai contează.
nwradu(Citează)
23/09/2020 la 7:22 PM
Parca ai parinti pensionari. Ai facut un calcul cu cat au creditat statul in ultimii 3 ani?
Pe vechea lege, cu indexarile de la1 ian ( inflatia si sal mediu brut)
Singurul moment cand a fost pensia cu adevarat marita a fost in 2016( parca). Pe urma au inceput amanarile( 9 luni- 1 sept in loc de 1 ian) nu s-a mai indexat cu coeficientuil de inflatie si nu s-a mai corelat cu salariul mediu brut.
Deci pensionarii imprumuta statul de vreo 2-3 ani. Numai inflatia din 2019-2020 e de 10 la suta.
https://m.adevarul.ro/economie/stiri-economice/basescu-pensionar-fost-furat-medie-904-lei-olguta-dragnea-planificat-furtul-1_5f362d285163ec4271f4ffe9/index.html
Ni mai fii naiv sa crezi ca nu sunt bani. Sunt. Dar sunt distribuiti altfel.
Catu a zis ca a prevazut in buget suma. Legea exista. Acum devine optionala?
Mad(Citează)
23/09/2020 la 7:31 PM
Tu ai idee ce înseamnă “creditare”?
nashu_mare(Citează)
23/09/2020 la 11:25 PM
N-am înțeles ce-ai vrut să zici cu creditarea în ultimii 3 ani.
În buget poți pune orice sumă, că e o foaie de hârtie pe care se trec cifre. La un moment dat banii trebuie să iasă din cont, însă, și atunci fie ies către pensii/catedrală și nu mai ies către spitale, educație, transporturi șamd. Varianta 2: te împrumuți din extern și ești dator.
Mâine aș putea să-mi cumpăr palat și 17 mașini. Am bani de ele? Nu. Aș putea face un împrumut pentru a le cumpăra? Da. Și cum dau banii înapoi la creditor? Păi… nu știu. Diferența este că PSD îi bagă pe alții în astfel de probleme. E ca și cum m-aș împrumuta trecând numele tău în acte.
nwradu(Citează)
23/09/2020 la 7:42 PM
Da.Tu ai ? Corect era sa zic de fapt ca au fost furati. Dar a nu-ti primi banii e o forma de creditare- pt cel care trebuie sa-i dea.
Inca un link care arata ca in 2018-2019 pensionarii au pierdut 16% din pensie
https://www.libertatea.ro/stiri/replica-lui-traian-basescu-pentru-ministrul-muncii-2600938
Mad(Citează)
23/09/2020 la 11:26 PM
Pensiile trebuie mărite periodic, că oricum sunt mici.
Acei 40% sunt însă scoși din burtă, o promisiune electorală făcută de PSD cu gândul că va câștiga voturi în 2019. Iar acum, în 2020, să dai 40% în pensii în loc de 14 sau, hai, 20%, plus bani la catedrală, pare prostie. Sau mită.
nwradu(Citează)
25/09/2020 la 11:32 AM
TREBUIE SA VOTAM ! Un clip funny gasiti aici
https://www.facebook.com/watch/?v=393475278313512
Liviu(Citează)