►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 9 iunie 2020
Nu s-a apăsat butonul OFF al epidemiei (trei idei despre asta) »
Nu înțeleg de ce nu există mai multe programe de cashback în România, acestea fiind ceva uzual în alte țări.
Mă uitam la oferta standard a serviciului Orange Money: 10% bani înapoi dacă plătești facturi sau încarci prepay Orange folosind serviciul Orange Money. Banii sunt primiți înapoi în cont după câteva zile, ca la carte.
Plătesc de câțiva ani de zile un abonament Orange Smart Home de 74 lei/lună. În total, 888 de lei anual. Dacă l-aș fi achitat cu un card Orange Money, aș fi primit înapoi 89 de lei într-un an.
Nu-i o avere, dar ar fi fost 20 de litri de benzină în plus pe an sau o friptură din aceea foarte bună de vită primite practic gratuit, doar plătind cu un card în loc de altul.
Sunt eu ciudat să mă aștept la astfel de oferte de la mai multe bănci? Sau măcar să consider ciudat faptul că, într-o țară în care toți vor să impulsioneze plata cu cardul, doar Orange Money are o ofertă care chiar să conteze la buzunar?
Și pe lângă bani, Orange Money îți dă și puncte Thank You de câte ori utilizezi serviciul. Alimentarea contului cu bani, plățile de facturi sau în magazine, plata chiriei șamd se recompensează cu puncte Thank You, 10 puncte valorând 1 euro. Dacă faci, să zicem, 50 de puncte lunar, ai 5 euro în contul Orange. Pe an, 60 de euro, sumă pe care o poți folosi apoi în magazinul Orange pentru a cumpăra telefoane sau accesorii, cu diverse bonusuri și pe acolo.
O promoție specială este la plata facturilor Orange folosind Orange Money, mai exact un număr de puncte egal cu 20% din valoarea în euro a facturii. Pentru abonamentele Orange Love plătite cu Orange Money, bonusul este de 40%. Dacă le utilizezi apoi pentru achiziționarea unui telefon cu abonament, valorează chiar și de 3 ori mai mult (adică în exemplu de mai sus nu ai doar 60 euro în cont, ci 180 euro de cheltuit la Orange), fără vreun efort din partea clientului.
« Știri despre tehnologie – 9 iunie 2020
Nu s-a apăsat butonul OFF al epidemiei (trei idei despre asta) »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
18 comentarii
09/06/2020 la 11:18 AM
E dubios ca nu a prins mai bine la noi sistemul Cashback, in america e nelipsit.
parca si ING avea pentru facturi in prima iteratie de Bazar, acum au si la retaileri dar e complicaciunea aia cu puncte.
alxzen(Citează)
10/06/2020 la 3:37 PM
Nu e complicat cu punctele la ING, 1 punct este 1 leu și îi transferi foarte ușor din aplicație. Cel mai bun cashback la ING am primit la cumpărăturile de la Decathlon.
pahomi(Citează)
09/06/2020 la 11:22 AM
Exista unul destul de amplu (include Kaufland, eMag, OMV, etc.) :
https://www.cashbackworld.com/ro/register
Daca folosesti strict partea de shopping si ignori partea de MLM, e un program bun.
Catalin(Citează)
10/06/2020 la 3:12 PM
eu nu gasesc emag acolo
MMM(Citează)
09/06/2020 la 11:23 AM
Ca sa nu mai zic Orange money Platinum, prin care ai acces la lounge in Otopeni. In cazul meu cand calatoream, (pana anul trecut) foarte des cu munca, era foarte practic si comod sa servesc ceva de la lounge.
Marius Cornea(Citează)
09/06/2020 la 11:49 AM
In cazul asta e simplu, orange renunță la niste profit pe divizia de telecom pentru market share.
In rest nu prea vezi cash back ca in America fiindcă in Europa interchange fee ul e de doar 0.2%, si banca trebuie sa trăiască si ea din ceva.
M-am gândit si eu sa fac Orange money pentru ăștia 10% dar cine stie pana cand durează promoția si chestii si sincer nu e cine știe ce mare câștig.
Tom(Citează)
09/06/2020 la 12:01 PM
BCR are PlusInCont, care are cashback la diverse magazine(ex: 1% la MOL)
ING are Bazar care functioneaza similar(primesti ceva puncte convertibile in cash)
matthers(Citează)
09/06/2020 la 12:33 PM
Si Raiffeisen are ceva cashback la cardul de credit.
Eu am din 2009 (de 11 ani? offf, sunt batran) cardul Raiffeisen branduit Vodafone care aduce puncte Vodafone. La doi ani de cumparaturi regulate am cam 200€ puncte de loialitate, buget pentru telefon.
Dan(Citează)
09/06/2020 la 12:51 PM
Daca ING ar fi avut implementat partea aia de Bazar fara sa existe cate un opt-in de fiecare data cand vrei sa folosesti un beneficiu, ar fi fost mult mai ok pentru end-user. Acei pasi in plus sunt moartea UX-ului. Ar fi fost cu adevarat un sistem cashback vanilla daca atunci cand plateai cafeaua cu cardul ING ar fi intrat automat cashbackul fara sa fi fost nevoie inainte sa rezervi “oferta”
Stefan(Citează)
09/06/2020 la 1:30 PM
Am CC de la Banca Transilvania, iar ei au un fel de puncte ce se aduna mai greu la mine ca nu-l folosesc in conditiile lor ideale (terminale bt, parteneri etc etc).
Voiam sa fac si asta la Orange insa cand am ajuns pe la termeni si conditii ceva nu imi dadea si am renuntat.
Ar putea fi un selling point pt o banca mai mica un program fain si foarte avantajos pt client, insa cred ca ar fi doar sa castige market share ca altfel raman la imprumutat statul ca activitate principala.
alexul(Citează)
09/06/2020 la 1:36 PM
De ce ai nevoie de un proces de cashback, daca asta se traduce in costuri mai mari pentru cel de la care cumperi ( cu platforma de plata), care se traduce mai departe printr-un pret de lista mai mare ( blanket) ca sa poata suporta cash back-ul?
De exemplu, in momentul in care un magazin online face un contract si accepta plata in rate fara dobanda ( pentru clienti) are un cost catre platforma de creditare de pana la 10%. Moment in care trebuie sa ajusteze preturile in general pentru a acoperi acest cost. Statistic , poate ca e sub 10%, ca nu toata lumea foloseste facilitatea, dar e o presiune pe pret pe care o resimt atat cei care folosesc facilitatea cat si cei care nu.
Prin urmare, de ce ai vrea sa iei bani de la mine, doar ca folosesti tu o anume metoda de plata? Asa ca o intrebare simpla.
Tu cumperi produse in functie de cashback, sau in functie de conditiile de pret vs servicii?
Inteleg asta in cazul Orange Money si facturile Orange. E in bucataria lor, politica lor. Dar spectrul e destul de limitat.
Catalinx(Citează)
09/06/2020 la 4:26 PM
Si plata cu cash are o groaza de dezavantaje mai ales pentru marile magazine, unde oricum ai super oferte.
Si un magazin de haine spre exemplu ar putea face cu un procesator de plati o oferta de cash-back daca platesti cu visa spre exemplu si sa negocieze tariful pentru POS.
Ei oricum fac reduceri, dar tariful de POS se aplica non stop.
Si mai departe intra toata lumea in hora
SYAOnline(Citează)
09/06/2020 la 6:18 PM
Nu are nicio treaba una cu alta. Eu nu zic sa platim toti cash si ramburs. Una-i una, alta-i alta. Zic ca pentru oferta ta de cashback procesatorul de plati trebuie sa negocieze un cost cu clientul lui ( furnizorul tau) care sa acopere reducerea pe care el ti-o aplica tie, doar nu crezi ca banii aia ti-i plateste procesatorul din salariul lui.
Poate fi o tactica de marketing initiala sa-si cresca baza de clienti, unde o parte din cost sa fie suportat de procesator, dar la scara larga trebuie sa intelegi ca procesatorul, pentru a-ti da tie un discount, sau cashback, trebuie sa negocieze costul asta cu magazinul.
Ori, principial, nu ti se pare mai util sa beneficiezi de un mijloc de plata care are UN COST redus pentru toata lumea implicata, in felul asta sa fie preferabil de toata lumea, iar mai departe vezi tu partea de ieftineala unde se reflecta?
Ce spun e ca te uiti in locul in care nu trebuie dupa un discount si, in principiu, genul asta de logica strica petrecerea pentru toata lumea. Ar trebui sa folosesti o solutie de plata pentru ca , sau daca ea e buna pentru tine, nu daca iti da si tie bacsis d-o bere.
Exemplu: Pe piata exista un numar de procesatori. Sa zicem A, B si D.
Daca A si B iau comisioane de la magazin de 3% si nu ofera discounturi catre clienti, iar D ia comision de 10% si ofera initial cashback tot de 10% ca sa creasca cota de piata , pe urma vede el cat, initial magazinul prefera sa lucreze cu A si B. Dar hei, ce crezi, clientii vad acolo discountul si ei vor sa lucreze cu D. Normal nu? In momentul in care portofoliul de clienti este suficient de mare, ca comerciant ai de ales sa ignori piata aia, sau nu. Probabil ca nu.
Insa nu poti sa ai preturi de lista in functie de modul in care cumpara fiecare. Sunt unele magazine unde pretul depinde inclusiv in functie de cardul cu care platesti ( se aplica un comision – cashback-ul, lol ) , dar in Romania, in general, NU.
Drept care, solutia cea mai la indemana si mai subtila pe care o poti aplica este sa iti calculezi, in timp, care e costul global cauzat de introducerea acelei metode de plata si sa ajustezi ca atare toate preturile in sus cu un procent care, la nivelul vanzarilor pe care le ai, acopera costurile aditionale. Focus pe pretul in SUS.
Pentru comerciant, pana la urma, nu e o problema.
Se gandeste la modul:- ba, daca astia asa vor, asta le dau, ce sa faci, clientul nostru…
Dar pentru mine, de exemplu, cumparator care nu are nevoie de discounturi inventate din incheietura marketingului, treaba asta e o problema, ca scumpeste produsul in termeni cu cat mai generali cu cat toti clientii si apoi toti vanzatorii adopta metodele alea cu cashback.
La cum vad eu treaba, pentru mine e un cost derivat din lacomia celorlalti. Si-s fortat sa suport eu costul sau sa fac si eu ca ei, ca sa nu am pierderi. Dintr-o data “promotia” asta se transforma in ceva ce faci ca sa nu pierzi oricum.
Am dat exemplul cu plata in rate pentru ca e o chestie destul de generalizata. Mai generalizata in afara, chiar, decat in Romania. Iar preturile reflecta asta. Magazinele care nu ofera facilitatea asta reusesc, de regula ( ca mai sunt si alti factori, desigur), sa aiba preturi mai bune, dar sunt tot mai putine.
Fara sa va dati seama, comportamentul vostru/nostru al cumparatorilor genereaza costuri tot pentru noi. E amuzant totusi cand credeti ca primiti ceva pentru asta.
Catalinx(Citează)
09/06/2020 la 2:10 PM
A avut Unicredit un card genial cu cashback de 2%, dar l-au stricat in aprilie si de atunci au sistemele pline de probleme. Nu mai vine raportul la timp de 2 luni.
Alexandru Briota(Citează)
09/06/2020 la 2:18 PM
ING e pe 2performant dar e acolo asa de forma. Ii doare manuta sa bage naiba toate magazinele in sistem sa dea clientilor mici atentii pe care oricum nu ii dau de la ei.
eu de exemplu am propiul sistem de cashback :)) coturi pe 2performant si profitshare.
vipe(Citează)
09/06/2020 la 2:51 PM
BCR are destul de multe oferte de cashback: booking 4%, flanco 4% etc
https://www.bcrplusincont.ro/offersPreview
razorsbk(Citează)
10/06/2020 la 12:19 AM
Banca Transilvania are StarBT (punct ro), chiat ma uitam zilele trecute ca daca as lucra la unul din parteneri as lua cash-ul clientilor si as achita cu cardul meu :) Sunt parteneri care au pana la 10% cashback, dar media e 2%.
alunelu(Citează)
10/06/2020 la 5:56 AM
Nu a prins pentru ca ANAF-ului ii miros a evaziune fiscala si frauda chestiile astea.
Trebuie sa fii companie foarte mare si sa ai armata de contabili si avocati ca sa poti face asa ceva.
Asa ca majoritatea firmelor si companiilor nu isi bat cuie in talpa cu asa ceva.
Gaelex(Citează)