►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
Facebook a anunțat ieri că introduce funcția Shops în platformă, adică orice pagină își va putea crea și un magazin online direct în Facebook. Cu câteva extinderi deja anunțate, întreg fluxul comercial va fi disponibil direct din Facebook, de la vizualizat oferta de produse și până la comandă, plată și livrare.
Altfel spus, Facebook Shops va fi un fel de marketplace pentru comercianți, ținta lor fiind în special cei mici. Facebook a testat mereu apa în materie de vânzări online, dar acum pare a fi un push serios în această privință.
Știu că Facebook este acest gigant care vrea doar să mănânce date personale pentru profitul său, dar este în continuare unul dintre cele mai accesate servicii, prezent în toate segmentele demografice.
Am observat un lucru în obiceiurile mele: consult mai degrabă Facebook atunci când este vorba de un restaurant/cafenea/local-whatever pentru a vedea orarul de lucru sau meniul sau dacă au sau nu deschis astăzi, că-i 1 decembrie și poate au închis. De ce Facebook? Pentru că majoritatea localurilor au site-uri foarte proaste și neactualizate, iar în Google Maps astfel de update-uri se fac mai greu, pe când pe Facebook lumea actualizează mai rapid astfel de informații.
Și cred că Shops ar putea avea succes în special în domeniul restaurantelor care oferă și livrare. Problema lor în prezent este că se bazează pe site-uri ce trebuie actualizate în ce interfață or avea la dispoziție sau pe platforme precum Glovo/Takeaway/Tazz, care le cer un procent din vânzări în schimbul accesului la clienți și intermedierii vânzării. Facebook Shops le dă ocazia să-și arate produsele cu fotografie, preț și detalii pe platforma cu cei mai mulți români deja prezenți acolo.
Facebook Shops va lovi un pic și în business-ul OLX de magazine, de altfel, și în eMAG Marketplace, deși amândouă site-urile au atât de mult trafic încât nu cred că-și fac griji, mai ales că eMAG asigură și servicii de logistică pe lângă simpla listare de produse. Tot felul de producători mici și mari ar putea fi însă avantajați de Facebook Shops pentru a-și duce marfa în atenția clienților.
Facebook Shops va fi integrat în viitor și cu Instagram, Messenger și WhatsApp la nivel de prezentare produse sau măcar chat cu magazinul, ceea ce poate fi un alt avantaj pentru vânzători.
Nu sunt cunoscute mai multe detalii dincolo de anunțul oficial. Facebook Shops se lansează acum în mod treptat și va fi disponibil pe scară largă “în lunile următoare”. Nu au zis nicăieri că ar fi ceva valabil doar în SUA, nu în întreaga lume. Eu n-am vreun magazin, dar cei care au ar trebui măcar să stea cu ochii în viitor pe acest subiect și poate să experimenteze cu Shop dacă va fi disponibil pentru pagina lor.
Eu sunt curios dacă Facebook lucra de multă vreme la această funcție sau criza curentă și nevoia mult mai mare de a vinde online i-a făcut să dezvolte Shops pe repede-înainte în câteva săptămâni.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
12 comentarii
22/05/2020 la 3:01 PM
facebook a zis acu mai bine de 1 an ca vrea sa mearga pe urmele lui wechat si exact asta face, deci nimic suprinzator
aia care vor fi dependenti de FB pentru business-ul lor si-o vor lua urat de tot la un moment dat
iar noi oamenii de rand sper sa nu devenim dependenti de FB asa cum sunt chinezii de wechat – nu ma refer la dependenta psihologica ci la faptul ca fara wechat nu existi in China
fuck facebook
Marean(Citează)
22/05/2020 la 4:20 PM
Din păcate 100% asta se va întâmpla.
Oamenii au o lene incredibilă când vine vorba de ceva cu ce sunt obișnuiți. Nici în China nimeni nu i-a forțat să devină așa de integrați cu wechat, dar dacă deja toată lumea are aplicația instalată, să adaugi câte o funcție nouă la 6 luni/1 an lumea s-a atașat.
Comoditatea va face facebook să fie ceea ce mulți vor numi internet peste 20 de ani.
Tinerii vor folosi tot timpul altceva pentru socializare, așa cum o fac și azi, orice serviciu nou e trendy, sar pe el, asta nu se va schimba.
Dar când va veni vorba de chestii serioase, comandat mâncare, comandat produse, chemat taxi, vor merge pe facebook pentru că acolo vor fi integrați toți…
manu144x(Citează)
22/05/2020 la 5:33 PM
eu nu ma loghez absolut nicaieri cu contul de facebook, doar cu emailul
Marean(Citează)
22/05/2020 la 3:18 PM
Relativ la subiect:
Imi poate spune cineva, de ce pe site pcGaraje punctro, la o interogare simplă pentru un anume produs, PRIMUL LUCRU care îl face este că se conectează la facebukpunctcom?
Multumesc anticipat.
theSame(Citează)
22/05/2020 la 3:51 PM
PCgarage si ceilalti sunt doar intermediari, intre tine si furnizori/importatori, pur si simplu iau comanda ta si o trimit mai departe.
Radu(Citează)
22/05/2020 la 3:56 PM
Pentru că îți înregistrează profilul de facebook.
Asta înseamnă că după ce ieși de pe site, vei vedea reclame pe facebook de la PCGarage targetate exact pe categoria vizualizată pe pcgarage.
Nu e nimic nou, există de 10 ani.
manu144x(Citează)
22/05/2020 la 3:57 PM
da, dar nu doar facebook. probabil multe alte servicii d-astea se mai incarca pana vezi tu produsul.
dar …
The Facebook pixel is a snippet of JavaScript code that allows you to track visitor activity on your website. It works by loading a small library of functions which you can use whenever a site visitor takes an action (called an event) that you want to track (called a conversion).
Teniescu(Citează)
22/05/2020 la 3:52 PM
si afacerile mai mari sunt la fel de prost organizate pe parte de online.
prin decembrie cautam sa comand o piesa pt masina, era ceva gen 29-30 decembrie si am vrut sa vad ce gasesc deschis prin Bucuresti. magazine mari de piese auto, nu orice butic.
cred ca 8 din 10 nu aveau programul de sarbatori afisat pe site, dar pe FB toti aveau detalii, urari, desene etc. nu cred ca era problema de buget, lipsa oameni sau orice ca sa nu poata pune la punct treaba asta un depozit / magazin mare de piese auto.
cred ca se lasa prea mult in seama FB si o sa ii muste de cur foarte rau treaba asta. plus ca daca DEJA sunt pe site, hai sa gasesc macar program + date de contact.
Teniescu(Citează)
22/05/2020 la 4:04 PM
Totul verde si frumos, doar ca ai uitat sa zici cat ii iese lui Zuckerel din afacerea asta:
comision pe tranzactie 30%, 50% ?
taxa lunara + comision ?
Radu(Citează)
22/05/2020 la 4:52 PM
Probabil ca nimic la inceput ca sa atraga lumea, apoi ii arde cu un 30%.
GabrielG(Citează)
22/05/2020 la 8:50 PM
Ce mizerie va fi și asta, după ce cumperi ceva evreul ala va vinde datele tale tuturor.
Gaelex(Citează)
23/05/2020 la 7:10 PM
Bai Gaelex, daca tăceai filosof rămâneai.
Puteai să bagi și tu placa că e probabil fabricat de extratereștri, măcar aia e amuzantă.
Stefan(Citează)