►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Ford a lansat o nouă generație F-150, autovehiculul care le aduce 42 de miliarde de dolari pe an
Majoritatea streamerilor de pe Mixer se vor duce la Twitch »
Care mai este rostul gardurilor din jurul grădinii blocurilor? De obicei este o sârmă inestetică, uneori ruginită, care acum doar contribuie la murdăria din oraș.
Din cauză că blocurile au aceste garduri în jurul spațiului verde, câinii plimbați sau comunitari nu pot intra în grădini ca să-și facă nevoile, așa că și le fac pe trotuare, pe asfalt. Și cum majoritatea oamenilor nu strâng după câinele lor, rezultatul este o mizerie.
(Chiar nu înțeleg acest aspect: există persoane pe care nu le deranjează că merg pe stradă printre rahați de câine? Că dacă îi deranjează ce rămâne după alți câini, de ce nu strâng și după câinele propriu pentru a nu contribui la mizeria generală? Mai ales că în prezent este foarte simplu să faci asta, se găsesc peste tot de vânzare lese cu suport inclus de pungă, deci nu o poți uita acasă când ieși la plimbare.)
O soluție complementară ar fi, însă, eliminarea gardurilor de la bloc. Câini ar putea intra pe spațiul verde de acolo și gata. Probabil ar fi și ei mai fericiți să se plimbe pe pământ și iarbă, nu pe asfalt, mai ales că asfaltul va avea în curând 50 de grade Celsius la suprafața sa.
Ce rost mai au aceste garduri? Pe cine protejează prin delimitare și de cine? Sunt mulțimi de adulți sau de copii care vor să calce prin grădinile blocurilor în drumul lor spre piață sau metrou și norocul grădinilor că există aceste garduri, că altfel ar fi balamuc acolo? Ar sări locatarii de la parter pe geam și ar pleca în oraș prin grădină, în loc să iasă pe ușa normală a blocului?
N-am înțeles niciodată treaba asta. Țin minte, când eram copil, că era câte o babă isterică ce țipa și înjura copiii care intrau prin grădinile blocurilor, pe principiul “du-te și te joacă la scara ta!”. Inclusiv atunci mă întrebam care ar putea fi problema, totuși. Aveam vreo doi ani și jumătate, eram precoce în astfel de observații.
OK, trebuie totuși un gard din motive care poate mie îmi scapă? Bine. Haideți să eliminăm gardurile din sârmă deasă precum acestea:
și să le înlocuim cu garduri prin care câinii să poată trece totuși nestingheriți, precum acestea montate de PS4 după ce pusese deja gard viu și borduri, că probabil sunt multe guri de hrănit prin contracte.
Sau cu garduri vii și atât, deși acelea trebuie întreținute, iar România este țara unde toți se așteaptă ca primăria să facă asta, iar primăria de obicei are de furat ceva, nu de udat plantele.
Nici nu mai zic că un primar priceput ar arăta că acele garduri de sârmă, uneori ruginite sau rupte, pot fi un pericol pentru copii și s-ar lăuda că le înlocuiește poate cu unele făcute din metal reciclat la cost minim și eco. Nu mai zic asta pentru că aici în capitală încă așteptăm un primar care să lucreze în folosul cetățenilor.
Say no to garduri!
« Ford a lansat o nouă generație F-150, autovehiculul care le aduce 42 de miliarde de dolari pe an
Majoritatea streamerilor de pe Mixer se vor duce la Twitch »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
58 comentarii
30/06/2020 la 6:50 AM
La noi în oraș le-au scos de tot si au tăiat boschetii, punând gazon în schimb. Arată muuult mai bine!
Mircea(Citează)
14/07/2020 la 11:35 PM
Tocmai din cauza cainilor, sau din cauza curiosilor care se plimba aiurea.. Stau la parter si intr-o dimineata Ne-am trezit cu o balega mare de Caine sau om, nu am facut ADN ul sa prindem infractorul😂, destul de toxic,deci tocmai de aia. Ti-ai raspuns singur la intrebare.
Mik(Citează)
14/07/2020 la 11:39 PM
Tocmai din cauza cainilor, sau din cauza curiosilor care se plimba aiurea.. Stau la parter si intr-o dimineata Ne-am trezit cu o balega mare de Caine sau om, nu am facut ADN ul sa prindem infractorul😂, destul de toxic,deci tocmai de aia. Ti-ai raspuns singur la intrebare.
Mik(Citează)
30/06/2020 la 7:21 AM
copaceii aia firavi din poza ar fi rupti , gradinile s-ar umple de rahati, boschetari.
in general cineva ingrijeste gradina, depune un efort.
tu de cate ori ai plantat/udat o floare/pom din gradina blocului tau?
de cate ori ai intors la cazma pamantul de acolo??
ionut(Citează)
30/06/2020 la 10:16 AM
Ma dispera rahatii de caine de pe trotuare! Daca iesi dimineata dupa ce concetatenii trec cu patrupedele e plin de rahat pe trotuare, inclusiv pe aleile spre scari. E un fel de cursa cu obstacole pana la metrou sau masina! Nu inteleg, cat de prost sa fii sa lasi asa. Am printat afise si am lipit pe toti stalpii din zona mea si pe la scari de bloc. Au disparut dupa maxim doua zile. Am vorbit cu politia locala si mi-au spus ca nu fac nimic, ca trebuie sa ii prinda in fapt! Ca au chestii mai importante de facut decat sa stea dupa caini!
Cosmin(Citează)
01/07/2020 la 12:27 AM
Am crezut ca titlul este o gluma. Chiar nu inteleg acest aspect: de ce NU ai vrea gard la bloc – un gard de o inaltime medie, fara zidarie?
– sa nu poti sa deschizi fereastra sa aerisesti (zgomot si miros ca atunci cand treci vara printr-un loc “marcat”, dar acum sub fereastra ta)
– sa iti fie scarba sa mai tai buruienile din fata blocului sau sa plantezi ceva pe acolo
– sa stai tot timpul cu obloanele trase daca stai la parter, ca sa nu se uite stapanii cainilor ca la acvariu la tine in casa
Am crezut ca titlul este o gluma. Chiar nu inteleg acest aspect: de ce NU ai vrea gard la bloc – un gard de o inaltime medie, fara zidarie?
– sa nu poti sa deschizi fereastra sa aerisesti (zgomot si miros)
– sa iti fie scarba sa mai tai buruienile din fata blocului sau sa plantezi ceva pe acolo
– sa stai tot timpul cu obloanele trase daca stai la parter, ca sa nu se uite stapanii cainilor ca la acvariu la tine in casa
– sa auzi toti stapanii de caini care fac WhatsApp video sub fereastra ta
– sa dai ocazia unor straini sa iti invete programul (dar stai, cumparam camera)
– sa dispara si cei cativa m2 de spatiu verde, care nu se muta altundeva
– sa isi faca culcus toti boschetarii sub balconul tau
– iarna sa ai zapada galbena si pe pervaz
Toate animalele sunt extraordinare, dar “arestul la domiciliu” nu le face bine.
Kalman(Citează)
30/06/2020 la 7:31 AM
Gardurile de sârmă (plasă de Buzău) sunt ctitoria lui Piedone.
Băluță a zis la un moment dat că le va înlocui pe toate.
Din păcate, la noi in oras, în sector, cum vrei sa zici, trebuie garduri electrice că sa nu mai treacă lumea d-anboulea peste tot. La mine au făcut la un moment dat niste alei pe traseul unor cărări care se formaseră in timp pe spațiul verde. Ghici ce? După o săptămână, erau deja ale cărări prin alte părți, că vitele umane nu pot să meargă pe asfalt că le doare la copite.
Vino pe Giurgiului să vezi cum sar toți peste sârmele alea care au fost trase pe gazon, printre liniile de tramvai. Gard electric, asta e singura soluție.
Vino să vezi cum se strecoară taximetriștii printre bolarzii pusi pe marginea trotuarului.
Adrian(Citează)
30/06/2020 la 7:33 AM
In loc sa punem comunitarii la lucru sa ii amendeze pe mojici, ne apucam sa schimbam garduri… Ce mai urmează apoi?
Luci(Citează)
30/06/2020 la 7:41 AM
E absolut îngrozitor ce se întâmplă cu gardurile astea. În copilărie ne jucam nestingheriți printre blocuri, în curtea școlii etc. Mă uitam acum câteva zile în zona unde am copilărit e plin de garduri din astea, chiar și porți (între blocuri!), în plus există garduri făcute de locatari de la parter care cred că domeniul public e al lor. Arată groaznic, trebuie o schimbare majoră de mentalitate ca să își mai revină țara asta.
Bogdan(Citează)
30/06/2020 la 8:18 AM
In copilăria ta oamenii mai aveau respect, azi îți iei un pumn în față direct, sau pune câinele pe tine. Plus că pe vremuri nu erau așa mulți iubitori de animale, vânători, băieți de bani gata.
Erau anunțuri de genul: Nu călcați iarba !
Dan(Citează)
30/06/2020 la 7:46 AM
– protejarea plantelor (iarba, copaci) din perimetru, impotriva distrugerii
– impiedica parcarea autovehiculelor :-)
– comparativ cu gardul “viu”, cel “mort” se construieste mai repede, are rezistenta mai mare si mai buna in timp, cost de intretinere mai mic, nu retine umezeala etc.
– cainii pot sari peste asemenea garduletze, chiar si cei de talie mica
Texteru(Citează)
30/06/2020 la 8:15 AM
(zcomentariul era prevazut pe threadul general din articol) Într-o utopie ar fi perfect cum zici, insa raportat la situația actuala, ce iti doresti tu de fapt e sa se mute rahatul de câine de pe trotuare in zonele verzi. De fapt nu e o rezolvare a problemei. Se va pierde astfel spatiul verde putin care mai e, urmatorul pas vor fi niște masini parcate acolo si gata. In plus, eventualele zone verzi nou create nu vor putea fi folosite de copii din cauza rahatilor neadunati.
Am multe parcuri si zone verzi langa bloc si asta e situatia de fapt. Militia nu face nimic, e plin de oameni iubitori de animale dar nu de pungi si bun simț sa adune. Copiii evita zonele alea ca loc de joacă, cei ce nu le evita vin acasa mirosind sau mai rau isi pun sănătatea in pericol fara sa constientizeze.
Zonele verzi trebuie sa rămână, oamenii trebuie responsabilizati( a se citi amenzi usturătoare), trebuie restricționată cresterea nimalelor la bloc* (sa curga hate-ul!) si doar asa se poate ajunge la o normalitate.
*am zis animale ca sa nu discriminez, mai ales in perioada asta sensibila. Ma refer mai mult la câini. Prin tarile vestice, alea pline de gay, de 5G, de cultura dar si de oameni mult mai spălați, la care teoretic aspiram si noi ca natie animalele in blocuri sunt interzise, fiind permise doar la casa/curte. Rahatul câinilor e doar o parte din problemă, a se vedea iarna zăpada plina si de “yellow”. De fapt ca societate am ajuns sa trăim intr-un mare WC public in aer liber. Si ne mirăm de mahalaua din India…
Ariel(Citează)
30/06/2020 la 8:10 AM
Din pacate, eu nu sunt de acord cu tine, din simplul motiv ca imi este teama ca se va “parca” pe spatiul verde dupa ce se scot gardurile. Inca nu suntem la nivelul in care sa avem gazon sau gradini fara delimitari. Daca delimitarile sunt facute din gard viu ar fi o treaba, dar cineva trebuie sa se ocupe de el. Nu neaparat primaria, da, sa il planteze primaria sau sa lase asociatiile de proprietari sa il planteze si sa il intretina. Eu consider ca o delimitare trebuie sa existe. Sper sa se inteleaga ideea mea.
Dima Mihai(Citează)
30/06/2020 la 8:13 AM
Și cum să fie , să se facă gazon întreținut ori de locatari ori de primărie și să se cace fără limită câinii? Adică eu sap să pun floricele și intră câinii ? Eu când vreau să tund gazonul să calc prin căcați ?
Nu mai bine se face presiune pe poliția comunitară să dea amenzi pentru proprietarii de câini care lasă căcatul acolo ?
După ce se educă românul apoi desființăm gardurile.
Deocamdată nuiaua și gardul.
Dan(Citează)
30/06/2020 la 9:11 AM
Exact, e total anormal ca sa nu strangi in urma cainelui tau fie ca si-a facut nevoie pe gazonul din fata blocului. Am vazut ce frumos s-a manjit un copilas ce abia invatase ca sa mearga mai repejor cand a luat la picioare un rahat de caine plantat pe iarba.
XYZ(Citează)
30/06/2020 la 8:35 AM
Si de ce sa devina toate spatiile verzi toalete pentru caini?
Daca de pe asfalt sunt putini care strang dupa ce isi face cainele nevoile, de pe iarba sunt si mai putini.
Mergi prin iarba din parcurile unde e permis accesul cainilor si vezi ce aduni pe talpi.
Iarasi, locuitorii de la parter poate isi doresc o minima distanta de masinile parcate pe spatiile verzi.
Andrei(Citează)
30/06/2020 la 8:41 AM
Da, gardurile sunt inestetice, de multe ori lasate nevopsite, ruginite, in general arata urat. Insa, in multe cazuri, impiedica transformarea locurilor verzi din jurul blocurilor in parcari pentru masini. Asa ca votez pt garduri si gardulete.
Razvan(Citează)
30/06/2020 la 8:47 AM
Am caine (schnauzer urias) in curte care isi face nevoile pe gazon.
Rahatul se aduna in fiecare seara cu lopatica si galeata, ca arata ca dracu printre iarba ca pute.
Dupa ce se caca da din labe ca sa il acopere distrugand portiuni din gazon, aruncam seminte lunar.
Acuma inmulteste asta cu sa zicem 20 zilnic.
Proprietarii de caini sa adune rahatul dupa cainele propriu, si e mai usor sa o faca de pe trotuar, nu din boschetii / gazonul potential intretinut al blocurilor.
Baltha Zerus(Citează)
30/06/2020 la 7:31 PM
Dacă am fi o țară civilizată aș fi perfect de acord cu tine. În condițiile date, însă, n-aș renunța la gardul de 2m înălțime pe care-l avem în plin centrul Timișoarei, cu poartă conectată la interfonul blocului.
Zilele trecute am pus o piatră în poartă să rămână deschisă cât timp în curtea blocului stăteam de vorbă cu cineva. Nici n-am văzut când, ca din pământ, a apărut un Dorel pus pe fapte mari care, zice el, chiar lucra la acoperișul clădirii vecine și țac-pac, gata, să ne facă și nouă pomană să ne schimbe tablele pe acoperiș cu 50 lei, dacă tot avea sculele în zonă. Insistent maxim, când a văzut că nu m-a convins a redus la 30 lei. “Facem și noi un ciubuc, șefu'”. Nu i-am mai reamintit că în urmă cu doar un minut promitea factură, chitanță, tot tacâmul. Abia-abia am reușit să-l scot afară din curte împreună cu colegul lui mai tuciuriu care apăruse și el între timp. Asta e doar ultima poantă, în rest au mai tot fost evenimente prin zonă (în principal spargeri din mașini). De eternii căutători prin europubelele blocului am scăpat doar după ce am montat gardul despre care spun. Asta, repet, în centrul Timișoarei.
Poate copiii noștri vor prinde mai multă civilizație și atunci vor decide să-l demonteze. Până atunci, zic să rămână.
John Doe(Citează)
30/06/2020 la 8:54 AM
Stau intr-un bloc nou care la inceput nu a avut gard. Datorita configuratiei blocului oferea o zona ferita de priviri, ce a devenit rapid wc public, de a ajuns sa miroasa pana la etajul 1 pe timpul verii.
Acum avem gard, implicit a disparut wc-ul public de sub geam.
Adrian(Citează)
01/07/2020 la 11:23 AM
OK, dar asta pare o problemă punctuală a acelui bloc. Când apar astfel de probleme, se justifică un gard.
nwradu(Citează)
02/07/2020 la 5:14 PM
Nici mie nu-mi plac gardurile, dar sunt necesare.
Stau la parter şi am fost nevoită să cer asociației de proprietari să montăm un gard pentru a închide un colț de 1mp din fața geamului meu de la bucătărie.
Pentru că se mai putea trăi aşa, iar gardul a fost singura soluție pentru a rezolva problemele.
2 probleme cu lipsa gardului:
Fiind un loc mai ferit, toți trecătorii foloseau colțul de sub geamul meu pe post de toaletă publică. Nu-i deranja că am geamul deschis, deşi erau fix sub el.
Degeaba le atrăgeam atenția. Unii se certau cu mine că am tupeul să le cer să nu mai urineze sub geamul meu. Bine că se făcea curățenie zilnic.
A doua problemă este gunoiul. În fiecare an, vecinii mei renovau câte ceva prin casă şi aduceau tot gunoiul (resturi de la renovat, mobilă veche, haine, wc-uri, chiuvete, electrocasnice) sub geamul meu de la bucătărie. Eu trebuia să suport tot gunoiul lor timp de 4-5 luni pe an, iar asta pentru că femeia de serviciu nu avea cum să-l dea la gunoieri şi nici gunoierii cum să-l ia fără plată extra.
Renovau câte 2 vecini în acelaşi timp şi nimeni nu recunoştea că este gunoiul lui. Probabil nu voiau să dea 100-200 de lei pentru ridicare.
15 ani de rugăminți constante şi afişe puse în bloc, iar problema gunoiului de la renovare tot nu s-a rezolvat până la montarea gardului.
Acum 2 ani, după multe rugăminți din partea mea, s-a montat un gard, iar eu pot deschide geamul de la bucătărie fără să văd nesimțiți urinând sau gunoaiele vecinilor.
Sper că este mai clar acum de ce gardurile sunt absolut necesare.
Ana(Citează)
30/06/2020 la 8:55 AM
Bloc turn, 4 scari, in fata lui spatiu verde dupa care urmeaza bulevardul unde sunt parcate masinile.De ce gard ?
-La fiecare scara era cate o poteca pentru ca nimeni nu vrea sa mearga 5-10 m in plus pe marginea spatiului verde.
-Coltul fiecarei laturi facut poteca pentru ca normal , catigi mult cand economisesti 1m de mers pe jos
-Masini parcate cu o roata pe spatiul verde
-Gunoaie
dny(Citează)
30/06/2020 la 8:56 AM
Radu sunt de acord cu ce spui DAR in anumite cazuri punctuale nu ar fi bine sa se aplice. Iti dau exemplul meu, acum vreo 4-5 ani aveam garduri fix ca cele din poza, inestetice de sarma, apoi le-au inlocuit cu gardulete mici de vreo 50cm numai bune de folosit ca bancuta in timp ce astepti autobuzul si ghici ce..
1. lumea serveste pe “bancuta” cafele, bere si sucuri apoi deseurile ajung in zona inierbata si raman acolo.
2. zilnic aproape este folosita zona inerbata ca loc de picnic prelungit de catre o “mica” familie de etnie minoritara .. iti poti imagina galagia si mizeria
3. poteci si potecute in toate directiile
Ce sa mai vorbim de vegetatie.. de iarba sau flori ce ar putea creste acolo, iti dai seama ca e sterp terenul
Da, sunt de acord si inteleg punctul tau de vedere dar nu mai am sperante in a ne civiliza.. Suntem noi aici in bula noastra cei care iti urmarim blogul si avem aproximativ aceleasi concepte si bun simt.. dar lumea acolo afara e rea :)
Andrei(Citează)
01/07/2020 la 11:24 AM
Și eu sunt de acord cu tine, punctual pot fi luate diverse măsuri, inclusiv lăsat garduri acolo. În 99% din cazuri, însă, este inutil. Iar cele de sârmă împiedică și animalele să intre pe spațiul verde.
nwradu(Citează)
30/06/2020 la 8:58 AM
Gardurile sunt foarte bune, fara ele nu s-ar pastra spatiul verde. Si nu mi-ar conveni sa se umple spatiul meu verde de rahatii cainilor din cartier.
Solutia pentru rahatul de caine nu este desfiintarea gardului ci amendarea progresiva a stapanului.
Babele alea nebune si isterice aveau logica lor simpla, copilul sa faca mizerie si galagie si sa distruga la scara lui.
Gaelex(Citează)
30/06/2020 la 12:50 PM
Nu exista scara lui, a ta, etc. Exista spatiu public unde nu ai nici un drept special fata de alții doar pentru ca locuiești mai aproape de el
pmk(Citează)
01/07/2020 la 6:15 PM
Mda. Spatiu public verde pe care primaria, cu legea in mînă te obliga sa-l ingrijesti…
Marinel(Citează)
30/06/2020 la 9:21 AM
O mare problemă ar fi stăpânii cățeilor care ar strânge și mai puțin după ei de pe spatiile verzi. Vezi situația din multe parcuri, unde plimbatul pe iarbă e… riscant.
Em(Citează)
30/06/2020 la 9:28 AM
Radu, nu mai ai unde sa iti parchezi SUVul?
CatalinR(Citează)
30/06/2020 la 9:30 AM
pai cine te opreste sa iei ciocanu si sa dai jos gardul?
ce se poate intampla, suna pensionarii comunisti la politie sa reclame ca ce?
Mihai(Citează)
01/07/2020 la 11:25 AM
Gardul este al primăriei sau al asociației de proprietari, dar bănuiesc că te-ai gândit totuși la asta înainte să întrebi, nu?
nwradu(Citează)
30/06/2020 la 9:35 AM
si eu cred ca daca nu ar fi gard s-ar umple de rahat, ca toata lumea ar zice cum zici tu, adica acolo e iarba deci e ok sa defecheze cainela, asa ca nu ar mai strange nici macar cei 1% care strang in prezent.
plus ca s-ar aduna acolo adolescenti sau tot felul de alti oameni etc si pe langa ca ar face mizerie, nu cred ca-si doreste cineva sa aiba oameni sub geam
asta-i tara.
ar fi frumos sa nu fie garduri, dar daca nu ar exista motive sa fie garduri, nu ar fi garduri :-)
obiceiul e de pe vremea comunistilor, de altfel, mai precis cand lumea a fost mutata cu forta de la tara la oras si-a pastrat obiceiul de a creste o leguma doua in fata blocului, cred ca nu neaparat pentru mancarea in sine ci mai mult asa, ca sa faca stramutarea mai usor de suportat, sa aiba impresia ca nu au pierdut cu totul ce aveau la tara
numai ca la oras nu mai e posibil sa ai tu straturile tale, ca in bloc eram zeci de copii care stateam toata ziua afara, deci nu aveau cum sa reziste straturile alea – imi amintesc perfect ca un vecin si-a facut gard atunci…
Marean(Citează)
30/06/2020 la 9:47 AM
Daca nu pui gard va deveni instant o ghena batatorita de pamant . Romanul este animal .
Noi am pus gazon , pomi , arbusti fructiferi si arata superb . Chiar si asa , lumea arunca pe geam chistoace de tigari, mizerii si te miri ce . Arbustii dupa 1 an de crestere , cand erau pe rod au fost furati pe timp de noapte, chiar si aia care se uscasera .
Trebuie refacut , replantat , udat destul de des si batut cei cu idei de alt fel :))) , altfel , nu ai parte de verdeata .
Liviu(Citează)
30/06/2020 la 9:49 AM
Cum te-ai simti de la etajul 2 cand iesi afara pe balcon si miroase a rahat de caine.
Problemele sunt posesorii de caini, dupa o anumita greutate/talie nu ar trebui permisi in apartamente, daca vrei caine muta-te la casa.
george(Citează)
30/06/2020 la 9:59 AM
La fel zicea si gazonul intr-un post acum cateva zile…
varucu(Citează)
30/06/2020 la 10:36 AM
Daca patrupedul e stricat la burtica si are diaree, cum aduni dupa el?
BlackSkull(Citează)
30/06/2020 la 11:58 AM
Strangi degetele impreuna. Presupun ca nu mananci ciorba cu furculita.
Giani Mucea(Citează)
30/06/2020 la 12:09 PM
Ai caine, te descurci.
De exemplu folosesti un servetel sa aduni si o sticla de apa sa speli dupa.
Ii pui um pampers (sunt pentru catele in calduri) si il speli la fund.
Nu il scoti afara si il lasi sa faca in cada daca nu ai idei mai bune.
Baltha Zerus(Citează)
30/06/2020 la 10:49 AM
Spatiile ingradite sunt publice , sau fac parte din cota indiviza a blocurilor?
Stiu ca gardurile sunt, in general, montate de administratia publica, dar proprietatea terenului poate face o diferenta.
Catalinx(Citează)
30/06/2020 la 10:57 AM
pe strada mea (Trapezului-Prevederii), mai demult, PS3 a scos boschetii si a pus garduri de sarma care stau acum golase ca la zoo. oamenii au mai pus flori si gazon dar PS3 mereu gaseste ceva de facut pe acolo: ba niste locuri de parcare, ba redimensionari pt bancute, ba etc. atunci de ce spui ca in Romania asteptam ca primaria sa faca asta? atata timp cat o primarie poate decide fara sa intrebe asociatiile de proprietari cum sa redimensioneze spatiul verde din jurul blocurilor, ma si mir cum de mai pune lumea flori si pomisori
p.s. am vazut ca unii proprietari de catei isi salta patrupedele peste gard sa isi faca nevoile :)
Ronnie(Citează)
30/06/2020 la 11:07 AM
Gardurile sunt extrem de utile pentru ca:
– Previn transformarea spatiilor verzi in parcare pentru cazane
– Previn transformarea spatiilor verzi in WC pentru animale
– Previn transformarea spatiilor verzi in zona rezidentiala pentru boschetari
Problema e de fapt a educatiei (lipsei, mai degraba) stapanilor de patrupede, care nu strang dupa animale (cumva, se identifica cu ele)
Lorin(Citează)
30/06/2020 la 11:27 AM
Garduletele sunt necesare in Romania intr-o forma sau alta in jurul spatiilor verzi din cauza leprelor care parcheaza pe ele, care fac tot felul de scurtaturi/carari peste ele si nu e normal sa ajunga wc pt animale detinite de alte animale care nu stiu strange dupa ele. In concluzie pt ca suntem o natie de jegosi si nesimtiti fata de tot ce nu e proprietatea noastra personala.
Justin(Citează)
01/07/2020 la 11:26 AM
E cam greu de parcat într-un gard viu din plante sau într-unul care lasă totuși animalele să treacă. Eu sunt împotriva celor de sârmă prin care nu pot intra câinii pe acel spațiu verde.
nwradu(Citează)
30/06/2020 la 11:30 AM
Din nou se pare ca tu traiesti intr o bula a ta..
Alin(Citează)
30/06/2020 la 11:39 AM
Eu am doi caini in curte. Sunt mici, nu ii scot afara din diferite motive, dar au suficient loc in curte sa alerge si sa se joace. Ideea e ca zilnic curat(am) cel putin 10 rahati dupa ei. Nu-ti zic cum arata gazonul, dar am cazut de acord ca e ceva ce am vrut si ne-o “asumam”, ca sa folosesc romgleza. Pe de alta parte, nu stiu daca, fiind in locul administratorului unui bloc sau doar al unui locatar caruia ii place gradinaritul si pune si el in curticica blocului o floare/verzitura/etc, mi-ar face placere sa strang rahatul altor caini (sau unoi caini, presupunand ca nu am). De fapt mint: stiu, sigur nu mi-ar face placere. Concluzia e simpla. De ce sa mi se cace toti cainii in curtea blocului si nu s-ar educa oamenii sa stranga dupa caini?
Bogdan(Citează)
01/07/2020 la 11:27 AM
Pentru că prima variantă pare soluția cea mai simplă de eliminat problema de pe asfaltul trotuarelor, în timp ce a doua este cam fantezistă. Mult noroc cu educația asta, deși văd că mai mulți oameni strâng după câinii lor.
nwradu(Citează)
30/06/2020 la 12:02 PM
Eu nu inteleg de ce iti pui tu intrebari de-astea existentiale: de ce garduri? De ce parcari aiurea? De ce cazuri multe de coronavirus in conditiile in care masurile luate au fost ok?
Ca romanii sunt de rahat, de-aia.
Giani Mucea(Citează)
30/06/2020 la 12:07 PM
Pe tot parcursul copilăriei mele, grădina din spatele blocului din Militari nu a fost împrejmuită. Doar pe una sau două dintre laturi avea o bară la nivelul genunchiului sau mai jos, foarte ușor de trecut peste. Drept urmare, cât timp am fost copil, toată lumea scurta drumul prin care se ajungea la bulevard pe acolo (grădina avea formă dreptunghiulară, iar majoritatea o traversau oblic). Pe lângă asta, toți copiii din blocul de 10 ani jucau fotbal acolo. Drept urmare, grădina din spatele blocului era de fapt un maidan plin de țărână (sau nămol când ploua), uneori și cu ambalaje și gunoaie, pe care le aducea vântul.
La puțin timp înainte să mă mut de acolo ADP-ul a împrejmuit-o cu un gard din acela ca în poza ta. Apoi au venit și au turnat niște gazon, iar locatarii au plantat 7-8 copaci. Acum este o adevărată grădină botanică acolo, cu câteva zone de umbră și relaxare. A fost utilă în perioada de izolare, au mai ieșit oamenii să stea pe iarbă.
Pe de altă parte nici eu nu suport acele garduri din poză. Majoritatea sunt acum îndoite, rupte, ruginite și în stare jalnică. Mute nu au acea bară orizontală montată la partea superioară, așa că se termină cu niște țepi foarte periculoși. Mi-am agățat în unul o pereche de pantaloni la o zi după ce i-am cumpărat, iar altul care avea o sârmă ieșită mi-a lăsat un model tribal pe aripa spate a mașinii, de a trebuit s-o revopsesc. Astea nu-s probleme grave, dar mă gândesc că oricând poate să treacă un copil mai neatent pe acolo și să rămână cu o cicatrice urâtă. Cred că cea mai ok variantă ar fi un gard viu. Sau, într-adevăr, cele albastre montate în Sectorul 4 par mai prietenoase.
Revo(Citează)
30/06/2020 la 12:51 PM
*Din cauză că blocurile au aceste garduri în jurul spațiului verde, câinii plimbați sau comunitari nu pot intra în grădini ca să-și facă nevoile, așa că și le fac pe trotuare, pe asfalt. Și cum majoritatea oamenilor nu strâng după câinele lor, rezultatul este o mizerie.*
Radu, pe bune, esti delusional. Asa naivitate nu am mai auzit la personale adulte, si nu e prima data. Unde ai vrea sa se ajunga, la colectie de kkti in fata blocului, sau masini parcate? Oamenii aia au grija asa cum pot de spatiul verde, in primul rand ca nici nu e obligatia lor sa faca asta. In al doilea rand, cu oamenii care stau la parter cum ramane? Hai sa aiba plantatie de kk de caine, sa vezi ce mirosuri si ce bacterii. Plus zgomot. Daca nu stii cum e, nu vorbi. Sa-ti vina saracii catei sa-si faca si ei nevoile in fata apartamentului tau, ce misto! Punem si o fantana arteziana sa fie in design! Pe bune?! E usor de vorbit cand tu stai la etajele superioare, ca nu te afecteaza direct.
Gabriela B(Citează)
30/06/2020 la 4:33 PM
A ajuns mai nou si in Dr. Taberei moda “plantarii” de garduri d-astea inalte. Ok, sunt necesare altfel inainte majoritatea spatiilor verzi foloseau drept parcare (cu maxima distractie pe vreme proasta, cand mutau o gramada de noroi pe trotuar), dar de ce atat de inalte, still beats me. Sau macar de-ar fi facut vreo portita pe ici pe colo, sa poti intra (sunt si spatii verzi complet izolate de blocuri, deci n-ai putea intra pe langa bloc, sa zicem).
Maria(Citează)
30/06/2020 la 6:38 PM
Gardurile sunt geniale la bloc. Crede-ma, am stat la parter. Zilnic se pisau boschetarii in fata geamului meu. Hai ca eu sunt bărbat, dar copiii sa stea sa vadă asta? De zis, le ziceam de fiecare data dar nu aveai cu cine sa vorbești. Asta era bine…pana am început sa găsesc covor de prezervative pe jos. Curvele începuseră sa le placa la mine la geam… am pus gard si rezolvasem problema dar a venit locala și mi-a dat amenda ca am îngrădit spațiul public. M-au pus sa îl scot. Și totul a revenit încă vreo 3ani pana m-am mutat.
Daniel(Citează)
30/06/2020 la 7:47 PM
Te deranjeaza gardurile personal sau nu poate face catelul caca pe iarba? Oare de ce s-au suparat Zoso si Cetin pe tine ?
Justin(Citează)
01/07/2020 la 11:32 AM
Mă deranjează când câinii altora nu-și pot face nevoile acolo și atunci le fac pe trotuar, iar eu trebuie să fac slalom printre ele. Ca să-ți răspund la a doua întrebare: s-au supărat că a zis un anonim niște minciuni despre ei prin comentarii și eu n-am luat măsuri decât după câteva ore. Întrebarea mai bună este de ce-ți pasă ție de astfel de probleme la atâta vreme după ele? E chiar așa interesantă bârfa despre ce fac bloggerii între ei?
nwradu(Citează)
01/07/2020 la 12:26 PM
Se vede ca nu stai la parter; disparitia gardurilor mareste infractionalitatea, spatiul verde va ajunge in timp parcare, mai multa mizerie, oameni ai strazii care se vor aduna sau diversi care vor confunda toaleta. Gardurile au un rol atata timp cat nu exista amenzi drastice daca incalci cele enumerate mai sus precum in tarile din vest sau SUA.
Adrian C.(Citează)
01/07/2020 la 6:15 PM
Sincer, eu tot nu inteleg de ce consideri tu ca e normal sa isi faca cainii nevoile printre boschetii intretinuti ai oamenilor, chiar daca nu exista gard.
E ok sa se le faca in parculet unde se joaca kinderii ? E ok sa puta a wc pana la ultimul etaj ? Chiar daca aduni rahatul (lol, o fac prea putini), pamantul ala se impregneaza de urina. Plantele gen trandafirii mor de la urina. sa nu mai zic de flori sau arbusti.
Si din nou, zic asta din postura de proprietar de caine de talie mare dupa care adun rahatul dinn curtea proprie.
In cel mai bun caz te poti plange ca nu amenajeaza primaria locuri speciale unde se cace/pise patrupedele si sa le spele zilnic.
Baltha Zerus(Citează)
01/07/2020 la 10:55 PM
Deci autorul dorește aplicarea metodei ascunderii rahatului din preș. Este punctul lui de vedere, ce sa faci, fiecare are cate unul în ziua de azi.
Dacă zicea doar de eliminarea acestor garduri pe motive strict estetice, poate îi dădeam dreptate. Dar nu, motivul este că patrupedele să se cace acolo.
Problema se rezolvă numai prin AMENZI până când jegurile de oameni înțeleg că tb. să strângă după cățeii lor. Numai așa se face educație, prin constrângere. Și aici ar tb. să facă ceva inutilii de la comunitară, cu oameni îmbrăcați în civil care să dea amenzi în stânga și în dreapta. La fel și cu nesimțiții către parchează și blochează trotuarele.
Andrei(Citează)
04/07/2020 la 4:14 PM
Nu sunt de acord cu disparitia gardurilor. De cele mai multe ori este ultimul lucru care sta in calea necivilizatilor de la bloc. Este ultima reduta pentru o viata normala a celor de la parter si etajul 1.
Nu asta este solutia la rahatii de caini de pe trotuare in Romania.
bucuresci(Citează)