►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
După ce UE ne-a condamnat pentru că nu luăm măsuri de reducere a poluării în București, Firea a început să pozeze în victimă: ea a vrut să implementeze taxa Oxigen/proiectul ZACA, dar n-au vrut bucureștenii. Probabil că a uitat că este primar și că are deci autoritatea de a lua și măsurile nepopulare, dar necesare pentru oraș și sănătatea oamenilor.
Concerte aniversare și vouchere pentru cumpărat voturi poate da oricine, dar primarii buni din lume nu pentru așa ceva rămân admirați.
Ce-a declarat Firea acum: “E un regret că nu s-a putut accepta proiectul Oxigen” și “Vă dați seama că eu acum nu mai am curaj să vin cu astfel de propuneri, după ce posibilii mei contracandidați la primărie au răbufnit contra acestui proiect” (link).
Altfel spus, ea chiar a vrut să-l facă și apoi recunoaște că l-a retras pentru că pierdea voturi din cauza acestui proiect. Și, dacă nu mai țineți minte cum s-a întâmplat, a găsit metoda de a-l retrage fără a părea că a fost decizia ei, adică a organizat un sondaj pe propria pagină de Facebook și oamenii au votat că nu-l vor.
Așa se conduce un oraș de 2 milioane de oameni, cu sondaje făcute în 3 zile în rândul fanilor tăi. Cum am zis atunci, hai să votăm și dacă să eliminăm taxele și impozitele sau dacă n-ar fi bine ca statul să dea 10.000 de euro fiecărui om. Și dacă iese Da, o facem, că doar este un sondaj de Facebook și rezultatele sale trebuie implementate!
Declarația asta semnifică închiderea oficială a oricărei discuții despre taxa Oxigen. Firea ar fi vrut să-l facă, contracandidații ei sunt de vină că n-a fost implementat, noi rămânem cu poluarea.
Și, după cum poate știți deja, poluarea asta micșorează cu vreo 3 ani speranța de viață a bucureștenilor, taxa Oxigen ar fi interzis direct accesul în centru pentru 24% dintre autovehicule și ar fi cerut bani de la multe altele, un imbold pentru ca România să nu mai fie groapa de gunoi a rablelor poluante.
Izolarea la domiciliu din ultima perioadă a demonstrat cel mai bine cum reducerea traficului auto contribuie semnificativ la creșterea calității aerului. Iată evoluția unui indice de calitate a aerului în ultimele 6 luni, observați cum s-a trecut la “verde” după ce a scăzut traficul auto (via AerLive):
Ce altă dovadă mai bună poate fi? Că bănuiesc că nu restaurantele și cabinetele stomatologice poluau Bucureștiul și închiderea lor s-a făcut astfel simțită, nu?
Și da, sunt multe alte surse de poluare (iată 10 cauze găsite de mine), de la șantiere și spații verzi ce sunt de fapt pământ gol și până la arderea ilegală a unor deșeuri. Pentru toate există legi; cu aplicarea lor stăm foarte prost. Taxa Oxigen ar fi stat însă bine la ambele aspecte: impact semnificativ și aplicare automată, că se baza pe camere video și verificare de plăcuțe de înmatriculare, nu pe angajați ai Primăriei sau Ministerului Mediului despre care speri că merg pe teren și dau amenzi și cineva le și colectează.
Asta e… n-au vrut contracandidații lui Firea acest proiect. Ai naibii mârlani!
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
11 comentarii
04/05/2020 la 1:42 PM
daca nu ai donat ceva pentru redeschiderea ortodox.ro, nu cred ca ai dreptul sa vorbesti despre doamna Firea.
Giovani(Citează)
04/05/2020 la 2:19 PM
Ptr aer mai curat ar trebui mentinuta starea actuala.
BlackSkull(Citează)
04/05/2020 la 2:20 PM
Nu sunt bani, i-au luat turcii…
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-23973482-firma-din-turcia-castigat-acordul-cadru-circa-900-milioane-lei-4-ani-scos-licitatie-primaria-sector-5-pentru-amenajarea-domeniului-public.htm
Rep(Citează)
04/05/2020 la 3:56 PM
Asupra unei taxe precum cea Oxigen apare un efect asemanator abonamentelor la festivale sau chiar la transportul public: oamenii vor “sa mearga” de toti banii.
Unii oamenii care platesc taxa Oxigen pe un an, vor folosi apoi masina in acel an cat mai mult, ca sa creasca acel raport kilometrii/taxa si, deci, vor polua mai mult.
Trebuie vazut cat de mare poate fi efectul, daca nu dauneaza mai mult decat repara.
Pentru un asemenea par, trebuie si un morcov bun. Firea a venit doar cu parul. Si cu autobuze pe diesel (Euro 6).
Gabriel I.(Citează)
04/05/2020 la 4:27 PM
Asta in timp ce sotul d-nei Firea voia sa cumpere autobuze cu norma de poluare Euro 3:
https://www.libertatea.ro/stiri/pandele-vrea-sa-cumpere-autobuze-cu-15-000-de-euro-bucata-nu-avem-banii-bucurestiului-le-reparam-le-vopsim-nu-bagam-mai-mult-de-5-000-de-euro-in-fiecare-2881400
Autobuze care ar fi trebuit sa circule inclusiv in Bucuresti.
Andrei G(Citează)
04/05/2020 la 4:43 PM
Ok. Proiectul a fost retrast dupa ce au votat 16k oameni pe pagina ei de facebook. Nu mai conteaza daca erau toti din Bucuresti sau nu.
Dar, pe logica asta de ce se fac si celelalte actiuni? Citeam de dimineata ca pentru 2021 s-a aprobat marirea taxelor la consiliul local….. A votat cineva pe facebucul lu’ firea ca e de acord cu asta?
banuiesc ca ar fi misto sa se voteze pe facebuc…. plus ca acolo s-ar putea face alegerile si pentru urmatorul primar
Daniel(Citează)
05/05/2020 la 5:12 PM
Feisbucul lu’ tănțica e un feisbuc foarte select si selectat. Daca spui ceva ce o deranjeaza pe tănțica, imediat esti ejectat.
Bancosul(Citează)
04/05/2020 la 5:14 PM
imo taxa a pornit cu stangul din momentul in care au fost publicate vehiculele exceptate de la plata (si era in pomelnic lung gen jandarmerie, politie, ambulanta, sts, sri etc etc); putea exista o derogare pt ele de in an-2-3 pana erau achizitionate altele noi.
Ronnie(Citează)
05/05/2020 la 9:41 AM
Taxa asta era oricum un exemplu clasic de jecmanire a bucurestenilor. Nu urmau sa fie aplicate masuri suplimentare. Si cum a mai scris cineva mai sus, pur si simplu, cei care ar fi platit taxa, ar fi beneficiat la maxim de ea.
Trist e ca pierdem esentialul din vedere: cu ajustari semnificative dar nu extrem de dificile si cu multa munca de acasa, orasul ar putea reveni pe verde. Dar primaria nu a deschis un dialog clar cu multinationalele, care oricum sunt, financiar vorbind, una din marile locomotive ale Bucurestiului.
Cristi(Citează)
05/05/2020 la 10:04 AM
De acord, să fi avut Euro 3 și să fi fost nevoit să plătesc taxă ca să pot circula cu el atunci chiar că nu aș mai fi luat metroul. Știu că aș fi putut lua vinietă doar pentru zilele în care aș fi circulat cu mașina dar am pățit-o și cu rovinieta de am circulat fără că am uitat să o cumpăr, așadar mi-aș fi luat vinietă pe tot anul, să pot sta liniștit.
Iar scopul ar fi fost clar de jecmănire. În timp ce bucureștenii ar fi trebuit să plătească taxa Oxigen acum, Primăria Sectorului 1 intenționează să modifice PUZ-ul pentru a permite construirea pe loturile retrocedate din Parcul Herăstrău. Normal că fraierul plătitor de taxe e cel care trebuie să deconteze costurile poluării în timp ce rechinii imobiliari își fac de cap cu spațiile verzi din Municipiu.
ov1d1u(Citează)
05/05/2020 la 11:50 AM
Nu de la masini e poluarea asa mare in Bucuresti.
E de la toti aia de ard deseuri noaptea pe langa Bucuresti – gropile de gunoi si alea de reciclat sau ce mai sunt.
sin(Citează)