un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Și Mercedes-Benz renunță la producția de sedanuri în America

21 Jul 2020  ·

AUTO  ·

21 comentarii

S-a mirat un pic lumea când Ford a anunțat că încetează producția de sedan-uri în SUA, inclusiv Mondeo, pentru a se concentra pe SUV-uri. Site-ul lor listează în prezent 9 SUV-uri diferite (inclusiv noul Bronco) și doar două mașini în caroserie de sedan, una dintre ele fiind Mustang-ul.

Vânzările de sedan-uri scăzuseră oricum la 30% din piață, iar cele de SUV-uri au urcat la 52% în 2018, probabil mai mult în prezent (în România sunt la 40%, apropo). Tendința era clară, Ford doar a accelerat-o pentru și mai mulți clienți, iar alți producători americani își reduc și ei gama de sedanuri.

Și acum îi imită și alții. Mercedes-Benz a anunțat recent că va opri producția de sedanuri în America și va păstra în producție doar SUV-uri. Fabrica din Tuscaloosa, Alabama, nu va mai produce Clasa C. Fabrica din Aguascalientes, Mexic, nu va mai produce clasa A. Rămân alte fabrici în lume pentru aceste modele, nu vă îngrijorați!

Fabricile americane vor face SUV-uri. Cea din Alabama va avea linii de viitoare SUV-uri electrice EQ, iar cea din Mexic va produce modelul GLB, care-i SUV-ul lor compact.

Sunt curios unde se va ajunge în viitor. E clar că SUV-urile sunt preferate de majoritatea oamenilor. Eu mi-am dorit unul imediat ce am condus unul și am văzut avantajele poziției mai înalte în traficul din oraș și din afara lui.

Treaba asta probabil va fi anulată într-un viitor în care 80% dintre mașini vor fi SUV-uri și sunt curios ce se va întâmpla atunci. O variantă ar fi să apară SUV-uri și mai mari. Și acum îmi dau seama în trafic ce sus stă față de mine un șofer de Range Rover, de exemplu.

Șansa mai mare este ca acel moment să vină odată cu avansările tehnologice în domeniul automobilelor autonome și conectate și deci să nu mai conteze. Momentan văd mai bine o groapă sau posibilitatea unei depășiri de la înălțimea scaunului din SUV. În viitor, automobilele vor fi probabil interconectate într-un fel de Waze automat. Prima care detectează o groapă va spune celei din spate “vezi că-i o groapă”. Sau îi va spune “hai că poți să depășești acum, radarul meu nu vede altă mașină în următoarea sută de metri”.

asus s5507

    21 comentarii

  1. A avut si sedanul perioada lui de glorie zeci de ani. Acum e normal ca lumea sa vrea altceva, mai ales ca preturile au ajuns in multe cazuri similare cu cele ale caroseriilor mai mici. Banuiesc ca dupa 2008 toti producatorii si-au invatat lectia de a produce exclusiv ce se consuma cel mai mult, fara abateri.

      (Citează)

  2. Nasoala tendinta asta cu SUV-urile. Sper doar sa nu elimine complet stationwagon-urile de pe piata.
    Am testat si eu anul trecut cateva dar nu am fost impresionat. Te obliga sa stai cat mai vertical in scaun si asta nu ma ajuta la drum lung.

      (Citează)

    • Nu, cred că și wagon-urile sunt safe, că unii au mulți copii și nevoie de spațiu de bagaje. Un SUV comparabil la preț e mult mai scump.

        (Citează)

  3. Ma pis pe ele de SUV-uri. Carute cu risc de rasturnare si o dinamica proasta a condusului care dau impresia soferilor prosti ca sunt in siguranta.

      (Citează)

  4. Personal mercedes le consider masini pentru persoane de 50+ cu probleme de identitate, insa la ford sunt mai multe care imi plac focus, mondeo, kuga.

    In America benzina e 3 lei, nu exista impozit pe cilindree, nici taxe de mediu, asa ca e cevamai usor.

    In Europa te mananca taxele si asigurarile deaia avem kuga motor de 1l si F150 cu motor de 2.3l

      (Citează)

    • Da, păi probabil o mare parte din clienții lor au 50+. Mașina e scumpă, de obicei și-o permit oamenii care au ajuns la salarii sau venituri mari și asta se întâmplă mai târziu în viață.

      Un articol despre Corvette spunea că 46% dintre cumpărători au peste 55 de ani. Procentul e semnificativ și pentru Audi.

      La noi piața pare altfel pentru că sunt multe mașini SH, dar dacă ne referim la cele noi, vârsta e mai înaintată.

        (Citează)

    • Daca faci comparatie intre Mercedes si Ford (Focus, Mondeo) este clar ca nu faci parte din categoria de clienti pe care Mercedes incearca sa ii atraga.
      Este destul de gresit sa spui: “mie nu imi place masina asta de peste 50.000 euro, o prefer pe asta de 20.000 euro”. Mai corect ar fi sa spui ca la situatia financiara actuala nu iti permiti o masina mai scumpa.

      PS: diferentele intre masini se vad si la dotari interioare, motor, sasiu, pozitia pe sosea, nu numai la aspectul exterior

        (Citează)

    • De ce sa nu faca parte din categoria aia de clienti? Sunt multe cazuri in care e rezonabila o comparatie intre Mercedes si un model al unui producator mai ieftin.
      Cand am schimbat masina, am luat in considerare si un Mercedes. Tot SW, poate putin mai mica dar in parametri. Cu o echipare ceva mai slaba, dar nimic de care sa nu ma pot lipsi. Totul in acelasi pret.
      Cat despre aspectul exterior, ala a fost motivul principal pentru alegerea mea. Sigur, a trebuit sa aiba cateva chestii minime, am testat mai multe masini si ma mint singur ca a fost mai important cum ma simt la volan etc, dar am asa o impresie ca decizia a fost luata cand am vazut-o prima data in oglinda retrovizoare.

        (Citează)

  5. se vede ca esti un european si ca nu intelegi piata americana.

    Shack:
    Ma pis pe ele de SUV-uri. Carute cu risc de rasturnare si o dinamica proasta a condusului care dau impresia soferilor prosti ca sunt in siguranta.

      (Citează)

    • Cred ca era un comentariu legat de predictia lui Radu ca in viitor in toata lumea se va trece la SUV-uri, nu neaparat doar pe piata din SUA.

        (Citează)

  6. Legea cererii si a ofertei, dar mai e o vorba: de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere.

      (Citează)

  7. Aia au nevoie de mașini mari care sa fie niște camionete mai confortabile. Noi nu prea avem ce face cu ele, noroc cu noroaiele și gropile.

      (Citează)

    • Și lipsa de autostrăzi. La noi te avantajează mai mult un SUV, că vezi mai bine un drum pe care faci depășiri.

      În țările cu multe autostrăzi te-ai putea descurca bine și cu sedan sau sport.

        (Citează)

  8. la noi te avantajeaza ca o sa planga masa daca intri in el, decat sa planga mama ta.
    vorba unui briliant jandarm, si caz aplicat cel al lui huidu, se stieee

    nwradu:
    Și lipsa de autostrăzi. La noi te avantajează mai mult un SUV, că vezi mai bine un drum pe care faci depășiri.

    În țările cu multe autostrăzi te-ai putea descurca bine și cu sedan sau sport.

      (Citează)

  9. nwradu: Un SUV comparabil la preț e mult mai scump.

    Confusion.

    SW-urile au cam disparut cu exceptia Europei. Si aici SUV-urile sunt destul de ieftine, sunt situatii in care cel mai mare SUV din gama e mai ieftin decat cea mai mare SW.

      (Citează)

  10. “În viitor, automobilele vor fi probabil interconectate într-un fel de Waze automat. Prima care detectează o groapă va spune celei din spate “vezi că-i o groapă”. Sau îi va spune “hai că poți să depășești acum, radarul meu nu vede altă mașină în următoarea sută de metri” – treaba asta exista pe Mercedes-Benz de niste ani buni de zile si se numeste “LiveTraffic information”. Atata tot ca este disponibila doar in Germania si inca 2-3 alte tari vestice.

      (Citează)

    • Cred ca esti putin in eroare. LiveTraffic Information nu are nicio legatura cu avertizari legate de gropi aparute pe sosea sau de momentul in care poti intra in depasire.
      Este doar un sistem automat disponibil in cateva tari vestice bazat pe senzori montati de Primarie care iti arata cat de aglomerat este traficul pe anumite portiuni de drum.
      Exista pe orice dispoiztiv GPS de minim 10-12, doar ca poate fi folosit doar in orasele in care se transmit aceste informatii.

        (Citează)

  11. Andrei G:
    Cred ca esti putin in eroare. LiveTraffic Information nu are nicio legatura cu avertizari legate de gropi aparute pe sosea sau de momentul in care poti intra in depasire.
    Este doar un sistem automat disponibil in cateva tari vestice bazat pe senzori montati de Primarie care iti arata cat de aglomerat este traficul pe anumite portiuni de drum.
    Exista pe orice dispoiztiv GPS de minim 10-12, doar ca poate fi folosit doar in orasele in care se transmit aceste informatii.

    Da, ai dreptate, greseala mea. :)

    Tehnologia la care faceam referire se numeste Car-to-X communication.

    Ce ai spus tu mai sus despre Live Traffic este iarasi corect.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus