►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Huawei a primit o lovitură foarte serioasă din partea guvernului SUA, una la fel de gravă ca atunci când exporturile directe de tehnologie americană către compania chineză au fost interzise.
Pe scurt: nici companiile străine nu mai pot produce chipset-uri și alte componente electronice pentru Huawei, dacă procesele de producție au la bază sau folosesc tehnologie americană.
Într-o mișcare clar anunțată ca țintind capacitatea Huawei de a produce telefoane și tablete, Departamentul de Comerț al SUA a schimbat termenii unor reguli ce se aplică pentru software și tehnologii americane a căror producție se face în străinătate. Există o listă de tehnologii (US Commerce Control List) pentru care americanii își rezervă dreptul de a impune condiții chiar și companiilor străine ce produc sau utilizează acea tehnologie.
Iar acum au dat uppercut-ul poate fatal celor de la Huawei: le interzic unor companii din afara SUA să mai livreze către Huawei produse ce sunt rezultatul tehnologiei americane (anunțul oficial). De exemplu, Huawei și-a proiectat propriile chipseturi Kirin, dar acestea sunt fabricate de TSMC pentru Huawei, iar TSMC folosește tehnologie americană pentru a le produce, că probabil mașinăriile sau procesul de producție în sine vin de la americani.
Noile reguli se aplică de fapt și altor producători de componente, dar TSMC este cel mai mare și deci cel mai bun exemplu. Asta înseamnă că degeaba și-a proiectat Huawei propriul chipset sau degeaba a găsit furnizori non-americani pentru alte componente precum ecranul sau modemul 5G sau controllerul de sunet al unui telefon, dacă procesul lor de producție este oricum dependent de permisiunea SUA.
Modificarea acestei reguli este atât de nouă încât impactul ei nu este pe deplin cunoscut. Fiecare companie non-americană care exportă acum ceva către Huawei știe mai bine dacă folosește sau nu tehnologie americană pentru a produce acele componente și probabil în timp vor anunța dacă mai pot livra sau nu către Huawei produse (sau se va vedea în rapoartele anuale).
De ce ar respecta TSMC (care-s taiwanezi) sau altă companie străină condițiile americanilor? Pentru că tehnologiile se transferă pe bază de contracte și licențieri, iar în condițiile acelor contracte și licențieri cel mai probabil scrie că vei respecta astfel de decizii, altfel suporți sancțiuni.
Încă nu este clar nici dacă Huawei poate găsi furnizori de subansamble care să nu fie supuși acestei reguli. Poate că pentru unele componente există, dar pentru toate cele afectate? Nu știm pentru că nu știm exact câte sunt afectate.
Most chipmakers rely on equipment produced by U.S. companies such as KLA, Lam Research and Applied Materials, which did not respond to requests for comment.
While some of the complex tools required to make chips come from companies outside the United States, such as Japan’s Tokyo Electron and Hitachi and the Netherlands’ ASML, analysts say it would be difficult to put together an entire toolchain for making advanced semiconductors without at least some American equipment. (Reuters)
Regula aceasta a intrat în vigoare pe 15 mai, dar permite o perioadă de grație de 120 de zile pentru ca acele companii afectate de ea să finalizeze contractele și livrările actuale. Adică 4 luni. Să vedem ce soluții va găsi Huawei post 15 septembrie și câtă vreme le-or mai ajunge stocurile de componente după aceea.
Acum câteva zile, președintele Trump a prelungit cu un an și interdicția adresată companiilor americane de a exporta tehnologie către Huawei. Culmea este că aceleași companii pot cere o exceptare de la acel ordin și cererile vor fi judecate de la caz la caz. Unora le-a fost aprobat exportul în continuare (Microsoft, Intel etc), altora nu (Google).
China probabil va lua măsuri împotriva companiilor americane care vând produse pe teritoriul lor, creându-le astfel dificultăți financiare. Apple are o cotă de piață de 14% acolo și ar putea fi interziși în China (link). Qualcomm vinde procesoare Snapdragon către Xiaomi, OnePlus și o mulțime de alte companii similare. Problema este că, dacă guvernul chinez le va interzice accesul pe piața chineză, și alte companii chinezești vor avea de suferit.
Per total s-ar putea ca americanii să iasă în profit din toată treaba asta. Multe companii americane nu exportă mai nimic în China, fiindu-le blocat accesul pe piață (de exemplu Google, Facebook și alții nu pot fi accesați din China) sau limitat prin obligativitatea unor parteneriate cu firme chinezești. În schimb, chinezii exportă anual produse de sute de miliarde de dolari pe piața americană, un dezechilibru care a pornit tot acest război comercial.
Mi s-a părut amuzant un sondaj făcut de Android Authority. Cititorii lor văd pe Xiaomi ca fiind compania cel mai probabil să câștige masiv cotă de piață după problemele Huawei în piețe precum cea europeană și acum și cea chineză. OK, sunt de acord cu asta. În același timp, e interesant de notat că dacă Xiaomi se ridică prea mult, aceleași reguli care au afectat business-ul Huawei pot fi extinse pentru a include și Xiaomi.
Momentan americanii par să aibă ceva doar cu Huawei și poate că are legătură cu acuzațiile de spionaj la adresa companiei. Poate că alte companii chinezești nu vor avea niciodată același tratament. Rămâne de văzut.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
40 comentarii
16/05/2020 la 11:26 AM
Daca US reuseste sa blocheze ASML din a lucra cu Huawei sau cu chinezii in general, s-a terminat distractia. Nu prea ai ce face fara masinile alora.
Giani Mucea(Citează)
16/05/2020 la 11:53 AM
Huawei să-şi vândă mizeriile doar în China. Aș vrea sa fie interzise oficial produsele lor și în UE. Să lăsăm finețurile la o parte și să îi eliminăm cu hotărâre. Nu cred că mai putem vreodată avea încredere în ei.
Mouse(Citează)
16/05/2020 la 12:20 PM
Ce comentariu retard.
Romanul(Citează)
16/05/2020 la 12:34 PM
Se reflectă și caracterul de oaie, care se bucură că ăla mare îl lovește pe ăla mic. Ce oi avea, tu, șoricelule, de cîștigat din faptul că elimina americanii unul din cei mai mari concurenți de pe piață?…
Four legs good, two legs bad.
Emil C(Citează)
16/05/2020 la 6:54 PM
@Emil C, aici se bat 2 giganți. Nu este vorba că ăla mare îl lovește pe ăla mic.
Andrei G(Citează)
16/05/2020 la 11:16 PM
Dacă voi credeți că Huawei care e sprijinit masiv din banii plătitorilor de taxe chinezi sunt ăia mici…
…nu știu cine e oaia.
Nu zic că americanii îs sfinți dar totuși, la cât au furat și fură chinezii în continuare, își bat joc de piața mondială cum vor, urlă și fac scandal că vor dreptate, dar dacă tu vrei să miști ceva în China, trebuie să dai 50% șpagă chinezilor, după care dacă îți clonează produsul și îți confiscă fabrica, nu le poți face nimic.
Dar dap, ei sunt de treabă în rest, mici și nevinovați.
manu144x(Citează)
16/05/2020 la 12:02 PM
SUA traieste cu impresia in general imbecila ca legile lor se aplica peste tot in lume. Nu si-au luat destule amenzi ca sa inteleaga ca nu e peste tot ca la ei acasa.
Sa vezi distractie cand le-o zice China ca nici ei nu mai vor sa cumpere nimic din SUA. Eventual sa nici nu mai produca si sa exporte ceva in SUA.
Gaelex(Citează)
16/05/2020 la 12:46 PM
Ai auzit de contract? Dar de licenţe și drept de folosire? Poate o sa înțelegi cândva ca atunci cand iti vand o licență nu iti vand dreptul de proprietate. Ai semnat un contract , te-am pupat. Nu is prosti yankeii.
In altă ordine de idei , SUA este mai dependentă de China decât este China de SUA. O simpla masca e suficienta ca sa înțelegi de ce. Apropo , stii cate medicamente se fac in china sau cu substanțe făcute în china? Cand o sa se enerveze China o sa faci fomică si probabil nu o sa-ti mai permiți multe lucruri daca nu chiar niciun lucru. Tu si cu americanii.
Trump e doar un imbecil notoriu. Actiunile lui prind bine la americanii retardati , aia care au mușcat si chestia cu zidul. O tara de cacat si la propriu si la figurat. Pana la urma sa nu uitam pe cine au pus președinte. Nu le convine la grăsani piata libera cand se pisa alte companii pe monopolul companiilor americane. Păi ce face nene, nu mai lăsăm concurenta sa fie decisă de piata? Astia is imputitii de americani. Joacă frumos cand is ei smecherii pe piata dar nu le convine cand au concurenta.
China poate vinde si la alte tari , nu ar fi o problema sa le închidă usa la yankei. Momentan au răbdare , sa vedem până când. Problema este ca la economia globală nu exista efecte doar pentru cei 2 jucători ci pentru toți.
Romanul(Citează)
16/05/2020 la 3:13 PM
Analfabetismul funcțional lovește din nou.
Gaelex(Citează)
16/05/2020 la 7:00 PM
Eu cred că pe termen mediu și lung, China are mai mult de pierdut dacă taie de tot relațiile comerciale cu SUA.
Ca în orice relație comercială, este mai ușor să găsești un furnizor, decât un client.
Să spunem că tu ai avea o fabrică de mobilă. Cumperi materie primă de la X și vinzi mobilă către Y. Dacă închizi fabrica, cine suferă mai tare?
Y, care trebuie să caute alt magazin de mobilă? Sau X, care trebuie să dea afară o parte din angajați, fiindcă și-a pierdut clientul principal.
Fără piața americană, cred că economia chineză ar întra în colaps în maxim 6 luni.
Andrei G(Citează)
16/05/2020 la 1:17 PM
Haha, asta e o situatie in care nu pot fi de acord cu nici unul, nici daca incerc.
1 Huawei este compania de varf a Chinei care i-a facut pe americani sa realizeze ca sunt in curul gol. Produsele Huawei nu sunt cu o generatie peste americani, ci cu 2 generatii. Suferinta de a vedea ca nu mai stii sa produci cele mai bune piese ustura rau.
2 Americanii s-au lasat adormiti, au externalizat posturile de ingineri, s-au lasat furati de proprietati intelectuale in China, au pierdut cunosterea de nivel inalt pentru ca li se umpleau buzunarele si asa. China le-a tras-o fara prezervativ. Si fara macar sa se ascunda. Nu pot sa fiu de acord cu toate tepele date de Partidul Comunist, dar pe de alta parte cine i-a pus pe americani sa stea?
Trump e cam singurul suficient de destept ca sa realizeze ce se intampla, ca ceilalti fac galerie Chinei din anii 90 non-stop.
mac gregor(Citează)
16/05/2020 la 6:53 PM
Sa fim seriosi, era evident ce se intampla dinainte sa Trump. Nu a descoperit el gaura din gogoasa, doar si-a dat seama ca poate castiga alegeri vorbind despre asta.
Partea interesanta e ca China e o problema reala si e necesar sa se ia masuri impotriva ascensiunii ei. Si, desi primeste puncte pentru ca a vorbit despre asta, actiunile lui garanteaza ca masurile alea fie nu vor avea efect, fie vor fi mai costisitoare decat ar fi fost necesar. Practic a facut tot ce se poate pentru a ajuta China, cu toata gargara lui.
Giani Mucea(Citează)
16/05/2020 la 9:40 PM
Da, doar ca nu.
Nu numai ca e singurul care vorbeste, dar democratii tac ca porcu-n papusoi.
Nu numai ca actiunile lui au impact, dar democratii nu au venit nici macar cu 1 (una) contra-propunere.
Presa americana a devenit Radio Erevan.
mac gregor(Citează)
16/05/2020 la 11:38 PM
Da, democratii sunt varza deocamdata cand vine vorba de China, dar cred ca nu prea vor mai avea de ales in viitor. Ca actiunile lui au efect e clar, la fel ca a face pipi impotriva vantului. Pantalonii uzi sunt tot un efect. Sa zicem ca a avut o idee buna dar sufera la partea de executie. Nu de alta, dar nu vad restul lumii aliniata in spatele US pe chestia asta.
Giani Mucea(Citează)
16/05/2020 la 11:39 PM
@mac gregor
Prima analiză mai echilibrată, și eu sunt de aceeași părere. Toți CEO americani care primeau bonusurile în funcție de profitul pe următorul trimestru au mutat tot ce au putut în China pentru că asta obținea efecte imediate. După care s-au trezit în curu gol, că dacă în SUA ai doar 3 secretare și-un agent de vânzări, de fapt tu lucrezi pentru chinezi, nu invers. După ce ți-au furat toată tehnologia, nu e greu cu niște bani primiți foarte ușor de la Bank of China să îți facă un pic de concurență.
Din punctul ăsta de vedere americanii și-au meritat-o cu vârf și îndesat…au gândit la câștigul imediat, și s-au împușcat în picior. În același timp însă au fost și forțați de politic mult, pentru că taxele erau mai rentabile dacă produceai în China. Așa că dacă n-o faci și tu de bunăvoie, te forțează concurența oricum.
Pe de altă parte, Trump, așa tâmpit cum e el, e singurul care pare să aibe curajul să se lege de China. Inițial credeam că toți evită subiectul pentru că se tem să îi supere din cauza dependenței SUA de China.
De fapt adevărul e mult mai crunt. China plătește masiv lobby în SUA, când am văzut cu cine e prieten tovarășul Biden, ce combinații are prin China, îmi dau seama că de fapt liniștea aia a politicului (și republicanii au combinații cu china, să nu ne facem că plouă totuși) e cumpărată cu bani serioși.
Și nu doar în China se-ntâmplă faza asta cu prieteniile pe bani ale chinezilor, și în europa își cumpără influență la greu, iar politicianul ca orice politician, pentru suma potrivită vinde și pe mă-sa, vorba aia românească.
Trist, dar asta e.
manu144x(Citează)
17/05/2020 la 10:04 AM
“După care s-au trezit în curu gol, că dacă în SUA ai doar 3 secretare și-un agent de vânzări, de fapt tu lucrezi pentru chinezi, nu invers.”
This.
mac gregor(Citează)
16/05/2020 la 1:58 PM
Ah, păi nu ai văzut știrea în care CEO-ul Xiaomi folosește iPhone? La fel și CEO-ul Huawei și familia lui. :))
Cred că spune totul despre produsele lor. Să nu mai spun că Xiaomi trimitea toate datele tale în China.
Oricum trebuie să ai IQ-ul scăzut să cumperi așa ceva. Dar fiecare…
Claudiu(Citează)
16/05/2020 la 2:37 PM
mactard alert
Emil C(Citează)
16/05/2020 la 4:46 PM
Săracu’ Emil, se vede ce sărac este de la o poștă. :))
Poftim alta: https://arenait.ro/huawei-incercat-compromita-nucleu-linux-patch/
Claudiu(Citează)
16/05/2020 la 2:10 PM
Se pare ca SUA sint o piata imensa pentru orezari si nu invers. Asa ca e usor de dedus cine are de pierdut mai mult.
marinel(Citează)
16/05/2020 la 2:44 PM
Un om pe sufletul meu ^^. Americanii sunt penibili, nu pot sa faca concurență Chinei. Este super funny de urmărit declinul SUA, din toate punctele de vedere. Trump idiotul arogant face exact ce am sperat, izoland america de restul lumii. Se duce si petrodolarul, things are looking promising for the rest of the world. Ii urasc pe americani, sunt cauza majoritatii conflictelor din lume, totul pentru a domina globul. Sunt doar 300 milioane in 7 miliarde de oameni, pot fi usor ignorați daca se vrea. Nu ofera nimic decât control si spionare prin firmele tech la softul carora se pot gasi alternative. America can suck it. Încă 4 ani de Trump pls american imbeciles =))
pmk(Citează)
16/05/2020 la 4:40 PM
Banuiesc ca Rusia e mult mai ok, nu? Si sunt doar 145 milioane.
varucu(Citează)
16/05/2020 la 6:30 PM
Pai hai sa scapam si de germani. Nu au declansat ei 2 razboaie mondiale?
Dupa aia mai ramane sa scapam de englezii imperialisti, de francezi si de spanioli.
Mai scapam apoi si de musulmani, ca au cucerit OM prin jihad, si de imperiul roman (sa nu mai discutam).
Asa, incet incet, ne apropiem de tel.
mac gregor(Citează)
16/05/2020 la 7:16 PM
Eu aveam impresia că au existat conflicte militare în lume și înainte de 1945, când SUA au devenit liderul militar al lumii.
Dar poate că mă înșel și SUA sunt totuși cauza tuturor conflictelor.
Andrei G(Citează)
16/05/2020 la 9:56 PM
Mai cititi băieți, sa fiti fanboy fara sa aveti idee de realitate e penibil.
pmk(Citează)
17/05/2020 la 11:45 AM
Bai pmk, unu ca tine care sa le stie pe toate asa, mai rar. Ma mir cum de te cobori pe la nivelele astea pe unde zboara crocodilii.
varucu(Citează)
17/05/2020 la 8:48 PM
Asta cu SUA și războiul îmi place la nebunie.
În cele 2 războaie mondiale s-au băgat cam pe la urmă, și dacă nu erau ei, azi trăiam în al 3-lea mare Reich german. Stalin fără ajutorul americanilor era doar ultimul mare lider al unui fost imperiu prăbușit peste noapte. Nemții au trecut ca prin brânză până la Moscova.
Apoi a fost războiul din Coreea, nu? Cine a atacat acolo primul, einstein? Oare nu cumva nebunul de Kim care se visa rege pe pășunea lui? Deși s-au înțeles că la sud nu băgăm comunism, Kim a zis că i se rupe de americani că el vrea tot.
Apoi în Vietnam, n-a fost același rahat? În Afghanistan, n-a fost vorba de expansiunea sovieticilor? În Iran au mușcat-o urât, lăsându-l pe șah nesupravegheat și și-a făcut de cap, comportându-se ca un despot.
Apoi prima tură cu Saddam, nu el a fost boul care a invadat Kuweit deși i s-a spus și oficial și neoficial că n-are ce căuta acolo? Apoi a făcut ca un Pikachu mirat când SUA s-a ținut de cuvânt?
Ce poți să comentezi este după 11 septembrie. Aici SUA zici că s-a tâmpit de cap, a intrat într-o paranoia totală și ceea ce altădată făceau cu scop precis, au început să se comporte un paranoid schizofrenic, intervin peste tot doar așa, că poate o fi ceva acolo, chiar dacă nu e sigur. Aici sunt de-acord cu tine, au o paranoia și schizofrenie în ultimii 15 ani, nu știi exact ce vor să obțină și unde.
Dar să acuzi că ei sunt de vină pentru toate războaiele lumii…e naiv.
Noi care am avut comunism sovietic în anii 50-60 și știm ce înseamnă, cum ar fi arătat lumea dacă URSS trăia și azi și domina tot de la ungaria până la oceanul pacific? Era o lume mai bună oare?
Nu zic că americanii sunt sfinți, și acolo e un amalgam de interese, clar, dar când te gândești la emigrare, dacă ai de ales între SUA și Rusia, ce ai alege și de ce? Gândește-te bine.
manu144x(Citează)
18/05/2020 la 1:18 PM
@manu144x: de acord cu majoritatea comentariului cu exceptia ww2. Rusia nu pierdea razboiul chiar si fara americani. Sigur, au ajutat mai ales cu echipamente, dar asta a scurtat doar razboiul, nu i-a schimbat sensul. In momentul in care nemtii au intrat in Rusia, razboiul a fost pierdut.
Singurul lucru pe care l-au obtinut americanii in Europa a fost ca o parte din continent sa nu vorbeasca rusa. Ceea ce e admirabil, dar la o mare distanta fata de ce zice propaganda.
Giani Mucea(Citează)
16/05/2020 la 5:25 PM
China trebuie sa plătească pentru criza Coronavirus, nu doar Huawei, dar Trump este in campanie electorala
florin(Citează)
16/05/2020 la 11:11 PM
Și atunci care este problema? De ce chinezii nu au tupeul să le închidă americanilor ușa în nas?
Dacă sunt atât de bazați economic, de ce nu interzic și ei restul companiilor americane pe piața chineză?
Este posibil totuși să aibă nevoie “încă” de dolarii americanilor? Ăia printati așa peste noapte.
Andrei G(Citează)
16/05/2020 la 11:12 PM
Scuze, mesajul era pentru @pmk.
Andrei G(Citează)
16/05/2020 la 5:44 PM
China creste si creste si devine din ce in ce mai puternica, iar asta nu e motiv de bucurie. Un lider mondial in care nu exista libertate si in care cetatenii sunt supraveghiati peste tot nu e tocmai un viitor stralucit. Asta ca sa nu aducem aminte de milioanele de victime ale partidului. Cu toate pacatele lor, pe americani aia care vor sa ii injure, ii injura liber. Incercati sa ziceti ceva rau de chinezi intr-o zona in care au influenta mare si vedeti daca puteti.
Huawei e lovit de americani, deoarece e flagship-ul companiilor chinezesti. Nu e vorba ca le-ar ameninta vreun monopol (pe telefoane Samsung e de mult no. 1 lume si nu il noicoteaza nimeni), ci de faptul ca Huawei nu creste neaparat prin concurenta loiala, ci isi cumpara market share pe banii guvernului chinez. La fel si ZTE. Nu zice nimeni ca nu au produse bune. Au chiar foarte bune, conduc dezvoltarea in 5G. Ideea este concuremta neloiala care usor usor duce la distrugerea celorlalti concurenti. Iar miza nu e neaparat pe telefoane si tablete, ci pe echipamentele de retea, unde pe radio (principala componenta a oricarei retele mobile) au mai ramas doar Nokia, Ericsson, Samsung, Huawei si ZTE. Acum 15 ani Huawei si ZTE erau zero in industria asta, iar in prezent China domina piata, chiar si cu interdicita de a accesa piata americana. E infrastructura startegica si americanii nu vor sa o lase sa ajunga monopol chinezesc, asa ca i-o trag lui Huawei pe unde pot.
VMN(Citează)
16/05/2020 la 10:11 PM
Hahahahaha, concurență neloiala pe banij guvernului ahahahahahahaha, asta in timp ce FED a printat peste 38 000 de miliarde de dolari. Asta nu e concurenta neloiala ? Pib ul romaniei este 180 miliarde pe an. Din 15 septembrie pana acum americanii au furat restul lumii si au creat bani din nimic de 200 de ori pib romaniei. Ce producem noi in 200 de ani au printat. Este declarat de catre FED, de cand a inceput criza pe piata repo daca stiti ce e aia, au printat 150 miliarde pe zi, la inceput, dupa au tot crescut suma zilnica. Am calculat doar la 150 pe zi, nu am vrut sa par ca nu sunt obiectiv.
Revenind, cum se cheama cand tu creezi bani din nimic în timp ce restul lumii trebuie sa creeze ceva real ? Asta nu e concurență neloiala ? E bine ca sunteti cheerleaders pentru falsii astia aroganți,trișori si ipocriți dar habar nu aveti de realitate. Nu întru acum în conflictele creeate de americani în ultimii 70 de ani, un simplu search pe google si ati vedea cat de penibili pareti cand incercati cu lipsa voastră de cunostinte sa negați realitatea.
pmk(Citează)
17/05/2020 la 12:59 AM
@pmk Produsul intern al Romaniei pe 2019 a fost 240 miliarde dolari americani ( 222 mld euro).
Fed au bagat 2,3 trillion, adica 2300 de miliarde.
2 thousand 2,000
2 million 2,000,000
2 billion 2,000,000,000
2 trillion 2,000,000,000,000
Apoi Fed-ul nu e in afaceri cu tiparitul de bani, se acupa alt departamanet.
Fed baga bani in economie prin diferite metode.
Economia functioneaza pe credit, o fabrica de caramizi primeste materiale pe credit, vinde la un depozit de materiale de constructii pe credit, depozitul vinde materialele la o firma de constructii pe credit, firma faca o casa pentru un client care asteapta un credit de la banca. Daca clientul nu mai primeste creditul de la banca nici o firma din lantul de mai sus nu isi primeste banii. FED intervine in proces si ofera bancii bani ca apoi clientul sa poata avea acces la credit si toti sa isi primeasca banii.
Nu zice nimeni ca americanii sunt sfinti pe pamant, dar acum 75 de anii rusii defilau prin Ro si isi bateau p…. de noi. Iar acum ne vand gazul la pret dublu fata de restul Europei, au intrat peste uncrainieni ca la ei acasa, dar capul rautatilor sunt cei de la zeci de mii de km departare.
wd(Citează)
17/05/2020 la 10:57 AM
Lol ce babalau esti ahahahah habar nu ai de nimic. China este cea mai mare deținătoare de datorii guvernamentale ale sua in quantum de peste 1100 de miliarde de dolari.
Pentru wd: esti varza dude, citeste declaratiile fed incepand cu luna septembrie 2019. 150 de miliarde pe zi si a crescut. Keiser report, the money gps, peter schiff, ai research, zerohedge, ai research de facut. Poate inainte sa postezi te uiti la cateva emisiuni de economie care abordeaza subiectul, citesti un zerohedge doua 30 si poate intelegi ca nu e nimic ok in a printa mii de miliarde sau de a avea nivelul datoriei guvenamentale la 22 000 de miliarde dolari. Nu e ok ca într-o asa zisa piata libera, firmele care dintr un motiv sau altul ar trebui sa dea faliment sa fie bailed out cu banii printati. Faptul ca sunt 240 nu 200 de miliarde e irelevant. Romania ii produce din lucruri reale nu dintr-o tasta, asta tie ti se pare fair ? Unu sa munceasca sa exploateze altul sa apese pe buton si sa creeze bani din nimic si dupa aia sa vina sa spună ca el e cel mai bogat? Cât de ușor este sa cumperi cand banii nu conteaza pentru ca ai păcălit/forțat lumea sa îți folosească moneda pe care tu o printezi la discreție.
Hai fa un calcul simplu sa vezi ca habar nu ai da citesti niste titluri de stiri si te crezi informat.
15sept 15 mai, 8 luni x 30 zile × 150 miliarde pe zi ( nu punem ca mai crescut ) = 36 000 miliarde. Au printat peste 1.5x pib ul lor.
Ca sa nu vorbim de politicile externe ale sua si sutele de milioane de oameni care suferă zi de zi de zeci de ani din cauza lor.
Cat de stupid e raspunsul, da da acum 75 de ani nu stiu ce făceau rusii… în primul rand ca rusii au invins germania cu pretul a zeci se milioane de oameni, germanie care a pornit razboiul si cu care tara noastra minunata a fost aliata, lucru pentru care a trebuit și a fost pe meritate pedepsită. Acum ce sa fac, sa caut articole sa va deschideti mintea care sa arate cate conflicte din 50 pana acum au fost creeate de SUA ? Nu știți sa folosiți google ? Nu stau sa fac educație pe blog bosilor de internet.
Noi ca tara nu am câștigat absolut nimic din partea americanilor, dimpotrivă, în ultimii zeci de ani am pierdut f mult datorita lor și a marelui parteneriat strategic.
Ceea ce vedeti in ultimii ani sunt zbaterile unui imperiu care se dărâmă si care încerca orice da evite asta. De la invazii la razboaie economice si lovituri de stat. Nu exista nici un motiv pentru care cineva sa priveasca admirativ la SUA, cel mai inegal si ipocrit stat de pe pamant. Ati fost spalati pe creier de propaganda americana pe care ati halit-o de mici prin filme si pop culture. Nu știu cum sa apreciezi, la nivel uman, un popor care este crescut în ideea ca este mai bun ca restul lumii al carui control este dreptul lor de smecheri. Pentru asta se creează inamici de toate felurile impotriva cărora evident sua este răspunsul. Fraierii pun botul
pmk(Citează)
17/05/2020 la 11:02 AM
Îți vând gaz scump pentru ca ești tarfa americanului. Lasa ca iti vinde americanul LNG la pret triplu, se cheama Freedom Gas. Succes la cumpărături
pmk(Citează)
17/05/2020 la 11:54 AM
Ia mai stai de vorba cu chinezii si intreaba-i cate tari exista pe glob? Una si buna, China! Habar n-ai tu informatule de planurile de expansiune ale Chinei si de copiii lor care invata de mici ca singura tara din lume e China. Poate ca ma insel, dar lucrurile urmeaza sa se schimbe drastic in lume, mai ales la chinezi. Si da, nu pot decat sa-l apreciez pe dobitocul ala de Trump pentru ca da-n ei ca-n hotii de cai. Hai mai suge o acadea ca ti-a scazut glicemia bai agitatule!
varucu(Citează)
18/05/2020 la 11:26 PM
“As of April 22, the Fed had $157.5 billion in outstanding repos tagged to its balance sheet. That’s after peaking at $442 billion on March 18.”
“FED a printat peste 38 000 de miliarde de dolari” aici ai dat-o in bara rau de tot cu numerele.
Apoi ne spui ca au datorie de 22 000 miliarde.
“de a avea nivelul datoriei guvenamentale la 22 000 de miliarde dolari.”
Dupa cum am spus nu sunt americanii cei mai breji, dar e mult mai bine cu ei decat cu prietenii de la est.
Sursele tale de informare i-au informatii adevarate dar le decupeaza din contest sau le pun in alt contest si promoveaza stiri panicarde.
Economiile lumii sunt strans legate intre ele atfel daca sunt probleme la o economie mare si restul au de suferit.
wd(Citează)
19/05/2020 la 5:01 PM
@pmk, sincer daca inteleg.
Eu sunt babalau, dar tu imi prezinti niste informatii care nu au nici-o legatura cu ce am intrebat.
Ba mai mult, daca analizam ceea ce spui tu, ajungem la concluzia ca interesul Chinei este ca Statete Unite sa ramana o putere economica importanta ca sa le poata plati datoriile alea despre care vorbesti.
Deci oricum ai da-o, China are nevoie in continuare de Statele Unite mai mult decat Statele Unite au nevoie de China.
Andrei G(Citează)
18/05/2020 la 11:55 AM
nu ma pot abtine sa nu raspund la asa un comentariu tamp.
iti dau un link de la tine din tara, de unde comentezi probabil
https://www.moldovagaz.md/rom/centrul-de-presa/mesajul-presedintelui/cat-plateste-moldovagaz-pentru-gazele-rusesti-pretul-a-scazut-in-2020
marele popor rus, livreaza gaz la prietenul dodon, la marele pret de 180 usd/1000 mc, in timp ce in ro pretul gazului pe bursa este de 11.5 usd/MWh, ceea ce in transformare duce la un pret la jumate fata de moldoveni,
capisci tov troll?
teo(Citează)