►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am văzut că s-a isterizat ieri lumea pe subiectul dorinței Apple și Samsung de a nu mai introduce încărcătoare de telefon în pachetele anumitor telefoane vândute de ei.
Mie măsura mi se pare bună. Din partea mea să nu mai introducă încărcătoare în cutie și motivele pentru care zic asta sunt următoarele:
Am deja încărcător acasă de la telefoanele anterioare. Nu-mi trebuie altul decât dacă crește mult puterea de încărcare a telefonului.
Samsung a crescut-o acum, S20 are 25 W, dar asta vine după vreo 3-4 generații de telefoane care s-au încărcat la 15 W și am utilizat același încărcător pentru toate. Apple în particular oricum nu include în cutie un fast charger (decât la Pro-uri).
Mai mult, de obicei încarc telefonul prin wireless charging folosind un încărcător lansat de Samsung acum câțiva ani. Pe cel de priză îl folosesc de obicei în deplasări. Așa că mie personal chiar nu-mi pasă. Din partea mea să scoată și hands-free-urile, că nu am folosit în ultimii 5 ani niciunul din cele incluse cu telefonul, având alte căști mai bune.
Am văzut că cineva întreba de unde sunt atâtea încărcătoare în dulapul fiecăruia, că doar când vinde telefonul vechi predă și încărcătorul. Eu nu vând telefoanele vechi, ci le dau mai departe în familie. Matilda are acum S10-le meu, un telefon mai vechi s-a dus la maică-mea, altul la soacră-mea șamd. Toți au deja încărcătoare și oricum nu le pasă de fast charge.
Cine nu are încărcător își poate cumpăra unul. Te deranjează că nu vine direct în cutie? Cumperi unul odată cu telefonul, așa cum faci de obicei și cu o husă. Același magazin care vinde telefoane vinde și încărcătoare, deci se pot comanda împreună.
Lipsa încărcătoarelor ar trebui de fapt să bucure. În fond, înseamnă business mai mult pentru producătorii de accesorii 3rd party precum Anker, Vetter și alții. Eliminarea încărcătoarelor din cutie înseamnă de fapt eliminarea unui monopol al producătorilor de telefoane în acest domeniu.
Dacă trebuie să-mi cumpăr eu un încărcător, probabil voi alege un model rapid, mic și cu două ieșiri USB, cum produc Anker, Vetter și alții, nu unul original Samsung sau Apple. Ruperea monopolului marilor producători este bună, nu? Sau nu este?
Așa că discuția chiar nu-și are rost. Unele telefoane nu sunt livrate cu handsfree-uri și n-am văzut mare scandal pe tema asta. Eu precizez lipsa lor în review-uri, dar în 2020 nu o văd ca pe un minus de trecut la concluzie. În 2015 poate aș fi considerat o lipsă importantă acest aspect, dar vremurile s-au schimbat.
Mai rețineți și următoarele aspecte în acest subiect:
Nu contează dacă se reduce prețul telefonului livrat fără încărcător. Prețurile oricum cresc ușor pe termen lung, deci compania poate oricând să pretindă că a redus prețul cu 10 dolari pentru că nu-ți dă încărcător, dar l-a crescut cu 20 dolari pentru că-ți dă încă o cameră pe spate sau laser pentru distrus rachete inamice.
Prețurile se mai setează și în funcție de ale concurenței, de locul de unde vine profitul (firme precum LG sunt veșnic pe pierdere pe divizia de telefoane, dar o întrețin din vânzările de televizoare), de cursul euro sau pur și simplu sunt umflate pentru ca operatorii telecom să aibă din ce da discount-uri mai mari. Unii producători își permit să dea căști sau ceas în prețul telefonului la lansare, încă un semn că prețul nu are mare legătură cu costul componentelor din cutie, în caz că tabelele de acum câțiva ani cu “iată cât costă să produci un iPhone” nu v-au convins deja de asta.
Așa că lipsa încărcătorului nu garantează o ieftinire și nici o scumpire. Prețul poate evolua în orice direcție.
Contează pe la deșeuri. Are MKBHD un clip foarte bun în acest sens, zice acolo că ITU estimează că un milion de tone de încărcătoare externe sunt fabricate în fiecare an pentru diverse aparate, iar in-box chargers generează anual 300.000 de tone de deșeuri! 300.000 de tone de plastic, metal, semiconductoare și alte materiale, multe poluante, care de obicei ajung în cele din urmă la gunoi fără a fi utilizate nici măcar un minut.
Uniunea Europeană vrea un lucru bun, standardizarea încărcătoarelor la formatul USB-C pentru cât mai multe aparate. În domeniul telefoanelor Android deja s-a întâmplat asta, așa că de ce se mai plânge lumea acum? Cât despre Apple, probabil că în 2021 vor produce un iPhone fără porturi, doar cu încărcare wireless, așa că vor încă de acum să elimine treptat încărcătoarele de priză.
Este ok să nu cumpărați un telefon ce nu este livrat cu încărcător. Nu trăim într-o lume în care telefoanele se cumpără pentru că au rezoluția cea mai bună sau camerele cu cei mai mulți megapixeli. Unii nu cumpără pentru că brandul X s-a asociat cu o vedetă enervantă, alții pentru că brandul Y vine din China, alții pentru că brandul Z nu se potrivește cu imaginea lor, alții pentru că brandul W nu era în oferta operatorului.
That’s fine! Și eu ocolesc multe firme din tot felul de motive ce nu au nici o legătură cu calitatea produselor lor. Este un lucru absolut normal.
Decizia de achiziție este foarte complexă și companiile știu asta. Din acest moment acționează pe multe planuri și sunt atente la imaginea lor în multiple feluri. Să faci produse bune nu mai garantează vânzări mari, e chiar plin cimitirul de astfel de companii și produse.
Singura chestiune amuzantă la acest scandal este că Samsung a anunțat că se gândește să elimine anumite încărcătoare la o săptămână după ce Apple a tot dat semne în această direcție.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
68 comentarii
10/07/2020 la 6:54 AM
Telefonul poate fi folosit fara hands-free sau husa, dar nu fara incarcator. Mi se pare aiurea sa vinzi un produs incomplet. Pe logica asta si masinile ar putea fi vandute fara cauciucuri, ca na… toti mai au niste rezerve pe acasa. Iar cine nu are… poate sa isi cumpere :)
Garm(Citează)
10/07/2020 la 11:10 AM
Ai citit și nu ai înțeles nimic. Doar după logica ta poți să faci comparația pe care ai făcut-o.
Radu M.(Citează)
10/07/2020 la 11:18 AM
@Radu M., ce este ilogic la aceasta comparatie?
Telefonul poti sa il folosesti fara incarcator? Nu poti.
Masina poti sa o folosesti fara anvelope? Nu poti.
Asa, daca masinile ar veni fara anvelope, ai putea sa iti alegi tu modelul pe care il vrei. Nu ai mai fi obligat sa folosesti modelul impus de producator.
Andrei G(Citează)
10/07/2020 la 11:26 AM
Bine punctat @Garm si @Andrei G.
Si logica asta cu “Unii vand telefoanele cu tot cu incarcator. Eu nu fac asta si nu ma intereseaza.” e magistrala. Slow clap. :))
Catalin(Citează)
10/07/2020 la 11:27 AM
Daca toate masinile ar avea anvelope compatibile, masina ar fi livrata acasa, as avea 2-3 seturi de anvelope, ar fi usoare si compacte si ar dura 2 secunde sa le schimbi, poate ca ar fi o comparatie valida.
Giani Mucea(Citează)
10/07/2020 la 11:28 AM
Da, îl poți folosi. Sursele sunt megacomune. Da, poate nu se încarcă in timp optim, dar se pot folosi. Șansele sa folosești un cauciuc de la altă mașină sunt mici, ca nu se potrivesc de niciun fel. De aia multe dintre anunțurile de mașini sh includ si cauciucurile de iarnă, va proprietarul nu are ce face cu ele ulterior.
nashu_mare(Citează)
10/07/2020 la 12:47 PM
@nashu_mare, hai sa facem un sistem universal de prindere pentru jante. Asa reducem la maxim poluarea, nu mai trebuie sa iti cumperi alte jante la fiecare masina noua.
PS:
– USB Type C nu se potriveste cu Mini USB sau cu Lightning.
– Qualcom Quickcharge 4 nu este compatibil cu Samsung Adaptive Fast Charging, cu Apple Fast Charging sau cu OnePlus Warp Charge.
Asa ca asta cu compatibilitatea este discutabila.
Andrei G(Citează)
10/07/2020 la 12:58 PM
Mufele, evident, nu sunt compatibile. De aia vine și cablul cu mufa usb într-o parte pe care o înfigi în aproape orice sursă (acum m-am făcut si cu o sursă cu mufa usb tip c). Pe partea electrică, sunt însă compatibile. Toate vor încărca, însă nu la capabilitate/putere maximă, după cum am zis mai sus. Înfig un Samsung într-un încărcător de Huawei și funcționează. Multă lume nu face diferența, mulți folosesc oricum cabluri neadecvate (alea originale se rup usor) si deci nu merg la putere maximă.
nashu_mare(Citează)
12/07/2020 la 11:15 AM
Ia și scoate mașina din garaj fără roti. Nu poți ? Scoate telefonul din cutie și pornește-l ia vezi merge?
Poți să iei roțile de la o mașină sa le pui pe alta ușor? La telefoane daca ai un încărcător in casă se potrivește cu mai multe telefoane
Trebuie sa plătești in plus pentru un bun care nu îți trebuie neapărat. Poate ai priza cu usb în casă poate vrei un încărcător mai deosebit .. daca nu când cumperi telefonul (daca nu îl iei de la piață) îi zici lu ăla care ți-l vinde să îți dea și un încărcător!
E atât de simplu. As putea sa zic că e chiar mai simplu decât să îi zic sa mi-l scoată mie din cutie daca nu am nevoie de el.
Radu M.(Citează)
10/07/2020 la 7:19 AM
Bun articol, si eu am privit negativ posibilitatea de-a nu avea incarcator in pachet. Parerile evident raman impartite. Ca observatie, articolele tale tehnice sunt net superioare celor politice, de fapt diferenta este uriasa.
Razvan(Citează)
13/02/2021 la 5:00 PM
Corect, un produs trebuie livrat complet. Solutia ar fi alta si anume la achizitionarea unui telefon sa iti faca reducere de xxx lei daca returnezi incarcatorul vechi. Ar fi mult mai corect.
Vali(Citează)
10/07/2020 la 7:21 AM
+1 Garm
Trebuie facut diferenta intre un accesoriu si ceva de baza. (Ca unul care, cand am vrut sa imi cumpar un calculator refurbish Dell dar personalizat, a vrut sa imi treaca pe lista de componente cumparate si cablu de alimentare)
Iar pentru faza cu o eventuala cumparare ulterioara eu am un exemplu “frumos”, e drept nu cu un telefon ci cu un aparat de masurat tensiunea. Da, se putea alimenta alternativ cu baterii si am zis ca va fi bine. Apoi, cand am vazut ce repede se consuma acele baterii am vrut sa cumpar ce trebuie pentru alimentare de la retea. Numai ca ce sa vezi, au facut o varianta de transformator cu amperaj asa de specifica incat nu am gasit nicaieri nimic asemanator, a trebuit sa comand la furnizor la un pret cat jumatate aparatul propriu zis. Si am si pierdut o gramada de timp.
Si da, consider ca lipsa unor accesorii care in ani de zile au devenit standard de vanzare este o modalitate de reducerea de costuri pentru furnizor si trecerea acelor costuri in carca cumparatorului. Principial vorbind, pentru ca nici eu nu folosesc casti de telefon.
pipzn(Citează)
10/07/2020 la 7:30 AM
De acord dar exista telefoane la care este nevoie de incarcator nou, de exemplu OnePlus. Din cand in cand ei fac upgrade la incarcator ca sa creasca viteza de incarcare si cum este o tehnologie proprietara mi se pare normal sa puna si incarcatorul in cutie.
etk(Citează)
10/07/2020 la 11:17 AM
Un incarcator de Oneplus e 30$ la ei pe site. Da-mi telefonul cu 30$ mai ieftin si sunt multumit.
Daca tot se discuta despre asta, ia sa fac curat in cutiile de cabluri si incarcatoare, sa vad cate mai am.
Giani Mucea(Citează)
10/07/2020 la 7:58 AM
Eu sper ca telefoanele să mai vină cu încărcătoare în cutie, pentru ca:
– nu exista standardizare sau macar cateva modele “universale” :-) … zic c-ar fi una din metodele sanatoase de a reduce deseurile electronice, daca intr-adevar se doreste asta
– nu am incarcatoare p-acasa (le-am colectat selectiv) sau nu se mai potrivesc (conector, tensiune, amperaj etc)
– pe ideea asta, maine poimaine… si ambalajul e optional … primesti telefonul fara folie cu bule, fara cutie, eventual scuturat un pic de praf.
Texteru(Citează)
10/07/2020 la 8:24 AM
Eu chiar sper sa vina in continuare cu incarcator, la cat de repede se descarca bateriile oricum fiecare om are nevoie de 2-3 incarcatoare, unul pt acasa, unul la birou, unul in masina. Din motivele astea chiar am vrut sa imi cumpar acum cateva luni un incarcator original si costa vreo 100 lei. Se pune problema daca vreau sa dau 100 lei pe un incarcator sau vreau sa il primesc atunci cand cumpar un device de cateva sute de euro? Normal ca vreau sa il primesc, am nevoie de el, nu am ce sa fac cu telefonul fara el.
Cat despre faptul ca ai deja incarcatoare acasa, asta se intampla pt ca esti pasionat de tehnologie. Samsung a inceput sa produca telefoane cu USB-C acum 3-4 ani, deci daca tu ai un astfel de incarcator extra inseamna ca cel putin unul din telefoanele Samsung produse in ultimii 3-4 zace nefolosit, ceea ce la mine si la oamenii din jurul meu nu se intampla, ca ori le vindem ori le dam in familie, cu incarcator cu tot, ca un Samsung S7 nu e chiar de aruncat.
A.(Citează)
10/07/2020 la 8:45 AM
Incarcator NU
Cablu de date NU
Casti NU
Port audio NU
Slot SD NU
Folie ecran NU
Husa NU
Update-uri NU
Eu nu cumpar nimic fara port de incarcare, audio sau slot sd.
Radu(Citează)
10/07/2020 la 8:47 AM
Încărcător, nu. Cablu, da.
Întotdeauna vei avea nevoie de un cablu, ca e consumabil.
nashu_mare(Citează)
10/07/2020 la 8:58 AM
Retardații APPL s-au căcat iar contra vântului și s-au stropit pe picioare. Handicapații Samsung vor să le urmeze exemplul. Vor ajunge să vândă cutia goală cu 1300$, iar telefonul și acesoriile să le luăm SH de la tarabă din talcioc.
Niște țigani…
John Temple(Citează)
10/07/2020 la 9:01 AM
Dacă e vorba doar de Apple și Samsung, e ok.
Oricum produc niște gunoaie de încărcătoare.
S-au ajuns la 65W la competiție, de îți încarcă telefonul în ~30 minute și s-a certificat cel de 120W.
Eh, dacă din pachet ar lipsi așa încărcător, ar fi trist. Dar când lipsește unul de 5-25W… pare că pot trăi cu asta.
Eu nu înțeleg totuși ce faci dacă de exemplu cumperi telefonul de pe un site și încărcătorul de pe alt site. Telefonul vine azi, încărcătorul poate mâine. Și să mai presupunem că faci un salt și între generații, adică de la mini-USB la USB-C.
Vlad(Citează)
10/07/2020 la 9:53 AM
EXact. Radu e mulțumit fiindca oricum încărcătoarele de Samsung sînt niște mizerii. Există alte telefoane care au încărcare rapidă și au nevoie de alimentare mai puternică.
Emil C(Citează)
10/07/2020 la 9:04 AM
Alooo, nu toată lumea e șoarece de birou ca tine, altora li se strică încărcătoarele, spre exemplu, după 6 luni un încărcător Samsung s-a stricat pur și simplu.
Iar costul unui încărcător achiziționat separat este mereu mai mare decât cel introdus în cutie.
Și ne introducerea lui nu va însemna o reducere de preț cu 20euro, ci un profit în plus pentru companii.
Mihai(Citează)
10/07/2020 la 9:15 AM
Samsung A51
– incarcator 130 lei
– husa 60 lei
– folie 40 lei
– casti samsung 30 lei
– transport 20 – 80 lei
Total 260lei + transport
Radu(Citează)
10/07/2020 la 9:27 AM
Zilele in care telefoanele or sa vina fara incarcator in cutie sint aproape. Eu astept ziua in care cutiile vor veni fara telefoane in ele. Aia ar fi jmecherie. Reducere maxima de costuri.
BlackSkull(Citează)
10/07/2020 la 9:47 AM
Eu astept ziua in care te obliga sa iti iei alt telefon cand se termina bateria. fara wireless charger, fara port incarcare. Si si atunci sunt convins ca o sa fie o gramada de retardati care o sa ii aplaude pe xxx (sa nu dam nume) pentru innovatie.
Baltha Zerus(Citează)
10/07/2020 la 9:56 AM
OK, ce facem cand se pusca bateria telefonului si service-ul pretinde ca este de la incarcator? Iti da Anker telefon nou?
OK, de unde stii care incarcator este bun pentru telefonul tau ca sa il cumperi linistit? Iti pune Samsung lista pe site de modele aprobate?
Gaelex(Citează)
10/07/2020 la 10:13 AM
Tu nu înțelegi ca el are sertarul plin de incarcatoare ?
pmk(Citează)
10/07/2020 la 10:27 AM
Judecand dupa comentarii, as zice ca e mai degraba invers.
In fituica pe care o pun producatorii in cutie, cam scrie sa folosesti doar incarcator original, void your warranty, damage your device … bla bla bla. Deci cum sta in picioare treaba cu accesorii 3rd party?
Un celular fara incarcator la cutie este un produs functional pentru juma de zi si implica sa cumperi alt produs care sa-l faca functional in continuare. Nu este deci evolutie tehnologica, ci un demers pentru maximizarea profitului pe spatele fraierilor. Nu mai puneti botu’!
Si mai tineti cont ca reduceri masive se vor obtine si la ambalaj, cutia va ajunge sub 2cm grosime ( cutia Apple are acum ~5cm), ceea ce implica si reduceri de costuri logistice uriase – incap de 3 ori mai multe celulare pe un palet, etc …
Foorysh(Citează)
10/07/2020 la 10:29 AM
Deci , hai ca pot trece peste toate argumentele tale…care siunt mai mult sau mai putin exagerate…dar la aia cu banii….
Adica , Samsung nu mai imi da incarcator, si eu ar trebui sa platesc la fel pentru ca Samsung oricum poate sa umfle pretul??
Pe sistemul PSD: or dat, dar si or luat…atata tot ca e vorba de banii mei, nu de matrapazlâcuri facutr pe la spate
Dave(Citează)
10/07/2020 la 10:39 AM
Adică ne explici cât de ecologist este să renunți la un încărcător și o pereche de căști (mă rog, încărcător fără care nu funcționează telefonul) asta la o săptămână după ce ne-ai explicat cât de ok este ca producatorii de mașini să pună cât mai mult hardware pe mașină că poate-l activează sau nu posesorul!!! Sfântă Ipocrizie!!!
Bogdand(Citează)
10/07/2020 la 7:41 PM
Nu are masini in sertare, doar incarcatoare :))
zup(Citează)
10/07/2020 la 10:46 AM
Poate unii nu știu, dar iPod-ul nu avea încărcător în cutie (cel puțin modelele mai noi). Mai mult, se presupunea că ai un calculator de pe care să copiezi chestii, îți dai seama ce tupeu.
N-are încărcător? bagă cablul ăla în altceva. N-ai altceva, cumpără un încărcător. Au fost/sunt atâtea electronice pe piață care nu aveau baterii incluse în pachet. Cum porneai dispozitivul ăla? OMG, trebuia să te duci să-ți cumperi baterii, din nou, ce tupeu!
I-ai luat bunicii telefon și n-are încărcător, că tot spunea cineva ieri. Aia e, n-are și nici tu n-ai unul să-i dai. A, și mai era Crăciunul, deci nu te puteai duce la magazin. Chiar nu poate nimeni aștepta o zi sau două să folosească telefonul ăla? E așa o tragedie dacă îți ajunge încărcătorul a doua zi?
Faptul că încă sunt unii care susțin că Apple te obligă să cumperi tot timpul un terminal nou, deși sunt singurii care încearcă prin soft să le facă pe alea vechi să meargă mai mult timp, arată cât de mult înțelegem din fenomen.
dam167(Citează)
10/07/2020 la 10:47 AM
As prefera fara incarcator daca discountul este proportional cu cresterea de preturi uzuala de la generatii sau identica cu incarcatorul la liber in magazin .
Sa zicem S20, 50 , Iphone XTs costa 1000 de EUR varianta cu incarcator
Varianta fara incarcator costa 1000 – 50Eur fast charge (cat costa separat la raft in magazin Samsung , iStyle samd .
Daca e 100 EUR , atunci sa fie 100 si discountul pentru varianta fara incarcator.
Poate sunt la primul Iphone … de unde sa am incarcator ? La fel si la Android . Nu mai aberati . Asta cu salvatul planetei si cu MKBHD e vrajeala . Chiar e foarte interesat el de raul care se intampla planetei – hai ma leshi . Fa-le dracu` pe toate la fel , identice , unice si gata , ai rezolvat problema .
Liviu(Citează)
10/07/2020 la 10:52 AM
Eu propun ca telefoanele sa vina si fără baterie, baremi sa stim ceva! 😀 Cine are nevoie, nu are decât să își cumpere baterie ..😀
Ba chiar și fără ecran ar merge… Dacă stau bine sa ma gandesc, Samsung ar putea fi un fel de Ikea al telefoanelor: iti da o pungă de piese și ti le asamblezi singurel 😀
Legat de cost-saving: am participat cu ceva timp in urma la o ședință a unei cunoscute firme de produse petroliere – firma mare, cu sediul în Europa Centrală și cu cifra de afaceri de milioane de euro.
Tin si acum minte cum, un “mare” manager se lauda ca a facut cost-saving de cateva sute de euro prin eliminarea capselor de la pantalonii de la uniforma angajaților din benzinării… Mi-am facut o cruce mare si am parasit firma respectiva la prima ocazie: sunt de părere că o astfel de atitudine denotă fie ca firma respectiva are probleme financiare mari, fie are o problema de atitudine a managementului (aka. zgarcenie patologica)…
Mircea(Citează)
10/07/2020 la 11:13 AM
Problema ar putea fi transata cu o generatie intermediara care sa aiba 2 variante de ambalaj:
1. Varianta cheala, x euro
2. Varianta cu incarcator inclus, x+20 euro (am pus 20 in medie, ar trebui ca diferenta sa fie exact pretul de lista al incarcatorului vandut separat.
Dupa un an poti sa vii cu cifre si sa arati ca uite, 69% din cumparatori au preferat sa economiseasca 20 de euro, deci are sens sa scoatem incarcatoarele.
Pentru Samsung e mai greu, sa zicem, ca au 100 de modele, dar Apple ar putea face asta cu alea 3 modele x 2-3 culori.
Sorin(Citează)
10/07/2020 la 11:18 AM
Numai eu am observat ca sunt multe chestii care vin fără încărcător? Mașini cu telecomandă, drone low price, raspberry pi (ăsta nici măcar nu merge optim cu 5v 2A), powerbanks etc. Pe de alta parte, tot eu sunt singurul care am observat ca porturi usb sunt din ce în ce mai dese? În mașină am 4, în autobuze si autocare deja vin standard, si nu ca să te conectezi la Android auto al autobuzului, sunt și prelungitoare cu porturi USB. Deja e un standard la fel ca priza de 220.
nashu_mare(Citează)
10/07/2020 la 11:44 AM
Ai observat si faptul ca nu constituie obiectul garanţiei lipsa de conformitate derivată din “utilizarea produsului în condiţii neadecvate (ex: tensiune de alimentare necorespunzătoare” ?
Ce o sa-l opreasca pe producator sa spuna ca nu mai este valabila garantia daca ai folosit incarcatorul universal de la IKEA?
Andrei G(Citează)
10/07/2020 la 11:47 AM
Fix același lucru este valabil pentru orice dispozitiv electric. Nu face obiectul garanției daca Enel îți da 380 in loc de 220. Sa nu zici ca nu s-a întâmplat!
Daca ti se arde telefonul din cauza ca ai folosit un stift pe post de sursa, da, e vina ta. Dacă nu se arde, nu are ce sa îți facă, că doar nu mergi cu sursa în service.
nashu_mare(Citează)
10/07/2020 la 12:14 PM
Da, numai tu ai observat :) . Restul fac tot felul de scenarii și combinații de pachete. N-auzi că e o problemă dacă telefonul vine azi și încărcătorul abia mâine?
O să fie toate mai scumpe, cu sau fără încărcătoare.
dam167(Citează)
10/07/2020 la 1:13 PM
adevaru’ e ca produsele alea enumerate de tine sunt mega mainstream, gasesti cate unul la fiecare om de pe pamant.
GabrielG(Citează)
10/07/2020 la 11:20 AM
Acum cateva luni spuneai ca orice producator ar trebui sa includa o husa in pachet:
https://www.nwradu.ro/2019/10/review-xiaomi-redmi-note-8-pro-un-telefon-excelent-la-doar-1-199-lei/
Acum te-ai intors la 180 de grade si consideri ca nici macar incarcatorul nu mai este necesar?
Andrei G(Citează)
10/07/2020 la 11:24 AM
Realizezi ca husa este specifica fiecărui model de telefon în parte? Nu folosești husa de s10 la s20.
In plus, marea majoritate a utilizatorilor vor cumpăra o husă. Husa e o chestie de câțiva cenți care se si reciclează usor.
nashu_mare(Citează)
10/07/2020 la 1:28 PM
la ultima tableta Samsung pe care am cumparat-o acum cativa ani husa costa peste 200 lei. cam multi centi pentru un prezervativ de tableta.
pvladc(Citează)
10/07/2020 la 1:53 PM
La fel si la telefonul cumparat de mine. Am dat 200 de lei pe o husa pentru Samsung S9 Plus.
Andrei G(Citează)
10/07/2020 la 2:12 PM
Da, tocmai. Era vorba de husa de silicon care costa 3 dolari cu tot cu transport de pe Aliexpress. E standard pe la Huawei.
nashu_mare(Citează)
10/07/2020 la 4:07 PM
O husa originala de silicon este peste 100 de lei, nu este 3 dolari.
Adica este chiar mai scumpa decat un incarcator fast charge.
https://www.emag.ro/husa-samsung-galaxy-s9-original-silicone-cover-grey-slcv-gals9-gri/pd/DZDS9FBBM/
Iar legat de reciclare, ai vazut creun centru unde pot preda o husa de silicon? Pentru ca eu am vazut multe centre unde pot preda un incarcator (sau orice alt electronic mic).
Andrei G(Citează)
10/07/2020 la 4:27 PM
Oau, husă originală, de silicon. Sigur are un cost de 25 de dolari. Sigur, nu are un cost de vreo 10-15 cenți pentru producătorul de telefoane.
Cu câte cusături e aia originală? Ca șepcile cu Chicago Bulls?
Se reciclează in acelasi locuri unde duci și celalalte produse, doar ca conține un singur tip de material.
nashu_mare(Citează)
10/07/2020 la 4:44 PM
Haide sa mergem pe aceeasi idee…
Wow… telefon Samsung
Wow… telefon Apple
Wow… telefon Huawei
De ce nu cumparam numai telefoane de la Oppo, Xioami si alte branduri mia ieftine. Ce au astea de la Apple sau Samsung in plus? Au praf de diamant pe ecran sau cum?
Eu nu am vazut nicaieri cutii pentru reciclat silicon. Dar pentru electronice am vazut peste tot. (IKEA, Kaufland, Mega Image, etc).
Andrei G(Citează)
10/07/2020 la 4:56 PM
Pentru ca husa de silicon este o coajă, nu include niciun fel de tehnologie. O fac chinezii într-un garaj în care mai fac si dildo uri. Nu e nimic special.
Eu nu am dus niciodată chestii de reciclat la cutii, deși am dat si frigidere si mașini de spălat. Le duci la filme specializate. Iar siliconul este un produs mai prietenos cu natura decât plasticul, care se poate si recicla.
nashu_mare(Citează)
11/07/2020 la 10:38 PM
Vad ca nu prea vrei sa imi raspunzi la intrebare. Unde pot duce un produs de silicon pentru a fi reciclat? Care sunt firmele alea specializate in reciclat care iti primesc produse de silicon si cat de usor este de ajuns la ele?
Andrei G(Citează)
10/07/2020 la 11:28 AM
:) Ce faci cand publicul se dovedeste a fi in dezacord cu ideea articolului? O arzi progresist si lansezi ideea sa livrezi pe viitor articole fara semne de punctuatie. Macar asa unii nu vor mai intelege nimic si nu vor mai putea fi in dezacord in numar asa mare.
Foorysh(Citează)
10/07/2020 la 11:43 AM
Radu boss, pune si un poll, sa vezi ca 90% o sa zica ca vor charger la cutie.
Mihai(Citează)
10/07/2020 la 12:17 PM
Contează din ce număr e 90%. Și eu vreau charger în cutie pentru că e comod, dar argumentele de mai sus pentru a-l păstra sunt puerile.
dam167(Citează)
10/07/2020 la 5:04 PM
Niste retrograzi, nu inteleg progresul..
silicon_v(Citează)
10/07/2020 la 12:16 PM
Daca tot se pune problema livrarii fara incarcator, singura varianta corecta mi se pare aceea in care cumparatorul sa aiba posbilitatea de achizitie cu sau fara cu mentiunea foarte importanta ca varianta fara ar trebui sa fie pret pachet – pret incarcator. Iar pretul sa fie corect nu, sa spunem ca, furnizorul considera ca acel incarcator e 40 usd (si aceea e reducerea) iar cand vrei sa il cumperi separat (exact acelasi model ca sa nu fie probleme de garantie sau performante) sa fie >50. Si daca ar fi +1 tot mi s-ar parea, principial vorbind o mizerie.
Nu cred ca voi achizitiona vreodata asa ceva la fel cum nu mai cumpar din magazine care au (sau au preponderent) case de self nu stiu. Poate doar daca nu voi avea alternative sau dupa ce vor recunoaste deschis ca de fapt e o problema de costuri si profituri nu de “libertatea” clientului.
pipzn(Citează)
10/07/2020 la 12:35 PM
Eu am trecut la un telefon nou cu port USB-C acum câteva luni. E primul device de tipul ăsta din familie, și atunci am doar încărcătorul oficial. Tot caut să mai iau unele de rezervă, dar de care? De pe listările pe siturile de profil lipsesc detalii esențiale, cum ar fi tipul de cablu de la încărcător, sau dacă are și cablu in cutie sau nu.
Em(Citează)
10/07/2020 la 1:01 PM
Are radu mai multe vezi poate îți dă unul
pmk(Citează)
10/07/2020 la 1:07 PM
a, deci cablurile nu contribuie la e-waste, nu? fix alea care se strica cel mai repede si cel mai des, fix alea care pe care toti la arunca pe unde le apuca. frumos, frumos.
radu spera ca telefoanele sa vina fara incarcator pentru ca LUI nu ii pasa, pentru ca EL are incarcatoare acasa.
GabrielG(Citează)
10/07/2020 la 1:47 PM
Păi dacă cablurile se strică, nu trebuie înlocuite? normal că sunt deșeu, dar le înlocuiești pentru că nu mai sunt bune, încărcătorul îl arunci pentru că mai ai 10 – ce nu-i clar aici?
Radu speră să vină fără încărcător pentru că sunt mulți care au deja, iar pentru cei ce nu au nu e o problemă mare. Nu înțeleg de unde vine dorința de a generaliza cazurile particulare. El și-a zis părerea, tu încerci cumva să o aplici pe a ta tuturor – sau altul, cum era bunica fără încărcător.
Dar e ok, discuțiile astea sunt an de an și va fi tot timpul ceva care să le alimenteze – jack-ul, preț etc. O să înțeleagă și internetul, cum au făcut-o producătorii, că ăia vocali sunt în general o minoritate.
dam167(Citează)
10/07/2020 la 1:56 PM
Multicel. Tocmai am luat un Spigen pentru OP7Pro – 17 eur. Asta chiar daca OP include husa.
Giani Mucea(Citează)
11/07/2020 la 10:40 PM
Este foarte mult, dar atat costa o husa de la Samsung.
Andrei G(Citează)
10/07/2020 la 2:58 PM
Cu niste gimnastica mentala din asta, orice se poate justifica. Pana la urma e un net loss pentru consumator, oricum ai da-o. La fel a fost si in momentul cand telefoanele au inceput sa nu mai includa headset seb forma de casti.
Sol(Citează)
10/07/2020 la 4:52 PM
Ti-ai dat foc la valiza :))) Lumea pur si simplu nu poate intelege in ziua de azi niste chestii de bun simt, de-aia anumite decizii nu pot fi lasate la latitudinea noastra. Vad aici tot felul de comparatii put si simplu imbecile, ce n-au nicio legatura cu accesoriul unui telefon.
Va rog sa nu va obositi cu comentarii explicative si justificative ca nu are rost.
varucu(Citează)
10/07/2020 la 7:47 PM
Problema e ca nu vom primi reducere, ci vom fi pusi sa platim inca o data pt acel incarcator. Daca tu chiar crezi ca reducerea de costuri nu va fi transformata in profit extra pentru companie, esti tare optimist.
zup(Citează)
11/07/2020 la 10:42 PM
Vad pe aici nicte comentarii imbecile de la oameni care considera incarcatorul un accesoriu nesemnificativ (de parca ai putea sa folosesti un telefon fara incarcator).
Andrei G(Citează)
10/07/2020 la 6:42 PM
Ideal ar fi sa bifezi la cumparare – pack cu incarcator sau fara. Si suporti diferenta.
Sa ne imaginam varianta in care tu ai numai Android in casa si te-ai hotarat sa treci la Apple. Sau viceversa.
Nu e mega frustrant sa primesti un telefon nou si sa nu ai cum sa-l incarci decat peste 2 zile cand iti vine incarcatorul comandat, cu “sameday”?
Si nu, poate nu ai nici computer.
Apple decide in detrimentul clientilor, focile aplauda. Extaz!
Mess(Citează)
10/07/2020 la 7:34 PM
Nu vreau încărcător, nu vreau căști, nu vreau husă. Folia e un deșeu prea mic, aia poate să rămână. Atunci când există multe alternative mai bune pentru un accesoriu, ce rost are includerea unuia cât mai ieftin în pachet, de către producător? Nu e ca și când alegi un telefon pentru încărcătorul din pachet. Sunt deșeuri fără rost, cine are nevoie sa își cumpere de care preferă și gata, dintre cele originale sau terțe cu riscurile de rigoare. Cine nu e de acord, sa nu mai cumpere deloc telefonul respectiv, care cu siguranță va fi din gama premium, deci se adresează clienților cu bani. E penibil sa iei un telefon de câteva zeci de milioane și sa te plângi ca nu ai moka un încărcător subdimensionat fată de maximul suportat de acel telefon. Penibil precum posesorii de Apple care stau cu un cablu rupt și vai de el.
Razvan(Citează)
10/07/2020 la 9:49 PM
Mie mi se pare o idee proastă să vină telefonul fără încărcător. Părinții mei nu își schimbă anual telefoanele. Ba chiar nici eu, telefonul meu actual are 3 ani. Este cu USB-C dintr-o vreme în care încărcătoarele mele erau micro-USB. Să fi venit fără încărcător era doar o bătaie de cap. Nu vreau bătăi de cap când trec pe un telefon nou.
Că nu vine cu căști–este OK. Fără încărcător –o prostie. E din seria „ajutați-ne să păstrăm planeta curată fără să spălăm zilnic prosoapele”.
Claudiu(Citează)