►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Cine sunt actorii scandalului de la Kaufland. Înscenare ca la carte, cu regizor, figuranți și de toate. Propaganda lucrează, după cum se văd legăturile cu PSD-ul expuse acolo.
Scandalul Plush Bio. Dacă vreți să vedeți despre ce discută oamenii acum la noi pe stradă, citiți aici și aici și aici. Nu este ciudat că bărbații arată problemele unor cosmetice și a campaniei lor de promovare? Unde sunt femeile influencer din această discuție?
Tot la cosmetice, Kylie Jenner este acuzată că mințea despre companiei ei de cosmetice și veniturile ei.
25 de filme bune cu jafuri. Le-am văzut pe unele și am reținut restul titlurilor pentru viitor. De observat că puține sunt din perioada recentă.
Oameni care beau sucuri după ce scot “bulele” din ele. Pepsi, Cola etc.
Ce gesturi spun “sunt sărac, dar vreau să par bogat”. Cei de pe Reddit răspund dovedind că toată planeta are cocalari cu telefoane sau mașini pe care nu și le permit.
Moartea lui George Floyd. Dacă n-ați văzut de ce au început proteste de stradă în zeci de orașe americane (cu deja câțiva morți), citiți acolo ce s-a întâmplat și urmăriți știrile aici.
Cum a ajuns aeroportul din Alaska printre cele mai aglomerate din lume.
Filme despre călătorii sau care vă inspiră să călătoriți. Trebuie să văd și eu Eat Pray Love, că tot aud de el în diverse contexte.
De ce se luptă China cu India la granița lor comună. Probleme vechi revin periodic în conflicte armate, deși ultima oară s-au bătut între ei cu pietre.
Zona din Craiglist cu produse date gratuit este extraordinară.
Reducere de 7% la orice comandă la Finestore folosind FINESTORE7.
Summer Sale de jocuri pe GOG.com, multe jocuri bune în ofertă.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
71 comentarii
31/05/2020 la 7:52 AM
Femeile influencer fie sunt platite fie spera si au fantezii umede in care sunt platite de companiile de produse cosmetice. Barbatii nu au treaba cu asa ceva, dar au problema cand fata unei tipe are mai multe cratere decat suprafata Lunii.
Cel putin asta e explicatia mea.
Gaelex(Citează)
01/06/2020 la 9:55 AM
Nu cred că este chiar așa. Bani se pot face din multe părți, la o adică, iar după primele probleme ar trebui ca cineva să fie nebun să mai se asocieze cu brandul respectiv.
nwradu(Citează)
01/06/2020 la 12:33 PM
Nebun sau proastă inconștientă.
E una care de exemplu promovează telefoane OPPO (camere foto în linie) și 5 minute mai târziu face story cu telefon care nu e OPPO (camere foto in triunghi).
Gaelex(Citează)
31/05/2020 la 9:25 AM
Cartea mie mi-a plăcut, filmul mult mai puțin. E posibil și tu să auzi de carte, mai puțin de film.
Am citit-o în engleză, autoarea nu folosea cuvinte complicate.
Interesează-te pe blog de ce s-a întâmplat după scenele carte/film, e interesant și asta – cum s-a continuat povestea.
Olivian Breda(Citează)
31/05/2020 la 9:26 AM
As vrea sa ii vad pe “actorii” de la Kaufland târâți prin tribunale până nu mai au din ce sa bea apă eventual să facă și puțină închisoare să vadă că nu e ca în filme
Radu M.(Citează)
31/05/2020 la 11:49 PM
Ce procese, aia trebuiau bagati intr-o camara si rupti cu bataia vreo 4-5 ore, sa’si faca bgsul ture pe ei
Boris(Citează)
31/05/2020 la 9:32 AM
Baiatu ala care sta mereu cu john si hîț in gura, este fascinant de studiat. Si-a creat aceasta imagine de prostavan naiv pe care a lansat-o catre public si care a prins foarte bine. Sint convins ca de fapt pozeaza asa ptr bani. In spate de fapt e o intreaga regie. Dar vorba aia, cand faci mult pe prostu s-ar putea sa ramai asa.
DeepDown(Citează)
01/06/2020 la 9:56 AM
Se poate. Nu știu multe despre el decât că-i popular. Nu sunt în target, cred că am văzut o singură dată un clip.
nwradu(Citează)
31/05/2020 la 11:09 AM
Aeroportu din Alaska cunoaste acum un fel de renastere. Pe timpu razboiului rece cand URSSu nu prea dadea voie avioanelor straine sa intre in spatiul aerian, aeroportul din Anchorage era un hub important pentru avioanele ce zburau in Asia.
lrpx(Citează)
31/05/2020 la 11:34 AM
Ai uitat sa pui link la al doilea aici – “știrile aici și aici”
Diablo Hellfire – 8 Euro
https://www.gog.com/game/diablo
george(Citează)
01/06/2020 la 9:57 AM
Da, cred că al doilea “aici” putea lipsi, că reformulasem totul.
nwradu(Citează)
31/05/2020 la 12:22 PM
Cum sa nu pui in Lista filmelor cu jafuri si How to steal a million, daca tot vorbim de oldies but goldies. Audrey Hepburn, doamne ce femeie…
Doru(Citează)
01/06/2020 la 9:58 AM
Așa este, bun film. Țin minte o scenă cu un bumerang care declanșa o alarmă. Acum mi-ai făcut dor să-l revăd, mulțumesc.
nwradu(Citează)
31/05/2020 la 1:16 PM
Ah Radu mi-ai sters comentatiul in care ziceam de influenceri?
Atunci asta nu o sa-ti placa deloc.
Am aflat din sursa sigura ca in luna ianuarie 2020 Huawei romania a chemat la discutii mai multi influenceri romani sa discute despre cum pot ajuta imaginea Huawei.
Stiu asta de la o persoana care a fost la o astfel de discutie cu un boss de la Huawei Europa, deci nu cu oricine. Persoana asta a refuzat orice bani si colaborare cu Huawei, ca era clar vorba de un whitewashing.
Tu insa ai scris cel putin 4 articole despre Huawei in 3 saptamani in luna mai despre care pretinzo ca nu au fost platite.
Influenceri si etica, ce sa facem.
Marean(Citează)
31/05/2020 la 2:00 PM
La articolul cu propaganda rusa, am intrebat daca propaganda chineza nu e la fel de periculoasa, nimeni nu a zis nimic :(.
alex(Citează)
31/05/2020 la 2:22 PM
mie mi-a intrat in Spam un comentariu despre PartidulComunistChinez, nu aveam link-uri sau cuvinte naspa, de obicei comentariile sunt aprobate automat
florin(Citează)
31/05/2020 la 2:23 PM
Pai i-am zis eu de propaganda chineza la ultimul articol legat de huawei. Exact asta i-am zis, ca nu stiu in ce s-a bagat dar pare a fi propaganda, ca telefoanele nu le cumpara mai nimeni, deci nu e doar marketing/ reclama.
Atunci doar faceam o presupunere educata, insa acum stiu sigur ca a exista o campanie de whitewashing in romania pentru Huawei.
Marean(Citează)
31/05/2020 la 3:26 PM
am observat asta si pe mobilissimo. sunt buni si banii chinezilor.
GabrielG(Citează)
31/05/2020 la 4:29 PM
Pai asa functioneaza o democratie, fiecare e liber sa faca ce vrea atat timp cat nu incalca drepturile altcuiva. Faptul ca Huawei a cazut la mijloc in razboiul SUA-China e o porcarie, la fel cum deciziile SUA care se bazeaza pe suspiciunile de spionaj ale Huawei nu au nicio legatura cu divizia de telefoane. Ce treaba are o retea de comunicatii 5G cu un model P40 sau ce au mai lansat astia? Da, si eu sunt de acord cu americanii si nu vreau 5G facut de chinezi, dar as prefera un smartphone Huawei. Deci cum facem?
Danyzus(Citează)
31/05/2020 la 7:23 PM
Radu chiar a fost destul de sincer la articolele huawei, si a spus clar ca nu vin cu serviciile google si e singurul care a zis ca nici celelalte apps nu or sa mearga, in rest produsele huawei sunt bune.
Propaganda chineza, China e pe cealalta parte a planetei, dar Rusia e chiar in gradina noastra.
Radu(Citează)
31/05/2020 la 9:50 PM
In primul rand, fuck huawey, tre sa fi sarit de pe sine sa cumperi unul fara “core” la preturile alea.
In al doilea rand, “sursa sigura, persoana care a fost chemata” ? Serios ? Fara nici cea mai mica dovada ? Persoana aia daca a fost chemata face parte din influenceri, nu ?
Unde esti linkul la postul lui sa vedem cat de indignat e ca huawey face mizerii de genul ?
Baltha Zerus(Citează)
01/06/2020 la 9:03 AM
Eu nu tre’ sa dovedesc nimic ca eu nu sunt jurnalist si nici avocat, eu doar am dat o informatie pe un blog. Informatia e ca azi stiu sigur, ca de banuit banuiam mai demult ca huawei face campanie in perioada asta.
Esti liber sa nu crezi aceasta informatie.
Iar persoana aia nu are nici o obligatie sa scrie nimic din ce nu doreste sa scrie.
Marean(Citează)
01/06/2020 la 9:46 AM
nimeni anonim dă informații, aduce acuze, face ordine. dovezi? pff, astea sunt prostii pentru fraieri, nimeni anonim nu are nevoie de așa ceva.
conversație sănătoasă, băi, radu. sănătoasă foc.
de ce crezi că vine prostul ăsta să mănânce rahat despre mine aici? că la mine pe blog nu are loc, că e pleznit instant peste bot când vine cu manele din astea proaste. știe nimeni în drum de întâlniri între influenceri și bosul pe europa al huawei. da, plauzibil.
vali(Citează)
01/06/2020 la 9:56 AM
Da ce te-ai activat, baietas, vai vai.
Ma injuri la hoinaru, ceri sa mi se stearga comentarii, Radu chiar le sterge desi niciodata nu mi-a sters pana acum, vai vai vai.
E clar ca tocmai am dat cu piciorul in cuibul de viespi.
Daca sunt nimeni in drum care inventeaza povesti deapre huawei nu ar trebui sa fie nici o problema, nu?
Nts nts nts
Marean(Citează)
01/06/2020 la 10:02 AM
“băiețaș”. awww.
deci eu înjur huawei, radu îi apără și ai dat cu piciorul în cuibul de viespi. dap, în mintea ta are logică ce spui.
vali(Citează)
01/06/2020 la 10:06 AM
@Marean: ți-am șters comentariul pentru că era un whataboutism clasic și m-am săturat de asta.
Zoso are vreo 5 articole în care arată o problemă. Comentariul tău: “dar zoso nu marchează articolele publicitare”. Și noul tău comentariu: “știu eu de undeva că Huawei a chemat influenceri la discuție, iar apoi tu ai scris articole”.
Ce legătură au astea cu subiectul unor cosmetice? Dacă vrei să-l înjuri pe Zoso, fă-o la el pe blog, nu pe orice alt site unde-i vezi numele scris, indiferent de subiect.
Cât despre Huawei, n-ai lovit nimic decât în paranoia ta. Trebuie doar să te uiți pe net și vei vedea rapid oameni care îți spun despre cum “google e mort, iar huawei funcționează foarte bine”. Trebuie să fii dus cu capul sa mă acuzi pe mine de ceva, în condițiile în care în fiecare review am spus că nu pot recomanda să cumpere cineva acel telefon fără aplicațiile Google.
Dar nici acesta nu este subiectul aici. Concluzia este următoarea: comentezi despre subiectul discuției, îți apare comentariu. Comentezi pe lângă sau doar ca să-i acuzi pe alții de diverse, nu-ți apare. Valabil pentru mai mulți oameni, de fapt.
Și nu uita ceea ce poate fi o idee bună: dacă nu-ți place autorul unui blog sau site-ul său, nu-l mai citi! Nu te obligă nimeni să faci ce nu-ți place!
nwradu(Citează)
01/06/2020 la 10:14 AM
@zoso
Si in continuare eviti raspunsul la aceasta intrebare simpla: “marchezi complet si corect toata publicitatea pe care o ai pe blog”?
Da sau nu.
Daca raspunsul este nu, atunci nu ai credibilitatea sa vorbesti despre etica in influencing si ce ar trebui sa faca alti influenceri in scandalul Plush Bio.
Este ok ca ai scris ca produsele sunt proaste, dar mai departe nu.
Marean(Citează)
01/06/2020 la 10:21 AM
@nwradu
Nu este whatabboutism, pt ca e relevant daca persoana care ii acuza pe altii de comportament ne etic are sau nu la randul ei un comportament neetic in exact acelasi domeniu. Serios, chiar trebuie sa explic asta?
Iar eu nu l-am injurat nicaieri pe zoso, el ma face in toate felurile pe unde ma prinde. Ma rog, am zis ca e mizerabil ca raspuns la invectivele lui, daca asta e injuratura atunci ok.
Marean(Citează)
01/06/2020 la 10:23 AM
@Marean: e dreptul tau sa te bagi in ce hazna vrei, dar ti se pare ca a fost o idee buna?
Giani Mucea(Citează)
01/06/2020 la 10:31 AM
eu sunt amuzat de cum lumea îți spune ceva și tu refuzi să accepți.
1. repet, poate cine știe. nu ești în poziția de mă trage pe mine la răspundere. și tu știi asta, de aia o faci pe alte bloguri, că știi că la mine pe blog ți-ai lua-o peste bot, și nu de la mine neapărat. deci da, continuă cu “credibilitate” și alte cuvinte mari.
2. “hai să te întreb ceva și să insist cu întrebarea asta, pentru că indiferent de răspuns, eu nu pierd nimic și pot continua și insista la nesfârșit, din postura de nimeni în drum”. asta faci.
dar ok, hai să jucăm jocul ăsta.
eu: da, marchez corect publicitatea pe blog.
tu: ești sigur?
eu: dap.
tu: eu știu că nu, că mi-a zis mie baba vanga, care a fost la întâlnirea dintre soroș și iluminati, că X ți-a plătit un articol nemarcat. și eu arunc informația asta și nu trebuie să o dovedesc, că nu sunt nici blogger, nici avocat. IA-MĂ ÎN SERIOS!!! răspunde-mi la întrebări! SERIOS!! am păreri, dar mi-e frică de ele cu nume și prenume, de aceea le public pe alte bloguri, sperând să nu îmi fie șterse.
dap, constructiv.
vali(Citează)
01/06/2020 la 10:39 AM
Ok zoso, deci ai zis ca marchezi corect publicitatea pe blog. Esti sigur pe raspunsul tau, vrei sa il mai modifici sau e ok? E destul de clar pentru tine ce am intrebat sau vrei sa mai detaliez intrebarea? Ca dupa aia iar zici chestii de genul ca tu ai zis ca nu pui P la inceput, dar il pui la sfarsit.
Ai inteles gresit, nici prin cap nu-mi trece sa te contrazic. Acum. Nu cred ce spui, dar nu e scopul meu sa te contrazic acum.
Insa am facut print screen (asa cum faci si tu) si il pun la pastrare. Vom vedea ce va mai fi.
PS cat despre “mi-o iau peste bot”.
Boss.
Cand tu stergi absolut tot ce nu iti convine, nu ai cum sa spui asta. Lasa comentariile la liber si apoi om vedea cine si-o ia peste bot.
Marean(Citează)
01/06/2020 la 10:44 AM
e bine. n-ai înțeles nimic. dă-i înainte.
vali(Citează)
01/06/2020 la 10:53 AM
Bai, sa mai zic ceva ref la “tu nu ai dreptul sa imi ceri mie socoteala”.
Ba da, am dreptul, pt ca esti persoana publica si standardele sunt mai mari la ele.
Daca ai intelege ceva din ce inseamna responsabilitate, ai intelege si atata lucru. Pe de alta parte, daca ai intelege ceva din responsabilitate ai marca si publicitatea, deci na.
Marean(Citează)
01/06/2020 la 10:55 AM
nu ești cititorul meu, nu ești comentatorul meu.
nu faci asta la mine pe blog sau la tine pe blog.
din nou, ceri responsabilitate din postura de nimeni în drum.
deci da.
vali(Citează)
01/06/2020 la 10:58 AM
Pentru că nu este nimic de zis. Unu la mână, Rusia este la câteva sute de km de România, pe când China pe partea cealaltă a problemei. China este o problemă pentru India, Japonia, țări cu ieșire la Marea Chinei de Sud și alții.
Doi la mână, pe ruși nu-i vrea mai nimeni, că ne-au ajuns 50 de ani. Pe chinezi, din contră, vrea toată lumea să-i atragă pentru că au bani. Grecii le vând porturi, Boc îi plimba prin țară pentru investiții în trenuri și fabrici, vor să facă două reactoare la Cernavodă șamd.
Nu mi-e clar unde ai văzut propagandă chineză. Dă-mi exemple de unde este lăudat statul chinez sau unde înjură chinezii democrația vestică.
nwradu(Citează)
01/06/2020 la 11:03 AM
La propriu este definiția whataboutismului când nu ataci problema, ci pe cel care o semnalează. Sau când încerci să abați discuția de la problema respectivă aducând în discuție o alta doar pentru a distrage atenția.
nwradu(Citează)
01/06/2020 la 11:30 AM
In primul rand ca nu eate un whataboutism, ci este o forma de ad hominem careia ii zice tu quoque.
In al doilea rand, etica e una din putinele situatii cand tu quoque nu este un fallacy.
Daca popa iti zice sa nu furi dar el fura, ai sau nu o problema cu el? Bineinteles ca ai. Ar trebui macar sa taca.
Marean(Citează)
01/06/2020 la 12:13 PM
zoso e ala care se ia de influencerii care nu consuma produsul pentru care iau bani si el are windows 7 in timp ce face reclama la licente ieftine de windows 10 =))
@ zoso – nu are cum sa fie pleznit peste bot daca nu ii apar comentariile. daca tu l-ai plezni peste bot nu inseamna ca toti ar face-o. nu toti de la tine de pe tarla sunt de acord cu tine, sa stii.
GabrielG(Citează)
31/05/2020 la 3:45 PM
Daca o luam asa, si v-ati pune in locu lor atunci:
La McDonald nu facem reclama ca ingrasa, bagam aici tot fastfood-u
La cosmetice iara nu facem reclama ca nu stim daca chiar sunt bune sau nu
La telefoane, sunt facute de chinezi
La cola nu…bagam toate sucurile
La paste de dinti si ingrijire nu facem, la emag nu facem ca sunt marlani.
Atunci la ce dracu sa facem? Eu de exemplu am avut un site si am facut reclama platita la prezervative. Mama ce s-a ofuscat lumea, deci nici la alea nu e bine.
A facut radu la alcool, iara nu e bine, daca faci la tigari nu e bine.
Daca faci review-uri pe bune si pui link-uri de profitshare sa iasa de-o paine iara nu e bine.
Fratilor asta e scopul reclamei….nu faci reclama la franzela alba sau la ceva ce se cumpara. Ati vazut reclama la chibrituri? La brichete?
Jimmy(Citează)
31/05/2020 la 3:51 PM
Nu, nici vorba.
Mai intai, facem reclama dar marcam corespunzator.
Apoi, nu mintim ca produsul e bun si nu facem reclama la ceva ce nu folosim in mod obisnuit.
Nr. 4, nu luam bani pt propaganda.
Si gata, astea sunt toate principiile, e f simplu si daca le respecti nu are nimeni ce sa iti reproseze in legatura cu reclama.
Marean(Citează)
31/05/2020 la 5:59 PM
Una e sa zici ca propaganda rusa e rea(si e) si sa faci propaganda Huawei. E putina ipocrizie.
alex(Citează)
01/06/2020 la 10:11 AM
@Jimmy: nu e chiar așa în problema de acum. De ex, McDonald’s îți face rău dacă mănânci doar asta sau depășești numărul de calorii recomandate zilnic. Dar oamenii știu asta, iar pe pachete este scrisă DZR și alte indicații.
La cosmetice, problema este mai delicată. Majoritatea companiilor mari fac teste de durată pentru a preîntâmpina astfel de probleme, că altfel nu le mai face reclamă Charlize Theron. Si o cam vrei în reclamă, că arată bine.
În cazul nostru, poate că inițial nu se știa nimic. Dar după ce încep să apară raportări de probleme și se strâng mii de oameni care se plâng, un influencer poate spune măcar un “băi, eu mă opresc din promovare și uite ce zic alții despre acest produs, citiți totul ca să vă faceți voi o opinie”. Dacă nu o spune, se expune mișto-urilor și reproșurilor ulterioare.
nwradu(Citează)
31/05/2020 la 5:43 PM
“Eat, Pray, Love” e unul din puținele filme la care m-am plictisit în sala de cinema. Cred că al doilea ar fi “Declarație de dragoste”, dar pe vremea aia aveam vreo 10 ani și-mi plăceau doar filmele cu împușcături sau “Star Wars”.
anukoi(Citează)
01/06/2020 la 10:12 AM
Care-i Declarația de dragoste? E românesc sau are alt titlu în original?
nwradu(Citează)
01/06/2020 la 5:11 AM
Sunt de-acord că e bine că e democrație și fiecare e liber să aleagă ce vor. Personal n-am treabă cu cei ce promovează Huawei pe față, fără să fie sinceri, măcar știu la ce să mă aștept.
Nu sunt de-acord cu tine la faza cu Huawei e un copilaș nevinovat ce a căzut la mijloc. Huawei e o companie controlată de statul chinez, care face exclusiv ce i se ordonează de la statul chinez.
Nu se poate compara cu o companie privată americană. Până și NSA nu pot ordona Cisco să-și pună backdoors în produse, dacă țineți minte scandalul era că interceptau băieții paleți cu routere/firewall-uri, le dezasamblau făceau reflashing și le trimeteau mai departe. Huawei face asta by default, no intercepting required :)
Dacă era companie de privată mai ziceam și eu, săracii cum cad la mijloc, dar nu e deloc cazul. Este o companie care nu trăiește pentru profit, ci pentru a duce mai departe obiectivele statului chinezesc. Dacă au pierderi, sunt compensate imediat de la buget.
manu144x(Citează)
01/06/2020 la 10:15 AM
Sunt și alte companii chinezești. Dacă o interzici pe cea mai mare dintre ele, pare un atac economic.
Greu de zis. Poate că nu au nevoie, că doar Prism mergea fără probleme https://en.wikipedia.org/wiki/PRISM_(surveillance_program)
nwradu(Citează)
01/06/2020 la 10:17 AM
@Nimeni: ba da, că m-am săturat de whataboutism, vezi răspunsul meu de mai sus. Nu sunt de acord cu oamenii care-i înjură pe alții pe unde pot. Nu le place de X, să nu mai citească, că nu-i obligatoriu. Nu trebuie să le suport eu frustrările și rant-urile pe orice subiect.
nwradu(Citează)
01/06/2020 la 10:46 AM
E drept ca din afara poate parea ca am prea mult timp liber, dar nu e chiar asa.
Intamplarea face ca am o oarecare legatura cu influencing-ul romanesc.
Si tin foarte mult ca lumea macar sa marcheze corect si complet publicitatea pe social media. E un scop al meu personal pe care nu il pot explica mai in detaliu aici.
Marean(Citează)
01/06/2020 la 11:06 AM
Și în loc să explici de ce ții la asta, ca să vadă și alții argumentele, ataci oamenii cu “ăla nu o face, deci ce zice e prost” și “din surse sigure știu eu că…”. Bună strategie!
nwradu(Citează)
01/06/2020 la 11:11 AM
Ok, asta explica putin motivatia, dar trebuie sa iti dai seama de cat de inutil e gestul. N-ai platforma necesara pentru o dezbatere si tot ce iti ramane e sa apelezi la moralitatea lor. Ai senzatia, din schimbul de replici de pana acum, ca e posibil?
Giani Mucea(Citează)
01/06/2020 la 11:14 AM
Come on man, tocmai tu sa zici asta, cand eu scriu aici la tine de niste ani de zile motivele pentru care este nu numai lucrul corect de facut, dar e chiar in interesul blogger-ului sa marcheze complet si corect publicitatea.
Marean(Citează)
01/06/2020 la 11:17 AM
Cred că motive mai bune am scris eu decât tine de-a lungul timpului. Dar ideea rămâne: nu-ți convine ce face cineva? Nu mai citi site-ul, în loc să te apuci să arunci cu noroi în persoana respectivă. Ăsta este sfatul pe care ți l-aș da. Dacă vrei musai să faci asta în continuare, fă-o la respectivul în curte sau pe site-ul tău propriu, că al meu nu este locul unde să-ți exprimi frustrările pe subiect de câte ori auzi numele persoanei vizate de tine.
nwradu(Citează)
01/06/2020 la 11:20 AM
@giani
A, eu sunt convins ca se va ajunge si la noi sa se rezolve situatia asta, cum s-a rezolvat in State de cativa ani – s-a implicat Federal Trade Commissiin si exista guidelines etc
Numai ca dureaza mai mult la noi dar e ok, pot sa astept.
Marean(Citează)
01/06/2020 la 11:29 AM
Poate ca va fi rezolvata situatia, dar nu printr-o dezbatere in care una din parti nu are cum sa isi spuna punctul de vedere, sau devine automat atacabila cand gaseste o metoda.
Giani Mucea(Citează)
01/06/2020 la 11:15 AM
Hahahahahhaha
Multumesc, chiar mi-ai inseninat ziua.
Baltha Zerus(Citează)
01/06/2020 la 11:19 AM
“am aruncat cu kkt, nu trebuie să dovedesc nimic, sunt supărat când mi-a dispărut mesajul, e clar că sunteți plătiți de cineva, sunt interese mari la mijloc” este laitmotivul internetului modern.
nwradu(Citează)
01/06/2020 la 11:21 AM
și după aia lătră că la mine pe blog nu poate face din astea, că e cenzură.
vali(Citează)
01/06/2020 la 11:38 AM
O spui ca si cand la tine pe blog ar putea face afirmatii civilizate si argumentate. Bullshit.
Giani Mucea(Citează)
01/06/2020 la 11:47 AM
păi tocmai, că el nu vrea să facă asta, de aia s-a refugiat aici, că radu îi permite să spună tâmpenii de tipul “știu eu de întâlniri secrete”. de ce o face? asta trebuie să-ți spună el.
vali(Citează)
01/06/2020 la 11:56 AM
Ideea e ca chiar daca ar face afirmatii argumentate si civilizate, tot ar fi rezonabil sa presupuna ca i le-ai bloca. Sigur, asta nu scuza lipsa argumentelor din afirmatiile facute in alte locuri, dar implicatia ta ca pe blogul tau nu ar fi cenzura atata timp cat discutia e civilizata e falsa.
Giani Mucea(Citează)
01/06/2020 la 12:03 PM
sunt cazuri care necesită “forță”. unul dintre ele, care îmi place să îl dau exemplu, este “întâmplarea sau știrea aia, către care dai link, nu există pentru că eu nu o cred”. omul insista să folosească doar ce-l avantaja și să respingă ce nu. “eu cred aceasta știre, că îmi ajută argumentele, dar nu cred cealaltă știre, că nu mă ajută”. discuția purtată în termeni civilizați s-a terminat la un moment dat, că nu poți discuta cu oameni de genul ăsta.
sunt convins că ai aceeași atitudine când discuți cu prietenii tăi și unul începe să abereze.
am văzut că nu mai comentezi la mine, e ok, e dreptul tău să ai o părere negativă despre ce s-a întâmplat acolo, dar o faci pentru că nu ai fost pus, de zeci de ori, în situația de a arbitra/modera dispute online, iar cele prietenești le lași baltă.
vali(Citează)
01/06/2020 la 12:07 PM
Este destul de probabil ca Radu a fost cel putin informat de campania Huawei romania.
Nu stiu daca el a participat sau nu, dar avand in vedere ca pe nisa de tehnologie cel putin e cel mai mare, nu vad cum nu ar fi fost macar chemat.
Eu nu am cum sa dovedesc ca a existat campania aia, ca nu prea e posibil,nu e ca si cum am acces la stenograme sau ceva.
Dar lui nwradu i-ar fi usor sa zica in clar daca macar stia sau nu de ea.
Marean(Citează)
01/06/2020 la 11:31 AM
Asta chiar e stupid. De ce nu ar ataca persoana, doar este relevant aici. Esti prea tare în gura zoso ule pentru cate comentarii ștergi si esti penibil la faza cu nume si prenume, da boss, ce crezi, se poate comenta si anonim, inca mai exista posibilitatea asta din pacate pentru tine si ceilalti mici comuniști, te oftica,noi ăștia care nu trăim din internet nu avem nevoie sa ne lafaim cu numele real pe net. Asta nu face ceea ce spunem mai putin adevarat dar e ok sa te minți singur cum castigi “certurile” pe net stergand replicile celorlalti. Continua sa te minți singur
pmk(Citează)
01/06/2020 la 12:21 PM
Eu m-am enervat odata si l-am injurat pe vali ca tot se lua de IT-isti ca-s prosti, hoti, smecheri, tigani si deastea, si deatunci mi-a blocat comentariile pe IP.
Din pacate UPC foloseste IP-uri statice, si daca cineva s-ar chinui oleaca cred ca ar afla datele din contract.
Radu(Citează)
01/06/2020 la 12:06 PM
Tocmai, Rusia este un stat esuat a carui putere in momentul de fata sta doar in resursele naturale pe care le are. Inca incearca sa supravietuiasca international prin aceasta propaganda anti occidentala. Practic incearca sa mentina sfera de influenta. Romania nu este in sfera de influenta, este la granita, dar daca noi/Polonia devenim un stat “occidental” complet poate granita se va muta in Moldova / Ucraina, Incearca sa supravietuiasca, probabil nu vor reusi.
China in schimb e pe cucerit. Momentan propaganda lor e diferita de a rusilor, nu critica vestul, se lauda pe ei si ce buna e societatea lor. Cucerirea nu se mai face prin razboi ci prin cumparat bucata cu bucata tari. Cum procedeaza? Cumpara companii strategice din diferite tari, imprumuta bani pentru proiecte de infrastructura unde impun (prin coruptie) sa se foloseasca companii chinezesti, dupa ce statul respectiv nu isi poate plati datoria se ofera sa preia active mult subevaluate (vezi tari din Africa, Sri Lanka, exemple sunt peste tot).
Propaganda chineza se face in Europa cel putin la momentul asta si prin incercarea de a prezenta Huawei ca o companie foarte dinamica, moderna si adaptata zilelor noastre. Huawei e ok, sa le folosim produsele, inclusiv in retelele 5G.
Alta propaganda este legata de modelul lor de succes in a combate pandemia de Covid-19. In conditiile in care doar cei naivi pot crede ca au murit doar ~5000 de chinezi si au fost infectati sub 100.000. Incearca sa se induca idea ca modelul chinezesc de a supraveghea si controla cetatenii este ok. Sistemul salveaza vieti! Pe cand el doar ascunde vietile pierdute.
China este o problema mult mai mare pentru Europa in momentul asta decat Rusia. Dar multi au impresia ca nu e asa. Asta si pentru ca Rusii au fost priviti de multe tari din UE ca un dusman, pe cand China e fix prietenul ala pe interes, care te va lovi mult mai tare decat dusmanul.
Dar na, hai sa ne cumpere China cu totul ca e ok, au bani si facem plecaciuni in fata lor. Sa ne ferim de rusi*.
* ca unul care traieste in Iasi, unde e plin de moldoveni (din republica) si chiar si de rusi, iti garantez ca nimeni(sau foarte putini) nu cade in plasa propagandei rusesti. Pur si simplu caracterul lor ii face sa fie evitati.
alex(Citează)
02/06/2020 la 12:23 PM
“Cum procedeaza? Cumpara companii strategice din diferite tari, imprumuta bani pentru proiecte de infrastructura unde impun (prin coruptie) sa se foloseasca companii chinezesti, dupa ce statul respectiv nu isi poate plati datoria se ofera sa preia active mult subevaluate (vezi tari din Africa, Sri Lanka, exemple sunt peste tot).”
De ce sa mergem asa departe? Hai sa ne uitam mai aproape, la Muntenegru si la celebra lor autostrada catre nicaieri, finantata “generos” de China. Analiza Jason Institute:
Montenegro is among the most vulnerable nations to accept Chinese loans. The loan for the first part of the highway will likely result for Montenegro’s debt to rise to 80% of its GDP. This has caused EU officials to fear that the tiny Adriatic republic will become entangled with China’s ‘debt-trap diplomacy’. This is similar to a scenario that unfolded in Sri Lanka when Chinese investments reached $1 billion. The government was forced to hand over a port in the Pacific Ocean as part of compensation efforts. A similar situation also happened in Djibouti, where as a result China opened its first military naval base abroad in order to ‘protect Chinese investment’. A Munich Security Conference report stated that about 40% of Montenegro’s total external debt – the highest measured percentage – is destined for China. There seems to be evidence that China invests where it knows that the loans are highly wanted, but unlikely to be paid back.
Montenegro is rich in islands and ports. What are the implications, for NATO, the EU and European Security as a whole, if Montenegro falls into a ‘debt-trap’ and China demands compensation in the form of a port? It might apply the same rationale as it did in Djibouti, wherein a military presence is claimed to be necessary to guard Chinese economic interests in Europe. A chain of events, that has already been set in motion, combined with a chain of wrong decisions, by the EU, the US and the Montenegrin government, can lead to China’s first ever military presence on the European continent, on the territory of a NATO member. It seems that a Weiqi master knows how to be patient.
Fiti atenti si la asta:
“Under the terms of the contract, an arbitration court in China would have jurisdiction in the event of any legal dispute.” Misto, nu? Daca ceva nu merge bine in contract, curtea de arbitraj nu e la Haga, e in China!
Banii chinezilor sunt otraviti, oamenii nu gandesc in termeni pur comerciali, vor doar sa isi expandeze masiv sfera de influenta. Ceea ce e la fel de naspa ca in cazul rusilor, daca nu mai rau.
silicon_v(Citează)
01/06/2020 la 12:22 PM
De acord, n-am nici o problema cu intreruperea conversatiei cand o ia in directia prezentata de tine.
Dar ultimul paragraf ma face sa cred ca nu intelegi situatia. Nu e vorba ca am “o parere negativa” despre o mica neintelegere in care nu a avut sens sa intervii. E vorba de faptul ca eu, ca vizitator si comentator la tine pe blog, fac un efort sa respect niste reguli pentru a mentine un nivel al conversatiei si ma astept sa fiu atentionat cand deviez de la regulile respective. Dar daca nu pot sa imi exprim punctul de vedere oricat de mult as respecta regulile, aia e o problema structurala si nu o mica disputa prieteneasca.
Si nu, faptul ca nu erai tu la butoane in momentul ala nu schimba cu nimic realitatea. Daca intri la mine in casa si gasesti un cacat pe masa din sufragerie, nu stai sa discuti detalii subtile despre originea lui.
Giani Mucea(Citează)
01/06/2020 la 12:29 PM
sunt de acord cu tine. tu vorbești de o situație specială, care se bazează pe o decizie a ta. ești printre puținii (cred că două persoane au ales soluția extremă) care au făcut asta, restul doar evită să comenteze acele articole.
dar ai luat o situație specifică și ai generalizat.
vali(Citează)
01/06/2020 la 12:52 PM
As fi generalizat daca, plecand de la situatia aia, as fi zis “sunt sigur ca daca ar comenta civilizat la tine pe blog i-ai sterge mesajul”. Nu am spus asta si daca comentariile mele au fost neclare, clarific acum.
Ce vreau sa zic e ca nu se poate astepta la asta pentru ca nu este un principiu al tau. Poate ca incerci sa tinzi cate ideea asta si imi dau seama ca faci eforturi, dar exista mereu posibilitatea ca la un moment dat sa deviezi si sa nu corectezi deviatiile.
Cat despre decizia mea de a alege solutia extrema: la mine in casa nu se caca nimeni pe masa din sufragerie. Punct. Poti sa vii oricand, nu e nevoie sa eviti ziua de marti intre 1 si 2 dupa-masa, ca as avea o intelegere cu Gigel pentru ora aia.
Giani Mucea(Citează)
02/06/2020 la 11:18 AM
Dar da-i si numele, alina ceusan, ce sa ne ascundem dupa deget. Si va recomanda telefonul asta doar din pura convingere, dupa ce-l va fi folosit o perioada. :))
Maria(Citează)
04/06/2020 la 12:28 PM
Lol ce ipocrizie, ia priveste conditiile pe care romania a trebuit sa le indeplineasca la intrarea in eu si de atunci. Ce crezi ca inseamna obligativitatea privatizării tuturor ramurilor economiei, bou mic ce esti. Cat de penibil sa acuzi china ca face ceva la care tara ta este supusa de 15 ani. Exact asta este motivul pentru care multe tari accepta împrumuturile chinei, pentru ca, contrar propagandei, care, vedem din postul la care răspund ca funcționează, China nu impune asemenea lucruri ca condiții pentru acordarea împrumuturilor. Politica ei în acest caz este sa fie opusul FMI și ce crezi, le iese. Asasinatele economice sunt apanajul occidentului, nu al Chinei.
pmk(Citează)