►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Dacă sunteți curioși ce telefoane folosesc europenii, Counterpoint are un studiu de piață despre vânzările din Europa. Topul din trimestrul 2 este:
Mai interesantă a fost evoluția față de trimestrul 2 din 2019. Samsung a scăzut un punct procentual, Apple a crescut cu două, probabil datorită lansării lui iPhone SE 2020. Huawei a scăzut de la 22% la 16%, Xiaomi și-a dublat vânzările de la 6% la 13%. Sunt uimit că Oppo este peste OnePlus. OnePlus a avut o creștere de 128%, dar tot la categoria Alții intră.
Treaba asta confirmă ceea ce se spunea recent: Xiaomi este noul Huawei, adică noua compania chineză cu o ascensiune puternică pe piața europeană. Oppo, care acum a venit cu forțe puternice, mă aștept să înregistreze o creștere mare în acest an, având în vedere că vând inclusiv prin operatorii telecom. În Spania, Xiaomi este deja pe locul doi cu o cotă de 22% în Q2.
Inclusiv cei care au făcut studiul spun că Huawei a scăzut, iar creșterea mare a Xiaomi și Oppo arată că potențialii clienți Huawei au migrat spre aceste două branduri.
Sunt curios cum vor arăta aceste date despre vânzări în trimestrul 3. Huawei a vândut puternic în această perioadă telefoane din generația anterioară, care încă are Google. P30 Pro la 2.500 de lei și P30 Lite la 1.000 de lei sunt oferte bune. Pe măsură ce timpul trece, însă, aceste telefoane vor fi privite tot mai mult ca fiind “vechi”, iar Xiaomi, Oppo și OnePlus vin aproape lunar cu modele noi și atacă toate segmentele de preț.
Samsung ar putea vedea un mic boost de vânzări după ce lansează seria Note20 acum în august, mișcare care de obicei vine și cu o ușoară ieftinire pentru S20. Apple va rămâne probabil la fel, de la ei așteptăm noutăți în octombrie cu o posibilă prezență în magazine în noiembrie.
Articolul citat are și date mai exacte pentru 6 piețe europene mari. România nu este acolo. Din ce știu, cota de piață în România este ceva de genul Samsung 58%, Huawei 29%, Apple pe la 14%.
Clasamentul, de asemenea, este făcut pe volumul de vânzări, nu pe venituri. Acolo s-ar putea să conducă Apple, nu știu exact. În trimestrul 1, 4 din 10 cele mai bine vândute telefoane în lume sunt Apple, iar Apple nu vinde modele ieftine.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
5 comentarii
30/07/2020 la 5:02 PM
Dacă ne uităm la ce prețuri se vinde un:
— Xiaomi Redmi 7A – 480 lei
— Samsung Galaxy J2 / A2 – 470 lei
— Huawei Y5P – 400 lei
— Oppo A12 – 600 lei
…îți dai seama de ce au cota aia.
Iar în legătură cu Samsung Note 20 cel mai probabil o să aibă vânzări extrem de mici din cauza procesorului Exynos.
Marketshare-ul celor de la Apple având în vedere cât costă un telefon de la ei este enorm, iar într-o țară bogată precum UK-ul se vede diferența: https://gs.statcounter.com/vendor-market-share/mobile/united-kingdom
Nu Oppo, nu Xiaomi și dispare curând și Huawei.
Claudiu(Citează)
30/07/2020 la 10:11 PM
https://gs.statcounter.com/vendor-market-share/mobile/france
https://gs.statcounter.com/vendor-market-share/mobile/germany
https://gs.statcounter.com/vendor-market-share/mobile/spain
https://gs.statcounter.com/vendor-market-share/mobile/italy
Ce vreau sa spun e ca depinde la ce tara te uiti, mai sus sunt cele mai mari piete din EU
ZuLu(Citează)
30/07/2020 la 9:01 PM
“Sunt uimit că Oppo este peste OnePlus. OnePlus a avut o creștere de 128%, dar tot la categoria Alții intră.”
Te-as ruga sa nu le mai consideri separate.
OnePlus sunt Oppo! Daca pui sigla Renault pe o Dacie Sandero, tot Sandero e. Tot aceeasi tehnologie sub capota e.
La fel si aici. Telefoanele OnePlus sunt construite de catre Oppo (design hardware si productie in fabrica).
Ca cei care au facut studiul nu stiu mai bine, e alta problema. Dar le poti aduna pe ambele si vezi exact cat are Oppo.
Tudor(Citează)
31/07/2020 la 8:39 AM
Eu nu văd așa lucrurile. Cei de la OnePlus au o întreagă echipă de conducere care este evaluată pe baza vânzărilor. Dacă nu vând, e de rău pentru ei. Nu cred că va zice nimeni “dar s-a vândut bine brandul Oppo, deci să le dăm și celor de la OnePlus bonusuri mari de Crăciun, deși n-au făcut nimic”. Fiecare are interes să tragă tare pentru el.
Uimirea mea vine din faptul că OnePlus pare foarte popular în România, unde toți se jură că-i telefonul perfect cu Android-ul mișto și “n-am nevoie de altceva”. Mă așteptam să fie așa peste tot, mai ales că au venit de la început cu un nume mai englezesc decât “șiaomi” și un marketing inedit. Și totuși, în cota de piață nu se văd aceste aspecte.
nwradu(Citează)
31/07/2020 la 9:27 AM
Problema la OnePlus sunt preturile. Toate companiile care au cota mare de piață au multe telefoane pe mid-range și low. Poate reușesc ceva cu OnePlus Nord.
Em(Citează)