►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Apple a avut ieri o prezentare și n-a zis nimic de noile iPhone, dar vor veni și acelea în curând. Nu, prezentarea a început cu noile ceasuri Apple Watch seria 6 și Watch SE, așa că nu intenționam să scriu ceva despre ele. Sunt mișto, îmi doresc unul, nu-mi voi cumpăra un iPhone doar pentru că-mi place ceasul, povestea se termină aici.
Dar apoi Apple a vorbit despre noi tablete iPad și despre noul procesor A14 Bionic, care are 6 nuclee în CPU și 4 nuclee în acceleratorul grafic. E construit în tehnologia de 5 nanometri, așa că iată startul acestei “cifre”, acestei tehnologii, în mainstream. Noul iPad Air, care vine cu acest chipset în interior, poate face editare 4K, poate rula performant jocurile compatibile șamd. 40% faster CPU, 30% îmbunătățire în grafică, zice Apple, dovedind din nou că se pricepe la construit procesoare ARM.
Acest nou iPad Air are senzor de amprentă TouchID în butonul on/off, difuzoare stereo, rezoluție 2.360 x 1.640 pixeli, i se poate atașa magnetic un Apple Pencil, e compatibil cu Magic Keyboard și alte asemenea funcții. Este o tabletă foarte performantă și nu mă îndoiesc că Apple va ști să o vândă în cantități mari.
Prețul este mare. 600 de dolari modelul wifi, 729 de dolari modelul cu 4G și acestea sunt prețuri pentru stocare de 64 GB, care sincer să fiu pare jenant de mică în 2020, având în vedere că nu poate fi extinsă. Poți alege modelul de 256 GB, dar nu există nici unul cu capacitate de stocare mai mare. Ah, un Apple Pencil costă 129 de dolari, o husă-tastatură Magic Keyboard este 300 de dolari.
Procesorul este însă remarcabil din alte motive: va fi cel de pe viitoarele iPhone, că așa se întâmplă de obicei. Generația viitoare iPhone se prezintă deci foarte bine prin trecerea la 5 nm, iar un procesor atât de rapid înseamnă că telefonul devine, practic, un PC în buzunar. Funcții de AI/machine learning sunt mult mai rapide (de zece ori, a zis Apple!), cele multimedia la fel, iar eu sunt cel mai curios de eficientă energetică și autonomia unui viitor iPhone construit în 5 nm.
Apple a lansat și un nou iPad… normal, iPad 8, care vine cu procesorul A12 și prețuri începând cu 329 de dolari.
Ceasurile sunt mișto. Mai mulți senzori, mai multe curele, citiți aici spre Watch 6 și despre Watch SE.
Mie mi-a plăcut abonamentul Fitness+. Costă 10 dolari pe lună, dar include clipuri video cu diverse antrenamente și sfaturi de fitness. Nu-i ceva nou, și Fitbit are ceva asemănător de mulți ani, dar gândiți-vă că Apple vine cu al său exact în momentul în care oamenii renunță la a merge la sala de fitness și vor soluții de antrenament acasă, iar Fitness+ le oferă asta și le oferă monitorizare prin ceasul de la mână.
Nici o vorbă despre viitoarele iPhone în întreaga prezentare, dar sigur vor avea acest chipset A14 Bionic pe 5 nm, după cum spuneam, ceea ce ridică ștacheta pentru flagship-urile Android din 2021. Probabil va urma în octombrie o lansare de noi iPhone-uri și primul MacBook cu procesor ARM.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
44 comentarii
16/09/2020 la 7:25 AM
Eu mi-am cumpărat un iPad Pro 2020 și este genială tableta, o recomand.
Tu spui că $700 pe o tabletă e mult iar eu urmează să cumpăr Apple Watch 6 Stainless Steel Case with Milanese Loop cu $799. Fiecare consideră dacă e mult sau nu în funcție de multe alte lucruri…
Claudiu(Citează)
16/09/2020 la 8:03 AM
Salut.
Ai acum un Apple Watch?
Se pot dezactiva funcții sa țină bateria mai multe zile?
Okochea(Citează)
16/09/2020 la 8:45 AM
@okochea dezactiveaza “background app refresh” si o sa vezi o imbunatatire.
ionica(Citează)
16/09/2020 la 11:39 AM
Salut,
Cu Apple Watch 4 nu am avut vreo problemă legată de baterie și nici nu m-a interesat acest aspect. La câte funcții mișto are mă și mir că ține atât de mult bateria…
Claudiu(Citează)
16/09/2020 la 8:10 AM
Tu îți dai seama ce de săraci suna “sa tina bateria mai mult”?
Omul ti a zis ca da 800 usd pe un consumabil pe care in 2 ani îl arunca la gunoi
Mihai(Citează)
16/09/2020 la 11:43 AM
Tot atât am plătit și pe Apple Watch 4 și am recuperat 58% din sumă, să fiu precis. După 2 ani în care m-am folosit de el. Și chiar dacă nu recuperam atât la el, tot nu-mi părea rău, pentru mine a meritat fiecare bănuț.
Ce mai zici atunci de cei care își cumpără mașini de peste 100.000 de euro și după 2 ani valorează 70% din cât au dat pe ea? Și asta într-un caz bun.
Claudiu(Citează)
16/09/2020 la 8:11 AM
Radu, nimic despre noile planuri Apple?
Aia gen shaorma cu de toate boss, la 30 dolari PE LUNA
Mihai(Citează)
16/09/2020 la 5:42 PM
Nu-mi pasă, n-am iPhone.
nwradu(Citează)
16/09/2020 la 5:43 PM
Iar 30 de dolari pe lună nu mi se pare mult. Dacă oricum foloseai acele servicii și pachetul e mai ieftin decât suma lor individuală, cu atât mai bine.
nwradu(Citează)
16/09/2020 la 8:30 AM
Nu, nu se pot dezactiva funvții. Dacă nu faci sport și nu pornești nici un workout bateria te poate tine și două zile. Cu un workout de o ora jumătate să zicem te ține de dimineață până seara când probabil o sa mai ai cam 15-20% din baterie.
BogdanP(Citează)
16/09/2020 la 8:36 AM
Unde are Apple fabrică de procesoare? Apple nu fabrică nimic. Apple comandă la alții.
La capitolul cercetare și inovare Apple nu este cu nimic peste un copil de 9 ani care asamblează un Lego.
Gaelex(Citează)
16/09/2020 la 8:47 AM
In-house. Acolo le fac!
ionica(Citează)
16/09/2020 la 8:50 AM
La capitolul ăla Apple are mai multe patente decât știi tu să numeri, relax.
Catalinx(Citează)
16/09/2020 la 9:41 AM
Am ras irl.
varucu(Citează)
16/09/2020 la 11:02 AM
Gaelex în toată splendoarea lui!
AI_core(Citează)
16/09/2020 la 11:35 AM
In garajul lui Steve Jobs
M Andrei D(Citează)
16/09/2020 la 12:36 PM
OK, hai aratati-mi pe google maps fabrica Apple, daca stiti voi asa de bine ca au trebuie sa puteti spune si unde.
Detinut patente nu are nici o legatura cu fabricat produsul.
Exista chiar obiceiul sa cumperi patente la kil si pe urma sa cauti fabrica sa ii ceri bani pentru ca iti incalca patentul. Se fac bani frumusei asa.
Gaelex(Citează)
16/09/2020 la 1:35 PM
De ce și-ar bate capul cu sute de mii de angajați? Foxconn și TSMC fac o treabă excelentă pentru Apple.
Comentariului tău îi cam lipsește o doză de IQ.
Claudiu(Citează)
16/09/2020 la 5:46 PM
Ce contează unde-i fabrica? Ăia produc ceva după design-ul tău. Sunt mulți care pot fabrica, dar doar unii se pricep să gândească produsul.
Apple și-ar putea face oricând și fabrică. Știm acum că toate mașinăriile necesare sunt tot americane. Dar de ce să investească în asta când e mai simplu să comande la alții?
Tu încă ai impresia că omul care face asamblarea finală este deci “meșterul” căruia trebuie să-i mulțumești pentru produs? Sună ca un șofer pe care-l cunoșteam eu și care a zis într-o zi că el este cel mai important din firmă, că dacă nu ar duce el produsele la clienți, n-am încasa banii.
nwradu(Citează)
16/09/2020 la 10:51 PM
Trebuie să învățați sa vorbiți corect, fără dezinformări și neadevăruri.
Șoferul are dreptate, dacă marfa nu este livrată, pe ce sa îți dea clientul banii?!
Bun, deci Apple NU are fabrică. Deci Apple NU produce. Foxconn și TSMC sunt fabrici care produc.
Nu, Apple nu își poate construi fabrică pentru ca ar fi prea scump pentru cât vând de fapt, prea ușor de controlat, prea ușor de impozitat, prea simplu de arătat sclavia la TV șamd.
Nu au făcut fabrică și nu au nici un plan deși Trump se agita ca ii va muta în SUA cu producția.
Apple proiectează ceva din tehnologii existente și COMANDĂ la fabrică un produs.
Nu, mașinile alea folosite în Foxconn și TSMC nu sunt americane. Sunt linii de producție configurabile care pot face multe produse diferite, pentru companii de oriunde din lume. Azi iese Apple, mâine poate e Xiaomi.
Gaelex(Citează)
16/09/2020 la 9:03 AM
Tine aproape 48 de ore fara nimic dezactivat. Iwatch 3 de 3 ani de zile.
dny(Citează)
16/09/2020 la 9:24 AM
Sunt foarte curios de performanta viitoarelor produse cu Apple Silicon. Nu neaparat prima generatie, ci peste 2-3 ani, cand se maturizeaza si Apple isi trece toata gama de produse pe propriile chip-uri.
Pentru Apple cred ca este un vis ce se intampla acum, si vor reusi probabil sa controleze absolut totul cum isi doresc. Pentru mine personal ar fi un cosmar sa intru in ecosistemul Apple. Mai am vreo trei iPad-uri vechi care la un moment dat vor ceda si cred ca vor fi ultimele produse Apple pentru mine.
Nu imi place deloc software-ul si faptul ca practic inchiriez un dispozitiv, nu il cumpar, iar Apple decide ce se intampla cu el. Problema mea este ca nici Android-ul nu este chiar atat de departe de aceasta situatie, desi se mai pot inca instala aplicatii descarcate de pe net, mai poti pune un ROM custom.
Se cam simte nevoia de competitie, insa nu prea ai cum sa scoti capul din apa intr-o lume dominata de megacorporatii. Dar deviez de la subiect :)
Ionut Popa(Citează)
16/09/2020 la 11:12 AM
Eu folosesc Windows și Mac și pot să te asigur că nici unul nu e un coșmar. Că îți place unul mai mult sau mai puțin ține de preferințe, dar coșmar nu-i nici unul. Nici măcar trecerea de la unul la altul nu e un coșmar.
Ai luat tu de la americani asta cu închiriatul și controlul. Ba îl cumperi, e al tău și poți să-l repari – câștigi la comoditate, priezi la bani. Apple prelungește viața fiecărui dispozitiv, de asta vezi MacBook-uri din 2009 că încă merg cu soft cât de cât actual, e complet aiurea să presupui că în 2-3-5 ani n-o să-ți mai poți face treaba.
dam167(Citează)
16/09/2020 la 5:51 PM
Matilda are Mac de la muncă și-l înjură constant.
Cam închiriezi dispozitivul de la orice producător, de fapt. Poți avea un Samsung, dar dacă nu face cineva ROM-uri custom și nu ești dispus să faci root-ul necesar, tot de Samsung depinzi.
nwradu(Citează)
17/09/2020 la 10:53 AM
“Cam închiriezi dispozitivul de la orice producător, de fapt.”
Ultima alternativa care a mai ramas e ecosistemul PC-Windows.
Laptopul meu Dell are 8 ani (am inca Windows 7 pe el) si nu am simtit niciodata ca nu e al meu: am putut sa instalez/dezinstalez tot ce mi-a trecut prin cap fara vreo restrictie din partea producatorului, am putut sa configurez sistemul cum mi-am dorit, am putut sa fac upgrade-uri hardware in fel si chip fara sa imi tremure surubelnita in mana. A, si chiar am avut o ultima actualizare de sistem in 2019 (la un OS care avea 10 ani la data aia). Sunt multe dispozitive Android produse acum doi ani care nu viseaza la actualizari.
Dar probabil ca sunt eu batran si ramolit si nu vad unde e progresul cu noile (eco)sisteme.
silicon_v(Citează)
16/09/2020 la 9:25 AM
Si mie mi-a placut idea Fitness+ si am fost surprins sa vad cum s-au gandit sa faca integrarea dintre software-ul de fitness (care nu este ceva nou pe piata) cu functiile de monitorizare din ceas, a.i. sa beneficiezi de o experienta completa de traning. Nu pot spune ca sunt un fan inarait al sportului, insa eu nu am mai vazut asemenea integrare (poate doar la furnizorii care vand echipamente de cycling indoor + software).
Imi e clar ca ipad air vine cu un boost de performanta, eu am un ipad 2020 cu 64gb stocare (care by the way sunt suficienti pt mine cu subscriptia icloud) si nu simt nevoia unui upgrade.
Am sa aplic in schimb pentru apple one pentru ca acum am deja activat serviciul de cloud si apple music, voi avea in aceiasi bani si news si arcade (games) – deci e ok.
Iar interesant cum au decis sa implementeze in ceas functia si senzorul de masurare al nivelului de oxigen din sange, un lucru foarte uzual astazi in contextul covid.
Cristi(Citează)
16/09/2020 la 9:47 AM
Singurul lucru interesant pe care îl are în plus față de fenix 6 e ECG. Și nu știu să am nevoie de așa ceva. Ce are în minus – baterie și durabilitate. Adică fix chestiile importante pentru mine.
De acord cu afirmația ta din articol – nu e un motiv suficient să intri în ecosistem.
Singurul motiv pentru care aș cumpăra acum vreun produs Apple e că are copilul nevoie de o tabletă de desenat. Dar și acolo există concurență serioasă. Wacom și Microsoft fac chestii mai mult decât decente, despre care nu am auzit să se îndoaie la cea mai mică apăsare.
Giani Mucea(Citează)
16/09/2020 la 10:42 AM
Nu știu exact care e precizia modelelor noi (4 și 5), dar când m-am uitat la comparații Garmin era mult mai precis în majoritatea activităților fizice. Se spunea că cine vrea să se antreneze nu se poate baza pe un Apple Watch. Inclusiv măsurarea pulsului era o problemă când mișcările mâinii erau semnificative.
Acum na, poate puțini au nevoie de funcțiile de la Garmin, dar și mie îmi place că ține bateria și are o altă durabilitate. Am auzit că nu se înțelege prea bine cu iPhone în schimb, iar asta pentru mine ar fi deal breaker.
Legat de tablete, nimic de pe piață nu se ridică la nivelul iPad (aici includ softul), iar cu îndoitul, asta e, chestiile subțiri se mai îndoaie.
dam167(Citează)
16/09/2020 la 11:06 AM
Eu am un 5 acum și mi se pare destul de precis. O mai ia razna cu masurarea heart rate din când în când dacă țin cureaua prea relaxată, în rest e ok. Bateria e bună, minim o săptămână cu 3-4 sesiuni de antrenament cu GPS. Notificări, Garmin Coach (un fel de Fitness+ fără video-uri dar existent de acum câțiva ani), ușor de folosit în orice situație că e cu butoane, ecran vizibil în orice condiții. Despre durabilitate, încerc să îl omor de când a apărut 6 să am motiv de upgrade. Îl port mereu, inclusiv când renovez. A lăsat niște urme pe tocuri, pereți, lemne etc. și pe carcasă se văd doar niște zgârieturi mici, care îl fac doar mai interesant.
Legat de tablete, pentru copil e important să poată desena bine. Din punctul ăsta de vedere ipad pro e cel mai bun, dar la distanță mică de surface și ce o mai face wacom acum. Iar chestia cu “asta e, se mai îndoaie” e o reprezentare inexactă a situației. Se îndoaie în utilizare normală. Se îndoaie cu minim de forță. În cel mai bun caz e un compromis prost făcut de Apple, în cel mai rău caz e o mișcare mizerabilă. În orice caz, o face incompatibilă cu un adolescent.
Giani Mucea(Citează)
16/09/2020 la 12:38 PM
Pe unele modele garmin ai si animatie video pentru Garmin Coach. Eu am 5 saphhire si in combinatie cu centra hrm e perfect(alergat, bicla), nu vad de ce as vrea sa il schimb.
Alin(Citează)
16/09/2020 la 12:56 PM
Da, ălea mai noi au și animație. Nu că mi-ar păsa, e suficient să facă calculele și să-mi zică când și cât am de alergat.
Și mie mi se pare suficient 5. Daca moare, iau 6 că știe și pulse ox, muzică offline și navigație.
Giani Mucea(Citează)
16/09/2020 la 9:56 AM
Am primit azi mailul următor și m-a intrigat:
“The original iPad (2010) would reduce my anxiety from an intense Wall Street career.
The iPad mini (2014) was going to get me to read more books. (After all, my first child was just born.)
The iPad Pro (with cellular in 2015) was going to make me a better and more prolific writer thanks to the iAWriter app.
(The Apple watch in 2016 was going to help me set a PR in my third half-marathon.)
Finally, the iPad pencil (2017) was going to catalyze a creative explosion of posts, videos and Stratechery-like diagrams.
You know what these iPads do now?
They’re the world’s most expensive YouTube viewing devices.”
Reușește cineva chiar să fie productiv pe un iPad astfel încât să nu mai folosească laptopul deloc?
Silviu(Citează)
16/09/2020 la 10:19 AM
crezi in mos craciun?
evident ca sunt masinarii folosite pt instagram si youtube. si jocuri, cat timp nu le baneaza apfle
Mihai(Citează)
16/09/2020 la 12:14 PM
Da, sunt sigur că mulți reușesc, doar că nu princopierea fluxului de lucru de pe laptop. Dacă îți ajung aplicațiile pentru iOS și iPadOS de ce nu? Un scriitor de ce n-ar putea scrie pe un iPad? Sau chiar lucruri legate de contabilitate sau coordonare (care înseamnă documente, mail, web).
Dar n-ai cum să-ți dai seama de asta atâta timp cât vrei să faci pe tabletă ceea ce faci acum pe laptop – multitasking-ul e din start altul și softul e altul. Multă lume am văzut că folosește iPad + desktop în loc de desktop + laptop.
dam167(Citează)
16/09/2020 la 5:53 PM
Da, dar cred că lumea pleacă de la o premisă greșită. Ar fi normal să-ți iei un astfel de dispozitiv doar dacă ai nevoie de el. Iei un Pro dacă ai nevoie de grafică, editare șamd, totul mobil pe acel tip de ecran. Nu-l iei pentru că e mișto și atât.
Dacă vrei doar un dispozitiv de urmărit youtube, pentru asta există iPad cel ieftin, la 1000 de lei.
nwradu(Citează)
16/09/2020 la 11:02 AM
Adevarata stire este despre Ipadul “normal”, care este imbatabil la raportul calitate pret.
Mishu(Citează)
16/09/2020 la 11:08 AM
“acestea sunt prețuri pentru stocare de 64 GB, care sincer să fiu pare jenant de mică în 2020”
In ziua de azi aproape totul poate fi stocat in cloud. Desigur, nu toata lumea o face, dar sunt destui oameni care vad 64 GB si zic ca le este de ajuns. Exemplus meu, pe desktop-ul personal am 4 TB si vreo 3 TB plini. Pe laptopul de munca am SSD de 250GB din care folosesc vreo 150 GB in conditiile in care numai windows-ul are 30 GB, plus ca il folosesc din 2016 incoace, deci a adunat destul de mult junk pe el.
Daca nu ar fi fost interes, nu ar fi pus la vanzare optiunea de 64 GB.
Webber(Citează)
16/09/2020 la 6:24 PM
Nu-i chiar așa. Și eu am totul în cloud, dar când zici că poți edita clipuri 4K, atunci mă aștept ca acestea să ocupe 20 GB din stocarea internă a tabletei. Mai adaugă un joc sau două, 460 de fotografii, niște muzică descărcată offline și se adună.
Eu n-aș lua telefon cu 64 GB stocare internă acum, de ce aș lua tabletă în care țin și mai multe chestii?
nwradu(Citează)
16/09/2020 la 11:59 AM
“40% faster CPU, 30% îmbunătățire în grafică, zice Apple, dovedind din nou că se pricepe la construit procesoare ARM”
Ai citit si nota de subsol care zice ca aceste valori sunt vs A12 si nu vs A13 ? Vs A13 sunt doar +17% la CPU si +8% la GPU
https://www.gsmarena.com/apple_details_a14_chipset_ahead_of_iphone_12_lineup_announcement-news-45297.php
Bogdan(Citează)
16/09/2020 la 6:25 PM
Aha, bună observația, mulțumesc!
nwradu(Citează)
16/09/2020 la 12:49 PM
Come on man, știi prea bine că nu e necesar să ai o fabrică, atâta timp cât tu proiectezi produsul și procesul de fabricație. Între “fă-mi și mie, bă Gigele, un procesor d’ăla bun, mânca-ț-aș” și “hai să adun eu silicon, să-l torn în matriță și să-l zgârii cu un cui să-mi fac procesor” e o cale de mijloc, unde e posibil să inovezi fără să ai nevoie de ciocan și flex.
Giani Mucea(Citează)
16/09/2020 la 10:56 PM
Intel nu e în stare sa ii pună pe ăia sa facă procesoare in mai puțini nm, dar Apple știe și ii învață pe TSMC cum sa producă
Gaelex(Citează)
17/09/2020 la 9:30 AM
Bun, deci vrei să zici că Apple nu proiectează și procesul de producție, nu? OK. Dar proiectează procesorul, asta nu cred că e disputabil. Deci undeva la mijloc, între jucatul cu lego și luat procesorul la ciocan.
Partea interesantă e că nici TSMC nu a inventat nimic. Că ăia folosesc mașinile inventate de alții (olandezi, nu americani). Dar nici ăia alții nu au inventat cine știe ce, că o mare parte din mașini e formată din tehnologii deja existente. Și nu e ca și când au descoperit ei ultravioletele, nu? Așa că ai un procesor foarte bun, care există la capătul unui lanț în care nimeni nu a făcut mare lucru.
N-am nici o problemă cu hatereala Apple, da și hatereala asta are niște reguli.
Giani Mucea(Citează)
16/09/2020 la 9:33 PM
de ce il injura ?
Catalin(Citează)