►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Vreau să reiau ideea pe care am zis-o scurt duminică, că am așteptat să treacă vreo câteva zile ca să văd dacă apare vreun articol sau clip video care să mi-o schimbe. Am așteptat degeaba.
Au fost două scandaluri într-o săptămână pe teme ce-ar trebui să facă toate femeile să sară indignate din scaun: cosmetice cu probleme și apoi afirmațiile unui vlogger popular despre cum femeile care se îmbracă prea sexy cer să fie violate.
Ar trebui să sară din scaun… dar eu n-am văzut nici o săritură în rândul influencerelor mari și mici. Și le-am căutat pentru acest articol. Unde sunt femeile influencer în aceste momente?
Opiniile le-au făcut faimoase pe Internet. Opiniile exprimate în text pe vreun blog, în fotografii pe Instagram sau în clipuri pe YouTube, opiniile despre cosmetice, cocktailuri, rochii, “ce înseamnă relaxarea pentru mine” șamd. Cum să nu ai o opinie despre chestiunile care afectează mii sau chiar zeci de mii de femei din România?
Cum este posibil ca despre cosmetice și promovarea lor fără discernământ să vorbească Zoso, Mariciu, Hoinaru, Andrei Cismaru sau Alex Negrea, nu o mulțime de femei cărora li se adresează produsul? Cum e posibil ca afirmațiile unui bărbat despre femei să fie taxate în primul rând tot de bărbați?
M-am uitat pe canalele diverselor femei, de la nume celebre în social media și până la unele cu doar sute de urmăritori, dar care au mijloacele de a-și exprima părerea. Nimic. Înțeleg chiar într-un articol, culmea, scris tot de un bărbat, că mai multe femei și-au exprimat solidaritatea cu problemele rasiale din SUA, dar pe subiectele mult mai apropiate de la noi de aici din România, subiecte care le afectează chiar pe urmăritoarele lor, nu au zis nimic.
Precizare: OK, tot acolo scrie că cică a zis Ceușan ceva despre unul dintre subiecte. Nu știu unde. Care-i canalul ei principal de comunicare? Instagram. A spus ceva acolo pe acest subiect, a postat o imagine sau un clip video cu un comentariu pe tema asta? Nu. Atunci nu există. E ca și cum mi-aș da eu acum cu părerea pe MySpace. Teoretic aș transmite-o public, dar practic nu ar ști nimeni că am făcut asta.
Ca să înțelegeți mai bine contextul, subiectul a fost discutat la Europa FM în emisiunea lor cu cea mai mare audiență, la oră de vârf… de un bărbat. Au sunat femei să povestească tot felul de grozăvii și abuzuri, au sunat bărbați să condamne mârlănia, Striblea a prelungit emisiunea pentru că era un interes mare pentru subiect. O găsiți mai jos.
De la femeile din online-ul românesc, vedete sau nu, în continuare nimic.
Ce-ar fi putut spune? Păi măcar un simplu “dragi urmăritoare, vedeți că mii de femei se plâng că anumite cosmetice le-au distrus pielea. Uitați aici linkul, studiați și voi treaba, iar dacă aveți cosmetice de la acest brand poate ar fi bine să nu le mai utilizați până nu se lămurește situația. Ziceți și altor femei treaba asta, că poate n-au aflat! #strongertogether #dinastea“.
Sau, în al doilea scandal, măcar un sincer “ia **** cu mentalitatea ta din Evul Mediu“, dacă nu o demontare a afirmațiilor, o istorie a răului produs de astfel de afirmații și cum inclusiv legea le taxează acum prin pedepse. Pentru a doua variantă trebuie ceva cunoștințe dincolo de cum să zâmbești cu cafeaua în mână, dar prima este accesibilă oricui și poate un statement chiar mai puternic.
Și totuși, de ce nu zic nimic femeile? Eu văd trei explicații posibile:
Nu le duce mintea. Greu de crezut, dar se poate. Poate că ani de zile înconjurate de oameni care le-au tratat ca pe cristale și când cea mai complicată activitate a fost să aplice fondul de ten într-un tutorial nou de machiaj le-au dezobișnuit de acțiuni mai complexe.
Nu le pasă. Orice s-ar întâmpla, nu le pasă, nu vor să iasă din drumul lor nici pentru acest mic ocol. Sunt contese, ducese, prințese cărora nu le pasă de problemele pulimii ce trebuie doar să le adore.
Nu vor să-și strice imaginea. Știu că mulți vă așteptați să zic că speră la bani din campanii viitoare, dar nu cred asta. Unu la mână pentru că nu așa vin banii din campanii, și doi la mână… care campanii? Mici șanse ca acel brand să facă în viitor campanii, iar în cealaltă privință, cum poate să dăuneze să pari o femeie puternică, independentă, care-și apără drepturile și femeile din jur?
Nu, eu vorbesc de altă imagine. Mă refer la imaginea de viață de poveste, cea trăită cu mic dejunuri atent aduse în pat, vacanțe la malul mării, apus privit cu paharul de șampanie în mână, băi cu petale de flori în apă, cadouri scumpe și rochii umflate perfect de vânt.
Imaginea de femeie care are o existență perfectă în care nu au loc astfel de probleme ale lumii reale. Poate că se gândește la ele, dar nu vrea să spulbere imaginea dându-le și glas. Păcat. Mi se pare că “internetul femeilor” a eșuat fix în fața femeilor și fix atunci când era important să nu dea fail.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
101 comentarii
04/06/2020 la 6:37 AM
nu e bani, nu e interes.
vali(Citează)
04/06/2020 la 11:17 PM
Hai cu ONG-ul ala sa puna si ele o poza cu fundinta / schimba chenarul la FB ceva… da asa pe burta goala… ce facem aici…
Gorjanu Mihai(Citează)
07/06/2020 la 5:19 PM
Dacă tu consideri ca sunt influencer Sau nu , habar nu am. Stiu ca traiesc o viata publica si am un cuvânt in zona publica de 30 de ani. Am scris , am postat, am avut chiar un dialog cu acel ins. Am explicat urmăritori mei ca nu e ok ca trebuie să avem grijă cum ne creștem copiii. Am lansat o dezbatere . A preluat si presa . Deci eu macar am luat atitudine. Acum depinde si ce influenceri urmărești . Cand spui ca nimeni de la mic la mare nu a luat atitudine, greșești . 😉
Oana Roman(Citează)
07/06/2020 la 6:25 PM
Nu cred că zice cineva că NIMENI nu a luat poziție. E ca atunci când zici că poliția nu face nimic. Se înțelege automat că “disclaimer: sunt și unii care fac”.
nwradu(Citează)
04/06/2020 la 6:43 AM
ps: ironic sau nu, unele dintre influencerițe știu cu abuzurile și cu bătaia din experiența proprie. unele din trecut, altele în continuare. dar influecereala are alt gust într-un bmw.
vali(Citează)
04/06/2020 la 8:10 AM
iar te iei de Popa, esti culmea.
Giovani(Citează)
04/06/2020 la 1:06 PM
Vali a fost un domn si nu a amintit ce glume de kkt facea Striblea si alti handralai cu apropouri la colega lor de emisiune pe vremea cand era la matinalul DigiFM. Mi se pare ironic ca acum Striblea sa prezinte o emisiune pe tema asta, iar la minutul 27:37 zice: ” ca e important ca baietii sa inteleaga ce atitudinea trebuie sa aiba fata de o fata, cum sa se poarte, ce este acceptabil sau nu”.
https://zoso.ro/ascultati-matinalul-digifm-stiti-pierdeti/
N(Citează)
06/06/2020 la 5:20 PM
Zoso eu l-am crezut pe cuvânt pe Radu ca voi ati scris despre chestii și ați luat atitudine.
Si intru pe blog la tine si ce vad, un articol ca de ce femeile nu au zis nimic care conține 2 rânduri despre miezul problemei. Si un articol despre Toxic masculinity? Pai scuza-mi franceza dar Read the room.
Bărbații asculta de bărbați. Daca vrei credit scrie un articol ca lumea.
Sa fie clar, ma refer la Colo nu la makeup.
Lulu(Citează)
04/06/2020 la 6:55 AM
Sunt la banca si numara banii
Robert(Citează)
06/06/2020 la 10:08 AM
Foarte fain articolul daca ar fi fost adevarat. Diana Cosmin (finesociety.ro), Fabuloasele, Deea Codrea, Ioana Dumitrache – toate au vorbit despre scandalul Colo, just to name a few. Despre PlushBio si cat de naspa este au vorbit o gramada de influencerite, cum ar fi Daiana Anghel, de luni si luni de zile. Da, in general pe Instagram, pe stories – daca nu le urmaresti zilnic, nu vezi mesajele. Nu inseamna ca ele nu exista. Ca exista foame de bani, daaa, complet de acord – dar nu tine cont de gen.
Ana(Citează)
06/06/2020 la 10:31 AM
Pe stories cam înseamnă că nu mai există, nu? De ce nu pe “direct”?
nwradu(Citează)
04/06/2020 la 7:20 AM
Pai, daca tu, Radu, faci de cacat firma Oriflame sau zici ca fumatul provoaca cancer, nu ar fi riscant pentru mine, firma Avon sau Malboro, sa fac campanii cu tine si sa risc sa am aceeasi soarta? Vrei tu sa fii Radu ala care da din casa si sa nu mai faca nimeni reclama cu tine? Sunt atatea “influencere” la poarta care sa faca acea reclama daca tu nu-ti tii gura.
Cristi(Citează)
05/06/2020 la 3:41 PM
În teorie ai dreptate, există acest risc. În practică, însă, oamenii care fac campanii nu se uită pe ce-au făcut influencerii înainte decât foarte rar, alegerile fiind făcute pe alte considerente.
Ca exemplu, zilele trecute cineva mi-a propus o campanie la țigări electronice.
Apoi, marile branduri de cosmetice fac teste și verificări înainte să ajungă pe piață. Dacă totuși se întâmplă ceva rău la Oriflame, chiar n-ai putea da vina pe influencerii lor.
Eu nici aici nu dau vina pe influencerii care au făcut campanie, ci doar că atunci când au apărut problemele nu au pus stop și nu au atras atenția asupra lor.
nwradu(Citează)
04/06/2020 la 7:29 AM
Pe lângă puțin dar puteți să-i faceți un report la YouTube lui colo. Nu știu dacă o să-i închidă canalul da’ măcar să-i restricționeze live-urile. Altfel presimt că în 3 luni o să fie live liniștit din nou.
Claudiu(Citează)
04/06/2020 la 2:15 PM
da, hai.
https://www.youtube.com/user/colorica10
GabrielG(Citează)
04/06/2020 la 7:30 AM
Păi poate nu au blog/vlog. Iar ălora care au produsul li se adresează din perspectiva de client, ele sunt plătite să laude. Cine nu ea bani face critică, că ăia e gratis.
Suntem profesioniști, sau ce?
Nu știu despre cine e vorba și nici nu vreau să știu, gen de ce l-ai face pe un obsedat textual ( că probabil sex face doar in oglindă) popular. Dar treaba e simplă. Îmi imaginez că tantile influencerese nu au timp nici poftă să se uite la toți nimenii în căutare de atenție, iar dacă au idee cine e si ce dă pe gură, e mai util să nu îl facă faimos, coborandu-se să-l ia la rost.
Orice lăbar poate da din gură pe YouTube orice senzaționalisme discriminatorii ca să fie teribilist, acum când vrem cu drepturile femeilor și combaterea discriminării. Câștigi din a fi arătat cu degetul dacă te arată destul de mulți. Că alți onaniști îl urmăresc și se preocupă de ce spune ăla, îi definește doar publicul , indiferența femeilor e “the high road” daca vrei așa. Dacă ce spune e periculos, aia care trebuie să se sesizeze pe temă sunt organele de cenzura și eventual de cercetare penală, dacă e cazul.
Dacă un influencer sau o influencereasa atrag atenția asupra lui, doar îi atrag public. Subiectul e unul edgy, lumea nu foarte educată in Romania și există riscul ca să îi atragi mai mulți fani dintre fanii tai, sau dintre ăia care pot fi influențați ( adică aud de discuție ) de fanii tai. Așa că de ce te-ai deranja?
Catalinx(Citează)
05/06/2020 la 3:43 PM
Mă refeream la cele cu blog/vlog. Iar banii nu vin cum crezi tu, ai o impresie greșită acolo. Aveau doar de câștigat dacă luau o poziție.
nwradu(Citează)
06/06/2020 la 12:18 AM
Adevărul e că nu știu exact cum vin banii, eu știu doar cum aș face eu dacă aș avea ceva de vânzare.
Ideea era că e mai ușor să iei poziție și să critici când nu ai un contract, înțelegere , cu respectiva firma. Altfel, de bun simț e ca orice luare de poziție să fie mai întâi semnalizata privat si, dacă e cazul , ( dacă încalcă termeni contractuali setați anterior ) negociată .
Mă gândesc că e posibil să nu poți să spui ceva nașpa public în jumătatea unei campanii. Mai ales dacă mai vrei banii pe campania aia , că am înțeles că nu se plătesc chiar în timp real, nu ? Din nou , nu știu, citesc și eu ce ziceți voi, eu când mă ocupam de asta din poziția clientului știu că plăteam imediat după publicare, sau in avans. Când și cum ajung banii la furnizorul final, nu știu.
Catalinx(Citează)
04/06/2020 la 7:33 AM
Realizezi că se poate si invers, o firmă sa se asocieze pentru imaginea ta puternică? Ghiță ciobanul face reclamă fix la concurență. Da știu nu exemplifică chiar ce am scris mai sus dar e un exemplu de schimbat barca. Hai să nu mai fim idioți și să gândim și un pic mai în avans!
Doru Vlad(Citează)
05/06/2020 la 9:47 AM
Exact la asta ma gandeam si eu.
E o colaborare, fiecare are de castigat de la celalalt ceva, sunt pe picior de egalitate. Brandul cere content si plateste, influencerul, actorul, vedeta si cine mai intra in asocierile de imagine se gandeste ce poate oferi in functie de cerere si asa se pun lucrurile in miscare. Orice altceva e judecata gratuita.
Denisa(Citează)
04/06/2020 la 7:44 AM
Aici trebuia dana budeanu sa isi umfle tărîța in ea si sa ii pocneasca vena.
Mai așteptăm o săptămână, trece trendu si aia e.
Ai de la mine o bere Radule ca te-ai luat de influierincele cu fusta scurta si mintea si mai scurtă.
Mircea Ghitulescu(Citează)
04/06/2020 la 7:55 AM
Sunt multe posibile motive. Cel mai la îndemână este că nu le interesează. Cel mai probabil este că se feresc de orice controversă. Încă avem probleme mari în a aborda probleme sensibile cu voce tare, iar femeile influencer sunt în primul rând femei.
Hai să ne întoarcem privirea și la mișcarea #metoo, ați văzut-o în România? S-a simțit ceva? Ai avea senzația că la noi nu există abuzuri, că la noi toată lumea este fairplay, femeile de la oraș sunt tratate corespunzător, iar femeile de carieră au avut drum drept. Spun oraș pentru că trebuie să existe undeva și femeile abuzate din statistici și sigur sunt la țară, nu la citadină.
A fost un val de solidaritate, dar cam atât. Un fel de “vai ce rău îmi pare că s-a întâmplat cuiva, dar bine că nu mi s-a întâmplat mie”. Suntem solidare cu femeile care au fost tratate ca obiect inanimat numa’ bun de folosit după bunul plac, dar ferească Sfântul să fi fost și noi printre ele.
Trăim încă într-o cultură a rușinii, a auto-cenzurii, se evită conflictul și opiniile puternice pe subiecte controversate. Ar însemna să acceptăm că există probleme, că viața de femeie implică și prejudecăți, și situații inconfortabile, și uneori abuz, viol și traume. Ar fi în tempo greșit față de femeia-mamă care știe toate cărțile de parenting, gătește de 3 ori pe zi și îți poate recomanda cu ochii închiși un mop cu abur. Sau o destinație exotică, în funcție de nișa influence-ului.
Poate o altă generație de femei infuencer să fie mai curajoasă și să își asume și păreri despre ce contează pentru alte femei. Până atunci, liber la plimbări în parc sau pe faleză. Cu un căruț recomandat sau cu un costum de baie din buget de marketing.
Laura S.(Citează)
04/06/2020 la 10:24 AM
Suntem solidari si cu barbatii care sunt folositi ca obiecte sexuale de catre femei?
Hue Hue, desfiintati Chipendales?
Hue Hue, cenzurati_filmele_cu_Brad_Pitt?
Pai ori suntem progresivi, ori suntem cu sexul.
mac gregor(Citează)
05/06/2020 la 9:52 AM
Buna, Laura!
Eu sunt sigura ca au fost femei influenceri care au vorbit despre asta, eu am vazut in feed-ul meu stories: Gabriela Atanasov e prima care imi vine in minte (catre care a trimis si Alina Ceusan urmaritorii pentru acest subiect), dar pe langa ea au fost mai multe.
Pe youtube a vorbit Marilu despre baiatul ala. Aluziva are doua videoclipuri muncite pe Plush Bio, subiect pentru care e un grup mare de facebook unde se vorbeste.
In concluzie, femei au fost care au vorbit despre asta, daca nu le urmariti voi si n-ati dat de materialele lor nu inseamna ca nu exista sau nu au existat.
Denisa(Citează)
05/06/2020 la 3:46 PM
Cred că ai dreptate. Altfel nu-mi explic cum poți lua atitudine cu Black lives matter, adică ceva safe ca poziționare, dar să nu iei atitudine pe o problemă din bula ta.
nwradu(Citează)
05/06/2020 la 3:48 PM
@Denisa: stories nu există. La propriu, dispar după 24 de ore. Este echivalentul cu a vorbi singur pe balcon.
nwradu(Citează)
04/06/2020 la 8:22 AM
Poate că femeile din Romania s-au cam resemnat după atitudinea generală despre #metoo in Romania. Pentru că atitudini și exprimări de genul se întâlnesc în fiecare zi.
A se vedea și atitudinea despre legea educației sexuale in școli. Am citit zilele astea înfiorător de multe comentarii care spun că problema mamelor minore e in principal a comunităților rrome și nu e de fapt nevoie de educație sexuală în toate școlile din România, de parcă acele fete nu sunt tot copii care au nevoie educație și protecție.
De altfel au scris unele femei: Simona Tache, Centrul FILIA, Sexul vs. Barza.
Em(Citează)
04/06/2020 la 8:42 AM
Și, de altfel, dacă ești femeie pe net și îți exprimi o opinie cât de cât mai controversată îți iei mult abuz și hatereala. Nu toată lumea are chef să gestioneze o situație de genul oricând.
Em(Citează)
05/06/2020 la 3:50 PM
Schimbările n-au făcute niciodată de oameni care s-au resemnat, ci din contră, de oameni care n-au renunțat în fața opiniilor contrare.
nwradu(Citează)
04/06/2020 la 8:28 AM
Au fost 3 “scandaluri”, l-as adauga si pe cel cu educatia sexuala in scoli.
Pe asta nu l-am vazut nici la influencerii barbati, desi ar ajuta la prevenirea specimenelor gen Colo.
Sorin(Citează)
05/06/2020 la 3:54 PM
Ăla e veșnic, dar da. Cred însă că subiectul a fost discutat în alți ani.
nwradu(Citează)
04/06/2020 la 8:30 AM
Doar la Simona Tache am vazut.
Nicole(Citează)
04/06/2020 la 8:39 AM
Mai este o varianta, respectiv unele dintre ele poate pur si simplu nu au o parere, ca nu e obligatoriu sa ai o parere despre orice. Si probabil unora le e pur si simplu teama sa intre in scandal, ca internetul este un mare bully.
Adica daca cineva te intreaba pe tine “da de ce nu scrii nimic de subiectul cutare” probabil o sa raspunzi ca tu scrii ce vrei tu si nu esti obligat sa scrii ce vrea unul sau altul. Cred ca s-a si intamplat asta de altfel pe aici. Deci lucrurile sunt mai nuantate,nu e nimeni obligat sa scrie despre ceva.
Ref la plush bio, da, sunt de acord ca ar fi trebuit reactie din partea celor care activeaza pe zona de beauty. Eu cred ca nu o fac pt ca nu vor sa se implice in scandal si vor sa nu-si pericliteze relatia cu agentiile etc pentru proiecte viitoare.
Ref la tampitelul ala de Colo, nu a auzit de el pana acum decat pustanii care il urmareau, sincer nu mi se pare ca merita o reactie, ca nu e important.
Ref la educatia sexuala, sa fii tu sanatos cat s-a scris pana acum. Mie de ex. mi-e greata de subiect, pur si simplu nu mai are rost. Dar chiar si asa, reactii au fost, de ex. circula pe net un text f bun scris de o doamna nunita Dana Hering, look it up.
In rest nu mai vreau sa zic nimic ca am zis deja, dar e clar ca influencerii barbati au simtit ca e rost de virtue signalling si calaresc acest val cu plush bio pt ca nu au nimic de pierdut, nefiind in targetul agentiilor sa faca reclame la cosmetice.
Marean(Citează)
04/06/2020 la 9:56 AM
Si mai e o chestie, eu de fapt nu sunt convins ca e adevarat ca nu s-a reactionat la plush bio.
Eu nu urmaresc cu aceeasi atentie zona de beauty si sunt convins ca nici tu Radu nu o urmaresti.
Deci de unde facem asa afirmatii de categorice? Te-ai uitat pe tot ce au postat toate influenceritele de pe zona de beauty in ultima luna? Macar le stii pe cele care sunt cele mai mari 10? Ca eu nu le stiu.
Daca nu te-ai uitat si nu urmaresti constant si cu atentie zona, atunci de unde ne luam aceasta informatie ca nu a fost reactie? De la Zoso, care si-a facut un job permanent din a trash-ui toate femeile din online si toate femeile in general?
Marean(Citează)
04/06/2020 la 10:01 AM
Exact, bravo man ai vazut exact ce trebuie, virtue signalling la greu, chiar agresiv am putea spune. Ce repede cauta astia sa isi sparga capul cu pietre numai numai de am intelege noi care dintre ei e ala mai corect si curat.
pmk(Citează)
05/06/2020 la 4:03 PM
@Marean: mi se pare un subiect destul de mare încât să vezi reacții, da. De la “nu e nimeni obligat să scrie” până la “nu a scris nimeni” e cale lungă.
Credeam că vrei să-mi arăți că de fapt au scris multe, nu să-mi reproșezi că de fapt n-am căutat eu bine pe net, fără altceva care să te susțină, fără să știi cum am cautat pe net. Că altfel e ca și cum mi-ai spune că poate pământul e plat, că doar nu i-am făcut eu ocolul la pas ca să susțin că este sferic.
nwradu(Citează)
05/06/2020 la 4:21 PM
pai ti-au aratat niste fete mai jos pe unde s-a scris, deci subiectul e inchis: nu ai verificat, ai scris pentru ca te-ai luat dupa zoso – nu te mai lua dupa zoso!
ce faceti voi gasca asta mica de baietei este practic definitia “mansplaining”-ului.
Marean(Citează)
04/06/2020 la 8:40 AM
Daca nu e postare pe bani, nu le intereseaza.
Daca zic ceva nashpa de o firma de cosmetice, nu vor mai primi campanii de la nici o firma de cosmetice.
Ce fac ele acum? Pai daca tot sunt albe si blonde iar Cabral nu a zis nimic, sa posteze ele pe tema violentelor rasiale din SUA. Chiar nu imi dau seama cine e mai in masura decat ele sa ia atitudine, niste biete oropsite ale sortii.
Iau campanie de la Oppo, vai ce minunat e telefonul. 5 minute mai tarziu posteaza mai multe story in care se vede clar ca nu folosesc telefonul Oppo. Desigur Oppo Romania nu are nici o reactie cand ii intrebi de ce fac campanii cu proaste.
Gaelex(Citează)
05/06/2020 la 4:03 PM
Nu merg așa lucrurile. Chiar deloc.
nwradu(Citează)
04/06/2020 la 8:45 AM
https://lorenalupu.com/blog/alexandru-balan-si-glorificarea-abuzului/
Igor Pan(Citează)
05/06/2020 la 4:05 PM
Yey!
nwradu(Citează)
04/06/2020 la 8:48 AM
Ca să înțelegeți mai profund de ce nu e chiar necesar ca o femeie să ia atitudine în privința unor cazuri ce le afectează și e mai nimerit chiar ca bărbații să facă asta vă sau următoarea paralela: un bărbat este acuzat/ luat în deradere pentru ca nu este prea dotat. Sigur, ar fi oportun să spună și alți bărbați că nu e in regulă sa fie ridiculizat pentru asta, dar mai greu ar cădea daca niste femei i-ar lua apărarea, nu?
Alina N(Citează)
05/06/2020 la 4:09 PM
Nu cred că este așa. Cred că ar reacționa toată lumea în exemplul tău. Dar la cosmetice de ce ai vrea părerea unui bărbat? Cât valorează ea?
nwradu(Citează)
04/06/2020 la 9:18 AM
Diferenta intre femei si barbati influenceri e ca masculii nu prea au buci si tate si cam trebuie sa isi foloseasca neuronii ca sa convinga. Sunt si exceptii in ambele tabere desigur, dar ele confirma regula. De aia vedem acum ca multe femei care ar trebui sa aiba pareri proprii, nu le au.
Giovani(Citează)
04/06/2020 la 10:14 AM
Eu sunt curios care sunt brandurile care si-au asociat imaginea cu acel “Colo”. Din ce inteleg omul si-a facut un brand din mizerii (chiar daca acum s-a depasit pe el insusi) si totusi a primit bani de la diverse branduri. Unii s-ar fi retras, dar pana acum ce au pazit?
Referitor la femeile influencer, nu le vezi din doua motive:
– apropo de Plush se tem ca nu o sa mai primeasca campanii de la alte branduri (si influencereala se face pe bani)
– subiectele nu sunt “fancy”. Daca era un trend prin SUA pe tema asta te asigur eu ca toate aveau ceva de spus.
Garm(Citează)
05/06/2020 la 4:16 PM
Cu asta nu sunt de acord, că știu mai bine cum se fac banii în domeniu și nu cred că ce zici tu este o problemă reală.
nwradu(Citează)
04/06/2020 la 10:43 AM
Wait, deci pt tine trauma unei femei violate e la fel cu “trauma” unui Chipendale care e plătit să arate bine și să se miște pe o scenă? Hint: numai una din persoanele din exemplul meu are posibilitatea de a opri ce se întâmplă dacă îi displace…
Kay(Citează)
04/06/2020 la 5:55 PM
mi s-a parut ca exprimarea a fost apropiata de expresia nefericita “femeia ca obiect sexual”, care a fost folosita ca baza pentru o tona de abuzuri feministe. De exemplu concedierea tuturor fetelor care faceau atmosfera in Formula 1.
Daca era vorba de femei violate, spuneti-o asa.
mac gregor(Citează)
04/06/2020 la 10:44 AM
Diana Enciu, Deea Codrea, Diana Anghel, parca si Ich, Andreea Remetan, SweetPaparikaRo. Astea sunt cateva dintre numele de influencerite pe care eu le-am vazut reactionand si vorbind despre video-ul respectiv. Intr-adevar, multe reactii le-am vazut pe story, nu salvate pe feed-ul lor, astfel ca se pierd dupa 24h si par ca au ramas indiferente.
Insa Ceusan a ocolit complet subiectul (a facut doar un repost / tag al prietenei ei sweetpaprikaro) , si a ales, in schimb, sa isi concentreze reach-ul catre rasism si protestele pentru George Floyd. Ft atipic pentru ea sa rateze ‘valul’ asta de atentie…
Alex(Citează)
05/06/2020 la 4:17 PM
Ok, nu zici rău, dar mie mi se pare că pe stories este ca și cum ai vorbi singur un balcon.
nwradu(Citează)
04/06/2020 la 11:08 AM
Alina Ceușan a scris despre Black Lives Matter (BLM) adica despre lucrurile din online-ul international care i-ar aduce like-uri in plus, nu o intereseaza Romania. Imi amintesc cand a fost luata la rost de ce nu participa la protestele anti Dragnea din Cluj si a spus ca nu suporta aglomeratia dar posta poze din club facand reclama la Desperados, astia sunt influencerii din Romania.
florin(Citează)
05/06/2020 la 4:23 PM
Eh, așa era campania, cu bere de club. Adică dacă ai fi zis toată viața că cluburile sunt creația Satanei pe pământ, nu ar fi mers reclama. Dacă doar nu-ți place ție aglomerația nu înseamnă că nu poți spune “dar dacă mergeți voi în club, încercați berea asta!”
Majoritatea campaniilor publicitare vor audiența influencerului, nu ca acesta să convingă prin exemplul personal.
nwradu(Citează)
04/06/2020 la 11:24 AM
Aluziva e singura care vorbeste despre mizeriile pe care le fac celelalte zdrente din breasla ! Si cam atat .
Liviu(Citează)
04/06/2020 la 11:55 AM
Acum sincer, ce asteptari sa ai de la niste femei care ele insele sunt niste produse, vanzandu-si imaginea si sexualitatea. Tu te astepti ca ele sa se oftice ca femeile sunt privite ca obiecte?
Nu au opinii, nu au initiative din capul lor.
Sanziana Negru care a pozat pe plaja cu un sac de gunoi intr-o campanie se uita mirata acum 2 luni la un barbat in varsta care strangea gunoiul din fata blocului, ca ea nu s-ar fi gandit sa faca asta. Bine ca s-a “gandit” sa se duca pe o plaja la 200 km de casa si sa stranga gunoi acolo.
Cu atatea femei in politica, am avut si o femeie prim-ministru, ma gandeam ca poate legislativ vor aparea imbunatatiri (legate de femei, mame, copii etc), s-a intamplat ceva?
In pandemie am ajuns la un punct de saturatie referitoare la cata publicitate pot absorbi si am dat unfollow la multa lume…ma simt mult mai bine si oricum nu ma ajuta cu nimic sa tot stiu de Foreo si de noua apa micelara si de crema hello body, etc etc.
maddy(Citează)
05/06/2020 la 4:24 PM
Aia cu gunoiul a fost greșit gândită, da. Majoritatea brandurilor nu fac însă analize complexe după o campanie.
nwradu(Citează)
04/06/2020 la 12:45 PM
https://www.facebook.com/314883095239960/posts/3057999757594933/?d=n
Iulia(Citează)
05/06/2020 la 4:28 PM
Interesant mesajul, mulțumesc. Nici eu n-aș fi de acord cu înjurături după ce anterior ai luat banii. De asta am și dat exemplu în articol de un comentariu echilibrat pe care m-aș fi așteptat să-l văd.
nwradu(Citează)
04/06/2020 la 1:07 PM
La mine pe Instagram au scris mai toate. Story sau postare. Chiar multe. Ieri dadeam numai de story despre asta. Cel putin asa e in bula mea si urmaresc multe. Plus pe grupul SocialPedia sunt sute de comentarii pe subiect. So, nu stiu cum de nu ai gasit pe nimeni :) Vezi ca pe Facebook la cei care ti-au dat share au aparut multe exemple si link-uri. Oricum generalizarile nu fac bine nimanui :)
Sabina(Citează)
05/06/2020 la 4:34 PM
Da, dar pentru mine stories este ca și cum n-ai zice nimic. Și o discuție pe un grup de nișă, de business să zicem, nu este același lucru cu a afirma public o poziție, cu a lua atitudine pe canalul principal de comunicare al acelei persoane.
În fond, la o campanie, vinzi prezența pe canalul tău principal de comunicare, nu zici “dă-mi bani și o să recomand berea voastră în 3 comentarii la discuțiile altora pe Facebook și o voi bea și singur acasă. ”
nwradu(Citează)
05/06/2020 la 5:05 PM
Radu: nu a scris nimeni
Oameni: ba da, uite
Radu: da, dar acolo nu conteaza, pentru ca {whatever}
Oameni: ok, uite si dincolo
Radu: da, dar dincolo nu sunt de acord eu, ca {whatever}
….
Man, ai gresit, move on si data viitoate nu mai pica la fentele lui zoso.
Marean(Citează)
04/06/2020 la 1:45 PM
Eu am îndrăznit să vorbesc pe același grup (#SocialPedia) de care vorbește Sabina mai sus, despre băiatul ăsta, că cine e, pentru că nu am auzit de el. Și răspunsul unei FETE a fost că ce mă cred elitist și pretind că nu am auzit de o celebritate. Faptul că a zis asta NU m-a deranjat deloc, dar ce m-a întristat destul de mult cât să părăsesc grupul, au fost cele 15-20 like-uri pe care le-a primit comentariul ei de la alte fete. Fete! Care ar fi trebuit să fie contrariate de altceva, nu de “ignoranța” mea.
Unde sunt fetele ce ar trebui să scrie despre asta acum, public (nu stories efemere) pe bloguri, pe medium, cu email către ziare (care, iată, s-au “trezit” că le pasă de subiect) și televiziuni (am văzut la Digi24 și ProTV că au fost tratate amplu subiectele)?
Încurajarea la viol nesancționată merge mână în mână cu violența domestică, cu “închisul ochiului” practicat de poliție, cu afirmațiile profesorilor cretini care asigură fetele că o palmă la fund e de fapt un compliment, că “așa sunt băieții”, cu afirmații tembele ale unei femei procuror care spune că minora de 11 ani, violată de 4 membri ai familiei “nu părea să se fi opus”.
Când ne vom trezi?
Val Vesa(Citează)
05/06/2020 la 4:35 PM
Poate te-ai luat de vreun idol de-ai ei.
nwradu(Citează)
05/06/2020 la 9:55 PM
Imi pare rau sa aflu ca nu mai esti pe grup :( Nu cred ca e un motiv suficient de bun si 20 likes nu reprezinta 3 ani de strans comunitate si peste 4500 membri.
Sabina Cornovac(Citează)
04/06/2020 la 2:43 PM
Alina Greavu a facut doua vloguri despre plush bio f bine documentate, Iulia Albu a iesit cu o declaratie pe fb in care vorbeste despre colaborarea cu brandul. Am lasat link cu video-urile Alinei mai jos. Daca a mai zis cineva deja asta, iki cer scuze, nu am avut timo sa citesc toate comentariile.
https://youtu.be/gitIb-wA7gg
https://youtu.be/HyvXh_K-hIw
Diana(Citează)
05/06/2020 la 4:36 PM
Ok, mulțumesc!
nwradu(Citează)
04/06/2020 la 4:31 PM
Ori nu ai cautat suficient, ori nu ai vrut sa gasesti.
In alta ordine de idei, despre asta se vorbeste constant. Doar ca daca nu e in trend nu se observa.
Personal, apreciez cand un barbat iese in fata si incearca sa educe alti barbati. Ca degeaba urlu eu ca femeie in comunitatea mea formata in proportie de 80% din femei “Doamnelor, sa stiti ca NU inseamna NU!”.
Ioana Dumitrache(Citează)
05/06/2020 la 4:54 PM
Ioana, am văzut articolul tău, frumos scris, dar nu sunt de acord cu unele idei din el:
– eu nu critic munca ta sau a altor femei. Am îndemnat de multe ori aici oamenii să încerce să facă un blog, vlog, insta șamd pentru că le poate aduce mari beneficii. Inclusiv succesul tău îmi aduce indirect și mie beneficii. Eu acum criticam absența “muncii” și în acest caz.
– Discernământul altora nu este o scuză universal valabilă. Promovezi fast-food? Sunt la fel de multe articole anti-fast-food încât consider că orice om știe să nu exagereze. Un brand puțin cunoscut, despre care nu se știe mare lucru? Acolo ma aștept la mai multă atenție din partea celui care recomandă produsul. Așa zic eu ca ar trebui.
Pe ideea asta, ce părere ai de femeia care recomanda țigări unei audiențe predominant de minori? Nu-i ok sau ar trebui ca minorii să aibă discernământ? Sau de ce ți se mai par proaste afirmațiile lui Colo? N-au oricum bărbații discernământ dacă să violeze sau nu o femeie? Sau măcar dacă e ok să-i strige pe stradă un “păpușe, te ****?”
Increderew în discernământul fiecăruia cam dispare în online și în viteza secolului 21. Tu câștigi bani tocmai pentru că oamenii au încredere în recomandarea ta, că altfel ar cerceta singuri totul.
– Și da, cred că femeile trebuie să fie mai active și mai bătăioase în multe subiecte pentru a scăpa de imaginea de “bimbos” care tac pentru că vor bani.
nwradu(Citează)
04/06/2020 la 7:08 PM
Întrebarea mai importanta e “unde e poliția?”.
Sol(Citează)
05/06/2020 la 4:55 PM
Eh, încă nu putem ști despre ce se întâmplă pe plan legal. Probabil însă e cu radarul pe undeva.
nwradu(Citează)
05/06/2020 la 12:38 AM
au postat f multe pe instagram mai ales,au fost story-uri intregi…incepand cu oana roman,alina ceusan,daiana anghel si etc.nu le-ai cautat tu, nu inseamna ca nu au vb despre,mai documenteaza-te inainte sa arunci cu noroi.si tu si cei/cele care au comentat aiurea.
ada(Citează)
05/06/2020 la 4:59 PM
Wow, stories întregi! Se șterg automat după 24 de ore, e ca și cum ai vorbi singur în balcon. Cum am zis și în articol, mă așteptam la poziții luate pe canalul principal de comunicare, acolo unde se pun și mesajele despre o poșetă sau cafeaua bună pe care vrei să le vadă cât mai mulți oameni.
nwradu(Citează)
05/06/2020 la 7:51 AM
În bula mea, a făcut Aluziva două videouri pe tema Plush. Eu am aflat de scandal și de grup de la Zoso, nu sunt în target, nu folosesc cosmetice scumpe și efectiv nu știam că există o firmă care face cosemtice numite Plus până să scrie Zoso pe Fb.
Aseară am văzut că la finalul celui mai recent vlog al său, Andreea Balaban a deschis discuția despre viol/instigare la violență, fără însă a da vreun nume.
Sunt cel puțin două nume.
Denisa Bârgău(Citează)
05/06/2020 la 8:50 AM
Eu am vazut femei influencer care au comentat subiectul pe Instagram: Cristina Ich, Sanziana Negru, Daiana Anghel si altele. Faptul ca nu gasesti tu la o cautare pe Google, pe primele pagini, nu inseamna ca nu exista. Pt ca online nu inseamna doar blog si stii si tu asta.
Daca vrei un articol interesant si bine argumentat, scris de o femeie, te rog sa citesti http://ioanadumitrache.ro/2020/06/04/traim-intr-o-tara-unde-doar-barbatii-sunt-influenceri-si-unde-ei-asteapta-ca-femeile-sa-isi-ia-apararea-singure/
Un ultim lucru de mentionat. Articolul asta imi aduce aminte de toata nebunia din online-ul american si britanic, unde tuturor le este frica sa comenteze sau sa puna ceva pe Social Media, pentru ca orice ar spune, comunitatea neagra le va da hate pentru ca nu au spus-o cum trebuie. Sau ca nu au vorbit deloc. Orice ar face, nu e bine. Cam asa e si aici. “Au tacut femeile (de fapt nu au tacut, ci nu ai vazut tu), si nu e bine. Sigur nu le pasa. Hai sa le dam cu hate. “
Diana(Citează)
05/06/2020 la 12:38 PM
ce adorabilă e ioana și își aduce amine doar ce îi folosește.
și minte și acum, ca și atunci.
și e și ea aici. ioana, ne-am văzut la gala next big vlogger, ți-am explicat de ce e stupid să minți ca să îți atingi scopurile, dar văd că nu ai înțeles.
vali(Citează)
05/06/2020 la 5:00 PM
@Diana: citit, i-am răspuns mai sus.
nwradu(Citează)
05/06/2020 la 12:46 PM
e fascinant cum articolul asta, scris cu intentii bune si intrebari valide, a devenit un loc de aruncat cu muie in noi, cei care am scris si am incercat sa ridicam niste semne de intrebare. valabil aici in comentarii, valabil la mine pe facebook, valabil la vali pe facebook.
cismaru(Citează)
05/06/2020 la 5:24 PM
s-a dat stirea cu youtuberitza care a luat bataie de la un dezvoltator imobiliar ca a parcat gresit?
ionut(Citează)
05/06/2020 la 8:48 PM
Iulia(Citează)
05/06/2020 la 10:06 PM
Nu am vrut sa comentez, ca mi-a părut inutil sa iti explic eu de ce bărbații din România nu ma asculta pe mine când spun “NU”, dar vad ca e necesar. Sunt o victima a violului si mi-a luat ani de zile sa îmi recunosc mie asta. M-am mințit singura ani de zile ca e vina mea pentru ca: desi am spus “nu vreau, nu sunt pregatita” mi s-a răspuns cu ” pai și de ce ai mai venit la petrecerea asta cu mine? De ce ești iubita mea?”, deși am continuat insistent cu “nu vreau” mi s-a pus o mana pe gura și am fost imobilizata pana s-a întâmplat. Tu îmi spui mie și altor femei, cu platforma sau fără, sa tipam altor femei ca “nu înseamnă nu?”, noi știm deja acest lucru și nici nu vrem sa il mai auzim. Judeci fetele influencer dar te-ai gândit ca poate au avut și ele experiente de genul acesta, sau rude, prieteni și nu pot vorbi despre subiect cu usurinta? Eu vorbind acum despre asta, nu pot sa concep sa îmi las numele adevărat aici, imi este frica. Tu iti dai seama ce poate însemna pt cineva cu o platfotma atat de mare in Romania??Unde violul este considerat justificat dacă porți fusta scurta, decolteu, te duci în club, te machiezi, bei etc. Știi ce vreau sa vad eu ca victima a violului și ca femeie?! Vreau sa vad bărbați cu platforma care își educa urmăritorii, tot barbati, despre respect și consimțământ; care o fac pentru toate femeile din viata lor și ca să își educe platformele, pt ca degeaba tip eu ca femeie “nu înseamnă nu” cand la colt de strada e un bărbat care tipa “unele o merita din plin”. Bărbații asculta de barbati, in general, și mai ales in Romania. Pana nu va vad dezgustați, făcând campanii și ridicând awarness spre a educa publicul vostru bărbătesc, va rog sa nu aruncați cu pietre în femeile care nu au făcut nimic greșit. S-a vorbit despre acel individ și s-a discutat mult și in privat, femeile si-au oferit suport, care deocamdată in romania nu poate fi oferit in vazul lumii, de frica. Ai văzut ca 55% din romanii întrebați justifica violul si suntem pe locul 1 in Europa? Ai văzut ca toată Europa de Est este asa? Tu crezi ca e asa pentru ca nu se ridica femeiele? Nu! Este asa pentru ca atunci când se ridica femeile sa protesteze barbatii ba stau pe margine, ba arunca cu pietre, asa ca femeile stau jos de frica și isi oferă suport cum pot. Vorbește cu femei, cu victime ale violului si ocupa-ti timpul cu campanii sa le ajuți, nu sa arunci cu noroi în altele. O sear bună!
carrie(Citează)
06/06/2020 la 9:45 AM
Îmi pare rău să aud prin ce ai trecut.
Nu cred însă că poți cere ca oamenii direct afectați de o problemă să tacă și pentru rezolvarea ei să militeze alții. Nimic nu s-a schimbat în acest mod. Problema trebuie mereu discutată de către persoanele afectate, chiar dacă “alții aruncă cu pietre”. Dă-mi un exemplu din istorie când s-a întâmplat altfel.
nwradu(Citează)
06/06/2020 la 12:57 AM
Am citit articolul tau de 2 ori. Am citit si toate comentariile. Este dezamagitor faptul ca nu te-ai documentat suficient inainte de a scrie si e trist ca doresti sa creezi si mai multa notorietate pentru ceva unde Politia s-a sesizat deja. A fost usor sa nu mentionezi ca persoana care a depus plangerea penala a fost amenintata cu violul…
Si in ultimul rand cum in opinia ta cele doua subiecte abordate au aceasi valore si putere?
Sper ca articolul scris de tine va fi citit si de femeile din viata ta si sper sa aveti o discutie serioasa si argumentata! Si poate o sa publici un articol saptamana viitoare dupa ce te-ai documentat mai bine si nu incerca sa combini subiecte care sunt atat de diferite!
Iulia(Citează)
06/06/2020 la 2:16 AM
Iulia, eu am scris un comentariu din punctul meu de vedere ca victima și nu l-a aprobat. Nu ai ce sa ii ceri.
carrie(Citează)
06/06/2020 la 9:51 AM
Dormeam când l-ai scris tu. Dacă te așteptai ca între 10 noaptea și 2 dimineața să moderez comentariile tale, nu s-a întâmplat.
nwradu(Citează)
06/06/2020 la 9:49 AM
Zici că nu m-am documentat de parcă ar fi adevărat. Unde era să mă documentez, în story-urile care dispar automat după 24 de ore? Aia nu-i comunicare, după cum am scris mai sus în comentarii. Dacă aceasta a fost luarea de poziție, sunt în continuare dezamăgit.
“să creezi și mai multă notorietate”. N-am intrat în detaliile celor două scandaluri tocmai din acest motiv. Subiectul este despre reacții.
“cele două subiecte au aceea valoare și putere”. Nu țin minte să fi zis nici asta. Citește cu atenție ce-am scris eu, nu porni cu idei preconcepute.
nwradu(Citează)
06/06/2020 la 11:17 AM
Nu am zis ca victimele trebuie sa taca, ci am explicat de ce multe vor face-o. Cat despre cine trebuie sa militeze, uite-te la protestele de acum, daca protestau doar negrii si doar America, nu se schimba nimic; era nevoie si de cei albi dar si cei din alte tari sa protesteze ,pentru ca altfel nu ar fi contat, din pacate. Nu poti cere unei victime sa protesteze indiferent daca alții “arunca cu pietre”, unele vor face-o, dar nu toate sunt pregătite de risc, pentru ca uneori sunt consecinte si pentru treaba asta, uita-te la #metoo si cat au încercat sa denigreze femeile care au denunțat abuzatorii. Întreabă fetele astea din online cate chestii creepy primesc la ordinea zilei de la barbati, știu fete din online-ul international care au trebuit sa se mute de frica amenințărilor. Stii de ce? Ca barbatii cred ca ” o merita”; barbatii de acest gen nu pot fi educați de femei din păcate, orice am spune noi, nu le v-a schimba comportamentul, ca s-a încercat, ei nu considera femeile demne de ascultat.
carrie(Citează)
06/06/2020 la 1:28 PM
De ce trebuie doar femeile sa militeze impotriva violului. Tu stii ce simte o femeie abuzata? Stii cat de greu treci pe aceste lucruri? Stii ca iti pierzi increderea, ca nu mai poti pasi fara sa iti fie frica? Stii ca multe din aceste femei nu au parte de ajutor? De ce trebuie sa comentam felul in care isi ofera cineva ajutorul? E nevoie de un articol scris, ca sa primeasca aprobarea ta? Presupun ca acum te bucuri de multa publicitate, ca toata lumea iti face reclama. Stii principiul: publicitatea negativa e si ea publicitate. Puteai sa iei atitudine fara sa arunci cu negativitate in femei. Cu ce te diferentiezi?
Alexandra(Citează)
07/06/2020 la 8:18 AM
Am luat de multe ori. Tocmai pentru că nu știu exact trebuie să plece de la femei inițiativa.
nwradu(Citează)
06/06/2020 la 4:34 PM
Salut Radu,
Ai o victima a violului care a scris cum sta treaba si stai sa argumentezi cu ea.
De la ea poti doar sa asculți, sa o respecți si sa înveți.
Ma consider norocoasa pentru că am pățit doar: remarce pe strada, pipăieli nedorite si masturbatori publici. Și cand cineva “doar” mi-a pus mana pe fund la 14 ani mi-a fost rușine sa spun, d’apai prin ce trec alte fete, îmi e greu sa imi imaginez.
Foarte bine ca bărbații iau/luați atitudine. Bărbații asculta doar de alti bărbați pentru ca părerile fetelor nu înseamnă nimic in general pentru băieți. Doar ca-s prea sensibile.
Mi-am petrecut ultimele 2-3 zile vorbind direct cu baietii/bărbații ce comentau la Colo. Sunt satula pana peste cap sa aud ca femeile si-o merita si ca sunt curve… ca si cum ele fac sex in padure cu copacii. Am hotărât sa vorbesc pentru ca și o opinie contrara într-o turma poate sa dea o idee într-o direcție diferita.
Toate femeile stiu ca e nasoala treaba, Radu, e cazul si voi sa va educați publicul predominant masculin. Aveti aici o oportunitate de aur si ma bucur ca acești oameni au scris.
Puteai sa scrii acest articol într-un ton de susținere, solidaritate si fara insulte, ca o chemare si încurajare la acțiune? Fetelor ieșiti si vorbiți ca va sustinem? Puteai dar ai ales alt ton.
Si nu in ultimul rand, femeile sunt și ele înecate in misoginism, traind in societatea romanesca. E o societate misogina si nici nu iti dai seama ca e asa pana nu te educi. Vorbesc din proprie experienta, a mea si a prietenului meu, dupa ani in care am stat în străinătate.
Si totuși când o femeie zice bruh ala e misogin la faza X, cat de repede sar toți ca e prea sensibila? Si ca misoginismul in România exista doar in capul lor? Mai repede decât accelerează Model S de la 0 la 100. Un exemplu absolut minor: am facut un comentariu la TNR pe FB la articolul cu Trump in black face (deci nimic despre sex, feminism etc). Răspunsuri: Papusa asta cred ca nu are alte probleme decat pe ale altora, si unghiile, Sa vezi tu cand te-or lovi problemele pe tine personal (…), Eu cred că ești stresantă. Destinde-te ! 🤷♀️
Femeile pot sa duca acesta lupta, unele o duc zilnic, dar bărbații sunt liderii de opinie de facto atat pt bărbați cat si pentru femei. Stim amandoi ca e adevărat.
Lulu(Citează)
06/06/2020 la 9:10 PM
1. Sunt curioasa ce asteptari ai de la barbatii cu o imagine publica, in legatura cu scandalul legat de instigarile la viol, care vin din partea unui barbat, pentru barbati/baieti.
2. Ne poti spune cate conturi ai analizat, inainte de a enunta teza articolului, si anume ca femeile influencer tac malc, de proaste, nepasare sau imagine (daca este alta teza pe care o sustii, care este aceasta?)? O cercetare cantitativa are relevanta doar cand variabilele analizate se pot corela intre ele, si doar atunci esantionul este reprezentativ.
3. Teza este despre plush bio sau instigarile la viol?
4. Atunci cand scrii “femeile trebuie sa fie/faca”, fara sa precizezi ca anumite femei influenceri, crezi tu ca ar trebui sa zica/faca, anulezi tot ceea ce fac restul femeilor, care chiar fac.
5. Nenea vlogger nu zicea ca femeile merita sa fie violate daca se imbraca sexy, nenea vlogger, adult, zicea ca minorele merita sa fie violate, daca arata intr-un mod care te “starneste”. Ce atitudine ai luat tu, personal, de-a lungul anilor in online, despre violenta domestica, educatia sexuala, viol si lipsa de respect cu care o categorie de oameni trateaza o alta categorie de oameni?
6. Sa pui in acelasi articol, scandalul plush bio si viol, consider cel putin ignorant, daca nu rau-voitor.
7. Nici cand au primit dreptul la vot sau la educatie, femeile nu au facut-o singure. Daca cei care aveau atunci puterea de a acorda drepturi si libertati (barbatii), nu ar fi decis sa le dea acele drepturi, femeile ar fi putut sa se sinucida in masa, ca nu ar fi putut primi nimic. Da, ele au cerut, intr-un numar suficient de mare incat sa impresioneze si sa puna presiune.
8. Pentru ca a ta comparatie sa nu insemnea doar parerea ta biased, ar trebui o analiza mult mai amanuntita, cu comparatie intre nr de barbati care au luat atitudine si nr de femei, dintre cat inseamna procentual din nr de conturi acel numar, despre reach-ul in comunitatile de barbati si femei ale postarilor, despre impactul acelor postari in randul publicului masculin si feminim, cu marja de eroare, corelatie intre variabile, relevanta.
9. Niste ipoteze si intrebari de cercetare mai clare nu ar strica, ca sa nu amestecam mere cu viol.
10. Ce stiti despre impactul emotional pe care il are un viol asupra unei persoane si despre motivatia de a nu vorbi in public despre asta?
Cristina i.(Citează)
07/06/2020 la 8:25 AM
Nu mai bine scriai atâtea cuvinte direct despre problemele enunțate, în loc să faci contabilitatea “tezelor”?
Până acum am văzut aici în comentarii două idei repetate des:
– au zis în stories.
– să scrie întâi bărbații, că noi nu vrem scandal.
E bine, nu se va rezolva niciodată nimic.
nwradu(Citează)
07/06/2020 la 1:28 AM
Radu, te mai citeam cateodata si pareai baiat destept. Dar articolul asta nu e deloc. Cum vad eu lucrurile? Uite fix asa: nu folosesc decat produse pe care le studiez inainte, cu ce drept as vorbi despre altele pe care nu am pus niciodata mana? Da, sunt sute de persoane care se plang de ele, dar cred ca fiecare ar trebui sa fie capabil sa citeasca o lista de ingrediente. Aici da, poate ar trebui sa educam mai mult publicul, dar ce te faci cand majoritatea cumpara fara sa dea macar un search pe google inainte?
Legat de subiectul colo, tu cata educatie le-ai facut barbatilor care iti citesc blogul? Tu ai idee prin ce trece victima unui abuz/viol, cum vrei sa ii spui? Iti las o mica mostra aici: https://www.alina-anghel.com/2015/07/nu-inseamna-nu.html
Este o intamplare din 2009 si dupa atatia ani inca am sechele cand vine vorba de iesit singura din casa.
Alina(Citează)
07/06/2020 la 11:16 AM
Daca tu cand vorbesti singur pe balcon ai zeci de mii de oameni care aud mesajul – foarte tare, bravo tie.
Sa spui ca stories nu exista cand este bucata de pe Instagram cu cel mai mare trafic… cand Instagram face teste peste teste despre cum sa capitalizeze mai bine pe zona de stories tocmai pentru ca asta creste… cand oameni cu milioane si milioane de urmatoritori fac promo pe stories ca au pus post nou pe feed pentru ca au reach mai mare acolo decat in acel feed… e anacronic.
Ana(Citează)
07/06/2020 la 12:45 PM
nwradu:
Nu mai bine scriai atâtea cuvinte direct despre problemele enunțate, în loc să faci contabilitatea “tezelor”?
Până acum am văzut aici în comentarii două idei repetate des:
– au zis în stories.
– să scrie întâi bărbații, că noi nu vrem scandal.
E bine, nu se va rezolva niciodată nimic.
Uite cum te ataci și demonstrezi ca tu ai vrut doar sa dai femei influencer cu articolul asta, nu sa ajuți. Ti-am explicat și eu, și câteva alte fete ca femeilor le e frica sa mai protesteze, sa mai zică ceva, deoarece chiar și atunci când au protestat, nu s-a schimbat nimic, nu au fost protejate, violul/abuzul nu s-a oprit. Ti-am zis și eu și alte câteva persoane ca barbatii trebuie sa se alăture in lupta aceasta, pentru ca voi aveți puterea de schimbare, dar sincer, tu nu pari deschis sa înveți.
Tu spui ca nu o faci pentru ca nu ai aceasta experienta a abuzului si nu ai cum sa o faci. Mi se pare jenant si sper sa nu se întâmple femeilor din viata ta, ca tu nu o sa fii de prea mult ajutor.
@cismaru spune :”e fascinant cum articolul asta, scris cu intentii bune si intrebari valide, a devenit un loc de aruncat cu muie in noi, cei care am scris si am incercat sa ridicam niste semne de intrebare. valabil aici in comentarii, valabil la mine pe facebook, valabil la vali pe facebook”
Ce intenții bune? A aruncat cu noroi și nu vrea sa ajute ca nu știe. Întrebări valide cui? Întreabă femeile de ce nu fac mai mult, sa se apare de barbatii care practica și instiga la abuz? ! Buna întrebare, poate am făcut tot ce puteam.
Nimeni nu a aruncat cu limbaj licențios aici, nu știu de platforma ta, dar și tu și Radu va comportați ca doua victime ale internetului, deși discutați cu victime adevărate, care au fost abuzate de barbati in toată firea. Si culmea ca după atâtea discuții, voi tot pe “nu” il luați în brate și nu sunteți dornici de schimbare.
Carrie(Citează)
07/06/2020 la 4:58 PM
Dacă voiam să dau în cineva, dădeam nume. Eu observ un fenomen. Nu mă interesează atât de tare ce face în particular X și Y.
nwradu(Citează)
07/06/2020 la 2:22 PM
1. Stories sunt canale de comunicare, cred ca stii mai bine decat mine ce reach au. Sa fii in social media si sa nu recunosti impactul acestora, este neprofesionist.
2. Nu a zis nimeni ca trebuie sa scrie intai barbatii, pentru ca ele nu vor scandal (wtf, de unde ai scos-o?). Nu stiu exact de unde ai tras concluzia asta. Au zis sa scrie SI barbatii si ca este foarte bine ca o fac.
3. Ador cat de mult iti place sa le spui altora ce ar fi trebuit sa faca. O solutie ar fi ca sa se porneasca o leapsa, de la influencer la influencer, in care fiecare sa isi educe publicul, atat masculin, cat si feminin. Ce zici, o pornesti tu?
4. Tu spui ca eu ar fi trebuit sa vin cu solutii. Solutiile propuse de tine care sunt? Ce ai scris in articol mi se pare insignifiant ca impact, doar oleaca de parersim profesionist.
5. Apreciez raspunsurile legate despre cat de reprezentativ este esantionul cercetat de tine si despre asteptarile tale de la barbati.
P.S. Nu mai generaliza, nu este demn.
P.P.S Oamenii destepti isi schimba parerea si recunosc ca au gresit, pe baza dovezilor noi aparute.
Cristina i.(Citează)
07/06/2020 la 5:01 PM
Ba da, chiar scriam la modul general. În general, nu s-a luat atitudine. Sigur că au fost și poziții bune, dar sunt zeci sau chiar sute de influencere foarte populare care n-au zis pâs. Ah, poate pe stories. Așa da!
nwradu(Citează)
07/06/2020 la 2:31 PM
PS Nu mai generaliza, *fara dovezi*. Un pic de atentie la exprimare nu strica. “O parte din femei in loc” de “femeile”, etc. Poti inlocui femeile cu orice alt topic
Cristina i.(Citează)
07/06/2020 la 4:19 PM
nwradu:
@Denisa: stories nu există. La propriu, dispar după 24 de ore. Este echivalentul cu a vorbi singur pe balcon.
Da, stories dispar dupa 24 de ore, dar nu le poti diminua insemnatatea. Ori ca te uiti la story-ul in care se vorbeste despre asta, ori ca te uiti la videoul lui Marilu tot prinzi informatia si tot o singura data te uiti. Plus de asta, ai vazut cate branduri se folosesc de stories pentru promovari de tot felul? Nu poti spune ca un story sau un set de stories are valoare doar daca e vreo promovare platita sau o reclama, dar daca vorbesti despre un subiect de interes comun sau un scandal brusc isi pierde din putere.
Si oricum, ziceam si de videourile de pe youtube ale fetelor pe care le-am mentionat. Sa recunoastem, femeile au vorbit pe tema asta, dar e firesc sa nu fim toti peste tot ca sa vedem. Nu e o problema, dar sa nu generalizam.
Denisa(Citează)
07/06/2020 la 4:48 PM
Nu are aceeași valoare, ci una mult mai mică.
nwradu(Citează)
08/06/2020 la 12:40 AM
Cum sa nu stii unde sa te documentezi?! Pana acum o gramada de persoane ti-au dat exemple, iar unele chiar au salvat story-urile ca sa nu dispara!
Spui ca nu ai abordat doua subiecte total diferite dar fix in textul tau apare:
“dragi urmăritoare, vedeți că mii de femei se plâng că anumite cosmetice le-au distrus pielea. ” Si apoi urmatorul paragraf: ” Sau, în al doilea scandal, măcar un sincer “ia **** cu mentalitatea ta din Evul Mediu“, dacă nu o demontare a afirmațiilor,…”
Dar poate ca e o maniera de a scrie a ta si eu nu o inteleg ( *insereaza sarcasm aici*) Stiu ca la un moment dat era o rubrica ceva la genu’ discutii Radu si Matilda…uite un subiect care ar putea fi abordat! Ce zici?
Iulia(Citează)
08/06/2020 la 8:12 AM
Matilda nu citește bloguri, nu urmărește influencere (poate maxim două), nu știa despre scandaluri. A trebuit să-i spun eu: “auzi, tu nu ai cosmetice din astea, nu?”. Nu avea. Ocazie cu care i-am arătat ce și cum.
nwradu(Citează)