►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Cu 460 de cazuri noi înregistrate astăzi, suntem la recordul ultimelor două luni. Pe 22 aprilie au fost înregistrate 468 de cazuri noi. Doar încă alte două zile au avut cazuri și mai multe până acum, adică 11 aprilie (523 cazuri noi) și 16 aprilie (493 cazuri noi).
Mă încearcă doar un sentiment de regret că toate eforturile de până acum, cele trei luni anterioare despre care am mai vorbit cu alte ocazii, au fost degeaba. Că tot avântul acela cu “stați acasă” a dispărut de parcă ar fi apăsat cineva un buton OFF pentru pandemie.
Oamenii nu au învățat că trebuie să se protejeze, că virusul nu ține cont de amenzi și de ordonanțele guvernului, ci fiecare trebuie să aibă grijă de el și de aproapele său.
Sigur, se poate spune că aceste trei luni nu au fost degeaba. Sistemul medical a trecut printr-o îmbunătățire în ritm alert, virusul a devenit un element cunoscut, s-au pus la punct proceduri și s-au achiziționat echipamente medicale. Așa se zice.
În practică, însă, dacă numărul mare de cazuri din ultimele zile saturează sistemul medical românesc, atunci de fapt n-am câștigat mare lucru. Scopul acesta era: aplatizarea curbei pentru a nu avea mai mulți bolnavi decât pot trata spitalele în condiții bune. Dacă se ajunge la acest punct, ne transformăm în Marea Britanie, Spania, Italia și restul țărilor cu mari probleme.
Iar momentan la noi curba arată așa:
Și numărul de decese arată așa:
Nu-i bine. Principalele focare sunt în Suceava, București și Brașov (statistici aici). În 5 din cele 7 zile anterioare, Bucureștiul a înregistrat cel mai mare număr de cazuri noi (jucați-vă aici cu asta).
M-am resemnat însă cu ideea că prea puțini oameni vor respecta regulile de protecție în relaxare. M-am obișnuit cu ideea aceasta nu văzând situația de la noi, ci un interviu cu guvernatorul New York-ului, Andrew Cuomo, în care omul era disperat că după relaxarea măsurilor de izolare oamenii nu respectă normele solicitate. Primise în 7 zile peste 25.000 de reclamații privind nerespectarea regulilor, indiferent că asta înseamnă nepurtarea măștii sau alte reguli încălcate.
Și m-am gândit atunci: dacă nici în New York nu se respectă, păi ce așteptări să am în România? Zic asta pentru că statul New York, dacă ar fi o țară separată în statistici, ar fi numărul 5 mondial ca număr total de cazuri (peste 400k) și tot numărul 5 ca numărul total de decese (peste 31k).
Dacă acolo, unde nu aveau locuri în care să mai depoziteze cadavrele până la înmormântare, lumea nu respectă regulile, cum să respecte la noi?
Sau uitați-vă la imaginile de pe plajele din Marea Britanie, țară în care au murit peste 43.000 de oameni până acum (via Daily Mail):
O partea din vină este și a Guvernului, care n-a știut să comunice bine. În stil comunist (sau stil “noi suntem la putere, faceți ce v-am zis în noile legi, nu trebuie să înțelegeți și de ce”), au dat niște ordonanțe și au impus niște măsuri de protecție, dar n-au explicat niciodată pe limba omului de rând de ce acestea sunt necesare. Nu le-au putut aplica nici cu vorba bună și nici cu amenda, că acelea au picat primele.
Așa că speranța acum este ca omul de rând să înțeleagă singur că trebuie să se protejeze. Eu nu pot să concep lipsa de interes pentru bunăstarea proprie. Pot să înțeleg de ce unii nu sunt interesați de bunăstarea lor indirectă printr-o viață mai sănătoasă pe termen lung, dar nici acum?
E o mască. O pui pe gură. Cât de dificil poate fi? Când a ajuns omenirea să nu poată ține o bucată de pânză pe față, un efort infim, pentru a nu risca 3-4 săptămâni în spital și îmbolnăvirea celor din jur?
Cele trei elemente de bază pentru protecție:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
57 comentarii
25/06/2020 la 2:30 PM
Ar fi interesant de detaliat mai mult daca s-ar putea de catre autoritati.
Ok , focarele sunt Suceava, București și Brașov, dar sunt ceva legaturi majore ? De exemplu Bentru bucuresti – s-au inregistrat in corporatii ? in contact cu lucratorii de la terase, in supermarket-uri etc sau marea majoritate sunt random fara nici un pattern
dny(Citează)
25/06/2020 la 2:37 PM
Fix asta as vrea sa stiu si eu. Sunt 460 de oameni random sau erau suspecti? Erau dintr-un grup mai mare, ce e cu ei? Asa numerele alea sunt inutile.
Vlad(Citează)
25/06/2020 la 2:48 PM
In Bucuresti sunt multi din judetele din jur – care vin tot aici sa se testeze / trateze. Si densitatea populatiei e mult mai mare.
Cifrele sunt insa ingrijoratoare – si lumea abia a inceput sa mearga in vacante, se discuta de deschiderea restaurantelor (daca va mai fi)…
Iulia(Citează)
25/06/2020 la 3:01 PM
In 22 aprilie au fost 468 de cazuri din 4805 teste. Azi au fost 460 din 12555.
Apoi da, conteaza si strategia de testare, daca s-a schimbat in vreun fel de la 22 aprilie.
Vad ca autoritatile s-au trezit si au inceput sa ia in calcul o metrica mai buna care sa ne dea gravitatea situatiei: numarul Rx. Din pacate, putine voci ale internetului sunt atente la ea.
Asta, impreuna cu mortalitatea raportata la numarul de cazuri, ne indica daca virusul se raspandeste grav si daca metodele de tratament s-au imbunatatit de 5 luni incoace (vezi discutia cu ventilatoarele, colchicina, mai nou dexametazona).
Octav(Citează)
25/06/2020 la 3:42 PM
Aaa, am uitat sa scriu ca departe de mine ideea ca nu trebuie sa ne ingrijoram sau ca stam bine. Era logic ca aici se va ajunge odata cu relaxarea restrictiilor si atata vreme cat virusul nu pare sa fie afectat de temperatura de afara. Chiar si cu lockdown total, tot aici ajungeam doar ca intr-un timp mai lung, daca nu se gasea un vaccin intre timp. Ca virusul sa dispara de la sine, ar trebui ca toata planeta sa tina lockdown total simultan pe o perioada mare de timp. Ceva utopic!
De aia nu stiu la ce se gandeau conducatorii nostri si toti cei care sustineau izolarea drastica, in afara intr-adevar, de aplatizarea curbei pentru a face fata sistemul medical.
As risca sa zic ca strategia ar trebui canalizata pe 3 aspecte: igiena (spalat, dezinfectat maini des), purtat masca si izolarea persoanelor vulnerabile. Dar mi-e ca sar unii cu exemple izolate de morti la 39 de ani. Incercati sa nu intrati in contact cu oameni bolnavi sau batrani, iar daca e musai, purtati masca, stati la distanta, spalati etc.
Octav(Citează)
25/06/2020 la 2:31 PM
Dezamagirea mea vine doar in cazul in care oamenii nu au respectat regulile impusee dupa relaxare. Nu trebuie sa ne izolam in bula noastra, ci sa invatam sa traim cu virusul si sa ne protejam in fata lui
Sorin(Citează)
25/06/2020 la 2:37 PM
la inceput era o chestie, putea sa iti fie mila de aia care luau, ca poate nu au stiut ce si cum. deja in momentul asta se stie ce trebuie sa faci. asa ca, despre cei care iau acum boala, am aceeasi parere cu nea Costel, drojdier.
Giovani(Citează)
25/06/2020 la 2:56 PM
O sa fiu eu contra bulei astazi. Fuck the virus. Deja avem peste 3 luni de cand trebuie sa traim foarte restrans. Lumea s-a saturat si nu ii mai pasa de virus. Daca il iei ai doua variante – mori sau traiesti. Ca idee pentru hateri,e port masca, am dezinfectant cu mine mereu si respect cat se paote de mult distantarea solciala. Dar de asemenea vreau sa imi traiesc viata cat se poate de normal. Eu doar zic ceea ce gandesc majoritatea romanilor, nu doar cei din bula noastra.
Alin(Citează)
25/06/2020 la 3:17 PM
Efectele economice ale morții unei părți din populație sunt mai ample decât 1 sau 0. Cursul euro a fost stabil, dar eu cred ca va sari de 5lei in următorul an. Vom consuma mai puține produse inutile si va creste prețul celor de baza.
Razvan(Citează)
25/06/2020 la 3:26 PM
Pai nu e chiar asa simplu. Stii si tu tot ce implica o suprasolicitare a sistemului medical, nu trebuie sa repetam aici.
Ideea e ca nu poti sa iti traiesti viata la fel de normal ca inainte. Niste masuri de precautie minime vor fi mereu necesare. Nimic special, ce faci tu e suficient cata vreme majoritatea populatiei face la fel. Dar daca atitudinea e fuck the virus, atunci o sa va intoarceti la situatia de acum cateva luni.
Deci majoritatea romanilor gandesc prost.
Giani Mucea(Citează)
25/06/2020 la 3:28 PM
Si daca tu care vrei sa iti traiesti viata normal, iesi din casa sa te duci la restaurant ca nu te opreste legea si pentru ca you are born free, iar eu in drum spre magazinul alimentar ma intalnesc cu tine, o iau si o dau mai departe bunicilor sau altora mai expusi si aia o patesc rau ar fi ok, nu? pe principiul Live and let die. Nu mai bine stai tu cuminte in casa sa ii protejezi pe ceilalti? Asta daca iti pasa de cei din jurul tau.
ovidiu(Citează)
26/06/2020 la 2:39 PM
Mulți oameni nu își dau seama, dar nu sunt numai două variante, mai e și a treia: rămâi cu sechele pe viață. Sunt cazuri de oameni relativ tineri și pasionați de sport, care acum de-abia mai pot merge la o plimbare fără să aibă inhalatorul la ei. Sunt oameni care au fost bolnavi în martie și până acum nu numai că nu au revenit la normal, dar nici nu știu când și dacă se va întâmpla asta (cititorii lui Radu care se informează măcar vag referitor la situație sigur au citit despre cum chiar și cei care au făcut forme ușoare au rămas cu leziuni permanente pe plămâni).
Kay(Citează)
25/06/2020 la 3:24 PM
Serios nu ti se pare ca esti super ipocrit? Adica tu pe 6 iunie dadeai iama la munte, dar comentezi de aia din UK care au ales marea in locul muntelui?
Alex(Citează)
26/06/2020 la 11:26 PM
Stii ca si la mare e ok sa mergi, nu doar la munte. Atata timp cat poti sa respecti regula de a sta la cel putin 2m distanta de oameni.
Matilda(Citează)
01/07/2020 la 10:18 AM
Mă scuzați ca ma bag in discuție, dar… E bine sa vedem si ce spun specialiștii inainte de a fi atit de siguri in opinii. Unul din componenții comisiei științifice care sfătuiește guvernul englez nu s-a arătat atît de îngrijorat de situația cu plajele. Da, da bine in ziare, da ii arata într-o lumina proasta pe englezi. Dar transmisia într-un mediu in aer deschis, cu soare si caldura, nu e la fel cu cea dintr-o crîșmă de exemplu. Treaba aia cu 2 m nu e ca si cum umbla virusul cu ruleta la el. E un sfat, dacă ai in preajma ta un infectat care strănută… Te prinde si de la 10m in anumite condiții.
Mircea2(Citează)
25/06/2020 la 3:27 PM
Sunt 3 variante : mori / traiesti / traiesti cu sechele
https://adevarul.ro/international/europa/expertii-britanici-spun-unii-pacienti-nu-vor-recupera-niciodata-complet-infectia-coronavirus-1_5ef203b35163ec427139939b/index.html
Eu o sa ma feresc de acest virus cat o sa pot.
Razvan(Citează)
25/06/2020 la 3:32 PM
Sunt curios a cui mai e vina acum.
Guvernul a actionat bine. Sistemul sanitar a plecat de la a fi varza la a fi ceva mai putin varza. Olanda nu a trimis virusi ascunsi in ardei capia si lalele, in tentativa de a asigura dominatia portului Rotterdam. Bill Gates a microcipat un numar minim de romani. Accesul la moaste a fost restabilit.
Care e problema atunci? De ce cresc cazurile iar? Sa fie romanii de vina? Asta e imposibil.
Giani Mucea(Citează)
25/06/2020 la 3:33 PM
am citit un articol in care se zicea ca creste incidenta paranoiei din cauza incertitudinii si un altul in care se zicea ca suntem in faza in care o sa creasca tulburarile de depresie si anxietate
https://www.kuow.org/stories/the-honeymoon-s-over-welcome-to-the-disillusionment-stage-of-covid-19
probabil chestiilea astea explica de ce lumea fie nu crede in virus (paranoia), fie face exact opusul a ce ar trebui sa faca, dintr-un soi de neacceptare a realitatii
una peste alta, mie comportamentul asta mi se pare complet penibil, nu suntem in stare sa punem o carpa pe fata pentru ca noi “vrem sa ne traim viata”
asta e pizdificarea aia pe care o tot plimba prin gura unii imbecili, numai ca nu vine de la feminism, vine de la ideea ca viata este doar despre confort si doar despre misecuvenism
Marean(Citează)
25/06/2020 la 3:37 PM
sincer… nu imi doresc sa fie vreun dezastru, dar nici nu o sa plang daca va fi unul, pentru ca se pare ca majoritatea oamenilor pur si simplu nu sunt in stare sa inteleaga niste treburi decat daca le traiesc pe pielea lor.
asa ca asta e.
Marean(Citează)
25/06/2020 la 3:41 PM
Salut Marean. Atat timp cat eu respect legea si incerc sa ma protejez cat de mult posibil fara sa imi fac viata un calvar nu e vina mea daca tu te intalnesti cu mine si nu porti masca si iei virusul.
Alin(Citează)
25/06/2020 la 3:44 PM
Corect. Si eu sunt de aceeasi parere.
Octav(Citează)
25/06/2020 la 5:44 PM
Alin, tu te duci infectat la restaurant, dai masca jos ca sa mananci, transmiti virusul chelnerului (desi el are masca), el il da mai departe colegei de la livrari cand stau la o tigara, ea i-l da baiatului de la Glovo care poarta masca la misto, si care mi-l aduce mie la usa cu comanda de la restaurantul respectiv. Asa ca pot sa iau virusul de la tine si daca nu ies niciodata din casa.
Sigur, cu cat e lantul mai lung cu atat e mai probabil sa fie intrerupt de un om care face ce trebuie. Dar vedem in fiecare zi peste tot oameni care nu fac ce trebuie.
Sorin(Citează)
25/06/2020 la 3:49 PM
Pai si tu daca esti asa erou ce cauti pe strada?
hc(Citează)
25/06/2020 la 9:25 PM
Ce întrebare e asta? Se duce să-și ia ceva de la farmacie, de exemplu.
Dacă cineva merge cu viteză pe străzi, soluția nu este “păi să nu mai iasă oamenii din case dacă li se pare că-i pune în pericol”.
nwradu(Citează)
25/06/2020 la 4:05 PM
Nu stim nimic concret despre noile cazuri de imbolnavire, respectiv, unde s-au produs, care a fost modalitatea de transmitere etc. Sa stim si noi unde sunt focare de infectie, ce anume sa evitam etc. Din ce stim pana acum, cele mai mari infectii s-au produs in spitatel, camine de batrani, centre de dializa. In lipsa acestor informatii, tu te grabesti sa dai vina pe cetateni, ca principalii responsabili. Imi pare rau, actionez ca un propagandist al guvernului, doar mai cu un pic de spoiala.
Razvan(Citează)
25/06/2020 la 4:07 PM
Nu se testeaza random. Se testeaza suspectii si contactii. Daca x e pozitiv, se testeaza toate persoanele cu care a avut contact si mai descopera inca cativa si tot asa. Daca ar testa oameni aletoriu luati de pe starda nu ar gasi atatia.
Sunt curios cate din testele facute intr-o zi sunt re-testari si cate sunt testari noi.
Dar ai dreptate, guvernul/oamenii legii nu prea comunica cu adevarat cu poporul, inafara de strigate pe la tv, cum ca lumea nu respecta regulile altceva nu zic nimic util.
Si da unii oameni respecta, unii nu. 100% nu o sa-i poti face sa respecte niciodata, ca asa-i omu :) .
Plus ca sunt si prea multe semne de intrebare. Mortii care 99% din ei aveau oricum boli grave, faptul ca multi morti au fost trecuti la covid desi au murit din alta cauza (stiu cazuri concrete). Oameni depistati pozitiv cu toata familia si toate neamurile, tinuti 3 zile in spital cu forta desi nu aveau niciun simptom, apoi refacut testul, negativ => dat drumu acasa. (din nou, stiu cazuri concrete).
+ Zvonurile cum ca vor sa fie cat mai multe cazuri (sunt “facute” sa fie pozitive) ca sa primeasca cat mai multi bani de la UE. Asta nu stiu daca e adevarat dar toata lumea vorbeste desprea ea.
Calin(Citează)
25/06/2020 la 4:10 PM
UE da bani pt multe boli , acum ca a aparut COVID-19 n-are ce sa faca si da bani si pt asta .
conspicuous(Citează)
25/06/2020 la 4:15 PM
Si daca e facatoria astora de la Guvern sa mai prelungeasca starea de alerta sa fure mai cu folos pana la alegeri cand o sa le piarda intr-un mod spectaculos pentru prestatia de pana acum? :)
sin(Citează)
25/06/2020 la 5:52 PM
Da, adevarul e ca pana sa existe coronavirus guvernantii au fost extrem de timizi cand venea vorba de furat. Baiatul ala de la Unifarm era de 8 ani in functie, dar acum a fost primul contract la care a cerut spaga in viata lui.
Sorin(Citează)
25/06/2020 la 4:15 PM
Eu de la bun inceput nu am fost de acord cu relaxarea masurilor si nu sunt nici acum. Caz concret, eu personal ma expun mult mai mult acum decat in aprilie, desi nu imi doresc asta. Din 15 mai insa angajatorul meu a pus presiuni constante sa ne intoarcem cu totii la birou, desi puteam lucra in continuare de acasa. In birou lucram in open space, vreo 150 de oameni pe etaj, cu aerul care recircula in permanenta. Mastile sunt o gluma buna, nimeni nu poarta masca in birou, nu a venit niciun mesaj oficial prin care sa ne impuna sa le purtam si oricum nu am primit nicio masca pana acum de la angajator. Nu, nu se respecta nici distantarea sociala, birourile sunt lipite unele de altele in grupuri sub forma de fagure de cate 6, fara separatoare intre ele, ai practic pe cineva in fata, in stanga si in dreapta ta. Sa mai vb si despre cum ajung la birou? Eu am norocul ca pot sa merg pe jos, fac cam 40 de minute dus si tot atat intors, insa majoritatea colegilor folosesc transportul in comun, ca nu s-a pus la dispozitie niciun mijloc de transport alternativ si oricum nu avem locuri de parcare, nici macar ilegal nu ai unde. Majoritatea colegilor mi-au zis ca inainte sa se intoarca la birou nu mai mergeau nici la supermarket, comandau totul online, dar daca acum trebuie oricum sa se expuna ca sa vina la birou, au inceput sa se plimbe prin oras. Deci da, nu ma mira deloc ca a crescut numarul de cazuri.
A.(Citează)
25/06/2020 la 4:27 PM
Poti sa iti dai demisia. Tu ai optiunea asta, altii daca nu se relaxau masurile nu aveau optiunea asta.
alex(Citează)
25/06/2020 la 4:37 PM
Nu stiu cum e in domeniul in care lucrezi tu, dar la mine cam toate companiile de profil si-au inghetat angajarile pe anul asta financiar, prin urmare nu e o optiune sa imi dau demisia. Sa ne intelegem, nu am o problema ca s-au relaxat masurile ci felul in care s-au relaxat. Faptul ca, in afara de HoReCa, restul companiilor nu au nicio obligatie pt protejarea angajatilor, ca nu s-a impus continuarea lucrului de acasa acolo unde este posibil, ca nu se acorda amenzi celor care nu poarta masca in locuri inchise, lucruri de genul asta ma deranjeaza.
A.(Citează)
25/06/2020 la 4:45 PM
Ok, deja o schimbi. Prima data ai spus ca nu esti de acord cu relaxarea masurilor.
Da, e o problema majora ca nu se respecta masca in interior. Am vazut asta mai ales in mall. Pai daca se instituie iarasi restrictii, probabil vor fi primii afectati. Dar pare ca nu ii intereseaza.
alex(Citează)
25/06/2020 la 5:03 PM
Imi pare rau, dar tu lucrezi la o firma de nesimtiti. Daca v-au chemat trebuia sa va dea toate materialele de protectie, plus ca normal ar fi sa va mai rareasca, nu sa veniti toti in ditai biroul.
Eu lucrez la o firma unde s-au luat toate masurile posibile.
Emil C(Citează)
25/06/2020 la 5:30 PM
<
Din cate stiu, este obligatorie purtarea mastii in spatii inchise. Implicit, companiile au obligatia sa respecte asta. Ma indoiesc ca un focar intr-o firma nu va fi pedepsit.
nashu_mare(Citează)
25/06/2020 la 4:36 PM
Nu stiu cum e in domeniul in care lucrezi tu, dar la mine cam toate companiile de profil si-au inghetat angajarile pe anul asta financiar, prin urmare nu e o optiune sa imi dau demisia. Sa ne intelegem, nu am o problema ca s-au relaxat masurile ci felul in care s-au relaxat. Faptul ca, in afara de HoReCa, restul companiilor nu au nicio obligatie pt protejarea angajatilor, ca nu s-a impus continuarea lucrului de acasa acolo unde este posibil, ca nu se acorda amenzi celor care nu poarta masca in locuri inchise, lucruri de genul asta ma deranjeaza.
A.(Citează)
25/06/2020 la 4:53 PM
Se deschid Bisericile si Gradinitele/Cresele, sa fim bucurosi ca a plouat in ultima luna cat tot anul si lumea nu s-a inghesuit la evenimente si concedii, sa ne asteptam sa creasca numarul de cazuri mai ales 2-3 luni de acum.
Carantina si declaratii nu vor fi din nou impuse pentru ca nu iti permite economia tarii iar PNL stie ca peste cateva luni vin alegerile plus ca are nevoie de banii din taxe si impozite ca sa plateasca pensiile si salariile bugetarilor.
george(Citează)
25/06/2020 la 5:09 PM
Funny cat de putini isi pun problema ca numarul celor identificati ca infectati acum sunt dintr-un numar mult mai mare de testati, versus cati erau testati acum o luna sau doua, de exemplu. Deci ar trebui sa fie undeva la triplu infectati pe zi acum ca sa spunem ca ne intoarcem la situatia de la inceputuri.
John(Citează)
25/06/2020 la 5:23 PM
Numarul de testari a crescut incepand cu luna mai. In a doua jumatate a lui mai se testa tot cam atat, dar erau sub 200 de virusati pe zi. Acum, in medie, cifra a urcat cu aproape 100%. Asta sperie.
Octav(Citează)
25/06/2020 la 6:30 PM
Problema e directia in care se duce graficul si viteza cu care se duce, nu numarul absolut de cazuri pozitive.
Daca situatia se stabilizeaza si ridici restrictii, dupa cateva saptamani vei vedea o schimbare. Daca e tot scadere sau stagnare, e ok. Daca e o crestere lenta, e acceptabil, ca poti sa o rezolvi cu masuri locale. In schimb, daca e o crestere accelerata ai o problema. Cazurile identificate azi arata situatia de acum 1-2 saptamani. In momentul asta deja sunt mult mai multe infectii si contact tracing e insuficient.
De-aia cresterea asta e enorma.
Giani Mucea(Citează)
25/06/2020 la 6:55 PM
Ați fost prin piata Obor, Funky Herăstrău (weekend), centrul vechi recent? :)) iti faci cruce cu patru mâini. Un fel de promoție la tigai varianta fara mască.
Adi(Citează)
26/06/2020 la 1:33 AM
25 iunie: 12555 teste / 460 pozitive = 3.66%
24 iunie: 11681 teste / 321 pozitive = 2.75%
7 iunie: 6792 teste / 189 pozitive = 2.78%
24 mai: 6916 teste / 213 pozitive = 3.08%
10 mai: 8693 teste / 231 pozitive = 2.65%
25 aprilie: 5043 teste / 218 pozitive = 4.32%
9 aprilie: 4595 cazuri / 441 pozitive = 9.6%
30 martie: 1643 teste / 192 pozitive = 11.68%
John(Citează)
25/06/2020 la 5:22 PM
Eu zic sa nu mai privesti cu atat admiratie pe Andrew Como, a trimis peste 4000 pacienti covind in caminele de batrani. Google: andrew cuomo covid nursing homes.
Traim intr-un echilibru dinamic, masurile noi se impun sau se relaxeaza in functie de rata de infectare.
Valentinul(Citează)
25/06/2020 la 6:07 PM
Dacă se mentinea carantina obligatorie 14 zile acum eram bine, dar în Brașov după 1 iunie au venit 1800 de bombardieri care bântuie orașul în lung și lat sa fure ce pot, lemn, fier, carton, orice care poate sa scoată ban de pe urma lui. Dac ies la plimbare 30 de minute prin cartier număr cel puțin 5,, echipe”
Adi43(Citează)
25/06/2020 la 7:35 PM
Nu stiu de ce e lumea asa mirata, nu e ca si cum am trait toti intr -o utopie pana acum… iar tot ce se intampla nu e altceva decat selectie naturala
Zzz(Citează)
25/06/2020 la 8:34 PM
Pana una alta, Spania raporteaza zilnic aproape de 2 ori mai putine cazuri decat Romania
Stefan(Citează)
25/06/2020 la 9:26 PM
pai nu, ca stai in casa si porti masca, esti in siguranta:)
In plus dupa cum zice Giovani daca iei virusul e doar vina ta:)
vlad(Citează)
25/06/2020 la 9:30 PM
Imi poti spune cu ce te ocupi?
Doru(Citează)
25/06/2020 la 11:14 PM
Cu ceva ce fac de acasa de peste 7 ani. Si nici nu sunt legat de cum functioneaza economia Romaniei.
Dar ca nu sunt ipocrit ca altii sa ma gandesc doar la mine. Multi ar calca pe cadavre ca ei sa fie bine. De fapt la multi moralisti, asta cu pastratul regulilor e doar ca ei sa nu se infecteze. Daca ar trece prin boala si ar avea anticorpi nu ii mai intereseaza de nimeni. Genul de oameni care ii critica pe altii ca nu fac cumparaturi online, dar ei au dat fuga la terase sau la mare/munte. Sau care vroiau sa se mentina toate restrictiile pentru ca ei pot lucra de acasa, dar nu ii intereseaza ca altii mor de foame.
alex(Citează)
25/06/2020 la 9:48 PM
IQ, totul se reduce la IQ.
Media este 100. Testele sunt revizuite regulat ca media sa se mentina acolo. Doar ca nu cred ca iti dai seama care-i cu adevarat diferenta dintre 130+ si media. Sau mai extrem, diferenta dintre 130+ si cei din jumatatea inferioara.
Plus: “Most people (about 68 percent) have an IQ between 85 and 115” .
De la asta porneste intelegerea evenimentelor din lumea ce ne inconjoara, inclusiv o pandemie, actiunile noastre si repercursiunile din urma lor.
Din pacate majoritatea pur si simplu nu are capacitatea necesara sa vada lucrurile ca tine, si nu o va avea niciodata. Si tu esti cel care trebuie sa accepte si sa gaseasca un mod sa traiasca cu asta.
tndb(Citează)
26/06/2020 la 10:16 AM
Citește și tu tot aerticolul, nu doar ce ți se pare ție important. Testul IQ e doar o estimare și e funcție de mai mulți parametri (precum vârsta). De fapt nici măcar nu putem defini inteligența la modul practic, deci nu o putem încă măsura. Indicii care arată inteligența umană (IQ de exemplu) au crescu ca valori pentru că a evoluat și cercetarea în domeniu. Mai mult, indivizii ai căror IQ a crescut în timp și-au îmbunătățit abilitățile cognitive.
Ca un indice sau o valoare să fie adoptată la scară largă nu trebuie să fie precis, ci doar acceptat de multă lume, asta nu înseamnă că reflectă cel mai bine realitate. Vezi și ecuația Drake, că tot vorbim de estimări. Știu că am agresat tastatura degeaba dar na…
dam167(Citează)
26/06/2020 la 9:25 AM
Cel care fumeaza stie 100% ca ii face rau si totusi o face.Cel care mananca des junkfood, bea 2L de cola zilnic stie 100% ca ii face rau, dar nu il intereseaza. Ei nu stiu sigur daca corona asta le face sau nu rau. Vad articole cu purificatoare de aer, care omoara virusul, vad articole ca toate decesele sunt acum trecute ca fiind cauzate de corona etc etc si le iau de bune pe toate.Merg pe principiul nu mi se poate intampla mie. Nu poti avea asteptari de la ei. Dar putem avea asteptari de la noi. Sa nu stam cu orele la coada la mcdonals/kfc. Sa mai asteptam o vreme pana sa mergem in excursie(desi noi ne luam toate masurile de precautie, masti, distantare sociale etc), nu toata lumea o face. etc.
Alin(Citează)
26/06/2020 la 10:12 AM
Numarul de bolnavi gasiti este oricum mai mic decat numarul de cazuri reale. In continuare testarea se face aiurea, asimptomaticii nu ajung sa fie testati dar raspandesc boala in continuare.
Gaelex(Citează)
26/06/2020 la 10:55 AM
Romanii sunt poporul ce nu crede in chestii ce nu pot fi vazute, pipaite, mirosite, gustate, dar crede cu tarie in concepte stupide gen zeitate. Spune-i romanului ca nu exista dumnezeu, iti va arunca toate blestemele posibile sau chiar te va ataca fizic, pentru ca el are certitudinea ca exista inoculata din copilarie. Arata-i un semn pe o banca “proaspat vopsit”, va atinge banca sa se convinga.
Dobitocul ala de lautar cu pretentii de tenor era sa moara de covid, el “nu poate afima ca exista covid”. Dobitoaca aia de cantareata grasa ce arunca cu zoaie in toata lumea facea misto de covid, e la spital bolnava, virus luat tot de la lautar.
Am intalnit apropiati care m-au intrebat daca eu personal stiu pe cineva bolnav de covid, ca ei cred ca e o mare scamatorie, ca daca era real vedeam la tv morti de covid. Le-am raspuns la impuls: daca ai avea pe cineva din familie mort de covid, ai vrea sa fie dat la tv?
finch(Citează)
26/06/2020 la 1:44 PM
din acest motiv lautarul sau lalaitoarea s-ar fi facut utili daca crapau!
daddy(Citează)
27/06/2020 la 4:07 AM
Greseala ta este ca ai prea multe asteptari de la oameni.
varucu(Citează)
01/07/2020 la 10:26 AM
Dezamăgirea mea mai mare e legată de ușurința cu care se propagă teoriile conspirationiste. Că unii proști ies pe stradă fara masca, fără să respecte distanța… Ala e un prost oarecum inofensiv. Prostul care incepe sa creada orice pe facebook si da share mai departe… Ala e prost periculos. Cam multi totuși. Ma doare sufletul sa vad un share din asta uneori in feedul meu super curățat.
mircea 2(Citează)