►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Acum vreo lună și jumătate, pe 28 martie, vă întrebam cum simțiți voi această criză. Munciți de acasă, vă sperie virusul sau criza economică, cum vă faceți aprovizionarea șamd. Am citit foarte multe comentarii bune și vă mulțumesc din nou pentru ele.
Așa că acum vă întreb din nou. Starea de urgență s-a încheiat, chiar dacă asta nu înseamnă nici pe departe că s-a apăsat vreun buton OFF pentru toată problema existentă.
Cum vă simțiți astăzi față de acum o lună și jumătate? Vă bucurați că se relaxează măsurile de izolare sau vă temeți că va fi mai rău? Abia așteptați să călătoriți pe undeva sau veți rămâne în continuare în casă, cu același comportament ca și până acum? Vă temeți mai mult sau mai puțin de virus, epidemia și îmbolnăvire?
Cum e situația la voi la muncă? Work from home sau înapoi la sediu? Mai există un sediu?
Dacă ieșiți pe undeva, unde? Mie mi-e dor de natură și probabil voi merge la o plimbare în parc, acum că e permis. Voi folosi relaxarea și pentru a rezolva câteva alte probleme pentru care înainte nu aveam o justificare legală, de exemplu închirierea unui apartament sau renovarea celuilalt balcon.
Dincolo de acestea, însă, nu prevăd mari schimbări în viitorul apropiat. Eu oricum lucram de acasă. Conferințe și prezentări se fac și acum online, prin Zoom, și nu cred că vor reveni în offline prea curând. Matilda nu a aflat nimic oficial de la munca ei, deci probabil va mai sta și ea în wfh o vreme. Părerea mea despre relaxarea de astăzi v-am spus-o deja; nu s-a schimbat.
Intenționez să comand cât mai mult online în continuare. Două motive: n-am chef să car nimic și oamenii mi se par foarte iresponsabili în magazine. Adică în Mega Image-ul meu mai mic din cartier e bine, mă evită alți oameni ca-n tinerețe când mergeam în cluburi, dar am fost de câteva ori în cel mult mai mare de la Șincai și acolo oamenii se înghesuie în tine de parcă s-ar da tigăi pe gratis sau ceva.
Înțeleg de fapt mecanismul lor de gândire. Ei urmăresc cu privirea diverse produse și nu observă că s-au cățărat peste tine pentru a lua un pachet de ficăței de pui. Cred că trăim vremuri când trebuie să observi din astea. O să încep să mimez horcăiala pentru a ține oamenii la distanță.
În rest m-am gândit dacă e ceva ce vreau musai să fac post-15 mai și… nu este. Mi-ar plăcea să călătoresc, dar nu este posibil. Mi-ar plăcea să merg la câteva restaurante preferate, dar sunt închise sau nu au terasă.
Voi cum stați?
Purtați mască în spații închise și nu numai, de altfel, când ieșiți din casă. Transmisia prin tuse, strănut și alte fluide este reală, iar unii au pățit-o chiar rău. Schema de mai jos mi-a venit pe mess, autor necunoscut, dar explică bine totul.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
59 comentarii
15/05/2020 la 6:56 AM
Ma bucur ca am scapat de rahatul ala de declaratie si de armata de pe strazi, foarte penibil. In rest, masca si spalat pe maini.
Adi(Citează)
15/05/2020 la 8:58 AM
Intr-o sedinta cu oameni din Polonia, Germania, SUA si UK s-a adus in discutie cum e pe la fiecare prin tara. Am spus si eu cum e la noi crezand ca si la ei este oarecum la fel. Neamtului nu ii venea ca sa creada ca iesim de fiecare data cu declaratie afara, iar restul pareau oarecum impresionati.
XYZ(Citează)
15/05/2020 la 9:40 AM
N-ai scapat de nimic, tot asa va fi. Si daca se supara iohanis, va da iar na-na (stare de urgenta).
Emil C(Citează)
15/05/2020 la 12:51 PM
@emil – atat ai inteles tu din ultimele 2 luni, ca iohannis da ordonante cand se supara? nasol…
GabrielG(Citează)
15/05/2020 la 1:33 PM
Atat declaratia pe proprie raspundere cat si implicarea militarilor a fost necesara pentru oile proaste si bombardierii ce nu pot fi tinuti in frau de buna credinta.
P.S. vezi fake news pe care le postau toti pe facebook precum ca e o mare conspiratie ( vis a vis de oi) si totodata ce au facut mai marii nordici care au dat cu stangu’-n dreptu’.
Ca raspuns pentru relaxare, este ok daca in continuare vom avea politie pe strazi si in parcuri sa dirijeze oile, pentru ca de capul nostru, noi nu stim ce sa facem.
Mircea(Citează)
18/05/2020 la 4:59 AM
#2 afectează și #1. Nu știu de ce își imaginează oamenii ca dacă economia e deschisă, oamenii vor continua lucrurile ca și pana acum, chiar dacă in jurul lor va fi moarte. Prin faptul ca viața multora se schimba in mod direct (prin moartea celor apropiați, ori îmbolnăvirea multora) economia e afectată. Iar activități care ar duce la răspândirea virusului, chiar dacă ar fi permise, nu ar fi la fel ca înainte.
Admir ignoranta unora.
Andu(Citează)
15/05/2020 la 7:03 AM
Deocamdata doar ni s-a marit puscaria. De la apartament la oras.
Ca sa iesi din oras tot trebuie declaratie.
BlackSkull(Citează)
15/05/2020 la 8:33 AM
asta consideri tu puscarie? ca trebuie sa completezi un rahat de foaie si apoi poti merge ORIUNDE in tara?
snowflake much?
Giovani(Citează)
15/05/2020 la 10:15 AM
Sunt curios ce-ar zice pușcăriasii dacă ar putea ieși din pușcărie cu declarație :)
Vlad(Citează)
15/05/2020 la 10:58 AM
Meriti o nominalizare la Darwin awards.
Cosmin(Citează)
15/05/2020 la 7:24 AM
Vreau un mers in parc, sa ma vada soarele si sa fotosintetizez niste vitamina D. Si daca s-ar putea si badminton ar fi minunat, dar nu prea am cu cine. In nici un caz nu voi merge la mall sau la vreun film, no way.
Pentru munca mi-am comandat un Dell U2720Q, n-am mai rezistat la promotia eMAG. Ar trebui sa fie OK si pentru gaming, dar ma gandesc mai ales la cum vor arata tabelele Excel. Mi-am facut si ochelari noi, o pereche filtre pentru calculator si alta cu heliomate. Trebuie sa am grija cat pot de ochii mei care stau jumatate de zi si se uita la ecran.
Pisicile nu au fost niciodata asa de curate in urechi, cred ca au inceput sa se invete cu procedura. Nu le chiar place, dar tolereaza aceasta activitate.
Dau cu aspiratorul, spal cada mult mai des, chestii din astea casnice care inainte erau o corvoada acum sunt ceva care ma scot din rutina si plictiseala.
Gaelex(Citează)
15/05/2020 la 7:41 AM
Noi, in prezent, continuăm cu izolarea. Mai mult auto impusă. Asteptam un bebe si nu prea vrem să o facem vreo “greseala” pe ultima sută de metri. Imi imaginez ca daca soția ar fi infectata atunci nu prea ar fi multe locuri in care ar putea naște în siguranță și, în plus, o grămadă de inconveniente ce apar odată cu infectarea. Si asa am cam tremurat cu gândul că acolo unde am stabilit sa nască s-ar putea întâmpla ceva si clinica s-ar închide. Cu jobul nu prea avem de ales. Eu mi-am încheiat o detașare de câteva luni și sunt cam in perioada de libere, oricum domeniul in care muncesc a fost afectat foarte mult de toată povestea covid. Soția are activitatea închisă si era preconizat oricum sa fie asa in perioada asta datorita sarcinii. La nevoie putem sa trăim si din ce avem acumulat, daca situatia nu se schimba dramatic, pentru următorii 2-3 ani… deși ar fi cam fi ultima varianta. Nu stiu de ce, dar parca am o ura la adresa întregului popor chinez si deși stiu ca nu ajuta cu nimic îi înjur in gand de care ori am ocazia. Pe ei, pe lilieci si pe pangolini. 🖕
Cu alte cuvinte încercam sa ne adaptăm, asa cum putem, la viata After Covid… 🤷♂️
Coco(Citează)
15/05/2020 la 10:38 AM
Damn, ai strans pana acum suficient ca sa traiti 2 oameni + un bebelus 2-3 ani? Cu alte cuvinte, ai cateva zeci de mii de euro pusi de-o parte, just in case? Teach me, master :)
A.(Citează)
15/05/2020 la 11:18 AM
yeah, stop buying shit.
add(Citează)
16/05/2020 la 9:41 PM
@A:
-Da, avem oarece strânși. Nu traiesc in Bucuresti, iar în provincie viata e mai ieftina puțin. Calculul l-am facut la un nivel de trai destul de limitat la excese. Clar ca nu-mi iau micul dejun la Starbuck’s si nici concediu in Dubai nu-mi mai fac. Împreună cu soția am muncit mult si uneori ea castiga mai mult ca mine iar, în medie, am încheiat ultimii ani cu câte 20k pe plus. Cum n-am avut de facut cheltuieli extra, poate doar o masina acum doi ani, concedii si ceva renovari minore, am reusit sa punem ceva deoparte… Suntem si cam zgarie brânza amândoi. Nu imi doresc sa ma ating de ei dar la nevoie sunt acolo disponibili. Aveam in plan să-mi iau o locuinta nouă, vreau una într-o zonă mai liniștită, acum locuiesc exact in buricul târgului si nu-mi mai prea place ca s-au înmulțit motocicletele, dar nu as vrea sa o vand pe cea actuala. Între timp a venit copilul si pandemia si nu stiu ce sa mai fac. Deci cuvantul cheie din poveste e “la nevoie”. Si da, muncind si avand grija la cheltuieli poti pune deoparte. Si nici macar nu suntem bugetari deia bine plătiți…
Coco(Citează)
15/05/2020 la 7:41 AM
Asta nu … încă nu a venit criza
Geo(Citează)
15/05/2020 la 8:12 AM
Am pornit pentru prima dată o grădină și am început să fac un loc de joacă pentru copil…cu groapă de nisip, monkey bars, leagăn, căsuță, etc.
Mi-am luat un fierăstrău pendular și o să-l pun la treabă. Deci nu mă plictisesc.
Încerc să văd partea bună. Cred că a adus și lucruri pozitive această criză. De exemplu poloarea aerului observ că a scăzut. Am făcut economii.
Îmi lipsesc cel mai mult călătoriile și prietenii.
În următoarea perioadă nu o să se schimbe nimic pentru mine. Rămân în izolare. Tehgnologia a făcut criza aceasta suportabilă.
Silviu(Citează)
15/05/2020 la 8:15 AM
Eu incep sa nu mai vad capatul acestei chestii.
Persoana apropiata mie care a facut boala a aflat ieri ca a ramas cu sechele la plamani (a facut un CT) si nu se stie cum va evolua.
Poate de asta, aseara am facut un mic atac de panica. Mi-e teama de revenirea la lockdown dupa relaxarea care incepe oficial azi.
Imi fac griji pentru scoala copiilor, e posibil sa piarda 1 an sau 2. Nu stiu cum va fi la toamna.
Marean(Citează)
15/05/2020 la 8:30 AM
Munca multa la serviciu in continuare, sotia tot in somaj tehnic, (reia activitatea
In iunie) dar am economisit destui bani cu ocazia asta.
WFH pana in septembrie la mine.
Am inceput sa iesim cu copilul cu bicicleta pe afara. De maine alergat prin parc, nu mai alerg pe strazi si nu mai supar oamenii deranjati de hipsterii etiopieni :)))
Cred ca in iunie ducem copilul la tara la bunici, ca a facut destula puscarie pentru varsta lui. Si o sa il iau si in primele drumetii pe munte cu cortul.
Azi trebuia sa mergem in primul ultra all inclusiv din viata noastra, in Antalya. Am zis in ianuarie sa o facem sa nu murim prosti. N- a fost sa fie :)). O sa mergem in tara 1 sapt in iulie in…
Nu o sa ma grabesc cu socializarea, nu mergeam in malluri oricum, parul si barba pot sa mai astepte, pe copil il tund eu. Doar cumparaturi si atat.
Vis-a-vis de starea de spirit, am trecut de la anxietate la relaxare, incet dar sigur.
Una peste alta nu a fost asa rau: copilul a petrecut timp cu parintii, la munca lucreaza sa imi faca statuie :))), am mai reparat & renovat prin apartament, am economisit bani, m-am ingrasat doar 1 kg :).
Morrissey(Citează)
15/05/2020 la 8:36 AM
Daca purtati masca si cand iesiti sa va plimbati, mai bine stati in casa…
Clar in magazine/locuri aglomerate, dar in aer liber fara aglomeratie mai bine stati in casa.
alex(Citează)
15/05/2020 la 8:41 AM
singurul, dar absolut singurul lucru care poate tine raspandirea masiva in frau (de fapt sa o amane) este caldura. in cel mai bun caz, vom trece vara fara o explozie a cazurilor, iar din toamna cel mai probabil vom intra in stare de urgenta.
Giovani(Citează)
15/05/2020 la 8:57 AM
Si mie mi se pare un scenariu probabil asta.
Si cred ca revenirea la starea de urgenta va fi o lovitura teribila pentru moralul oamenilor, ceea ce in plan economic va insemna o ajustare brutala a asteptarilor si deci o criza care s-ar putea sa depaseasca cele mai negre estimari, vorbesc aici inclusiv de foamete si social unrest.
Change my mind, sunt intr-o dispozitie cam neagra azi.
Marean(Citează)
15/05/2020 la 9:06 AM
Eu nu înțeleg cum oamenii nu fac conexiunea între două lucruri:
– Dacă ies din casă mă supun pe mine, și pe alții la riscuri cu consecințe mari;
– Legile permit ieșirea din casă mai ușoară.
Faptul că punctul 2 se întâmplă nu schimbă nimic punctul 1.
Consecințele pot fi mari, și sunt uimit în jurul meu cât de lejer (cel puțin la nivel de declarație) e tratată problema “ies din casă și pot face rău mult altora prin acest gest”.
Pe plan personal, ies din casă cât de puțin, și “relaxarea” din 15 mai 2020 e pentru mine o relaxare a nivelului restricțiilor grijilor. Acum am griji și mai multe, sunt și mai îngrijorat. Când citesc unele opinii în online cu ce bine e după 15, relaxarea pentru mine e un nivel crescut de îngrijorare.
“Urmăresc cu îngrijorare”. :) Deși situația e serioasă, nu motiv de bancuri.
O persoană care infectează alte persoane poate avea un impact major în viața multor altor oameni. Sunt persoane care la nivel de declarații publice în online pare că nu înțeleg asta.
Olivian Breda(Citează)
15/05/2020 la 10:03 AM
de fapt conteaza ce faci cand iesi din casa, nu ca iesi din casa.
ps. statul in casa are consecinte importante, uneori mai grave decat iesitul in perioada asta.
john2381(Citează)
15/05/2020 la 10:17 AM
Și cu măsuri de prevenție, tot e riscant să ieși din casă, și pentru tine și pentru alții.
Iar comparația – consecințe economice certe vs. risc uman posibil – nu înseamnă că ce e cert e mai important de luat în seamă decât ce e risc. Pentru mine, riscul potențial e mai important decât certitudinea economică.
Olivian Breda(Citează)
15/05/2020 la 12:13 PM
Bai, ati luat-o razna. E riscant sa iesi din casa?!!
Bagati-va in buncare, ma baieti. Si sa nu iesiti de-acolo vreo 2 ani.
Emil C(Citează)
15/05/2020 la 7:52 PM
Exact asta am zis, Emil, 100%, exact asta – “să ne punem în buncăr și să nu ieșim 2 ani”. Ai înțeles perfect. E bine că nu ai luat-o razna, ca noi, ceilalți. Super. Bravo. Ge-ni-al. Numai o persoană care nu a luat-o razna putea să își dea seama de așa subtilitate.
Olivian Breda(Citează)
17/05/2020 la 9:53 PM
Teodor Tiță: Cîți oameni costă o Tesla? – Dilema veche https://dilemaveche.ro/sectiune/pe-ce-lume-traim/articol/citi-oameni-costa-o-tesla
Adevărul sumbru e că vom ști cine a procedat corect de-abia la final. O planetă de oameni vii care nu știu dacă vor mînca mîine sau o economie funcțională și o listă lungă de decese ce va fi trecută, ca în vremuri de război, la capitolul pagube colaterale? Cine să răspundă la așa ceva?
Olivian Breda(Citează)
15/05/2020 la 9:45 AM
La mine s-a extins lucratul de acasa pana la 1 Ianuarie. Trebuie sa ma apuc de amenajat un spatiu de lucru mai adecvat – un birou reglabil pe inaltime si un scaun de birou.
C(Citează)
15/05/2020 la 10:01 AM
Pe mine ma ingrijoreaza putin faptul ca Romania nu are o evolutie pozitiva destul de rapida. Si compar cu Olanda, pentru ca astea sunt tarile de care imi pasa in momentul asta.
Spre exemplu, Olanda a pornit dintr-un punct destul de nasol, comparativ cu Romania. Dupa carnaval si vacanta de ski din februarie, pe care o gramada de olandezi au petrecut-o in nordul Italiei, au aparut multe focare in unele zone. Guvernul initial a incercat niste herd immunity si a amanat masuri pana cand a facut populatia scandal. Paturi de IC erau doar vreo 500 disponibile, cu posibilitatea sa ajunga repede la 900. Situatia era destul de nasoala.
In maximul crizei erau peste 1300 de cazuri si 150 de morti pe zi. Ocuparea maxima la urgenta a fost de 1400 si ceva, iar capacitatea a fost crescuta la 1900. Masurile luate au fost destul de slabe: scoli inchise (tarziu), frizerii, sali de sport, restaurante si cafenele inchise, mentinut distanta inclusiv in magazine, fara adunari mari. Mastile nu sunt recomandate nici acum, decat in mijloacele de transport in comun. Oricum majoritatea oamenilor nu poarta.
Acum sunt sub 300 de cazuri pe zi si in jur de 30 de morti si tendinta e pozitiva. Mai sunt 350 de paturi ocupate la urgenta. Au inceput deja sa deschida scolile primare si frizeriile, urmeaza celelalte scoli si restaurantele. Oamenii continua sa pastreze distanta pe strada si in magazine.
Concluzia ar fi ca nu e important sa fie masurile stricte ci ca majoritatea populatiei sa le respecte. Daca sunt prea stricte si populatia nu le respecta, va obosi repede si isi va baga picioarele si mai mult in viitor. Asta pare ca se intampla in Romania, motiv pentru care cred ca relaxarea va aduce o crestere a cazurilor.
Giani Mucea(Citează)
15/05/2020 la 10:12 AM
Ce s-a schimbat de ultima data:
La munca, CEO-ul a zis ca nu vor exista concedieri. Avand in vedere ca e o firma maricica asa, cu peste 350 000 de angajati, zic ca e bine. Local nu au anuntat alte masuri in afara de alea initiale. E trist ca va trebui sa tin masina un an in plus, dar cred ca voi rezista. Au facut planuri sa deschida biroul pentru aia care au nevoie, dar nu e cazul meu. Probabil ca voi lucra in continuare de acasa pana se rezolva problema cu virusul.
Ca proiecte, se vede criza rau de tot pe partea de aero si oil&gas. Alea au disparut aproape. Shipbuilding era in criza dinainte dar proiectele continua. High tech continua. Probabil ca se vor reorienta catre medical si defense, astea ori cresc ori nu sunt afectate.
Personal, e bine acasa. Am slabit putin, desi am crescut cantitatea de gratare si prajituri. Pedalez, alerg si m-am apucat de un program cu gantere (program luat de la cineva de pe blogul asta, cu ocazia asta zic merci).
Giani Mucea(Citează)
15/05/2020 la 6:26 PM
Salut!
Detalii despre programul cu gantere poti da? Te rog!
daddy(Citează)
15/05/2020 la 7:09 PM
https://www.muscleandstrength.com/workouts/frankoman-dumbbell-only-split.html
Giani Mucea(Citează)
16/05/2020 la 9:18 AM
Multumesc!
daddy(Citează)
15/05/2020 la 10:16 AM
Eu ma simt optimist dar recunosc ca e putin aiurea.
1) Plan profesional. Lucrez in IT, totul era roz-ish inainte de COVID-19. Izolare -> clientii si-au restrans activitatea -> mult mai putini bani incasati de firma. Nu cred ca firma poate sa se autofinanteze la infinit. Totusi, pe LinkedIn numarul de vizualizari s-a dublat comparativ cu o perioada normala. Dar cui ii convine sa schimbe job-ul in perioada asta daca nu are efectiv nevoie sa faca schimbarea asta? Well, am inceput sa invat mai mult si mai bine ca sa pot sa fac side jobs si sa nu depind 100% de salariu. In afara de asta, angajatorul incurajeaza in continuare WFH si sincer nu exista niciun motiv pentru care prezenta mea fizica in birou sa fie necesara atat timp cat am o conexiune la internet.
2) Pe plan personal. Ma bucur ca pot sa fac trip-uri de o zi cu motocicleta. O sa mananc sandwich-uri atunci cand alimentez si o sa fiu fericit. In rest, o sa merg la cumparaturi de 2 ori pe saptamana ca pana acum echipat cu masca si manusi. In acelasi timp, mi se pare ca a devenit foarte complicat mersul acasa in provincie la parinti si prieteni. Ma duc direct la ai mei, stau doua zile cu ei si ma vad cu prietenii inainte de plecare? Sau ma duc la ai mei, ma vad cateva ore mai tarziu cu prietenii purtand masca si ma intorc la ai mei? Sincer prefer sa mai evit o perioada mersul acasa. Voi cum faceti?
All in all, am realizat ca am nevoie de mai putine lucruri decat credeam si ca pot sa fac mai mult cu lucrurile de baza decat as fi crezut. E dragut sa iti cumperi gadget-uri, haine and stuff cand nu mai poti sa iti cumperi concedii, dar faci asta avand un buget de 6 luni de cheltuieli? Decat sa iti cumperi un tricou de care nu ai neaparat nevoie, nu mai bine iti cumperi o carte sau un curs despre ceva ce poti folosi la dezvoltarea ta personala sau profesionala? Sper ca mai multi oameni sa inceapa sa gandeasca asa vis-a-vis de finantele si nevoile lor reale.
mihai(Citează)
15/05/2020 la 10:22 AM
Am inceput sa iesim cu cel mic cu noua bicicleta,
Facem si noi miscare pe langa el. Cumparaturile le facem tot online desi in Auchan bate vantul, 10 persoane in tot magazinul.Am amenajat curtea pt cel mic, pavele de cauciuc, spatiu de nisip, montat cos de baschet. Astept sa Dechatlon sa aprovizioneze sa-i pot cumpara sotiei masa de ping pong ..sa inceapa campionatul :)
La noi nu schimba cu nimic data de 15 mai, de la munca ne-au anuntat ca mai ramanem cel putin 2 luni in Wfh aman2.
Ne-am amenajat in camera de oaspeti un birou functional cu Monitoare, tastaturi si mouse wireless, scaune de birou, tot tacamul.
De sapt viitoare ma apuc de termoizolare suplimentara DIY. Am facut in iarna o termoscanare cu camera in infrarosu si cam stiu unde am de placat.
Dupa ce termin cu termoizoarea sigur gasesc alte activitati la curte :)
Marius(Citează)
15/05/2020 la 10:42 AM
Dreptul de libertate nu m-a deranjat foarte mult , puteai sa iesi cu declaratie relativ usor chiar si din localitate.
In martie am avut veniturile reduse cu 50% iar aprilie cu 90% , pe mai cred ca am o pierdere de 80% , in iunie sper sa revin la o pierdere de 50% , si poate din toamna sa urc iar….deci financiar ies prost de tot din criza asta…
In rest tre sa ma mentin sanatos si sa ma feresc de aglomeratie ca am copii de crescut.
Marcel din Busteni(Citează)
15/05/2020 la 10:43 AM
Lucrez in sistem wfh de peste 2 luni, sediul firmei se deschide pe 1.06, dar am ales sa mai lucrez de acasa inca 2 luni. Compania (publicitate) e cam la 60% din anul trecut, s-au facut mici ajustari pe la bani, dar nimic dramatic deocamdata si nici oameni nu s-au dat afara. In Ianuarie ar fi trebuit sa mutam sediul dintr-o vila intr-un open space, sa vedem daca se mai intampla. Ieri mi-a venit scaunul de la birou, dar tot din bucatarie lucrez, ca stau in 2 camere si nu am pe unde, plus ca aici pot sa fumez.
Concediul e compromis, am persoana cu risc maxim in familie, cel mai probabil o sa fie ceva cu cortul la un munte, la vara. Cu carantina m-am adaptat binisor, avand in vedere ca nu am o viata sociala foarte activa. Cu moralul am avut si cateva caderi, dar nu majore.
Probabil nebunia asta va deveni noua normalitate cel putin un an. Cum spuneau si altii mai sus, sa vedem cum trecem de iarna.
ipo(Citează)
15/05/2020 la 11:21 AM
Pe mine m-a schimbat mult perioada asta, recunosc. Spre exemplu, inainte de izolare mancam in oras de 3-4 ori pe sapatamana, pranzul il luam in fiecare zi in oras, iar in weekend mi se intampla sa ies chiar si de mai multe ori pe zi. Din 12 martie de cand sunt in izolare cred ca am comandat acasa de vreo 4-5 ori si chiar nu pot sa zic ca mi-a lipsit mancarea de restaurant, pentru ca am gatit in fiecare zi ceva nou (de obicei de doua ori pe zi, si cina si pranz) si am incercat sa recreez felurile de mancare pe care le-as fi mancat in oras, cu succs chiar. Prin urmare, atitudinea mea s-a schimbat fata de mancatul la restaurant, chiar si dupa ce se vor linisti lucrurile o sa gatesc mult mai mult acasa decat inainte. Sigur, o sa ies in continuare sa ma intalnesc cu prietenii si daca o sa imi fie foame o sa mananc in oras, dar cred ca o sa raresc iesirile la restaurant doar de dragul de a iesi din casa, spre exemplu brunch-ul de sambata dimineata cu omu lcu care impart casa, unde lasam 200 lei de cuplu pentru niste oua posate, cafele si ceva clatite.
In acelasi timp, am descoperit avantajele comandatului de cumparaturi acasa si mi-am dat seama ca nu am niciun motiv pentru care sa pierd 2 ore in Kaufland cand pot sa comand de pe Bringo. Am invatat sa ma organizez mult mai bine, inainte de pandemie treceam in fiecare seara prin Mega si invariabil lasam cam 100 lei, acum dau cam 400 lei pe saptamana fara sa incerc sa fac vreo economie.
Singurul lucru care mi-a lipsit cu adevarat in izolarea asta au fost prietenii si din pacate va mai dura cateva luni probabil pana cand ne vom strange iar. Ultima data i-am vazut la inceputul lui martie iar Zoom din pacate nu poate compensa cu lipsa lor, dar strangem din dinti si asteptam sa se aseze lucrurile inainte sa ne regrupam
La munca din pacate lucrurile nu stau prea bune, au anuntat ca vor da afara din oameni la sfarsitul lui mai, dar inca nu au zis cati sau pe cine si ne-au scazut deja salariile cu 15% si urmeaza inca o scadere de 10% de luna viitoare. Nu ne-au anuntat cat vor dura aceste scaderi, dar zvonurile sunt ca vor tine un an de zile. Promovarile nu s-au amanat, insa cresterile de salariu da, practic cine va fi promovat va trebui sa preia noua functie cu vechiul salariu. In acelasi timp, de luni ne vom intoarce la birou (cate jumatate, pe rand,) desi cu totii putea lucra de acasa in continuare, cum am facut-o si pana acum. Ni s-a spus sa venim cu masinile personale, in birou sa stam la 2 metri unii de ceilalti, sa purtam masca si sa evitam sa ne glomeram in spatiile comune. Totusi, nu se deconteaza cheltuielile cu transportul, nu s-a precizat ce vor face cei care nu au masina personala si vom primi doar 2 masti de unica folosinta (in total, nu pe zi). Cat despre distantarea la 2 metri si evitarea aglomeratiei, e usor de zis, dar imposibil de realizat, nu este suficient spatiu in birou cat sa pastram distanta asta iar bucataria are cam 20mp, nu cred ca avem cum sa nu ne aglomeram avand in vedere ca suntem cam 200 de oameni pe etaj, deci de luni vom fi cam 100, si toti vor vrea sa manance intre orele 12 si 2, cum e si normal.
A.(Citează)
15/05/2020 la 11:37 AM
OMS: 60.000 de oameni mor anual în Europa din cauza gripei sezoniere.
Da, coronavirusul nu o să plece, o să trăim cu el, o să ne vedem de treabă, încet, încet. Nu poți să stai blocat forever că poate o să mori. De murit o să murim, dar hai să și trăim!
motanes(Citează)
15/05/2020 la 1:30 PM
Ai gresit blogul, aici lumea e fatalista. Murim cu toti, stam in casa cu anii.
alex(Citează)
15/05/2020 la 11:59 AM
Am luat toata situația ca atare, și m-am adaptat în consecință. Sigur că e nasol să nu mai poți face anumite lucruri dar e și mai nasol șă ajungi în spital sau să mori cu zile. Nu mă plâng de nimic.
maddy(Citează)
15/05/2020 la 12:58 PM
Mă simt la fel ca până acum. Stau acasă, merg la cumpărături o dată la 2-3 zile, cumpăr strictul necesar, ies cu copii afară în fața blocului, în curte pe iarbă, fac grătare din când în când.
Lucrez de acasă, momentan avem din global un notice că stăm acasă până în 15.06.2020 însă eu mi-am făcut cerere de homeoffice până la sfârșitul lui iulie. Vedme din august ce se întâmplă nu vreau să merg la birou să stau cu mască pe față mai ales că am și ochelari + mănuși.
Da, am vrea să plecăm la munte să stăm câteva zile la părinții mei, dar momentan nu este nimic în plan, mai așteptăm un timp.
ionică(Citează)
15/05/2020 la 1:59 PM
Parintii copiilor stiu ca iesi cu ei in fata blocului?
GabrielG(Citează)
15/05/2020 la 6:32 PM
ce norocos e sa ai parinti care locuiesc la munte!
daddy(Citează)
15/05/2020 la 1:13 PM
Sumarul meu:
– am stat 5 saptamani izolat in apartament cu familia (sotia & 3yr) in BV. A fost greu pentru toti, eu eram singurul care a iesit la cumparaturi in perioada asta cu maxima atentie si echipare. Cumparaturi dimineata devreme sau seara inainte de inchidere am constatat ca erau cele mai lejere.
– militia / armata nu m-a deranjat in vreun fel cu prezenta lor si nici nu m-au oprit vreodata. Am constat ca militia era cam degeaba, chestii evidente le ignorau complet, delasare in zona mea.
– fetita a inteles ce-i cu pandemia, a fost cooperanta dar i-a lipsit iesitul afara si interactiunea cu gradinita; Gradinita online de 2 ori/sapt a mai ajutat un pic dar cred ca a ramas cu ceva sechele “uite tati, persoana aia de ce umbla fara masca pe fata?”
-Dupa sarbatorile de Paste, ne-am relocat in zona rurala, la casa & curte mare, ~100km distanta; Initial scenariile indicau zona casei ca zona cu risc maxim din cauza posibililor “repatriati” insa s-a dovedit ca au fost cu capul pe umeri si nu s-au intors aproape deloc. 0 cazuri in zona pana saptmana asta, niste bunici reintorsi din B.
Aici lumea e complet relaxata fata de ce e in oras (nici 5% nu au masti pe fata), dar si interactiunile intre oameni au scazut. De 3 saptamani de cand am venit nu au mai fost vizitatori aici, curieri doar la poarta. In cel mai apropiat oras de unde fac aprovizionarea, lumea folosea masti cam 30%, mult mai slab pregatiti ca in BV. Interactiune cu Politia = 0, aproape ca nu exista in rural. M-am deplasat intre localitati in zona rurala cu declaratie si fara probleme de mai multe ori.
Profesional am lucrat wfh din 15 Martie (productie industriala); 4 zile impuse de concediu odihna in Aprilie, 3 zile impuse de concediu odihna in Mai; nu e clar ce va urma nu au fost disponibilizari; vreo 2 saptamani estimez ca mi se va mai permite sa lucrez wfh deoarece productivitatea echipei din fabrica are de suferit si pana acum nu se accepta deloc wfh; eu unul am fost pe + in perioada asta. In firma se simte reducerea cererii de produse, cel putin urmatoarele 2-3 luni. Nu-mi fac griji.
Ariel(Citează)
15/05/2020 la 2:58 PM
Viata e cam ca de obicei, au fost emotii, amandoi am luat virusul cu test confirmat. Era greu sa fie altfel, ingrijim direct bolnavi de Covid-19. Eu am fost mai rau, vreo 16 zile de temperatura, stare proasta oribila, tuse si tot tacamul. Inca nu simt bine gustul mancarii si tusesc.
Cu toate astea in afara de drumurile la munca stam inchisi in casa, comandam online totul. Noi nu mai riscam mare lucru dar contrar parerilor imbecililor care defileaza si pe aici, declamand lipsa de risc si prostia celorlalti care stau in case, atunci cand vezi cu ochii tai cum vin oamenii infectati de prosti si prostie, cand afli povestile si descoperi cam cum au luat virusul si de la cine, parca i-ai vrea aliniati la perete si impuscati in cap pe mai toti partizanii “libertatii” de a face rau in jur.
Macar de s-ar cara in padure sa traiasca in libertate si sa dea cu subsemnatul ca renunta la orice drept de asistenta medicala pentru ei si familiile lor, asa ar merita pentru ca imbecilitatea lor omoara. Le-ar trebui 2-3 zile prin wardurile de Covid sa le mai iasa fumurile din cap.
Nvm, financiar e cel putin ca inainte, neputand sa umblam aruncam pe tot felul de prostii, tocmai fac calculator nou. Aici n-a fost foarte inchis nici un moment din pacate si se vede in numarul de victime. Ne propunem sa umblam putin in vara, daca se va dovedi safe. Am vrea sa ne luam o luna de repaos in vara, sa ne rupem complet de munca si restul, sa ne decomprimam putin pentru ca in toamna precis o luam de la capat.
cSm(Citează)
15/05/2020 la 3:09 PM
Chiar daca nu esti in Romania, sa stii ca tu esti platit tocmai din banii produsi de multi din cei pe care tu i-ai pune la zid.
E bine cu statul in casa, dar ca tie guvernul sa aiba bani sa iti dea salariul, sa iti dea echipament de protectie, sa ai ce sa iti cumperi din salariul ala cineva trebuie sa munceasca. Stiu, in teorie stam acasa si va fi bine, dar economia trebuie sa mearga ca sistemul medical sa mearga si el. Priviti putin si imaginea de ansamblu.
alex(Citează)
15/05/2020 la 4:57 PM
Doctore (sau ce esti) ia nu mai da tu verdicte.
Adica tu te duci la serviciu bolnav fiind si te legi de cei care spun ca nu iei virusul plimbindu-te prin parc… Eroule!
Oricum aveati niste salarii babane, acum va mai da inca 30 la suta ca deh… v-ati facut meseria pentru care ati cerut si ati primit bani multi. Sa nu uiti de spaga dupa ce trece asta cu pandemia, ca nu cred ca ai pretentia la spor de 30 la suta pe viata. Oricum din spaga va faceti cel putin dublu salariul.
Eu nu pot sa am respect pentru personalul medical care s-a dovedit cel mai inconstient si care a contribuit cel mai mult la raspindirea virusului asta. Spitalele au fost cele mai mari focare de infectie.
Emil C(Citează)
15/05/2020 la 5:13 PM
Rahatel ti-am mai vazut postarile, cand trebuie sa fie si un prost de serviciu de obicei esti in tura. Mama ce plin de spume esti, daca prostia ar durea…
Din pacate aici te cara bolnav la munca sa ai grija si de d-astia ca tine care s-au infectat in parc. Aici n-ai nici un avantaj ca lucrezi in perioada asta, doar mult risc personal si mai multa munca cand colegii cad. Spaga, lol, clar roman get-beget, nici nu-ti poti imagina ca exista locuri in lume unde asa ceva nu exista.
N-are nimeni nevoie de respectul unora ca tine, as vrea doar dreptul sa fi refuzat la a fi tratat dar nu pot decat visa.
Te las sa te certi singur, simt cum ma prostesc pe fiecare secunda in care iti dau atentie.
cSm(Citează)
15/05/2020 la 7:40 PM
Cu cretini ca tine la spital nici nu m-aș duce, sigur m-ai omorî. Doar pentru faptul că te gîndești să refuzi cuiva tratamentul ai merita să fii dat afară.
Atît te duce capul… deci tu poți să te duci bolnav la spital unde riști să îmbolnăvești oameni vulnerabili, dar noi ăia sănătoși nu putem să ne plimbăm în parc?
Normal că sînt român, știu ce e în spitalele românești și cum 90 la sută din personalul medical așteaptă șpaga.
Emil C(Citează)
16/05/2020 la 9:58 AM
asta-i atat de prost incat, desi are reprezentarea a ce inseamna spital romanesc, face tot ce poate ca sa ajunga acolo!
daddy(Citează)
15/05/2020 la 6:03 PM
Out of the loop… Imi explica si mie cineva ce inseamna in contextul asta “bombardier”? Am mai auzit cuvantul recent, dar nu am acordat atentie. Dobandesc reflexe de om batran, se pare.
Sol(Citează)
15/05/2020 la 6:38 PM
”suveran”, de etnie!
daddy(Citează)
15/05/2020 la 10:35 PM
Cocalari veniti de la furat/pescaraie si alte smenuri de afara, atat romani cat si tigani.
Deobicei ii recunosti dupa fata si postura.
Pyro(Citează)
15/05/2020 la 7:04 PM
Mers in fiecare zi lucratoare la munca, nu merge wfh. La magazin 1-2 ori pe sapt. Copilul scos afara zilnic.
E nevoie de cateva zile de concediu.
ionut(Citează)
15/05/2020 la 9:03 PM
Spaga mai nou trebuie sa le-o dai la cabinetul privat.
F***-i in g*** de idioti
Doru(Citează)
16/05/2020 la 10:59 PM
Eu mi-am vazut de treaba, lucram de acasa si inainte de pandemie. Cat a durat starea de urgenta am iesit din casa cam la 5-6 zile, in special la un Lidl din apropiere. Am revazut trilogiile LOTR si Hobbit, ceva seriale, a trecut timpul ok. Ce m-a secat a fost ca n-am mai putut sa-mi vizitez copilul atat de des pe cat as fi dorit.
De altceva nu-mi pasa… sa-si bage undeva autoritatile declaratiile si restrictiile. Sunt sigur, cum s-a mai spus, ca in cateva luni omenirea se va obisnui cu coronavirusul si il va trata ca pe gripa sezoniera. Deja stirile care anunta numarul de morti au inceput sa coboare in pagina, nu mai prezinta interes – lumea se obisnuieste rapid cu orice belea, omul are capacitatea de adaptare uriasa si cumva isi reseteaza rapid viata cand e cazul.
Kopa_Kopan(Citează)
24/07/2020 la 6:41 AM
Iar obsesia emag, iar un laptop care se supraincalzeste, asta e sadomasochism…mai exista si Amazon, cu preturi mai bune uneori
Dan(Citează)