►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Mi-am dat seama recent că Google face cu Android aceleași greșeli pe care Microsoft le-a făcut anterior cu Windows. A fost o perioadă în care Windows-ul părea stângaci în orice făcea, golaș, nepregătit să-ți ofere un întreg PC imediat după instalare. În acea perioadă Apple a câștigat o grămadă de clienți atrăgându-i pe Macbook-uri și, ironic, tot Apple câștigă și acum din greșelile Google.
Android a fost, pentru multă vreme, într-o situație similară. Google a dezvoltat un sistem de operare, i-a pus buton de back, a mai îmbunătățit managementul memoriei RAM și alte treburi pe sub capotă, dar treaba lor s-a oprit cam pe acolo.
Au oferit un sistem de operare relativ golaș, iar orice altă nevoie a utilizatorului se așteptau să o îndeplinească alți dezvoltatori 3rd party cu aplicațiile lor. Libertatea aceasta este mișto ca idee, dar ideea funcționează doar când dezvoltatorii 3rd party își fac și ei bine treaba și vin cu aplicații foarte bine făcute. De multe ori, însă, nu s-a întâmplat așa.
Android-ul pur e cam simplu, de asta multe telefoane au nevoie de o interfață proprie (OneUI, EMUI, MIUI etcUI) pentru a da utilizatorului experiența unui dispozitiv avansat. Unele includ și aplicații preinstalate, pe altele le instalezi tu, dar aici apar cele două probleme:
Apple pe iOS are o abordare asemănătoare, dar diferită exact cât să facă pe termen lung o impresie mai bună. iOS îți dă direct o mulțime de funcții și aplicații bune făcute de Apple, ceea ce i-a forțat pe dezvoltatorii 3rd party să producă unele foarte bune, nu doar bune/mediocre/suficiente, că altfel nu îi pot convinge pe clienți să le utilizeze, eventual să dea și banii pe ele.
Culmea este că și Google a creat aplicații foarte bune, dar le ține ascunse. Aplicația lor de cameră cu Night Sight este excelentă, include niște procesări avansate din care rezultă fotografii foarte bune, dar Google o ține doar pentru telefoanele Pixel. Mai știți demo-ul Google cu dialogul cu Assistant și câte aplicații putea controla acesta? Tot pe Pixel. Au trecut 15 luni de atunci, unde sunt acele funcții? Transcrierea automată a înregistrărilor de voce? Tot pe Pixel, dacă o fi devenit activă.
Telefoanele Pixel sunt mereu la categoria “și altele” din piață, ba chiar nici Google nu știe exact ce strategie are cu ele (au renunțat la Pixel 4 la mai puțin de un an de la lansare, Pixel 4a vine cu un chipset vechi și o singură cameră foto, chestiuni despre care ar fi râs toată lumea dacă erau făcute de Samsung sau OnePlus), iar în România n-are nici un rost să le cumperi, costă mult și n-au service. Și hardware vechi.
Asta nu înțeleg. Dacă tot au dezvoltat astfel de aplicații mișto, de ce nu le dau la liber pentru orice Android? Nu zic să se bage forțat peste cele ale partenerilor OEM, dar să fie disponibile acolo în Play Store, gata de instalat de oricine dorește asta. Concurența, chiar și între aplicații, nu poate fi decât benefică utilizatorului final!
Google are politica (și contractele, probabil) de a nu se băga peste partenerii lor ce produc telefoane Android. Acestea reprezintă însă 95% din piață și, dacă unii clienți devin nemulțumiți de calitatea aplicațiilor 3rd party utilizate, ei nu vor fugi spre un alt producător sau spre gama Pixel, ci vor renunța la Android de tot, mai ales cu alternative precum iPhone SE 2020 la preț mediu.
Microsoft s-a trezit la un moment dat din letargia cu Windows. A observat că oamenii vor ca sistemul de operare să includă și un manager de fotografii, un player de filme cu mai multe codecuri la bord decât doar pentru wmv, plus o îmbunătățire constantă a interfeței, așa că a început să facă asta. Clipboard-ul multiplu este un exemplu perfect, la fel și aplicația Your Phone Companion.
Și Google pare să se fi prins că nu-i suficient să facă doar sistemul de operare și apoi să spere că partenerii vor crea interfețe și aplicații excelente. Chestia asta recentă cu avertizările la cutremur este un exemplu bun, dar, fiind făcută de Google, probabil că nu va fi prea rapid disponibilă în toate țările.
Unde sunt celelalte, însă? Google are, în opinia mea, doar trei aplicații excelente: Snapseed, Google Maps și YouTube, ultimele două fiind bune pentru că folosesc de fapt tot servicii Google. Alte aplicații sunt doar decente; funcționează, fac treaba, dar ar putea fi mult mai bune. Calendar ar putea fi îmbunătățită, cele de email la fel, o aplicație competentă de notițe și task-uri încă nu este oferită, Chrome putea fi mai bun. Google Fit este mediocru; păi cum să încurajezi adoptarea WearOS și a dispozitivelor smart watch dacă Google nu propune întâi o infrastructură excelentă pentru ele? YouTube Music are o interfață mediocră, Google Home este simpluț, Gboard este sub Swiftkey (le-am utilizat pe amândouă vreo lună, că mi se părea că aș putea trece la Gboard, dar nu), iar ideea lor genială pentru Gmail a fost să ocupe o cincime de ecran cu un meniu pentru Meet, pe care l-am dezactivat imediat. OK, iar Google Photos e bun.
Ba chiar, după niște ani în care Google a observat că aplicațiile 3rd party de file management sunt slabe, au fost nevoiți să vină ei cu o alternativă bună, Files by Google, că altfel nu puteai muta un fișier de colo colo în telefon.
Culmea este că Google are o armată de programatori. Ar putea lucra la aplicații foarte bune pentru a face Android-ul mai atractiv ca “ecosistem” și pentru a ridica ștacheta pentru alți dezvoltatori. Nu o face.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
61 comentarii
19/08/2020 la 6:40 AM
Articol cumva sponsorizat de Huawei? Ai folosit un Nexus sau un Pixel zi de zi ? Intelegi conceptul de ” Pixel ” gandit de Google? Radule ce se intampla cu tine?
Reno(Citează)
19/08/2020 la 6:53 AM
Probabil și Radu e pe statul de plata a celor de la huawei, dar trebuie sa o ia prin învăluire ca sa aibă credibilitate.
Cristi(Citează)
19/08/2020 la 8:00 AM
Îl atacați aiurea. Adevărul e că probabil se pregătește psihic să treacă la următorul iPhone în toamnă.
Am eu un Pixel 2 XL prin sertar care a început să se miște foarte greu față de un iPhone SE pe care am pus iOS14. Testez să văd dacă au băgat treaba cu transcrierea înregistrărilor și revin. Transcrierea live știu că mergea foarte bine în Engleză.
Silviu(Citează)
19/08/2020 la 1:20 PM
@Reno, degeaba exista conceptul de Pixel daca de el nu beneficiaza mai mult de 1% din utilizatorii de Android.
Andrei G(Citează)
19/08/2020 la 1:57 PM
Tu suferi de vreun retard sau in ce fel vezi tu reclama pro huawei la un articol in care se vorbeste despre minusurile androidului? Stii ca si huawei foloseste tot android, deci cel mult o puteai vedea ca o reclama la iphone si un rant la huawei. Bine, tot prost erai si atunci, dar macar nu complet retard si fara pic de logica. Sau esti ceva ultras venit de pe la alti blogari carora li s-a pus pata pe radu?
John(Citează)
19/08/2020 la 6:53 AM
Nu cred că asta e problema Android. Vine cu destule aplicații google, și sunt decente. Keep e foarte bună pentru notițe și to-do lists.
Problema cu Androidul recent sunt limitările la personalizare. De exemplu nu poți să scoți search bar-ul de pe homepage fără un alt launcher, și nici chestia aia cu “at a glance”. Nu mai poți să modifici volumul notificărilor separat de soneria telefonului fără o altă aplicație. Că să nu mai zic de assistant, pe care nu poți să îl desctivezi fără să renunți la unele funcții ale telefonului, sau să porți modifica funcția butonului dedicat.
Em(Citează)
19/08/2020 la 8:24 AM
@Em că veni vorba, recomanzi o aplicație pentru gestionarea volumului diferențiat pentru notificări și sonerie? Fix asta-mi lipsește cel mai mult, iar la scurtă distanță posibilitatea dezactivării unui SIM fără să merg de fiecare dată în setări.
GuestStar(Citează)
19/08/2020 la 9:15 AM
Solutia mea a fost sa reduc volumul mp3-ului pe care il am pe post de alerta la notificare… :(
Parca Samsung are inca setari diferite pentru volum, nu mai stiu sigur (Android 10).
Aplicatie care sa controleze separat volumul soneri/notificari (care sa si functioneze) nu am gasit.
alunelu(Citează)
19/08/2020 la 7:44 AM
Eu as vrea ca Androidul pur să fie și mai pur și mai simplu.
Edelweiss(Citează)
19/08/2020 la 11:02 AM
Exista, treci pe iOS 😁
ionica(Citează)
19/08/2020 la 11:21 AM
Da, cel mai pur Android e IOS.
Apropo, exista o sansa ca ionica sa te intrebe daca ai auzit de Isus si/sau daca vrei sa fii salvat de pacate.
Giani Mucea(Citează)
19/08/2020 la 1:21 PM
@Edelweiss, ce aplicatii exista acum in telefoanele cu Android One care te deranjeaza si ai prefera sa dispara?
Andrei G(Citează)
19/08/2020 la 4:15 PM
@Andrei,glumeam,folosesc android one. Este ok. Am folosit ani Nokia Lumia cu windows,păcat ca nu au dus mai departe sistemul. Telefonul ăla se mișca incredibil.
@Ionica,nu mulțumesc,Ios, never again.
Edelweiss(Citează)
19/08/2020 la 8:00 AM
Primul lucru pe care il faci cand iti iei un Samsung sau Xiaomi sau ce mai e: dezinstalezi toate aplicatiile bloatware cu care vine. Si fix asta e problema mea. Da-mi un android curat pe care sa pun ce vreau eu nu-mi baga pe gat aplicatiile tale. Bineinteles ca nu o sa se intample pentru ca fiecare trebuie sa faca un ban cinstit din aplicatii/reclame. Cateodata ii inteleg si pe cei cu “aifon” ca vor un telefon care doar merge si nu le trebuie mai mult, sunt multumiti sa aiba Apple controlul asupra a ce fac cu telefonul respectiv.
Dorin(Citează)
19/08/2020 la 1:28 PM
@Dorin, eu nu dezinstalez nimic. Unul dintre motivele pentru care aleg un brand de telefon il reprezinta interfata si aplicatiile disponibile (care se integreaza cu sistemul de operare).
Afirmatiile tale se contrazic putin. pe o parte vrei sa ai control total asupra aplicatiilor, iar pe alta parte spui ca ii intelegi pe cei cu Apple care folosesc aplicatiile care vin preinstalate pe telefon (nu le sterg pentru a instala ei altceva).
Andrei G(Citează)
23/08/2020 la 5:32 PM
Data viitoare cumpără un OnePlus. Are un Android clean cu ceva modificări utile.
MariusCC(Citează)
19/08/2020 la 8:12 AM
E treabă de gusturi.
Mie îmi place să fie cât mai simplu.
Există file manager mai bun decât Files, chiar înainte de a exista Files by Google.
Gboard mi se pare mai bun decât SwiftKey. La fel, le-am folosit pe ambele.
Dar da, există aspecte pe care Google le neglijează inexplicabil. Una dintre ele este Wear OS. Mi se pare stupid, mai ales că piața cere asta. Drept dovadă succesul platformei de ceasuri inteligente Apple. Pur și simplu a lor e mult mai buna decât a Google și se vede in cota de piață a wearables
Cătălin Tănase(Citează)
19/08/2020 la 8:31 AM
Pentru notițe există google keep.
Octav(Citează)
19/08/2020 la 10:25 AM
Pana cand o sa decida Google ca o sa intrerupa serviciul intr-o saptamana ca asa vor ei :)
sin(Citează)
19/08/2020 la 1:29 PM
Si nici nu o sa ai cum sa le salvezi in alta aplicatie sau sa le salvezi offline.
In rest, aplicatia este foarte utila si are suficiente optiuni.
Andrei G(Citează)
19/08/2020 la 8:40 AM
E o treaba de abordare. Google a venit cu toate pe masa de la inceput, in timp ce apple a preferat sa aduca lucruri noi in ani de zile dar foarte bine optimizate. Ce puteai face pe un android, venea si pe iphone 3 ani mai tarziu.
Dpmdv s-a ajuns la un punct mort, toate stiu sa faca lucruri rapid, 8 gb ram bla bla, si e greu sa mai vii cu ceva nou. Aplicatiile google de care spui ca sunt ascunse nu intereseaza oricum pe foarte multi. Iar app-ul de camera e singurul mare plus al telefoanelor pixel, normal ca nu il dau momentan.
Acum revenind la abordari, apple are acum telefoane cu un soft impecabil si aplicatii fara cusur, iar android are jdemii de functii dar putine merg brici, de asta ai nevoie de altele din store.
Parerea mea de utilizator android de la 2.3 pana 9 si ios de anul trecut. Nu prea vad sfarsitul unuia in curand. Probabil vor ramane asa pe vecie, asemanator cu windows vs macs.
Robert(Citează)
19/08/2020 la 8:49 AM
Am utilizat Iphone cam 3 luni si mi-a fost foarte greu sa ma inteleg cu el. Pur si simplu nu putea fi personalizat atat cat iti doresti. Asta e principala diferenta cred. E adevarat ca la android mai trebuie dat un restart din cand in cand dar tot parca merita pentru acel plus de personalizare.
ovidiu(Citează)
19/08/2020 la 9:54 AM
Eu am trecut de la IOS la android si mi se pare o mizerie maxima aceasta personalizare de care spui tu.
Doar pentru facebook a trebuit sa opresc manual nspe mii de notificariin loc sa aiba un buton pentru toate off.
Nu contest ca pe altii ii ajuta, dar pe mine clar nu.
dny(Citează)
19/08/2020 la 1:34 PM
@dny, la ce te referi ca a trebuit sa opresti manual toate aceste notificari?
La mine apare un buton in partea de sus care imi permite sa opresc toate notificarile, nu trebuie neaparat sa intru la fiecare categorie in parte.
https://imgur.com/a/5AU5deY
Andrei G(Citează)
19/08/2020 la 9:12 AM
Pixel 4a are o singura camera din cauza pretului (~1600 lei), zic eu ca e de inteles. Macar este o camera buna
XYZ(Citează)
19/08/2020 la 9:19 AM
@Radu. Spui ca Androidul este “golas” fata de iOS si ca iti trebuie aplicatii 3rd party pentru anumite lucruri. Care sunt aplicatiile folositoare pe care iOS le are nativ si Androidul nu le are?
lrpx(Citează)
19/08/2020 la 9:21 AM
android si windows domina piata cu 75%-80% market share pe categoria lor, adica mobile si respectiv desktop/laptop
daca ne uitam la toate device-urile, android si windows sunt pe primele 2 locuri, cu 30%-40% market share, deci impreuna sunt tot pe la vreo 80%
deci nu inteleg titlul cu “android o ia pe urmele windows” – de parca windows a fost mare dar acum e crash and burn
dimpotriva, ambele o duc foarte bine si nu vad ce schimbari ar putea fi in urmatorii 10 ani
Marean(Citează)
19/08/2020 la 11:31 AM
Windows și-a crescut cota de piață cu mult lobby, iar apoi developerii au făcut soft doar pentru Windows, de asta se menține încă așa sus cota de piață. Eu zic că o parte din Enterprise (ce zice silicon_v mai jos) e o bulă care se va sparge pentru că e bazat pe cantitate. O să vină o vreme când multe firme n-o să mai cumpere ceva scump doar pentru că e „business” – nu mă refer aici la servere, ci la PC-uri și laptopuri.
Ce se va întâmpla în următorii 10 ani depinde de alternative. Dacă o să prindă la lume tabletele și chrome OS pentru utilizarea acasă n-o să mai cumpere mulți calculatoare ieftine și proaste și licențe de 130 de euro. De fapt licențele care se cumpără sunt alea sifonate de pe piața gri. Vine din spate și Linux, inclusiv la gaming, iar dacă va avea tracțiune se vor schimba multe. Doar că pe Linux ai încă puțin soft.
Cred totuși că Microsoft va merge pe servicii și restul softurilor pentru bani și va lăsa Windows la liber. Poate va fi mai profitabil să-ți dea office și servicii în cloud pe toate platformele (contra cost) decât să țină cu dinții de Windows.
dam167(Citează)
19/08/2020 la 12:32 PM
Care parte din Enterprise e bula care se va sparge? Cand crezi tu ca firmele mari vor cumpara laptop-uri sau desktop-uri Apple pentru angajatii lor, in loc de Dell, HP sau Lenovo? Care ar fi motivatia pentru firmele mari sa faca asta?
Giani Mucea(Citează)
19/08/2020 la 1:40 PM
@dam167, Linux tot vine din spate de vreo 20 de ani, dar nu a reusit pana acum sa atraga prea multi utilizatori.
Andrei G(Citează)
19/08/2020 la 9:31 AM
Keep este excelenta ca aplicație
Am folosit pana in 2018 doar telefoane google din gama Nexus și pixel, cu o mică pauza de 1 luna in care am încercat sa folosesc un Samsung (nu mai știu exact care, cred ca note 4, pe care l-am dat in familie ca mă dispera lag-ul)
Din 2018 am schimbat tabăra, am instalat pe iOS tot ce foloseam de la google și aia e. Nu mă interesează personalizarea telefonului atât timp cât am lag, trebuie sa ii dau restart și nu am garanția unor update-uri.
Aplicațiile pt android par făcute pe repede înainte, sa fie acolo, sa fie multe, sa ai de unde sa alegi, indiferent cât de prost se mișcă.
Pana la urma e chestie de gusturi și cât de mult te ajuta fiecare sistem de operare sa faci ceea ce îți dorești. Eterna lupta iOS vs android :))
Mario(Citează)
19/08/2020 la 9:33 AM
Ba chiar poti sa spui ca Google ignora Romania mai mult decat Apple. Vezi Google Pay care inca nu este disponibil in Romania si multe alte produse si servicii care nu sunt suportate oficial in Romania.
Cosmin(Citează)
19/08/2020 la 9:37 AM
Exact asta e și părerea mea, foarte bine observă Radu.
Aproape toate aplicatiile lui google sînt slăbuțe, au dat o grămadă de rateuri (vezi Inbox, Hangouts etc) iar din ce au bun au cam furat (Photos e încă sub ce era Picasa). Iar faptul că țin doar pentru Pixel mai multe aplicații pe care le-aș încerca este chiar supărător.
Acum… poate și din inerție nu m-aș muta cu arme și bagaje în ecosistemul Apple, e un șoc cultural cam mare.
Emil C(Citează)
19/08/2020 la 9:42 AM
Da nici la Apple nu sunt lucrurile roz dar acolo, exact cum spune si Radu, aplicatiile sunt facute foarte bine, mult mai bine decat cele de pe Android.
Cosmin(Citează)
19/08/2020 la 10:04 AM
Șoc și groază, hai sa va zic un secret: e mai greu să faci aplicații care să ruleze impecabil pe mii de modele de telefoane decât pe vreo 10 modele, cât are Apple.
Asta e, acum știți toți.
alunelu(Citează)
19/08/2020 la 11:07 AM
Ce gluma buna ai dat. Sunt acrii strugurii?
ionica(Citează)
19/08/2020 la 11:44 AM
Mi se pare pueril sa te plangi de Google la aspectele legate de optimizare/updateuri de Android atata timp cat tu folosesti un Android modificat de vreun producator de telefoane (Asus, Samsung, Xiaomi etc).
Altfel, daca vrei telefon cu Android optimizat alegi seria Pixel, telefoanele din Android One sau de la un producator ce aduce modificari minimale la sistem (OnePlus).
Daca nu, ajungi ca Ionica de mai sus sa cumperi un joc multiplayer ce zice asta si in al doilea paragraf din descriere si dupa sa te plangi ca nu te poti juca singeplayer.
lrpx(Citează)
19/08/2020 la 11:55 AM
@ionica: Depinde de soi, de vreme, de perioada din an cand sunt culesi…
Ce gluma, boss? Se plang diversi ca unele aplicatii merg numai pe Pixel, sau ca alte aplicatii merg slab peste tot in ecosistem. Am explicat de ce, de parca nu era evident.
Vrei aplicatie optimizata, sa mearga brici – o faci pentru un numar mic de modele (aifon, pixel). Vrei una sa mearga pe 99% dintre telefoanele cu Android? Tai niste colturi, faci niste compromisuri. Simplu.
alunelu(Citează)
19/08/2020 la 9:50 AM
Android 11 will force apps to use built-in camera app, ignore 3rd-party defaults https://9to5google.com/2020/08/18/android-11-default-camera-app-changes/
pahomi(Citează)
19/08/2020 la 9:50 AM
Și să nu uităm de https://killedbygoogle.com/
pahomi(Citează)
19/08/2020 la 10:14 AM
Exact. Tone de rateuri. Unele au fost prezentate ca a doua venire a lui Mesia…
Emil C(Citează)
19/08/2020 la 10:04 AM
Gmail app, imposibil de atasat alte fisiere decat poza din galerie la un thread de email existent. Infect.
Ariel(Citează)
19/08/2020 la 10:10 AM
Am incercat sa reproduc problema, nu am reusit. Am atasat un pdf la un thread existent.
alunelu(Citează)
19/08/2020 la 1:46 PM
Si la mine merge sa atasez orice fel de fisier. Am incercat la fel ca @alunelu cu un PDF si am verificat si cu un XLS.
Andrei G(Citează)
19/08/2020 la 9:05 PM
Acum încercați să selectați mai multe mesaje deodată în inbox. Exact
Pmk(Citează)
19/08/2020 la 10:54 PM
Trollezi (iar), nu?
alunelu(Citează)
19/08/2020 la 10:15 AM
Halal comunicare, eu nici nu stiam ca exista snapseed.
Halal product stack: omori google music (Am avut abonament ani buni si era locul meu preferat de cumparat piese) si integrezi in youtube music pentru o experienta inferioara.
Culmea, la trecerea pe IOS am observat ca aplicatii de zi cu zi ale google merg mai bine si sunt mai bine gandite pentru IOS decat android (nu tin minte specifics ca a trecut ceva vreme) in afara de maps care era broken pe IOS.
alxzen(Citează)
19/08/2020 la 10:16 AM
get an iphone.
toti astia care va chinuiti cu androizi expirati e super mega trist.
nu o sa va faca nimeni statuie ca ai stat tu ore intregi sa iti personalizezi android cum ai visat tu aseara.
GET AN IPHONE.
Mihai(Citează)
19/08/2020 la 1:48 PM
Get a life.
Toti astia care va chinuiti sa aratati ca sunteti superiori fiindca folositi iOS sunteti mega tristi.
Nu o sa-ti faca nimeni statuie ca promovezi un anumit sistem de operare.
Poate unii vor sa personalizeze Android-ul pentru a se potrivi mai bine nevoilor personale.
GET a LIFE… de preferat departe de fan cluburi iOS.
Andrei G(Citează)
19/08/2020 la 10:18 AM
Sunt ceva articole pe net care recomandă niște aplicații, dar încă nu am incercat nici una.
Em(Citează)
19/08/2020 la 10:32 AM
Vedeți, de aia sunt bune telefoanele cu butoane – nu mai nasc atatea controverse 😄!
Basca, te tine bateria 5 zile +.
Revenind la registrul serios, mai știe cineva ceva de Blackberry? Mai exista? Am avut demuuuult demult unul si eram tare mulțumit de semnal si viteza net-ului. Ca aplicatii era praf însă…
Mircea(Citează)
19/08/2020 la 10:27 AM
Avantajul Android in materie de market share nu e dat neaparat de ce face sistemul de operare si de ce aplicatii implicite livreaza Google. Atat timp cat sistemul de operare acopera cerintele de functionare si aplicatiile sunt toate acolo,
Avantajul e dat de posibilitatea de a rula decent pe “miliarde” de configuratii, de la telefoane de 150 de euro si pana la telefoane de 1500-2000 de euro. Iti poti alege ce vrei: ieftin sau scump, mare sau mic, cu ce ecran si spatiu de stocare vrei, cu ce camera vrei, rezistent la apa sau nu si asa mai departe.
E similar cu piata PC si cu Windows, unde avantajele Windows sunt si mai multe: Apple nu conteaza in piata de gamming sau in piata Enterprise,
Apple nu va sparge in viitorul apropiat bariera actuala, pentru ca nu vrea si nici nu poate. E cumva “tolerat” de Google, dupa cum e “tolerat” si de Microsoft: “ia tu hipsterii si pe aia cu bani si lasa-ne sa ne ocupam noi de de restul de 80%. Oricum ai marja destula de profit si nu ne poate nimeni acuza de monopol”.
Intrebare ipotetica: cat ar rezista oare telefoanele Apple daca Google ar taia/limita accesul la serviciile lui pe Iphone, asa cum a facut pe Windows Phone? Evident ca Google nu are nevoie acum de razboiul asta, atat timp cat utilizatorii iPhone ii folosesc serviciile critice, asta e ce conteaza pentru el in materie de dispozitive mobile. Dar ar fi interesant de gandit ce s-ar intampla in cazul unui astfel de razboi intre ecosisteme. Eu l-am trait pe viu, ca am folosit Windows Phone mai bine de 6 ani. Nu cred ca s-ar termina prea grozav pt Apple, pentru ca pachetul de servicii oferite de Google e departe rau de ce poate Apple. Incercati sa folositi youtube-ul din browser pe iPhone si o sa intelegeti. Apoi incercati sa folositi serviciu similar Apple pe Android. Ups, care serviciu similar?
silicon_v(Citează)
19/08/2020 la 11:46 AM
Eu zic că Apple ar avea cel mai mult de câștigat dacă s-ar închide ecosistemele. Apple are totuși hărți, cloud și suită office (care se dezvoltă și pe colaborare cum e Google Docs) și clienți de mail se găsesc. Apple sunt singurii care au totuși un ecosistem hardware + software, iar Goggle ar pierde mulți clienți fără să câștige nimic.
YT poate pierde mult dacă o masă critică pleacă de acolo.
dam167(Citează)
19/08/2020 la 11:02 AM
Ce amuzant mi se pare ca spui “Androidul pur e cam simplu” si ca seria Pixel are doar o camera si HW vechi. Hahaha.
Daca nu esti tu in segmentul comercial al produsului, nu inseamna ca e un produs rau.
Noul Pixel 4a este excelent, e frenezie cu lansarea lui la 350 USD. Camera top, se misca pefect. Ca si la Apple, ce conteaza ce HW are daca se misca perfect?
Mesaj trimis de pe Pixel 3A.
Coco(Citează)
19/08/2020 la 11:28 AM
Exact. Scoate Apple Iphone SE. Toata lumea aplauda, cea mai misto chestie. Scoate Google Pixel 4a, huoooo, o singura camera, hardware vechi (nu mai conteaza ca si Iphone SE are tot o camera, procesor mai slab si ram mai putin)
lrpx(Citează)
19/08/2020 la 11:55 AM
As vrea sa schimb telefonul meu vechi cu un Pixel 4a. Am inteles ca Google nu-l vinde direct pe piata noastra.
Pentru cei care au deja experienta cu produsele HW Google, ma puteti lamuri va rog: cum il pot achizitiona totusi si de unde ar fi mai bine? Ce dificultati sunt cu garantia? Ar fi aplicatii sau functii care nu functioneaza in Romania?
Mihai(Citează)
19/08/2020 la 12:37 PM
Eu iti zic doar din experienta mea ce am avut Nexus 5 cumparat de la PCGarage. Acest telefon avea o problema destul de des intalnita la butonul de power (se strica dupa ceva timp), si una legata de placa de baza ce nu avea destula pasta termoconductoare. De ambele dati cei de la PCGarage mi-au reparat telefonul in termenul legal de 14 zile fara vreo problema.
Legat de functionalitati, singura problema pe care ai putea sa o ai este legata de semnal, ca pentru anumite regiuni sunt blocate anumite benzi de comunicare. Atata timp cat e destinat pentru o piata din Europa nu ar trebui sa ai vreo problema.
lrpx(Citează)
19/08/2020 la 11:33 AM
Te plangi ca Pixel 4A are o singura camera si 2 paragrafe mai jos explici cum o sa sara toata lumea sa-si ia iPhone SE. Care are o singura camera.
In rest, sunt pe Android One (n-am vrut sa iau Pixel, partial din motivele enumerate de tine legate de disponibilitatea in Romania) si nu m-as mai intoarce la bloatware-ul Samsung sau Xiaomi (Huawei n-am avut, dar e la fel de aglomerat)
Exista aplicatii bune cam pentru orice, problema la Android este ca sunt atat de multe incat iti trebuie ceva rabdare sa testezi variante inainte sa alegi ceva.
Sorin(Citează)
19/08/2020 la 1:05 PM
Folosesc Spreadsheets zilnic. De 14 ani.
Chrome mobile.
Docs si Drive cand am nevoie.
Maps e foarte bun.
Photos aproape zilnic.
Family link e bun.
GBoard de cand a aparut.
Calendar zilnic.
Keep aproape zilnic.
Da, mai dau rateuri, dar asta e normal. Asa functioneaza lumea. Incerc a, merge, renunt, trec la B.
Pentru mine cea mai mare pierdere la Google e Reader. De cand nu mai e Reader nu mai sunt abonat la bloguri. Doar intru uneori pe cateva direct din browser.
VasileT(Citează)
19/08/2020 la 1:06 PM
Si eu tot de la PC Garage l-am cumparat, fara probleme de garantie. E vandut cu factura, e un model destinat pentru piata europeana, nu sunt probleme. Poate doar ca e putin mai scump decat in afara pentru ca nu e adus oficial. Dar merita, camera e incredibila, point and shoot perfect, iar sistemul nu e incarcat de aplicatii oribile.
Coco(Citează)
19/08/2020 la 1:38 PM
Nu trebuie neapărat să cumpere Apple, ci doar să-și regândească strategia și să nu mai cumpere mult și scump. Deși sunt destui deja care oferă posibilitatea angajaților să aleagă Apple – și ghici ce aleg majoritatea între Apple și Dell sau HP? – și de asta creșterile de pe piață. O să mai simplifice proceduri și o să mai termine cu dock-uri și chestii care pe mulți mai mult îi incurcă, iar când nu vor mai pune botul unii la workstation și business o să aibă și alții o șansă. Cu atât mai mult dacă lucratul de acasă o să fie o nouă modă.
E drept că nu pot spune că știu ce înseamnă să ții un departament IT într-o corporație, am văzut doar echipamente scumpe și proaste, deși erau business și enterprise.
dam167(Citează)