►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
La articolul despre dacă v-ați face sau nu vaccin anti-covid, au fost câțiva care au spus că ei nu l-ar face dacă ar fi scump, poate 1.000-1.500 de lei. Cred că oamenii care zic asta nu fac și celălalt calcul: cât i-ar costa dacă ar face boala sau măcar cât i-ar costa să muncească vreo doi ani de zile fără a se putea bucura de formele clasice de entertainment și turism din cauză că se tem de boală.
Discuția este teoretică. În practică, atunci când va apărea un vaccin, probabil că va fi oferit gratuit de statul român. Statul este principalul interesat ca oamenii să revină rapid la viața din 2019. Situația curentă din sistemul medical și din economie costă bugetul de stat mai mult decât dacă ar oferi gratuit vaccinul fiecărui cetățean român.
Dar eu am scris acest articol oricum, iar voi ați ajuns deja până aici, așa că citiți-l și în continuare.
Eu m-aș vaccina indiferent cât ar costa (considerând, desigur, că-i o sumă “lumească” pentru un tratament medical) din două motive.
Primul motiv este că m-ar costa mai mult să fac boala. Trec peste riscul de a muri în ea, ceea ce m-ar costa chiar foarte mult, și mă refer doar la costul de a sta internat prin vreun spital 2-3 săptămâni. Asta cât ar costa? Câți bani aș pierde lipsind de la muncă în această perioadă și cât m-ar costa recuperarea?
Să extindem raționamentul la o familie tipică. Dacă unul dintre soți intră în spital, celălalt ar putea avea probleme financiare și trebuie să țină și toată gospodăria. Dacă se îmbolnăvește și al doilea, cineva trebuie să aibă grijă de copii pe perioada spitalizării părinților, ceea ce atrage alte costuri. Ajutoare de la stat și concediu medical? Sigur… dacă se plătesc la timp.
Boala aceasta este echivalentă cu a fi în concediu medical timp de o lună de zile, cu costurile sau pierderile de venit de rigoare. N-ați plăti 1.000-1.500 de lei pentru a evita situația?
Al doilea motiv pentru care aș plăti un vaccin este pentru că mi-ar permite să revin la viața normală, fără teama de boală.
Văd costul unui astfel de vaccin ca pe costul unei asigurări CASCO sau de locuință, adică îl plătesc pentru a elimina un risc, chit că șansele de a păți ceva sunt mici.
Cea mai mare frustrare pe care o simt acum este legată de faptul că situația generală ne va forța să lucrăm vreo doi ani de zile fără posibilitatea de a beneficia pe deplin de roadele acestei munci. Altfel spus, muncești la fel de mult pentru același salariu (și acesta este cazul fericit în economia de astăzi), dar posibilitățile de a te bucura de banii câștigați sunt mult reduse pentru că multe forme de entertainment au dispărut.
Turismul e mort, în special cel internațional. Vom putea merge la o pensiune frumoasă în Țara Hațegului, dar libertatea adevărată cuplată cu un venit corespunzător înseamnă să te duci în Portofino sau în New York sau în Thailanda sau într-un club la Mamaia, if that’s your thing, iar posibilitatea aceasta a dispărut.
Vor dispărea și Untold/Electric Castle/Neversea/SAGA și altele care ofereau anual momente plăcute pentru sute de mii de români. Va dispărea plăcerea de a sta în tribune la un meci între echipe de top sau de a sta la rând pentru a vedea artistul tău preferat la Comic-Con. De a merge la cinematograf la un film bun. De a nu aștepta în fața frizeriei, ca un câine, până se eliberează un loc. Inserați aici alte activități ce vă plac vouă și multor alți oameni.
Nu știu când sunteți voi, dar eu muncesc pentru a mă bucura de experiențe precum cele de mai jos, nu din dragul de a munci:
Chiar și dacă vor exista într-o formă sau alta, vor veni la pachet cu teama de a te îmbolnăvi și a ajunge în spital vreo 3 săptămâni, cu regulile suplimentare privind purtarea măștii, distanțarea la 2 metri, spălatul des pe mâini și gândul, de câte ori vă va curge nasul, că poate e covid-19. Țineți minte aglomerațiile din aeroport sau din metrou? Stați să vedeți ce complicații suplimentare vor apărea când se va cere și o distanță regulamentară între oameni.
Să plătesc un vaccin pentru a elimina toți acești factori mari sau mici de stres din viață, pentru a putea trăi exact ca înainte? Shut up and take my money!
Shower though: când vedeți prețul unui produs, gândiți-vă și la beneficiile sale și la costul de a nu-l avea.
Photo by Karolina Grabowska from Pexels
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
44 comentarii
26/05/2020 la 7:10 AM
Depinde de venituri si de economii. La o familie de 3 persoane deja (la 1000 lei/buc) am vorbi de un salariu mediu, pentru cei cu dificultati financiare nici nu cred ca se pune problema “daca”. Oricum multi din randul lor cred ca pamantul e plat si 5G e de vina pentru toata pandemia…de vaccinuri nu mai zic ce fakenews circula pe FB. Pentru cei educati si/sau cu venituri mari… iar nu cred ca e o chestie de “daca” ci de “cand” il fac. Coada va fi ca in filmele alea cu vaccinuri facute pe stadioane, daca vor fi stocuri mari, sau se va da pe relatii, ca pe vremea lui Ceasca.
cartus(Citează)
26/05/2020 la 9:12 AM
1. As face vaccinul pentru linistea sufleteasca, insa acesta nu imi va garanta o resetarea a situatiei, in secunda 2 dupa vaccinare ma pot duce in vacante exotice sau la concerte pentru simplul motiv ca nu se vor relua prea curand.
2. Toti stim ca vaccinurile nu iti confera imunitate totala, ce faci daca apare o alta mutatie/tulpina? Cum are virusul gripal 20-30 de vaccinuri pt fiecare tulpina care circula in anul respectiv, facem un cocktail de vaccinuri?
3. Parca sunt un pic reticent in fata unui produs adus in piata pe repede-inainte si fara o testare mai indelungata, situatia nu esa simpla si nu e legata doar de costul vaccinarii
Mihai Dobre(Citează)
26/05/2020 la 11:23 AM
Nu sunt 20-30 de vaccinuri. Or fi 20-30 de producatori, dar in fiecare an OMS recomanda cele mai probabile 3-4 tulpini pe care sa le foloseasca toti, si care acopera undeva la 90% din cazurile probabile. Probabil mai exista ceva variatii regionale sau de la producator la producator, dar in mod cert nu vei avea 20 de vaccinuri distincte.
Pentru corona ma gandesc ca s-ar putea sa fie chiar mai simplu. Daca gripa a avut la dispozitie sute de ani in care sa se extinda si sa produca mutatii, fara sa existe posibilitatea vaccinarii pe scara larga, aici vor exista vaccinuri in doar cativa ani, care chiar si fara sa aiba o eficienta atat de mare vor limita drastic posibilitatile de raspandire a virusului (daca vor avea acces suficienti oameni la el).
Sorin(Citează)
26/05/2020 la 7:29 AM
“Trec peste riscul de a muri în ea, ceea ce m-ar costa chiar foarte mult”
“Partir, c’est mourir un peu, mais mourir, c’est partir beaucoup.”
Alphonse Allais
http://www.linternaute.fr/citation/3331/partir–c-est-mourir-un-peu–mais-mourir–c-est-partir-beaucoup—alphonse-allais/
Olivian Breda(Citează)
26/05/2020 la 8:10 AM
Daca anul asta nu o sa mai merg nicaieri, nu o sa ma coste nimic. Daca anul asta nu merg din nou la the artist/noua nu inseamna nimic. Pot face n alte lucruri atat cu $$ cat si cu timpul castigat.
Alin(Citează)
26/05/2020 la 3:58 PM
Care sunt lucrurile alea misto pe care le poti face cu timpul castigat?
Si de ce nu le faceai si pana acum? De ce alegeai sa pleci in vacanta, desi nu iti placea asta in mod special?
Andrei G(Citează)
26/05/2020 la 8:18 AM
Mi-as face vaccinul imediat daca as fi convins ca nu are efecte secundare serioase ca sa fiu sigur ca nu iau virusul sa il dau mai departe alor mei.
Faptul ca turismul e mort nu ma deranjeaza prea mult, companiile aeriene ne taxau cu zeci de euro pentru bagaj cand aveau oricum cala goala, zeci de euro pentru mai mult spatiu pentru picioare.
Hotelurile care nu declarau real gradul de ocupare iar restaurantele care aveau autorizatie pentru 10 mese si puneau 15, si asta pe langa evaziunea fiscala si furtul la portie si indoitul la bautura, merita sa moara un pic.
Iar ca s-au anulat mizeriile acelea de festivaluri ce glorifica spiritul de turma m-ar chiar bucura daca nu ar fi din cauza unei epidemii cu atatea victime.
Gaelex(Citează)
26/05/2020 la 8:24 AM
Si eu as face vaccinul, poate cu o usoara indoiala, deoarece nu e vorba de un vaccin aflat in la vanzare de niste ani si pe care s-au facut deja studii clinice, dar l-as face. Si m-as simti bine, ca nu fac parte din masa de speriati de bombe ca ne baga Bill Gates cip in c…
kilroy(Citează)
26/05/2020 la 8:40 AM
Mai interesanta decat discutia asta teoretica despre vaccin vs costuru ar fi discutia despre de ce muncim :-)
Poate sunt eu mai ciudat, dar pe mine ma cam plictisesc calatoriile, de exemplu :-)
Marean(Citează)
26/05/2020 la 9:14 AM
ia dezvolta un pic cum ai ajuns sa te plictiseasca, nu am auzit asa ceva pana acum si sunt chiar curios
dny(Citează)
26/05/2020 la 9:44 AM
“…cum ai ajuns sa te plictiseasca, nu am auzit asa ceva pana acum…”
Iti raspund eu. Daca ai o familie cu copii si poti să iti poti permiti lucurile de zi cu zi ajungi la concluzia că cumparatul de obiecte si distracții nu te mai satisfac. Vrei să petreci timp cu copii, faptul ca faci unele sacrificii pt ei iti dau un sentiment de implinire etc.
Valentinul(Citează)
26/05/2020 la 9:56 AM
pai uite, de ex baiatul asta de mai jos zice ca a invatat mult mai multe mergand la biblioteca decat mergand in calatorii :-)
https://time.com/14283/stay-home-travel-is-overrated/
ce e asa de greu de inteles? de cele mai multe ori e o moda asta cu calatoriile, o faci ca sa nu ramai in urma fata de altii – in cel mai bun caz.
in cel mai rau caz, e o fuga de sine insusi.
asta e si problema cu carantina asta, de fapt, de aia e atat de grea – ca oamenii nu sunt obisnuiti sa stea cu ei insisi si nu se suporta
eu n-am nimic cu cei care calatoresc, zic doar ca pentru mine nu e asa mare branza.
e ok sa calatoresti, dar daca as fi in situatia sa muncesc pentru calatorii atunci as renunta bucuros la calatorii ca sa muncesc mai putin sau deloc
Marean(Citează)
26/05/2020 la 10:02 AM
si atentie ca aici vorbesc de calatorii adevarate, nu de ceea ce romanii considera “calatorii”
la romani “sa calatoresti” inseamna sa te duci sa te imbuibezi ca porcul la un hotel de nu stiu cate stele, ceea ce e si mai aberant
nu, eu vorbeam de calatoriile alea adevarate, in care faci cate 30-50 de km pe zi pe picioarele tale doar ca sa descoperi locuri
Marean(Citează)
26/05/2020 la 10:11 AM
mda, eu te intreb ce motive ai tu si o dai in link-uri de pe net.
Daca nu ai scris tu articolul ala e complet irelevant.
Calatoriile pot fi diferite pentru ca oamenii sunt diferiti, nu e ok sa pui ghilimele doar pentru ca tu consideri ca ar trebui sa fie intr-un anumit fel.
Nu te-am blamat ca te-au plictisit, nu am fost ironic, chiar vroiam sa detaliezi mai mult, dar nu cu link-uri de pe net.
dny(Citează)
26/05/2020 la 10:26 AM
linkul ti l-am dat pt ca ai zis ca nu ai mai auzit pana acum de asa ceva si am vrut sa arat ca nu sunt singurul din lume care crede ca calatoritul asta e overrated.
ce urmeaza dupa link sunt motivele mele, le reiau aici:
1. oamenii sunt peste tot cam la fel si poti invata lucruri mai repede din alte surse
2. o calatorie din asta de 1-2 saptamani este prea scurta ca sa intelegi ceva cu adevarat din locul ala in care mergi
3. asta daca mergi, ca de cele mai multe ori doar stai, mananci/ bei etc, ceea ce desigur poate fi amuzant dar mie nu mi se pare ca merita sa faci din asta motivul principal pentru care sa muncesti
exemplu: nu o sa inteleg in veci de ce se duce lumea in Dubai, de exemplu, era o vreme in care unde ma intorceam dadeam peste unul care ori a fost ori vrea sa mearga in Dubai, era cat pe ce sa merg si eu doar pt ca toata lumea mergea :-))
Marean(Citează)
26/05/2020 la 10:47 AM
1. turistii poti spune ca sunt toti la fel, localnicii clar nu. De acord cu alte surse, doar ca experienta personala nu se poate compara cu online-ul pentru ca fiecare articol este oarecum subiectiv, bazat pe o experienta personala.
2. de acord cu afirmatia, dar poti ramane cu ceva totusi si dintr-o vizita mai scurta; depinde ce iti place, ce iti doresti, cu ce rezonezi.
3.ce ai descris aici pare o vacanta la all inclusive , ceea ce nu poate fi numita calatorie, clar nu merita si nu rezonez nici eu cu ea.
4. Am fost in Dubai cu munca, a fost un one time only, nu am rezonat nici eu cu orasul dar nici nu ii blamez pe cei care se duc pentru ca isi permit si le place.
PS : nu ii includ pe cei care fac sau isi cumpara lucruri pe care nu si le permit.
dny(Citează)
26/05/2020 la 6:27 PM
fix de aia luam avionul si ma cazam in resort pe plaja, ca sa invat!
pentru relaxare, apelez la o biblioteca, la niste cursuri on-line.
daddy(Citează)
27/05/2020 la 9:58 AM
@daddy, nu stiai ca in online toata lumea calatoreste ca sa invete ceva, pentru dezvoltare personala, etc. ?
Nimeni nu mai calatoreste doar pentru relaxare sau doar pentru a vedea ceva diferit.
Andrei G(Citează)
27/05/2020 la 11:15 AM
eu sunt de acord ca nu inveti mare lucru, tocmai asta e si argumentul meu, ca e aiurea sa iti pui un asemenea obiectiv.
dar na dupa cum se vede si la Radu, e vorba despre “experiente”… deci pe undeva e si ideea de invatare, de a vedea ceva nou etc ca altfel nu vad de ce ai pretui “experientele”
si asta e o discutie intreaga – ce anume e asa valoros la aceste “experiente”.
daca o astfel de experienta nu te schimba macar un pic, daca nu iti aduce ceva in plus pe termen lung, nu prea merita, dupa mine
Marean(Citează)
27/05/2020 la 11:47 AM
Eu as fi zis ca experienta castigata in calatorii te schimba. Vezi lucruri noi, unele iti plac, iti ajustezi parerea si te intorci putin altfel. Spre exemplu mi se pare cea mai buna solutie pentru xenofobie.
Am inceput sa am dubii insa, dupa niste articole scrise de Radu despre traficul din Bucuresti. Mi s-a parut fascinant ca un om care a calatorit mult poate sa creada ca solutia pentru a decongestiona orasul ala e “mai multe locuri de parcare”.
Giani Mucea(Citează)
27/05/2020 la 12:06 PM
ce zici tu este perfect valabil… dar pentru trait acolo, nu pentru vizitat ca turist.
intr-adevar, chiar si 6 luni de trait in alt loc iti schimba un pic perceptiile.
dar cand esti turist esti doar spectator si de obicei ramai tot acelasi la intoarcere.
cel mult te iei dupa oamenii de acolo pe perioada cat esti acolo dar cand revii esti acelasi care erai cand ai plecat – asa se explica de ex de ce romanii prin concedii se comporta (uneori)
mai civilizat decat o fac acasa in romania.
Marean(Citează)
27/05/2020 la 12:33 PM
Cred ca depinde mai putin de durata si mai mult de gradul de imersie in cultura locala.
Ca turist sunt sanse mari sa stai in “perimetrul” turistic si sa nu interactionezi prea mult cu realitatea. Cand stai mai mult in zona, e greu sa ramai in incinta si implicit mai afli si chestii noi.
Dar cred ca daca te duci ca turist cu scopul clar de a evita zonele standard si de a afla cum traiesc oamenii aia, iti schimbi perceptia repede. Sigur, nu apuca sa iti intre in reflex obiceiul nou, dar daca e o idee destul de interesanta pentru tine o vei tine minte si o vei aduce inapoi acasa.
Giani Mucea(Citează)
27/05/2020 la 12:51 PM
de acord, e vorba de gradul de imersie intr-adevar.
traitul acolo e una din caile de a fi implicat cu adevarat in cultura locala, dar e adevarat ca nu e singurul.
doar ca mie mie mi pare ca foarte greu poti obtine ca turist chestia asta, trebuie sa vrei, sa o faci activ si chiar si asa tot nu e garantat, ca nu e chiar simplu de facut.
cand te duci prima data intr-un loc de exemplu e normal sa vrei sa bifezi macar cateva din lucrurile standard pt care e faimos acel loc, ca na, e ca si cum te-ai duce prima data la Paris si nu ai vizita turnul eiffel.
ca sa descoperi cu adevarat specificul unul loc ai nevoie de maimulte vizite si mai ales de ghidare, adica fie citesti tu inainte fie chiar cumperi un tur sau un ghid – iar asta presupune un efort pe care multi nu sunt dispusi sa il faca, ca na, te duci in concediu ca sa te relaxezi.
Marean(Citează)
27/05/2020 la 1:21 PM
Corect, e ceva mai complicat. De fapt nici nu voiam sa intru intr-o dezbatere, voiam doar sa il impung pe Radu, ca e cam roman cand vine vorba de masini.
Giani Mucea(Citează)
26/05/2020 la 9:04 AM
si azi e ziua cand Gaelex mai invata un lucru nou: ca transportul de marfuri internationale via avion ( in asa numitele containere ULD ) se face si prin cala avioanelor de pasageri, alaturi de bagaje
Morrissey(Citează)
26/05/2020 la 11:40 AM
Am ceva treaba cu transporturile pe avion asa ca nu am nimic nou de invatat aici.
Avionul transporta doar ce are loc, iar daca pune si marfa sau posta in cala este pentru ca are loc si greutate ramase libere. Daca i se pare bagajistului de pe Heathrow ca nu are loc cutia mea de marfa, o lasa deoparte pentru avionul din ziua urmatoare.
Avionul face chiar mai multi bani cu marfa decat cu calatorii, pentru ca e cel putin 5$ kg-ul de marfa transportata iar cheltuielile sunt mai mici. Nu e nevoie de cabina presurizata si incalzita pentru marfa, Nu e nevoie de echipaj sa le zambeasca frumos si sa le dea gustarica sau apitza. Nu ocupa atata spatiu ca un om si nu da review-uri negative dupa zbor.
Gaelex(Citează)
26/05/2020 la 4:37 PM
Ajuta-ma sa inteleg.
Initial acuzi companiile aeriene ca te taxeaza suplimentar pentru bagaje, apoi explici cum ele incaseaza o caruta de bani pe transportul de marfa. De ce ar renunta la un profit potential din transportul de marfa pentru a-ti transporta tie bagajul gratuit?
Andrei G(Citează)
26/05/2020 la 4:56 PM
Companiile aeriene: biletul costa 200 euro
Client: mult, ce imi dai de 200 euro? De ce sa platesc eu atat, nu imi trebuie mancarea pe care o servesti tu si n-am valiza de dooj de chile de transportat.
Companiile aeriene: bine, biletul costa 50 euro dus, 50 euro intors, valiza 60 euro, mancarea 10-20, priority boarding 10, scaun la iesirea de urgenta 10
Client: ba aidreacu, acum vor sa platesc si valiza.
Giani Mucea(Citează)
26/05/2020 la 9:28 AM
Pai 1500 este salariul minim, daca o familie care sta pe astfel de salarii se vaccineaza, cu ce mai traiesc in luna respectiva?
Las-o mai usor cu “oricat ar costa”, ca sunt milioane de oameni in tara asta pentru care o suma de 1500 este prohibitiva in astfel de situatii.
Kopa_Kopan(Citează)
26/05/2020 la 9:52 AM
hai sa ne intelegem un pic Valentinul : daca nu iti permiti ceva nu inseamna sau nu poti spune ca te plictiseste acel lucru.
Marean nu a zis nimic de permis sau nu, deci posibil sa fie niste alte motive.
Te-ai nimerit un pic ca nuca in perete cu comentariul asta.
dny(Citează)
26/05/2020 la 10:27 AM
E o discuție lungă, dar e nerealist să mergi 30 km/zi în concediu. Ca și context, în ultimul concediu am avut o zi în care am făcut 23 km pe jos și asta m-a obosit destul de tare. Chiar și dacă ești o persoană care face mișcare, tot e mult, iar când ești obosit nu mai ai energia să procesezi experiențele noi.
Turismul s-a schimbat, se bazează pe organizare și volum, e tot mai greu să poți explora în tihnă ceea ce ți-ai propus. Cred că trebuie să ne obișnuim cu ideea că orice obiectiv turistic popular va însemna o mare de oameni cu telefoane și aparate foto, unde vei avea la dispoziție 5-10 min să faci și tu același lucru. În plus, destule destinații turistice nu sunt sigure în afara unui grup organizat.
Cât despre cum se duc românii la all inclusive pentru mâncare, ce crezi că fac străinii în Maramureș? că în afară de alea câteva mănăstiri nu prea ai ce vedea, e fix pauza dintre mese.
dam167(Citează)
26/05/2020 la 10:55 AM
Radu, sunt sigur că sunt foooarte mulți care nu-l vor face și dacă va fi oferit gratuit. și dacă va fi obligatoriu. Sau l-ar face, dar să nu li se ia temperatura la intrare.
rivi(Citează)
26/05/2020 la 11:32 AM
zi cu cat te-a platit bill gates?
https://podtail.com/en/podcast/the-portal/35-balaji-srinivasan-the-heretic-the-virus/
Cam asta zice si Balaji Srinivasan. Costul bolii, chiar si pentru o forma medie este extrem de mare.
Mai zice o chestie, sa ne luam adio de la evenimente mari.
alxzen(Citează)
26/05/2020 la 11:33 AM
Adica vrei sa spui de fapt ca te-ai vaccina DOAR daca costa mai putin decat costa boala?
Ca altfel e doar o presupunere ca un vaccin costa mai putin decat de te costa boala, daca nu stii cat te costa boala. Sau vaccinul – in momentul de fata doar speculam.
Ai putea fi maxim afectat o luna. Ai putea sa nu intri in spital deloc, sau sa nu intre niciunul in spital. Ai putea sa lucrezi de-acasa, sunt o gramada de “ai putea”. Ai putea sa ai o asigurare medicala beton. Asta cu costul mi se pare nejustificat de generalizat. Nu toata lumea castiga la fel, nu toata lumea are de pierdut la fel de mult.
Sigura chestie importanta pe care toti o avem in joc e viata. Dar.
Pentru ca presupui ca vaccinul are eficienta 100%. Gen, primul vaccin dezvoltat vreodata pentru virusul asta eficienta 100%.
Vaccinul anti-ebola 2019 are eficienta cca 90%.
Vaccinul anti-gripa are in general 40-60% eficienta.
In lumina celor de mai sus, cred ca ar trebui sa vezi costul unui astfel de vaccin ca pe costul unui RCA. La o companie gen Carpatica, Euroins, City.
Adica esti impacat in sinea ta ca esti vaccinat, ai redus sansele de a contacta ceva, inca nu-i clar cu cat si poti sa le spui altora – salut, eu sunt safe, ca-s vaccinat. Ca RCA-ul la Euroins. Daca se face decontul, nu se stie, important e ca poti sa circuli in liniste. Este?
Eu nu zic nu, zic doar ca supralicitezi aici. Probabil e un efect de carantina care duce la “fac orice, numai sa scap de povara asta”.
Mi-e greu sa ader la logica asta, unii duntre noi suntem ok si cu riscuri, fara vaccinuri. Nu am plati oricat pentru un RCA prost.
Eh unii suntem altfel, unii strangem bani sa ne cumparam, amenajam o casa / gospodarie misto, ca atunci cand vine carcalacul, sau apocalipsa, sa nu ne loveasca depresia de “io cand mai merg intr-o vacanta, de ce sunt fortat sa traiesc viata asta care nu-mi place dar o sponsorizez, ca eu traiesc doar pentru vacante ( experiente) care-s 5-10% din timpul pe care il traiesc. Cel mult.
Amuzant sau nu, eu nu simt nevoia unei vacante in momentul de fata. Cand muncesc foarte mult si-s foarte ocupat, da.
Nu zic ca-i bine ca mine si ce smecher sunt eu, doar ca oamenii sunt diferiti. Nu avem aceleasi valori.
Pai, in cazul asta beneficiile cu privire la sanatate unui vaccin vor fi masurabile dupa ce o serie destul de mare de vaccinuri se va administra. Pana atunci sunt doar ipotetice.
Cele sociale/ administrative vor depinde de cum priveste societatea problema. Daca se va merge in aceeasi directe ca “daca nu ai sub 37 de grade nu intri in magazin” inlocuit cu “n-ai vaccin, nu iesi pe strada” nu ne pasa de dreptul tau, suntem o colectivitate aici, atunci da, probabil ca, in limita unor sume, va deveni fezabil sa faci vaccinul, in ideea de “costul de a nu-l avea”. In acest caz va fi, insa, o oarecare golanie speculativa cu ajutorul statelor.
Catalinx(Citează)
26/05/2020 la 11:54 AM
La mine nu ar mai conta vaccinul. Sunt pozitiv si stau de o luna de zile in casa. Dpdv financiar nu sunt afectat. Dpdv al sanatatii sunt la pamant…aproape. Nu sun la ambulanta yet pentru ca stiu riscurile unei posibile internari. Asa ca bag folie dupa folie de paracetamol, ceai la greu, inhalatii si sper pentru mai bine. Daca vaccinul m-ar feri de mutatii atunci da fara discutie, l-as face.
Cristi(Citează)
26/05/2020 la 12:01 PM
Nu l-as face indiferent cat ar costa.
Primul motiv e ca nu ma deranjeaza prea mult situatia actuala. A fost cam ca o vacanta asa, cu multe gratare, iesiri la padure sau prin orase misto din Olanda etc. Nu sunt in situatia in care abia astept sa pot iesi din casa in siguranta.
Al doilea motiv e ca nu ar schimba cu nimic realitatea din punct de vedere economic sau recreational. Daca am vaccinul facut nu vin mai multe proiecte. Nu ma lasa bubulii sa intru in Romania fara doua saptamani de autoizolare. Nu se organizeaza concerte special pentru vaccinati. Nu am acces la nimic in plus.
Al treilea e ca riscul e destul de mic. Si sa ma imbolnavesc (pentru ca iau masuri de bun simt) si sa fac o forma grava daca totusi se intampla. Am sub 40 de ani si un sistem imunitar destul de bun. Singurul punct negativ e ca sunt gras (BMI 30) dar folosesc situatia actuala ca motivatie sa lucrez si la problema asta.
Giani Mucea(Citează)
26/05/2020 la 1:08 PM
Coooooorect!!! Vezi ca stii?
Morala zilei de azi? Pax flights nu zboara cu cala goala/ semiplina.
Morrissey(Citează)
26/05/2020 la 1:11 PM
Eu m-as vaccina, dar doar dacă mi-l face in penis.
Cezar(Citează)
26/05/2020 la 9:44 PM
De ce? Ăla este organul tău cel mai predispus să cedeze?
Andrei G(Citează)
26/05/2020 la 1:57 PM
Sunt 90% sigur că nu va fi nevoie de vaccin și, cel mult, va apărea cândva prin 2022 așa și nu îl va mai face aproape nimeni. La cum e evoluția bolii, deja apar mulți specialiști (chiar și de la WHO), care spun că devine improbabil un val 2. Sau că va fi, oricum, de mult mai mica amploare. A fost utilă izolarea? Clar că da! Dar, la cât de puțin s-a respectat în lume, dacă era așa nasol, aveam cu mult mai mulți morți acum în lume. E una dintre pandemiile nasoale in istoria omenirii, dar sigur nu va fi nici măcar în top 20 ever.
Andrei(Citează)
26/05/2020 la 2:01 PM
“De a nu aștepta în fața frizeriei, ca un câine, până se eliberează un loc.”
Nu știu la alții cum e, dar nici eu, nici al meu, nici cunoștințele nu se duc la frizerie / coafor că s-au trezit brusc cu chef de de tuns, ci își fac programare (adică nu stau în fața frizeriei ca niște câini până se eliberează un loc). Bun, adevărul e că nici nu am mai fost de când cu carantina; poate s-or fi schimbat regulile, pana mea.
P.S.: mi-aș face vaccinul fără grețuri, dacă e aprobat de sistemul medical, ofcors.
Ralu(Citează)
26/05/2020 la 2:35 PM
De obicei vaccinurile incep sa protejeze cam la o saptamana dupa administrare.
In vaccinul antigripal se pun tulpinile cele mai probabile pentru sezonul ce urmeaza in zona in care se vinde acest vaccin. Daca o sa te uiti pe prospectele celor trei vaccinuri vandute in Romania o sa vezi ca au toate aceleasi tulpini.
Testarea este la fel de riguroasa ca si pt alte vaccinuri; nu s-au sarit pasi. Singura diferenta acum este numarul de echipe care incearca diverse variante si bugetele alocate. Daca o sa cauti pe net o sa vezi ca majoritatea vaccinurilor la care se lucreaza sunt bazate pe metode folosite anterior si testate destul de bine.
etk(Citează)
26/05/2020 la 11:36 PM
exemplu: nu o sa inteleg in veci de ce se duce lumea in Dubai, de exemplu, era o vreme in care unde ma intorceam dadeam peste unul care ori a fost ori vrea sa mearga in Dubai, era cat pe ce sa merg si eu doar pt ca toata lumea mergea :-))
Am intalnit si eu oameni pt care a calatori nu e activitatea preferata, nu e nimic ciudat sau condamnabil in asta.
Mie imi place. Putine activitati ma implu de bucurie si-mi.reincarca bateriile asemenea calatoritului.
Dubaiul nu este pt mine in Top 10 destinatii (nici Londra nu e, de ex.) dar imi place uneori sa merg pt ca:
– cea mai calda destinatie la cea mai mica distanta de RO in sezonul nostru rece;
– plaja decenta;
– potpuri de mancare orientala senzationala la pret super decent: indian, pakistanez udate cu mult masala tea si middle eastern de exceptie (mansaf iordanian asa bun am mai mancat la amman si in ierusalim). Ba chiar un turcesc de poveste comparabil cu stambul.
– smells & sounds of an arabic & islamic society (nimic nu bate chemarea muezinului la rasrit sau amurg in miasme de mirodenii, frankincense si narghilea din bazar) cu ochii la hamalii care incarca plasme de 40″ -:) pe dhowboats ancorate in Deira cu destinatia chabachar, karachi sau mumbai.
– daca ai copii, este inegalabil la nr de atractii pe km2.
– interesant sa vezi ce nebunii costisitoare i-au mai trecut prin cap lui sheiku’ si cum schimba ele de la an la an fata orasului.
– curmale, sofran, cafea cu cardamom time and again.
NU este insa o experienta arabica autentica de 1001 nopti. Pentru asta tb vizitat Omanul invecinat, batut cu masina si piciorul pana in sud la Salalah. Outworldly nature & landscapes!
Te-am starnit macar putin? -:)
Tom(Citează)
27/05/2020 la 1:30 PM
Viata e frumoasa si daca nu mergi intr-o locatie exotica sau intr-un restaurant de lux. Daca ai avea o problema medicala care te-ar tine in casa 6 luni, ai sa vezi ca e frumos si la o pensiune din tara Hategului.
Alin(Citează)