►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Eu m-am culcat cu Nicușor Dan primar în exit-poll-uri și sper să mă trezesc la fel. Felicitări lui pentru reușită. Așa cum am zis, omul luptă de mulți ani pentru oraș, știe legile și ce trebuie făcut, merită o șansă să încerce dintr-o poziție de putere. Are acum și consiliul necesar pentru asta.
În sectorul 4, unde locuiesc eu, Băluță de la PSD a avut cea mai decisivă victorie dintre primarii PSD. A avut și conjunctura perfectă. Nimeni nu știa cine este Simona Spătaru de la PNL/USR-PLUS, iar oamenii s-au uitat la borduri noi, lumini în copaci și 7 tipuri de bolarzi pe trotuare și au votat Băluță, ignorând toate articolele despre legăturile sale cu clanurile mafiote. Asta e.
Negoiță mă așteptam să câștige la 3, că știu că e bine privit. A candidat ca independent, dar probabil va reveni în PSD de pe o poziție forte acum că a demonstrat că a câștigat fără ajutorul mașinăriei de partid. Sunt uimit însă că a luat sectorul la o diferență atât de mică, ceva gen 39% vs 34%.
Și Piedone la sectorul 5… uluitor. În exit-poll este la egalitate cu candidatul PNL/USR-PLUS, dar de ce l-ai vota pe Piedone? Omul e condamnat penal pentru ce s-a întâmplat la Colectiv.
În rest, PNL/USR-PLUS la sectorul 1, 2 și 6. Felicitări lui Clotilde Armand și lui Cristian Ciucu, oameni pe care-i urmăresc cu plăcere pe Internet și deci mi se pare că știu mai multe despre cum gândesc și cred că merită victoria.
Consiliul general e format din PSD, USR-PLUS, PNL și PMP, că în rest n-au trecut de pragul necesar. USR-PLUS și PNL au majoritatea. Bucureștiul reconfirmă că votează USR-PLUS.
Dezamăgirea mea, însă, este legată de prezența la vot de doar 35%. Aproape 7 din 10 bucureșteni NU au mers la vot, deși prezența a fost un pic mai mare decât în 2016 (culmea!).
Nu pot decât să mă întreb ce i-ar putea determina pe restul bucureștenilor să iasă la vot. Ce trebuie să se întâmple mai rău în oraș, cât de crunt trebuie să ajungă traficul, cât de poluat să ajungă aerul, cât de rară apa caldă și cât de multe alte probleme trebuie să aibă capitala pentru ca mai mulți oameni să iasă la vot?
Cum poți mobiliza oamenii, dacă aproape 7 din 10 nu au ieșit la vot nici pentru a reacționa la cocina în care a transformat Firea acest oraș, nici pentru a o taxa pentru toate manevrele făcute, pentru lipsa de transparență și pentru favoritismul de care a dat dovadă în acești ani? Ce trebuie să vină, Apocalipsa? Ghinghis Han ca primar?
Sunt dezamăgit și că această campanie electorală a fost una de formă. Nici o dezbatere între candidați. Am văzut promisiuni aruncate în spațiul public fără ca cineva să poată întreba “dar cum veți face asta?” și am văzut acuzații și mizerii lansate prin interpuși și “prieteni de Facebook”. Oamenii, am senzația, au votat cu cine intenționau să voteze încă de acum 6 luni sau un an. Nu-mi place că procesul electoral modern se duce în această direcție.
În fine… acum scăpăm, sper că de tot, de cel mai slab primar al capitalei, în opinia mea. Până și Viorel Lis a fost mai bun decât Firea. Niciunul n-a făcut nimic pentru bucureșteni, dar măcar Lis n-a construit și o caracatiță de companii prin care prietenii să sifoneze banii publici.
Și cred că mai e cineva care n-ar trebui să mai scoată capul în public. Să-și ia pensia aia mare și specială și toate sporurile de care beneficiază după ce-a supt fără merit de la țâța statului atâția ani și să se ducă în uitare, că nu-l vrea nimeni: Tăriceanu. A candidat la primărie, a obținut 1,6% conform sondajelor, adică a fost votat cam de 10.000 de bucureșteni. Asta e valoarea lui și a ALDE, 1,6%.
Funny: privirea pierdută revine la PNL. Rareș Bogdan în mai 2019:
Alina Gorghiu ieri:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
74 comentarii
28/09/2020 la 6:57 AM
In afara de cei ce nu se duc la vot ca așa fac mereu – așa sunt ei , cred ca si o parte a electoratului “tradițional” PSD a lipsit fiind dezamăgit de viitoarea fosta primărița .
Claudiu(Citează)
28/09/2020 la 8:20 AM
Mi se pare deranjant că inclusiv nimeni nu studiază motivele acestui absenteism. Ar trebui făcute niște sondaje în acest sens, văzut ce și cum. Probabil partidele știu, dar nu dau public.
nwradu(Citează)
28/09/2020 la 11:55 AM
Motivele absenteismului sunt faptul ca habar nu avem cati mai suntem de fapt.
Bucurestenii sunt demult plecati prin alte zari (fara renunte la buletin)
iar ‘bucurestenii’ pe care ii vezi pe strada, se duc acasa de sarbatori si lasa orasul gol. Adauga la asta “bucurestenii de ilfov” si o sa intelegi cati sunt de fapt.
Parerea mea e ca din cei cu buletin de bucuresti si care locuiesc in bucuresti, au iesit la vot cel putin in media tarii.
Semnat, unul dintre absentii motivat.
Boris(Citează)
28/09/2020 la 3:54 PM
Cred ca sunt doua categorii mari de absenteisti:
– aia care nu mai locuiesc in Bucuresti (au migrat in Ilfov, in strainatate sau “la tara” dar au pastrat buletinul de bucuresti si masina fara roti in fata blocului).
– cei care nu merg la vot din diverse motive “intemeiate”: supremii de toate riturile, dezamagitii, ocupatii (oameni cu scoala si/sau stare materiala dar fara timp) si tinerii.
Pentru prima categorie solutia se afla in zona administrativa si e o discutie lunga si plictisitoare.
Categoria a doua in schimb e interesant de urmarit mai ales ca motivele sunt de ordin psihologic (ba chiar psihiatric in multe cazuri). Din pacate pentru oamenii astia exista mereu niste cavaleri media care le ofera parsiv false motive sa stea acasa.
Spre exempu, ieri la A3, Mircea Badea s-a intretinut cu Rafila pe tema covid tocmai cand sandramaua se surpa sub candidata lor. Brusc ii apucase grija de oameni tocmai pe ei care au incurajat negationismul.
Mai sunt oamenii ocupati (30-45) care au de dus copiii la meditatii sau au multa treaba la una dintre casele din proprietate, etc. Sunt centrati pe familia si cariera lor, nu vad nimic in jur. Se activeaza rar, atunci cand le sunt direct afectate interesele.
Dezamagitii de tot felul sunt si ei clientii televiziunilor. Dezamagirea lor e mai mereu o forma de protectie psihica si banuiesc ca e dificila si costisitoare, pentru politicieni, convertirea lor in votanti.
Cred ca tinerii (varsta 14 – 20) ar putea fi segmentul de unde se poate si merita sa fie atrasi votanti. Copiii aia de 14 ani care se uita la Sely sau Dorian (bleah) vor putea vota pentru urmatorul primar. Dar cine sa vorbeasca cu ei?
De supremi si tot felul de speciali nu are sens sa vorbim.
pvladc(Citează)
28/09/2020 la 10:17 PM
@Boris: doar bănuiești că acestea sunt motivele. În practică, oamenii n-au ieșit la vot.
nwradu(Citează)
28/09/2020 la 10:29 PM
OK, dar câți crezi că sunt aceștia, un milion? 10.000? Că majoritatea celor pe care-i știu eu că locuiesc în afara orașului s-au întors să voteze duminică, că nu-i doar mâna să facă 15 km.
Nu cred că este un număr semnificativ de emigrați. Nu cred că de fapt sunt puțini bucureșteni prezenți aici. Au votat cam 670k din 1800k de pe listele de vot. Bănuiesc că teoria ta nu este că 1 milion de bucureșteni lipsesc din oraș și sunt pe alte meleaguri, că nu se potrivește cu ce se vede în trafic și metrou.
nwradu(Citează)
28/09/2020 la 7:07 AM
În plus și Orban ar trebui să bage puțin capul în nisip, nu să trompeteze că PNL a bătut PSD-ul fără drept de apel, că nu a fost așa. Cel puțin la București, voturile lui Nicușor Dan nu au fost pro PNL. Dovadă e și rezultatul PNL-ului la votul din consiliile general si municipale, unde e pe 3, dacă nu mă înșel. Și situația se repetă in multe județe si municipii.
Florian(Citează)
28/09/2020 la 8:39 AM
Se referea la toată țara, că el are date de la observatorii de partid. Zicea de câteva sute de primării recâștigate de la PSD.
În Buc și orașele mari, însă, s-a impus USR-PLUS foarte bine.
nwradu(Citează)
28/09/2020 la 7:12 AM
Nicușor Dan este un tălâmb și un îngălat, să nu ne ascundem după deget sau să ne îmbătăm cu apă rece. Ca primar trebuie să țină sub control o grămadă de oameni, interese și un consiliu general garantat ostil. Iar el sigur nu este un lider și un competent în materie de conducere, a se vedea cum l-au debarcat din partidul pe care l-a creat.
Ar fi un succes să desființeze companiile municipale și sa recupereze din banii ascunși și furați cu ele. Apa caldă ar fi un succes imens. Piste de biciclete și trotinete ar fi cireașa pe tort.
Negoiță este o lichea care a făcut niște borduri și niște trotuare de rahat, îți rupi picioarele în denivelări. Singura chestie pe care o văd eu e ca este curat în parcul IOR.
Gaelex(Citează)
28/09/2020 la 7:44 AM
talamb si ingalat? tu cate procese cu primaria Bucuresti ai castigat la viata ta? sau cu orice primarie? sau cu oricine? de fapt, ai realizat ceva cat de cat notabil in viata?
Giovani(Citează)
28/09/2020 la 8:32 AM
Tu suferi după un tătuc. Cea mai simplă și inteligentă decizie pe care o poate lua va fi să delege. Așa cun deja a anunțat de ce domenii se va ocupa Vlad Voiculescu. Sunt destui oameni competenți pe domeniile lor în spatele lui Nicușor.
Cipper(Citează)
28/09/2020 la 8:43 AM
Nu cred că toate companiile pot fi desființate așa ușor. E dificil să dai afară oameni de la stat, plus că trebuie și înlocuit serviciul. Dar poate face ordine prin ele.
nwradu(Citează)
28/09/2020 la 8:44 AM
Ai fost la vot pana la urma?
Alex(Citează)
28/09/2020 la 9:17 AM
Giovani, în afara de faptul ca ești o minte atât de slabă încât idolul tău este un infractor mai mult sau mai puțin dovedit, ai realizat ceva în viață?
Copiii care jucau fotbal în spatele blocului atât de lipsiți de personalitate și caracter încât strigau ca sunt Hagi sau Lăcătuș măcar nu impersonau un gunoi al societății.
Unde este rezultatul acelor procese? Eu m-aș mulțumi sa vad desființate terasele și construcțiile de pe bulevard făcute în spațiul public și furând din pasajul pietonal.
Gaelex(Citează)
28/09/2020 la 9:38 AM
@Gaelex>> nu o sa aiba un consiliu general ostil. Si acolo psd a pierdut majoritatea, mai e si pmp care va avea un cuvant de spus, etc.
Eu cred ca trebuie sa ne invatam cu normalul, pentru ca nu l-am avut niciodata. Noi am avut doar circ si mahalagii. Acum sunt Iohannis, Nicusor, oameni calmi, care pot purta o dezbatere si fara jigniri si hotii.
Corcoran(Citează)
28/09/2020 la 9:39 AM
Rezultatul acelor procese il vezi din cand in cand prin parcuri, pentru ca inca mai sunt parcuri.
Sau prin diverse autorizatii de constructie anulate. Ca nu au demolat cladirile nu tine(a) de el, dar acum ca primar are niste parghii bune si pentru asta.
Mario(Citează)
28/09/2020 la 9:51 AM
Tocmai asta e problema. Se afla in incompatibilitate. Ce se intampla cu procesele lui cu primaria cand el ajunge sef la primarie? Probabil statul le va pierde pe toate, insa traim in Romania, nu ma astept ca asta sa fie o problema, pana si Basescu a mai dat o declaratie pe proprie raspundere ca nu a colaborat cu securitatea. Probail Caine si multi ca el pot sta linistiti acum, nu li se mai demoleaz nimic.
XYZ(Citează)
28/09/2020 la 10:20 AM
Negoiță vrea să transforme jumate din IOR in blocuri.
Em(Citează)
28/09/2020 la 10:32 PM
Nu e incompatibilitate, doar o situație inedită. Nu te oprește nimeni să fii primar dacă anterior ai dat în judecată primăria altuia și procesul încă este pe rol.
Ca primar, bănuiesc că poate lua niște decizii pentru a stopa acele abuzuri și, ca persoană fizică, poate deci renunța la proces.
nwradu(Citează)
28/09/2020 la 7:29 AM
Bã nu-mi vine sa cred ca am scapat de toapa sinistra! A spulberat-o Nicusor!
Fucking hell, credeam ca o sa se joace la diferenta de cateva mii de voturi dar nu, a distrus-o.
Si de Ciucu ma bucur mult si de Timisoara. Clotilde – meh.
Dar oricum e zi de bucurie azi, sa ne bucuram.
Marean(Citează)
28/09/2020 la 11:00 AM
Adevarat cu Clotilde. Am votat-o cu un sfert de stampila, nu am o parere deloc buna despre ea. As fi pus-o la PR, purtator de cuvant al USR, dar nu intr-o functie executiva. Daca cineva imi poate spune macar 3 realizari ale ei ca europarlamentar sau consilier local, hai sa nu fiu rau, una, cea mai mare, raman dator.
Octav(Citează)
28/09/2020 la 1:00 PM
hai ca pana la urma se pare ca pierde Clotilda, na, daca nu ne-a placut ca a iesit ea acum il avem pe Tudorache :-)
futu-i
Marean(Citează)
28/09/2020 la 7:35 AM
Asta cu “au iesit x%” la vot trebuie luata cu putina sare. Nu exista o statistica exacta a populatiei care intr-adevar are drept de vot:
– nu sunt luati in calcul cei care nu mai sunt in Bucuresti din diferite cauze (migratie, deces)
– nu sunt luati in calcul cei care locuiesc in Bucuresti dar au domiciliul real in alta parte (studenti, rezidenti ilegali)
Bazele de date nu sunt sincronizare intre INS, Evidenta Populatie etc. Erau niste anchete pe tema asta acum cativa ani
F.(Citează)
28/09/2020 la 10:15 PM
Primii de multe ori sunt luați în calcul și oricum nu cred că vorbim de sute de mii de bucureșteni care au emigrat. A doua categorie nu contează, că nu apărea oricum în statisticile pentru București.
nwradu(Citează)
28/09/2020 la 7:42 AM
ce ai ba cu mafiotii?
Giovani(Citează)
28/09/2020 la 10:32 PM
Au pălării ciudate.
nwradu(Citează)
28/09/2020 la 7:43 AM
Legat de Tariceanu, stii ca esti un politician ratat atunci cand Florin Calinescu primeste mai multe voturi decat tine la alegeri.
Swagolas(Citează)
28/09/2020 la 8:21 AM
Merita prezenta mea la vot riscul sa ma infectez ?
Ii prima oara in 30 de ani de cand am drept de vot – cand nu m-am dus.
brosky(Citează)
28/09/2020 la 9:00 AM
Locuiesc în 5 și mai toți pensionarii erau fericiți că Piedone candidează, fiindcă mereu erau încântați de ce face în sectorul 4. Dar chiar și așa nu credeam că are șanse ținând cont de evenimentele recente. M-am dus la vot să scap de PSD, am votat cu PNL (nici măcar un știu numele complet al candidatului) crezând că ei sunt cei cu cele mai mari șanse, dar a ieșit Piedone… Din lac în puț.
anonim(Citează)
28/09/2020 la 10:33 PM
Peste vreun an, dacă pierde apelul în cazul Colectiv, îl saltă de la primărie și nu mai e primar. Până atunci, dacă oamenii îl consideră în continuare un bun primar, asta e. Ăia care l-au votat nu umblă prin cluburi sau localuri și nu le pasă dacă semnează pe bune autorizațiile de funcționare.
nwradu(Citează)
29/09/2020 la 1:44 AM
Piedone a castigat cu Rahova si Ferentari, la fel cum castiga si Vanghelie. Degeaba au luat ceilalti zona centrala (unde prezenta a fost cam 40-45%) ca grosul voturilor acolo sunt (desi prezenta e mai mica).
cris(Citează)
28/09/2020 la 9:11 AM
Încă sta cu părinții ai uitat? În ce stil de Ghiță contra postează pe aici probabil pubertatea îl face sa fie rebel pentru ceva atenție
Nico(Citează)
28/09/2020 la 9:21 AM
Dar oare sunt companii de stat? Sau niște societăți private erijate drept companii ale primăriei?
Multe din ele au deja decizie judecătorească de desființare sau anulare, ar trebui să fie ușor pentru noul primar să scape de ele. Trebuie doar să pună în aplicare o hotărâre a instanței. Dacă sunt contestații pe rol, este primar și renunță la contestații.
Gaelex(Citează)
28/09/2020 la 9:33 AM
Teoretic pentru noul primar ar trebui sa fie usor sa faca multe lucruri(au si majoritate in consiliu). In realitate speram doar sa nu fie mai rau . Nu cred ca un primar general s-ar putea atinge de terasele care ocupa aproape tot spatiul pietonal, de terese/restaurante care permit sa treaca o singura persoana pe trotuarul de langa el cand au evenimente(parcul herastrau), de masinile care parcheaza aiurea desi au parcare cu plata langa, etc.
Alin(Citează)
28/09/2020 la 10:35 PM
Vom vedea. E greu să dai afară bugetari. E greu și să înlocuiești serviciile acelor companii municipale cu unele private, că nu se face peste noapte asta.
Știu oameni care au plecat în masă de la firmele private ce făceau servicii primăriei și s-au angajat în compania municipală. Fac aceeași treabă și acolo, dar pe salariu mai bun și cu bonusuri la final și cu rupt ușa la ora fixă, că nu mai stă patronul cu ochii pe tine.
nwradu(Citează)
28/09/2020 la 9:33 AM
Am fost membra de comisie la o sectie de votare ( București), spre seară au început să vină “tinerii ” gen 23- 30 ani, la secția noastră psd/firea a avut niste rezultate de peste 50%, nu vrei sa știi ce dezamăgită am fost,cand vedeam teancul de psd imi venea sa ies din sectie și să plec în lumea mea, până azi dimineata la ora 5 încă credeam ca a câștigat din nou.
La noi în sectie prezența la vot a fost de 66.7%
Alice(Citează)
28/09/2020 la 10:36 PM
În ce zonă, dacă poți spune?
nwradu(Citează)
28/09/2020 la 9:48 AM
ceva e putred, eu zic ca prezenta este mai mare decat cea vehiculata, cei de la AEP ar trebui sa isi revizuiasca listele pe viitor
– recensamant 2011 – 1.883.425 locuitori
– alegatori liste permanente si complementare 1.818.955
Ronnie(Citează)
28/09/2020 la 10:40 PM
Păi… 2011. Acum în București se estimează că stau vreo 2,5 milioane de oameni. Cu acte și vârsta necesară de vot, 1.818.955 oameni.
nwradu(Citează)
29/09/2020 la 1:51 PM
2,5mil cu buletin de bucuresti?
uite cati permanenti pe Bucuresti au fost la alegerile locale 2012 – 1.802.773; reamintesc ca la recensamantul din 2011 erau 1.883.425 locuitori
Ronnie(Citează)
28/09/2020 la 9:50 AM
Nu, nu 7 din 10 bucuresteni nu au iesit la vot. La fel cum nu pot vota la locale bucuresteni care nu au viza de flotant ca au inca buletin de Galati sau Buzau, la fel nu pot vota bucuresteni care au buletin de Bucuresti dar, de fapt, ei locuiesc de mult prin Berlin, Londra sau Paris. I-am vazut acolo pe liste.
nashu_mare(Citează)
28/09/2020 la 10:19 AM
Da e evident ca nr total de alegatori este mult supraestimat.
Ar trebui sa fie o regula simpla: pe langa locuinta, ar trebui sa fie si posibilitatea ca daca ai contract de munca mai vechi de 1 an in bucuresti (sau ceva de genul whatever) atunci votezi in Bucuresti, ca e clar ca aici suferi in trafic si faci mizerie pe strada.
Marean(Citează)
28/09/2020 la 10:36 PM
7 din 10 este raportat la bucureștenii cu drept de vot. Cei care încă au buletin de Buzău, dar stau în București, apar în statistici ca absenți la urnele din Buzău.
nwradu(Citează)
28/09/2020 la 10:41 PM
De ce este “evident”? Ți se pare un oraș de fapt mic?
nwradu(Citează)
28/09/2020 la 10:08 AM
Acu incepe batalia pe functii in primarie. O sa fie foarte interesant ce se va intampla in urmatoarele 2-3 luni.
Duduianu(Citează)
28/09/2020 la 10:21 AM
“Eu m-am culcat cu Nicușor Dan primar în exit-poll-uri și sper să mă trezesc la fel.”
Norocosule!!!
Cosmin(Citează)
28/09/2020 la 10:24 AM
Eu cred că suntem așa de ocupați cu trăitul în orașul ăsta că am uitat că se poate și altfel. Altă explicație pentru prezența scăzută dintre bucureștenii care pot vota nu prea găsesc.
Em(Citează)
28/09/2020 la 11:49 AM
Mi se pare că exagerezi puțin, Bucureștiul e cocină de mult (nu dați cu pietre, am votat ND) și nu cred că o să scăpăm vreodată de străzile care put vara și sunt inundate toamna, să fim serioși. Semnătura orașului, mai ales când te întorci din concediu, este mirosul de canal + manele în blocuri și melteni pe stradă.
Cu un vot nu se schimbă mare lucru ci cu 40 de ani (și sunt optimist). Dacă un vot avea asemenea putere… cât de simplu ar fost fost totul!
Problema orașului este aceeași problemă ca peste tot în țara asta: oameni necivilizați. Poți să faci Nirvana din București – dar va fi o Nirvana tot cu semințe pe jos și cocalari la grătar în parcarea blocului…
Mihai(Citează)
28/09/2020 la 10:37 AM
Hey, Genghis Khan e recunoscut pt. eficienta, competenta si promovarea meritocratiei. L-as alege oricand inaintea gloatei de idioti incompetenti care se perinda pe listele de la noi :)
Altfel da, apatia fata de vot nu e ceva nou la romani, dupa parerea mea alimentata de ani sloganuri de genul “Sunt toti la fel” promovate de PSD, sub diversele sale nume de la FSN incoace, fix pt. a reduce prezenta la vot, pt. ca stiu ca altfel nu castiga.
Totusi, daca privim obiectiv, vedem o tendinta pozitiva. La locale, prezidentiale, cat si la euro parlamentare, am avut o prezenta semnificativ mai mare decat in anii trecuti si s-a dovedit ca mergand la vot, chiar se pot schimba lucruri. Provocarea ramane ca noii alesi sa arate si ca fac altceva decat sa vopseasca gardul institutiei in alta culoare. Daca reusesc asta, eu cred ca pe viitor vom avea prezenta la vot tot mai mare, pe masura ce toti romanii vad ca se poate face ceva si ca nu sunt toti la fel.
Claudiu(Citează)
28/09/2020 la 10:41 PM
:) Good one!
nwradu(Citează)
28/09/2020 la 12:03 PM
Negoita a castigat in instanta vreo 12 ha (alea spre metrou Titan) retrocedate de videanu&co unor personaje cu nume relevante (cocoru’ si prietenii). E si cam singurul care a facut parcuri de la 0.
Boris(Citează)
28/09/2020 la 12:48 PM
Te rog să dai și exemple de parcuri făcute de la zero în mandatele semianalfabetului betoniță.
Nenorocitul ăsta betonează tot ce se poate … și încă nu a terminat. Copacii tăiați i-ai văzut? Dalele nenorocite care înlocuiesc asfaltul de pe trotuare? Cimentul pizduliu care este turnat la rădăcina tuturor copacilor după punerea dalelor? etc.
Unul dintre cei mai siniștri primari ai acestui sector!
Mihai(Citează)
28/09/2020 la 2:01 PM
Parcul Teilor (prost nume) pe be Bratarii.
Boris(Citează)
28/09/2020 la 12:09 PM
Intrebare – ok votezi in Bucuresti pentru ca tu suferi in trafic si faci mizerie de strada DAR, IMPOZITELE unde le platesti? Masina cu numere de TR/DB etc de ce nu o inmatriculezi pe Bucuresti?
Reno(Citează)
28/09/2020 la 12:58 PM
nu inteleg care e argumentul, de ce ar fi mai important unde platesti impozite decat unde traiesti?
oricum taxele pe proprietate sunt mici ca pondere in veniturile primariei, cei mai multi bani vin din taxele pe salarii, indirect prin repartitie de la guvern
https://www.zf.ro/eveniment/ce-nu-stiu-cei-mai-multi-oameni-grosul-veniturilor-primariilor-provine-din-impozitele-pe-salarii-nu-din-impozitele-locale-15052781
Marean(Citează)
28/09/2020 la 1:06 PM
deci pare ca cf rationamentului tau celor care fac bani in Buc dar nu pot vota li se face chiar o nedreptate.
ma rog eu nu accept rationamentul tau pt ca votul nu trebuie legat de impozite, ca e un drept universal, nu e legat de bani.
PS eu am stat mult timp in Buc in chirie si nu mi-am facut flotant pt ca porcii de proprietari nu voiau sa faca contract ca sa nu plateasca impozit
deci lucrurile sunt mai complicate decat par, ne trebuie si o lege a chiriilor care sa protejeze chiriasul, nu ca acum cand te scoate ala din casa cand are el chef
Marean(Citează)
28/09/2020 la 10:44 PM
În practică discuția e mai simplă. Dacă locuiești în alt oraș, normal este să votezi acolo și să plătești și taxele acolo.
Statul pune la dispoziție o metodă simplă pentru asta: îți faci mutație în buletin și gata.
Am făcut noi pentru cineva care stă în chirie, că a vrut buletin pe noua adresă. A durat mai puțin de o oră la evidența populației sectorului respectiv. Gata, mutație done.
Majoritatea nu-și fac pentru că n-au chef, de fapt. Nu le pasă, iar când vine votul zic “ah, iar n-am buletinul cum trebuie… asta e!”
nwradu(Citează)
28/09/2020 la 12:17 PM
Probabil o parte din răspuns:
Am încă buletin de București deci sunt încă pe listele electorale. Am plecat din țară de peste 6 ani. Evident n-am fost la vot. Câți or fi ca mine?
Cred că se impune o reformă profundă a legilor ce privesc rezidența si documetele de identitate.
tudor(Citează)
28/09/2020 la 10:45 PM
Păi tu câți crezi că sunt ca tine? Că de la vot au lipsit 1,2 milioane din cei cu buletine și drept de vot.
Dar de ce nu ai fi pe listă, de altfel? Ai plecat din țară, nu ți-au tăiat buletinul. Poate vrei să revii.
nwradu(Citează)
29/09/2020 la 2:33 AM
Este extrem de dificil de raspuns câți dintre cei plecați din tară au buletin de București.
Estimările sunt ca in afara tarii sunt undeva intre 2 si 4 milioane de romani.
Dacă proporția ar fi aceeași intre capital si provincie, atunci in afara țării ar fi undeva intre 200 mii si 400 mii de bucureșteni. Ceva imi spune că bucureștenii au plecat în proporție mai mare, pentru ca au fost mai calificați si pentru au avut oportunități mai multe.
Asta ar fi ordinul de mărime.
În plus mai exista si migrația dinspre București spre provincie (de exemplu pensionari care s-au retras la casa parintească, sau bucureșteni la a doua generație care au găsit oportunități mai bune in vestul tării), care si-au păstrat cartea de identitate in București.
As putea spune ca dintre cei 1.2 milioane care n-au votat cel puțin 600.000 nu mai sunt in București
tudor(Citează)
28/09/2020 la 12:24 PM
De ce nu invers?
Probabil le va câștiga pe toate. In calitate de primar va da dreptate petentului Nicușor Dan in fiecare caz in parte.
Il nu reprezintă “primăria” ci reprezita cetățenii.
tudor(Citează)
28/09/2020 la 12:58 PM
Intre Nicusor Dan persoana fizica si Nicusor Dan primar iti garantez ca petentul va tine cu Nicusor Dan persoana fizica pentru ca acolo procese vin la pachet cu plata de despagubiri pe care si le va incasa pe persoana fizica. Insa nu cred ca trebuie sa existe o polemica aici, juristii primariei sigur o vor lasa moale ca doar nu vor sa-l supere pe sefu.
XYZ(Citează)
28/09/2020 la 1:52 PM
mai exista si posibilitatea in care sa renunte la procese in calitate de reclamant dar sa rezolve problemele alea in calitate de primar
Marean(Citează)
28/09/2020 la 10:46 PM
De asemenea, care despăgubiri? Dacă intentezi proces că primăria defrișează fără avizele necesare niște arbori și blochezi deci abuzul, cum încasează Dan aici despăgubiri?
Sau încasează veverițele, cine?
nwradu(Citează)
28/09/2020 la 12:47 PM
Din declaratiile date de pnl usr si plus, urmeaza scandal mare intre ei. Locuri putine, doritori multi.
Blackskull(Citează)
28/09/2020 la 2:10 PM
Felicitari Nicusor Dan , in legatura cu procentul de 37 % prezenta la vot , eu cred ca un procent bun din populatie nu a iesit la vot de frica infectarii cu COVID-19 !
Ionut(Citează)
28/09/2020 la 10:48 PM
Da, se poate. Eu m-am simțit în siguranță acolo. Era coadă ordonată la intrarea în școală pentru măsurat temperatura. Asta micșora și fluxul de oameni în interior.
În secție intrau 3 oameni maxim. Am stat 2 minute acolo la coadă. Mi-am pus singur buletinul în scanner și apoi pe masă, am atins doar un pix și o ștampilă. Erau măști la dispoziția celor ce nu aveau, dezinfectant la uși.
nwradu(Citează)
28/09/2020 la 4:41 PM
Nu conteaza asta pt pensionarii care stau doar in jurul blocului lor si se duc doar la piata si posta, iar in casa se uita la Antena 3…ei sunt fericiti ca le-a ‘anvelopat’ blocurile..adica pus niste polistiren la de 5 ori pretul normal,prin firmele prietene ale lui neacoita..iar tinerii..cam fatalai,vorba budei budeanu…fac binging sau se uita la reviewuri de ‘flagship-uri’ pe youtube…nu iI intereseaza ca taxele platite de angajatorii lor sunt furate la greu de astia…
car(Citează)
28/09/2020 la 4:46 PM
car(Citează)
28/09/2020 la 8:55 PM
Iti zic eu de ce nu as fi iesit, momentan locuiesc in alta tara, dar cat am stat in Bucuresti nu am mers aproape niciodata la vot:
In istoria bucurestiului primari au fost si de dreapta si de stanga. Primari care au facut un mare *rahat. Am locuit in militar, ai mei locuiesc acolo, pe apusului, si nu au avut apa calda nici pe vremea lui Lis, nici pe vremea lui Videanu, Basescu sau Firea. Si asta e doar un exemplu.
Asa ca dupa 30 de ani poti sa vii si cu Sf. Petru. Pentru mine toti sunt niste cretini, hoti si nu au niciun interes pentru bucuresteni.
Si absenteismul asta imi da dreptate si drepul de a-i injura pe toti. Daar cel mai mult ma enerveaza tampitii aia care ma indeamna sa ies la vot. Pentru ce ? Oricum bucurestiul ramane o mizerie mult timp, nimeni nu e interesat de cetatean.
Georgescu 27(Citează)
28/09/2020 la 10:50 PM
Adică te temi ca cel votat de tine să nu se dovedească prost și deci să fii nevoit să-l înjuri?
Nu contează că pentru tine toți sunt hoți. La vot te duci și pui ștampila pe altul. Dacă crezi că X e hoț, atunci pui ștampila de la Y doar ca să nu mai fure X. Îl taxezi pentru ce-a furat până acum și îi dai altuia ciolanul la ros. Și cine știe, poate se dovedește mai bun decât X.
La străini cum este, tot fără apă caldă? Sau acolo oamenii, văzând că nu au apă caldă, s-au dus cu toții la vot cu următoarea ocazie ca să-l pună pe unul care să le dea apă?
nwradu(Citează)
28/09/2020 la 9:38 PM
După părerea mea, bucureștenii s-au mobilizat foarte onorabil la vot.
Pe site-ul AEP se actualiza la fiecare 60s numărul de voturi. De pe la ora 15 când am început să urmăresc fenomenul, s-a votat constant și susținut în ritmul de 7…800 oameni pe minut în tot Bucureștiul. În jurul lui 17…18 ritmul s-a accelerat până la 900/min. Atunci mi-a devenit clar că se va depăși prezența de acum 4 ani iar N. Dan are încă o șansă.
La ora 20 încă votau 700/min. Abia în ultimele 15-30min a scăzut către 600, apoi 500 și tot mai puțini. În ultimul minut au votat cca 200 de oameni. Operațiunea a continuat și după 21:00, votau oamenii intrați în secțiile de votare care stătuseră până atunci la coadă.
În orașul meu prezența a fost jenant de redusă, (28,x%) dar totuși personal nu cunosc pe nimeni care să nu fi votat. Sunt convins că listele cu persoane cu drept de vot conțin mai multe persoane decât cele care pot vota efectiv, și nr lor este de niște milioane bune în toată țara, dar în București procentul acestora este semnificativ mai mare.
Shade Woo(Citează)
28/09/2020 la 10:52 PM
Cred că-i invers. Mulți au venit în București din alte localități, deci prin alte localități probabil că sunt mai mulți pe listă decât poți vota.
Câți au emigrat din București, însă? Că de la vot au lipsit 1,2 milioane din cei cu drept de vot. Iar orașul nu pare gol, ci din contră.
nwradu(Citează)
29/09/2020 la 8:41 AM
E amuzant cum fiecare incearca sa gaseasca motivele pentru care lumea nu a iesit la vot, dar acestea sunt atat de multe si variate incat, din punctul meu de vedere, e o actiune fara rost. Nu ar conduce la nicio concluzie. Sa va spun de ce nu am votat eu: pai pe Firea nu am vrut sa o votez, doamne fereste. Pe Nicusor, in schimb, nu voi putea niciodata sa il votez. Este un personaj foarte urat, are o privire de om nebun(la propriu, este putin), limba romana este greu de vorbit de catre el, lipsit de educatie (nu stiu daca ati avut ocazia sa il intalniti la doferite actiuni si sa il observati in viata reala) si dincolo de toate aceste lucruri, faceti un research: care sunt dezvoltatorii imobiliari pe care ii haituieste el si ONG-ul lui si care sunt cei lasati in pace. Si mai cautati inca ceva: donatiile primite de ONG-ul lui. Daca reusiti sa ramaneti obiectivi, dupa ce veti cauta toate cele in spatiul public, veti vedea ca va fi un primar la fel de toxic precum Firea sau Oprescu, doar ca are si o doza mai mare de nebunie si lipsa de educatie si eleganta.
Este jenant ca Bucurestiul a putut sa nasca un asemenea personaj, luat prin comparatie cu cine a castigat Clujul, Timisoara, Brasovul. Dar na, astia suntem :(
Mris(Citează)