►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am revenit după o excursie de 8 nopți prin țară, traseul aproximativ Orșova – Băile Herculane – Hunedoara – Gârda de Sus – Alba Iulia – Sibiu – Făgăraș și înapoi pe Transfăgărășan, cu diverse ocolișuri pe traseu pentru a vedea diverse obiective. Am văzut multe locuri frumoase, am stat la câteva pensiuni care merită lăudate, revin cu detalii.
Momentan am de dormit mult, că am condus 2.100 de kilometri. Până atunci, însă, voiam să zic următoarele observații, permiteți-mi să raportez din țară:
Drumurile au fost foarte bune. Am mers inclusiv pe unele județele foarte slab circulate, iar în general nu am avut nimic de reproșat. Multe drumuri sunt bune, altele sunt ușor denivelate pentru că n-au mai fost refăcute de mult sau doar peticite pe anumite tronsoane, dar n-am găsit în întreaga călătorie nici măcar o groapă de tipul “cum naiba nu ia nimeni măsuri să o astupe, e pericol public!”.
Uneori am rămas chiar uimit de starea unor drumuri de la care nu aveam de loc așteptări, precum unele ce unesc niște sate aflate pe la baza munților. Cineva din grupul nostru a venit cu o motocicletă de viteză și s-a descurcat bine peste tot. Singura problemă reală a fost la Rudăria, unde la morile de apă se ajunge pe un drum care, pe ultimii 5 km, e făcut din pietriș tasat (iar în sat și spre mori este apoi asfalt), dar în rest am mers bine.
România în continuare nu are infrastructura necesară de autostrăzi sau drumuri expres, dar pe unde am fost noi măcar nu mai arată ca după bombardament.
Șoferii au fost calmi. N-am trecut pe lângă nici un accident în cei 2.100 de kilometri parcurși. Nici măcar unul. Dacă mă gândesc bine, n-am văzut nici o depășire periculoasă, din aceea care te face să spui “uite cum s-a băgat și nebunul ăla!”.
Zic asta în condițiile în care traficul a fost mediu pe drumuri și deci se preta și la viteză sau manevre riscante. Se cunoaște creșterea de trafic din zilele de weekend, dar acelea ne-au prins plecând in București spre Port Cetate, iar la întoarcere ne planificasem zilele încât să intrăm pe Transfăgărășan luni, nu duminică.
Cea mai mare problemă a fost că vreo 10% dintre șoferi nu aprind farurile ziua, iar încă vreo 5% au niște DRL-uri care abia se văd, de obicei vreun bec chior pe care-l sesizezi doar de la câțiva metri. N-am o problemă cu oamenii care folosesc DRL-uri în loc de faza mică (așa cum cere legea, dacă țin bine minte), câtă vreme sunt totuși vizibile de la distanță.
Zero poliție. Singurul radar care mi-a ieșit în cale a fost duminică, în Albota imediat după Pitești. Aveau deja “clienți” opriți. În rest cred că am văzut un singur echipaj de Poliție în întreaga călătorie, parcă spre Rupea, și doar se uitau la trafic.
Nu știu ce face poliția în majoritatea timpului. Poate caută în continuare plăcuțe cu mesaje împotriva șefilor lor din PSD. Nu siguranță nu sunt pe șosele ca să vadă oameni fără faruri aprinse sau pe cei care opresc aiurea la marginea drumului, mașinile cu volan pe dreapta sau camioanele care poluează ca din furnal.
Măsurile de siguranță anti-covid se respectă pe jumătate. Adică partea bună este că am văzut mulți turiști punându-și masca acolo unde li se părea prea aglomerat, deși eram în aer liber, iar peste tot am găsit dezinfectant, săpun și toalete parcă mai curate decât mă așteptam.
Cu cât te îndepărtezi însă de zonele circulate și mergi spre sate îndepărtate sau la pensiuni din vârful muntelui, cu atât scade respectul pentru norme. Turiștii le respectă, în general, și acolo, iar cei care se relaxează și nu mai poartă masca în bucătăria pensiunii, de exemplu, și-ar pune-o dacă le-o cere alt turist.
Proprietarii, însă, sunt ceva mai relaxați. Poate pentru că trăiesc într-un sat unde toate știrile de la TV nu prea le influențează viața sau poate pentru că interacționează cu oaspeții doar în aer liber și cred că-i suficient pentru a se feri de virus. Ce să zic, sper că este.
A crescut mult de tot plata cu cardul. Am plătit aproape peste tot cu cardul, inclusiv mici pensiuni rustice aveau POS. La Lacul de Smarald de la Racoș, care-i undeva în pustiu între dealuri, am plătit cu cardul la ghereta de acces de la intrare, la fel și la Cetatea Rupea. La Castelul Corvinilor toți comercianții de magneți și alte suveniruri de 2 lei aveau POS.
Am fost plăcut surprins de acest aspect.
Per total, dușmanul cel mai mare al turismului în România este infrastructura. Adică s-au îmbunătățit drumurile față de acum 5-10 ani, să zicem, dar pentru turiștii străini ai nevoie de trenuri performante, de autobuze între diversele obiective turistice din zonă, de indicatoare turistice mai bune, ghizi șamd. De câte ori văd străini în haznaua care-i Gara de Nord, urcându-se un pic speriați într-un tren fără încă să știe că probabil vor sta 10 ore în el, îmi pare rău de ei.
Românii se descurcă folosind mașina din dotare și experiența de a fi român, dar turismul românesc va fi mereu plafonat dacă se bazează doar pe intern. Avem o țară foarte frumoasă. Sigur că altele au palate mai ample și catedrale mai mari, că au fost imperii de-a lungul timpului, dar are și România enorm de multe de arătat străinilor. Trebuie depus mai mult efort pentru a fi mai primitoare, pentru a le ușura deplasarea și informarea. Pensiuni frumoase avem deja, restaurante unde să mănânci bine se găsesc, problema mare rămâne deplasarea între ele a celor ce nu vorbesc română și nu vin aici cu mașina.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
46 comentarii
26/08/2020 la 7:11 AM
Daca ai DRL nu mai folosești luminile de intalnire. Asa e, nu mai tii minte, mai revizuiește oug 195 pe la art 44.
Iulian(Citează)
26/08/2020 la 8:10 AM
Așa e, dar depinde unde te uiți. A fost o revizuire acum vreo 2 ani. În varianta originală, care e peste tot pe net, zice de lumini de întâlnire.
nashu_mare(Citează)
26/08/2020 la 9:05 AM
Am si eu o intrebare si un comentariu
1. ziua trebuie si lumini pe spate? Am vazut ca unele masini au, a mea nu are.
2. Pana la urma la ce ajuta exact luminile de zi, ca nu inteleg. Mergeam odata cu soarele in fata si intr-adevar m-a ajutat sa stiu care din masinile din fata se misca si care nu, ca de la departare e greu sa spui daca o masina se misca sau nu, daca merge cu viteza mica.
Dar nu stiu la ce m-a ajutat ca am stiut daca masina se misca sau e parcata si oricum sunt multe falsuri negative, ca nu toata lumea are sau le foloseste, deci daca vezi in departare o masina pe stanga fara lumini nu poti trage nici o concluzie. Daca e cu lumini, atunci da, probabil e in miscare, dar daca nu, nu poti sa stii.
Pe wikipedia zice ca luminile de zi nu au redus accidentele, statistic vorbind.
Marean(Citează)
26/08/2020 la 9:18 AM
Nu a fost vorba niciodată să fie obligatorie aprinderea luminii de poziție de pe spate in timpul zilei.
nashu_mare(Citează)
26/08/2020 la 10:35 AM
@Iulian, legea nu zice absolut nicăieri nimic despre DRL, deci nu poți să spui că ești acoperit. A fost o propunere de modificare care cuprindea și asta, dar nu știu ce s-a mai întâmplat.
Ciuby(Citează)
26/08/2020 la 12:47 PM
@Ciuby, exista ordonanța nr. 14/2017 care modifica si completeaza ordonanta nr. 195/2002
Articolul 44, alineatul (2):
“În circulația pe autostrăzi, pe drumurile expres și pe cele naționale europene (E) conducătorii de autovehicule și tractoare agricole sau forestiere sunt obligați să folosească și în timpul zilei luminile de întâlnire sau luminile pentru circulația diurnă.”
luminile pentru circulația diurna = DRL
Ma omoara discutiile astea bazate pe ce-am auzit si ce pareri avem. De ex. inca aud povestea cu limita max de viteza la trecerile de pietoni, chestie care a fost modificata de mult.
Consider ca ar trebui sa se dea un examen teoretic din legislatie la fiecare doi ani. La trei neluate consecutiv in decurs de 40 de zile permisul sa intre in pauza pana nu esti la zi cu regulile privind circulatie pe drumurile publice.
Iona(Citează)
26/08/2020 la 7:22 AM
Deci ai fost pana la Alba și nu te ai dus la metropola Cluj, aia smart, cu metrou, cu oamenii speciali care stau acolo??
Mihai(Citează)
26/08/2020 la 9:08 PM
La Cluj aș merge altădată pentru vreo 3 zile. Am niște restaurante de acolo pe listă, aștept să treacă pandemia.
nwradu(Citează)
26/08/2020 la 9:13 PM
Plus ca i-am interzis eu.
nashu_mare(Citează)
27/08/2020 la 6:51 AM
Putea să oprească măcar.
Ducea un bidon de apă caldă acasă.
Raul(Citează)
26/08/2020 la 7:54 AM
Țară frumoasă, păcat ca e locuită.
Gaelex(Citează)
26/08/2020 la 8:29 AM
Radu, unde ai dormit in Garda de Sus?
Morrissey(Citează)
27/08/2020 la 3:25 PM
Si eu vreau sa stiu. Pe airbnb nu prea e nimic in Apuseni, iar pe Booking sunt numai pensiuni cu n camere, modeste la capitolul calitate.
remgriff(Citează)
26/08/2020 la 9:06 AM
aia cu soferii calmi…probabil doar daca vii din Bucuresti :)
si eu am fost plecat prin tara si am vazut si masina cu rotile in sus, plus ca era sa intre unu frontal in mine, el nemaiavand rabdare sa trec eu si pe urma sa faca stanga din coloana, intr-o parcare. but hey…free adrenaline, right?
Giovani(Citează)
26/08/2020 la 9:15 AM
Zicala asta trebuie sa moara.
VasileT(Citează)
26/08/2020 la 9:16 AM
Zicala asta <> trebuie sa moara.
(Comentariul se trimite la Enter prin alte zone decat butonul de “Comenteaza”)
VasileT(Citează)
26/08/2020 la 9:22 AM
Radu merge în Ardeal: aici șoferii sunt mai calmi, nu știu cum sa-ți spun
florin(Citează)
26/08/2020 la 9:36 AM
pai politia cel putin in bucuresti sta din pantelimon pana pe stefan cel mare de la 7.45 la 8.15 ca trebuie sa treaca cineva si apoi dispare. In rest intr-adevar nicaieri.
vlad(Citează)
26/08/2020 la 10:58 AM
pleaca Orban din Dobroesti in fiecare zi la 8-8:15, pana la Victoriei ajungi in 15min maximum, practic la indicatiile agentilor se trece pe rosu la toate semafoarele :)
Mihai Dobre(Citează)
26/08/2020 la 11:13 AM
Ba, fraților, citiți in plm oug 195 cu modificările la zi si varianta consolidata la data de 26.08.2020 nu ce zice pe net , nu ca depinde unde te uiti, nu ca era o revizuire nu stiu cand . … pune mana pe oug 195 valabil azi și belește ochii.
Iulian(Citează)
26/08/2020 la 11:26 AM
varianta consolidata la data de 26.08.2020..consolidata azi ?
Alin(Citează)
26/08/2020 la 11:43 AM
Văz că te dai citit si dăjtept la cap nu ca proștii ăstia de pe aici. Un link la varianta actualizată nu dai? Că altfel ce zici e apă de ploaie si dovedești că de fapt nu ai încercat sa citești legea, dacă nu știi cum este prezentata informatia Dacă ai fi căutat ai fi văzut ca OUG 195/2002 se gaseste oficial in varianta originala din 2002 iar modificarile ulterioare se gasesc chiar asa sub forma “articolul x (2) se modifica prin …”, cum au iesit in Monitorul Oficial.
nashu_mare(Citează)
26/08/2020 la 11:15 AM
Sa mori tu… E valabil și pt tine ce am scris mai sus
Iulian(Citează)
26/08/2020 la 11:58 AM
@Iulian, de ce este atat de greu sa dai un link, ceva? Cu ce ajuta ca injuri oamenii care vor sa se informeze?
Andrei G(Citează)
26/08/2020 la 12:19 PM
ce bine ca nu sunt foarte saturate pozele astea doua
Ender(Citează)
26/08/2020 la 12:28 PM
Am trimis Oug 195 in format pdf lui Radu pe email pentru a fi diseminat curiosilor. Nu pot da link întrucât lucrez în cadrul unei institutii cu politici de securitate. Il rog pe Radu sa confirme sau sa infirme cele afirmate de mine. O zi buna
Iulian(Citează)
26/08/2020 la 4:08 PM
Este gratis pe portalul de legislatie gestionat de Ministerul Justitiei
http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/41006
George(Citează)
26/08/2020 la 12:38 PM
Are si pandemia partile ei bune. Am fost de 2 ori la Biertan, niciodata nu am prins asa liber cum pare in poza. Daca imi caut pozele din acelasi unghi sigur am prins cel putin un autocar de nemti in ele
Sorin(Citează)
26/08/2020 la 1:02 PM
radule, nu faceai tu tam-tam acum vreo 2 luni ca de ce nu sta lumea acasa in pandemie? uite ca acum pleci si tu la plimbare.
speedy.gonzales(Citează)
26/08/2020 la 2:32 PM
Și atunci erau câteva mii de bolnavi în toată țara… O sa ma kk pe mine de râs când va afla toată lumea ca, la fel ca în cazul gripei, nu poți face un vaccin care sa te protejeze de coronavirus. Oare ce faceți atunci? Lăsăm copiii la școală sau nu? Faceți vaccin dacă nu e garantat decât câteva luni?
Pmk(Citează)
26/08/2020 la 3:51 PM
Inainte de a face tam-tam ca nu sta lumea acasa, nu statea nici el acasa. Si si-a luat multa carne, uneori meritat alteori nu.
Am auzit de multe ori placa asta cu “daca la inceput stateai in casa, acum de ce nu mai stai daca sunt tot atatea cazuri”. Si pot sa zic ca partial e corecta, dar ca sunt niste diferente intre un inceput de pandemie in care nu se stie mare lucru despre virus si efectele lui asupra oamenilor si in care sistemul medical nu e pregatit, si mai tarziu cand exista mai multe informatii si sistemul e pus la punct.
Sigur, nu e neaparat cazul Romaniei, dar ma uit la situatia din Olanda. Recent a fost o perioada in care au crescut cazurile destul de mult, pana la jumatate din cele ale Romaniei. Dar internarile si decesele au ramas extrem de scazute. De ce? Pai doctorii stiu ce au de facut acum. Exista scheme de tratament. Aia mai in varsta au mai multa grija. Exista proceduri, planuri peste planuri, paturi libere etc.
Nu zice nimeni ca ar trebui sa faca fiecare ce vrea si ca viata trebuie sa revina la normal, dar nu mai e ca la inceput. Se stie cam cum se transmite virusul, deci cam ce masuri de precautie au efect maxim cu efort minim. Se stie cum evolueaza boala si cam ce pastile ar avea efect. Nu ai cum sa inchizi populatia in casa pana in 2022. Sa nu fim talibani totusi.
Giani Mucea(Citează)
26/08/2020 la 9:07 PM
Nu, nu cred că eram eu. Am stat în casă conform legii, în starea de urgență. Eu încurajez respectarea regulilor în vigoare și măsuri de bun-simț de protecție. Zic chiar opusul: dacă doar stăm în casă, nici nu mai contează dacă e virus sau nu pe afară, că va dispărea cu totul țara și economia noastră. Închisul în casă nu este o soluție, iar sănătatea mintală are nevoie de distracție/concediu.
Măsuri de bun-simț de protecție pentru mine înseamnă să nu mergi pe plajă în aglomerația pe care o văd la știri, să alegi cazări mai retrase sau de capacitate mică, să nu vizitezi un obiectiv turistic dacă vezi mare aglomerație, să pui masca pe față chiar dacă treci 10 secunde printr-o cameră de interior pentru a ieși apoi pe o terasă șamd. Dar obligatorii sunt doar “poartă mască unde e cerut, distanțează-te social, spală și igienizează des tot ce poți”, ca de obicei.
nwradu(Citează)
27/08/2020 la 9:38 AM
Nu e vorba de conformitatea cu legea. Tin minte ca te mai duceai la plimbare prin mall-uri asa, ca de ce nu, inainte de starea de urgenta parca. Aia mi s-a parut o chestie inutila. Mersul la Hornbach mi s-a parut normal si a fost absurd sa iti sara lumea in cap pentru asta.
Despre masuri de bun simt: plaja nu mi se pare o chestie de evitat. Nu imi imaginez sa fie atat de aglomerata incat sa nu ai 1,5m intre oameni. Restul da.
Giani Mucea(Citează)
26/08/2020 la 1:29 PM
Si noi am revenit recent din concediu, apuseni + harghita si am vazut vitezomani si inconstienti destui, mai ales pe Brasov – Sibiu. Drumul ala vara e nebunie curata… macar de l-ar face un drum expres.
In ce priveste infrastructura, am mers pe toate tipurile de drum: asfalt bun, asfalt vechi, dale de beton deplasate, piatra cubica, macadam. Da drumurile europene sunt foarte ok, dar cele judetene si comunale sunt cam praf.
gp_online(Citează)
26/08/2020 la 3:31 PM
Pai vaccinul antigripal crezi ca e pe viata? Sau ala antirabic/antitetanos etc . Nu vad de ce ar fi o problema daca ar trebui sa faci de 2 ori pe an un vaccin.(nu discutam de pret, disponibilitatea lui etc)
Alin(Citează)
26/08/2020 la 11:29 PM
nu te mai crede asa de special ca esti roman sau ca romania ar fi ceva dodoasca.
nu esti
Mihai(Citează)
27/08/2020 la 1:16 AM
Păi tu ai fost în concediu sau la dărîmare?
marinel(Citează)
27/08/2020 la 9:36 AM
Eu nu suport ipocrizia faptului ca cei care aveau o abordare asupra situației cum o ai tu acum dar acum 3 luni și ziceau ca nu e normal sa primești amenda ca ai ieșit cu prietena afara și stați ascunși prin pădure sau vrei sa dai o tura de parc sa iei niște aer, dar erau puși la zid de panicatii care nu acceptau ca unii sa stea în casa și alții sa aibă tupeul sa ” încalce izolarea”. Orice argument aduceau era degeaba în fata panicatilor. Ia uite cum acum se invoca aceleași lucruri logice dar acum au valoare ca a mai trecut panica.
Când ziceam ca nu e normal sa te oblige sa stai în casa îmi luam carne în frigider ca fac nota discordanta și poate dau exemplu ce va duce la nerespectarea regulilor. Atunci orice vorba despre impactul economic era ivalidata de către bastanii care își permiteau sa stea în casa sa își ascundă frica, smecherii care nu au avut venituri prea reduse odată cu restricțiile.
Mulți ați fost niște păsărici speriate și acum o ardeți ipocrit.
Pmk(Citează)
27/08/2020 la 9:51 AM
Pe ce se bazau aia care faceau asa acum 3 luni? Cate se stiau despre virus si cum se propaga? Ce mijloace sau metode de protectie existau?
Acum 3 luni de abia gaseai o masca la 5 lei. Si săpunul era o chestie care nu se mai gasea. Doctorii nu aveau ei insisi toate echipamentele necesare. Acum exista masti, exista reguli explicate clar si, cu toate astea, ai cazuri mult mai multe decat atunci. Inchipie-ti ce ar fi fost atunci daca exista atunci aceeasi relaxare ca si acum.
Hai sa nu mai comparam doua situatii diferite
nashu_mare(Citează)
27/08/2020 la 9:45 AM
Nu stiu cum ai nimerit tu drumuri bune, mai ales ca ai trecut prin Arges.
Mai vin din cand in cand prin tara cu masina (trebuia sa vin acum in august, dar am amanat pentru septembrie/octombrie) si mi-e mila de ea cum ies de pe autostrada si cand ma apropii de Ramnicu Valcea si Pitesti.
Giani Mucea(Citează)
27/08/2020 la 10:28 AM
Pe logica frate, nu știi cu nimic mai mult acum despre virus decât acum 3 luni.
Pmk(Citează)
27/08/2020 la 10:50 AM
Glumesti, nu?
Acum se stiu muuuuult mai multe lucruri despre virus. Cum se raspandeste, cum actioneaza in corp, cum omoara. Se stiu multe lucruri despre masurile de protectie care functioneaza si care nu. Despre cum sa tratezi bolnavii. Despre ce pastile sa le dai si ce nu. Plm, exista vaccinuri in stadii avansate de dezvoltare, in doar 8 luni. Asta sa nu vorbim de existenta unor sisteme de testare si cresterea capacitatii IC.
Ma uit la evolutia din Olanda. In aprilie erau 1300 de cazuri cu 230 de morti pe zi (aproximativ, maxim). Acum sunt 780 de cazuri cu 10 morti, desi media e mult mai mica. Graficele de cazuri si morti nu mai sunt deloc proportionale. La urgente erau 1200 de oameni in varf, acum sunt 50 si e stabil. Pentru ca doctorii stiu ce au de facut.
Giani Mucea(Citează)
27/08/2020 la 4:10 PM
Nu exista nici o informație cu adevărat noua acum fata de acum 3 luni. I dare you to show me. Și vad ca faptul ca atunci erau 2000 de bolnavi în toată tara vs acum 1500 noi pe zi nu contează. Ce informații, lasă vrăjeală. Fricoși panicați ați dat voie guvernului sa se pise pe noi și va turnați vecinii la politie ca ies pe afara, iar acum când ar trebui sa începeți sa va panicați o ardeți chill ca se știe un rahat în plus.
Pmk(Citează)
27/08/2020 la 4:52 PM
Panica a inceput in martie, alimentata de situatia din Italia. Nu acum 3 luni. In momentul ala nu se stiau multe despre virus sau boala. Reactia la situatia de atunci a fost normala, de fapt ar fi fost iresponsabil pentru orice guvern sa nu faca nimic.
Acum se stiu mai multe lucruri decat in martie. Faptul ca in Romania inca nu se aplica informatiile astea si oamenii inca mor degeaba, nu schimba cu nimic realitatea ca informatiile exista. Uita-te pe worldometers la evolutia infectarilor vs mortilor in Olanda. O sa vezi 2 spike-uri in cazul infectarilor, dar un singur spike in cazul mortilor (si daca mai sapi putin vezi ca exista un singur spike si in cazul internarilor la urgenta). Pentru ca se testeaza mai mult, cazurile sunt descoperite mai rapid iar doctorii stiu ce tratamente sa administreze pentru a reduce internarile la urgenta si decesele.
Giani Mucea(Citează)
27/08/2020 la 5:14 PM
Incearca sa nu raspunzi doar la ce iti convine.
Acum 3-5 luni nu stiai cum se transmite virusul, se lua in considerare deci cazul cel mai periculos, nu stiai (puteai) sa te protejezi, nu existau echipamente, nu aveai nici cu ce sa te speli pe maini iar doctorii nu aveau niciun fel de experienta cu tratarea sau protejarea bolnavilor, cat timp sa ii tina izolati si care dintre bolnavi impart virusul si la altii. (Tu, cetateanul generic, nu neparat tu ca persoana. De altfel, marea majoritate a companiilor s-au inchis din proprie initiativa, pentru a proteja angajatii sau din lipsa de comenzi generate tot de neincrederea oamenilor, Guvernul a inchis doar restaurante si hoteluri si a limitat calatoriile)
Faptul ca acum sunt mai multi bolnavi este o chestie naturala. Faptul ca au aparut masuri de relaxare este o chestie la fel de naturala. Se stia inca din aprilie ca la un moment restrictiile vor fi ridicate. Cum ar putea sa fie altfel?
Faptul ca tu nu constientizai pericolul de atunci, de altfel mult mai mare decat acum, nu te face un profet.
nashu_mare(Citează)
28/08/2020 la 11:24 PM
Am făcut azi o tura pe Transalpina cu retur pe la Tg. Jiu – Petroșani – Hațeg – Simeria – Sibiu. Drumuri uimitor de bune (mai puțin în Petroșani), în schimb din Petroșani la Hațeg mi s-a părut cel mai bun asfalt pe care am circulat la noi în țară. Circulația – lejeră, un singur idiot cu numere de BT care mergea constant cu 70 km/h, fie în oraș, fie în exterior, pe care l-am depășit și care când era să fie depășit și de camionul din spatele meu a accelerat și nu l-a lăsat.
Acum 2 zile am făcut Transfăgărășanul, partea de Sibiu e decentă, parte de Argeș e oribilă spre periculoasă.
alunelu(Citează)