►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Lumea se aștepta la o fuziune între Renault și Nissan (și poate și Mitsubishi), dar scandalul pornit odată cu arestarea lui Ghosn și apoi epidemia și criza economică ce-i urmează au schimbat planurile.
Printr-un comunicat recent, alianța a anunțat că va trece la un model de tipul Leader-Follower pentru prezența în diverse zone ale lumii. Treaba asta nu cred că-i foarte importantă pentru potențialul client, în special din România, dar citiți în continuare dacă vreți să vedeți cum funcționează o astfel de alianță la nivel mondial.
Leader-Follower înseamnă că cineva iese în față, în timp ce restul sunt în plan secund. Împărțirea tortului s-a făcut în primul rând pe regiuni de influență, lideri fiind:
Zona Asiei de Sud-Est (ASEAN, cum îi zic ei) include 10 țări printre care Thailanda, Indonezia, Filipine, Vietnam, Malaezia șamd.
Asta nu înseamnă musai că un brand nu va vinde decât în zona unde este leader, ci mai ales că toate eforturile de vânzare și marketing se vor face în favoarea liderului pentru ca acesta să aibă cea mai bună ofertă din piață. Altfel spus, cele trei companii nu se vor mânca între ele concurând pe același client.
Prin acest model, cele trei companii își alocă și responsabilitatea pe cercetare. Exemplul dat de ei este că după 2025 Nissan se va ocupa de dezvoltarea SUV-urilor din segmentul C (adică unul superior, deși nu l-aș numi lux), unde au competențe mai mari, iar Renault de dezvoltarea SUV-urilor de segment B.
Treaba asta legată de Nissan n-ar trebui să vă mire. Chiar dacă în România oferta companiei se oprește pe la X-Trail și Juke, în alte țări Nissan are o gamă foarte largă ce acoperă mult mai multe segmente, de exemplu cu SUV-urile Murano, Pathfinder și Armada în SUA, plus camionete între care modelul Navara de la noi este cel mai mic. Tot de Nissan ține și brandul Infiniti, care include mașini mult mai luxoase.
Modelul leader-follower va fi aplicat și în direcții de dezvoltare, nu doar în regiuni geografice, astfel:
Desigur, toată mișcarea aceasta are ca scop creșterea profitului. În loc ca toate companiile să lucreze la platforme sau tehnologii, rolurile au fost împărțite ca într-o echipă. În practică oricum foloseau la comun platforme și tehnologii și piese, dar vor crește și mai mult ponderea acestei practici.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
8 comentarii
03/06/2020 la 9:39 AM
Renault e cam singura companie care a avut curaj sa vina in Romania sa faca masini, restul s-au oprit in Ungaria.
Globalizarea asta ar insemna ca liniile de asamblare sa fie mutate in tari mai ieftine si fara drepturi (Maroc, Turcia) iar in Europa si Romania sa ramana doar centrele de R&D.
Radu(Citează)
03/06/2020 la 11:43 AM
Noroc cu socialismul frantuzesc, trebuie avut in vedere ca statul detine 20% din Renault si se pregateste sa isi creasca aceasta cota. Daca interesele politice dicteaza, fabrica de la Mioveni ar putea scapa de taieri de costuri.
ipo(Citează)
03/06/2020 la 4:53 PM
Ford?
Liviu(Citează)
04/06/2020 la 4:03 PM
@Radu: și Ford, da.
nwradu(Citează)
03/06/2020 la 9:53 AM
inseamna si ca actionariatul japonez isi impune ideile – pina la urma ei au inventat marketingul vertical / keiretsu. dar evitarea canibalizarii si concurentei in grup pe nisa este efectul vizibil, cel ascuns este ca isi impart si furnizorii – isi consolideaza pozitia prin blocarea outsiderilor ce produc diverse piese.
zippo(Citează)
03/06/2020 la 4:42 PM
Lol adică fac monopol la nivel global.
Doru Vlad(Citează)
03/06/2020 la 5:26 PM
Nu fac monopol, fiindca mai exista si alti producatori la nivel global.
Andrei G(Citează)
04/06/2020 la 4:05 PM
Cum poate fi monopol când ai zeci de mașini din care să alegi în fiecare categorie?
Dacă te referi la monopol intern prin împărțirea competențelor, așa este organizată orice firmă. De asta strungarul știe cu strungul și șoferul cu căratul mărfurilor, nu și cu strungul.
nwradu(Citează)